Ugrás a kommentre

Darth Revan9

Ajánlott hozzászólás

5 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

A Bosszúállók meg gondolom véletlenül se volt túlzsúfolt.

A Bosszúállókat építették több filmen keresztül mire egyesültek, a BvS-be meg beleb*sztak 3 szuperhőst egyszerre akik közül csak egynek volt saját filmje ennek következtében valahogy csak vázolni kellett a 2+ karaktert, de nyilván érdemben nem lehetett az időkeret miatt. És ezt a korántsem tökéletes receptet sikerült elsütniük még egyszer.

Szerkesztve: - Darth Cupsy
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

6 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

A Bosszúállókat építették több filmen keresztül mire egyesültek, a BvS-be meg beleb*sztak 3 szuperhőst egyszerre akik közül csak egynek volt saját filmje ennek következtében valahogy csak vázolni kellett a 2+ karaktert, de nyilván érdemben nem lehetett az időkeret miatt. És ezt a korántsem tökéletes receptet sikerült elsütniük még egyszer.

Ezek szerint azt mondod, hogy az említett DC filmek akkor lettek volna sikeresek, ha majmolták volna a Marvel módszerét. Majdnem minden karakter kapjon önálló filmet, filmeket, aztán jöjjenek csak össze. Kicsit nonszensz, hogy e mellett a DC-t a Marvel utánzásával vádolják.

Egyébként én pl. az első Bosszúállókat túlzsúfoltnak éreztem. A DC filmeket nem. Szóval ez nézőpont kérdése is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, Darth Revan9 írta:

Ezek szerint azt mondod, hogy az említett DC filmek akkor lettek volna sikeresek, ha majmolták volna a Marvel módszerét. Majdnem minden karakter kapjon önálló filmet, filmeket, aztán jöjjenek csak össze. Kicsit nonszensz, hogy e mellett a DC-t a Marvel utánzásával vádolják.

Ezt az aspektust szerintem nem is nagyon lehet értelmesen megoldani enélkül. Azt azért ne felejtsük el, hogy a DC-ben is jönnek az önálló filmek, csak a sorrendet cserélték fel. Tehát nem totál más a koncepció, ez kevésbé "nem majmolás", mint amennyit árt az univerzumépítésnek. Főleg úgy, hogy az Aquamanben már több ponton sikerült belekavarodni a karakterekbe és sztoriba, időbeliségbe a JL-ben látottakhoz képest, mi lesz még akkor később...

 

Ráadásul az abszolút mennyiség és az arányok is sokat számítanak. A JL előtt csak Superman és WW volt önálló filmes, meg Batman félig. Melléjük pedig bepakoltak 3 lényegében teljesen újat (korábban csak kameóztak).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

4 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Ezek szerint azt mondod, hogy az említett DC filmek akkor lettek volna sikeresek, ha majmolták volna a Marvel módszerét. Majdnem minden karakter kapjon önálló filmet, filmeket, aztán jöjjenek csak össze.

Igen, ezt mondom. És engem igazol, hogy láthatjuk az ő módszerük, hova vezetett. Ez legalább annyira majmolás, mint amikor egy slasher horrorfilmben egy sorozat gyilkos van, meg mondjuk egy másikban is. Az amit a Marvel csinált az AZ UNIVERZUM ÉPÍTÉS, máshogy nem lehet csinálni.

4 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Kicsit nonszensz, hogy e mellett a DC-t a Marvel utánzásával vádolják.

Ezt nem tudom, én túlnyomó részt csak olyanokat olvastam, hogy azt nehezményezik, hogy a DC hirtelen akarta a Marvel sikerét és ezért szinte felvezetés nélkül összeszórtak mindenkit. És ez igaz is.

 

4 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Egyébként én pl. az első Bosszúállókat túlzsúfoltnak éreztem. A DC filmeket nem. Szóval ez nézőpont kérdése is.

Persze, mert te görcsösen meg akarod magyarázni, bizonygatod folyton szinte mindegyik hozzászólásodban ami a DCEU-MCU témában van, hogy a DCEU legalább olyan jó, mint az MCU. De ez nettó bullshit. Persze vannak a különböző nézőpontok, de az csak egy bizonyos pontig releváns. Nézőpont kérdése az, hogy például szerintem nem annyira rossz filmek a DC filmjei, mint ahogyan átlagosan el vannak bírálva, azonban az, hogy a Marvel filmjei jobbak az TÉNY, aki ezt nem látja át/ ismeri el az túlzottan makacs vagy hülye. 


Megjegyezném, hogy a DC világa, karakterei sokkal közelebb állnak a szívemhez, mint a Marveléi, mármint ha általánosságokban beszélünk (képregény, film, sorozat, minden egyben), de ettől még belátom, hogy a Marvel filmes téren messze a DC előtt jár

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

4 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Az amit a Marvel csinált az AZ UNIVERZUM ÉPÍTÉS, máshogy nem lehet csinálni.

Ezzel én sem értek egyet, sokféleképp lehet univerzumot építeni. És többféle módszerrel lehet jól is csinálni. Abban igazat adok, hogy a DC alaposan elszabta.

 

Inkább úgy fogalmaznám, hogy ha önállóan is teljes értékű, egymással alapvetően csak lazán kapcsolatban álló karakterközpontú filmekből akarnak egy nagy közös univerzumot felépíteni, ami aztán egy nagy közös eseményre fut ki, akkor nem lehet másképp csinálni. És pont ez a baj, hogy a DC elindult egy ugyanolyan koncepcióval és úton, mint a MCU, aztán mégis másképp akarja csinálni azon elemeit is, amit már nem nagyon lehet.

 

Olyan ez, hogy A-ból B-be sokféleképp el lehet jutni, de ha az autót választom, akkor nem kezdhetek neki sofőr nélkül, vagy nem találhatom ki útközben, hogy csak 2 keréken akarok menni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én nem akarom görcsösen magyarázni és bizonygatni, hogy a DC jobb, mint a Marvel. Ezt csak te látod bele Cupsy. Millió egyszer hangsúlyoztam már, de úgy tűnik nem jött le neked. Én ilyenkor a személyes véleményemet hangoztatom. Nem állítom, hogy igazam van, nem állítom, hogy tévedek, és ha milyenségről és minőségről van szó sosem beszélek tényekről.

Mindenki állíthatja azt, hogy egy film, könyv jó, vagy rossz. Az ő szemszöge.

De. Ha valaki azt állítja, hogy egy adott film, könyv... stb jó és azt tényként kezeli (vagy rossz és azt kezeli tényként), akkor ott szerintem gondok vannak. (Hangsúlyozom, hogy ebben az esetben nem a sikerességről, pénzügyi bevételekről, hanem a minőségről és milyenségről beszélünk.) Ha valaki tényként kezeli, hogy x film jó vagy rossz, akkor vagy annyira öntelt és beképzelt, hogy önmagát az Isten földi megtestesülésének tekinti, vagy annyira hozzáidomul egy adott tömeg véleményéhez, hogy feladja, elveti saját ízlésvilágát, egyéniségét, véleményét, csak hogy belesimuljon a tömegbe. Ez utóbbi az az illető, akire erősen hat az echo chamber, a visszhangkamra jelenség.

Zárásként pedig véleményem szerint nincs nagyobb totális bullhsit a világon, mint az, hogy minőség kérdéseben a többségnek igaza van.

