Ugrás a kommentre

Így vette kezdetét a Star Wars új korszaka


Ody Mandrell

Ajánlott hozzászólás

2005-ben azt gondoltuk, véget ért a XX. század legnagyobb mítosza. George Lucas azt mondta, befejezettnek tekinti a Star Wars-filmek ciklusát, és semmi okunk nem volt hinni benne, hogy a hetvenhez akkor még csak közelgő alkotó valaha is tovább meséli messzi galaxisának történetét. Most mégis a Star Wars új és minden eddiginél termékenyebb korszakának küszöbén állunk. Az ébredő Erővel a legenda visszatér oda, ahová mindig is tartozott, a mozivászonra, és az évtized végéig öt további film érkezését várhatjuk.

 

Hogyan következett be ez a hatalmas fordulat? Hogyan köttetett meg a showbiznisz elmúlt évtizedének legnagyobb visszhangot kiváltó üzlete? Mi hozta el a Star Wars elképesztő reneszánszát? Ezekre a kérdésekre keresi a választ most induló, többrészes cikksorozatunk, OvibanKenobi tollából.

 

lucas_teremtmenyei_struzan.jpgGeorge Lucas és teremtményei – Drew Struzan festménye 1991-ből

 

— Szeretnél szerepelni a IX. részben?

— Mikor lesz az?

— 2011-ben.

— Mit kell majd csinálnom?

— Amolyan vendégszereplő lennél. Olyan leszel, mint Obi-Wan, továbbadod a fénykardot a következő új reménynek.

 

Mark Hamill 2004-ben idézte fel a fenti párbeszédet, amely 1976 tavaszán játszódott le közte és George Lucas között a tunéziai sivatagban, a legelső Csillagok háborúja-film forgatásán.

 

Ahogy a Star Wars története és elmúlt negyven évének minden fejezete George Lucasszal vette kezdetét, úgy ennek a történetnek — ennek még utoljára — szintén vele kell elkezdődnie.

„Sosem hajszoltam igazán a pénzt. Sokkal inkább voltam filmkészítő. A pénz, amit kerestem, arra kellett, hogy megóvjam a filmjeim fölötti kreatív szabadságot” — nyilatkozta a rendező 2013-ban egy Bloombergnek adott interjúban.

 

Lucas pályáját örökre meghatározta, hogy első két filmjét, a THX-1138 című sci-fit és az American Graffitit akarata ellenére megvágta a stúdió, ezért harmadik munkájánál, a Csillagok háborújánál lemondott a rendezői gázsijáról, hogy cserébe maga birtokolja a folytatás jogait. Ez a húzás egy életre gazdaggá tette, és soha többé nem függött egyetlen stúdiótól sem.

 

A páratlan alkotói szabadság egyszerre volt áldás és átok Lucas későbbi pályáján. Olyan zseniális folytatást tudott szülni, mint az 1980-as A Birodalom visszavág, és olyan kontrollálatlan félresiklást, mint az 1999-es Baljós árnyak.

 

[/url]

 

georgelucas1976.jpgGeorge Lucas 1976-ban, a Csillagok háborúja forgatásán

 

Az ezredfordulón készített, magánvagyonából finanszírozott második Star Wars-trilógiát Lucas rossz szájízzel fejezte be. Saját bevallása szerint is megviselték az előzmény filmek kapcsán őt ért kritikák. Bár a hetvenes évektől kezdve kilenc és tizenkét epizódos Star Wars-sagáról is álmodott, eldöntötte, hogy a hatodik film után nem folytatja. „Amíg nem volt internet, addig nem volt ilyen gond. De amióta létezik a világháló, meglehetősen rosszindulatúvá és személyeskedővé váltak ezek a dolgok. Ilyenkor felteszem a kérdést: mi szükségem van nekem erre?”

 

Időbe tellett, míg megérett Lucasban a gondolat, hogy kiadhatja a kezéből a saját maga teremtette univerzumot, de eldőlt, hogy ha nyílik még új fejezet a Star Wars történetében, annak George Lucas nem lesz főszereplője.

 

 

A Disney sikerembere

Lettek azonban más főszereplői a Star Wars legújabb kori történetének, és köztük elsőként Bob Iger Disney-főnök nevét kell megemlíteni, aki nélkül talán nem is beszélhetnénk ilyesmiről.

