Ugrás a kommentre

Így készült a "Birodalom visszavág"


Ajánlott hozzászólás

Itt aztán van egy pár csemege! Pl. azt tudtátok, hogy állítólag azért kellett a film elejére Luke kalandja a Wampával, mert a forgatás előtti hetekben balesetet szenvedett? Teljesen összetörte az ábrázatát, és valahogy meg kellett magyarázni a filmben, hogy miért torzult el az arca. :evil:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

No akkor merüljünk el a Birodalom Visszavág készítésének titkaiban. Aki azt hiszi minden simán alakult e remek film körül, az nagyon téved. Vágjunk bele.

 

Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld!

 

Lucas soha nem kételkedett benne, hogy a Star Wars-nak lesz folytatása. Kilencrészesnek képzelte a mondát, és legalább az első három epizódot filmre akarta vinni. A Star Wars 30 millió dollárral gazdagabbá tette, és most azt nézte, mibe tudná befektetni. Meg volt győződve róla, hogy legjobb befektetés saját terve, ezért 20 milliót kölcsönzött a A Birodalom visszavág című film finanszírozására. Pontosan tudta, hogy súlyos anyagi gondot jelent mind maga, mind pedig a Lucasfilm számára, ha a közönség nem fogadja jó szívvel az Empire-t.

Lucas szerződésben kötelezte magát, hogy két éven belül leforgatja a folytatást, ellenkező esetben ennek joga a 20th Century Foxra száll, s vele az összes jövőbeli Star Wars-film joga. Lucas nem szerette volna ha eddig fajulnak a dolgok. Úgy döntött, hogy vagy megcsinálja saját pénzéből az Empire-t, úgy, ahogy ő elékpzelte, vagy egyáltalán nem lesz film. A FOX még a Star Wars bevételeit számolgatta, de már a folytatás lehetőségeit latolgatta. Csakhogy igen kellemetlen meglepetés várt rá: kiderült, hogy 1975-ben nagy könnyelműen lemondtak Lucas javára a folytatás jogáról, s csupán a beleszólás jogát tartották meg. Ráadásul Lucas maga kívánta finanszírozni a folytatást, s újra akarta tárgyalni a szerződést a Foxszal, amelynek ezzel nem maradt ütőkártya a kezében. Lucas diktálhatta a feltételeket, és meg is tette: A Foxra mindössze a forgalmazó szerepét osztotta. Mit volt mit tenni, a FOX kénytelen volt lenyelni a keserű pirulát. Lucas azt is értésükre adta, hogy ha a stúdió bármiben is keresztbe tesz neki, gondolkodás nélkül átviszi a StarWars-t a konkurenciához. A FOX érdeklődésére, hogy ki írja a folytatást, ki fogja rendezni, és kik játszanak benne, Lucas röviden csak annyit válaszolt:" Semmi közötök hozzá."

Lucas idegesen fogott hozzá a második részhez, mert tudta, hogy a Star Wars-hoz fogják mérni, s attól tartott, hogy az Empire sötétebb árnyalatú és kevésbé humoros lesz, nem nyeri meg a nézők kegyét.

 

foly. köv. :evil:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azt Tudtam, hogy Hamill balesete miatt került be a Wampá-s rész.

 

Azt Tudtátok, hogy amikor a szabadban forgatták a Hoth-on zajló jeleneteket, akkor csak 10 másodpercet tudtak felvenni, mert befagyott a lencse. Meg lehet figyelni nagyon kevés a 10 mp-nél hosszabb jelenet, mikor igai hava látunk. Amikor kicsit hosszabb, akkor a szálloda ablakából vették.

