Jump to content
Bomarr

Filmek

Recommended Posts

Most néztem meg a Knives Out-ot. Kiváló film, aki szereti a krimiket, és szereti Rian Johnson stílusát, annak nagyon ajánlom.

  • Köszönöm 1
  • Tetszik 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Úristen mennyire rohadt jó film lett a Tőrbe ejtve. Rian zseniális rendező. Sw filmet a csávónak! Oh, wait. :D

  • Like 3
  • Tetszik 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited )
3 órával ezelőtt, Donát írta:

Úristen mennyire rohadt jó film lett a Tőrbe ejtve. Rian zseniális rendező.

"Haggyad mán", csak szerencséje volt. Most épp nem tudta lerombolni senki gyermekkorát, hát faragott egy elfeledett avitt műfajból valami híg levet, amit a jó színészek mentettek meg. Nem tud az semmit, ezt már a 8-nál is bizonyította, bizonyították az éles szemű rajongók is. :D :evil: :D

Edited by pb69

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával korábban, pb69 írta:

"Haggyad mán", csak szerencséje volt. Most épp nem tudta lerombolni senki gyermekkorát, hát faragott egy elfeledett avitt műfajból valami híg levet, amit a jó színészek mentettek meg. Nem tud az semmit, ezt már a 8-nál is bizonyította, bizonyították az éles szemű rajongók is. :D :evil: :D

evil revenge of the sith GIF by Star Wars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azért, mert egy rendező csinál egy jó filmet attól még egy másikat ugyanúgy elcseszhet, van rá példa. Ezt most Riantől, TLJ-től függetlenül írom nincs rá garancia akármelyik színésznek/rendezőnek egy nagyon jó filmje után nem-e lesz a következő egy f*s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én is letudtam a Tőrbe ejtve c. filmet, eredeti nyelven, magyar felirattal. Nagyon kíváncsi voltam arra, hogy Rian mit is alkot. Nekem tetszett a TLJ - persze vannak hibái - és ezért mindenképpen érdekelt ennek a fiatalembernek a következő munkája. A régi munkáit is meglesem majd ha időm engedi, de most erről a filmről írnák egy rövidke véleményt.

 

Engemet megvettek kilóra. Az egész történet nagyon tetszett, igaz, a tipikus "whodunnit" típusú filmek közül ez már a sokadik. A krimi szerelmeseinek ez egy nagyon jó ajánló, tkp. egy pillanat sincs, amit ne élveznénk rajta. Ezt pedig a karakterek és a hangulat egyaránt garantálják. Ennyire erős színészgárdát összehozni nem volt kis feladat, de meglépték. Szinte mindenki sziporkázott a szerepében, látszott, hogy szinte élvezték az egész forgatást. Daniel Craig James Bondját nem ismerem, mivel hogy őszinte legyek, nem láttam még 1 JB filmet se. De annak is eljön majd a maga ideje. Visszatérve Mr. Craigre, valami veszett jól hozta a magándetektívet. Az őt övező rejtélyt tkp. el is felejtettem, de szerencsére a film végére visszatértünk ahhoz a dologhoz. Benoit Blanc további kalandjait szívesen várom. Az egyik legjobban tetsző jelenetem az volt, amikor az öreg mamával kezd el beszélgetni. Remek volt. Ja és megéheztem a fánkra. :D

Ana de Armas... új csillag van születőben? Imádtam. Minden jelenete nagyon tetszett. Az ő története szépen végigment az egész filmen. Közte és Chris közti "kémia" érződött - pláne a végén ;) - és ha már Evans: hát a Kapitány mennyire megtanult már csúnyán beszélni? :lol: Eskü, az első jelenete valami fergeteges volt, amikor az előzetesben is ismert "csúnya" szavakat böki ki a többieknek. :lol2: De ezen kívül ahol jelen van, ott az ő alakítása viszi a prímet. Daniel, Ana és Chris a film legjobbjai. :)

A film többi karaktere megkapta a maga történetét, mindenkinek megvolt a maga problémája. A rejtély a végén engemet székestől felborított. :D Wtf... mondtam.