 

Iger immár két okból írta be nevét a szórakoztatóipar történetébe. Egyrészt mint az a stratéga, aki újra erőssé és sikeressé tette a Disney vállalatbirodalmat, másrészt mint az a vezető, aki a Lucasfilm megvásárlásával új életet lehelt a Csillagok háborújába.

 

Iger és Lucas ismeretsége a 90-es évek elejére nyúlik vissza, amikor Lucas egy tévésorozat, Az ifjú Indiana Jones kalandjai ötletével bekopogtatott Iger ajtaján. A magas és jóképű Iger, aki egykor időjárásjelentőként kezdte a televíziózást, akkoriban már az ABC tévécsatorna első embere volt. Lucas elhívta a főhadiszállására, a kaliforniai Skywalker Ranchre, és ott vázolta neki a történelmi utazásnak elképzelt tévésorozat ötletét. Igernek voltak fenntartásai, de igent mondott. „Borzasztóan akartam, hogy működjön” — emlékezik vissza. Egyrészt Indiana Jones a filmtörténet egyik legnépszerűbb karaktere, másrészt „mégiscsak George Lucasról volt szó!” A sorozat zöld utat kapott, és Bob Iger annak ellenére képernyőn tartotta két évadon át, hogy a nézőszámok nem voltak acélosak. Lucas évtizedek múltán sem felejtette el neki az akkor kapott támogatást.

 

bobiger_fortune_2015jan_440x578.jpg

 

Amikor a Disney 1996-ban megvásárolta az ABC csatornát, Bob Iger lett Michael Eisner akkori vezérigazgató székének első számú várományosa. Iger közel tíz évet töltött el Eisner árnyékában, ám 2005-re a vállalatbirodalom komoly válságba került, az animációs részleg időtlen idők óta képtelen volt felmutatni egy sikerfilmet. Mikor a részvényesek egy része összerúgta a port Eisnerrel, az igazgatóság váltott, és 2005 márciusában Igert kérte fel a vezetésre.

 

Iger a Disney-birodalom gyökereihez kívánt visszatérni. Felismerte, hogy a stúdió sikereit olyan emlékezetes saját szereplők hozták a mozivászon, mint Miki egér vagy a Grimm-mesék rajzfilmen megelevenedő hercegnői.

Mivel azonban a stúdió kifogyott az ilyen karakterekből, Iger azt a stratégiát választotta, hogy felvásárol mini-Disneyként működő vállalatokat, amelyek szellemi termékeiből hasznot hajthatnak a vállalatbirodalom különböző üzleti tevékenységei, az élményparkoktól a játékforgalmazásig.

 

Így történt, hogy a Disney 2006-ban 7,4 milliárd dollárért megvásárolta a Pixar stúdiót, a Toy Story és más sikerfilmek gyártóját. Majd ezt egy hasonló üzlet követte 2009-ben, amikor a Marvel Entertainment került 4 milliárd dollárért a Disney szárnyai alá.

 

Ami mindkét esetben azonos volt: Iger helyén hagyta a cégek vezetését, nem nyúlt bele a kreatív csapatba, és nem forgatta fel a vállalati kultúrájukat sem.

 

Mindkét leánycég sikerfilmek sorát kezdte szállítani a Disney számára. A siker meghozta a Disney étvágyát, Iger további lehetőségek után nézett, de a listája tetején a Lucasfilm szerepelt.

 

 

Ha eljön az ideje…

2011 májusában Iger és Lucas közösen nyitotta meg a floridai Disney World élménypark Star Tours nevű látványosságát, amely virtuális utazásra vitte a látogatókat a Csillagok háborúja világába. Lucas éveken át szívügyének tekintette a projektet, minden második héten személyesen ellenőrizte a munkálatokat.

 

A megnyitó napján, a nyitás előtti órákban Iger és Lucas együtt reggelizett az élménypark egyik éttermében. Iger ekkor feltette Lucasnak a kérdést: megfontolná-e, hogy valaha is eladja a cégét?

 

startours_lucas_iger.jpgA Star Tours megnyitója a floridai Disney Worldben – középen Bob Iger és George Lucas

 

Lucas 67 évesen készen állt, hogy nyugdíjba vonuljon. „Szerintem úgy érezte, hogy a Star Wars foglya, és ez csak fokozódott az évek folyamán” — vallja Dale Pollock, Lucas egyik életrajzírója. Ugyanakkor szerette volna jó kezekben tudni felépített univerzumát. Nem csupán a Star Warsról vagy épp az Indiana Jones-filmek jogairól volt szó, hanem egész cégbirodalmáról, amelyet az évtizedek során felépített.

