lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. A hosszadalmas fejtörésért az kárpótolta Lucast, hogy nemcsak egy film részletes forgatókönyvét tartotta a kezében, de mindjárt háromét, sót, a vázlatokból még további két trilógia körvonalai is kirajzolódtak. A Csillagok háborúja, A Birodalom visszavág és A Jedi visszatér lett volna a középső hármas, másik három film az előzményekről szólt volna, és készen állt három folytatás is. A Csillagok háborúja elején a figyelmes nézőnek feltűnhetett a felirat: ?negyedik epizód" . Ebben sokan Lucasnak a szombati matinék mozisorozatai iránt érzett csodálatát vélték kifejezésre jutni, holott a rendező fejében pontosan készen álló tervet szemléltette csupán. Francis Coppola győzte meg Lucast még a Szivárványvölgy forgatásán, hogy a saját forgatókönyveiből kell dolgoznia. ?Ha rendező akarsz lenni, egyben író is kell legyél, a saját érdekedben" , idézi vissza Lucas Coppola szavait. A Csillagok háborúja írása közben Lucas meghökkenve tapasztalta, mekkora visszhangot kelt az Amerikai krétafirka. ?Levelek százai érkeztek hozzám, főleg fiataloktól. Hálálkodtak nekem, amiért a filmem megváltoztatta az életüket." Annak idején csalódással fogadta a THX 1138 hűvös kritikáit, most azonban a postája meggyőzte, hogy a filmjei tényleg számottevő hatást fejthetnek ki a nézőkre. Új munkájával a tündérmeséket akarta feléleszteni. ?Nem létezett olyan modern mitológia, ami gyermekeinket eligazította volna az értékrendek világában, és ösztökélte volna képzeletüket. Az amerikaiak számára utoljára a western jelentett ilyen közeget. Az ifjúságot senki sem kezelte értelmes lényekként, senki nem foglalkozott a pszichológiájukkal." Habár Coppola szerette volna, ha valami komolyabb filmet csinál, például az Apokalipszis most-ot, Lucas úgy döntött, a számára kiszabott utat követi. ?A kevésbé divatos utat választottam" , mondja. Coppola pedig maga készítette eI az Apokalipszis-t. A Csillagok háborúja első költségvetése elképesztő módon mindössze 3,5 millió volt, bár az infláció miatt ez már a forgatás megkezdése előtt megduplázódott, 7 millióra. Később ezt módosították 9,5 millióra, de a film így is 3 millióval túllépte a költségvetést, a vártnál drágábbnak bizonyult ugyanis nem létező világának megteremtése. (Lucas évekkel később elmesélte, hogy amikor egymilliót beleöltek már a filmtrükkökbe, még mindig nem forgattak el egyetlen kocka nyersanyagot sem.) A trükkök végső költsége 2,5 millióra rúgott, ami pedig még az akkori körülmények között sem számított soknak. Lucas bámulatra méltó gárdát gyűjtött maga köré, amelyből többen azóta is vele dolgoznak. A produkciós tervező John Barry volt, Ralph McQuarrie az illusztrátor, Norman Reynolds és Leslie Dilley a művészeti vezetők, Stuart Freeborn a maszkmester, John Dykstra az optikai effektusok, John Stears pedig a mechanikus effektusok felelőse volt. Lucas producere, Gary Kurtz, produkciós felügyelőként alkalmazta Robert Wattsot, aki ugyanezt a tisztet látta el Stanley Kubrick 2001. Űrodisszeia című filmjében is. Watts ügyelőként kezdte a pályáját, később felküzdötte magát a másod- majd első rendezőasszisztensségig. A Csillagok háborújá-val kezdődött hosszas munkakapcsolata Lucasszal. ?Ugrásra készen vártunk egy jó darabig" , emlékszik vissza Watts. ?1976 márciusában kellett volna elkezdjük a forgatást, de a végső engedélyt egészen Újév napjáig nem kaptuk meg. Még mindig nem tudom felfogni, hogy sikerülhetett. Tizenhárom hetet kaptunk a forgatásra, és ezt csak három héttel léptük túl.? Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Szerencse, hogy a maga útját követte Lucas, sokunk örömére Eredetileg nem szerepelt a negyedik epizód megjelölés a filmen, ha jól emlékszem. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Szerző Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Szerencse, hogy a maga útját követte Lucas, sokunk örömére Eredetileg nem szerepelt a negyedik epizód megjelölés a filmen, ha jól emlékszem. Jól tudod. Ez benne is volt a DVD extrák egyikében. Utánna rakták rá az EPIV-et, csak nemtom mennyivel utánna. Válasz
