Ugrás a kommentre
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Star Wars SAGA Fórum és Hírportál

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
A fórum támogatása

Kulisszatitkok a Star Wars 7 díszlettervezőjétől

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Darren Gilfordot, Az ébredő Erő díszlettervezőjét szólaltatta meg nemrég az Indiewire Thompson on Hollywood blogja. Gilford korábban olyan filmek látványvilágáért felet, mint aTron: Legacy vagy 2013 posztapokaliptikus sci-fije, az Oblivion. A Csillagok háborúja azonban más helyet foglal el a szívében. Mint mondja, szeretné, ha a mai srácok átélnék azt, amit egykor ő is átélt a moziban. Az új Star Wars-filmről nyilatkozva elárult néhány érdekes kulisszatitkot, egyebek mellett elmesélte, miért jelentett időutazást a stábnak Az ébredő Erő forgatása.

 

 

Két generáció keze nyomát viseli

Ahogy a VII. Epizód szereplői, úgy a film díszlettervező csapatának tagjai is két különböző generációt képviselnek. Míg Darren Gilfordot a szakma ifjú titánjának tartják, a film első számú díszlettervezője egy igazi öreg róka, a kétszeres Oscar-díjas Rick Carter. Carter nevéhez olyan filmek díszletei fűződnek, mint a Jurassic Park, a Forrest Gump, az Avatar, a Lincoln vagy épp azA.I. Mesterséges értelem.

 

mo201507_43.jpg„Rick egy élő legenda, ő a díszlettervezők Obi-Wan Kenobija” — fogalmaz Gilford, aki szerint kettejük együttműködése mindvégig gördülékeny volt, sőt, jól kiegészítették egymást a tervezőasztalnál. „Fontos volt, hogy két generáció dolgozott együtt, és a korkülönbség érdekes korrelációban volt azzal a harminc esztendővel, ami A Jedi visszatér óta eltelt.”

 

[/url]

 

 

Ami tud, szülessen meg a kamera előtt!

J.J. Abrams rendező mindvégig kereste a folytonosságot a klasszikus Star Wars-trilógiával, ezért — meséli Gilford — a díszlettervező csapat szeme előtt is az lebegett, hogy vizualitásában összekapcsolja az új filmet a klasszikus epizódokkal.

 

„Bármit is mutattam J.J.-nek, legyen az egy űrhajó, díszlet, festett háttér vagy egy helyszín, mindig azzal kezdtem, hogy elmagyaráztam, milyen viszonyban áll az eredeti filmekben látottakkal. Tetszett neki ez a megközelítés.”

 

Elmondása szerint Abrams tudatosan törekedett arra, hogy ami tud, a kamera előtt szülessen meg és ne utómunkában, ez pedig igencsak felértékelte a díszletek jelentőségét.

 

Bár a megfelelő helyeken számítógépes grafikát is bőséggel alkalmazott a stáb, előfordult, hogy a díszletek számítógépes kiegészítése helyett sokkal hagyományosabb módszerhez nyúltak: a háttér perspektívájával csaltak, így teremtve meg a kívánt illúziót. (Jó példa erre az alábbi képen látható, hosszúnak ható folyosó.) Ilyenkor rögzített kameraállást választottak, és ennek alárendelve tervezték meg a vizuális effektusokat is.

 

mo201507_03.jpg„J.J. első perctől azt tűzte ki célul, hogy törekedjünk autentikusságra és amennyire csak lehet, legyünk hűek az eredeti trilógiához” — meséli Gilford. „Az előzményfilmek egyik hibájának azt tartja, hogy minden létező eszközt felhasználtak. Én ezt a diszkó példájához szoktam hasonlítani, mert amikor megjelent a szintetizátor, mindenki mindenre azt használta. J.J. inkább szeretett volna visszanyúlni ahhoz, ahogyan az eredeti filmek készültek.”

 

Döntéshelyzetekben Abrams gyakran tette fel a kérdést:

 

 

Hogyan csinálták ezt 1977-ben?

Gilford elmondása szerint a stáb megpróbálta ugyanazokat a technikákat alkalmazni, mint egykor az elődök. Ezt olyannyira komolyan vették, hogy igyekeztek felkutatni és tanulmányozni a harminc évvel korábbi technikákat, beleértve a díszletkészítés akkori fortélyait.

 

„Tanulmányoztuk a Halálcsillag díszleteit, amelyeket John Barry és Norman Reynolds (a kalsszikus trilógia két díszlettervezője — a szerk.) multifunkciósra tervezett, hogy a Halálcsillagon bárhol felhasználhatóak legyenek. Mi is ezzel a szemlélettel készítettük el a magunk Star Wars-bázisát” — meséli Gilford. „Rick valahogy úgy fogalmazta meg ezt, hogy bár sosem láttuk még, mégis nagyon ismerősnek hat.”

 

mo201507_45_abrams_kasdan.jpgA VII. Epizód stábjában egyszerre három díszlettervező csapat dolgozott, egy a forgatás helyszínén, Londonban, egy a rendező produkciós cégénél, a Bad Robotnál, egy pedig San Fransiscóban, a Lucasfilm főhadiszállásán.

 

„Rick már a munka korai szakaszában bevont engem is” — meséli Gilford. „Én felügyeltem Angliában, hogy a díszletek elkészüljenek a forgatásra, miközben Rick Los Angelesben maradt, hogy J.J.-vel dolgozzon a cselekményen.”

 

 

A látványtervek is formálták a sztorit

Gilford még egy igazán érdekes kulisszatitkot megosztott. Mint mondja, a díszlettervezés fázisában még igen képlékeny formában volt a cselekmény, ami lehetőséget kínált arra, hogy a látványtervek legyenek befolyással a forgatókönyvre és ne csupán fordítva. Ez a tervezőket abba a kényelmes helyzetbe hozta, hogy szabadon alakíthatták a Star Wars világát.

 

„Volt olyan pillanat a sztori csapat dolgozószobájában, amikor az összes feljegyzés lekerült a tábláról, és csak a látványtervek maradtak fönn. Aztán a kártyák visszakerültek, de már más sorrendben. Minden a maga természetességében született.”

 

ovibankenobi.blog.hu

 

 

 

Teljes cikk megtekintése

Vendég
Ez a téma zárva van.

Jelenlévő felhasználók 0

  • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.