Szerkesztve: - Darth Revan9
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 perccel korábban, Darth Revan9 írta:

Ha valaki azt állítja, hogy egy adott film, könyv... stb jó és azt tényként kezeli (vagy rossz és azt kezeli tényként), akkor ott szerintem gondok vannak. (Hangsúlyozom, hogy ebben az esetben nem a sikerességről, pénzügyi bevételekről, hanem a minőségről és milyenségről beszélünk.) Ha valaki tényként kezeli, hogy x film jó vagy rossz, akkor vagy annyira öntelt és beképzelt, hogy önmagát az Isten földi megtestesülésének tekinti, vagy annyira hozzáidomul egy adott tömeg véleményéhez, hogy feladja, elveti saját ízlésvilágát, egyéniségét, véleményét, csak hogy belesimuljon a tömegbe.

Ez így szerintem nagyon nem igaz. Félig egyetértek vele. Én két részre bontanám ezt, van egy objektív és egy szubjektív része. Az, hogy mi kinek mennyire tetszik, mennyire szereti, élvezi, milyen érzéseket mozgat meg benne, mennyire tudja átélni az eseményeket, mennyire tud azonosulni a karakterekkel, szippantja be a világ, tetszik neki a hangulata stb., ezek szubjektív elemek. Ha ezek alapján valaki olyan markáns ítéletet hoz, amit tényként akar beállítani, akkor igazat adok Neked.

 

Vannak ugyanakkor objektív, ha úgy tetszik szakmai, szempontok is, amik alapján igenis meg lehet ítélni tényszerűen is, hogy egy alkotás jó vagy rossz. A vágás, az operatőri munka, a színészi alakítás bizonyos aspektusai, az univerzumépítés. a karakterábrázolás és -fejlődések, a történetvezetés, a logikai felépítés és konzisztencia, önazonosság, hangzásvilág stb..

Most az más kérdés, hogy X vagy Y mennyire ért ezekhez annyira, hogy tényleg reálisan értékelni tudja ezeket. A matematika is nagyon egzakt, ettől még a laikusok nem tudnak értelmes dolgokat kihozni belőle, mert nem értik. Megint más kérdés, hogy ki mennyire veszi figyelembe ezeket, amikor megítél egy művet. Legtöbbször a szubjektív szempontok sokkal dominánsabbak.

 

A DCEU és MCU tekintetében sok ténykérdés van, aminél bizton állíthatjuk, hogy utóbbi jobban csinálta/csinálja. Ez nem jelenti azt, hogy az mindenkinek tetszik, a DCEU meg nem. Azt sem jelenti, hogy mindenki előrébb helyezi a MCU-t. Azt viszont szerintem nehéz megkérdőjelezni, hogy az objektív szempontok alapján nagyon kevés olyan van, amiben nem a DC húzza a rövidebbet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

16 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Ha valaki azt állítja, hogy egy adott film, könyv... stb jó és azt tényként kezeli (vagy rossz és azt kezeli tényként), akkor ott szerintem gondok vannak. (Hangsúlyozom, hogy ebben az esetben nem a sikerességről, pénzügyi bevételekről, hanem a minőségről és milyenségről beszélünk.) Ha valaki tényként kezeli, hogy x film jó vagy rossz, akkor vagy annyira öntelt és beképzelt, hogy önmagát az Isten földi megtestesülésének tekinti, vagy annyira hozzáidomul egy adott tömeg véleményéhez, hogy feladja, elveti saját ízlésvilágát, egyéniségét, véleményét, csak hogy belesimuljon a tömegbe.

Az, hogy te még mindig képtelen vagy elfogadni, hogy a filmeknek, könyveknek és minden alkotásnak van mérhető objektív része, az a te problémád, de te sem vagy ám jobb, amikor eme látásmódodból ilyen vehemesen törsz pálcát mások véleménye és/vagy személye fölött. Akinek nem számít, hogy elfogadják és átveszik a véleményét, az nem kántálja folyamatosan. Elmondja egyszer, azt jónapot. Ennek ellenére szerintem bármelyikünk fel tudná mondani fejből, melyek a kedvenc témáid, amikről próbálsz másokat győzködni. Mert a véleményed kántálása tulajdonképpen ez: győzködés.

Amúgy, ha ez a véleményed, hogy nincs objektív látási mód, csak és kizárólag a szubjektív szemlélet, akkor egy helyesírási, tipográfiai és fogalmazási hibákkal telinyomott könyv is lehet kiváló, ahogy egy ocsmány képi minőségű, rossz hangú, pocsék színészi játékú, érthetetlen történetű, érthetetlenül elmondott rosszúl írt párbeszédekkel teli film is lehet mestermű. Ami alsó hangon is kalapos baromság. Lehet ezt fújni, hogy nincsen objektív jó vagy rossz, de ez tévedés. Van, ami egyértelműűen sz*r. Az, hogy ha neked az is tetszik, az legfeljebb a te ízlésvilágodat minősíti, de ettől az még objektíven sz*r marad.

Ha én kijelentem, hogy a Holiday Special egy iszonyatosan rossz alkotás (filmnek inkább nem nevezném), akkor azt nem azért teszem, mert Isten földi megtestesülésének érzem magam vagy hozzáidomultam a tömeghez és elvetem saját ízlésvilágom és egyéniségem, hanem mert az, objekítven pocsék film: nincs történet, a párbeszédek silányak, a színészi játék iszonyat, a díszleteket remélem azóta felgyújtották, operatőri munka nincs, teli van oda nem illő dolgokkal, stb. De szubjektív szempontból baromira élveztem, amikor először láttam - bár ehhez a társaság is nagyban hozzájárult, mert egymagamban öt percig nem bírtam volna ki.

De, hogy témába vágóval is példázzak. Szerintem a Superman v Batman egy sok szempontból rettenetesen elszabott film, amit már az ostoba címe is előre jelez. Ennek ellenére nekem a kedvencem a DCEU azon részeiből, amiket még hajlandó voltam megnézni. Vagy éppen ott van a Suicide Squad, ami lényegében egy iszonyú sz*r film, ott már tanítani kell, hogyan lehet elkefélni egy mozifilmet. És én ezekkel mind tisztában vagyok, mégis élveztem a filmet.

Na erre varrjon gombot, bíró úr, mielőtt kimondja rám az ítéletet isteni kegyéből és a tömegek más tömegekkel történő elkerüléséből, mert tényként merem kezelni, hogy a DCEU alkotásai objektíven nézve bizony nem túl jó filmek.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az egész úgy indult, hogy Cupsy tett egy megjegyzést arról, hogy úgyse fog tetszeni a népnek, ha úgy csinálják meg, ahogy leírta. Erre úgy éreztem, hogy kell valami megjegyzés, hisz, ha neki is szabad, akkor nekem miért ne?

De hibáztam. Igazad van Dzséjt, túl sokszor ismételtem, ismétlem magam. Felesleges, meg bosszantó is. Még sok más hibám is van, melyekből igyekszem tanulni én nem elkövetni őket újra.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Annyit hozzászólnék én is hogy a DCEU filmek valami borzalmak az mCU-hoz képest. A Superman film volt az egyetlen ami nagyon bejött. Számomra zseniális eredettörténet volt. A Wonder Woman szódával elment, de ott is az ezerszer ellött filmes dolgokat alkalmazták. Előre tudtam szinte mi fog történni, annyira kiszámítható volt, mert annyi ilyet láttam már. A látványa viszont baromi jó volt.

Viszont a többi DCEU film kritikán aluli volt. A Supermen vs Batman nagyon nem jött be, emlékszem a Marthára meg hogy Zodból valami szörny lett a végén, de meg sem közelítette bármely MCU-film szórakoztató faktorát. Igaz ott is sok a klisé, de valahogy szórakoztatóak.