 

Lucas elárulta Igernek, hogy komolyan motoszkál a fejében a visszavonulás gondolata, bár még nem áll készen meglépni azt. „De ha eljön az ideje, szívesen beszélgetnék” — tette hozzá a rendező.

 

Iger saját bevallása szerint igyekezett pókerarcot vágni, és csak annyit mondott, „ha készen állsz, hívj fel!”

 

Lucas már ekkor figyelemmel követte, hogyan bánik a Disney a szárnyai alá vett Pixarral, mivel a céget egykor ő maga alapította a Lucasfilm számítógépes divíziójaként, majd adta el Steve Jobsnak hat évvel később, 1985-ben. Lucasnak tetszett, hogy a Disney meghagyta a Pixar önállóságát, és ezt biztató jelnek vélte, ám még gondoskodni akart az utódlásáról a Lucas-birodalom élén.

 

 

A Lucasfilm elnökasszonya

2012 áprilisában Lucas New Yorkba repült, ahol elhívta ebédelni régi barátját, Kathleen Kennedyt. Kennedy producerként több mint hatvan filmet készített, köztük Steven Spielberg szinte valamennyi alkotását az 1981-es Az elveszett frigyláda fosztogatói óta. Férjével, Frank Marshallall együtt társalapítója Spielberg produkciós cégének, az Amblin Entertainmentnek, valamint a Kennedy/Marshall Companynek, amelynek égisze alatt olyan filmek készültek, mint a Hatodik érzék, a Jason Bourne-sorozat vagy a Persepolis. Nem mondhatni tehát, hogy híján volt a munkának, amikor Lucas megkereste.

 

kathleen_kennedy_hollywoodreporter2013.jpg

 

„Azt hittem, családról és más szokásos dolgokról fogunk beszélgetni” — emlékezik vissza Kennedy, aki az Indiana Jones-filmek óta tekinti kollégájának és barátjának Lucast. „Aztán a beszélgetésünk közepén váratlanul azt mondta, Âťbiztos hallottad már, hogy visszavonulok.ÂŤ Igazság szerint nem hallottam róla, és ha mégis, akkor sem hittem volna el.”

 

Lucas elmondta Kennedynek, hogy szeretne valakit a maga helyére ültetni a Lucasfilm élén.

 

„Természetesen beindultak a fogaskerekek — meséli Kennedy —, azt gondoltam, szeretné, ha ajánlanék neki valakit. Majd azt mondta: szeretném, ha te lennél az. Erre egyáltalán nem számítottam.”

 

Kennedy, önmagát is meglepve, igent mondott. Utólag egy interjúban a Lucas iránti tisztelettel és az új kihívás izgalmával indokolta a döntését.

 

„Kathy csatlakozását követően elkezdtünk beszélgetni arról, hogyan éleszthetnék újjá a (Star Wars) franchise-t” — meséli Lucas. „Elmondtam neki, hogy a céget úgy kell felépítenem, hogy nélkülem is elfusson, de kell még valami, amitől vonzóbbá válik. Úgyhogy azt mondtam, csináljuk meg ezeket a filmeket.”

 

Kennedy első hónapjai a Lucasfilm élén azzal teltek, hogy átalakította a cég működését. A filmes jogok kezelését középpontba állító modellről vissza kellett állni a filmek gyártására alkalmas produkciós modellre.

 

pablo_naplo_20120629.jpg

 

„2012. június 29-én tudtam meg” — emlékezik Pablo Hidalgo, a Lucasfilm munkatársa, aki az első perctől naplóba jegyezte élményeit. „Behívtak egy megbeszélésre, ahol a Lucasfilm jövőbeni üzeneteiről vagy valami efféléről kellett egyeztetnünk. Hogy képben legyek, mit is tartogat ez a jövő, a főnököm megosztotta velem a hírt, miszerint, idézem: megcsináljuk a hét-nyolc-kilencet. Nem mondta ki, hogy Star Wars. Nem kellett mondania. Mi mást jelenthettek volna ezek a számok? Le kellett ülnöm. Gyanítom, azért közölte pont így a hírt, mert kíváncsi volt a reakciómra. Amit abban a pillanatban mondtam, a nyomdafestéket nem bírja el.”

 

 

Írók és történetek

Ám Lucas újjáéledt elképzeléseiben nem csupán egy új trilógia szerepelt, hanem más, a Star Wars világában játszódó filmek is.

