Ugrás a kommentre
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Star Wars SAGA Fórum és Hírportál

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
A fórum támogatása

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

A Cinema City több ponton is hibázott Az ébredő Erő online jegyvásárlásának lebonyolításával, és elérte, hogy a rajongók felkészületlennek és idegesítőnek tartsák az ország legnagyobb mozihálózatát.

 

cc_page2.jpg

 

De mit is rontottak el?

 

1. Régóta lehetett tudni, hogy a külföldi jegyelővétel a mai napon kezdődik. A magyarról nem volt semmi hír, vasárnap este dobták be a köztudatba, hogy másnap reggel 9-től lehet jegyet venni. Még azt sem akarták megmondani vasárnap, hogy melyik moziban milyen vetítés (feliratos/szinkronos) lesz, a kérdésekre azt válaszolták, hétfő reggel kilenckor kiderül. Érdemes lett volna időben tájékoztatni mindenkit, akár napokkal előbb, hogy legalább a lehetőségek feltérképezésével ne kelljen már foglalkozni ma reggel.

 

corvin_szloboda_imre-225x300.jpg

 

Ellenpéldaként elegendő a Corvin mozit felhozni: igaz ugyan, hogy csak A/4-es lapokon, de ők vasárnap korrektül tájékoztatták a rajongókat arról, hogy mi várható náluk.

 

2.  A kilenc órára meghirdetett online foglalás bőven később kezdődött. De ez még csak a gond kezdete volt, mert amilyen későn kezdődött, olyan hamar le is fulladt, és sokáig, 11 óráig nem is indult el.

 

online_error-300x186.jpg

 

3. A nagy terheléstől ezután is akadozott a rendszer, és rengeteg emberrel megtörtént az a kevéssé védhető szituáció, hogy a mozi levonta a jegy árát, anélkül, hogy cserébe mozijegyet adott volna. Ez minden online kereskedő második legrosszabb rémálma: a semmiért vonni le pénzt, és abban a hitben hagyni az embereket, hogy sikerült a vásárlásuk. Ennek köszönhető a Facebookon megindult kommentáradat, és az Index most is kiemelt helyen látható hírének alcíme: HA BE IS TUD LÉPNI AZ EMBER, ÉS FIZET, A RENDSZER MINTHA NEM VENNE RÓLA TUDOMÁST. EGY-EGY HELYRE TÖBB TUCAT JEGYET IS ELADHATTAK AKARATLANUL.

 

Egy, a fizetős rendszer működésében jártas hozzáértő a következőképp magyarázta el a problémát:

 

“Amikor eljutsz a jegyvásárlásig (tehát túljutsz a székválasztós lépésen), akkor egy 10 perces sessiont hoz létre az oldal. Amíg ez a 10 perc tart, addig a jegyeket fenntartja neked. Amikor kilépsz belőle, a helyek felszabadulnak. Ez az oka, hogy bizonyos helyek újra elérhetővé váltak. Sokaknál gond volt a PayU-s (bankkártyás) fizetéssel. A PayU párbeszédablak nem volt felkészülve a magas volumenre (szemben a másik fizetési opcióval, a PayPal szerverével, aminek semmi gondja nem volt), ezért a fizetés alatt, amíg “homokórázott”, az oldal kilépett a sessionjéből, és megszakította a jegyfoglalást. Eközben azonban a PayU rendszere megterhelte a kártyát a jegyek árával, mert a PayU fizetés folyamata nem feltétlenül kapcsolódik össze az ellentételezéssel. Ez az, amit sokan panaszoltak: a vásárlás elviekben megtörtént, gyakorlatban viszont nem lett jegy.”

 

4. A Cinema City a következőt válaszolta az Indexnek, amikor a problémákról érdeklődtek:

 

“‎Eddig nem látott számú érdeklődő rohamozta meg egy időben a weboldalunkat, hogy jegyet vásároljon a filmre. A szervereink, annak ellenére, hogy próbáltunk felkészülni erre, nehezen tudják kezelni ezt az extra túlterhelést. A tegnap befejeződött Filmünnep ideje alatt is több tízezer ember vásárolt egyszerre az oldalunkon, s nem volt semmilyen tapasztalható hiba.”