Az Igazság Ligája volt nálam a mélypont. Azt éreztem miközben néztem hogy a főhösök között semmi kohézió nincs. Volt egy jelenet ahol mindannyian együtt voltak, társalogtak, de mintha mindenki idegen lett volna a másiknak. Semmi összefüggés nem volt a párbeszédeknál. Batman mondott valamit, erre Aquaman reaghált, de semmi köze nem volt a témához. Mintha behívták volna a színészeket, elmondták mindenkinek mit ekll mondani, ők felolvasták és hazamentek.

Az egész film ilyen volt. Rohadtul untam.

Ilyen az MCU-nál nincs. Van kapcsolat a szereplők között, vannak éveken átivelő összefüggések a történetben, és valahogy embereibbek mint a DC hősei.

Egyértelmü hogy a Warner az MCU hatalmas sikerei okán megpróbálták lekövetni azt ,de hát nem megy.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2019. 07. 03. - 15:06, Ody Mandrell írta:

De lehet. Jó példa erre az SW. Az egy teljesen más ívet ír le.

Igaz, akkor annyiban módosítanám, hogy a szuperhős zsáneren belül, másképp nem nagyon lehet.

2019. 07. 03. - 16:03, pb69 írta:

Ezzel én sem értek egyet, sokféleképp lehet univerzumot építeni.

Például mire gondolsz, ami nem olyan, mint az MCU-é és mégis jó lenne. Zsáneren belül.

2019. 07. 03. - 19:01, Darth Revan9 írta:

(Hangsúlyozom, hogy ebben az esetben nem a sikerességről, pénzügyi bevételekről, hanem a minőségről és milyenségről beszélünk.

De az egyiket nem vitathatod el a másiktól teljesen, mert egy sz*r film nem lesz se sikeres, se nem fog jól hozni, míg egy jó film igen.

3 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Az egész úgy indult, hogy Cupsy tett egy megjegyzést arról, hogy úgyse fog tetszeni a népnek, ha úgy csinálják meg, ahogy leírta.

Igen, mert már Pingvinre, Macskanőre is castingolnak, Rébuszt is rebesgetik, beledobják még Batgirlt is, mindezt úgy, hogy most Rebootolják Batmant. A Batman visszatérben sem maradt idő rendesen bemutatni a 3 főellent, ebből Max Shreck (Christopher Walken) húzta a legrövidebbet, akkor ott a Pókember 3 ami szintén befürdött. Nem azzal van a baj, ha több hős/ gonosz van egy filmben, de nem úgy, hogy azok mindegyike abban a filmben debütál.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hát nem tudom, nálam a Wonder Woman, az Aquman és a Shazam simán azon a szinten van, mint az MCU filmek.

Bár ez nem olyan nagy dicséret részemről, inkább csak azt jelenti, hogy megnézem a moziban, nagyon jól szórakoztat a vödör popcorn+üdítő mellé, közben nem nagyon van bajom vele, és másnap már eszembe sem jut. 

Nekem ennyit nyújtanak a rottentomatoes-on 155%-os MCU filmek is.

 

De kinek mi jön be. Sokan meg ezt mondják a Bond filmekre és az a kedvenc filmes franchise-om a Star Wars után. :) 

Szerkesztve: - Brodie
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Batman visszatérről jutott eszembe. A Nolan előtti Batman mozik közül ez és a 89-es Batman a két kedvencem. Félelmetesen jó lett. Mind Pingvinnel, Macskanővel, és Max Schreck-kel is elégedett voltam, mint ellenfelekkel. A két Burton Batman és Nolan első két Batman mozija eddig a kedvenc önálló Batman filmjeim.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

12 perccel korábban, Darth Cupsy írta:

Például mire gondolsz, ami nem olyan, mint az MCU-é és mégis jó lenne. Zsáneren belül.

Hát ugye első körben nem a szuperhősös univerzumépítésre gondoltam, hanem általánosságban. Nem tudom pontosan melyik zsánerre gondolsz, ha a szuperhősfilmekre, akkor azért nem annyira jó a kérdés, mert itt jóval kevesebb olyan eset van, ahol egyáltalán megpróbálkoztak ilyen szintű univerzumépítéssel. De pl. az X-Men vagy a Nolan-féle Batman-trilógia mindenképp kiemelendő. Ha bővítjük a kört és elrugaszkodunk a képregényadaptációktól, sőt akár a filmes világtól is, említhetek egy Gyűrűk Urát, Harry Pottert, Mass Effectet, Trónok Harcát például.

19 perccel korábban, Darth Cupsy írta:

egy sz*r film nem lesz se sikeres, se nem fog jól hozni, míg egy jó film igen

Ez sajnos nem feltétlenül igaz. Nyilván nagy általánosságban elmondható, hogy van összefüggés a kettő között, de vannak markáns kivételek. És pont a franchise-ok és/vagy adaptációk olyanok, ahol ez hatványozottan igaz lehet. Ha egy baromi sikeres brand alapján csinálsz filmet, akkor a kasszasiker szinte garantált (persze ha jól marketingeled, időzíted stb.). Rengetegen kíváncsiak lesznek, megnézik, megmozgatja az embereket, akkor is, ha fos.

Az, hogy mit tekintünk sikeresnek, az attól függ, milyen aspektusból nézve értékeljük. Mindenesetre amit írtál, az lényegében azt jelenti, hogy ami fos, azért nem rajonghatnak sokan, nem lehet népszerű. Erre kismillió példát lehetne felhozni, hogy nem igaz. Vegyük csak a különböző szappanoperákat, valóságshowkat vagy bugyuta látványfilmeket.

A jó film pedig, szintén sajnos, de sokszor nem hoz sikert és adott esetben anyagi hasznot sem. Több olyan ma már klasszikus is van, ami annak idején gyakorlatilag megbukott ilyen vagy olyan szempontból.

26 perccel korábban, Darth Cupsy írta:

Nem azzal van a baj, ha több hős/ gonosz van egy filmben, de nem úgy, hogy azok mindegyike abban a filmben debütál.

Igen, ez részben igaz. Én továbbra is abban látom a legfőbb problémát a DCEU esetében, hogy igenis a MCU útján indultak el, az ő receptjüket követnék, aztán meg mégse akarják azt követni, ne legyen koppintás. Ez ilyen "dugjunk is, de maradjunk szüzek effektus".

Képzeld el, hogy eszel egy nagyon finom lángost valahol, látod is, hogy mennyire népszerű a kaja, te is akarsz egy jó lángost enni, sőt kínálni vele a nagyérdeműt. Keresel egy lángosreceptet, elkezded csinálni, már beledobtál minden összetevőt a tésztába, aztán hirtelen inkább meggondolod magad, nehogy majmolással vádoljanak. Gyorsan kikaparod belőle az élesztőt, beledobálsz még pár egyéb összetevőt, aztán azért kisütöd olajban, mintha lángos lenne. Persze a végén lekvárral és vaníliás öntettel tálalod inkább. Mi fog ebből kikerekedni? Kb. így van ezzel a Warner is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, pb69 írta:

 Én továbbra is abban látom a legfőbb problémát a DCEU esetében, hogy igenis a MCU útján indultak el, az ő receptjüket követnék, aztán meg mégse akarják azt követni, ne legyen koppintás.

Pontosan. Ez a lényeg. Ezt taglaltam fentebb hosszabban.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, pb69 írta:

Hát ugye első körben nem a szuperhősös univerzumépítésre gondoltam, hanem általánosságban. Nem tudom pontosan melyik zsánerre gondolsz, ha a szuperhősfilmekre, akkor azért nem annyira jó a kérdés, mert itt jóval kevesebb olyan eset van, ahol egyáltalán megpróbálkoztak ilyen szintű univerzumépítéssel.

