Jump to content

Recommended Posts

James Gunn jobb választás lett volna. Ő nagyon szórakoztató Galaxis Örzőket csinál. És Star-Lord kiköpött Solo karakter szerintem, ami nagyban Gunn érdeme is. Valahogy Aldenből (nekem Ő a tipikus jó kisfiú benyomást kelti, de még meg is lephet) nem nézem ki az a csibészt, mint akit Chris Pratt megszemélyesít és ami nagyon kellene egy Solo féle karakternek. Szerintem ezt a csibészséget Ron Howard nem fogja tudni kihozni belőle. Egyszerűen túl fegyelmezett, túl intelligens filmeket csinál, nem tud lelazulni.

Link to post
Share on other sites

Nekem is jó hír, kár, hogy nem Ő van már az elejétől. Lucas és a Lucasfilm sem áll messze tőle, kezdve American Graffiti-vel a Willow-n át mostanáig.

Tehát szinte családtag fog felsöpörni a portán. Én örülök neki.

Link to post
Share on other sites

Szivárognak a Han Solo film körüli balhé részletei.


     
  • Kennedy (a Lucasfilm feje) a kezdetektől nem volt megelégedve a munkájukkal, mivel kevesebb felvételt csináltak, ami a vágást nehezíti.
  • Lawrence Kasdan sem bírta a rendezőpárost.
  • A másik oldalról pedig Phil Lord és Chris Miller azt érezte, hogy semmi kreatív szabadságot nem kaptak, és a határidő nagyon szorította őket, sosem volt idejük rendesen felvenni a jeleneteket.
  • Kennedy próbálta elkerülni a balhét és a rossz sajtót, így felajánlotta a párosnak, hogy Kasdan jelentős segítségével fejezzék be a filmet, de azok ezt nem fogadták el.
  • Más források szerint túlzottan az eddigi megszokott improvizációs stílussal próbálták összehozni a filmet, ami ilyen típusú produkciónál nem működik.
  • Májusban már körvonalazódtak a bajok, a rendezők döntésképtelensége és az is, hogy Alden Ehrenreich nem a legjobban muzsikál, aki mellé egy felvettek valakit, aki segít fejleszteni a színészi képességeit. Mindezt így 3-4. hónapjában a forgatásnak.
  • A hír után, amikor bejelentették, hogy Ron Howard jön a helyükre, akkor a stáb elvileg hangosan ünnepelt. A forgatás így a tervezett helyett július helyett szeptemberig fog tartani.

http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/star-wars-han-solo-movie-firing-new-details-behind-phil-lord-chris-miller-exit-1016619

Link to post
Share on other sites

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz ebből 11 hónap múlva értékelhető film... :para:

Ebből nekem az jön le, hogy itt alapvetően Phil Lord és Chris Miller munkamódszerével volt nagy baj, de azzal mindenkinek, nem csak a vezetőségnek.

Link to post
Share on other sites

Egyébként Han karakterét egy sz*r Eldricht alakítással lehet ám rombolni rendesen. :para:

Na ja, de már csak az kéne, hogy a főszereplőt is leváltsák most nagy hirtelen. :para:

Link to post
Share on other sites

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz ebből 11 hónap múlva értékelhető film... :para:

Ebből nekem az jön le, hogy itt alapvetően Phil Lord és Chris Miller munkamódszerével volt nagy baj, de azzal mindenkinek, nem csak a vezetőségnek.

Szerintem azért elég gáz, hogy ez a forgatás ezen periódusában bukott ki... amikor kiválasztották a rendezőket nem tudták, milyen módszerrel dolgoznak? Nem állapodtak meg velük, hogy milyen munkamódszerrel kellene ezt a filmet leforgatni? Ha igen, akkor Kennedy egyezett bele az improvizatív módszerbe (nem így tűnik), vagy a rendezők adták be a derekukat? Ha nem a rájuk jellemző rendezési stílussal akarták a filmet elkészíteni, miért őket választották?

