Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Dzséjt

Ajánlott hozzászólás

(majdnem ezer pontot levontak a legjobb befejezéshez, 4000-ről 3100-ra vitték a határt),

 

 

 

Ez mi pontosan? A végén négy lehetséges variáció van nem?

1. Beleugrasz középre és akkor a gépek és szervesek összeolvadnak vagy mi

2. Megsemmisíted az összes gépet

3. Irányítod a Kaszásokat

4. Rálősz az MI gyerekre és akkor a ciklus folytatódik

 

Mi köze ezeknek a pontszámhoz? Kevesebb pont elérése esetén kevesebb variáció van?

 

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az a gond, hogy a DLC-ből nem mindet csináltam meg: a ME1-ből egyiket se, a ME2-ből is csak azokat, amik a Digital Delux-hoz jártak, a ME3-nál meg szintúgy (...megcsinálom majd őket, amint képes leszek csatlakozni az EA szerverekhez, és engedélyeztetni őket).

Szerkesztve: - Nabopolasszar
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

 

 

Ez mi pontosan? A végén négy lehetséges variáció van nem?

1. Beleugrasz középre és akkor a gépek és szervesek összeolvadnak vagy mi

2. Megsemmisíted az összes gépet

3. Irányítod a Kaszásokat

4. Rálősz az MI gyerekre és akkor a ciklus folytatódik

 

Mi köze ezeknek a pontszámhoz? Kevesebb pont elérése esetén kevesebb variáció van?

 

 

 

Az Extended Cut DLC-vel ez kicsit árnyalva lett.

 

 

Ha az EMS 0-1749 között van, csak egy választás van, attól függően, hogyan döntöttél az ME2 végén. A Kontroll befejezést kapod, ha megkímélted a Begyűjtők bázisát, és a Pusztítás, ha felrobbantottad. Emellett a Kontroll opció esetén masszív károkozást végez a Crucible a Földön, a Pusztítás befejezés pedig majdnem mindenkit megöl a Földön. Emellett elpusztulnak a Relék, a Fellegvár és a Pusztítás befejezés esetén mindenki meghal a Normandy fedélzetén. Kontroll esetén Joker és két társ kiszáll a hajóból, de az javíthatatlan, így örökre a bolygón maradnak.

Ha az EMS 1750-2349 között van, már választhatsz a Pusztítás és a Kontroll lehetőségek között, de mindkét változat komoly károkat okoz a galaxisban, elpusztulnak a Relék és a Fellegvár is.

Ha az EMS 2350-2649 között van, akkor a Kontroll lehetőség már nem okoz károkat, és a Pusztítás lehetőség is már csak az infrastruktúrában tesz kárt - ledózerolja a Reléket és a Fellegvárt, károkozás a Földön. Egyik befejezésben sem hal meg a Normandy legénysége, de a hajó továbbra is menthetetlenül összetört.

Ha az EMS 2650 fölött van, már se a Kontroll, se a Pusztítás befejezés nem nem végződik életkioltással vagy bárminek a felrobbanásával. Egyik befejezésben sem hal meg a Normandy legénysége, de a hajó továbbra is menthetetlenül összetört.

Ha az EMS 2800 fölött van, már választható a Szintézis lehetőség, plusz a Pusztítás és Kontroll befejezés esetén a Normandy már nem menthetetlen. Szintézis esetén Joker és EDI mellett a játék során a legjobban favorizált karakterek is előjönnek a hajóból a bolygón - ez ugye a legszipiszupibb befejezés.

Ha az EMS 3100 fölé ér, akkor a Pusztítás befejezés esetén Shepard életben marad. Apró kitétel: ha Shepard nem avatkozik közbe és Illusive Man kivégzi Andersont, akkor a 3100-nál jóval magasabb EMS kell Shepard túléléséhez. Ebben az esetben Shepard neve nem kerül fel az emlékek falára.

 

Szóval négy választási lehetőség van, ha éppen van választási lehetőség, de azok lefolyása is kicsit más és más, EMS ponttól és korábbi döntésektől függően.

 

Az a gond, hogy a DLC-ből nem mindet csináltam meg: a ME1-ből egyiket se, a ME2-ből is csak azokat, amik a Digital Delux-hoz jártak, a ME3-nál meg szintúgy (...megcsinálom majd őket, amint képes leszek csatlakozni az EA szerverekhez, és engedélyeztetni őket).

Ez sem gond feltétlen, a 3100-at még így is könnyű elérheted, de a 2800-at, ami a legszipiszupibb befejezéshez kell, mindenképpen.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez így ebben a formában piszok nagy tévedés. Ha az ME1-ben és az ME2-ben is a jó döntéseket hoztad, és az ME3-ban is kimaxoltad a megfelelő döntésekkel a játékot (mindhárom játék esetén DLC-stül, hiszen sok pontot meg sem kapsz, ha nem teljesítetted az előző játék DLC-it, ugyanis egy-két küldetés meg sem jelenik az ME3-ban úgy), már akkor elérhető a szipiszupilegjobb befejezés a játék eredeti változata esetén.

Valóban, most már ez a helyzet. Az kavart be, hogy amikor először toltam ki az utsó részt, akkor még csak 2-3 DLC volt kint és azokkal még nem lehetett elérni a legjobbat. Le is kellett szednem az EC-t. Utána meg már mindig csak ezzel együtt játszottam ki és nem néztem mennyit dobnak a DLC-k a dolgon. :)

 

Én ismerek pár olyat, aki sebesen végigtolta, majd szentségelt, hogy nem érhetett el minden befejezést. Elvileg megvolt nekik az EC is. :)

 

Aki meg cheathez nyúl, annak száradjon le a micsodája. :evil:

Sajnos bug-javítás céljából kénytelen voltam párszor ügyeskedni a mentésekkel. Szerencsére nem száradt le a micsodám. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Alien: Isolation befejezve. Ha szereted az Alien-univerzumot vagy a túlélő-horrorokat, esetleg mindkettőt egyszerre, ezt mindenképpen próbáld ki. Ma befejeztem, egy laza 24 óra volt a játékidő. A végén már egész "bátor" voltam, akkor már alig-alig töltöttem el hosszú-hosszú perceket a szekrényekben, sarkokban, asztalok alatt. A végén már nem is annyira parás, hozzászokik az ember a dög jelenlétéhez... Lófütyit, a vége felé többször is gatyát kellett váltani. Lehet kicsit kevésbé parásabb, de ekkor meg elkezdik ijesztgetni az embert, mígnem... Mígnem rákapcsolnak. Az eszközök használata hatványozottan ajánlott, megkönnyítik az ember életét. Pontosabban fogalmazva, pár perccel meghosszabbítja az ember életét. A sztori is remek, és van benne pár nagyon fain momentum.