 

„Nem csak arról beszélgettünk, hogy újjáélesztjük a sagát, hanem önálló filmekről is, amelyeket ma már antológiafilmeknek nevezünk” — mesélte el Kennedy 2015-ben az Entertainment Weeklynek. „Ez volt az egyik első dolog, amiről leült velem beszélgetni: miről szólhatnának ezek a filmek?”

 

Ötletek akadtak bőven, így aztán elkezdtek írókat keresni az egyes produkciókhoz.

 

Lucas elsőként Lawrence Kasdant kereste meg, akivel egykor együtt írták A Birodalom visszavágA Jedi visszatér és Az elveszett frigyláda fosztogatói forgatókönyvét. Kasdan később olyan filmek író-rendezője volt, mint a Silverado és a Wyatt Earp. Első rendezését, A test melegét Lucas finanszírozta 1981-ben.

Lucas már az előzményfilmek idején szerette volna, hogy Kasdan visszatérjen a Star Wars univerzumához, de a régi alkotótárs akkor visszautasította a felkérést. Mint mondja, más utakon járt akkoriban, és nem különösebben érdekelte a feladat.

Kasdan ezúttal is szkeptikusan érkezett a Skywalker Ranchre, Lucas invitálására. Lucas és Kennedy azonban nem egy konkrét feladattal várta, hanem felajánlotta neki, hogy a számtalan filmötlet közül válassza ki azt, amelyiket a leginkább érdekesnek találja.

 

Kasdan érdeklődését egy Han Solo-film ötlete keltette fel. „Mindig is ő volt a kedvencem” — meséli. „Azt mondták, ezek azok a témák, amikről szeretnének filmet készíteni. Azt feleltem, Âťó, hát Han Solo, róla szívesen írnék filmet.«”

 

kindberg_kasdan_arndt.jpgSimon Kinberg, Lawrence Kasdan és Michael Arndt

 

Miután Kasdant a Han Solo-kaland érdekelte, Lucas és Kennedy egy fiatal írót, az új generáció nagy tehetségének tartott Michael Arndtot kereste meg a harmadik Star Wars-trilógia ügyében.

Arndt 2006-ban robbant be a köztudatba A család kicsi kincse forgatókönyvírójaként. A drámával és humorral teletűzdelt roadmovie Arndt első megfilmesített szkriptje volt, mégis a kiváló forgatókönyvírás iskolapéldája, méltán nyerte el a legjobb eredeti forgatókönyv Oscar-díját és tucatnyi más elismerést. Arndt ezután a Pixarhoz szegődött, hogy John Lasseter és Andrew Stanton ötletéből megírja a Toy Story harmadik részének forgatókönyvét. Saját bevallása szerint megszenvedett vele, de a három éven át tartó munka meghozta gyümölcsét: a Toy Story 3 nem csupán 2010 legnagyobb kasszasikere lett, jelölést kapott a legjobb film és a legjobb adaptált forgatókönyv Oscarjára is.

Mindez kiváló ajánlólevél volt, hogy a Lucasfilm Arndtra bízza a VII. rész forgatókönyvét, aki azt is feladatul kapta, hogy Lucas vázlatai alapján segítsen meghatározni az új trilógia sarokpontjait. Kasdan vállalta, hogy konzultánsként segíti Arndt munkáját.

 

Kathleen Kennedy meghívta konzultánsnak azt a Simon Kinberget is, akit szintén az új generáció egyik meghatározó alakjaként tartanak számon Hollywoodban. Kinberg az X-Men sorozatnak köszönhetően már rendelkezett tapasztalattal filmes franchise-ok terén, olyan sikerfilmek forgatókönyvét írta, mint a Mr. és Mrs. Smith vagy a Guy Ritchie-féle Sherlock Holmes, emellett pedig az álomgyár egyik legkeresettebb szkriptdoktora (olyan, gyakran a stáblistán fel sem tüntetett kreatív, aki segít a forgatókönyvek átírásában, javításában, a történet, karakterek erősítésében stb. – a szerk.).

 

Kinberg a munkafolyamat elején egy teljes hetet a Skywalker Ranchen töltött Michael Arndt és Lawrence Kasdan társaságában. Így emlékezik vissza azokra a napokra:

 

„Olyanok voltunk, mint egy tévés produkció írócsapata. Egy táblával és néhány filctollal felszerelkezve az egész hetet egy tárgyalóban töltöttük, ahol egész nap a VII., VIII. és IX. részről beszélgettünk. A tábla a jegyzeteinkkel volt teleírva. Mindegyikünknek megvolt az elképzelése, hogy miről szeretne írni.