Obi1 Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Jól tudod. Ez benne is volt a DVD extrák egyikében. Utánna rakták rá az EPIV-et, csak nemtom mennyivel utánna. Jaja, elösszőr Star Wars volt, utána SW EpIV, utána SW EpIV A New Hope. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. Hozzászólás ideje: 2006. Február 21. (szerkesztve) Utánna rakták rá az EPIV-et, csak nemtom mennyivel utánna. Hát akkor rakhatták rá, az ep4-et, mikor kiderült, hogy a Birodalom ep5 lesz. Aki volt klubnapon láthatta, hogy az egyik korai formanyomtatványon Star Wars episode II szerepelt még The Empire strikes back nélkül. Az egyik újre bemutatáskor lehetett már rajta az ep4es felirat. Szerkesztve: 2006. Február 21. - lokatelli Válasz
Obi1 Hozzászólás ideje: 2006. Február 22. Hozzászólás ideje: 2006. Február 22. Hát akkor rakhatták rá, az ep4-et, mikor kiderült, hogy a Birodalom ep5 lesz.Aki volt klubnapon láthatta, hogy az egyik korai formanyomtatványon Star Wars episode II szerepelt még The Empire strikes back nélkül. Az egyik újre bemutatáskor lehetett már rajta az ep4es felirat. Igen, azthiszem az első újrabemutatáskor már az Episode IV. is szerepelt címként.De azthiszem nem minden kópián volt ez. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 23. Hozzászólás ideje: 2006. Február 23. George-ra óriási nyomás nehezedett. Korábban csak kisebb igénybevétellel járó, élő helyszíneken forgatott filmeket készített. Itt azonban bevettük magunkat az Elstree stúdió műtermeibe, és innen néha átruccantunk a Sheppertonba. Los Angelesből vártuk a festett háttereket, de sohasem érkeztek meg. Végül persze ezt a problémát is megoldottuk. Sokat tanultunk ebből a forgatásból mindannyian." A csupán egy filmre szerződtetett Watts később a Csillagok háborúja és az lndiana Jones sorozatok valamennyi epizódjában közreműködött. ?Filmemre a legmegfelelőbb műfaji meghatározás az űrfantázia?, mondogatta akkoriban Lucas. ?Mi nem magyarázunk semmit. Minden eszközt, gépezetet magától értetődően kezelünk. A történet valójában egy kalandsztori, a mesehős leküzdendő akadályokkal teli útja. A megcélzott közönség elsősorban a tinédzserek, vagyis ugyanaz, mint az Amerikai krétafirka esetében. " A film produkciós anyagában Lucas Sir Arthur Conan Doyle (nem Sherlock Holmes-os) regényének, Az elveszett világ-nak az előszavából idéz: Néked szól e történet, Légy fiatal vagy agg, Ha él még gyermek-éned, Mesém örömöt ad. A Csillagok háborúja korántsem csak a tizenéveseket érte el, hanem minden korosztály számára remek szórakozást biztosított, méghozzá olyannyira, hogy végül példa nélküli sikernek bizonyult. Lucas arra helyezte a hangsúlyt, hogy a bemutatott jövőn látsszon, használják lakói. Azt akarta, a bemutatottakat valóságként érzékelje a néző, ne a képzelet szüleményeként. A Csilllagok háborúja űreszközei korántsem csillogtak makulátlanul. Itt-ott behorpadtak, sőt, rozsda rágta őket, mintha már számtalan galaxis legelhanyagoltabb útjait bejárták volna. Lucas az angliai forgatás során egy interjúban elmondta, hogy ugyan az Apollo-kabinok is vadonatújnak látszottak, amikor felszálltak, de visszatéréskor belsejük tele volt eldobált cukorkás papírokkal, üres üdítős dobozokkal meg