 

Szívdermesztő pillanat, amikor kiderül, hogy k*rva nagy átverés a játék címe, és betipeghetünk a fészekbe, ahol persze tojások, arctámadók és egyszer akár két felnőtt alien is az ember nyakába szakadhat. Szívet melengető pillanat viszont, amikor Amanda meghallgathatja Ellen neki szóló üzenetét. Amúgy hatalmasat dob a játékon, hogy Ripley, Dallas, Lambert és Parker hangját az eredeti színészek adják.

Viszont a játék vége az nagyon semmilyen. Megint beleestek a készítők abba a hibába, hogy nyitva hagyták a lehetőséget egy folytatás előtt. Amiben persze benne vagyok, de jobb lett volna, ha ez a történet itt lezárul, és a folytatás már nem Amandával ment volna, hanem egy másik szereplővel, másik korszakban. Ebben a stílusban van potenciál.

 

Összességében egy zseniális játékkal állunk szemben. Az eredeti Rebbellion-féle Aliens vs Predator nem volt ilyen hangulatos, fosatós, jó sztorival megáldott Alien-játék. Méltó folytatása az Aliennek. De persze ez nem lett kánon, mint az Aliens: Colonial Marines, pedig milliószor jobban összerakott, nem erőszakoskodik úgy az univerzummal, mint az A:CM, és sokkal hangulatosabb.

 

Ami a Crew Expendable és a Last Survivor DLC-ket illeti, így, a Nostromo Edition mellé, mint ajándékok tök jók voltak. Egyértelműen mindkettő a rajongók kedvéért készült, semmi több. Mászkálhass a majdnem tökéletesen felépített Nostromón és ha nem is úgy, ahogy a filmben történt, végigjátszhass két jelenetet.

 

Az LV-426-on barangolást meg biztosítja az alapjáték.

 

Kihívás az A:I végig vitele után már nem sok van, még úgy sem, hogy durván korlátozzák a lángszóró lőszermennyiségét, de még a detektor használatát is, viszont a checkpoint rendszer bevezetése nagyon megkönnyíti a játékot a DLC-ékben.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az Extended Cut DLC-vel ez kicsit árnyalva lett.

 

 

Ha az EMS 0-1749 között van, csak egy választás van, attól függően, hogyan döntöttél az ME2 végén. A Kontroll befejezést kapod, ha megkímélted a Begyűjtők bázisát, és a Pusztítás, ha felrobbantottad. Emellett a Kontroll opció esetén masszív károkozást végez a Crucible a Földön, a Pusztítás befejezés pedig majdnem mindenkit megöl a Földön. Emellett elpusztulnak a Relék, a Fellegvár és a Pusztítás befejezés esetén mindenki meghal a Normandy fedélzetén. Kontroll esetén Joker és két társ kiszáll a hajóból, de az javíthatatlan, így örökre a bolygón maradnak.

Ha az EMS 1750-2349 között van, már választhatsz a Pusztítás és a Kontroll lehetőségek között, de mindkét változat komoly károkat okoz a galaxisban, elpusztulnak a Relék és a Fellegvár is.

Ha az EMS 2350-2649 között van, akkor a Kontroll lehetőség már nem okoz károkat, és a Pusztítás lehetőség is már csak az infrastruktúrában tesz kárt - ledózerolja a Reléket és a Fellegvárt, károkozás a Földön. Egyik befejezésben sem hal meg a Normandy legénysége, de a hajó továbbra is menthetetlenül összetört.

Ha az EMS 2650 fölött van, már se a Kontroll, se a Pusztítás befejezés nem nem végződik életkioltással vagy bárminek a felrobbanásával. Egyik befejezésben sem hal meg a Normandy legénysége, de a hajó továbbra is menthetetlenül összetört.

Ha az EMS 2800 fölött van, már választható a Szintézis lehetőség, plusz a Pusztítás és Kontroll befejezés esetén a Normandy már nem menthetetlen. Szintézis esetén Joker és EDI mellett a játék során a legjobban favorizált karakterek is előjönnek a hajóból a bolygón - ez ugye a legszipiszupibb befejezés.

Ha az EMS 3100 fölé ér, akkor a Pusztítás befejezés esetén Shepard életben marad. Apró kitétel: ha Shepard nem avatkozik közbe és Illusive Man kivégzi Andersont, akkor a 3100-nál jóval magasabb EMS kell Shepard túléléséhez. Ebben az esetben Shepard neve nem kerül fel az emlékek falára.

 

 

Ez sem gond feltétlen, a 3100-at még így is könnyű elérheted, de a 2800-at, ami a legszipiszupibb befejezéshez kell, mindenképpen.

 

Váó nem is gondoltam, hogy ez ilyen összetett azt hittem alapból adja a 4 lehetőséget. És most egy hülye kérdés: az EMS pont az micsoda :)

 

 

 

Először a Szintézist választottam, utána még megnéztem a Pusztítást, de ezek szerint én nem értem el a 3100 EMS-t, mert a Pusztításnál is meghaltam, a másik 2re nem volt erőm, túl messze van a mentés a választástól :D

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Váó nem is gondoltam, hogy ez ilyen összetett azt hittem alapból adja a 4 lehetőséget. És most egy hülye kérdés: az EMS pont az micsoda :)

Igen, összetettebb már nem is igazán lehetne. :D

Tényleg igyekeztek minél sokrétűbben skálázni a dolgokat, többféle dimenzióban is. Ezért nem is annyira értettem, miért kellett azon háborogni (meg hazugságot kiáltani), hogy a korábbi döntéseink nem is igazán köszönnek vissza a végén. Még az EC után is ment a reklamáció, noha szerintem ha ennél is több faktort vettek volna számításba, az már több szempontból is zavaró lenne.

 

Azt elismerem, hogy a végén pár videóba (seregszemle, világ és csapat sorsa stb.) több tartalmat is pakolhattak volna, ott komoly hiányérzetem maradt.

 

 

Az EMS az Effective Military Strength rövidítése és nagyjából azt hivatott kifejezni, hogy a játékok során összeszedett mindenféle dolog (összeverbuvált szövetségesek, összegyűjtött nyersanyagok, multi stb.) összessége katonailag milyen bevethető erőt képvisel. Ezt a hajón mindig tudod (és érdemes is) csekkolni. Ez fogja meghatározni, hogy milyen választási lehetőségek adódnak a végén, ill. ezek milyen következményekkel fognak járni. Nyilván minél erősebb a sereg, annál kedvezőbbek lesznek a kimenetelek és kisebbek a veszteségek.