 

Egy remek krimi filmmel gazdagította Rian Johnson a modern filmek sorát. Remélem a folytatás jövőre megérkezik. :D

  • Like 1
  • Tetszik 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ütős felhozavatal, ebből a listából nehezen lehet választani, az 1917-et még nem láttam - jövő héten érkezik -, de van olyan ismerősöm, akinek elhiszem, hogy zseniális. Jó mozis év volt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az Oscar 2020 -as jelöltjei:

 

BEST PICTURE

Ford v Ferrari

Jojo Rabbit

The Irishman

Joker

Little Women

Marriage Story

Once upon a time in Hollywood

1917

Parasite

 

DIRECTING

The Irishman

Joker

1917

Once upon a time in Hollywood

Parasite

 

LEADING ACTRESS

Cynthia Erivo (Harriet)

Scarlett Johansson (Marriage Story)

Saoirse Ronan (Little Women)

Charlize Theron (Bombshell)

Renée Zellweger (Judy)

 

LEADING ACTOR

Antonio Banderas (Pain and Glory)

Leonardo Di Caprio (Once upon a time in Hollywood)

Adam Driver (Marriage Story)

Joaquin Phoenix (Joker)

 

SUPPORTING ACTRESS

Kathy Bates (Richard Jewell)

Laura Dern (Marriage Story)

Scarlett Johansson (Jojo Rabbit)

Florence Pugh (Little Women)

Margot Robbie (Bombshell)

 

SUPPORTING ACTOR

Tom Hanks (A Beautiful Day in the Neighborhood)

Anthony Hopkins (The Two Popes)

Al Pacino (The Irishman)

Joe Pesci (The Irishman)

Brad Pitt (Once upon a time in Hollywood)

 

ADAPTED SCREENPLAY

Joker

Jojo Rabbit

The Irishman

Little Women

The Two Popes

 

ORIGINAL SCREENPLAY

Knives Out

Marriage Story

1917

Once upon a time in Hollywood

Parasite

 

CINEMATOGRAPHY

The Irishman

Joker

The Lighthouse

1917

Once upon a time in Hollywood

 

ORIGINAL SONG

Toy Story 4

Rocketman

Breakthrough

Frozen 2

Harriet

 

ORIGINAL SCORE

Joker

Little Women

Marriage Story

1917

Star Wars: The Rise of Skywalker

 

ANIMATED FEATURE FILM

How to Train Your Dragon 3: The Hidden World

I Lost My Baby

Klaus

Missing Link

Toy Story 4

 

FILM EDITING

Ford v Ferrari

Joker

Jojo Rabbit

The Irishman

Parasite

 

INTERNATIONAL FEATURE

Corpus Christi (Poland)

Honeyland (North Macedonia)

Les Misérables (France)

Pain and Glory (Spain)

Parasite (South Korea)

 

PRODUCTION DESIGN

1917

The Irishman

Jojo Rabbit

Once upon a time in Hollywood

Parasite

 

COSTUME DESIGN

The Irishman

Joker

Jojo Rabbit

Once upon a time in Hollywood

Little Women

 

VISUAL EFFECTS

Avengers: Endgame

Star Wars: The Rise of Skywalker

The Irishman

1917

The Lion King

 

MAKEUP AND HAIRSTYLING

Bombshell

Joker

Judy

Maleficent: The Mistress of Evil

1917

 

SOUND MIXING

Ad Astra

Ford v Ferrari

Joker

1917

Once upon a time in Hollywood

 

SOUND EDITING

1917

Joker

Ford v Ferrari

Once upon a time in Hollywood

Star Wars: The Rise of Skywalker

 

 

Összegezve: a Joker 11 jelölést kapott(!!! :o), míg a Once upon a time in Hollywood, az 1917 és a The Irishman 10 jelölést. Akik még kitűnnek, azok a Marriage Story, Jojo Rabbit, Parasite és Little Women filmek, amik 6-6 jelölést hoztak össze. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Főleg Rian miatt tettem be, Oscar jelölés a forgatókönyvért...