mindenféle más szeméttel, akárcsak az átlag-amerikai család batárja egy-egy kirándulás után. Ben Burtt tanársegédként dolgozott az USC filmes szakának hang-részlegén, onnan vette magához Lucas, hogy vegyen részt a Csillagok háborúja elkészítésében. Első megbeszélésükön a rendező elmagyarázta, minden hangeffektust a lehető legvalóságosabbnak akar: ?Azt mondta, a motorok hangja legyen egy kicsit hörgő, agyonhasznált. Akusztikus zörejeket akart, és ez azt jelentette, hogy ki kellett mennünk, nyakunkba venni a várost, és hangokat gyűjteni. Ezek segítségével aztán tényleg minden sokkal hihetőbb színezetet kapott a filmben. Az űrhajókban mintha igazi motor dübörgött volna." Burtt egy egész éven át gyűjtögette a hangokat, ahogy más a lepkéket vagy gyufásdobozokat. ?Volt, hogy felhívtam egy fickót, és azt mondtam neki: ŤÚgy hallottam, az idomított medvéje fura hangokat ad ki.ť Felvettem egy hadgyakorlatot, amikor a katonák rakétákkal kimustrált repülőket robbantottak fel, sőt, magnóval a nyakamban még egy repülőgép-hordozóra is felkéredzkedtem." A több ezer gondosan felcímkézett hangfelvételből valóságos könyvtárat rendezett be, és ezeket aztán Lucas igénye szerint kevergette. Volt olyan zörej a filmben, amihez például egy pofon csattanását vegyítette egy lerobbant motor hörgésével és egy repülőgép robbanásával. Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Tulajdonképpen a hangmérnöki munka roppant érdekes és fantáziadús, még ha sokan nem is gondolják ezt. Nekem pont az nem tetszik a többi sci-fiben, hogy annyira nem valóságosak. Az SW az. Számomra valóságos és élő világ. Ebben (és persze sok másban is) Lucas elérte azt, amit meg akart mutatni. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Szerző Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. (szerkesztve) Ebben a részben benne van a film titka! Valóságosnak hat! Nagy ötlet volt a "használt univerzum", mert így tényleg elhiszi az ember, hogy ez akár a valóság is lehetne. Többek között ez fogott meg anno a filmben, és ez az, ami sok ilyen jellegű moziból hiányzik. Ben Burtt pedig egy zseni! Szerkesztve: 2006. Február 24. - Ody Mandrell Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Én is úgy vélem, hogy ez a titka. Teljesen eltudom képzelni, hogy ebben a galaxisban éljek. Szerintem ez egy nagyszerű húzás volt Lucastól Donát. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Szerintem is ez a legeltaláltabb, ettől nem koppintás az SW. Ettől igazán Eredeti. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Harrison Ford az Amerikai krétafirka után visszatért az asztalos mesterséghez, mert először azt mondták neki, a Csillagok háborújá-t egészen más szereplőkkel forgatják le. Fred Roos, aki a Krétafirká-éhoz hasonlóan az új film szereposztásánál is segédkezett, így emlékszik vissza: ?Én az első pillanattól kezdve Harrisont javasoltam Han Solo szerepére, George azonban, annak ellenére, hogy egyszer dolgoztak már együtt, azt mondta, nem ismeri elég jól." Fordot felkérték, hogy több más színésszel együtt menjen be egy próbaolvasásra. ?Végül felajánlották nekem a szerepet" , meséli Ford, ?és elmondták, ők ezt alacsony költségvetésű filmnek szánják. A színészek így is érezték, ezt tanúsíthatom" , teszi hozzá huncut mosollyal. Lucas később kárpótlásként a főbb szereplőknek részesedést kínált fel a film nyereségéből. ?A végén csak megkaptuk a nekünk kijáró pénzt" , mondja Ford. Carrie Fisher tizenkilenc éves volt, amikor rá osztották Leia hercegnő szerepét, és beletelt kis időbe, mire sikerült elhitetnie magával, hogy Lucas nem fogja már meggondolni magát. ?Mindig úgy éreztem, nekem jutnak a legotrombább mondatok. Az első jelenetemben például Peter Cushingnak estem neki ezekkel a szavakkal: ŤÁ, Tarkin kormányzó, a félreismerhetetlen bűzét már akkor megéreztem, amikor a fedélzetre hoztak.