 

Amúgy ha csak unod mindig végigzongorázni a végjátékot, de kíváncsi vagy a többi "finisre", akkor rengeteg videót találsz ezekről, nem maradsz le semmiről. ;) A ME-nek pedig van igencsak részletes wikia oldala is, ahol minden infot elérsz a játékokkal kapcsolatban. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem sokan amiatt akadtak ki, mert ugyanolyan hatást vártak, mint az ME2 végén a Suicide Mission alatt. Ott ugye sokban függött a csapattársak túlélése attól, hogy megoldottad-e a küldetéseiket, hogyan oldottad meg azokat, illetve, hogy kit osztasz be az adott feladatokra. Ellenben az ME3 végén minden döntésed csak egy számosított adat - és ez az én csőrömet is bántja.

 

Az, hogy a játék végén csak az a két csapattársunk harcol, akik velünk vannak, a többiekkel meg legjobb esetben is dumálhatsz egy rövidet - rosszabban bejelentkeznek hologram formájában -, kicsit gáz az ME2 után, ahol ott volt mindenki velünk a Begyűjtők bázisán. Ráadásul Shepard konkrétan irányította a csatát, ezzel is befolyásolva a végeredményt. Szóval szerintem ez a legnagyobb baj, hogy egyrészt, döntéseink végül csak számadatokban jelentek meg, pedig jó let volna, ha legalább néhány átvezetőben látjuk harcolni a többieket, ha mondjuk a Leviatánok bevételével őket is látjuk a harctéren, stb. (De az űrcsata nagyjában csak a három mindenképpen beszervezhető faj hajóit látjuk: ember, turian és asari. Hiába jelenik meg az érkezéskor a geth vagy quarian flotta, a harcban már nyomuk sincs. A földi csaták dettó.) Másrészt, Shepard elveszti a vezető szerepét a csatában. Betipeg a két admirális, és Shep máris csak harmadhegedűs. Ami érthető a játék világán belül, hiszen ő csak parancsnok (de miért nem léptették elő mindez után?), viszont mint játékos az ME2 után már nem érthető.

 

Persze ettől függetlenül én az EC DLC óta imádom a trilógia befejezését, csak hát na. Lehetett volna még kicsit dolgozni rajta.

 

Az persze már más kérdés, hogy az egész játékban érvényesülnek a döntéseid, hiszen rengeteg küldetést csak akkor kapsz meg, ha a korábbi játékokban jól döntöttél. Ez már keveseknek esik le.

 

A két legjobb példa Conrad Verner és Balak. Előbbi ugye akkor jön csak elő, ha az ME1-2-ben jól bántál vele, és a küldetését csak akkor maxolhatod ki, ha az ME1-ben összeszedted az ásványok, turian jelvények és matriárka írások javát. A batári pedig csak akkor jelenik meg, ha egyrészt, kijátszottad az ME1 Bring Down the Sky DLC-jét, másrészt, abban megkímélted az életét és a túszokat mentetted.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

@Dzséjt:

Ezekkel szinte maximálisan egyet is értek. Én is erre utaltam a videók kapcsán. ;) Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy nem befolyásolja masszívan a trilógia végét a korábban hozott döntések sora. Persze, az EMS durva egyszerűsítés, de attól még valamiféle összesítése a döntéseid következményeinek, ami vezérli a végjátékot.

Valószínűleg nem fogalmaztam elég konkrétan. Arra gondoltam, hogy sokan bírálták azért a készítőket, mert szerintük csak egy marketinges hazugság volt, miszerint a korábbi döntések sokat nyomnak a latba a végén. Ezt tartom indokolatlannak. Szerintem (a már említett hiányosságokat leszámítva a bejátszásokban) a korábbi döntéseink kb. pont annyira köszönnek vissza a 3-ban vagy annak végjátékában, amennyire annak értelme van.

 

 

 

A 3-ban is mindenki harcol a végén, csak még annyit se látsz belőle, mint a 2-ben. :) De többnyire el is mondják, kinek mi a dolga, akár ott van az utolsó eligazításon, akár csak bejelentkezik. A 2 csapattársunk pedig csak a tényleges fináléig követ minket, ahol is már csakis miénk (TIM, Anderson és a kisgyerek persze adják a díszkíséretet :)) a főszerep. A galaxis sorsát is végtére mi határozzuk meg, ami noha játékosélménynek parádés, viszont a belső logikáját azért elég izzadtságszagúan lehet csak magyarázni.

 

A 2-ben a Lazarus-projektben szinte végig szabad kezet kap Shepard (noha hivatalosan Miranda a sejt vezetője). A végső ütközet is a projekthez tartozik, tehát mindent mi irányítunk. Teljesen logikus, hogy az embereket is mi osztjuk el és hasonlók, hiszen ott mi vagyunk a górék. Konkrétan az volt végig a feladatunk, hogy magunk alá szervezzünk be csapatot, akik majd a mi vezetésünkkel mennek a bázisra. Ez egy szeparált küldetés volt, amit Shepard vezetett.

Ezzel szemben a 3-ban a misszió az, hogy a galaktikus összefogásba toborozzunk. A nagy közös hadseregbe, melynek nem Shepard a feje. Eközben vannak hozzánk beosztottak, de a végén ők is kikerülnek a vezetésünk alól, be a közösbe, ami logikus is. Így nyilván nem mi fogjuk irányítani az egységeket, hiszen vannak erre magasabb rangú katonai vezetők is. Itt már Shepard is majdhogynem egyszerű katona, egy bábu a sakktáblán, ami nekem tetszetős koncepció. Az más kérdés, hogy aztán mégis mi leszünk a mindenség urai, de az már más lapra tartozik. :)

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az persze már más kérdés, hogy az egész játékban érvényesülnek a döntéseid, hiszen rengeteg küldetést csak akkor kapsz meg, ha a korábbi játékokban jól döntöttél. Ez már keveseknek esik le.

 

A két legjobb példa Conrad Verner és Balak. Előbbi ugye akkor jön csak elő, ha az ME1-2-ben jól bántál vele, és a küldetését csak akkor maxolhatod ki, ha az ME1-ben összeszedted az ásványok, turian jelvények és matriárka írások javát.

 

Plusz az elsőben Gavin Hossle küldetését is teljesíteni kell.
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

 

 

A nagy közös hadseregbe, melynek nem Shepard a feje.

 

 

ME3

 

Ezzel csak az a baj, hogy a végső csatában az SSV Normandy SR-2 a vezérhajó, aminek Shepard a kapitánya, és jól láthatóan ő vezeti az ütközetet. A Normandy-hoz jelentkeznek be a flották, és Shepard ad parancsot a tűzre, ő vezényli a vadászgépeket is. Ha nem ő a góré, akkor miért is parancsnokol? Mert nem volt magasabb rangú a hadszintéren? Aligha hiszem, hiszen ha ott van Kaidan, neki máris magasabb a rangja. Ahogy magasabb Garrusé és Talié is. Az előbbinek még a turian tábornok is hajbókolt, az utóbbi meg csak a quarian nép egyik vezetője.