Gondoltam, hogy azért. Néztem délután élőben twitteren a bejelentést. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eredeti forgatókönyvből 3at már láttam és mind nagyon nagyon jó lett. Erős mezőny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 perccel korábban, kudar írta:

Eredeti forgatókönyvből 3at már láttam és mind nagyon nagyon jó lett. Erős mezőny.

Ott érdekes lesz majd a végeredmény. :)

 

A Joker 11 Oscar-jelölését csak én érzem kicsit túlzónak? Szerintem is egy remek film, élveztem minden percét, de nem érzem annyira kimagaslónak, hogy ennyi jelölést kapjon. Bár valószínűleg a legtöbbet ő fogja bezsebelni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem feltétlenül. Kettőt gondolok biztosnak a jelöléseiből: főszereplő és filmzene. Legjobb film, rendező kategória az 1917-é lesz. Nem mellékesen, nem érzem túlzónak, nagy kedvencem lett a Joker, és még két filmet nem láttam ebből a felhozatalból. 

Tippre az eredeti forgatókönyvet vagy a Parasite vagy a Once upon... fogja vinni. Mondjuk nekem a Parasite sokkal jobban tetszett ebből a kettőből, ami tuti befutója a külföldi film kategóriájának. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ez mi? Nem úgy volt hogy ezt a filmet eredeti felvételek alapján vágták össze és olyan mint egy összefüggő film? Itt meg rendesen forgatnak napjainkban.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 perccel korábban, Frenkie írta:

Ez mi? Nem úgy volt hogy ezt a filmet eredeti felvételek alapján vágták össze és olyan mint egy összefüggő film? Itt meg rendesen forgatnak napjainkban.

Összekevered a They Shall Not Grow Old-dal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

1 órával ezelőtt, Bomarr írta:

Ugyanez OFF itt, de érdemes elolvasni azt amit a New York Times-ban írt a témáról. Szerintem végtelenül korrekt. Teljesen tisztában van vele hogy ez egy szubjektiv dolog. És szerintem nagyon normálisan elmagyarázta a saját álláspontját:

https://www.nytimes.com/2019/11/04/opinion/martin-scorsese-marvel.html

Nekem úgy tűnik hogy arról van szó, hogy az új filmje miatt több interjút adott a szokottnál és kiakarták húzni belőle, hogy mit gondol a Marvelről (nem ő az egyetlen... ezzel a kérdéssel rendre megkörnyékezik a dijnyertes filmeseket, például Tarantinot is). Scorsese az Empire kérdésére elmondta röviden, amit gondol, amit aztán nagyon felkapott a sajtó. Ezután pedig bővebben a New York Timesba kifejtette részletesen is, ha már az embereknek ez a téma ennyire fontos, hogy lássák az álláspontját. Szerintem úgyis ha az ember kifejezetten sokra tartja a Marvelt el lehet ismerni, hogy Scorsese teljesen normális véleménnyel bir ebben a témában. Nem kell vele egyetérteni, de szerintem belátható hogy nem marhaságokat beszél. Csak másképp látja a mozit, mint a többség. De nem utálkozik, nem fröcsög. Ilyen szempontból akkor már ha valaki akkor Francis Ford Coppola volt fura amikor "megvetendőnek" nevezte a Marvel filmeket. Ez már kicsit gyerekesebb. Viszont Coppolán is látszik hogy nevesebb rendezők nem csak akkor szólják le a képregényfilmeket, ha épp valamit promozni akarnak. Coppola nem akar semmit bemutatni. Ugyanigy korábban Peter Jackson is egy teljesen random interjúban jelezte hogy nem szereti a képregényfilmeket.

