Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

Bosszantó volt, de ismered a mondást: ami elromolhat, az el is romlik...

 

Egyébként Mosley ősszel távozik, ha kivételesen nem gondolja meg magát.

Ezért találták fel a tartalékrendszert. :lol:

 

Hát még lesz itt adok-kapok Mosley részéről. De tuti jobb lesz nélküle a pilótáknak, csapatoknak.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Borzasztó, hogy ez történt vele :D Szerintem nem csak holnap nem indul, talán további futamot is ki kell hagynia.

 

Az előbb volt valami pletykaműsorban a futam körüli cécó, Rosberg (de jól néz ki ez a fickó :lol: ) találkozott a Tankcsapdás fiúk egy részével, kapott cd-t, mert rockzene rajongó :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Igen. Még akár tíz éve is lehet, hogy belehal egy ilyen frontális ütközésbe.

Hát most se sokon múlott. Pont a szegélyét kapta el a plexinek. Anno Senna fejébe is ennél a pontnál fúródott be a felfüggesztés.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Akkor miért írod, hogy nem golyó álló? De az, csak a golyók általában nem félkilók, hanem 1 grammok.

 

Ody: Milyen frontális ütközésre gondolsz...? A falra? A fal miatt semmiféle sérülést nem szenvedett, megjegyzem, '94 óta senki sem halt meg az F1-ben, pedig nem akármilyen ütközések voltak, elég csak pl. Ralf Schumacher, vagy Kubica szerencsétlenségeire gondolni. Schumacher lábtörése volt a legrosszabb eset Senna halála óta...

 

A fejsérüléssel kapcsolatban (ha arra gondoltál) pedig Raikönnen mondta meg a frankót:

 

"Massa csapattársa, Kimi Räikkönen mindazonáltal amondó, hogy az autóversenyzésben nincs száz százalékos biztonság, ezért a hasonló eseteket egyszerűen a játék részeként fogja fel.

 

"Egyszerűen egy szerencsétlen szituáció az, ami ma történt. Megeshetett volna két éve vagy éppen öt éve is. Az autók nyitott pilótafülkével rendelkeznek, ezért mindig fennáll a veszélye, hogy valami eltalálhatja (a versenyzőt)" - vélekedett.

 

"Nem ez az első alkalom, hogy valakit eltalált valami, és sajnos a pilóták néha súlyosan megsérülnek vagy meghalnak. Ez része az autóversenyzésben rejlő kockázatoknak. Felipe természetesen nagyon peches volt ma, és remélhetőleg felépül majd, de ezt a problémát nem lehet elhárítani. Ahhoz golyóálló üveget kellene előírni a pilóta előtt." "

Szerkesztve: - Donát
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ody: Csakhogy a sérüléséhez ennek semmi köze. Sőt, ahhoz képest, hogy 300-zal belerongyolt, semmiféle sérülést nem okozott. A Ferrari pilótafülkéje ép maradt, ami épp azt bizonyítja, hogy ilyen téren minimális egy komoly sérülés esélye.

 

Oldie: Értem, de a karbonszálas szerkezetnek köszönhetően nem is mondtak hülyeséget, épp csak ezek extrém körülménynek számítanak. Alapesetben ellenáll az ütközés és az egyéb gondok nyújtotta energiának, de egy ilyenre nem lehet elég erős sisakot készíteni, ahogy arra Kimi rá is világított alább.

Szerkesztve: - Donát
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ody: Csakhogy a sérüléséhez ennek semmi köze. Sőt, ahhoz képest, hogy 300-zal belerongyolt, semmiféle sérülést nem okozott. A Ferrari pilótafülkéje ép maradt, ami épp azt bizonyítja, hogy ilyen téren minimális egy komoly sérülés esélye.

 

Oldie: Értem, de a karbonszálas szerkezetnek köszönhetően nem is mondtak hülyeséget, épp csak ezek extrém körülménynek számítanak. Alapesetben ellenáll az ütközés és az egyéb gondok nyújtotta energiának, de egy ilyenre nem lehet elég erős sisakot készíteni, ahogy arra Kimi rá is világított alább.

