Ugrás a kommentre
Ody Mandrell

Szabályzat és jelentkezés (Vérfarkasok Éjszakája)

Ajánlott hozzászólás

Nem lehetne SW -s keretek közé szorítani ezt a játékot? Pl. alakváltók is lehetnének, olyanok mint Zam Vessel. :)

Szerkesztve: - Ody Mandrell

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Kedves fórumozók!

Alig néhány hete megismerkedtem az úgynevezett Vérfarkasok Éjszakája játékkal egy Minecraftos videóban és nagyon megtetszett, ezért úgy gondoltam, hogy ha nektek is lenne kedvetek hozzá, akkor esetleg rendezhetnénk egy-egy ilyen játékot itt a fórumon!

 

A Vérfarkasok Éjszakája egy elképzelt faluban játszódik, amelyet egy fórum topik testesít meg. Ebben a faluban a békés falusiak mellett éjjelenként átváltozó, gonosz vérfarkasok is élnek. Ez a két csoport harcol egymás ellen, amíg az egyikük nem győz.

 

A szabályok:

 

A játékot körökre osztjuk, ami azt jelenti, hogy van nappal és éjszaka. Ezek változásait a pártatlan játékmester jelenti be. (Bár, ha gondoljátok, igazíthatjuk a játékot a valós idejű napszakokhoz is, sőt, ez a fórumozás kevésbé dinamikus mivolta miatt talán célszerű is.) Nappal a falusiak és a vérfarkasok élik az életüket, ilyenkor a vérfarkasok is sima falusinak tűnnek. Ugyanakkor a falusiak félnek a vérfarkasoktól és pletykálni kezdenek egymás között, hogy ki lehet közülük a vérfarkas. (Ez a topikba való hozzászólások formájában jelenik meg, ahol a játékosok megkísérlik kiszűrni maguk közül a vérfarkasokat.) A nap végére, (teszem azt pontban 18:00-kor) mindenki szavaz valakire, a legtöbb szavazatot kapott játékost a nap végén meglincselik, és az illető kiesik a játékból. (Döntetlen esetén sorsolással dől el, hogy kit lincselnek meg.) A szavazás csak is „Végső szavazat: XY” formában érvényes. Halálakor a játékmester felfedi, hogy az illető falusi, vagy vérfarkas volt-e.

 

Ezután mindenki elmegy aludni és éjszaka lesz, a vérfarkasok viszont ekkor átváltoznak és megesznek egy embert. Az éjszaka folyamán a vérfarkasok beszélgethetnek egymással egy külön, zárt csatornán. (Például a fórum privát üzenetküldő rendszerén, vagy akár Facebookon vagy Skype-on is.) Nappal ezt a csatornát a vérfarkasok nem használhatják, a közös topikba írhatnak ők is, de más módon tilos kommunikálniuk. Azt, hogy kit fognak megenni, a játékmesternek küldik el egy privát üzenetben az éjszaka folyamán. (Mondjuk pontban 20:00-kor.) Ha nem küldenek nevet, akkor aznap éjszaka nem esznek meg senkit.

 

A játék akkor ér véget, ha a falusiak minden vérfarkast meglincseltek. Ekkor a falusiak győztek. Ha több vérfarkas marad, mint falusi, akkor a vérfarkasok győztek, ugyanis ekkor a falusiak nem tudják leszavazni a farkasokat lincseléskor.

 

A játék kezdetekor a játékmester kisorsolja a szerepeket, mindenkinek elküldi privát üzenetben, hogy ő milyen szerepet kapott. A vérfarkasoknak emellett elküldi a vérfarkasok listáját is, de ők majd csak az első éjszakától kezdve beszélhetnek egymással a saját csatornájukon. A topikot csak nappal lehet használni, éjszaka pedig mindenki alszik. Tehát, ha a játékmester bejelenti a lincselés eredményét, akkor a következő nappal kezdetéig senki nem írhat a fórumra, csak a vérfarkasok beszélgethetnek a saját csatornájukon.

 

Ha gondoljátok, akkor valamilyen formában átírhatjuk a szabályokat és a játék elméleti környezetét valami olyasmire, ami a Star Wars világában játszódik, hogy így jobban passzoljon a fórumhoz. Például a vérfarkasok lehetnek alakváltók, azaz Clawdite-ok, vagy valami ilyesmi.