 

Hát tényleg nem egyszerű a visszavágás.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

...Csakhogy a folytatást mindenekelőtt meg kellett írni. Lucas nem kívánta újraélni a Star Wars születésének gyötrelmeit, ezért úgy döntött, hogy csak vázlatot készít, s a forgatókönyv megírását hivatásos szerzőre bízza. A rendezésre amúgy is mást akart felkérni. Választása Leigh Brackett forgatókönyvíróra esett, aki Hollywood veteránjai közé tartozott, s olyan filmek szerzője volt, mint a hosszú álom, Rio Bravo és Hatari. Lucas találkozót beszélt meg Brackettel, elmesélte neki a sztorit, és átadta a jegyzeteit.

1978 márciusában Brackett elkészítette a forgatókönyv első változatát, ami részéről egyben az utolsó is volt. Egy héttel később rákban elhunyt. Úgy tűnt, hogy a Star Warst kísérő pechsorozat elől az Empire sem menekül meg. Lucas kezében volt tehát egy forgatókönyv-változat, amin még rengeteget kellett volna dolgozni, de küszöbön állt a film előkészítése, ami viszont azt jelenetette, hogy a forgatókönyvet minél előbb végleges formába kellet önteni. Nem maradt más választása, magának kellett megcsinálnia. így aztán kénytelen-kelletlen újra bezárkózott a dolgozószobájába, s bár megfogadta, hogy soha többé nem tesz ilyet, nekilátott a firgatókönyv megírásának.

Amikor 1978-ban Lawrence Kasdan leszállította Az elveszett frigyláda fosztogatói forgatókönyvét, Lucas meghívta ebédre, elmesélte neki, mi történt Brackettel, és megemlítette, hogy nagy szüksége volna megfelelő szerzőre az Empire-höz. Kasdan nyomban megértette mire céloz, nagyot nyelt, és így szólt: "Nem gondolod, hogy előbb el kellene olvasnod a frigyládát?"."Nos ha használhatatlannak találom, telefonálok neked, és akkor felejtsük el az egészet, jó?" - nevetett Lucas. Kasdan valószínűleg soha nem látta Brackett eredeti forgatókönyvét, hanem a Lucas-féle átdolgozott változatot kapta meg. Jól kidolgozott, jól megformált történet volt, de helyenként olyan csapnivaló részletekre bukkant Kasdan, hogy nem akart hinni a szemének. Lucas tehát rátalált a megfelelő forgatókönyvíróra, már csak a rendező hiányzott, ami cseppet sem volt könnyű dolog.

Olyasvalakit szeretett volna, akiben megbízhat, és aki hisz a Star Wars-ban. Ráadásul még abba is bele kellene egyeznie, hogy Lucas keze alatt dolgozzon, aki executive producerként minden szálat a kezében akart tartani. Esze ágában sem volt háttérbe húzodni, csupán az olyan kellemetlen feladatoktól akarta megkímélni magát, mint a színészekkel való vesződség. Ezt boldogan áthárította volna másra. Gary Kurtz száz rendező jelöltet felvonultató listát tett le az asztalára, amiből Lucas húsz nevet választott ki, s az ő filmjeiket nézte végig.

Irvin Kershnerre esett végül a választása, aki tanára volt az USC-n. Kershner Lucast és Kurtzot is ismerte az egyetemről, de soha nem volt velük szoros barátságban. Lucas felhívta Kershner figyelmét arra, hogy pályájának legnehezebb munkájáról van szó. folyt. köv.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ody honann írod ezeket? Csak nem a Cinema könyvből? (97 óta nem is olvastam)Marha jó.

Arra kíváncsi vagyok ki volt a másik 19 név a listán vagy a másik 199.

Spielberg nem került szóba?

Tudtommal a Jedi visszatérnél, volt csak szó róla, de valamiért nem ő lett. A trilógia extrán csak annyit, mondanak, hogy nem Őt választották.

Ha már ennyire jóba volt Lucas Spielberggel, és tudták, hogy a Birodalom után a Frigyládát csinálják meg, akkor miért nem volt kézenfekvő, hogy most is agyütt dolgoznak. Bemelegítenek.

Erről tud valaki valamit?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ody honann írod ezeket? Csak nem a Cinema könyvből? (97 óta nem is olvastam)Marha jó.