ť Ugyanakkor én legszívesebben azt habogtam volna: ŤUramisten, iderángattak a fedélzetre, és akkor megéreztem azt a szagot, ami, ha meg nem sértem, alighanem az öné.ť Ez közelebb állt volna a személyiségemhez. George azonban félrevont, és közölte velem: ŤEz itt a véres valóság, tehát komolyra kell venni.ť Én persze bármit rnegtettem volna, ugyanis folyton attól rettegtem, hogy egyszer csak azt mondják, mégsem felelek meg a szerepre, mert nem vagyok elég vonzó, vagy ilyesmi. Amikor alkalmaztak, parancsba adták, hogy fogyjak le öt kilót. Az én magasságommal ez olyan, mintha azt kérnék, vágjam le az egyik lábam. Csak arra tudtam gondolni, hogy amikor megjelenek a stúdióban, közlik velem, hogy: ŤOké, husi, sajnos, nekünk egy soványabb lány kellene, akiben mellesleg több élet is van.ť George azonban erős egyéniségeket akart. Azt mondta, ő így szeret dolgozni. Mi hárman aztán annyi egyéniséget préseltünk ki magunkból, ami nemhogy az űrhajót, de az egész galaxist is megtöltötte volna. Harrison kedvenc mondata az volt: ŤEz a szöveg lehet, hogy gépelve jól fest, de kimondani képtelenség.ť Például az én szövegeim: ŤMinden, a lázadás szempontjából létfontosságú információt ennek az R2-D2 robotnak a memóriájában tároltam el. Atyám majd tudni fogja, hogyan nyerje vissza ezeket.ť Egészen hétköznapi, nem? Sikerült azonban mindehhez egy olyan parancsoló modort kialakítanom, ami hihetővé tette a szavaimat. George nagyon finoman, szinte észrevétlenül tudja a neki megfelelő irányba terelni az embert." Mark Hamill, a leendő Luke Skywalker, a Csillagok háborúja triumvirátusának majdani harmadik tagja, egy kettős meghallgatásra ment el. ?Brian De Palma osztotta épp a Carrie szerepeit. Azt hittem, az a csöndes figura mellette az asszisztense." De természetesen Lucas volt az, és a meghallgatás után el is küldte Hamill-nek a forgatókönyv néhány oldalát. Ezt már egy újabb, videóra rögzített olvasópróbán kellett előadnia. ?Akkor találkoztam először Harrisonnal. Emlékszem, arra gondoltam, biztos ő játssza majd a Flash Gordon-szerű figurát, én meg az egyik segítőtársa leszek." A forgatókönyv teljes címe ekkor még Luke Skywalker kalandja ; ahogy azt a Whill Krónika leírja - Első saga: Csillagok háborúja volt. ?Emlékszem, George egyszer azt mondta: ŤEz lesz a valaha készült legdrágább alacsony költségvetésű film.ť Így is álltunk hozzá, és a forgatás felejthetetlen élményeket szerzett mindannyiunknak. Az első filmnél minden olyan könnyedén és szabadon ment, mint azóta soha. A rendezők általában az első művüket szeretik leginkább, mert onnantól kezdve hatványozottan növekszik a rájuk nehezedő nyomás. George már ekkor is elgyötörtnek látszott. Megviselték az üzleti csatározások." Hamill huszonnégy volt, amikor 1975-ben megkezdődött a Csillagok háborúja forgatása, és harminckettő, amikor A Jedi visszatér-t bemutatták, 1983-ban. ?Végig ugyanazt a figurát játszottam, de mindkettőnk életének különböző szakaszaiban." Hamill karrierje a továbbiakban is sikeresen alakult mind filmek, mind a televízió terén, de legnagyobb örömöt a Broadwayn kapott szerepek szerezték neki, ahol többek közt eljátszhatta az Amadeus főszerepét. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Huhh, nagyon tetszenek ezek az írások, lokatelli, köszönöm, hogy bemásolod! Fantasztikus, bár ennek az utolsó mondatával (ami Hamill karrierjére vonatkozik) nem értek egyet. Szegényt totálisan beskatulyázták. Egyedül Ford tudott kitörni ebből a skatulyából, Guiness meg soha nem is került bele, legalábbis igyekezett nem belekerülni. Donát. Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Guiness mögött már jókora, tisztes pályafutás állt, neki más volt, mint a többieknek. Hírneves színész volt már korábban is, a skatulya őt nem fenyegette. ŤEz lesz a valaha készült legdrágább alacsony költségvetésű film.ť Imádom ezt. Mindig jönnek azzal, hogy némelyik független film ennyit meg ennyit hozott, és az mekkora nagy dolog. Pedig ebben (is) az SW a legjobb. Nem stúdiófilm, és nem hiszem, hogy stúdiórendszeren kívül valaha is készülni fog még egy ekkora film. Nem lesz ember, aki képes lenne rá. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Guiness mögött már jókora, tisztes pályafutás állt, neki más volt, mint a többieknek. Hírneves színész volt már korábban is, a skatulya őt nem fenyegette. Igen, erre céloztam. Ettől függetlenül azért az Sw után pont az volt a baja Guinessnek (ha hinni lehet a pletykáknak), hogy mindenki Obi-wannal azonosította, holott ő messze nem erre a filmre volt a legbüszkébb. Donát. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. A színészgárdából egyértelműen Ford volt a legtehetségesebb. (Természetesen a főszereplők közül.) De az, hogy együtt nagyon jó csapat voltak az SW-filmekben ugyan arra a szintre emelte őket. Lucas pont ezt kereste a szereplőkben, egy jó csapatot. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Szerző Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. (szerkesztve) Tényleg jók ezek az írások. Legalább Hamillról is megtudtuk, hogy nem volt teljesen elfeljtve. Egy színésznek nem csak az a fokmérője, hogy milyen nagysikerű filmekben szerepelt. A brodway-n színészkedni nem seemi dolog. Szerkesztve: 2006. Február 24. - Ody Mandrell Válasz
Obi1 Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. A színészgárdából egyértelműen Ford volt a legtehetségesebb. Alec Guinness sztem azért jobb teljesítményt nyújtott Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. Szerző Hozzászólás ideje: 2006. Február 24. (szerkesztve) Alec Guinness sztem azért jobb teljesítményt nyújtott Szerintem is ő volt a legjobb. Bár Ford nem sokkal maradt el tőle. (durva jó az avatarod Obi ) Szerkesztve: 2006. Február 24. - Ody Mandrell Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Alec Guinness sztem azért jobb teljesítményt nyújtott Odaírtam, hogy a főszereplők közül Nálam az 3, Hamill, Fisher és Ford. Guiness a hagyományos értelemben nem főszereplő. Természetesen szerintem is jobb, mint az előzőek, de ide sorolnám még Cushing-t is. Ők angol "színész iskola neveltjei" össze sem lehet hasonlítani Hamillékkal. Talán Ford ér a lábnyomukba egy kicsit. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Meg persze McDairmid is magasabb kategória, de ő csak a Jediben csatlakozott. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. A kedvenc részem következik talán az egész könyvből: A mindhárom produkciót végigkísérő, jellegzetes muzsika a filmtörténet legjobban ismert melódiájává vált az Elfújta a szél főcímzenéje óta. Szerzője, John Williams emlékszik, hogy Steven Spielberg, akinek A cápá-t csinálta, mutatta be őt Lucasnak. Az utóbbi szűkös irodájában kerítettek sort a találkozóra, a Universal stúdió területén, még a forgatás megkezdése előtt. Lucas nem vesztegette a szavakat. ?Ez egy amolyan űrfilm lesz" , mondta. ?Szeretné megkomponálni a zenéjét?" Williams azt felelte, szeretné. Hát így kezdődött a kapcsolatuk. A két férfi később három napot töltött együtt Lucas San Anselmó-i otthonában, egy vágóasztalon nézve a jeleneteket, hogy eldöntsék, hova kell zene. A rendező egy ideiglenes zenesávról Wagnert játszott be, és egyértelműen kijelentette, hogy valami ilyesmit, XIX. századi klasszikus hangzást szeretne a filmjéhez Williams emlékei szerint Lucas így okoskodott: ?