 

Ez olyan, mintha Kennedy vakon választott volna egy első filmes rendezőpárost, és a forgatás közben jött volna rá, hogy ahogy ők dolgoznak, az nem igazán illeszkedik a filmhez. A gond csak az, hogy a rendezőpárosról nagyon is lehetett tudni, hogy milyen módszerekkel dolgoznak, és ha ennek ellenére - vagy emiatt! - választották őket, akkor az jó nagy blama Kennedy részéről. Az addig ok, hogy most felvállalja a döntése következményét, és próbálja menteni a menthetőt, de ennél jóval nagyobb gond, hogy ilyen - vélhetően elkerülhető - problémák derültek ki a forgatás közben.

 

Értem én, hogy egy dolog hallani egy rendezőről, hogy hogy dolgozik, és egy másik látni is azt... de ha egy páros az imprós rögzítésben jeleskedik, én pedig nem egy imprós filmet akarok, akkor miért őket nevezem ki? :?

Link to post
Share on other sites

Ezek a rendezők sose készitettek hasonló kaliberű filmet. Az egyetlen élőszereplős film, amivel foglalkoztak az két totál középszerű vígjáték (a jump street filmek). Kizárt, hogy bárki tudta, hogy hogy oldják meg a feladatot. De ugyanez elmondható Rianra vagy Edwardsra is. A Lucasfilm láthatóan úgy döntött, hogy fiatal tehetségeknek adja meg a lehetőséget az új SW filmeknél. Ez a Rogue One filmnél jól sült el, tehát nem ördögtől való a gondolat. Viszont benne van a pakliban, hogy félrecsúsznak a dolgok: ez megtörtént a Rogue One-nál is. Bár ma már nem beszélünk róla, de a végén ott az utóforgatásoknál egy új rendezőt is be kellett vonni. Nyilván sokkal kisebb volt a gáz, hisz összességében Edwards vitte végig a projektet.

Ez itt nem működött. Hogy Kennedy mennyire kezelte jól a dolgot azt majd szerintem a bemutató után döntsük el. Nyilván nagy a kisértés, hogy gyorsan kitaláljuk hogy ki hibás meg ki nem, de annyira kevés infónk van hogy ennek ezen a ponton szerintem semmi értelme a gőzlevezetésen kívül.

Link to post
Share on other sites

Szerintem azért elég gáz, hogy ez a forgatás ezen periódusában bukott ki... amikor kiválasztották a rendezőket nem tudták, milyen módszerrel dolgoznak?

De miért feltételezzük, hogy Kennedy nem egyezett bele a páros munkamódszerébe? Eleve kétlem, hogy ha nem így lett volna, felveszik őket. Kennedy a hallottakból, a páros eddigi filmjeiből nyugodtan gondolhatta, hogy ez működhet és érdekes film születhet, és nyugodt szívvel bólinthatott rá. Csak aztán évekkel később, a felvételek közben derült ki, hogy vagy az egész elképzelés nem működik a gyakorlatban egy ekkora filmnél, hiába nézett ki jól papíron, hiába hangzott jól, vagy a páros a várakozásokkal ellentétben nem bírt el egy ekkora projekttel (a cikk alapján az utóbbi a helyzet). Mindkét dolog csak a forgatás alatt derülhet ki.

 

Jump Street szintű kisebb filmeknél a páros nyilván jól dolgozott, de csak akkor derül ki, hogy elbírnak-e egy Star Wars szintű blockbusterrel, ha elkezdik azt csinálni. Nem hiszem, hogy Kennedy-nek magával az imprós rögzítéssel lenne gondja, hanem azzal, ahogy ezek ott a forgatáson éltek eme módszerrel. Hogy kevés nyersanyagot csináltak kevés beállítással (most komolyan, ezt honnan kellett volna Kennedy-nek előre tudnia?), hogy döntésképtelenek, stb.