 

Neked is megvan az a könyv? Abból írom egyébként. Remélem azért akad olyan, akinek ujdonságként hatnak amiket írok. :)

 

A Spielberg storyt nem ismerem.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Kershnernek kezdetben kétségei voltak. Lucast konok embernek ismerték,

neki viszont szüksége volt alkotói szabadságra, s csak akkor fogadta el

az ajánlatot, amikor Lucas ezt megígérte neki. Londonba utazott, hogy

hozzálásson az Empire előkészítéséhez.

Az Empire csapatának többi tagját már nem volt nehéz összeszedni. Többségük a Star Wars öregjei közül került ki.

Lucas nem volt biztos, hogy jól teszi-e, ha az Empire-nél is

Gary Kurtz-ot alkalmazza producerként, hisz még jól emlékezett rá, milyen

gondjaik voltak a Star Warsban Gil Taylorral. Sejtette, hogy újra problémáik lesznek, ugyanakkor azt is érezte, tartozik annyival Kurtznak, hogy még egy lehetőséget adjon neki. A forgatókönyvel közben ismét bajok voltak. Az Empire klasszikus bosszú történet. Lucas közölte Kasdannal, hogy nem kíván időt vesztegetni arra, hogy a Star Wars kulcsfontosságú elemeit újra felidézze, hanem egyből az Empire cselekményével indít. Veszélyes döntés volt ez, hiszen azok a nézők akik nem látták előzőleg a Star Warst, esetleg teljesen félreértik. Lucas elmagyarázta a részvevőknek, hogy egy trilógia második részéről van szó, nem pedig egy folytatásról. Kasdan rengeteg feljegyzést készített a sztorimegbeszélésen, azután visszautazott Los Angelesbe. Még mindig nem tudott szabadulni attól a rossz érzéstől, hogy minden idők legsikeresebb filmjének folytatását kell megírnia.

Az Empire három világosan elkülöníthető, nagyjából 30-35 perces cselekmányszálból áll, s Lucas határozott kívánsága szerint a forgatókönyvnek nem volt szabad 105 oldalnál hosszabbnak lenni. Rövid, tömör művet várt. Kasdan első 25 oldalas verzióját Lucas, Kershner és Kurtz ízekre szedte. "Nem, nem ilyet akarok" - jelentette ki Lucas.

Kasdan hamar észrevette, hogy Lucas a szövegben a negatívumokra koncentrálva teljesen figyelmen kívül hagyta a jó dolgokat. Szívesen megfeledkezett a jelenetek érzelmi tartalmáról, inkább az akcióra összpontosított, s amilyen gyorsan csak lehetett, át akar jutni egyik jelenetből a másikba.

Kurtz kénytelen volt megállapítani, hogy a Star Warshoz hasonlóan, az Empire-nek is a legnagyobb nehézségekkel kell szembenéznie. A jellemek közötti konfliktus nem oldódik meg, hanem áttolódik a harmadik részbe. Lucas úgy vélte, ha elég gyors a tempójú az akció, akkor a nézőknek nem fog feltűnni.

Csakhogy éppen ez lett az Empire ellenei kritika sarkalatos pontja.

Lucas és Kurtz ismét a Star Wars szereplőgárdáját alkalmazta. Ha valamelyik színész kiszállt volna, azt megsinylette volna a mese folyamata. Lucas ennek ellenére kész volt rá, hogy adott esetben, - ha valamelyik színésszel probléma volna - a történet megfelelő részét egyszerűen "átírja". "Senki sem pótolhatatlan" - vélekedett. Mindjárt az elején nagyobb gázsit és bevételből magasabb százalékot ígért a szereplőknek, bár erre semmi nem kényszeríthette, hiszen eleve két folytatásra kötött szerződést velük. A színészek elfogadták az ajánlatot.