Viszont két dolog miatt egyáltalán nem számít Shepard rangja. Egy, a beosztása sokkal magasabb, mint Andersoné vagy Hacketté, és ez jobban számít katonáénál, mint a rang. Kettő, Fantom, minden katonai rang és kormány törvénye fölött áll. Már az ME1-ben ott a lehetőség, hogy elküld Hackettet a francba, amikor feladatokat oszt, és ha el is fogadod, nagyon hamar tisztázzák, hogy ezt Shepard nem azért teszi, mert a Szövetség katonatiszte és engedelmeskedik Hackettnek, hanem mert ilyen lojális fickó.

Arról nem beszélve, hogy ő állt ott mindenki mellett a szükség óráiban, őt követi mindenki. Nem Andersont vagy Hackettet, akik hol is töltötték a trilógia nagy részét? Jó távol minden bajtól. Szóval annak, hogy semmiféle beleszólásunk nincs a végső hadműveletbe, se in- se out-unniverse nincs értelme.

 

Ami meg az EMS rendszert és a hatását a történet végére illeti, nos, tény, igaz, amit állítottak a készítők. De az is tény, hogy ez azért elég durva elmismásolása a dolognak. Nem néhány számadatot sugallt a reklámjuk, és pláne nem azt, amit az eredeti befejezésben kaptunk.

 

Plusz az elsőben Gavin Hossle küldetését is teljesíteni kell.

Pláne! :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem erősen túl volt lihegve a ME3 befejezése körüli botrány. Sokkal inkább arról szólt, hogy nem egy olyan hangulatú végjáték volt, amire sokan számítottak. Tény és való, hogy az EC nélkül kicsit összecsapottan hat a dolog, de még a DLC-vel együtt is vannak komoly hiányosságai. Ettől függetlenül még így is több (EC esetén meg sokkal több) dologra volt kihatása a trilógia során hozott döntéseinknek, mint ez más játékokban jellemző. Ez nem menti fel a kissé hanyag készítőket, de túlzónak érzem a felháborodást. Pláne, hogy az EC se nyugtatott sokat a kedélyeken.

 

 

Igen, az űrcsatában valóban a Normandy volt a vezérhajó. Mondjuk azért Hackett is ott volt akkor. Könnyen lehet, hogy erre a küldetésre Shepard megkapta a góré szerepet és irányíthatott, de korábban a londoni akcióról volt szó, nem? Ott hiányoltad, hogy nem lehet elosztani a csapatot, feladatokat kiszabni stb., ahogyan a 2-ben lehetett.

Abból, hogy Shepard fantom, még nem következik automatikusan, hogy mindenkinek parancsolgathat meg irányíthat egy ilyen galaktikus sereget, ha kedve szottyan. Eleve a Tanácstól kapnak megbízásokat, nem csak úgy maguk ötletelnek. Másrészt pedig ez a sereg és ügy alighanem túlmutat egy fantom szerepkörön. Nem hiszem, hogy a 3-ban már túl sok szerepe lenne az ilyeneknek, elvégre borult az egész világrend. Amúgy is vicces lenne, ha egy fantom csak úgy bármely haderőt vezethetné szerte a galaxisban. :) Az 1-ben meg még másképp mentek a dolgok. Shepard megbízást kapott a Tanácstól, hogy Saren után nyomozzon. Ez nyilván magasabb rendű volt, mint Hackett szövetségi megbízásai, ezért tettünk csak szívességet neki.

 

Az egy dolog, hogy Shepard szervezte össze a sereget, de elég látványosan kapta azért a "tanácsokat", mi legyen. Az ő feladata az volt, hogy toborozzon és galaktikus összefogást eszközöljön, amire neki volt a legreálisabb esélye. Amíg ő szervezkedett, addig más (leginkább Hackett) vezényelte a globális hadműveleteket, hiszen közben dúltak a harcok. Az meg azért erős túlzás, hogy Shepard-ön kívül mindenki más csak a golyóit vakarta valahol máshol, a balhétól távol. :) A harcok közben sok fronton folytak és Anderson vagy Hackett ott álltak helyt, miközben Shepard a relatíve biztonságos Fellegvárban bámulta a naplementét, csajozott vagy épp bulizott a haverjaival. :D Jó, ez nyilván túlzás, de ennyi erővel így is lehet nézni a dolgot. :)

Szóval nekem egyáltalán nem volt gondom azzal, hogy Londonban nem mi irányítottuk a csapatokat, sőt szerintem nem is működött volna igazán. A 2-ben egy kis csapattal voltunk egy korlátozott helyszínen, ahol konkrét kihívásokkal kellett szembenézni. A 3 végén meg kb. egy komplett stratégiai játékot kellett volna betenni a hadműveletek irányításához, Shepard meg üldögélt volna a tervezőasztal mellett. :)

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Kösz az infókat :)

 

 

 

Már alig várom a 4et csak azt sajnálom, hogy abban már nem Shepard lesz a főhős :(

Meg remélem abban már lehet látni a kvarianok arcát, a 2 ben még meg is fektettem Talit hogy lássam, de hát ott se látszik :D

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem erősen túl volt lihegve a ME3 befejezése körüli botrány. Sokkal inkább arról szólt, hogy nem egy olyan hangulatú végjáték volt, amire sokan számítottak. Tény és való, hogy az EC nélkül kicsit összecsapottan hat a dolog, de még a DLC-vel együtt is vannak komoly hiányosságai. Ettől függetlenül még így is több (EC esetén meg sokkal több) dologra volt kihatása a trilógia során hozott döntéseinknek, mint ez más játékokban jellemző. Ez nem menti fel a kissé hanyag készítőket, de túlzónak érzem a felháborodást. Pláne, hogy az EC se nyugtatott sokat a kedélyeken.

 

 

Igen, az űrcsatában valóban a Normandy volt a vezérhajó. Mondjuk azért Hackett is ott volt akkor. Könnyen lehet, hogy erre a küldetésre Shepard megkapta a góré szerepet és irányíthatott, de korábban a londoni akcióról volt szó, nem? Ott hiányoltad, hogy nem lehet elosztani a csapatot, feladatokat kiszabni stb., ahogyan a 2-ben lehetett.