 

Igen, a szuperhős zsánerre gondoltam, igazából nem arra gondoltam, hogy a meglévők közül mondj valamit, mert az valóban nincs sok, hanem, hogy te mire gondolsz, hogy mi lett volna a jó ami nem olyan, mint a Marvelé, de mégis működik.

1 órával ezelőtt, pb69 írta:

De pl. az X-Men vagy a Nolan-féle Batman-trilógia mindenképp kiemelendő. Ha bővítjük a kört és elrugaszkodunk a képregényadaptációktól, sőt akár a filmes világtól is, említhetek egy Gyűrűk Urát, Harry Pottert, Mass Effectet, Trónok Harcát például.

Ezeket, azért nem érzem jó példának, mert mindegyik egy központi karakter/ karakterek mentén építi az egészet, nem pedig teljesen önálló karaktereket és filmjeiket kovácsolja egybe, persze ez is univerzum építés, hisz minden filmnek fel kell építeni valamilyen szinten a világát, de ha így értelmezzük akkor ez létezik az első filmtől fogva aminek folytatást csináltak. A Marvelnél és DCEU-nál is más(lehetett volna) a lépték.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

17 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Igen, a szuperhős zsánerre gondoltam

17 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

nem pedig teljesen önálló karaktereket és filmjeiket kovácsolja egybe

Szerintem azért nem jó a megközelítésed, mert itt már konkrétan az univerzumépítés mikéntjét taglalod. Ez már eleve részben válasz arra a hogyanra, amire keresed a másik megoldást. Univerzumot sokféleképp lehet építeni, szuperhősöset már kicsit kevésbé, ráadásul itt szerintem nem is akármilyen szuperhősökre gondolsz, hanem konkrétan képregényhősök adaptálását, ami megint szűkíti a lehetőségeket. Ehhez hozzáveszed azt is, hogy eredetileg önálló karakterközpontú filmekből kovácsoljon egy olyan egységes egészet, amit rajtuk kívül a sztori is összefog. Pedig nemcsak így lehetne csinálni, ezekkel már nagyon beszűkíted a határokat.

Az előző példámra visszatérve ez olyan, hogy ha lisztből, tojásból és tejből akarsz egy kerek lapos édességet csinálni, akkor nemigen van más választásod, mint ezeket összekeverni és kisütni palacsintának. Rengetegféle módon lehet fasza desszertet csinálni, de ha túl sok tényezőt kötsz meg, akkor abból csak palacsinta lehet, ott meg már nem sok mozgástered van hogyan akarod csinálni, a recept adott.

 

Egyébként a DCEU építkezése is olyan, hogy járhatta volna a saját útját úgy, hogy az működőképes legyen. Vagy ha már bele is estek alapvető koncepcionális hibákba az univerzumépítés terén, ezekkel együtt is lehetnének sokkal jobb helyzetben.

Elég abba belegondolni, hogy ezek a filmek nemcsak egy közös univerzumban értelmezve rosszak, hanem önmagukban is. Messze nemcsak az a gond, hogy a filmeket átívelően ellentmondások vannak, elcsúsznak az arányok, nincsenek megalapozva a karakterek, de teljesen külön alkotásként sem működik jól egyik sem.

Vagy ott van pl. a hangulat. A sötét tónus egy remekül működő elem volt ebben a világban, ezzel kellett volna operálni tovább. Még ha mindent ugyanúgy is csináltak volna, mint a MCU, ha az alaphangulat ennyire komor és sokszor nyomasztó lett volna, akkor sokkal kevésbé érné őket kritika a koppintás miatt.

 

Pl. az Acélemberben kaphattunk volna egy érdekesebb és árnyaltabb főhőst, az egész film lehetett volna izgalmasabb. Nem biztos, hogy Supermannel kellett volna kezdeni, fókuszban a Földdel. Egyrészt a karaktert a döntő többség már ismeri, a popkultúra része, ráadásul film is több volt már vele korábban. Másrészt túl sallangmentes, tiszta a jelleme, az ereje meg messze kimagaslik, még az egész univerzumot tekintve is, a Földön meg pláne. Egyszerűen kevés izgalomfaktort tartalmaz egy jó nyitányhoz.

 

A Batman v Superman egy totál elbaltázott cím. Tekintsünk el attól, hogy eleve gagyinak hat. De egy új karaktert nem emelek be a címbe az egyetlen már ismert főhős mellé. Ráadásul utóbbira nem is úgy hivatkozva, ahogyan a saját filmjében szerepelt.

Ettől függetlenül a film kiindulási alapja remek, jó a látványvilág, egyedi az egész, tűrhetően építkezik. Nem kellett volna olyan ocsmány módon szétbarmolni mindent az utolsó harmadra. Az sem ártott volna, ha a film végül arról szól, ami a címe, illetve az lett volna a csúcspont, amit az sugall.

 

Ezt követően nem egy nagy ötlet egy olyan filmmel folytatni, ami ugyanott játszódik, de totál más szereplőkkel, és a sztoriban sincs érdemi átfedés. De ha már ezt is választották, az alapötletnek nem kellett volna ilyen égbekiáltóan bugyutának és röhejesnek lennie.

Meg egy csapatfilmben nem ártana jó dinamikát és kémiát rittyenteni a csapattagok köré. Illetve figyelni az arányokra, mert az nem túl jó, ha később kettőt leszámítva a többieknek még a nevére sem emlékszem, de a képességeikből se sok maradt meg.

Az univerzum egyik legnépszerűbb és legkultikusabb gonoszát se kellett volna egy sokadrangú ripacsként ábrázolva beemelni. Pláne nem annak figyelembevétele nélkül, hogy korábban kik által és hogyan jelent meg ez a karakter.

 

A WW esetében egy sokkal eredetibb és érdekesebb történetet kellett volna elmesélni. Semmi nem indokolta, hogy egy ekkora kliséhalmazt kapjunk, továbbá még mindig csak a Földön járunk, miközben már a széria elején láttuk, hogy van élet a világban máshol is, mégis azóta minden itt zajlik.

A JL főgonosza alulírt és klisés, Superman harcba küldésével pedig saját magából csinál hülyét a film. Az Aquaman egy vásári gagyi, mintha paródia lenne. Ráadásul ezeknek a filmeknek nem lenne muszáj inkonzisztensnek lenniük, összehangolhatták volna a dolgokat. Ha már így építik az univerzumot, akkor figyeljenek ezekre a dolgokra.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Szerintem azért nem jó a megközelítésed, mert itt már konkrétan az univerzumépítés mikéntjét taglalod. Ez már eleve részben válasz arra a hogyanra, amire keresed a másik megoldást. Univerzumot sokféleképp lehet építeni, szuperhősöset már kicsit kevésbé, ráadásul itt szerintem nem is akármilyen szuperhősökre gondolsz, hanem konkrétan képregényhősök adaptálását, ami megint szűkíti a lehetőségeket.

Én nem keresek megoldást, a megoldás ott van lásd MCU, te írtad, hogy van többféle lehetőség is. Persze, hogy beszűkítem, mivel a DCEU kontra MCU-ból indult az egész, így teljesen irreveláns ebben az esetben, hogy egy olyan mű ami egyetlen történetet mesél el több részen keresztül, hogyan építkezik, mint pl. a Gyűrűk Ura. Én nem voltam elég konkrét valóban, de nem gondoltam, hogy amikor a két legnagyobb képregény franchise filmjeiről beszélünk alapból, akkor valaki kiviszi a témát általánosságba.