Ben Kenobi szerepe nagyobb publicitást és több pénzt hozott Alec Guinnessnek, mint bármely korábbi szerepe. Bár a Star Warsban meghal, mégis szükség volt rá, hogy az Empire-ben visszatérjen, amire Guinnes vállalkozott is. Közben azonban olyan szemfertőzést kapott, amire majdnem ráment a látása. Szigorúan megtiltották neki, hogy erős lámpák előtt játszék, ám úgy döntött, hogy blue-screen előtt mégis leforgat néhány jelenetet, amit később szükség szerint be tudnak illeszteni a filmbe.

Kershner kezdetben a Lucasfilm illusztrátoraival és tervezőivel töltötte ideje nagy részét, együtt elképzelve és megrajzolva az egész filmet. Így ráérezhetett a film atmoszférájára, képet kapott bizonyos jelenetkről, a film ritmusáról, sőt még a vágásról is. Több mint hat hónapon át dolgozott a művészekkel, míg végül elkészült a 40 cm vastag könyv, benne az összes storyboard és javaslat.

A bonyolult trükkök miatt valamenyni beállítást a legapróbb részletekig ki kellett dolgozni. Kershnert aggasztotta, hogy a temérdek speciális effektus és díszlet lassítani fogja az Empire tempóját, túl merevvé fogja tenni a filmet. Attól félt, hogy a tulajdonképpeni forgatás során nem sok lehetősége lesz bármit is változtatni. PEdig vén róka volt a szakmában, tapasztzalatból tudta, hogy sűrűn előfordulnak helyzetek, amikor az eredeti elképzeléshez képest valamit változtatni kell.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ody: Köszi szépen hogy beírod ezeket a storykat.Nagyon jó olvasni őket.Hogy miken nem múlott ,hogy ez a film elkészüljön?

 

Köszi frenkie! Legalább van aki olvassa. :lol: Hamarosan jönnek a folytatások.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1979. március 5-én kezdődött a film forgatása a norvégiai Finsében, 1240 méterrel a tengerszint felett. Finse a hatvanadik szélességi fokon helyezkedik el, ahol Norvégia utolsó vasútállomása van. A második világháború alatt innen indult végső expedíciójára a britt sarkkutató Scott, miközben a németek sűrűn bombázták a környéket. Ma brit katonák, és sarkkutatók szálláshelye. Finsében a vasútállomás és a 100 évvel ezelőtt épült szálloda a központ.

A Star Wars-beli sivatagbolygó helyét az Empire-ben jeges helyszín foglalta el, amelyhez cseppet sem volt könnyű gleccseres, növényzet nélküli területet találni. A Lucasfilm emberei Kanadában, Alaszkában és Skandináviában is keresgéltek, ám ezek, bár gyönyörű helyek voltak, annyira távol estek mindenfajta civilizációtol, hogy filmforgatás szempontjából szóba sem jöhettek. A 20th Century Fox hírét vette a Lucasfilm keservének, és kedvenc nyaralóhelyét, Finsét ajánlotta. Gary Kurtz érdeklődését felkeltette a hely leírása, és úgy döntött, utánanéz. "Társproduceremmel és művészeti vezetőmmel együtt megnéztük magunknak Finsét, és tökéletesen alkalmasnak találtuk. A vasútállomás mindössze félórányira volt a gleccsertől, és még egy szállodát is találtunk. Kibéreltük az egész szállodát és a vasút néhány épületét. Nehéz logisztikai feladat volt, de még mindig egyszerűbb, mintha egy vadonatúj tábort kellett volna felépíteni valahol a sarkvidéken" - emlékszik vissza Kurtz.

Csakhogy az 1978-79-es tél olyan kemény volt, mint még soha.