Félreértesz, én megértem Scorsese álláspontját, néhány pontban egyet is értek vele (olvastam a Times interjút), csak az időzítése az, ami undorít. Több mint tíz éve volt, hogy kifejtse ezt az álláspontot egy random interjúban (biztos nem először érdeklődtek felőle ebben az ügyben), de neki minő véletlen, pont az Ír premierjének idején kellett olyan nyilatkozatot tennie, amiről - ha csak nem komplett idióta, márpedig szerintem távolról sem az - pontosan tudta, hogy a média fel fogja kapni, már csak az Ír miatt is. Eleve ezért kérdezték. Coppola vagy Jackson pont azok a példák, akiknél nem zavar ez (annyira), hiszen náluk nem volt olyan "véletlen" egybeesés, hogy akkor kezdtek el ekézni, amikor szüksége is volt arra, hogy a média foglalkozzon velük és a művükkel.

Mondjuk azt csendben azért az orruk alá dörgölném, hogy a rosszabb MCU-filmekhez mérhető Hobbit-trilógia és a pocsék Keresztapa 3 után azért ők is alaposan átgondolhatnák a nyilatkozataikat. Joguk van a véleménnyilvánításhoz, persze, de joguk van ilyen rezümével mások műveit megszólni? Eleve nem csípem, amikor egy alkotó egy másik alkotó művét ekézi. Annyi belefér, hogy neki személy szerint nem tetszik (pl. Jackson), ha kérdezik, akkor legyen egy ilyen diplomatikus válasz, de szerintem ennyi az, ami tisztességes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A témát nem Scorsese hozta elő, az Írnek meg annyi köze van a dologhoz, hogy emiatt volt vele interjú. Scorsese pedig elsősorban nem más alkotókat birál, hanem azt ahogy Hollywood működik per pillanat. Ha olvastad a véleményét akkor láttad, hogy levezette, hogy ma az alkotói filmek lassan kihalnak a mozikból. Neki ezzel van baja, nem azzal, hogy van pár film ami nincs az inyére. És ez azért pláne egy filmesnek nem olyan téma amit csak úgy a szőnyeg alá lehet söpörni azzal hogy ne beszéljünk róla mert még valaki megsértődik.

 

És tényleg itt nem alaptalan vagdalkozásról van szó, hanem egy elég jól kiérlelt véleményről. Ő tényleg azt gondolja, hogy a Marvelhez hasonló filmek a mozi hanyatlásához vezetnek, le is vezette miért és ha nem is ért vele az ember egyet azt be lehet látni, hogy annak az álláspontnak is van létjogosultsága, amit Scorsese képvisel. Pláne hogy tényleg korrekt: nem akarja senkitől elvenni a Marvel filmek okozta örömöt, nem néz le senkit csak azért mert imádja ezeket a mozikat. Viszont azt látja, hogy a régi értelemben vett filmművészet a nagyvásznon kezd háttérbe szorulni és ha elé tolnak egy mikrofont akkor ennek hangot ad.

 

Egyébként meg ha valakinek tényleg fontos a mozi akkor az Scorsese. Nem lehet megvádolni hogy most hirtelen a semmiből lett érdekes neki ez a téma, csak mert jött az Ír. Hisz az egész életét erre áldozta. Most nem csak arról beszélek, hogy filmeket forgatott. Hanem ő pont olyan mint Tarantino, aki minden féle-fajta filmet habzsol, mert szenvedélye a mozi és a filmtörténelemnek akkora szerelmese hogy 4 órás dokumentumfilmeket készített, amik csak azért készültek, hogy régi, szinte elfeledett mesterek filmjeit megismertesse az emberekkel. Ezekre gondolok:

A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies

My Voyage to Italy

 

Nyilván abból a szempontból elfogult vagyok, hogy én amikor Scorsese írását olvastam nagyon örültem hogy végre valaki ilyen korrekten és összeszedetten kiállt egy ilyen véleménnyel, amit én úgy 95 százalékig osztok. De aki nem ért egyet, szerintem az is beláthatja hogy ez egy korrekt, normális vélemény, hisz Scorsese is tisztában van vele hogy a filmélvezet szubjektív. Attól meg nem kell félni, hogy emiatt a nyilatkozat miatt hirtelen leáll a Marvel stúdió.