 

Egészen varázslatos időszak volt, hiszen Star Wars-filmeket írtunk.

 

Aztán átmentünk a Skywalker Ranch vendéglőjébe, megvacsoráztunk, iszogattunk egy kicsit, és közben Larry mesélt nekem és Michaelnek az életének arról az időszakáról, amikor egymás után megírta Az elveszett frigyláda fosztogatóit, A Birodalom visszavágot, A nagy borzongást, A test melegét, és mindezt, azt hiszem, öt év leforgása alatt. Szóval elképesztő, varázslatos napokat töltöttünk együtt.”

 

„A témák és ötletek, amikről valamennyien folyamatosan beszélgetünk, ugyanazok a témák és ötletek, amelyek az eredeti filmek lényegét adták” — mondja Kasdan. „Természetesen olyan karaktereket keresünk, akik a jó és a rossz, a fény és a sötétség között vívódnak.”

 

„George gyakran beszélt a bennünk élő feszültségről, amit a jó és rossz közti választás jelent” — idézi fel Kennedy, majd nevetve hozzáteszi, „ő mindig úgy vélte, hogy rossznak lenni könnyebb, mint jónak. Nem biztos, hogy ezzel mindenki egyetértene, de úgy gondolom, ez egy olyan konfliktus, amit mindig érdemes boncolgatni. A VII. rész témái között is nagy szerepet kap.”

 

 

A trió összeáll

Még mielőtt az írók beleásták magukat a Star Wars világába, Lucasra várt egy másik fontos feladat: megnyerni a folytatás számára a klasszikus trilógia főszereplő trióját, Mark Hamillt, Carrie Fishert és Harrison Fordot.

 

fisher_hamill_ford_celebration2015.jpgFisher, Hamill és Ford a 2015-ös San Diego Comic Con rendezvényen

 

Hamill visszaemlékezése szerint Lucas meghívta ebédre őt és Fishert. Luke Skywalker egykori megformálója azt gondolta, a filmek 3D változatának vagy egy újabb díszdobozos kiadásának promóciójára szeretné felkérni őket a rendező. Ám amikor Lucas arra kérte, hogy a lányát ne vigye el az ebédre, Hamill gyanakodni kezdett. Az ebéd fontos részénél végül csak négyen voltak jelen: Fisher, Lucas, Hamill és Hamill felesége.

 

Hamill a 2015-ös Star Wars Celebration találkozón idézte meg Lucas akkor elmondott szavait és a hozzájuk társuló rezzenéstelen arckifejezést: „Távozom a Lucasfilmtől, Kathy Kennedy veszi át a céget, és arra gondoltunk, hogy készítünk egy új trilógiát.”

 

Fisher kis híján Lucas nyakába ugrott. „Benne vagyok!” — vágta rá azonnal. „Világ életemben Leia hercegnő voltam. Most végre fizetnek is érte” — indokolja a rá jellemző humorral.

 

Fisherrel ellentétben Hamill pókerarccal hallgatta a bejelentést. „De a valóság az, hogy teljesen sokkolt a hír” — mesélte el a közönségnek.

 

Lucas az ebédnél elmondta, hogy ha nem vállalják el a folytatást, más színészt nem keresnek a szerepükre, hanem inkább kiírják a karakterüket a történetből.

 

„Később rájöttem, hogy igazából nincs is választási lehetőségem. Inkább olyan ez, mintha megkaptam volna a behívóm” — viccelődik Hamill, aki elképzelte a népharagot, amit kiváltott volna, ha nemet mond a felkérésre. „Mindenki az én házamat vette volna körül, mint valami Frankenstein filmben. Dühös falubéliek, fáklyák helyett fénykardokkal. Én lettem volna a leggyűlöltebb figura az egész rajongótábor szemében.”

Hamill végül azzal a feltétellel vállalta el a visszatérést, hogy a trió másik két tagja is igent mond a folytatásra.