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Ehhez hozzáveszed azt is, hogy eredetileg önálló karakterközpontú filmekből kovácsoljon egy olyan egységes egészet, amit rajtuk kívül a sztori is összefog. Pedig nemcsak így lehetne csinálni, ezekkel már nagyon beszűkíted a határokat.

De ha nem különálló karakter központú filmeket épít egybe, akkor hiába hoz be más hősöket, ők lényegében mindig csak mellékszereplők lesznek. De kíváncsi vagyok, most már tényleg, hogy milyennek képzeled te el azt, a másképp csinálást, légyszi konkrétumokat írj.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, Darth Cupsy írta:

De kíváncsi vagyok, most már tényleg, hogy milyennek képzeled te el azt, a másképp csinálást, légyszi konkrétumokat írj.

Oké. Improvizálok akkor egy konkrét történetvázlatot, spoiler mögé teszem, mert hosszú lesz.

Spoiler

 

Képzeljük el, hogy megismerünk egy Földön élő átlagos pacákot, aki valahogy belekeveredik egy furcsa szituba (mondjuk börtönbe kerül), ahol megismerkedik egy kiemelkedő képességekkel bíró egyénnel. Ez utóbbi próbálja minél inkább leplezni a különlegességét, de azért villant ezt-azt. Összehaverkodnak, majd egy kritikus szituban (mondjuk börtönlázadás, szökéssel tarkítva) emberünk olyan életveszélybe kerül, amiből a barátja csak úgy tudja kimenteni, hogy vmi baromi nagy csodát tesz. Itt lelepleződik, kiderül, hogy valójában egy szuperhős, de ő maga sem tudja mitől van az ereje.

Kint folytatják az életüket. A szuperhős talál vmi olyan pozíciót, amelyben kiteljesedhet, a világ rajong érte, hősként tisztelik, kőgazdag celeb is lesz mellé, de ehhez képest visszafogottan és kötelességtudóan éli életét. A barátság kettejük közt tartós, segíti is az átlagos fickót, ezáltal ő is egyre sikeresebb és gazdagabb lesz. De egyre kevésbé hagyja nyugodni, hogy mégis hogyan lehet a másik szuperhős. Ki ő valójában, honnan jött, honnan az ereje, lehetnek-e mások. Elkezd ez irányban kutatni, világot járni, fokozatosan egyre több erőforrást beleölve ebbe, végül ez lesz a rögeszméje és az élete.

 

Ezen világjáró kalandok során egyre jobban elhidegül az első szuperhősünktől, de azért jó viszonyban maradnak. Azt tudja, hogy haverja a magafajta különcök keresésével tölti életét, támogatja is ebben. Azt már kevésbé, hogy valójában ő nemcsak az ihletet adja ehhez, hanem a személyének kiléte is egyfajta mániája lesz "John Doe"-nak, utána is masszívan kutakodik. Az évek során sikerül is találni pár újabb szuperhőst, mindegyikőjükkel ilyen-olyan kalandokat élnek meg, kialakulnak jobb, rosszabb viszonyok stb..

Az egyik ilyen szuperhősről kiderül, hogy gyerekkorában, amikor megtalálták, volt nála vmi rejtélyes kütyü, amivel nemigen foglalkoztak. Egy ideig játszott vele, mint minden más játékkal, aztán félre lett dobva. John Doe tudja, hogy ez fontos lehet, más szuperhősöktől kapott infók alapján, vagy mondjuk konkrétan egy másik hőssel, aki tudós, ráállnak ezen kütyü titkának kiderítésére. A próbálgatások közepette véletlenül kiküldenek egy jelet egy távoli világra. Kiderül, hogy nem vagyunk egyedül.

 

Hamarosan meg is érkezik a galaxis egy nem oly távoli, de azért másik rendszerben lévő bolygójáról egy idegen különítmény, mondván vészjelzést fogtak. Ők ugyanolyanok, mint az első szuperhős, akinek így fény derül az eredetére. Csak az új jövevények sokkal erősebbek, mert azóta ők is nagyot fejlődtek tetszőleges ok miatt, ill. ők elitosztag, míg az első szuperhősünk csak egy átlagjani lenne náluk, csak a Földön számít kiemelkedőnek.

Mégis hiába erősebbek, mert hogy ne kezdjenek gyengélkedni a földi körülmények között, vmilyen szerrel kell kezelni magukat, vagy maszkot viselni, akármi ilyesmi. Az első hősünknek viszont nem kell, tökéletesen alkalmazkodott a számára idegen közeghez, sokkal jobban is hasonlít már az emberekre ahhoz képest, ahol fajtársai tartanak. Ez baromira elkezdi érdekelni a lényeket, mert ebben látják annak lehetőségét, hogy alkalmazkodóbbá tegyék magukat és új bolygókat kolonizáljanak. Akár azért, mert már nagyon szűkös az otthonuk, vagy mert egyszerűen csak hódítani akarnak, akármi.

Lényeg az, hogy elkezdik ezt a témát feszegetni, fokozatosan haladnak, de konfliktusok alakulnak ki, mert pl. durva kísérleteket folytatnak, embereket rabolnak el rejtélyesen, stb.. Ez odáig fajul, hogy a Földet is be akarják venni, amiből fegyveres háború lesz. Első hősünk is választásra kényszerül. Kiderül róla, hogy egyébként - társaihoz hasonlóan - több ezer évig él, tehát szinte az egész történelmünket végigélte. Ez jó kapcsolódás spin-offokhoz, előzményfilmekhez is. Úgy dönt, az embereknek segít, bejutnak valahogy John Doe barátjával és még pár tehetséges emberrel és néhány más egyéb szuperhőssel az egyik idegen hajóra és elhagyják a Földet.

 

A hajót nem tudják rendesen irányítani, így vmi teljesen random helyen kötnek ki. Kiderül, hogy nemcsak egyféle idegen civilizáció van, hanem valójában nagyon is sokféle. Ezek egy része felfedezett, ismerik egymást is, mindenféle kapcsolatban állnak egymással. Ez alkot egy galaktikus szövetséget, tetszőleges politikai berendezkedéssel, amolyan USA-féle konstrukció.

De vannak felfedezetlen vidékek is. Kiderül, hogy az új világok felfedezése bizonyos módon szigorú tabu, mert anno megütötték a bokájukat azzal, hogy a nagy bóklászás közben harcos kultúrára bukkantak, amiből hatalmas háború lett. Ráadásul nem is igazán akarnak már új fajokat bevonni a buliba, már abból is vannak gondok, akiket a szigorú keretek között felfedeznek és felveszik velük a kontaktot. De szorítja őket az erőforráshiány, terjeszkedni kéne. Egyesek erőltetnék, tolnák mindenáron, max. leigáznak másokat, ha úgy van. Az ellenlábasaik óvatosak, már-már beszarik. Ki tudja melyik a helyes irány.

A Földről beeső haverjaink felkavarják az állóvizet, lényeg az, hogy így megint megismerhetünk rengeteg idegen világot és civilizációt. Némely szuperhősünkről kiderül honnan is jöttek, hogyan keveredtek ide, megint másokról nem. Ez őket is idegesíti, szeretnék megismerni az eredetüket, illetve mindenki mást is érdekel kik ők, honnan származhatnak stb.. Ezáltal ezek a földi figurák a felfedezés és kalandozás mellett döntenek, akár azon az áron is, hogy szembemennek a galaktikus renddel.

