Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Bosszantó volt, de ismered a mondást: ami elromolhat, az el is romlik... Egyébként Mosley ősszel távozik, ha kivételesen nem gondolja meg magát. Ezért találták fel a tartalékrendszert. Hát még lesz itt adok-kapok Mosley részéről. De tuti jobb lesz nélküle a pilótáknak, csapatoknak. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Korrigálok. Nem is az FIA, hanem az FOM kezében van az időmérő rendszer, aminek pedig maga Ecclestone az elnöke. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Le Ecclestonenal! Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Darth_Phobos Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Hát nem sokon múlott, hogy oda a szeme. Azért érdekes, hogy ezek szerint mégsem "golyóálló a plexi". Reméljük nincs azért komoly baj.....enyhe agyrázkodással megússza. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Nagyon komoly ez a kép. Szerencsére megúszta. Ahogy beleszállt a falba az nem volt egyszerű. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Előbb mondták a híradóban, hogy műtik éppen. Holnap tuti nem indul. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Borzasztó, hogy ez történt vele Szerintem nem csak holnap nem indul, talán további futamot is ki kell hagynia. Az előbb volt valami pletykaműsorban a futam körüli cécó, Rosberg (de jól néz ki ez a fickó ) találkozott a Tankcsapdás fiúk egy részével, kapott cd-t, mert rockzene rajongó Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. És persze az ÚR is jelen van kishazánkban Most mondjam azt, hogy nem véletlen? KERESZTAPA az bizony még neki is Keresztapa. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Oldie: De, golyóálló, csak gondolom nem arra tervezték, hogy 300-zal valaki telibe kapjon egy kilós rugót. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Sajnos mindenre nem lehet felkészülni Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Sajnos mindenre nem lehet felkészülni Igen. Még akár tíz éve is lehet, hogy belehal egy ilyen frontális ütközésbe. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Oldie: De, golyóálló, csak gondolom nem arra tervezték, hogy 300-zal valaki telibe kapjon egy kilós rugót. A riportban ezt állították. Őket idéztem. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. (szerkesztve) Oldie, utánanéztem: a plexire a teszteknél 500 km/h-val lőnek ki egy 1 grammos golyót, ez a rugó viszont legalább fél kiló, egy kiló volt, ezért a sérülés. Szerkesztve: 2009. Július 25. - Donát Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Igen. Még akár tíz éve is lehet, hogy belehal egy ilyen frontális ütközésbe. Hát most se sokon múlott. Pont a szegélyét kapta el a plexinek. Anno Senna fejébe is ennél a pontnál fúródott be a felfüggesztés. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Oldie, utánanéztem: a plexire a teszteknél 500 km/h-val lőnek ki egy 1 grammos golyót, ez a rugó viszont legalább fél kiló, egy kiló volt, ezért a sérülés. Ezzel tisztában vagyok, köszi. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. (szerkesztve) Akkor miért írod, hogy nem golyó álló? De az, csak a golyók általában nem félkilók, hanem 1 grammok. Ody: Milyen frontális ütközésre gondolsz...? A falra? A fal miatt semmiféle sérülést nem szenvedett, megjegyzem, '94 óta senki sem halt meg az F1-ben, pedig nem akármilyen ütközések voltak, elég csak pl. Ralf Schumacher, vagy Kubica szerencsétlenségeire gondolni. Schumacher lábtörése volt a legrosszabb eset Senna halála óta... A fejsérüléssel kapcsolatban (ha arra gondoltál) pedig Raikönnen mondta meg a frankót: "Massa csapattársa, Kimi Räikkönen mindazonáltal amondó, hogy az autóversenyzésben nincs száz százalékos biztonság, ezért a hasonló eseteket egyszerűen a játék részeként fogja fel. "Egyszerűen egy szerencsétlen szituáció az, ami ma történt. Megeshetett volna két éve vagy éppen öt éve is. Az autók nyitott pilótafülkével rendelkeznek, ezért mindig fennáll a veszélye, hogy valami eltalálhatja (a versenyzőt)" - vélekedett. "Nem ez az első alkalom, hogy valakit eltalált valami, és sajnos a pilóták néha súlyosan megsérülnek vagy meghalnak. Ez része az autóversenyzésben rejlő kockázatoknak. Felipe természetesen nagyon peches volt ma, és remélhetőleg felépül majd, de ezt a problémát nem lehet elhárítani. Ahhoz golyóálló üveget kellene előírni a pilóta előtt." " Szerkesztve: 2009. Július 25. - Donát Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Nekem úgy tűnt, hogy szemből rongyolt bele a falba. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Mert a riportban azt mondták a közvetítés alatt, hogy nagyon, de nagyon erősek....golyóállók, így egykönnyen nem szakíthatja át semmi. Kiminek igaza van. Ez sajna benne van a pakliban. