Ugrás a kommentre
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Star Wars SAGA Fórum és Hírportál

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
A fórum támogatása

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:
Bosszantó volt, de ismered a mondást: ami elromolhat, az el is romlik...

 

Egyébként Mosley ősszel távozik, ha kivételesen nem gondolja meg magát.

Ezért találták fel a tartalékrendszert. :lol:

 

Hát még lesz itt adok-kapok Mosley részéről. De tuti jobb lesz nélküle a pilótáknak, csapatoknak.

Hozzászólás ideje:

Hát nem sokon múlott, hogy oda a szeme. Azért érdekes, hogy ezek szerint mégsem "golyóálló a plexi". Reméljük nincs azért komoly baj.....enyhe agyrázkodással megússza.

Hozzászólás ideje:

Borzasztó, hogy ez történt vele :D Szerintem nem csak holnap nem indul, talán további futamot is ki kell hagynia.

 

Az előbb volt valami pletykaműsorban a futam körüli cécó, Rosberg (de jól néz ki ez a fickó :lol: ) találkozott a Tankcsapdás fiúk egy részével, kapott cd-t, mert rockzene rajongó :D

Hozzászólás ideje:
Oldie: De, golyóálló, csak gondolom nem arra tervezték, hogy 300-zal valaki telibe kapjon egy kilós rugót.

A riportban ezt állították. Őket idéztem.

Hozzászólás ideje:
Igen. Még akár tíz éve is lehet, hogy belehal egy ilyen frontális ütközésbe.

Hát most se sokon múlott. Pont a szegélyét kapta el a plexinek. Anno Senna fejébe is ennél a pontnál fúródott be a felfüggesztés.

Hozzászólás ideje:
Oldie, utánanéztem: a plexire a teszteknél 500 km/h-val lőnek ki egy 1 grammos golyót, ez a rugó viszont legalább fél kiló, egy kiló volt, ezért a sérülés.

Ezzel tisztában vagyok, köszi.

Hozzászólás ideje:

Akkor miért írod, hogy nem golyó álló? De az, csak a golyók általában nem félkilók, hanem 1 grammok.

 

Ody: Milyen frontális ütközésre gondolsz...? A falra? A fal miatt semmiféle sérülést nem szenvedett, megjegyzem, '94 óta senki sem halt meg az F1-ben, pedig nem akármilyen ütközések voltak, elég csak pl. Ralf Schumacher, vagy Kubica szerencsétlenségeire gondolni. Schumacher lábtörése volt a legrosszabb eset Senna halála óta...

 

A fejsérüléssel kapcsolatban (ha arra gondoltál) pedig Raikönnen mondta meg a frankót:

 

"Massa csapattársa, Kimi Räikkönen mindazonáltal amondó, hogy az autóversenyzésben nincs száz százalékos biztonság, ezért a hasonló eseteket egyszerűen a játék részeként fogja fel.

 

"Egyszerűen egy szerencsétlen szituáció az, ami ma történt. Megeshetett volna két éve vagy éppen öt éve is. Az autók nyitott pilótafülkével rendelkeznek, ezért mindig fennáll a veszélye, hogy valami eltalálhatja (a versenyzőt)" - vélekedett.

 

"Nem ez az első alkalom, hogy valakit eltalált valami, és sajnos a pilóták néha súlyosan megsérülnek vagy meghalnak. Ez része az autóversenyzésben rejlő kockázatoknak. Felipe természetesen nagyon peches volt ma, és remélhetőleg felépül majd, de ezt a problémát nem lehet elhárítani. Ahhoz golyóálló üveget kellene előírni a pilóta előtt." "

Szerkesztve: - Donát

Hozzászólás ideje:

Mert a riportban azt mondták a közvetítés alatt, hogy nagyon, de nagyon erősek....golyóállók, így egykönnyen nem szakíthatja át semmi.

 

Kiminek igaza van. Ez sajna benne van a pakliban.

Hozzászólás ideje:

Ody: Csakhogy a sérüléséhez ennek semmi köze. Sőt, ahhoz képest, hogy 300-zal belerongyolt, semmiféle sérülést nem okozott. A Ferrari pilótafülkéje ép maradt, ami épp azt bizonyítja, hogy ilyen téren minimális egy komoly sérülés esélye.

 

Oldie: Értem, de a karbonszálas szerkezetnek köszönhetően nem is mondtak hülyeséget, épp csak ezek extrém körülménynek számítanak. Alapesetben ellenáll az ütközés és az egyéb gondok nyújtotta energiának, de egy ilyenre nem lehet elég erős sisakot készíteni, ahogy arra Kimi rá is világított alább.