Március 7-én a következő telexet kapják a hírügynökségek: "Harrison Ford amerikai színész megérkezett Norvégiába, a behavazott Finse hágóhoz, hogy megkezdje a A Birodalom visszavág című film forgatását. Motoros szánon érkezett, mert a lavina által elzárt Oslo-BErgen vonalon ez volt az egyetlen használható jármű. Ford londonból Oslóba repült, hogy ott vonatra szállva Európa egyik legbarátságtalanabb vidékére utazzon. Geilónál, amely kedvelt síparadicsom, hóviharba került a vonat, s a vasúttársaság döntésére visszafordult Oslóba. A filmeseknek szükségük volt Fordra másnap reggel az egyik jelenethez, értesítették hát a vasúttársaságot, hogy Fordot tegyék ki. Két óra keserves taxizás után Ford eljutott Ustaosetbe, ami már csak 23 km-re volt Finsétől. Itt aztán talált egy motors szánt, amely a tízméteres hóban éjféltájra Finsébe repítette."

Ez a távol eső hely egyetlen éjszaka alatt halálcsapdává vált. Iszonyú hóvihar és több lavina tíz napra teljesen elvágta a forgatócsoportot a külvilágtól. Amikor elkezdtek forgatni, örökösen ott lebegett fejük felett a veszély, hogy bármely percben megváltozhat az idő. A norvég hegyi vezetők a nap mint nap a forgatás mielőbbi befejezését szorgalmazták, mert attól tartottak, hogy nem fogják megtalálni a szállodába vezető utat. Visszafelé gyakran támadt fel hirtelen a hóvihar, és mindent egyforma fehérbe öltöztetett, úgyhogy saját lánctalpasuk hűtőjét sem látták. Többnyire másfél óráig tartott, míg visszaértek a szállodába, oly módon, hogy az egyik vezető a konvoj előtt haladt, és ellenőrizte a jelzőoszlopokat.

Mínusz 15 fokban nem volt egyetlen kis zug sem, ahol felmelegedhettek volna. A kamerákat speciális olajjal fagyálóvá kellett tenni, a filmmel hímes tojásként kellett bánni, mert ilyen hidegben könnyen tört, és minden felvételük tönkremehetett volna. Húsz-harminc másodpercnél hosszabb beállításokat nem is igen lehetett forgatni, mert a hó azonnal beborította a lencséket.

A kamera lencséje is túl hamar befagyott. A kameraman dolgozott egy jeleneten, s egy idő múlva minden fehér lett, fogalma sem volt róla, éles-e még a beállítás, s egyáltalán van-e kép. Ha kesztyű nélkül nyúlt a kamerához, nyomban úgy odafagyott az ujja a fémfelülethez, hogy csak borotvapengével lehetett elválasztani.

Amikor az Empire csapata elhagyta Norvégiát, és Londonba repült, a tervezett felvételeknek még csak a fele volt meg. Egy másik csapatnak vissza kellett tehát térni és befejezni, ami még hátravolt. Az Empire indulását nem lehetett szerencsésnek nevezni.

Norvégiából való visszatérésük után egy héttel kezdődtek a stúdiófelvételek. A 64 díszlet között forgatandó 250 jelenetre négy hónap jutott. Kegyetlenül szoros forgatási terv volt.

Ezúttal is a Londonhoz közeli Elstree stúdió mellett döntöttek, melynek története a filmtörténet néma film korszakára vezet vissza.

Az Empire esetében minden nagyobb és drágább volt, mint a Star Wars-nál. A Star Wars 8,5 millió dolláros költségvetése 18,5 millióra emelkedett. Részben belejátszott ebbe az infláció, a filmnyersanyag drágulása, valamint a személyi kiadások emelkedése.

Alighogy Kershner visszatért Norvégiából, újabb gonddal találta szembe magát. Fogalma sem volt róla, hogy a Norvégiában forgatott anyagból mit lehet használni, és mit kell majd stúdióban ujraforgatni. A stúdiómunkák sem mentek olyan simán, ahogy azt Kershner és Lucas képzelte. Kershner kénytelen volt saját bőrén tapasztalni, mit jelent trükkökre épülő filmet forgatni. Szinte mindegyik beállításnál akadt valamiféle speciális effektus, ha nem vizuális, amit később építettek be, akkor mechanikus. S hiába volt ezúttal drágább és tökéletesebb a kis R2-D2 droid elektronikája, mégsem működött úgy, ahogy kellett volna: a távirányítóra nem reagált, annál inkább a forgatócsoport adóvevőire.