 

És a cikk is arról ír, hogy itt ez volt a helyzet: Miller és Lord hiába tehetségesek, nem tudtak megbirkózni a projekttel, nem bírták kezelni a több száz fős stábot, mert ehhez nem volt meg a hátterük (az meg érthető, hogy a Lucasfilm nem a Star Wars filmet akarja tanulópénznek használni). Későn hoztak meg fontos döntéseket, a szokásos 12-15 beállítás helyett 3-at használtak, ami nagyon-nagyon lelassította a forgatási munkálatokat. A produkciós csapat is panaszkodott rájuk, s bár úgy tűnt, rendezőink meghallgatták a problémákat, végül aztán semmit sem változtattak módszereiken.

 

Lawrence Kasdannek is az volt a legfőbb baja a cikk szerint, hogy a színészek nem szóról szóra azt mondják fel, amit megírt, a változtatásokról pedig nem egyeztettek vele. Nos, ez tényleg a kreativitás elnyomása, de így jár az, aki egy Kasdannel hajlandó együtt dolgozni.

 

Ahogy én látom a leírtak alapján: Lord és Miller nem bírta kézben tartani a projektet, az egészet ugyanúgy kezelték, mint a 21 Jump Streetet, vagy a The Lego Movie-t. A forgatás közben kiderült, hogy ők ketten kevesek egy ekkora mozi elkészítéséhez. De legalább túl makacsok voltak, nem hallgattak a stábra (nem voltak csapatjátékosok?), és pechükre még a fejükre kapták Kasdant is. Ugyan nem csípem Kasdant, de megértem, hogy az évek óta dédelgetett művét nem szeretné szétimprózva látni.

Link to post
Share on other sites

Ezek a rendezők sose készitettek hasonló kaliberű filmet. Az egyetlen élőszereplős film, amivel foglalkoztak az két totál középszerű vígjáték (a jump street filmek). Kizárt, hogy bárki tudta, hogy hogy oldják meg a feladatot. De ugyanez elmondható Rianra vagy Edwardsra is. A Lucasfilm láthatóan úgy döntött, hogy fiatal tehetségeknek adja meg a lehetőséget az új SW filmeknél. Ez a Rogue One filmnél jól sült el, tehát nem ördögtől való a gondolat. Viszont benne van a pakliban, hogy félrecsúsznak a dolgok: ez megtörtént a Rogue One-nál is. Bár ma már nem beszélünk róla, de a végén ott az utóforgatásoknál egy új rendezőt is be kellett vonni. Nyilván sokkal kisebb volt a gáz, hisz összességében Edwards vitte végig a projektet.

Ez itt nem működött. Hogy Kennedy mennyire kezelte jól a dolgot azt majd szerintem a bemutató után döntsük el. Nyilván nagy a kisértés, hogy gyorsan kitaláljuk hogy ki hibás meg ki nem, de annyira kevés infónk van hogy ennek ezen a ponton szerintem semmi értelme a gőzlevezetésen kívül.

Nem ördögtől való, de ha lehet tudni, hogy impró stílusban dolgoznak, Kennedy meg nem akar impró stílusban forgatott filmet, akkor miért vesz fel ilyen rendezőket?

 

/amit én innen veszek: "A források szerint Lord és Miller a Han Solo-filmben is pont úgy dolgoztak (volna), ahogy korábban: nagy teret engedve az improvizációknak, a saját és a színészek pillanatnyi ötleteinek. Amivel nemcsak Kennedynek volt baja – mivel egy ilyen gigaprodukció esetében, ahol több százan is jelen lehetnek egy-egy forgatási napon, ez azért máshogy nézhet ki, mint egy kisebb filmnél –, de a Lucasfilm másik hatalmas tekintélyének, a forgatókönyvíró-producer Lawrence Kasdannek is." /

 

Értem, hogy közben kiderült, hogy nem bírnak el a produkcióval, ez olyasmi, amivel nyilván előre nem lehetett tisztában Kennedy. A munkamódszerükkel viszont alighanem igen, mert mielőtt úgy döntött, hogy ők lesznek a Han Solo spinoff rendezői, minden bizonnyal azért utánajárt, hogy milyen módszerrel dolgoznak. Ha nem, az azért elég gáz lenne. A rendező szinte a legfontosabb pozíció egy filmben. Ha az általam kinevezett rendező munkamódszerével nem értek egyet, mert nem akarok improvizált módon felvett jeleneteket, akkor nem nevezek ki olyan embereket, akiknek ez a védjegyük. Az eddigi munkásságuk alapján.