 

 

Túl volt lihegve, bár az a sz*r, ami az eredeti befejezés volt, sehogy se védhető. Annál millió játéknak jobb befejezése volt. Az egy összecsapott, átgondolatlan, a rajongókat szembeköpő fos volt. Nálam például a szöveg, amiben a végén felszólítanak a DLC-k megvásárlására, mélységes undort váltott ki. Az EC DLC az, ami ezt helyretett, bár hiába cserélték le a felszólítást köszönőszövegre, azt már sosem mossa le magáról a Bioware.

 

 

 

Igen, az űrcsatában valóban a Normandy volt a vezérhajó. Mondjuk azért Hackett is ott volt akkor. Könnyen lehet, hogy erre a küldetésre Shepard megkapta a góré szerepet és irányíthatott, de korábban a londoni akcióról volt szó, nem?

Nem, az egész csatára gondoltam, az űrhajók megérkezésétől a Conduitba lépésig. Az ME2 alatt is volt dolgunk az űrcsata alatt, és az ME1-ben is meghatározhattuk a flotta dolgát. Itt is simán lehetett volna párbeszédek formájában olyan döntéseket hozni az űrcsatában, hogy melyik faj hajói mit csináljanak. Mondjuk a Szövetség törjön előre és csináljon utat a Fellegvárig, a Turiánok fedezzék őket, a quariánok támadják be a Sovereigneket, a gethek foglalkozzanak a Destroyerekkel, Aria flottája fedezze a leszálló kompokat. Vagy más sorrend, más flották csinálják ezt vagy azt a feladatot. És akkor jobban számított volna, hogy hány flottát sikerült beszervezni. És legalább láttuk is volna őket. Amit meg a Földön lehetett volna tenni, azt kicsivel lejjebb ecsetelem.

 

Abból, hogy Shepard fantom, még nem következik automatikusan, hogy mindenkinek parancsolgathat meg irányíthat egy ilyen galaktikus sereget, ha kedve szottyan. Eleve a Tanácstól kapnak megbízásokat, nem csak úgy maguk ötletelnek.

De, pontosan ezt jelenti. Megmondták az ME1 végén, tisztán és félreérthetetlenül: a Fantomok mindenkor és mindenhol a rangok, szabályok és törvények fölött állnak. Egyedül a Tanácsnak tartoznak elszámolással. És a Tanács a Szövetség fölött áll, ők adtak Shepardnak nem csak fantom, de nagyköveti rangot is. Mennyibe is került volna ezután még az egész pereputty irányítását rábízni? Nagyjából tíz másodpercbe. Ezt hiába csűröd csavarod, semmi értelme annak, hogy Shepardot, aki az egész trilógia alatt irányító tisztséget töltött be, pont a végső nagy csatára mezei bokorugróvá lett avanzsálva. Az ég adta egy világon SEMMI értelme.

 

Másrészt pedig ez a sereg és ügy alighanem túlmutat egy fantom szerepkörön.

A Fantom bármilyen posztot betölthet, bármilyen feladatot elláthat, amit rábíz a Tanács. Miért is mutatna túl ez a feladatkörén, ha bármit rábízhatnak? Épp ez a lényegük, bármikor, bárhol, bármire bevethetőek, mert semmi sem köti őket. Tela Vasir és Saren is parancsoltak kisebb vagy nagyobb seregeknek már Fantom korukban is, ráadásul státuszukat kihasználva mindkettő úgy, hogy a Tanács engedélyét még ki sem kérték. Akkor nehogy már Shepard csak azért álljon félre, mert... Miért?

 

Másrészt pedig ez a sereg és ügy alighanem túlmutat egy fantom szerepkörön. Nem hiszem, hogy a 3-ban már túl sok szerepe lenne az ilyeneknek, elvégre borult az egész világrend. Amúgy is vicces lenne, ha egy fantom csak úgy bármely haderőt vezethetné szerte a galaxisban.

Igen, annyira nem számít, hogy Shepardot - akár visszakapta az ME2-ben a Fantom státuszt, akár nem - még meg is emelik a Fantom státuszát pont azért, hogy politikai és katonai vezetői szerepet is betölthessen, és be is tölt, hiszen a Fantom terminálon a csillagközi védelem szervezésébe is belepofázhat. De nyilván nem számít, épp csak külön ki van emelve a játékban és még EMS pontokat is lehet vele szerezni.

 

Shepard megbízást kapott a Tanácstól, hogy Saren után nyomozzon. Ez nyilván magasabb rendű volt, mint Hackett szövetségi megbízásai, ezért tettünk csak szívességet neki.

Ja, a harmadik részben meg csak a galaxis megmentésére kapott felhatalmazást, de az biztos alacsonyabb rendű, mint Saren üldözése.

 

Az egy dolog, hogy Shepard szervezte össze a sereget, de elég látványosan kapta azért a "tanácsokat", mi legyen.

Milyen látványos tanácsokat? Hackettől azt, hogy "tegye, amit kell"? Ez az üres frázis látványos tanács? Shepard mindent önállóan tett meg, minden döntést maga hozott meg, senki nem élt felé semmilyen tanáccsal. Sőt, kifejezetten szembe lehet menni bizonyos politikai akaratokkal. Senki nem befolyásolta, senki nem hatott rá, senki sem szólt bele a dolgába. Nem csak toborzótiszt volt, ő volt az abszolút góré a haderő összeállításában. Az került bele a seregbe, akit ő akart. Fajok sorsáról döntött, a szavára kipusztulhattak FAJOK! Nehogy már azt mond nekem, hogy még ez is csak egy másodhegedűs szerep volt... :roll:

 

Amíg ő szervezkedett, addig más (leginkább Hackett) vezényelte a globális hadműveleteket, hiszen közben dúltak a harcok. Az meg azért erős túlzás, hogy Shepard-ön kívül mindenki más csak a golyóit vakarta valahol máshol, a balhétól távol. :) A harcok közben sok fronton folytak és Anderson vagy Hackett ott álltak helyt, miközben Shepard a relatíve biztonságos Fellegvárban bámulta a naplementét, csajozott vagy épp bulizott a haverjaival. :D Jó, ez nyilván túlzás, de ennyi erővel így is lehet nézni a dolgot. :)