 

Ez felborítja a törékeny egyensúlyt és a nagy szövetség engedélyt ad a galaxis óvatos feltérképezésére. Előre meghatározott irányok minden fajnak, nem lehet meghódítani intelligens rendszereket, kvázi elvéve lényeiktől a bolygóikat, mennyiségileg is limitálva van ki hány új helyre mehet, ha vmilyen új helyet megtalálnak, akkor azt rendesen ki is kell ismerni, nem csak úgy továbbállni, ha elsőre nem tetszik stb.. De persze ezt nehéz ellenőrizni, sokan megszegik.

Ebből balhék lesznek. Persze belefutnak egy agresszív fajba vhol, akik épp egy hatalmas galaktikus hódító hadjáraton vannak, és pont kapóra jön nekik, hogy újabb potenciális áldozatokra lelnek a felfedezőikben. Elkezdődik egy háború. Közben a Föld egyre szorultabb helyzetben van, John Doe-ék próbálnak segítséget kérni, közben megtudjuk, hogy az első szuperhősünk faja ismert, része a nagy szövetségnek, de csak kisebb fajsúlyúak, nem olyan jelentősek.

Vannak, akik tojnak a fejünkre, vannak, akik segíteni akarnak. Vannak viszont olyanok is, akik az előbb említett hódítókkal kitört háborút az emberiség nyakába varrják, így ellenünk fordulnak. John Doe eredeti földi szuperhőscsapatának fajai közül ki ide, ki oda áll. Mindegyikőjüknek döntenie kell, kivel tart, régi vagy új "családjukkal". A Föld újra egyre inkább központi szerepet tölt be, az események elkezdenek oda kifutni, hogy itt lesz egy jó nagy harc, ami akkorra már a hódítókkal folytatott háborúnak is része lesz.

 

Nem folytatom tovább, szerintem ebből egyértelműen kiderül hogyan is épülne fel ez az univerzum. Hogy bővülne egyre jobban, hol vannak olyan pontok, ahol le lehet választani akár szereplőket, akár eseményeket, akár helyszíneket, akár történetszálakat, valamint hol vannak olyan pontok, ahol ezeket össze lehet fogni. Ezek mentén, meg ettől függetlenül is ezeket már úgy lehet külön filmekre, könyvekre, sorozatévadokra stb. bontani, ahogy tetszik.

 

Ez csak egy példa volt, más opciókat nem fogok így kifejteni. De olyan is lehet, hogy a kiindulási alapban rögtön bedobnak minket egy idegen fajhoz, már van valamiféle galaktikus rendszer, aztán a Földről szó sem esik, csak építgetik a szereplőket, meg a sztorit, egyre több világot megismerve. De nem feltétlenül karakterközpontúan, lehet más megközelítés is. Aztán egyszer csak felfedezik vhogy a Földet is, amely számukra egy teljesen új rendszer és civilizációként jelenne meg.

 

Újabb opció, hogy vmilyen gigantikus galaktikus háborúban elpusztul a világ egy jelentős része. Mármint nemcsak a Földre vagy a Naprendszerre értem, hanem intergalaktikus kaliberben. Most, hogy ez a pusztulás milyen mértékű, a bolygók és napok is ronccsá mennek itt-ott, vagy "csak" a civilizációk halnak ki, kerülnek posztapokaliptikus szituba, az tetszőleges. Így jár a Föld is, passzív elszenvedőjeként a csetepaténak, valami (faji értelemben) vegyes társaságból álló (most hagyjuk hogyan keverednek össze, vhogy megtörténik) csapat egy korábbi zuhanást követően magához tér vhol.

Nem tudják hol vannak, sokan azt se mi történt, vannak akiknek amnéziájuk is van stb.. Lényeg, hogy próbálják felfedezni magukat, a környezetüket, hogy mi történt és mi lehet most a helyzet a nagyvilágban. Mindezt persze úgy, hogy közben napi szinten harcolnak a túlélésért. Vannak, akik igyekeznek visszaállítani régi technológiákat, végül részben sikerül, fel tudják venni a kontaktot más túlélőkkel, aztán ebből eszkalálódik a téma.

 

És ezek csak olyan opciók voltak, ahol leragadtam annál, hogy menjünk az űrbe és vmilyen intergalaktikus univerzumot építsünk fel. Nyilván nem feltétlenül van erre szükség, a szuperhőszsáneren belül sem. Ha a Földre korlátozzuk a sztorit, akkor abból is jól lehet építkezni. Még durvább alapötlet lehet, ha nem kifelé haladva építünk egyre nagyobb világot, hanem az ellenkező irányba, befelé megyünk. Mondjuk vmi olyasmi kütyüvel, szerrel, mint amiben a MCU-ban a kvantumvilágba lépnek. De nem feltétlenül kell rögtön olyan miniatűrre menni, csak végül is a világ jó eséllyel a másik irányba is végtelen, ott is lehetnek lehetőségek.

Vagy vmilyen módon a Földnek nemcsak a felszíne lenne, hanem egyre jobban haladva a belseje felé, azt is élhetővé lehetne tenni. Aztán abból nyernénk rengeteg helyet, aztán egyszer teljesen váratlanul belefutnánk abba, hogy mélyen belül már eleve van itt egy másik faj és civilizáció. Jó, ez már nagyon vad ötlet, de egy jó író lehet ki tudna hozni belőle valamit.

Vagy vegyük az időmanipulációt. Ha valaki tudna ugrálni az időben, sőt akár párhuzamos univerzumokat létrehozni, azokat aztán vhogy összeolvasztani, az kemény dolog lenne. Egy egész univerzumot (igazából multiverzumot) lehetne felépíteni csak a saját kis földi életünkből és történelmünkből ezzel a módszerrel. A kiindulási alap meg lehetne vmi tök pici emberke rejtélyes csodás képessége. Lásd pl. Life is Strange játékot. Lehetne nagyon hasonló az alap, az is felépít egy kisebb világot, csak aztán másfelé megy a fókusz, de ahelyett rá lehetne menni ezekre a párhuzamos világokra, a misztikumra stb., abból már lehetne komolyabb ~verzumot építeni.

 

Talán látható, hogy egyáltalán nemcsak a MCU mintájára lehetne szuperhősökkel tarkított univerzumokat építeni. Ezekbe nyilván képregényből is lehet karaktereket meg sztorielemeket, bmilyen motívumokat vagy inspirációt nyerni, ha ezt is szempontnak tartjuk.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

8 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Nagyon nem egy dologról beszélünk, úgyhogy inkább hagyjuk.

Nem tudom mire vagy kíváncsi. Ennél már nemigen tudom konkrétabban leírni, hogyan lehet a MCU-tól eltérő módokon felépíteni egy hatalmas, szerteágazó szuperhősuniverzumot, amivel hosszabb távon lehet tervezni, sok-sok filmmel, amik nem feltétlenül kell szorosan kapcsolódjanak egymáshoz, illetve sok-sok külön sztorivonaluk is lehet.

 

Lehet úgy, ahogyan a Marvel, hogy szinte teljesen önálló, 1-1 hőst bemutató filmekkel nyit, random figurák, random helyszínek, aztán jön velük egy csapategyesítő film, utána megint önálló karakterfilmek, de bevonva újakat, valamint egyre gyakrabban elejtve bennük utalásokat, közös elemeket. Majd újabb csapategyesítő film, és lényegében így tovább. De végig karakterközpontú megközelítéssel, 1-1 hős külön 1-1 történetszálát mindig filmen belül lezárva, de hősszinten folytatásokkal.

