Jump to content

Recommended Posts

32 perccel korábban, Bence1997 írta:

Az idei év legjobb futama.

Tényleg?! Egyébként szerintem is az. Hogy mondjam, itt igazán az eredmény volt hűha, az viszont nagyon. Ha Bottas nem játszik Máltai szeretetszolgálatot, illetve, ha Lewis nem lett volna olyan szerncsétlen, hogy az ötös lottó helyett csak skandinávot nyert. Ezzel nem azt akartam mondani, mi lett volna, hanem az eredményt leszámítva ugyanaz volt.

Link to post
Share on other sites
1 órával korábban, Ody Mandrell írta:

Bunda! :P 

Ha ez kell, hogy változatos legyen egy futam, akkor legyen bunda. :P

 

41 perccel korábban, Adrián írta:

Tényleg?! Egyébként szerintem is az. Hogy mondjam, itt igazán az eredmény volt hűha, az viszont nagyon. Ha Bottas nem játszik Máltai szeretetszolgálatot, illetve, ha Lewis nem lett volna olyan szerncsétlen, hogy az ötös lottó helyett csak skandinávot nyert. Ezzel nem azt akartam mondani, mi lett volna, hanem az eredményt leszámítva ugyanaz volt.

Persze, ha nem az történik, mindjárt más a leányzó fekvése. De megtörténtek bizonyos események, amik váratlanul érték a mezőnyt. Ez pedig hozott egy izgalmas futamot. Legalább az "álszent" Merci most nem volt dobogón. Bár ugye a ferkák megint nulláztak és a Red Bull is rossz napot fogott ki, bár Albonnal kellene valamit tenniük. Nem hiszem, hogy Gaslyt hozzák a helyére, mert azzal lehet ezt a jó formát már nem tudná hozni Gasly.

Link to post
Share on other sites

A Ferrarinál nem csak Binotto a felelős, persze csapatfőnökként őt hozzák fel sokan, ez igaz, de tkp. az egész mérnöki gárdát és vezetést kéne átalakítani. :)

 

A Ferrari teljesítményéről egy remek videó. :D

 

 

 

Edited by Bence1997
Link to post
Share on other sites

A Ferrari helyzete azért nagyon nehéz (most az óriási hagyományokból fakadó egekben lévő elvárásoktól eltekintve), mert ugyan minden fost a nyakukba lehet önteni, sokszor jogosan, mert valóban keményen el tudnak cseszni dolgokat, de összességében mégis most már több érán átívelően ők tudnak a legközelebb lenni a domináns élcsapathoz. Idén persze nem, de ennek tudjuk az okait.

Ha jól rémlik, akkor 2005-ben sok volt a kiesés, nem voltak versenyben, de '06-ra már összeszedték magukat, Schumi 2. lett a pontversenyben. Aztán '07-et behúzták, még ha furcsa körülmények között is, de az mindenképp elmondható, hogy akkor is legalább 2. erő voltak. Talán még a Brawn szezonja volt olyan, hogy ott a végén inkább a RB közelítette meg őket, utána viszont a RB és a Merci ellenében is egyértelműen az olaszok voltak ott, mint fő rivális.

 

Ez összességében majd' 15 év, amikor nemhogy top3, de igazából top2-es csapat volt a Ferrari. Ezt persze lehet úgy értelmezni, hogy ha összeszedettebb és rendezettebb lett volna a vezetés, ügyesebbek lettek volna picit a menedzselésben és a mérnökök, pilóták összefogásában, akkor nyerhettek volna címeket. De úgy is lehet értelmezni, hogy még a sok balfékeskedés ellenére is ők voltak ott, mit szóljon akkor a többi csapat.

Szóval ők pont abban a helyzetben vannak, ahol necces kockáztatni és az asztalt borogatni. Azt azért nem lehet mondani, hogy ne lehetne magasról nagyot esni, elég megnézni mi lett pl. a McLarennel vagy a Renault-val, a Williams-ről nem is beszélve. Csúnyán visszaestek, és most is inkább egy RP látszik "felnőni" (most hagyjuk hogyan) egy RB mellé, nem mondjuk egy Renault visszakerülni a körforgásba. Jó, a McLaren éledezik, de elég halovány fellángolásokkal.

Link to post
Share on other sites
2020. 09. 05. - 10:53, Yoda József írta:

Pont az az, hogy a szerződésben nem az van írva, hogy "szezon végén", hanem június 10. szerepel benne.