Hackett hol is volt, amikor Saren lerohanta az Eden Prime-ot? Biztonságban az Arcturus állomáson. Hát Anderson? Jó távol a csatáktól a SSV Normandy SR-1 fedélzetén. Ki volt ott a harcok sűrűjében? Shepard. Hol volt Hackett, amíg Shepard végig járta Ilost, Ferost, Virmire-t, Noveriát és Therumot? Biztonságban az Arcturus állomáson. Hol volt Anderson? Biztonságban a Fellegvárban. Az ME1 nagy részében e két nagyfőnök jó messze volt a bajoktól. Persze a végén beszálltak, de addig nem sok közük volt a harcokhoz. Hol is volt ez a két figura az ME2-ben? Olyan távol Shepardtól, hogy az elején talán még azt is tagadták, hogy ismerik. Anderson nagyon látványosan nem segített neki, Hackett meg vagy egy évvel a visszatérése után volt szíves szívességet kérni tőle. Az ME3-ban Anderson már valóban ott maradt a Földön, de ez max a földieknek számított, nem a galaxisnak. Hackett meg az Arcturus-csata után nem harcolt többet, a Crucible mellett táborozott biztonságban a Dreadnaught-ján - amely mellesleg a végső csatában is már csak akkor vett részt, amikor behozták a Crucible-t, vagyis miután a flotta már utat nyitott és Shepard is minden befejezett a Földön. Szóval de, ezek javarészt a töküket vakarták, amíg Shepard mentette a galaxist. Ezután még jó, hogy engedélyzett neki néhány buli meg pár csak megkettyintése. Amennyi szutykot át kellett élnie. Árulással vádolták, terroristának nyilvánították, megölték, fogságban tartották, mindezt jutalmul azért, mert több ízben is megmentette a galaxist, míg mások vakaróztak és csak a legvégén szálltak be a buliba.

 

Szóval nekem egyáltalán nem volt gondom azzal, hogy Londonban nem mi irányítottuk a csapatokat, sőt szerintem nem is működött volna igazán. A 2-ben egy kis csapattal voltunk egy korlátozott helyszínen, ahol konkrét kihívásokkal kellett szembenézni. A 3 végén meg kb. egy komplett stratégiai játékot kellett volna betenni a hadműveletek irányításához, Shepard meg üldögélt volna a tervezőasztal mellett.

Nem is írtam, hogy az egész sereget irányítsuk - nem, mintha kivitelezhetetlen lett volna erre párbeszédet írni, aztán átvezetőket csinálni -, de legalább a saját barátaink fölött lett volna némi hatalmunk. Akkor például nem lenne furcsa, hogy bár az utolsó nyugis pillanatban mindenki ott van a Földön, valami csoda folytán a legvégén már a komplett legénység a Normandy-n van. Transzportáltak? Meg nem néznénk furcsán, hogy ha a Normandy a végén olyan simán felveszi a két sérült csapattársunkat, akkor mire fel volt ez az öngyilkos roham, meg úgy alapból minden, amit addig a Földön csináltunk? Hát miért nem tették le mindjárt a csapatokat a Coonduit mellett?

És az sem lett volna nehéz, ha Shepardnak és a kis kommanójának írnak néhány kommandós akciót. Mondjuk juss el X területre, szerezd meg, aztán jelöld ki a megfelelő embereket, akik tartják. Aztán Y helyen szabotáld a Kaszások védelmét a megfelelő emberrel, amott rendezz elterelést más csapattársakkal, akiket szintén te jelölsz ki. Semmivel sem lett volna a Földön kommandózni, mint a Begyűjtők bázisán. Csak hát ahhoz úgy kellett volna megírni a játék sztoriját.

 

 

Kösz az infókat :)

 

 

 

Már alig várom a 4et csak azt sajnálom, hogy abban már nem Shepard lesz a főhős :(

Meg remélem abban már lehet látni a kvarianok arcát, a 2 ben még meg is fektettem Talit hogy lássam, de hát ott se látszik :D

 

 

Ha a megfelelő döntéseket hozod, már az ME3-ban is látni az arcukat, Taliét is. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Túl volt lihegve, bár az a sz*r, ami az eredeti befejezés volt, sehogy se védhető. Annál millió játéknak jobb befejezése volt. Az egy összecsapott, átgondolatlan, a rajongókat szembeköpő fos volt. Nálam például a szöveg, amiben a végén felszólítanak a DLC-k megvásárlására, mélységes undort váltott ki. Az EC DLC az, ami ezt helyretett, bár hiába cserélték le a felszólítást köszönőszövegre, azt már sosem mossa le magáról a Bioware.

Ezzel mondjuk nagyrészt egyetértek. ;)

 

 

 

Nem, az egész csatára gondoltam, az űrhajók megérkezésétől a Conduitba lépésig. Az ME2 alatt is volt dolgunk az űrcsata alatt, és az ME1-ben is meghatározhattuk a flotta dolgát. Itt is simán lehetett volna párbeszédek formájában olyan döntéseket hozni az űrcsatában, hogy melyik faj hajói mit csináljanak. Mondjuk a Szövetség törjön előre és csináljon utat a Fellegvárig, a Turiánok fedezzék őket, a quariánok támadják be a Sovereigneket, a gethek foglalkozzanak a Destroyerekkel, Aria flottája fedezze a leszálló kompokat. Vagy más sorrend, más flották csinálják ezt vagy azt a feladatot. És akkor jobban számított volna, hogy hány flottát sikerült beszervezni. És legalább láttuk is volna őket.

Akkor félreértettelek kicsit. Igen, ezekben igazad van. Valóban ütősebb lett volna a játék vége, ez tény. Az űrcsata szerintem is messze nem volt tökéletes. Mondjuk minden részt és küldetést lehetett volna még így vagy úgy jobbá tenni, aztán még jobbá és így tovább. :)

 

De, pontosan ezt jelenti. Megmondták az ME1 végén, tisztán és félreérthetetlenül: a Fantomok mindenkor és mindenhol a rangok, szabályok és törvények fölött állnak. Egyedül a Tanácsnak tartoznak elszámolással. És a Tanács a Szövetség fölött áll, ők adtak Shepardnak nem csak fantom, de nagyköveti rangot is. Mennyibe is került volna ezután még az egész pereputty irányítását rábízni? Nagyjából tíz másodpercbe. Ezt hiába csűröd csavarod, semmi értelme annak, hogy Shepardot, aki az egész trilógia alatt irányító tisztséget töltött be, pont a végső nagy csatára mezei bokorugróvá lett avanzsálva. Az ég adta egy világon SEMMI értelme.

A Fantom bármilyen posztot betölthet, bármilyen feladatot elláthat, amit rábíz a Tanács. Miért is mutatna túl ez a feladatkörén, ha bármit rábízhatnak? Épp ez a lényegük, bármikor, bárhol, bármire bevethetőek, mert semmi sem köti őket. Tela Vasir és Saren is parancsoltak kisebb vagy nagyobb seregeknek már Fantom korukban is, ráadásul státuszukat kihasználva mindkettő úgy, hogy a Tanács engedélyét még ki sem kérték.