 

Szerintem a véleménye csak akkor támadható, ha az ember azt mondja, hogy Scorsese hazudik amikor azt mondja hogy a filmművészet ennyire fontos neki - ami ha kicsit is követi az ember a munkásságát, akkor belátja hogy nonszensz. A másik az lehet hogy valójában nem is gondol rosszat a Marvelről és csak a PR kedvéért feldagasztja az egészet, ami szerintem megint csak nem állja meg a helyét.

Egy korrekt kritikus véleménynek mindig kell hely legyen, független attól, hogy mikor és hol van egy következő film premierje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem a Marvel vagy a hozzáhasonló filmek létezése vezet a mozi hanyatlásához, hanem az, hogy az emberek nagytöbbségének nincs igénye a komolyabb hangvételű művekhez. + torrentezés, legalábbis ha magamból indulok ki (illetve jó pár ismerősöm véleménye is), semmi értelmét nem látom, hogy pl. egy drámát moziban nézzek meg a Volt egyszer egy Hollywood csak megerősített ebben ahol már kifejezetten kényelmetlenül éreztem magam a vége felé. A nagyvászon nem ad annyi pluszt hozzájuk, mint egy látványfilmnél, ha az ember türelmes megvárja aztán leszedi torrnetből, vagy ha nem az akkor mivel nem a látvány a lényeg a kamerás verzióval sem veszt annyit, mint egy akciómozinál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bomarr Nyitott kapukat döngetsz, mert mint írtam, nem tartom hülyeségnek azt, amit Scorsese mond, nem tartom fröcsögésnek vagy hasonló, sőt nem egy dologban egyetértek vele. De nekem az időzítés akkor is visszás marad. Nem hiszem el, hogy ezt nem tudta volna az Ír előtt vagy után kifejteni, és hogy eszébe sem jutott, hogy ebből ingyen cirkusz lesz az ő javára. Ha ezt egy évvel ezelőtt vagy fél év múlva mondaná, már én sem húznám a számat. Azzal meg ne jöjjön senki, hogy "de hát akkor kérdezték", mert a mai világban kis túlzással ott és úgy fejted ki a véleményed, ahol és ahogy akarod, erre aztán nincs szükség interjúkra vagy arra, hogy konkrétan rákérdezzenek.

Azzal nincs bajom, amit mond. Azzal van, amikor mondja. Lehet csak azért, mert már túl sok ilyet láttam és nehezen bízom meg az ilyenekben, de nem tudok nem arra gondolni, hogy itt vagy a stúdiónak, vagy Scorsese-nek a szándékos cirkuszkeverés is szándékában volt - pozitívum, hogy másokkal ellentétben ezt ő értelemmel megtöltve csinálta.

 

Viszont egy személyesebb kérdést hadd engedjek meg magamnak: akkor is így vélekednél, ha a Star Warsszal példázott volna? Mert - főleg az új filmek - részesei annak a problémának, amivel Scorsese-nek baja van (csak, hogy mást ne mondjak: "they are sequels in name but they are remakes in spirit" - ezt, az amúgy nagyon szép kijelentést az ep7-9-re passzentosan rá lehet illeszteni).

Share this post


Link to post
Share on other sites
2020. 01. 15. - 14:54, Dzséjt írta:

Azzal nincs bajom, amit mond. Azzal van, amikor mondja. Lehet csak azért, mert már túl sok ilyet láttam és nehezen bízom meg az ilyenekben, de nem tudok nem arra gondolni, hogy itt vagy a stúdiónak, vagy Scorsese-nek a szándékos cirkuszkeverés is szándékában volt - pozitívum, hogy másokkal ellentétben ezt ő értelemmel megtöltve csinálta.