 

A játék minimum létszáma 7 fő. Ebből 5-en falusiak, továbbá van egy vérfarkas és persze egy játékmester is. Így ebben a formában két körös a játék és minden nap meghalnak ketten, a harmadik napra pedig már csak egy falusi és egy vérfarkas marad. (Ekkor természetesen a vérfarkas győz.) Talán elsőre érdemes egy ilyen kétnapos próbajátékot indítani, hogy meglássuk, tetszik-e nektek. A játékosok számának növelésével természetesen meghosszabbodik a játék időtartama, ezt a vérfarkasok számának növelésével lehet csökkenteni.

 

Szóval, mi a véleményetek róla? :)

Szerkesztve: - KisKósa

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem tetszik, bár leírnám, hogy mi hogy szoktuk élőben játszani.

 

Tegyük fel, van 7 ember, aki játszik.

 

4 sima polgár (pl. coruscanti)

1 Sith

1 Jedi

1 játékmester

 

Elérkezik az éjszaka. A játékmester korábban már elmondja mindenkinek a saját szerepét, de csak a sajátját, azaz hogy ki a Sith, ki a Jedi, ki az egyszerű polgár. A Jedi rákérdezhet egyik játékostársára, hogy Sith-e, a játékmester pedig elmondja neki az igazat. Minden körben egy jelöltre mutathat rá. A Sith pedig elküldhet egy nevet, amely név tulajdonosa a következő nappaltól halottnak számít.

 

Nappal a játékosok érvelhetnek (Polgárok, Jedik, Sith-ek), hogy kit kívánnak megvádolni azzal, hogy Sith. Ha nincs aktivitás, nincs vádolás sem, de ez esetben a Sith büntetlenül folytathatja a gyilkolást éjszaka, hiszen a polgárok meg sem próbálták felderíteni a kilétét. Természetesen megszólalhat nap közben a Jedi is, csakhogy ha a Jedi felfedi magát, akkor jó esély van rá, hogy következő napra meghal, hiszen a Sith először nyilván a legveszélyesebb ellenfelével akar leszámolni.

 

Ezen kívül bárki bárkinek kiadhatja magát. A polgár mondhatja magáról, hogy Jedi (hogy megnyerjen egy parttalannak tűnő vitát arról, hogy a vádlottja tényleg Sith), de a Jedi is kiadhatja magát Polgárnak, vagy a Sith Jedinek, hogy elterelje magáról a gyanút.

 

Az én javaslatom a következő lenne:

 

1.) A játékmester sorsol, minden játékra jelentkezőnek elküldi PM-ben a szerepét. 21:00 és 24:00 között várja a) Jedi PM-ét, amiben a Jedi rákérdez valamely játékostársára. b) a Sith PM-ét, amelyben megnevez valakit, akit meg akar ölni. Értelemszerűen, ha nem jön PM, nem történik meg az adott esemény.

 

2.) Reggel 8-ig a játékmester elküldi a választ a Jedinek, és beírja a fórumba, hogy ki halt meg. Reggel 8 és este 6 között beszélgetnek a játékosok arról, hogy ki lehet a Sith. Este 6-tól mindenki elküldi PM-ben a szavazatát arra, aki szerinte Sith, majd a játékmester lehetőség szerint 9-ig kihirdeti, hogy ki halt meg (döntetlen esetén az hal meg, aki korábban szedte össze az említett mennyiségű szavazatot).

 

3.) Ezt követően újrakezdődik az egész, addig, amíg a Sith meg nem hal, vagy nyer. (Rajta kívül már csak egy ember marad).

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez is nagyon jó. Lényegét tekintve ugyanaz, csak ki van egészítve egy különleges szereplővel, a Jedivel. Bár lehet, hogy a Jedit, mint karaktert inkább nagyon létszám esetén célszerű alkalmazni, hiszen 7 ember esetén így is csak két körös a játék. :) De tetszik ez a fajta Star Warsos köntös. :) Kíváncsi vagyok, hogy a többiek mit gondolnak majd róla. :)

 

Szerk.: Habár nem, dehogy, kell az a Jedi! Így igazán izgalmas. :)

Szerkesztve: - KisKósa

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Igazából az a jó, mikor két gyilkos van.

 

Pl. ha összejön 7-8 ember, akkor mi össze szoktunk állítani egy paklit 2 gyilkossal, 1 kapitánnyal = Jedi és 5-6 polgárral, azaz szándékosan több lapot rakunk a pakliba, mint ahányan vagyunk, így az is kérdéses, hogy van-e Jedi, van-e gyilkos, és ha van, akkor 2 van-e, vagy csak egy. Ez azért is kivételesen jól működik, mert ebben a rendszerben a gyilkosok nem ismerik egymást, és ha ugyanarra mutatnak, akkor az illető nem hal meg, ha magukra mutatnak, akkor bevédik magukat, ha ne adj isten a másik pont őket akarta volna kinyírni. :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az mondjuk még nem tiszta előttem, hogy a polgárok miként tudnak majd érvelni. Tekintve, hogy ők tényeket nem ismernek, azt maximum csak a Jedi tud felhozni...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az mondjuk még nem tiszta előttem, hogy a polgárok miként tudnak majd érvelni. Tekintve, hogy ők tényeket nem ismernek, azt maximum csak a Jedi tud felhozni...