Na de a Tanács most nem bízta rá ezt a feladatot, ennyi. Ha rábízta volna, akkor vezethette volna a galaktikus sereget, irányíthatott volna, akit akar stb.. Semmibe nem került volna nekik ezt tenni, de nem tették. Az más kérdés, hogy miért, de ez nekem nem tűnik olyan hatalmas problémának. Az űrcsatában Shepard-höz ment Hackett, a Normandy volt a vezérhajó, ahogy mondtad is, adhatott utasításokat stb.. Egy rövid kitérő után meg ő dönthetett az egész galaxis sorsáról. Nem olyan kis szerep ez. :)

Nem azt mondtam, hogy egyáltalán nem számít a Fantom-státusz, hanem hogy önmagában nem vonja maga után, hogy egy ilyen kaliberű haderőt vagy annak neki tetsző részét kedvére irányíthassa. Több Fantom is van, akkor a többi is megjelenhetett volna okoskodni? A Fantom-jogok függetlenek attól, hogy amúgy az illető miket tett eddig. Saren és Vasir is rendelkezett sereggel, de azért azt ne hasonlítsuk már egy egész galaxist egyesítő haderőhöz. Pláne, hogy ők visszaéltek a státuszukkal, alapból nem csinálhatták volna azt, amit, csak épp nem érdekelte őket és túllépték a hatáskörüket. Ezt persze a státuszuk miatt tudták hatékonyan megtenni, de attól még tilosban jártak és meg is lett a "jutalmuk". :)

 

Milyen látványos tanácsokat? Hackettől azt, hogy "tegye, amit kell"? Ez az üres frázis látványos tanács? Shepard mindent önállóan tett meg, minden döntést maga hozott meg, senki nem élt felé semmilyen tanáccsal. Sőt, kifejezetten szembe lehet menni bizonyos politikai akaratokkal. Senki nem befolyásolta, senki nem hatott rá, senki sem szólt bele a dolgába. Nem csak toborzótiszt volt, ő volt az abszolút góré a haderő összeállításában. Az került bele a seregbe, akit ő akart. Fajok sorsáról döntött, a szavára kipusztulhattak FAJOK! Nehogy már azt mond nekem, hogy még ez is csak egy másodhegedűs szerep volt... :roll:

A 3 története azért (főképp DLC-k nélkül) elég lineáris. Sok döntést te hozol meg, de mindig oda mehetsz, ahova épp "küldenek". Mindegy, hogy konkrétan küld-e valaki vagy nem, mert a játék nem ad más lehetőséget. Kötött a sorrend, hogy a fő fajokat mikor és hogyan szervezheted be, mellékküldetések is simán eltűnnek, ha nem akkor foglalkozol velük, amikor a játék szerint kell és hasonlók. Ettől még rengeteg dologban szabad kezünk van, de bizonyos szempontból ez a szabadság illúzió.

Nem mondom, hogy másodhegedűs volt. A haderőt ő állította össze, a fajok közti viszonyokba ő szólt bele stb., ezt nem is tagadta senki. Csak emiatt szerintem nem is feltétlenül kell minden irányítási feladatot rábízni. ;)

 

És az sem lett volna nehéz, ha Shepardnak és a kis kommanójának írnak néhány kommandós akciót. Mondjuk juss el X területre, szerezd meg, aztán jelöld ki a megfelelő embereket, akik tartják. Aztán Y helyen szabotáld a Kaszások védelmét a megfelelő emberrel, amott rendezz elterelést más csapattársakkal, akiket szintén te jelölsz ki. Semmivel sem lett volna a Földön kommandózni, mint a Begyűjtők bázisán. Csak hát ahhoz úgy kellett volna megírni a játék sztoriját.

Ez igaz. Volt is egyébként pár hasonló akció még a londoni küldetéssorozat elején. Lehetett volna több és a csapattársakat is használhattuk volna jobban, ahogyan egyébként a játék más fázisaiban is.

 

Azt viszont ne felejtsük el, hogy rengeteg ilyen alapvető hülyeség van a szériában, pusztán a jellegéből fakadóan. Annak mi értelme van, hogy mindhárom részben van egy rohadt erős és univerzális csapatunk, mi mégis mindig (nagyon kevés kivételtől eltekintve) 2 társsal megyünk kommandózni? Hogy van az, hogy az 1-ben elvileg szorongat az idő és minél gyorsabban le kéne vadászni Saren-t, ehelyett inkább mindenféle biszem-baszom mellékküldetést csinálunk? Annak mi értelme van, hogy a 2-ben amiatt hal meg valaki, mert a világmegmentő küldetésünk közben épp nem értünk rá cumit vinni az unokahúgának? Vagy az mi, hogy épp pusztul a galaxis és itt a világvége, miközben mi partit szervezünk és részegen tivornyázunk? :D Ezek se logikus dolgok (és rengeteg ilyen van), de valamiért így oldották meg ezeket. Nem a legjobban, de összességében jól. :)

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mass Effect

 

Nem azt mondtam, hogy egyáltalán nem számít a Fantom-státusz, hanem hogy önmagában nem vonja maga után, hogy egy ilyen kaliberű haderőt vagy annak neki tetsző részét kedvére irányíthassa. Több Fantom is van, akkor a többi is megjelenhetett volna okoskodni?

Alapjáraton megjelenhetnének zokszó nélkül, azt leszámítva, hogy valószínűleg Shepard volt a legmagasabb beosztású Fantom - plusz a legtöbbjük addigra már meghalt -, így nyugodtan lepuffanthatta volna az okoskodókat. Ugye a Fantom terminalhoz az ME3-ban se Kaidan/Ashley, se Bau nem férhetett hozzá - sőt, ők még az Archívumba sem léphettek be, ellenben Shepardnak megvolt a felhatalmazása arra is, hogy adatokat módosítson ott. Szóval reklamálni jöhettek volna, de Shepard lazán elküldhette volna őket, mivel nincs elegendő hatalmuk ilyen küldetések levezénylésére. Shepardnak van, hiszen vezető Fantom, katonai attasé és diplomata egy személyben, ráadásul bizonyítottan zseniális stratéga és vezető, emellett az egész galaxis ismeri, hősnek tartja és a pokolba is követi. Ő a hadvezetés alfája és omegája, fasorban sincs hozzá képest Anderson vagy Hackett. Shepard volt a legkézenfekvőbb és leglogikusabb választás. Egek, hát a legvégén a párbeszédek jócskán már másról sem szólnak, mint a Shepard-fényezésről. Shepard, ha hirtelen megállt volna, az egész egyesített flotta becsúszott volna a seggébe. :) Egyszerűen ez a két manó el akarta happolni Shep elől a dicsőséget. Mázlijukra, Skipper a végén megmurdel, így még nem is tiltakozhat. :D

 

Na de a Tanács most nem bízta rá ezt a feladatot, ennyi.