 

Az meg, hogy milyen lesz a végső film, olyan tekintetben mindegy, hogy számomra nem fogja megmagyarázni, miért nevezett ki Kennedy két olyan rendezőt, akivel nyilvánvalóan nem tud együttdolgozni. Fontos, hogy kijavítsa a hibáját, persze - remélhetőleg Howarddal ezt megtette - de jó lenne tudni, hogy mi vezetett oda, hogy olyan rendezőknek adta oda a stafétabotot eredetileg, akiknek a rendezési stílusát egy SW filmben nem akarja viszont látni. Mert ha bedől a produkció a rendezőcsere miatt, akkor az elég komoly felelősség kérdést fog felvetni a Lucasfilmnél, ami minket is érint.

Link to post
Share on other sites

Pedig jól indultak az előkészületek. :( 11 hónap... bakker, azért kíváncsi vagyok, hogy Howard hogyan fogja "megmenteni" a filmet ilyen szűkös határidőn belül.

 

Bízzunk benne hogy megoldja. Ron Howard jó rendező, elég tapasztalattal a háta mögött. Ja és persze nem a nulláról kell kezdeni. Amit eddig megcsináltak biztos nem mindet dobják a kukába.

Edited by RacerX
Link to post
Share on other sites

Nem ördögtől való, de ha lehet tudni, hogy impró stílusban dolgoznak, Kennedy meg nem akar impró stílusban forgatott filmet, akkor miért vesz fel ilyen rendezőket?

De honnan veszed, hogy Kennedy-nek már a rendezők felvételekor is gondja volt a munkamódszerükkel? Ilyenről sehol nem írnak. Abból indulsz ki, hogy Kennedy már akkor is utálta ezt a módszert, amikor felvette őket, nem pedig a forgatás közben derült ki, hogy ez a módszer nem működik. Pedig több mint valószínű, hogy ott derült ki a lényeg: a páros lesz*rta mindenki véleményét, beleértve a producer és író Kasdanét. Például szerintem senkinek nem lett volna gondja velük, ha teszem azt kompromisszum képesek, és leülnek Kasdennel megbeszélni a dialógusok megváltozását. Vagy ha csak a komédia részeknél impróznak, nem mindenhol. Mert azért a filmkészítés a kompromisszumokról is szól, pláne egy ilyen gigaprodukció.

Link to post
Share on other sites

De honnan veszed, hogy Kennedy-nek már a rendezők felvételekor is gondja volt a munkamódszerükkel? Ilyenről sehol nem írnak. Abból indulsz ki, hogy Kennedy már akkor is utálta ezt a módszert, amikor felvette őket (ezt csak a józan ész zárja ki), nem pedig a forgatás közben derült ki, hogy ez a módszer nem működik.

 

"Amivel nemcsak Kennedynek volt baja – mivel egy ilyen gigaprodukció esetében, ahol több százan is jelen lehetnek egy-egy forgatási napon, ez azért máshogy nézhet ki, mint egy kisebb filmnél"

 

Az, hogy az SW gigaprodukció, már kb. a 0. perctől tudott volt. Ergo az impro stílussal Kennedynek kb. a 0. perctől gondja volt eszerint. És ez logikus hozzáállás szvsz a részéről. Egy impró film minőségbeli volatilitása valszeg jóval nagyobb, mint amit egy SW tűréshatár megenged. Ha Kennedy józanul gondolkodik - eddig így tett - akkor nem igazán pártolja a módszert egy ekkora presztízsű filmnél.