 

mark_hamill_szakallal.jpgMark Hamill valóban az új generáció Obi-Wan Kenobija lehet

 

Aligha véletlen, hogy Harrison Ford nem volt jelen azon az ebéden. Az ő meggyőzése ígérkezett a legkeményebb feladatnak, hiszen nem egyszer nyilatkozta az évek folyamán: örül, hogy örökre szögre akasztotta Han Solo jelmezét. Hogy mégis mivel sikerült meggyőznie őt Lucasnak, arról csak találgathatunk. „Szerintem az tette lelkessé, amikor elolvasta a forgatókönyv első vázlatát, és látta, milyen irányba tartunk, mi az, amit szeretnénk megvalósítani” — vélekedik Kennedy.

 

 

Megkezdődnek a tárgyalások

Lucas, a régi főszereplők beleegyezésének tudatában, még 2012 júniusában felhívta Bob Igert. A telefonhívást öt hónapon át tartó tárgyalás követte. Lucas mindvégig amellett érvelt, hogy a cégében kulcspozíciót betöltő szakemberek a legalkalmasabbak egy új Star Wars-trilógia elkészítésére. „Volt egy rendkívül tehetséges emberekből álló csapatom, akik már hosszú évek óta a cégnél dolgoznak, és pontosan tudják, hogyan kell piacra vinni a Csillagok háborúját, hogyan kell bánni a licencekkel és hogyan kell filmet készíteni. Elmondtam, hogy véleményem szerint ezt érdemes lenne minél inkább érintetlenül hagyni. Kellenek olyan emberek, akik felügyelik ezt a szellemi tulajdont, akik elkötelezettek ebben az ügyben, és akkor biztosak lehetünk benne, hogy minden helyesen történik.”

 

darth_vader_disneyland.jpg

 

Iger elfogadta Lucas érveit, ugyanakkor meg kellett értetnie vele, hogy ami a jövőbeli filmeket illeti, az utolsó szót a Disney fogja kimondani, és nem a Lucasfilm.

„Világossá kellett tenni, hogy ha felvásároljuk a céget, a számtalan együttműködés és kollegiális beszélgetés ellenére is, mi kell legyünk azok, akik végső soron meghatározzák a terveket” — meséli Alan Horn, a Walt Disney stúdió elnöke.

 

Lucas egyetértett. Elméletben. De azok után, hogy közel négy évtizeden át egymaga irányította a Star Wars szinte minden aspektusát, egymaga döntött díszletekről, jelmezekről és DVD-kiadásokról, nem volt egyszerű megbirkóznia a gondolattal, hogy ezután mások hoznak majd döntéseket az univerzumáról.

 

Kennedy minden egyes tárgyalással töltött hét végén megkérdezte Lucastól, hogy érzi magát. Olykor úgy tűnt, megbékélt, máskor épp ellenkezőleg. „Biztos vagyok benne, hogy időről időre feltette magának a kérdést, valóban készen áll-e rá, hogy maga mögött hagyjon mindent.”

 

A tárgyalóasztal másik oldalán helyet foglaló Iger már az új Star Wars-érára készült. Egy októberi hétvége folyamán végignézte mind a hat Csillagok háborúja-filmet. Nem mintha azelőtt nem látta volna őket, de most jegyzetelt. Sztorilehetőségeket és olyan karaktereket keresett, amelyekről az elkövetkező években érdemes lehet mesélni.

 

A legnehezebb tárgyalási témát talán Lucas vázlatai jelentették, amelyeket a három új filmhez készített. Először meg sem akarta mutatni ezeket a Disney illetékeseinek, ám ők ragaszkodtak hozzá, hogy belenézhessenek. „Azt mondtam nekik, Âťide hallgassatok, tudom, hogy mit csinálok! Az üzlet része, hogy a történeteimet is megvásároljátok. Negyven éve csinálom ezt, méghozzá elég sikeresen«” — mondja Lucas. „Akár azt is mondhattam volna: rendben van, eladom valaki másnak a cégemet.”

 

disney_lucasfilm.jpgLucas azonban biztosítékokat kapott a Disneytől, így végül átadta a vázlatokat, ám azokat csakis Bob Iger, Alan Horn, illetve a Disney vállalati stratégiáért felelős alelnöke, Kevin Mayer olvashatta el.

 

„Írásba kellett adnunk az ígéretünket” — meséli Iger, akit állítása szerint lelkesedéssel töltöttek el Lucas vázlatai. „Úgy éreztük, történetmesélői szempontból rengeteg potenciál van bennük.”

 

Folytatása következik…

 

OvibanKenobi

 

A cikksorozat többek közt az alábbi források felhasználásával készült:

 

 

Teljes cikk megtekintése

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Vendég
Ez a téma zárva van.
  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.