Kershner azon aggodalma, hogy nem kap elég mozgásszabadságot, igazolódni látszott, különösen azoknál a beállításoknál, anelyekbe később vizuális trükköket illesztett be az ILM. Ezeknél az ormótlan Vitavision kamerákat kellett használni, amnelyek rögzítva voltak, s egy bizonyos szögből egy bizonyos irányba kellett nézniük. Ezt nagyon nem szerette Kershner. Úgy gondolta, hogy csak akkor mentheti meg a filmet, ha az ösztöneire hallgat, és mindazt megváltoztatja, amit meglehet változtatni, függetlenül attól mennyire bonyolult beállításról van szó. "Az Empire-ből hiányzik a gép szelleme" - vélekedett Kershner, s úgy találta, legfőbb ideje, hogy kiengedje a szellemet a palackból.

 

folyt. köv.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

:D Nekem is megvan a Cinema könyv.

 

A George Lucas, A szárnyló képzelet megvan valakinek?

 

Ody! A legpoénabb rész az Új reménynél van.... 8)

Döbbenet milyen megpróbáltatásokon ment keresztül a stáb...a Birodalomban...talán ettől olyan élő.

Az összes résznél volt valami Darth Murphy a háttérben. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Lucas ez idő tájt San Rafaelben tartózkodott, a Lucasfilm és az ILM új főhadiszállásán. Meglehetősen kaotikus körülmények között került sor az ILM átköltözésére Los Angelesből Észak- Karolinába.

Már az első trükköket kellett volna szállítaniuk Londonba, s az ILM még mindig az új helységek berendezésénél tartott.

Lucas ezúttal nem akarta felügyelet nélkül hagyni az ILM-et. Úgy gondolta, hogy miközben Kershner Londonban forgat a színészekkel, ő majd a trükköket rendezi. Ötleteir storyboard formájában adta tovább, amit az ILM művészeti vezetője Joe Johnston rajzolt neki.

Az ILM-nek 605 beállítást kellett elkészítenie, csaknem kétszer annyit, mint a Star Wars esetében. Öt hónap megfeszített munka után - napi két műszakban - az ILM csapata kifacsart citrom volt. Lucas szinte az egész napot az ILM-ben töltötte, s ritkán ért este kilenc óra előtt haza.

Amit a mindennapos londoni telefonbeszélgetések során megtudott, halálra rémítette: Kershner a gondosan előkészített és megrajzolt jeleneteket rendre megváltoztatta. Ha menet közben valami jobb ötlete támadt, teljesen átalakította a jelenetet, amire természetesen rengeteg idő elment, hiszen a színészekkel újra kellett próbálni és mindent előről kezdeni.

Lucas szándékosan maradt távol a londoni forgatásoktól, mert a látszatát is kerülni akarta annak, hogy Kershnert esetleg ellenőrizné. Remélte, hogy kellemes, harmonikus kapcsolat alakul ki közte és Kershner között, mint a régi szép főiskolás időkben, csakhogy most ő volt Kershner munkaadója, producere, és Kershner volt az ő rendezője, ami elkerülhetetlenül konfliktusokhoz vezetett.

Lucas leginkább amiatt dühöngött, hogy Kershner gyakran a dialógusokat is megváltoztatta, ráadásul hagyta a színészeket improvizálni. 1979-ben Kasdannal londonba repült, hogy megtekintse a forgatást. Amit tapasztalt, teljesen elképezstette, és Kasdan sem akart hinni a fülének. De Lucas nem akart beavatkozni, nem akarta megzavarni a felvételt. "Így aztán nem szóltam egy szót sem, és Lucas is hallgatott. A legjobban az zavart, hogy megváltoztak a jelenetek... csak álltam ott, és kénytelen voltam végignézni a forgatást." - meséli Kasdan.