Szerkesztve: - Donát

Hozzászólás ideje:
Ody: Csakhogy a sérüléséhez ennek semmi köze. Sőt, ahhoz képest, hogy 300-zal belerongyolt, semmiféle sérülést nem okozott. A Ferrari pilótafülkéje ép maradt, ami épp azt bizonyítja, hogy ilyen téren minimális egy komoly sérülés esélye.

 

Oldie: Értem, de a karbonszálas szerkezetnek köszönhetően nem is mondtak hülyeséget, épp csak ezek extrém körülménynek számítanak. Alapesetben ellenáll az ütközés és az egyéb gondok nyújtotta energiának, de egy ilyenre nem lehet elég erős sisakot készíteni, ahogy arra Kimi rá is világított alább.

No én azért nem hinném, hogy minimális lenne az esélye, hogy sértetleül megúszna egy ilyet, emlékezzünk Schumacherre aki pont szemből rongyolt belle a gumifalba és lábát törte.

 

A sisakos dolgot szerintem lezárhatjuk.

Hozzászólás ideje:

A lábtörés nem életveszélyes sérülés, és 99 óta egyébként is 10 év telt el, Schumacherénál keményebb baleseteket is simán úsztak meg a pilóták, ami persze nem szabad, hogy elbizakodottá tegye az embereket és a pilótákat, de amit Ody írt, annak nem hinném, hogy lenne valóságalapja (szóval nem hinném, hogy ennyire borúsan kéne megítélni az F1 nyújtotta veszélyeket).

 

Közben a Brawn hivatalos közleményként adta ki, hogy a rugója 800 grammot nyomott.

Hozzászólás ideje:

Az akkori körülmények között biztosan annak számított. Minden fejlődik, a versenyzés meg pláne, és azzal együtt a sebességek nőnek, új technikák jönnek, stb. Mint lentebb elhangzott, mindenre ők sem tudnak gondolni, de szerintem megtesznek mindent, amit csak tudnak a biztonság érdekében. Fatális balesetek mindig előfordulhatnak ettől függetlenül, és ezt tudják ők is.

Hozzászólás ideje:

Oldie: Ez jogos érv, csakhogy azóta minden balesetet, a lentebb már említett iszonyúan durva (értsd: korábban halálos) baleseteket is minimális karcolásokkal úszták meg a versenyzők, ez pedig alátámasztja, hogy a kocsik nagyon sokat fejlődtek biztonság terén. Most Massa 190-nel rongyolt bele a gumifalba, és a pilótafülkéje sértetlen maradt.

 

Leginkább a HANS révén a nyakvédő rendszer fejlődött, illetve a kocsikat úgy fejlesztik, hogy a karbonszálas karosszia révén (amely rendkívüli szilárdságú, ám mégis remekül gyűrödik) minél több energiát nyeljen a kocsi, így sokkal kisebb energiahatások érik a versenyzőket, mint korábban. Szóval nem a levegőbe beszélek, mikor azt mondom, hogy sokkal de sokkal biztonságosabbak lettek a kocsik. Nyilván a súlyos sérülés lehetőségét (vagy a halálét) nem lehet kizárni, de az esélyét minimálisra lehet csökkenteni, és úgy vélem, hogy a fejlesztések révén ez megtörtént.

 

A sisak viszont tény és való a legsebezhetőbb pontja a versenyzőnek, viszont ez ellen - ahogy Kimi is megfogalmazta - nem nagyon van mit tenni. Lehet még ellenállóbb sisakokat tervezni, de az ellenállóbbság valószínűleg súlyban is megmutatkozna, márpedig ezeket a sisakokat a pilótáknak 5,6 G hatás esetén is kényelmesen kell viselniük, ezért nem mindegy, hogy mennyire "nehezek".

Hozzászólás ideje:

Értem én hogy mit mondasz Donát, de hidd el, mindig lesz az a baleset melyben kevés a karosszéria tudása és bizony okozhat sérülést egy fatális baleset. Elég csak arra gondolni, amit a kerekek felfüggesztéséről papolnak, hogy az soha de soha nem eshet le, mert piszok erős lánc fogja a karosszériához. Erre föl, minden második falhozcsapásnál levállik.

Hozzászólás ideje:

Nincs százszázalékos biztonság, ez nyilvánvaló. Én csak azt hangsúlyozom, hogy jóval biztonságosabb a sport, mint volt.

 

A kerekek általában akkor szakadnak le, ha a futómű, amihez ugye rögzíteni kell, szintén leszakad. Ez esetben nem lehet mit tenni.

Hozzászólás ideje:

Sajnos vannak esetek, amikor nem lehet mit tenni. A múlt héten az a fiú is azért halt meg, mert nem csak a kerék szakadt ki a helyéből, ami eltalálta, hanem az egész mindenestől :D

 

Sejtettem, hogy az ÁEK-ba viszik majd be Massát, pont csütörtökön jártam ott.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

Jelenlévő felhasználók 0

  • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.