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. (szerkesztve) Ody: Csakhogy a sérüléséhez ennek semmi köze. Sőt, ahhoz képest, hogy 300-zal belerongyolt, semmiféle sérülést nem okozott. A Ferrari pilótafülkéje ép maradt, ami épp azt bizonyítja, hogy ilyen téren minimális egy komoly sérülés esélye. Oldie: Értem, de a karbonszálas szerkezetnek köszönhetően nem is mondtak hülyeséget, épp csak ezek extrém körülménynek számítanak. Alapesetben ellenáll az ütközés és az egyéb gondok nyújtotta energiának, de egy ilyenre nem lehet elég erős sisakot készíteni, ahogy arra Kimi rá is világított alább. Szerkesztve: 2009. Július 25. - Donát Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Ody: Csakhogy a sérüléséhez ennek semmi köze. Sőt, ahhoz képest, hogy 300-zal belerongyolt, semmiféle sérülést nem okozott. A Ferrari pilótafülkéje ép maradt, ami épp azt bizonyítja, hogy ilyen téren minimális egy komoly sérülés esélye. Oldie: Értem, de a karbonszálas szerkezetnek köszönhetően nem is mondtak hülyeséget, épp csak ezek extrém körülménynek számítanak. Alapesetben ellenáll az ütközés és az egyéb gondok nyújtotta energiának, de egy ilyenre nem lehet elég erős sisakot készíteni, ahogy arra Kimi rá is világított alább. No én azért nem hinném, hogy minimális lenne az esélye, hogy sértetleül megúszna egy ilyet, emlékezzünk Schumacherre aki pont szemből rongyolt belle a gumifalba és lábát törte. A sisakos dolgot szerintem lezárhatjuk. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 25. A lábtörés nem életveszélyes sérülés, és 99 óta egyébként is 10 év telt el, Schumacherénál keményebb baleseteket is simán úsztak meg a pilóták, ami persze nem szabad, hogy elbizakodottá tegye az embereket és a pilótákat, de amit Ody írt, annak nem hinném, hogy lenne valóságalapja (szóval nem hinném, hogy ennyire borúsan kéne megítélni az F1 nyújtotta veszélyeket). Közben a Brawn hivatalos közleményként adta ki, hogy a rugója 800 grammot nyomott. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy tíz éve is azt mondták, hogy marha biztonságos az autó. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Az akkori körülmények között biztosan annak számított. Minden fejlődik, a versenyzés meg pláne, és azzal együtt a sebességek nőnek, új technikák jönnek, stb. Mint lentebb elhangzott, mindenre ők sem tudnak gondolni, de szerintem megtesznek mindent, amit csak tudnak a biztonság érdekében. Fatális balesetek mindig előfordulhatnak ettől függetlenül, és ezt tudják ők is. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Oldie: Ez jogos érv, csakhogy azóta minden balesetet, a lentebb már említett iszonyúan durva (értsd: korábban halálos) baleseteket is minimális karcolásokkal úszták meg a versenyzők, ez pedig alátámasztja, hogy a kocsik nagyon sokat fejlődtek biztonság terén. Most Massa 190-nel rongyolt bele a gumifalba, és a pilótafülkéje sértetlen maradt. Leginkább a HANS révén a nyakvédő rendszer fejlődött, illetve a kocsikat úgy fejlesztik, hogy a karbonszálas karosszia révén (amely rendkívüli szilárdságú, ám mégis remekül gyűrödik) minél több energiát nyeljen a kocsi, így sokkal kisebb energiahatások érik a versenyzőket, mint korábban. Szóval nem a levegőbe beszélek, mikor azt mondom, hogy sokkal de sokkal biztonságosabbak lettek a kocsik. Nyilván a súlyos sérülés lehetőségét (vagy a halálét) nem lehet kizárni, de az esélyét minimálisra lehet csökkenteni, és úgy vélem, hogy a fejlesztések révén ez megtörtént. A sisak viszont tény és való a legsebezhetőbb pontja a versenyzőnek, viszont ez ellen - ahogy Kimi is megfogalmazta - nem nagyon van mit tenni. Lehet még ellenállóbb sisakokat tervezni, de az ellenállóbbság valószínűleg súlyban is megmutatkozna, márpedig ezeket a sisakokat a pilótáknak 5,6 G hatás esetén is kényelmesen kell viselniük, ezért nem mindegy, hogy mennyire "nehezek". Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Értem én hogy mit mondasz Donát, de hidd el, mindig lesz az a baleset melyben kevés a karosszéria tudása és bizony okozhat sérülést egy fatális baleset. Elég csak arra gondolni, amit a kerekek felfüggesztéséről papolnak, hogy az soha de soha nem eshet le, mert piszok erős lánc fogja a karosszériához. Erre föl, minden második falhozcsapásnál levállik. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Nincs százszázalékos biztonság, ez nyilvánvaló. Én csak azt hangsúlyozom, hogy jóval biztonságosabb a sport, mint volt. A kerekek általában akkor szakadnak le, ha a futómű, amihez ugye rögzíteni kell, szintén leszakad. Ez esetben nem lehet mit tenni. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Sajnos vannak esetek, amikor nem lehet mit tenni. A múlt héten az a fiú is azért halt meg, mert nem csak a kerék szakadt ki a helyéből, ami eltalálta, hanem az egész mindenestől Sejtettem, hogy az ÁEK-ba viszik majd be Massát, pont csütörtökön jártam ott. Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. 2016-ig lesz nálunk F1, most jelentették be, hogy aláírták a szerződést Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Darth_Phobos Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. Megosztás Hozzászólás ideje: 2009. Július 26. (szerkesztve) Mit csináltak a Renaultnál? Hát... Szerkesztve: 2009. Július 26. - Darth_Phobos Válasz A hozzászólás linkje Oszd meg ezeken az oldalakon: További megosztási lehetőségek...
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.