 

Meg lehet másképp is csinálni, pl. sztoriközpontúan. Vagy a helyszínekkel játszva, azokat folyamatosan bővítve, egyre nagyobb területet megismertetve a nézőkkel. Lehet egy központi sztoriszál akár végig, sok-sok spin-offal, akár néha kiemelve 1-1 karaktert és nekik külön filmet szánni. Vagy egyáltalán nem muszáj ennyire explicit csapategyesítő részekkel operálni, azért a Bosszúállókban elég erőltetetten lett összeterelve mindenki. Simán lehetne, hogy főszálak futnának úgy egymás mellett filmeken át, hogy a hőseik nem is találkoznak, majd csak a végén. Erre jó példa lehet a GoT.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

13 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Én egész eddig konkrétan az Marvelről és a DC-ről beszéltem, ahol vannak bizonyos alapok amikhez ragaszkodnod kell, nem pedig egy random kitalált történetre amiben te alakíthatod a szabályokat. 

Nekem nagyon nem úgy jött le, hogy csak arról beszélnél. Először általánosan leírtad, hogy csak úgy lehet univerzumot építeni, ahogyan a Marvel tette. Utána meg azt, hogy a szuperhősös zsánerre gondoltál. Most már ott tartunk, hogy kifejezetten a DC-ről és Marvelről beszélsz. Ha a következő körre a DC-t is kivesszük belőle, akkor eljutunk oda, hogy ha egy marveles univerzumot úgy akarunk felépíteni, ahogyan a Marvel tette, akkor csak úgy lehet, ahogyan a Marvel csinálta. Ennek így tényleg nem látom értelmét.

 

Amúgy a DC is egy szuperhősös világ, értelmezzék szabadabban a témáikat és akkor már nem lesznek olyan problémásak azok az alapok és szabályok. Többek közt ez is egy olyan dolog, amit lehet másképp csinálni, ők döntik el mennyire ragaszkodnak a képregényes sztorikhoz, illetve az alapokhoz hű karakterábrázoláshoz. Követhetik szorosabban a képregényeket, mint a MCU, vagy épp még annál is jobban eltérhetnek ezektől. Egyébként is ők választják ki kikből építkeznek és melyik műveket veszik alapul. Kismillió karakterük van, de egy-egy szereplőnek is van 80-féle változata, mindegyiknek egy rakat története. Nem érzem, hogy annyira meg lenne kötve a kezük.

 

Miért ne tehetnék meg azt, hogy egy hősből indulnak ki, egy összefüggő sztorival csinálnak több filmet, közben egyre több más hőst és helyszínt behozva? Aztán mondjuk 4 ilyen film után készítenek pár spin-offot 1-1 előzőekben feltűnt karakternek, eseménynek, helyszínnek. Meg jön pár film, aminek látszólag semmi köze ezekhez, ezek közül lehetnek többrészesek is. Aztán majd később összekapcsolják a korábbiakkal. Ez is tök más recept lenne, mint a MCU esetében, de remekül fel lehetne építeni belőle egy nagy univerzumot.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

6 órával ezelőtt, pb69 írta:

Nekem nagyon nem úgy jött le, hogy csak arról beszélnél. Először általánosan leírtad, hogy csak úgy lehet univerzumot építeni, ahogyan a Marvel tette. Utána meg azt, hogy a szuperhősös zsánerre gondoltál. Most már ott tartunk, hogy kifejezetten a DC-ről és Marvelről beszélsz. Ha a következő körre a DC-t is kivesszük belőle, akkor eljutunk oda, hogy ha egy marveles univerzumot úgy akarunk felépíteni, ahogyan a Marvel tette, akkor csak úgy lehet, ahogyan a Marvel csinálta. Ennek így tényleg nem látom értelmét.

Mert a szuperhős zsáner kvázi egyenlő a DC+Marvel-el, tudom, hogy vannak még különböző fiszem-f*szom kiadók , de azokat hagyjuk már a legtöbb karakterük a két nagytól van összeollozva , mert a DC és Marvel annyira kimaxolta már a műfajt.

Idézet

Amúgy a DC is egy szuperhősös világ, értelmezzék szabadabban a témáikat és akkor már nem lesznek olyan problémásak azok az alapok és szabályok. Többek közt ez is egy olyan dolog, amit lehet másképp csinálni, ők döntik el mennyire ragaszkodnak a képregényes sztorikhoz, illetve az alapokhoz hű karakterábrázoláshoz. Követhetik szorosabban a képregényeket, mint a MCU, vagy épp még annál is jobban eltérhetnek ezektől. Egyébként is ők választják ki kikből építkeznek és melyik műveket veszik alapul. Kismillió karakterük van, de egy-egy szereplőnek is van 80-féle változata, mindegyiknek egy rakat története. Nem érzem, hogy annyira meg lenne kötve a kezük.

Általánosan nem nagyon örül a nép, ha nagyon eltérnek egy karakter ábrázolásától, a geekek azért, mert nem olyan, mint a kepregenyben. Egy ismertebb karakter esetében pedig az átlag néző nem fogja érteni miért ilyen a hős,  különböző változatok esetében ugyanez a helyzet, azt hiszem talán Póki hazatérése előtt merült fel a pletyka, hogy az MCU-ban Miles Morales lesz Pókember,  aztán már ment a morgás,  hogy Pokembert is a PC miatt "szinezik" át, pedig Morales mar létezik a kepregenyek lapjain is egy ideje.

Idézet

Miért ne tehetnék meg azt, hogy egy hősből indulnak ki, egy összefüggő sztorival csinálnak több filmet, közben egyre több más hőst és helyszínt behozva? Aztán mondjuk 4 ilyen film után készítenek pár spin-offot 1-1 előzőekben feltűnt karakternek, eseménynek, helyszínnek. Meg jön pár film, aminek látszólag semmi köze ezekhez, ezek közül lehetnek többrészesek is. Aztán majd később összekapcsolják a korábbiakkal. Ez is tök más recept lenne, mint a MCU esetében, de remekül fel lehetne építeni belőle egy nagy univerzumot.

DC nem ezt csinálta?  Szupi egyedül , utána bedobták mellé WW-t és Batmant,  a következő filmre még Cyborgot, Flasht, meg Aquamant aztán utána önálló filmek/spin-offok ... Nem jött be.

 

 

Az esetleges elirasokert előre is bocsánat, de tabletről vagyok és az auto correct előszeretettel javít át , néha meg azt is ami jó :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

4 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Mert a szuperhős zsáner kvázi egyenlő a DC+Marvel-el, tudom, hogy vannak még különböző fiszem-f*szom kiadók , de azokat hagyjuk már a legtöbb karakterük a két nagytól van összeollozva , mert a DC és Marvel annyira kimaxolta már a műfajt.

Hú, ez nagyon nem igaz. Egyrészt, a szuperhős nem feltétlenül jelent egy már létező képregényhőst. Nem kell hozzá se képregény, sem pedig, hogy adaptáció legyen. Ki lehet találni új szuperhősöket is, illetve ha már létezőkhöz akarnának nyúlni, akkor se lenne muszáj képregényekhez. De ha már képregények, akkor is mi az, hogy "vannak fiszem-f@szom kiadók, de hagyjuk már"? Ahhoz, hogy valaki sikeres szuperhősös univerzumot építsen, szerinted mindenképp csak már eleve híres kiadóktól meríthet inspirációt?