Azt azért ne feledd, hogy Scorsese-nek a Netflixen keresztül kellett megoldania, hogy egyáltalán bemutatásra kerüljön a film. Miközben Marvel filmből meg 2014 óta évről-évre legalább 2-t mutatnak be, 2015-öt leszámítva. Szóval szerintem az Ír bemutatója kapcsán nagyon is adódik a kérdés, hogy miközben ezekből a filmekből több is befér egy évben, hogy lehet, hogy Scorsese, akit a legnagyobb rendezők között tartanak számon, nem talál stúdiót az alkotása mögé. Ami nem mellesleg szerintem tök jól sikerült. Szóval nem hinném, hogy szimplán azért beszélt a Marvelről, hogy az Írt promózza, sokkal inkább azért tettek fel neki kérdést a Marvelről, mert az Írnek a Netflix segítségével kellett kiskaput találni, hogy megvalósuljon, ami elég kontrasztos a Marvel mennyiséghez képest. És ha innen nézem, teljesen érthető, ha Scorsese csodálkozik Hollywood hozzáállásán.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited )

Knives Out 10/10

Rian Johnson egy zseni. Nagyon élveztem a filmet elejétől a végéig. 

Jöhet a folytatás!

 

Edited by JakeSully

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 órával ezelőtt, Donát írta:

Azt azért ne feledd, hogy Scorsese-nek a Netflixen keresztül kellett megoldania, hogy egyáltalán bemutatásra kerüljön a film. Miközben Marvel filmből meg 2014 óta évről-évre legalább 2-t mutatnak be, 2015-öt leszámítva. Szóval szerintem az Ír bemutatója kapcsán nagyon is adódik a kérdés, hogy miközben ezekből a filmekből több is befér egy évben, hogy lehet, hogy Scorsese, akit a legnagyobb rendezők között tartanak számon, nem talál stúdiót az alkotása mögé. Ami nem mellesleg szerintem tök jól sikerült. Szóval nem hinném, hogy szimplán azért beszélt a Marvelről, hogy az Írt promózza, sokkal inkább azért tettek fel neki kérdést a Marvelről, mert az Írnek a Netflix segítségével kellett kiskaput találni, hogy megvalósuljon, ami elég kontrasztos a Marvel mennyiséghez képest. És ha innen nézem, teljesen érthető, ha Scorsese csodálkozik Hollywood hozzáállásán.

Sajnos az Empire intertjút nem olvastam, így nem tudom, milyen szövegkörnyezetben szegezték neki Scorsese-nek a kérdést, de még ha az is volt a háttérben, hogy neki az Írt a Netflixen át kellett eljuttatnia a közönséghez (amivel szerintem nincs alapvetően probléma), addig Marvelből több is készül a moziba, akkor sem tudok elszakadni a képtől, hogy ebben a választban az ingyen cirkusz IS (tehát én sem gondolom, hogy "szimplán" emiat tette) benne van. Főleg a megfogalmazás miatt, mert egyrészt, mindaz, amivel Scorsese-nek (jogosan) gondja van, azt nem csak a Marvel képviseli. A DC, a Star Wars, a Halálos iramban, és minden franchise-movie vagy olyan, ami egynél több részt kap - pláne azok, amikből egy is elég vagy egyenesen sok(k) volt. Szóval ez a megközelítés szerintem jogosabb lenne egy Halálos iramban filmmel kapcsolatban, mint egy Marvel-filmmel kapcsolatban, mert ha az MCU nem mozifilm, akkor a Halálos iramban sorozatot minek minősítené? Tehát, ha diplomatikusabb lett volna, azért hozzáteszi, hogy nem csak az MCU-val van baja.

Plusz elég keményen minősítette is őket: "I don’t see them. I tried, you know? But that’s not cinema. Honestly, the closest I can think of them, as well made as they are, with actors doing the best they can under the circumstances, is theme parks. It isn’t the cinema of human beings trying to convey emotional, psychological experiences to another human being." Ez viszont nem az ipar, hanem kifejezetten és céltudatosan a Marvel-filmek kritizálása. És mint írtam, nekem az sem tetszik, ha egy alkotó más alkotók művét szapulja (még ha jogosan teszi és esetleg én is egyetértek vele, akkor sem).