Lucast inkább az aggasztotta, hogy az Empire túllépni látszott a költségvetési kereteket, és a kitűzött határidőhöz képest késében volt, ráadásul az sem lelkesítette fel igazán, amit a vágószobában látott, tapasztalt. Megértette ugyan, mi a célja Kershnernek, csakhogy az rengeteg pénzbe és időbe kerül.

A Jedi-mester Yodát megszemélyesítő bábú rengeteg fejtörést okozott Kershnernek. Bár csak tíz napot forgattak Yodával, ezek nagyon hosszú napok voltak. Yoda a legkomplikáltabb bábú volt amit valaha is megalkottak, és borzasztó nehezen lehetett mozgatni. Két aprócska dialógust legalább három-négy órán keresztül forgattak. Már a próbákkal is nagyon sok idő elment, hiszen Yodát négy ember irányította monitorokon keresztül. A Muppet Show miss Piggyje, Frank Oz kölcsönözte Yoda hangját is, és koordinálta a bábú mozgatókat. Oz és Kershner fejhallgatón és mikrofonon keresztül értekezett egymással. Yoda lakóhelyét kb. másfél méter magasra építették a földtől, hogy alá tudják rejteni a bábú mechanikáját. Végtelen sok próbára volt szükség a bábúval, valójában több gond volt vele, mint akármelyik eleven dívával. Ha a bábút mozgatók az egyik szemét akarták mozgatni, lekonyult a füle, és nyomban felharsant Kershner ordítása: "Emeljétek fel a bal fülét... és most mozzgassátok a szemét... mondom, a szemét!... még egy kicsit jobbra... így... na még egy kicsit!"

Frank Oz és Kershner a monitoron kersztül ellenőrzött. Miközben Kershner ordított a csarnokban lévőknek, Oz egy mikrofonba mondta a párbeszéd szövegét. A végén olya nagy volt a zaj, hogy közös jelenetükben Mark Hamill egy szavát sem értette Yodának. A bajon úgy segítettek, hogy láthatatlan vezetékkel mikrofont dugtak a fülébe, így legalább hallotta, mit mond Yoda.

Kershner egyáltalán nem osztotta Lucas lelkesedését a kis zöld lény iránt. "Egy merő csalás volt az egész, minden beállítást, minden mozgást videokamerákkal és monitorokkal, mikrofonokkal, négy bábúmozgatóval játszottunk - rémes volt!"

 

folyt. köv.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ahogy olvasom ezeket a sorokat elgondolkodom azom, milyen lett volna az Ep5 Lucas rendezésével. Jobb? Rosszabb? Hasonló? Ugyan ilyen? Sötétebb, mint amilyen az ep3 lett? Világosabb, mint amilyen az ep4? Érdekes dolog ebbe belegondolni.

 

"Egy merő csalás volt az egész, minden beállítást, minden mozgást videokamerákkal és monitorokkal, mikrofonokkal, négy bábúmozgatóval játszottunk - rémes volt!"

Valyon mit szólt volna Kershner a CGI Yodához?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ahogy olvasom ezeket a sorokat elgondolkodom azom, milyen lett volna az Ep5 Lucas rendezésével. Jobb? Rosszabb? Hasonló? Ugyan ilyen? Sötétebb, mint amilyen az ep3 lett? Világosabb, mint amilyen az ep4? Érdekes dolog ebbe belegondolni.

 

Erre már én is gondoltam! Amit itt leírnak, abban nyilván vannak tulzások is, de azért érdekelne hogy Kershner mennyiben nyúlt bele a jelenetekbe, és főleg az, milyenek voltak azok, mielőtt megváltoztatta.

 

Valyon mit szólt volna Kershner a CGI Yodához?

 

Biztos dícsérné. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.