Eleinte sehogy. Ez elsősorban a beszélgetések során bontakozik ki. Ez egyfajta pszichológiai és emberismereti játék. Hogy vajon észreveszed-e, hogyan terel az egyik játékos, hogyan ködösít a másik és így tovább. Épp ez a játék lényege, senki nem tudhat semmit biztosan. Valóban a Jedi karaktere az egyetlen, aki tényekkel szolgálhat, azonban ő sem teheti ezt felelőtlenül. Mert az egy dolog, hogy ő megtudja, ki a Sith, de el kell érnie, hogy a polgárok többsége a Sith-re szavazzon. Mert ha csak kiáll, hogy ő a Jedi és tudja, hogy ki a Sith, akkor ugyan legyőzi, de ha két Sith van a játékban, akkor biztos, hogy kiesik a következő körben. Sőt, ha egy Sith kiáltja ki magát Jedinek és elintézi, hogy az igazi Jedit öljék meg a nap végére... Na az egy baromi ügyes húzás lenne az illetőtől! :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én még nem játszottam ilyet, ezért nehezen tudom elképzelni, hogy működik ez a gyakorlatba. Tehát engem megvádolnak valamivel, ennél a pontnál, se azt nem tudom bizonyítani, hogy egyik oldalon állok, se azt, hogy a másikon. Miután kiesik pár ember, utána össze lehet vetni azokat az információkat, amiket tőlük előtte a hallottunk, a tényekkel, amit utána tapasztaltunk az addigi játék során. Viszont azt nem tudom elképzelni, hogy indul be ez az egész, mert az elején a csapat nagy részének csak tippelni lehet...

Egyébként lehet két Sith is?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én még nem játszottam ilyet, ezért nehezen tudom elképzelni, hogy működik ez a gyakorlatba. Tehát engem megvádolnak valamivel, ennél a pontnál, se azt nem tudom bizonyítani, hogy egyik oldalon állok, se azt, hogy a másikon. Miután kiesik pár ember, utána össze lehet vetni azokat az információkat, amiket tőlük előtte a hallottunk, a tényekkel, amit utána tapasztaltunk az addigi játék során. Viszont azt nem tudom elképzelni, hogy indul be ez az egész, mert az elején a csapat nagy részének csak tippelni lehet...

Egyébként lehet két Sith is?

Igen-igen, az eleje általában tippeléssel kezdődik, mert igazából mást nem is nagyon tudnak csinálni a játékosok. De mindenképpen dűlőre kell jutniuk az első nap végére, mert ha nem szavaznak jól, akkor ketten kiesnek. :) És igen, lehet, nagyobb létszám esetén.

Szerkesztve: - KisKósa

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Igen-igen, az eleje általában tippeléssel kezdődik, mert igazából mást nem is nagyon tudnak csinálni a játékosok. De mindenképpen dűlőre kell jutniuk az első nap végére, mert ha nem szavaznak jól, akkor ketten kiesnek. :) És igen, lehet, nagyobb létszám esetén.

 

Értem, köszönöm. Én annak örülnék a legjobban, ha Sith lehetnék. Onnan lehet a legjobban machinálni. :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Értem, köszönöm. Én annak örülnék a legjobban, ha Sith lehetnék. Onnan lehet a legjobban machinálni. :D

Élőben ez úgy működik, hogy az érvelést lehet mozgolódásra, vagy egyéb neszekre alapozni, mert a gyilkosnak éjszaka szó szerint rá kell mutatnia az áldozatára.

 

Ha két Sith van, az egyébként még jobbá teszi a Jedi szerepét, mert ha egyszerre küldik el az ő nevét, akkor a két gyilkolás kioltja egymást, mert megzavarják egymást a munkában. :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azon gondolkodtam, hogy akár lehetne mindenféle sztori elemet beleépíteni a játékba. A játékmenet természetesen ugyanaz lenne, de a játékmester is afféle szereplője lenne a történetnek, az éjszakai gyilkosságok is lehetnének változatosak. Egy ilyesmit bármikor össze tudnék dobni. :D Jut eszembe, a játék elején felfedjük, hogy hány Jedi és Sith van közöttünk, vagy az is maradjon inkább rejtély?

