Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2015. Október 19. Hozzászólás ideje: 2015. Október 19. A Cinema City több ponton is hibázott Az ébredő Erő online jegyvásárlásának lebonyolításával, és elérte, hogy a rajongók felkészületlennek és idegesítőnek tartsák az ország legnagyobb mozihálózatát. De mit is rontottak el? 1. Régóta lehetett tudni, hogy a külföldi jegyelővétel a mai napon kezdődik. A magyarról nem volt semmi hír, vasárnap este dobták be a köztudatba, hogy másnap reggel 9-től lehet jegyet venni. Még azt sem akarták megmondani vasárnap, hogy melyik moziban milyen vetítés (feliratos/szinkronos) lesz, a kérdésekre azt válaszolták, hétfő reggel kilenckor kiderül. Érdemes lett volna időben tájékoztatni mindenkit, akár napokkal előbb, hogy legalább a lehetőségek feltérképezésével ne kelljen már foglalkozni ma reggel. Ellenpéldaként elegendő a Corvin mozit felhozni: igaz ugyan, hogy csak A/4-es lapokon, de ők vasárnap korrektül tájékoztatták a rajongókat arról, hogy mi várható náluk. 2. A kilenc órára meghirdetett online foglalás bőven később kezdődött. De ez még csak a gond kezdete volt, mert amilyen későn kezdődött, olyan hamar le is fulladt, és sokáig, 11 óráig nem is indult el. 3. A nagy terheléstől ezután is akadozott a rendszer, és rengeteg emberrel megtörtént az a kevéssé védhető szituáció, hogy a mozi levonta a jegy árát, anélkül, hogy cserébe mozijegyet adott volna. Ez minden online kereskedő második legrosszabb rémálma: a semmiért vonni le pénzt, és abban a hitben hagyni az embereket, hogy sikerült a vásárlásuk. Ennek köszönhető a Facebookon megindult kommentáradat, és az Index most is kiemelt helyen látható hírének alcíme: HA BE IS TUD LÉPNI AZ EMBER, ÉS FIZET, A RENDSZER MINTHA NEM VENNE RÓLA TUDOMÁST. EGY-EGY HELYRE TÖBB TUCAT JEGYET IS ELADHATTAK AKARATLANUL. Egy, a fizetős rendszer működésében jártas hozzáértő a következőképp magyarázta el a problémát: “Amikor eljutsz a jegyvásárlásig (tehát túljutsz a székválasztós lépésen), akkor egy 10 perces sessiont hoz létre az oldal. Amíg ez a 10 perc tart, addig a jegyeket fenntartja neked. Amikor kilépsz belőle, a helyek felszabadulnak. Ez az oka, hogy bizonyos helyek újra elérhetővé váltak. Sokaknál gond volt a PayU-s (bankkártyás) fizetéssel. A PayU párbeszédablak nem volt felkészülve a magas volumenre (szemben a másik fizetési opcióval, a PayPal szerverével, aminek semmi gondja nem volt), ezért a fizetés alatt, amíg “homokórázott”, az oldal kilépett a sessionjéből, és megszakította a jegyfoglalást. Eközben azonban a PayU rendszere megterhelte a kártyát a jegyek árával, mert a PayU fizetés folyamata nem feltétlenül kapcsolódik össze az ellentételezéssel. Ez az, amit sokan panaszoltak: a vásárlás elviekben megtörtént, gyakorlatban viszont nem lett jegy.” 4. A Cinema City a következőt válaszolta az Indexnek, amikor a problémákról érdeklődtek: “âEddig nem látott számú érdeklődő rohamozta meg egy időben a weboldalunkat, hogy jegyet vásároljon a filmre. A szervereink, annak ellenére, hogy próbáltunk felkészülni erre, nehezen tudják kezelni ezt az extra túlterhelést. A tegnap befejeződött Filmünnep ideje alatt is több tízezer ember vásárolt egyszerre az oldalunkon, s nem volt semmilyen tapasztalható hiba.” Nos, valóban, eddig nem látott számú érdeklődő próbálkozott azzal, hogy jegyet szerezzen a legújabb, két generáció által várt Star Wars-film premierjére, de erre miért nem lehetett számítani? Minden adat rendelkezésre állt a Cinema Citynek. Pontosan tudják, hogy a 10 évvel ezelőtti Star Wars-film, A Sith-ek bosszúja mekkora nézettségi siker lett: itthon 3,4 millió dollárt hozott, miközben a nálunk közel négyszer nagyobb Lengyelországban sem sokkal többet, 4,26 milliót. Csehországban 1,11 milliót, Szlovákiában pedig mindössze 150 ezer dollárt. (Ennek köszönhető, hogy ez volt az első Star Wars-film, amelyet szinkronosan jelentettek meg DVD-n.) Azt is lehet tudni, ha máshonnan nem, a Google Trends segítségével, hogy a Star Wars iránti érdeklődés azóta is kiemelkedő az országban. Közismert, hogy a film előzetese rekordnézettségű lett az interneten, és az is, hogy mekkora siker volt külföldön a Force Friday, az a szeptemberi péntek, amikor Az ébredő Erőhöz kapcsolódó termékek első hulláma a boltok polcaira került. A Filmünneppel való összehasonlítást inkább hagyjuk, egy időben meghirdetett többnapos rendezvényt nehéz összevetni egy Star Wars-premiervetítéssel, ami nevéből adódóan egy alkalommal van. 5. Biztos, hogy hamar felismerték a problémát, mégsem kommunikálták kellőképpen, ezért az a kép is kialakulhatott az emberekben, hogy ugyanazt a helyet ténylegesen eladták többször is – ez pedig az internetes kereskedők első számú rémálma. Mindez megelőzhető lett volna, ha felkészülnek a várható rohamra, és rendesen kommunikálnak, ha mégsem bírják a terhelést. A ma éjjel kiadott közleményük hiába tájékoztat korrektül, sajnos igencsak elkésett. “Egy adott jegyvásárlási tranzakció sikertelennek minősül, ha a néző a Cinema City visszaigazoló emailjét nem kapja meg pár perccel a tranzakciót követően. Igaz ez annak ellenére is, ha a bankkártyáról a PayU rendszere a pénzt levette. A Cinema City vásárlást visszaigazoló emailjével nem rendelkező nézők számára a vásárlás napját követően 8 napon belül a PayU szolgáltató elindítja az összeg visszautalását. Nekik azt tanácsolja a Cinema City, hogy próbálkozzanak újra a jegypénztáraknál, illetve a holnapi nap folyamán online. Azok, akik jegyvásárlása sikeresnek minősül, értesítést (visszaigazoló levelet) kaptak a tranzakcióról a mozihálózattól, és a rendszer az összeget a bankkártyáról levette.” Elkésett, mert eddigre sokan lemaradtak a jegyekről, abban a hiszemben, hogy sikeresen megvásárolták azokat. 5. Végül egy apróság: illett volna a film igénytelen hatású előzetes képe helyett a hivatalos posztert berakni a kínálatba, főleg, hogy a Facebook profilkép és a borítókép cseréjére volt idejük hétfő délelőtt. Természetesen tudjuk, hogy külföldön is voltak gondok a megnövekedett foglalási igénnyel, és hogy mindenhol emberek dolgoznak, akik olykor hibáznak. De ha egy szolgáltató informatikai okokból nem képes az általa vállalt szolgáltatást nyújtani (“Gyors foglalás” – idézet az oldalról), akkor hatékony kommunikációval lehetett volna ellensúlyozni ezt a hiányosságukat. Teljes cikk megtekintése
Ajánlott hozzászólás