 

Igen, de ezt a 10.-i dátumot nem véletlenül írták bele a szerződésbe, hanem azért, mert az előző évet június első hetében zárják le. Így Messinek ezt a dátumot adták meg anno, hogy akkor jelezze, ha nem akarja folytatni a következő szezonban velük, így előre tud tervezni akkor a csapat is még az átigazolási szezon előtt.
Most mivel különleges helyzet adódott a szezont meghosszabbították. A FIFA engedélyezte a csapatok számára, hogy határidőket, szerződéseket módosítsanak, legyen az akár kölcsön, akár lejáró szerződés (az átigazolási szezont is meghosszabbították ezzel párhuzamosan, ami átstruktúrálta a piacot is), pont a vírus okozta helyzet miatt. Messiék azt támadhatták volna meg a bíróságon, hogy amennyivel meghosszabbították a szezont, azzal arányosan módosítsák ezt a kilépési határidőt is és erre kapjon engedélyt.


Azt, amit az interjúban említett, hogy ő Bartomeuval beszélt korábban szezon közben is erről, én azért nem tudom komolyan venni, mert vagy megtörtént, vagy nem (ezt ők tudják), ha hivatalosan nem jelezte, akkor semmit nem ér, de ettől függetlenül Messi jogi csapatának lett volna mozgástere. Az más kérdés, hogy egy ilyen eljárás hónapokig is simán elhúzódhatott volna, közben elindul az új szezon (amíg nincs döntés, addig Messi nem is igazolhat el, így a senki földjén marad, miközben lépten nyomon őt teszik meg bűnösnek) és még ha meg is nyerte volna ezt a jogi csatát összességében szerintem akkor is rossz szályízzel jött volna ki az egészből. Aki ismeri Messi személyiségét az tudja, hogy egyáltalán nem az a karakter, aki odamegy és veri az asztalt, hogy márpedig neki van igaza, szerintem ez érthető, hogy nem ment ebbe bele és ezt tudták Bartomeuék, többek között ezért is tartottak ki az álláspontjuk mellett, mert minden szempontból ők voltak jobb pozícióban.

 

A bizalmatlansági indítvány egyébként szerintem nem áll túl jól, ha minden igaz tegnap közöltek részeredményt 7.500 aláírás gyűlt össze kb., ami kevesebb, mint a szükséges szám fele, van még idő, de úgy érzem nem fogják Bartomeut elmozdítani márciusig. Nagy túlélő!

 

F1:

Jár a gratuláció Gaslynak, főleg azután, hogy tavaly úgy tűnt, hogy egy második Kvyat lesz belőle, azóta nagyon szépen visszahozta magát először a tavalyi dobogójával, majd idén már futamot is nyert. Ezzel együtt nem tudtam igazán örülni neki, nagyon sajnálom Sainzot és a McLarent, ha valaki igazán megérdemelte volna szerintem az ő! 


Az elmúlt két évben hatalmasat fejlődött, mind Sainz egyénileg, mind a McLaren csapat szintent. Előbbinél a Toro Rossotól való kiugrása után a Renaultnál hamar létszám felettivé vált és az volt az érzésem Sainzzal kapcsolatban, hogy nagyon ígéretesen indult, egy fiatal tehetségként, de aztán a Red Bullhoz még nem volt elég jó (ha vár még egy szezont beülhetett volna mondjuk Ricciardo helyére), aztán a Renaultól is elküldték és a McLaren csak ilyen menekülési út volt számára. Ezt követően mikor 2018-ban Andreas Seidl megérkezett a McLarenhez és ment a fogadkozás, hogy most majd visszatér a csapat az élmezőnybe, akkor is csak legyintettem (hallottuk ezt már a wokingiaktól néhányszor az elmúlt évtizedben, először a Honda kapcsán). Ennek ellenére aztán hatalmasat fejlődtek, az elmúlt időszakban a McLaren egyértelműen feljött az élcsapatok mögé közvetlenül, rendszeres Q3 az időmérőkön, rendszeres pontszerzések, jöttek dobogók is és ezt koronázhatta volna meg ez a futamgyőzelem. Sainz egész hétvégén jól ment, a futamon a baleset előtt is jó pozícióban volt és ugyan a végén Gasly szépen tartotta magát, de mégis úgy érzem neki inkább az ölébe hullott ez a győzelem, amit aztán ügyesen ragadott meg. 


Remélem azért látunk még McLarenes győzelmet, mert még a Hakkinenes időszakból nagyon kedvelem a csapatot és jó lenne ismét a nagyok között látni őket. Jelenleg azért ez még messze van, mert most is kellett a kavarodás ehhez, de ez egy jó futam volt végre ebben az évben. 