 

Meg lincselés előtt a feláldozott ember mondhatna valamit az utolsó szó jogán. :D

 

Szerk.: Oh, ennél egy kicsit nagyobb érdeklődésre számítottam. >.< Na sebaj.

Szerkesztve: - KisKósa

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jut eszembe, a játék elején felfedjük, hogy hány Jedi és Sith van közöttünk, vagy az is maradjon inkább rejtély?

 

Meg lincselés előtt a feláldozott ember mondhatna valamit az utolsó szó jogán. :D

 

Szerintem semmiképp ne fedjük fel, hogy kiből mennyi van. Minél kevesebb az infó, annál nehezebb a játék.

 

Ez a másik ötlet tetszik. Lehetne akár úgy is, hogy kiválaszt egy embert, akiről nem tudja, hogy hova tartozik és neki mondhat valamit az utolsó szó jogán...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Noh, valahogy idekeveredtem én is...

Jelentkeznék a játékra, meg kérdeznék Donáttól. Élőben hogy zavarjátok le a Jedi rákérdezését, vagy a Sith/Sithek gyilkolászását (inkább az érdekelne, amikor többen vannak, választanak és akár egymás ellen)?

Én maffiózókkal ismertem a játékot, ott többen voltak, és meg kellett egyezzenek, hogy kit nyírjanak ki. Donát SW változata eddig érdekesebbnek tűnik, és bár a fórumon egyszerűnek néz ki a megvalósítás, élőben sehogy nem tudtam jó megoldást találni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Üdv a fórumon! :)

 

A következőféleképpen szokott lenni: kártyalapokat osztunk. Az egyik gyilkos a fekete Joker, a másik gyilkos pedig a piros. Ha több Jedi van, akkor az egyik egy piros Király, a másik pedig egy Fekete.

Amikor leszáll az éj, mindenki becsukja a szemét. A játékvezető így szól: "A fekete joker nyissa ki a szemét. Mutasson rá valakire. Csukja be a szemét. Most a piros joker nyissa ki a szemét. Mutasson rá valakire. Csukja be a szemét." Akár egy, akár kettő, akár nulla gyilkos van, a játékvezető ezeken mindig végigmegy, akkor is, ha senki se néz fel a szólításra.

 

A Jediknél ugyanígy, csak akkor rámutatnak valakire, és a játékvezető megrázza a fejét vagy bólogat, attól függően, hogy a kijelölt személy gyilkos-e. Ezután a Jedi visszacsukja a szemét, és jön a reggel. Ha több Jedi is van, akkor őket is egyesével szólítja a játékvezető, akárcsak az előbb a gyilkosok esetében.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Köszönöm, így teljesen érthető. A játékvezetőnek így figyelnie kell, hogy az esetlegesen nem létező karaktereknek is legyen idejük "mutogatni", másképp egy idő után kitalálják kiből hány van... Én ezt legközelebb kipróbálom!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mert te leszel a játékvezető. :)

 

De akkor is vagyunk ötön. Az 1 játékveető, 1 sith, 1 jedi, 2 falusi. Ha jobb nincs, ez is elfogadható...

Szerkesztve: - P.I.D.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ha több időm, energiám és türelmem lenne akkor én is játszanék. No meg az agyi kapacitásom is lehetne jobb is egy kicsit. Az valahogy nincs mostanában rendben. Még a szabályzatot se vágom igazán. Sajnos ez van.

Mindenesetre jó játékot a leendő játékosoknak. :peace:

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Sziasztok! Jó rég jártam már errefelé... :) Nálunk is sokszor volt jó időtöltés ez a játék, főleg általánosban (én is a maffiózós verziót ismerem) és kifejezetten tetszik az ötlet, hogy itt is, de Star Wars-os körítéssel játsszuk! Így szvsz sokkal izgalmasabb. Azonban már évek óta nem játszottam ilyet, igencsak kijöttem a gyakorlatból, így van érdeklődés a részemről, de valszeg most még csak megfigyelek és inkább a másik körbe szállnék be! :) Továbbá függ attól is, hogy tudok netközelben lenni, mert mostanság elég sokszor vacakodik a net a gépemen is és a mobilomon is...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem jó ötlet ez a dolog, habár én még nem hallottam erről a játékról, de érdekelne. Nem akarnék elszúrni semmit, úgyhogy egyenlőre még én is megfigyelnék. :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Oszd meg ezeken az oldalakon:
Vendég
This topic is now closed to further replies.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 tag

    Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.

×

Fontos információ