No én azért nem hinném, hogy minimális lenne az esélye, hogy sértetleül megúszna egy ilyet, emlékezzünk Schumacherre aki pont szemből rongyolt belle a gumifalba és lábát törte.

 

A sisakos dolgot szerintem lezárhatjuk.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A lábtörés nem életveszélyes sérülés, és 99 óta egyébként is 10 év telt el, Schumacherénál keményebb baleseteket is simán úsztak meg a pilóták, ami persze nem szabad, hogy elbizakodottá tegye az embereket és a pilótákat, de amit Ody írt, annak nem hinném, hogy lenne valóságalapja (szóval nem hinném, hogy ennyire borúsan kéne megítélni az F1 nyújtotta veszélyeket).

 

Közben a Brawn hivatalos közleményként adta ki, hogy a rugója 800 grammot nyomott.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az akkori körülmények között biztosan annak számított. Minden fejlődik, a versenyzés meg pláne, és azzal együtt a sebességek nőnek, új technikák jönnek, stb. Mint lentebb elhangzott, mindenre ők sem tudnak gondolni, de szerintem megtesznek mindent, amit csak tudnak a biztonság érdekében. Fatális balesetek mindig előfordulhatnak ettől függetlenül, és ezt tudják ők is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Oldie: Ez jogos érv, csakhogy azóta minden balesetet, a lentebb már említett iszonyúan durva (értsd: korábban halálos) baleseteket is minimális karcolásokkal úszták meg a versenyzők, ez pedig alátámasztja, hogy a kocsik nagyon sokat fejlődtek biztonság terén. Most Massa 190-nel rongyolt bele a gumifalba, és a pilótafülkéje sértetlen maradt.

 

Leginkább a HANS révén a nyakvédő rendszer fejlődött, illetve a kocsikat úgy fejlesztik, hogy a karbonszálas karosszia révén (amely rendkívüli szilárdságú, ám mégis remekül gyűrödik) minél több energiát nyeljen a kocsi, így sokkal kisebb energiahatások érik a versenyzőket, mint korábban. Szóval nem a levegőbe beszélek, mikor azt mondom, hogy sokkal de sokkal biztonságosabbak lettek a kocsik. Nyilván a súlyos sérülés lehetőségét (vagy a halálét) nem lehet kizárni, de az esélyét minimálisra lehet csökkenteni, és úgy vélem, hogy a fejlesztések révén ez megtörtént.

 

A sisak viszont tény és való a legsebezhetőbb pontja a versenyzőnek, viszont ez ellen - ahogy Kimi is megfogalmazta - nem nagyon van mit tenni. Lehet még ellenállóbb sisakokat tervezni, de az ellenállóbbság valószínűleg súlyban is megmutatkozna, márpedig ezeket a sisakokat a pilótáknak 5,6 G hatás esetén is kényelmesen kell viselniük, ezért nem mindegy, hogy mennyire "nehezek".

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Értem én hogy mit mondasz Donát, de hidd el, mindig lesz az a baleset melyben kevés a karosszéria tudása és bizony okozhat sérülést egy fatális baleset. Elég csak arra gondolni, amit a kerekek felfüggesztéséről papolnak, hogy az soha de soha nem eshet le, mert piszok erős lánc fogja a karosszériához. Erre föl, minden második falhozcsapásnál levállik.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nincs százszázalékos biztonság, ez nyilvánvaló. Én csak azt hangsúlyozom, hogy jóval biztonságosabb a sport, mint volt.

 

A kerekek általában akkor szakadnak le, ha a futómű, amihez ugye rögzíteni kell, szintén leszakad. Ez esetben nem lehet mit tenni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Sajnos vannak esetek, amikor nem lehet mit tenni. A múlt héten az a fiú is azért halt meg, mert nem csak a kerék szakadt ki a helyéből, ami eltalálta, hanem az egész mindenestől :D

 

Sejtettem, hogy az ÁEK-ba viszik majd be Massát, pont csütörtökön jártam ott.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   1 felhasználó

×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.