Később, a New York Times oldalán már jobban és személyes perspektíváját hangsúlyozva kifejtette a dolgot, és még valószínűleg akkor sem kritizálnám a véleményét, ha azzal kezdte volna. De nem azzal kezdte, hanem a fentis sorokkal.

Szerintem nagy különbség van aközött, hogy kritizálod az ipart és aközött, hogy bemondod: XY nem film. Ezzel ugyanis pálcát törtél nem csak az alkotás, de az alkotók és az azt az alkotást szeretők fölött is. És én személy szerint, aki rajong az MCU-ért kissé zokon vettem ezt, ugyanúgy, ahogy egyhangúan felháborodunk, ha valaki a Star Warst kritizálja hasonló megszólalásban - pedig amögött is van jogos észrevétel.

Ezért is érdekelt volna, hogy @Bomarr akkor is maximálisan egyetértene Scorsese-vel, ha az SW lenne terítéken. Mert tudom, hogy ő az Marvel-filmekkel kapcsolatban elfogult negatív irányba - ahogy azt maga is írta -, míg SW-vel kapcsolatban pozitív irányba billen az elfogultság, ahogy én állok az MCU-hoz. De képzeljük el, hogyan reagáltunk volna, ha az Empire a Star Warsról kérdezi, és Scorsese erre mondja ezt: "But that’s not cinema."

Amúgy igazat adok Scorsese-nek sok dologban. A folytatások inkább csak az előző rész remake-jei - bár ez sem egyedi Marvel-jelenség, és nem is a mai kor találmánya, elég csak megnézni a '80-as évek folytatásait, mint mondjuk a Terminator 2-t vagy az Alienst. És azzal is egyetértek, hogy a nagy stúdióknak nem kéne sokkal-sokkal-sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnie a blockbusterekre, mint az egyéni filmekre, mint ahogy azt teszik, és igen, sokkal nagyobb alkotói szabadságot is biztosíthatnának, vállalva ezzel a nagyobb kockázatot.

Ugyanakkor a NYT-os cikkben én érzek még egy nagy adag "bezzeg az én időmben" kesergést is, s miközben a filmkészítést a zenéhez és a tánchoz hasonló művészeti ágnak véli (amit nem vitatok), most úgy néz a Marvel filmekre, ahogy az '50-es években néztek az öregek a Rock & Rollra. Minden művészeti ágnak van egyszerűbb, szórakoztatóbb formája is, amit lenézni szerintem inkább sznobizmus. Az MCU és sok más, ilyen, egyszerűbb szórakoztatási forma, de ez nem rossz. Az viszont tényleg az, ha a hangsúly már eltolódott erre (és sajnos eltolódott), s emiatt nem engednek teret másnak. Viszont kicsit a stúdiókat is megértem, mert amikor mégis teret engednek, és abból hiszti (ep9) vagy bukás lesz, akkor érthető, hogy a dollár millióikat nem akarják kockára tenni. Mert viszont ez is igaz: régen nem jelentett akkora kockázatot egy film bukása, mint manapság.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2020. 01. 19. - 11:07, JakeSully írta:

Knives Out 10/10

Rian Johnson egy zseni. Nagyon élveztem a filmet elejétől a végéig. 

Jöhet a folytatás!

 

Azt észrevetted, hogy a végrendeletes ügyvédet Frank Oz alakította? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 perccel korábban, Donát írta:

Azt észrevetted, hogy a végrendeletes ügyvédet Frank Oz alakította? :) 

Én észrevettem... miután rájöttem, hogy Ian nem lehet, hiszen Frank volt bejelentve a szereplőgárdánál, Mcdiarmid nem tudom, hogyan jött az eszembe. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meghalt Terry Jones, a Monty Python egyik tagja :( Ő volt az egyik rendezője a Gyalog Galoppnak és a Brian életének.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2020. 01. 20. - 11:08, Donát írta:

Azt észrevetted, hogy a végrendeletes ügyvédet Frank Oz alakította? :) 

Igen, és milyen jól alakította :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text .   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored .   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information