 

Szerk.: De hát hogy kössenek kompromisszumot úgy, hogy totálisan kilógnak a projektből? :D Te azt mondod, te csak sört akarsz, én azt mondom, csak bor van. Ebből nem lesz kompromisszum. Kennedy meg nehogy ne tudjon már Kasdan azon igényéről, hogy szó szerint szeretné a jeleneteket felvenni. Hát nála futnak össze a szálak. Szvsz ilyen ismeretek fényében - ami Kennedynél, velünk ellentétben a 0. nap meg kellett hogy legyen a stílusok eltérőségének tekintetében! - nagy hiba volt a rendezőpárost eleve felvenni, reméljük, hogy ezek után sikerül menteni a menthetőt.

Link to post
Share on other sites

Az, hogy az SW gigaprodukció, már kb. a 0. perctől tudott volt. Ergo az impro stílussal Kennedynek kb. a 0. perctől gondja volt eszerint.

Nagyon nem látom az összefüggést... :?

Link to post
Share on other sites

Nagyon nem látom az összefüggést... :?

Az, hogy az sw gigaprodukció, ugye nem a forgatás közepén derült ki? :)

Az, hogy Kasdan, aki kulcs szerepet tölt be a film készítésében szó szerint szeretné forgatani a párbeszédeket, ugye nem a forgatás közepén derült ki? :)

Az, hogy hogyan is néz ki egy sw gigaprodukció elkészítésének levezénylése - határidők, erőforrás igény, stb - (az EpVII és RO után) ugye nem a forgatás közepén derült ki? :)

Az, hogy milyen is az improvizatív stílusban forgatott film, ugye nem a forgatás közepén derült ki? :)

 

Ha ezek közül bármelyikre az a válasz hogy "de igen" - beleértve a 4-et, amit nem árt minimum áttanulmányozni, mielőtt olyan rendezőkre bízzuk a filmet, akik ilyen stílusban rendeznek - az elég gáz Kennedyre nézve, mivel ezen infóknak már bőven a film forgatása előtt összpontosulnia kellett volna nála. Ha ezek közül mindegyikre "NEM" a válasz, akkor pedig nem értem, miért őket nevezte ki.

Link to post
Share on other sites

Azt nem értem, ez hogyan jön ide? A Hollywood Reporter cikkében egy szó sincs arról, hogy Kennedy-nek azért volt gondja az impró módszerrel, mert a Star Wars gigaprodukció. Sőt abból a cikkből pont az derül ki, hogy Kasdannak volt gondja a improvizációval (a színészek nem azt csinálták vagy mondták, amit ő leírt). Kennedy fő gondjai azzal volt, hogy Lord és Miller a fontos döntéseket későn hozták meg, a munkafolyamatot drasztikusan lelassító számú beállítást használtak (12-15 a szokás, ők használtak 3-at), és képtelenek voltak kezelni 100+ fős stábot.

Maga a gigaprodukció nem összeegyeztethetetlen az improvizációval, rengetegszer élnek vele, de ehhez azért kell némi kompromisszum és belátás. Például egy ilyen filmnél nem lehet az akciójelenetet felvenni improvizálva (vagyis csak bizonyos keretek között, de ezt szokták általában utóforgatásra hagyni), hiszen a háttérben már meg a gépezet az ILM-nél, akik a forgatókönyvből dolgoznak, és a legapróbb változtatás is dollár százezreket visz el. Erre alapvetően a látványfilmes rendezők rájönnek, ha nem és rájuk szólnak, akkor belátják, hogy ez így megy. Lord és Miller erre nem volt hajlandó.

Semmi sem zárta ki, hogy a két rendező a módszerét átvigye a filmre egy gigaprodukcióra. Az a gond, hogy három makacs kakas volt a szemétdombon: Kasdan, aki nem volt hajlandó engedni a forgatókönyvéből, valamint Lord és Miller, akik meg nem voltak hajlandók a nagy kreativitás szellemében a józan észre hallgatni. Ha a két fél kompromisszumképesebb, akkor nem jön a tyúkanyó és csap szét köztük. :) Persze ahogy én látom HR a cikk alapján, aztán majd egyszer kiderül, mi az igazság.