ŤMivel eddig még soha nem látott bolygókat és lényeket mutatunk be, és a látványvilág a lehető legszokatlanabb lesz, legalább egyvalami kell, ami a nézők számára ismerősen cseng: a zene.ť Ez tehát teljes egészében George ötlete volt, hogy a muzsika minél tonálisabb, minél melodikusabb legyen, és inkább akusztikus, mint elektronikus." Williams azt mondta neki: ?Mi lenne, ha megírnám a saját klasszikus zenénket? Így nem kéne a múlt nagy műveit szétszabdalni. Én alkalmazkodhatnék a film ritmusához, lassíthatnék, gyorsíthatnék, erősödhetnék és elhalkulhatnék, ahol kell. " Williams azt is javasolta, használjanak ún. ?leitmotívokat", tehát jól megkülönböztethető témákat a hercegnő, Luke, Han, Darth Vader és a robotok számára. Lucas beleegyezett. Williams komponálni kezdett, és ők ketten legközelebb már csak a hangfelvételeken találkoztak, az angliai Denham stúdióban, ahol a Londoni Szimfonikusok segítségével rögzítették a zenét. Innen Lucas felhívta Spielberget Los Angelesben, és lejátszott neki egy félórás részletet. Spielberg úgy emlékszik vissza, rettenetesen letört akkor, és ezt meg is mondta Lucasnak. ?ŤMiért?ť, kérdezte George. ŤAzértť, feleltem, Ťmert John írja az én Harmadiktípusú találkozások-om zenéjét is, de most nálad ellőtte minden puskaporát.ť Persze később megbizonyosodhattam róla, hogy ez korántsem igaz."A Csillagok háborúja zenéje mindenesetre Oscar-díjat nyert. Lucas egyszer azt nyilatkozta: ?A technológia nem menthet meg minket."Ezt ő az egész világra értette, de a filmekre ugyanúgy érvényes. Ha egy mozinak nem érdekes a története, és nem izgalmasak az azt benépesítő karakterek, a legjobb különleges effektusok sem menthetik meg a bukástól, mint azt már több tudományos-fantasztikus film esetében láthattuk a Csillagokháborúja elkészülte óta. Lucas forgatókönyve azonban biztosra ment. Mint a kritikusok megjegyezték, a film éppúgy tartalmazta a westernek elemeit, mint a klasszikus, kardpárbajos kalandfilmekéit és a Flash Gordon sztorikéit. ?A főhősök segítőtársai itt szellemes, zömök robotok", írtam akkoriban, ?nem kérges tenyerű, vén tehenészek, akik a szakállukat vakargatják, és egyre azt hajtogatják, . ŤAz ördögbe!ť A nézeteltéréseket pedig lézerkardokkal rendezik le, nem koltokkal. A világ azonban mégis ugyanaz, jók harcolnak a rosszak ellen, a marhatolvajok és a földfoglalók ellen. A régi generáció utolsó, hősies gesztusával megmenti az újat, és az egészből a bátorság és az elvhűség üzenete árad. Jelen vannak más stílusok jellemző vonásai is, a középkori kalandfilmek veszélybe került hercegnőjétől kezdve a szörnyfilmekből ismerős képtelen figurákig. A másik férfi főszereplő ingadozása a cinizmus és az idealizmus között pedig több klasszikust is az emlékezetünkbe idézhet. " Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. John Williams karaktere egyértelműen meghatározta az egész hexalógiát. Fantasztikus zenéket írt a részekhez, nagyon sokat tett azért, hogy a Star wars olyan lett, amilyen. Ami pedig a speciális effekteket illeti, teljesen igaz, manapság is nagyon érvényes (King Kong) Donát. Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Imádom Spielbergnek, ezt a szövegét Én is sajnálni szoktam, mikor egy gyengébb filmben egy jobb dallamot ellőnek, pláne, ha Johnny teszi ezt. A zenét is az elképzelésekhez hűen sikerült megvalósítani. Mivel eddig még soha nem látott bolygókat és lényeket mutatunk be, és a látványvilág a lehető legszokatlanabb lesz, legalább egyvalami kell, ami a nézők számára ismerősen cseng: a zene. Ez nagyon is igaz. Hisz kisgyerekeknek nem tűnik fel, hogy ez nem valami operából lett kiollózva. Én régen (régen az 5-10 éves kort jelent, amikor az ember ilyesmikkel nincs tisztában) meg voltam győződve, hogy a főtéma valami operába van, mert olyan ismerős. Throne room-ról pedig kiskoromban meg voltam, győződve, hogy az az esküvői induló, ami szintén valami nyitány. Annyira sikerült eltalálni a zenét. Ez a földi stílus Lucas ötlete volt, hogy legyen a hangzás minnél emberibb, ez maximálisan meg is valósult. i lenne, ha megírnám a saját klasszikus zenénket? Így nem kéne a múlt nagy műveit szétszabdalni. Én alkalmazkodhatnék a film ritmusához, lassíthatnék, gyorsíthatnék, erősödhetnék és elhalkulhatnék, ahol kell. Pont ezért nem értem, ha van egy ilyen John Williams-ünk, aki néhány szóból megvalósítja azt amit kér tőle a rendező, akkor miért kellett 20 évvel később az ep2-ben és ep3-ban átemelni részleteket az előző filmből. Annyira barbár megoldásnak tartom, akármennyire észrevehetetlen, vagy nem számottevő. Annyit kellett volna mondani, hogy Johnny, ide ilyesmit akar, azt kész lett volna egy vadi új zene, ami mindannyiunknak öröm. Ráadásul pont John Williams szájából, hangzik el, hogy Így nem kéne a múlt nagy műveit szétszabdalni. Erre hagyja ezt csinálni a sajátjával. Ugyanezt csinálták, az ő művével, ami számomra színtén a múlt egyik nagy műve, még akkor is, ha a közelmúlté. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Tőlem apám azt kérdezte, hogy miért nem hallgatok Wagnert, ha ilyet igen. Szerinte tök ugyanaz a kettő Szó szerint ezt mondta, és pont ma. Donát. Válasz
Darth Krande Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Tőlem apám azt kérdezte, hogy miért nem hallgatok Wagnert, ha ilyet igen. Szerinte tök ugyanaz a kettő Szó szerint ezt mondta, és pont ma. Donát. Wagnert? Hadd súgjam meg, van különbség. Rajongom mindkettőt:) Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Persze, hogy van. Ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy egy kívülálló számára nincs különbség, annyira földi zene. Donát. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Szerző Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Látom lokatelli ezt minden adandó alkalommal előhozod. Csak azt nem értem miért. Akkoriban más volt a helyzet, mert teljesen új világ jött létre. A mostani filmeknél meg már ugye megvoltak az alapok. Nem értem na.... Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Williams azt is javasolta, használjanak ún. ?leitmotívokat", tehát jól megkülönböztethető témákat a hercegnő, Luke, Han, Darth Vader és a robotok számára. Ez például egy remek meglátás volt tőle. Tematikus zenékkel sokkal jobb egy filmet aláfesteni. Wagnertől egy dallam sem jut eszembe hirtelen, de ezek szerint érdemes lenne hallgatni Válasz
lokatelli Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. Hozzászólás ideje: 2006. Február 26. (szerkesztve) Látom lokatelli ezt minden adandó alkalommal előhozod. Csak azt nem értem miért. Akkoriban más volt a helyzet, mert teljesen új világ jött létre. A mostani filmeknél meg már ugye megvoltak az alapok. Nem értem na.... Hát ez az én szívfájdalmam mit csináljak? Ha azok helyett a zenék helyett vadi új zene lenne, az neked is csak jó lenne nem? Új világra meg nem lehet fogni, mert a Birodalom visszavágnak is meg voltak az alapok, a legdúrvább mégis a klónoknál fordult elő. Én meg ezt nem értem Ha fél karomat nem is de egy ujjamat odaadnám, hogy az ki legyen cserélve. Szerkesztve: 2006. Február 27. - lokatelli Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.