Arról már nem is beszélve, hogy a Marvel és a DC nem egyenlő a MCU és DCEU ágakkal. Lásd pl. a Marvel is felépített egy teljesen másik sikeres szuperhősuniverzumot az X-Menekkel, ez már önmagában mutatja, hogy lehet többféleképp. Sőt, a DC is tudott ilyet, mert a Nolan-féle Batman-trilógia fantasztikus lett. Simán lehetett volna abból kiindulni és tovább építeni azt az univerzumot. Meg volt ott egy V for Vendetta is, szintén baromi jó világgal.

4 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Általánosan nem nagyon örül a nép, ha nagyon eltérnek egy karakter ábrázolásától, a geekek azért, mert nem olyan, mint a kepregenyben. Egy ismertebb karakter esetében pedig az átlag néző nem fogja érteni miért ilyen a hős

Ha nem mernek megváltoztatni egy karaktert, mert ettől fosnak, akkor nem is érdemelnek semmit. Egyébként pedig ezt már az eddigi filmek is bőven cáfolták. Csomószor eltértek a képregényes alapoktól mindkét oldalon, és semmilyen szinten nem ezen múlott, hogy siker vagy bukás lett-e az adott filmből.

Pl. Thanos motivációit totálisan megvariálták és nem lett belőle lázadás. Abból sem, hogy a törpe Rozsomákot egy 188 centis színész játszik, sőt mindenki elismeri, hogy Hugh Jackman tökéletes választás volt. Vagy ellenpélda, legtöbbek szerint az Andrew Garfield-féle Pókember volt a leginkább karakterhű, mégse aratott nagy sikert. Vagy ha DC, csak meg kell nézni Aquamant, pont nem az látszik rajta, hogy a képregényekből akartak volna kiindulni.

4 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Póki hazatérése előtt merült fel a pletyka, hogy az MCU-ban Miles Morales lesz Pókember,  aztán már ment a morgás,  hogy Pokembert is a PC miatt "szinezik" át, pedig Morales mar létezik a kepregenyek lapjain is egy ideje.

Nem értem, hogy az univerzumépítéshez mi köze van annak, hogy egy szereplő milyen rasszba tartozik. Ezen változtatni egy olyan jellegű dolog, aminek semmi köze az univerzumépítéshez és annak sikerességéhez. Ez más tekintetben problémás.

Van vagy egy tucat Pókember, amiből van egy ilyen srác, aki ráadásul tudtommal nem is túl ismert. Pókember a popkultúrában 99%-ban egy fehér srác, Peter Parker, nyilván gyanús, ha a leginkább mainstream filmes vonalukba pont a kivételt pakolják bele, ráadásul pont egy ilyen kivételt.

Erről jut eszembe, az élőszereplős Arielben állítólag egy feka csajszi lesz a címszereplő? Most ez megint mi??? Erről amúgy mi a véleményetek?

4 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

DC nem ezt csinálta?

Nem.

Valóban Supermannel kezdtek, de nem folytatták ezt a történetet több filmmel. A BvS ugyan kapcsolódik ehhez, de jóval lazábban, mint egy tényleges folytatás. Ráadásul Batman a semmiből rögtön bekerül Sm mellé, és ugyanolyan főszereplője a filmnek. Szó sincs arról, hogy Sm főszereplésével kapunk filmeket, amikben megjelennek még más hősök is. Batman ilyen téren túl fontos szereplő. WW, Flash és Aquaman esetében pont az ellenkező a gond, ők érdemben nem is szerepelnek, csak cameo meg utalás van rájuk. Új helyszínt meg nem kapunk.

A SS-nak meg semmi köze Sm-hez, de Batmanhez sem, itt is a Földön vagyunk. Igazából ez egyfajta spin-off, de rögtön 3.-nak ez jött. Utána adtak egy önálló filmet egy lényegében tök ismeretlen új karakternek. Majd jött egy csapategyesítő film. Olyan film egyáltalán nem készült, aminek akár csak első blikkre ne lenne köze a többihez. Meg ugye megint az, hogy szinte végig a Földön tökölődünk. Lement már 7 DCEU film, amik azért eléggé függetlenek egymástól minden tekintetben, mégis eddig 99%-ban a Földön jártunk. Ez hol univerzumépítés? 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Hú, ez nagyon nem igaz. Egyrészt, a szuperhős nem feltétlenül jelent egy már létező képregényhőst. Nem kell hozzá se képregény, sem pedig, hogy adaptáció legyen. Ki lehet találni új szuperhősöket is, illetve ha már létezőkhöz akarnának nyúlni, akkor se lenne muszáj képregényekhez. De ha már képregények, akkor is mi az, hogy "vannak fiszem-f@szom kiadók, de hagyjuk már"? Ahhoz, hogy valaki sikeres szuperhősös univerzumot építsen, szerinted mindenképp csak már eleve híres kiadóktól meríthet inspirációt?

 

Igen, mert a kutyát nem fogja érdekelni a többi,  az újonnan kitalált detto, az átlag nézőnek fogalma sincs, hogy létezik más is a 2 nagyon kívül, biztos van azoknak is egy valamekkora rajongotabora , de az édeskevés lenne a boldogsághoz, esetleg egy trilogiat fel lehetne húzni rájuk , de ennyi.

Idézet

Arról már nem is beszélve, hogy a Marvel és a DC nem egyenlő a MCU és DCEU ágakkal. Lásd pl. a Marvel is felépített egy teljesen másik sikeres szuperhősuniverzumot az X-Menekkel, ez már önmagában mutatja, hogy lehet többféleképp. Sőt, a DC is tudott ilyet, mert a Nolan-féle Batman-trilógia fantasztikus lett. Simán lehetett volna abból kiindulni és tovább építeni azt az univerzumot. Meg volt ott egy V for Vendetta is, szintén baromi jó világgal.

Az X-meg gyakorlatilag szóló film volna csak 4 központi karakter van 1 helyett , a többi csak asszisztál és az eljövendő múlt napjával ők  is bdledobtak mindenkit mint egy bosszuallokban

A Nolan féle világba elég nehéz lett volna beletuszkolni az emberfeletti hosoket. Plusz meg vagyok győződve , hogy míg trilogiakent remekül működött a továbbiakban nem biztos megállta volna a helyét 

Idézet

Ha nem mernek megváltoztatni egy karaktert, mert ettől fosnak, akkor nem is érdemelnek semmit. Egyébként pedig ezt már az eddigi filmek is bőven cáfolták. Csomószor eltértek a képregényes alapoktól mindkét oldalon, és semmilyen szinten nem ezen múlott, hogy siker vagy bukás lett-e az adott filmből.

Tehát akkor ha változtatnak az nem gáz 

 

 

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Pókember a popkultúrában 99%-ban egy fehér srác, Peter Parker, nyilván gyanús, ha a leginkább mainstream filmes vonalukba pont a kivételt pakolják bele, ráadásul pont egy ilyen kivételt.

itt meg mégse  lenne jó? kicsit ellentmondásos 

 

 

 

Egyébként Hugh Jackmant is támadtak anno csak akkor még más világ volt nem volt akkora ereje egy negatív vélemény hullamnak mint most. Az MCU-nak mára már mindegy mit csinál szinte. Aquaman egy kivétel az ő eredeti karaktere egyértelműen gáz még geek korokben is, jo hogy udvozolte mindenki a változását. 

 

 

 

Idézet

 Lement már 7 DCEU film, amik azért eléggé függetlenek egymástól minden tekintetben, mégis eddig 99%-ban a Földön jártunk. Ez hol univerzumépítés? 

Mert univerzumot csak úgy lehet építeni ha kimesz az űrbe? Vagy ha kimesz az űrbe az már egyből univerzum építés? 

Szerkesztve: - Darth Cupsy
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.