Link to post
Share on other sites

Na ez egyre érdekesebb lesz. Íme a jövőévi pilótapárosok:

 

Mercedes - Hamilton és Bottas

Red Bull - Verstappen és ? (Albon szerintem repülni fog, Perez talán ide jöhet, bár Verstappen a góré itt)

Ferrari - Leclerc és Sainz

McLaren - Norris és Ricciardo

Renault  akarom mondani Alphain F1 team - Alonso és Ocon

Aston Martin - Vettel és Stroll (Stroll papának úgy tűnik van beleszólása a dolgokba, én őszintén szólva Strollt kipenderítettem volna, egy Perez-Vettel páros mégiscsak acélosabb :))

Alpha Tauri - ? és ? (mondjuk most Gasly szerződése gondolom megvan már jövőre, Kvyat kérdéses)

Alfa Romeo - ? és ? (Kimi talán még marad egy évet, de szerintem lassan nyugdíjba megy, Gio meg vagy marad vagy dobbant ő is)

Haas - ? és ? (Grosjean és Magnussen közül valakinek mostmár mennie kell, lehet mindketten repülnek)

Williams - Russel és Latifi

 

Kb. 7 hely kérdéses. Perez egy jó pilóta, ha bent marad a sportágban - mexikói olajvállalat áll a háta mögött, kapásból lecsapna rá mindenki - akkor van még választása, mégha nem is olyan acélos a kínálat. Persze az F2 -ből is érkezhetnek emberkék, bár 1-2 személynél többre nem hiszem, hogy vállalkoznának. :)

Link to post
Share on other sites

Én örülök, hogy Vettel marad az F1-ben, szerintem jó lesz neki az Aston Martin. Strollék elég komolyan veszik ezt a projektet és nagy terveik vannak a branddel, Vettel pedig egy nagy multú márkához szerződött. Anno felröppent a hír még tavasszal, mikor Toto Wolff részvényeket vásárolt az Aston Martinnál, hogy őt is megszerezhetik, de ezt akkor cáfolta, hogy csak személyes befektetés volt és nincs köze a Forma 1-hez, de jó lenne, ha egy nagy csapatot építenének az Aston Martinból, jót tenne az F1-nek.
Perez meg biztos vagyok benne, hogy talál ülést, legfeljebb elmegy egy kisebb csapathoz, a Haas, vagy az Alfa Romeo biztos örülne neki... én a Red Bullnál nehezen tudnám elképzelni, de az is igaz, hogy megérdemelné, hogy karrierje során egyszer végre egy igazi nagycsapatnál is kipróbálja magát (a 2013-as McLarent nem sorolnám ide).

Link to post
Share on other sites
18 órával ezelőtt, Wilde írta:

Most mivel különleges helyzet adódott a szezont meghosszabbították. A FIFA engedélyezte a csapatok számára, hogy határidőket, szerződéseket módosítsanak, legyen az akár kölcsön, akár lejáró szerződés (az átigazolási szezont is meghosszabbították ezzel párhuzamosan, ami átstruktúrálta a piacot is), pont a vírus okozta helyzet miatt. Messiék azt támadhatták volna meg a bíróságon, hogy amennyivel meghosszabbították a szezont, azzal arányosan módosítsák ezt a kilépési határidőt is és erre kapjon engedélyt.

Jó, de ezt akkor jelezni kellett volna időben, és módosítani a szerződésen. Ha konkrét dátum szerepel benne, akkor nincs olyan, hogy "XY okból csúszott valami, akkor ez a dátum is csúszik", csak akkor, ha ezt a kitételt is előre rögzítik, hogy ez egy dinamikusan változó dátum lehet bizonyos események függvényében. Tudtommal itt nem ejtették meg a konkrét szerződésmódosítást, tehát erre nem tudnak hivatkozni Messiék, mert jogilag megalapozatlan.

18 órával ezelőtt, Wilde írta:

ettől függetlenül Messi jogi csapatának lett volna mozgástere

Ez igaz, ha időben lépnek, lett volna mozgástér. Viszont az eredeti felvetés az volt, hogy Messi a bárgyú és töketlen, ha nem tesz semmit, nem igazol el. Erre írtam azt, hogy nem tehet semmit, mert jogilag vesztes helyzetben van. Az pedig nehezen felróható neki, hogy még a vírusszünetben nem gondolt arra, hogy ha idény végére totálisan szétesne a Barca, neki meg már semmi motivációja nem lenne maradni, akkor előkészítse a távozásának lehetőségét.

Mert akárhogy is nézzük, ha azzal mész oda a főnöködhöz, hogy "figyu, van itt ez a záradék, hogy X dátumig kell jeleznem, ha le akarok lépni és ingyen mehetek, most csúszik a szezon, hosszabbítsuk már ezt meg, ne aggódjatok, nincs semmi gond, úgyse akarok élni vele, de azért toljuk már ki", akkor ott kilóg a lóláb. Akkor meg azt nem mosta volna le róla senki, hogy már idő előtt bomlasztotta a légkört, már akkor a távozáson gondolkodott stb..