Link to post
Share on other sites

Azt nem értem, ez hogyan jön ide? A Hollywood Reporter cikkében egy szó sincs arról, hogy Kennedy-nek azért volt gondja az impró módszerrel, mert a Star Wars gigaprodukció. Sőt abból a cikkből pont az derül ki, hogy Kasdannak volt gondja a improvizációval (a színészek nem azt csinálták vagy mondták, amit ő leírt). Kennedy fő gondjai azzal volt, hogy Lord és Miller a fontos döntéseket későn hozták meg, a munkafolyamatot drasztikusan lelassító számú beállítást használtak (12-15 a szokás, ők használtak 3-at), és képtelenek voltak kezelni 100+ fős stábot.

Maga a gigaprodukció nem összeegyeztethetetlen az improvizációval, rengetegszer élnek vele, de ehhez azért kell némi kompromisszum és belátás. Például egy ilyen filmnél nem lehet az akciójelenetet felvenni improvizálva (vagyis csak bizonyos keretek között, de ezt szokták általában utóforgatásra hagyni), hiszen a háttérben már meg a gépezet az ILM-nél, akik a forgatókönyvből dolgoznak, és a legapróbb változtatás is dollár százezreket visz el. Erre alapvetően a látványfilmes rendezők rájönnek, ha nem és rájuk szólnak, akkor belátják, hogy ez így megy. Lord és Miller erre nem volt hajlandó.

Semmi sem zárta ki, hogy a két rendező a módszerét átvigye a filmre egy gigaprodukcióra. Az a gond, hogy három makacs kakas volt a fedélzeten: Kasdan, aki nem volt hajlandó a forgatókönyvéből, valamint Lord és Miller, akik meg nem voltak hajlandók a nagy kreativitás szellemében a józan észre hallgatni. Ha a két fél kompromisszumképesebb, akkor nem jön anyuci és csap szét köztük. :) Persze ahogy én látom HR a cikk alapján, aztán majd egyszer kiderül, mi az igazság.

Nekem a cikkből az jött le, hogy Kennedy nemcsak "igazságot tett" köztük, hanem neki magának is gondja volt az improvizációs stílussal ÉS azzal, hogy nem tudták kordában tartani a produkciót. De most gondold el ezt a szitut: ott a kvázi jobb kezed, aki a film készítésében kulcsfigura. Elmondod neki, hogy X-ben és Y-ban gondolkodsz mint rendező. Megkérdezi tőled a jobb kezed, hogy "és hogyan szoktak filmet rendezni?" Erre te elmondod, hogy általában hagyják a színészeket improvizálni. El tudod képzelni, hogy ebben a szituban Kasdan azt mondja, hogy "jah, oké, ez nekem is megfelel!"? Miért veszel fel olyan rendezőpárost, akinek a rendezésről alkotott hitvallása totálisan szembemegy a film egyik kulcsalkotójáéval?

Link to post
Share on other sites

Ráadásul az improvizáció mint elvárás fruszrálhatja is a szinészeket. Nem véletlen hogy nem vált általánosan bevett filmes eszközzé. Van akiből képes többet kihozni de van akit csak zavar.

Link to post
Share on other sites

Ráadásul az improvizáció mint elvárás fruszrálhatja is a szinészeket. Nem véletlen hogy nem vált általánosan bevett filmes eszközzé. Van akiből képes többet kihozni de van akit csak zavar.

A Hail Caesar-ról nem tudod esetleg, hogy milyen technikával készült? Nem lehet, hogy ez tett be esetleg Ehrenreich-nek is?

Link to post
Share on other sites
  • Ody Mandrell changed the title to Solo spoileres topik

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text .   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored .   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information