 

Nos, valóban, eddig nem látott számú érdeklődő próbálkozott azzal, hogy jegyet szerezzen a legújabb, két generáció által várt Star Wars-film premierjére, de erre miért nem lehetett számítani? Minden adat rendelkezésre állt a Cinema Citynek. Pontosan tudják, hogy a 10 évvel ezelőtti Star Wars-film, A Sith-ek bosszúja mekkora nézettségi siker lett: itthon 3,4 millió dollárt hozott, miközben a nálunk közel négyszer nagyobb Lengyelországban sem sokkal többet, 4,26 milliót. Csehországban 1,11 milliót, Szlovákiában pedig mindössze 150 ezer dollárt. (Ennek köszönhető, hogy ez volt az első Star Wars-film, amelyet szinkronosan jelentettek meg DVD-n.) Azt is lehet tudni, ha máshonnan nem, a Google Trends segítségével, hogy a Star Wars iránti érdeklődés azóta is kiemelkedő az országban. Közismert, hogy a film előzetese rekordnézettségű lett az interneten, és az is, hogy mekkora siker volt külföldön a Force Friday, az a szeptemberi péntek, amikor Az ébredő Erőhöz kapcsolódó termékek első hulláma a boltok polcaira került. A Filmünneppel való összehasonlítást inkább hagyjuk, egy időben meghirdetett többnapos rendezvényt nehéz összevetni egy Star Wars-premiervetítéssel, ami nevéből adódóan egy alkalommal van.

 

5. Biztos, hogy hamar felismerték a problémát, mégsem kommunikálták kellőképpen, ezért az a kép is kialakulhatott az emberekben, hogy ugyanazt a helyet ténylegesen eladták többször is – ez pedig az internetes kereskedők első számú rémálma. Mindez megelőzhető lett volna, ha felkészülnek a várható rohamra, és rendesen kommunikálnak, ha mégsem bírják a terhelést. A ma éjjel kiadott közleményük hiába tájékoztat korrektül, sajnos igencsak elkésett.

 

“Egy adott jegyvásárlási tranzakció sikertelennek minősül, ha a néző a Cinema City visszaigazoló emailjét nem kapja meg pár perccel a tranzakciót követően. Igaz ez annak ellenére is, ha a bankkártyáról a PayU rendszere a pénzt levette.

A Cinema City vásárlást visszaigazoló emailjével nem rendelkező nézők számára a vásárlás napját követően 8 napon belül a PayU szolgáltató elindítja az összeg visszautalását. Nekik azt tanácsolja a Cinema City, hogy próbálkozzanak újra a jegypénztáraknál, illetve a holnapi nap folyamán online.

Azok, akik jegyvásárlása sikeresnek minősül, értesítést (visszaigazoló levelet) kaptak a tranzakcióról a mozihálózattól, és a rendszer az összeget a bankkártyáról levette.”

 

Elkésett, mert eddigre sokan lemaradtak a jegyekről, abban a hiszemben, hogy sikeresen megvásárolták azokat.

 

cc_page1.jpg

 

5. Végül egy apróság: illett volna a film igénytelen hatású előzetes képe helyett a hivatalos posztert berakni a kínálatba, főleg, hogy a Facebook profilkép és a borítókép cseréjére volt idejük hétfő délelőtt.

 

Természetesen tudjuk, hogy külföldön is voltak gondok a megnövekedett foglalási igénnyel, és hogy mindenhol emberek dolgoznak, akik olykor hibáznak. De ha egy szolgáltató informatikai okokból nem képes az általa vállalt szolgáltatást nyújtani (“Gyors foglalás” – idézet az oldalról), akkor hatékony kommunikációval lehetett volna ellensúlyozni ezt a hiányosságukat.

 

 

 

Teljes cikk megtekintése

Vendég
Ez a téma zárva van.

Jelenlévő felhasználók 0

  • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.