 

Nekem ugyan a spanyol bajnokságon belül a Barca áll legközelebb hozzám, Messit sosem kedveltem különösebben, noha nyilván rengeteg szép örömöt okozott a tudásával. Ennek ellenére most úgy gondolom, hogy ebben a szituban őt nem lehet hibáztatni, kénytelen beletörődni abba a helyzetbe, amibe került.

Ahogy elnézem, még rá is tesznek jó pár lapáttal, mert nemcsak mindenhová a szokottnál is erősebb fókusszal követik, de már ott kellett vigyorognia a mezbemutatókon és egyéb protokollrendezvényeken. Persze annyiból ez is érthető, hogy a csapata ikonikus tagja, arca, ill. ez is nyilván szerződésben rögzített kötelezettség. Csak durva lehet ilyen vérzivataros időkben is ott jópofizni mindenfelé. Persze megfizetik érte.

2 órával ezelőtt, Wilde írta:

Én örülök, hogy Vettel marad az F1-ben, szerintem jó lesz neki az Aston Martin.

Kíváncsi leszek mire fog ott menni. A környezetváltozás szerintem mindenképp jót fog neki tenni, ill. talán a teher nagy része is lekerül róla.

Más kérdés, hogy jelenleg gyakorlatilag semmi jelentősége nincs a dolgoknak, egészen addig, amíg ez a mértékű Merci-dominancia nem bomlik meg. Egyetlen érdemi változás lehetne, ha a Merci villantana vmit a pilótapárosuk kapcsán, de erre meg minimális esély mutatkozik.

Link to post
Share on other sites

F1-es hír:

 

Tegnap életbe lépett az FIA új szabálya, amely a motorok, váltók és a váz fejlesztésének befagyasztása után az orrkúpokat, a fékeket és a felfüggesztéseket is a jelenlegi állapotukban hagyja meg.

 

Emellett nem lehet többet dolgozni az elektromos rendszereken, a DRS vezérlőjén, a padlólemezen és a bokszkiálláskor használt felszereléseken sem. A tilalom jövőre is érvényben marad, hacsak a csapatok egy zsetonjukat nem használják fel, amely alapján a fentebbi tiltott dolgok közül egy helyére újat rakhatnak...

 

Verseny alig van, a Merci a Holdról integet a többieknek, erre lassan mindent befagyasztanak, mert miért ne? Gratulálok FIA... :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Nagyon jó védekezés. A horvátoknak gyakorlatilag még szögletből se volt esélyük a gólszerzésre. 

Az eszem azt mondaná hogy legyen EL, mert ott még el is érhetnek valamit. És lehetne kupa tavasz is. De most már a BL kapujába még is azt szeretném hogy legyen meg. Nagyon örülnék egy Liverpoolnak, vagy Bayer Münchennek. 

  • Like 1
  • Tetszik 1
Link to post
Share on other sites
27 perccel korábban, Nute Gunray írta:

A BL legyen, jó lenne a legnagyobb csapatokat látni a Groupamában. 

Nagyon bejött nekünk ez az egy meccses lebonyolítás. Sajnos néző nem hiszem, hogy lesz a BL meccseken. Ezt a szívást. :( 

 

17 perccel korábban, Fives írta:

A Qarabak  - Molde eközben még 0-0 a hosszabbítás második félidejében. Nem tudom melyik lenne jobb. A norvégok ellen beszoktak jönni a sorsdöntő mérkőzések. ;) 

Büntetők vannak.

Link to post
Share on other sites

Úgy néz ki sikeres lett a Barcelona jelenlegi elnöksége elleni bizalmatlansági indítvány! Az értesülések szerint több mint 19 ezer aláírás gyűlt össze, 16520 kell a sikeres indítványhoz. Még ha rászámolunk 10% érvénytelen szavazatot is (a tapasztalatok szerint kb. ennyi szokott lenni), akkor is simán meg kell lennie a számnak. Bár ki tudja, Bartomeu simán elintézi, hogy legyen annyi "érvénytelennek" titulált aláírás, hogy ne legyen meg.

 

Amennyiben hivatalosan is sikeres lesz az indítvány, akkor az elnökségnek haladéktalanul bizalmatlansági szavazást kell kiírnia. Ezen a szavazáson az eredményességhez minimum a sociók 10%-a részt kell, hogy vegyen, valamint az igen-ek számának el kell érnie a 66%-ot. Ha ez megtörténik, akkor az elnök köteles azonnali hatállyal lemondani, az elnökség többi tagjának pedig ki kell írnia az előrehozott választásokat.

 

Tehát egy sikeres indítvány és szavazás esetén kb. november-december környékén lehetne egy előrehozott elnökválasztás. A rendes, időszerű választás egyébként márciusban lenne.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text .   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored .   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information