De ahogy kérdezed is: miért nem? Nincs rá magyarázat, azt leszámítva, hogy a Bioware ezen a téren lusta volt. Vagy lehet, hogy annyira nem voltak lusták, csak az EA siettette a kiadást...

 

A 3 története azért (főképp DLC-k nélkül) elég lineáris. Sok döntést te hozol meg, de mindig oda mehetsz, ahova épp "küldenek".

Szerintem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy az egész trilógia olyan lineáris, hogy ahhoz képest a vonalzó görbe. Ez a nagy szabadság csak egy nagy illúzió, akárcsak a döntések. Csak gondoljunk bele, mi változik az ME2-3-ban, ha az ME1-ben elpusztul a Tanács? Semmi, annyi az egész, hogy nem jelenik meg az ME2-ben a meetingen a három görény, az ME3-ban meg más tagok lesznek. Vagy ha Andersont tesszük meg fejnek? Akkor az ME2-ben más az egyenruhája, az ME3-ban.... Ugyanúgy ott van a Földön, magyarázat nélkül, újra admirálisi rangban feszítve. Az ME3-ban mit számít, hogy elveszítjük vagy visszakapjuk a Fantom státuszunk az ME2-ben? Semmit, az ME3-ban azonnal visszaállítják és megemelik a besorolásunk. Illúzió az egész, végig az egész trilógián, se szabadság, se döntési jog. Annyi az egész, hogy XY szereplő később nem jelenik meg, vagy más jelenik meg helyette, ha korábban meghalt. Az ME2-ben elvesztettük Mirandát? Nagy tragédia, attól a Horizon küldetést ugyanúgy megkapjuk. Talán Tali az egyetlen, akinek halála tényleg okoz néhány gondot, hiszen nélküle a gethek nem menthetőek meg. Mordin meghalt? Sebaj, Wilks a helyére áll, és minden marad a medrében. Wrex meghalt? Semmi gond, ott van nekünk Wreav. Garrus meghalt? És, nem lesz a csapat tagja, ennyi.

A lienaritás meg bárhol tetten érhető. Az ME1-ben hiába kereshetjük fel Therumot, Noveriát és Ferost kedvünk szerinti sorrendben, a játék első felében semmit sem csinálhatunk magunktól, és ugyanúgy akkor kapjuk meg Virmire-t és Ilost, amikor a történetben elérünk arra a pontra. A későbbi részekben ez nem változott, csak megnövelték a bolygók számát. Az ME3-ban meg csak annyit trükköztek, hogy néhány küldetést - szvsz helyesen - időlimithez kapcsoltak. Elvégre kicsit röhejes volt, hogy mindenre végtelen időnk van, akkor megyünk oda, amikor akarunk. Ezt ici-picit finomították néhány küldetésre az ME3-ban, illetve alapból bebukhatsz küldetéseket, ha mást előbb végzel el -> de őszintén szólva, ezek csak az ME-ben számítanak újnak, másokban ez természetes, sőt, jobban meg lettek csinálva. Vegyük a The Witcher 2: Assassins of Kings. Ott vannak olyan döntések, amik egyrészt, jó pár játékóra után érvényesülnek, másrészt, homlokegyenest más irányba, más helyszínekre, más karakterekhez viszi el a sztorit.

A Mass Effect-trilógiában minden csak illúzió. Egy zseniálisan megkomponált illúzió.

 

Azt viszont ne felejtsük el, hogy rengeteg ilyen alapvető hülyeség van a szériában, pusztán a jellegéből fakadóan. Annak mi értelme van, hogy mindhárom részben van egy rohadt erős és univerzális csapatunk, mi mégis mindig (nagyon kevés kivételtől eltekintve) 2 társsal megyünk kommandózni? Hogy van az, hogy az 1-ben elvileg szorongat az idő és minél gyorsabban le kéne vadászni Saren-t, ehelyett inkább mindenféle biszem-baszom mellékküldetést csinálunk? Annak mi értelme van, hogy a 2-ben amiatt hal meg valaki, mert a világmegmentő küldetésünk közben épp nem értünk rá cumit vinni az unokahúgának? Vagy az mi, hogy épp pusztul a galaxis és itt a világvége, miközben mi partit szervezünk és részegen tivornyázunk? :D Ezek se logikus dolgok (és rengeteg ilyen van), de valamiért így oldották meg ezeket. Nem a legjobban, de összességében jól. :)

Teljes mértékben így igaz. Éppen ezért engem jobban bosszantanak azok az ME3 kritikák, hogy a sztorija logikátlan, meg nyuszi a kalapból effektus, meg stb. Mér', az ME1-2-ben nincs ilyen? Hát a legbénább döntési helyzet épp az első részben van. Kaidan vagy Ashley? Eleve olyan hatalmas távolságra van egymástól a két áldozat, telik vagy két percbe megtenni az utat. Miért nem lehet utasítást adni, hogy míg mi elmegyünk az egyiket menteni, addig csapattársaink, vagy a Normandy fedélzetén lévő többi tengerészgyalogos mentse ki a másikat? Mert a készítők nem így akarták. Az egész egy iszonyú béna jelenet, de mindenki odáig van... Eh, két lehetőség, ezzel szemben az ME3 végén mennyi is van? És ez csak egy idétlenség. Hogy az ME2-ben a Fellegvárba simán bedokkolhatunk a Cerberus színeire festett, az orrán bazi nagy Cerberus logót viselő hajóval, és senki a füle botját sem mozdítja, sőt, Baley még a szabályokat is hajlandó áthágni csak azért, mert mi vagyunk Shepard, az nem baj. Vagy, hogy előttünk a turiant szívatja a csaj egy bicska miatt, minálunk meg egy fegyverarzenál van. Slusszpoén, ha már velünk van a sorozatgyilkos Jack (akit ugye felvesznek tanárnak gyerekek közé...), a közismerten Cerberus ügynök Miranda és Jakob, a körözött bérgyilkos, Thane vagy - és ettől gurul az ember a földön - Legio, a geth. És mindenki szabadon jöhet-mehet a Fellegvárban, abban az ME2-ben, ami sokak szerint a videojátékok csúcsa, de legalábbis az ME-trilógiáé mindenképpen. Ami már vicces, hiszen az a játék a fő sztorival még csak nem is foglalkozik. Néha közbekotyognak, de egyedül az Arrival DLC viszi előre a trilógia történetét. Az ME2 inkább egy spin-off.

 

Semmi olyan hibája nincs az ME3-nak, ami ne lett volna meg az ME1-2-nek. Sőt, sok esetben javítottak. Végre élvezhető volt a fegyvermódolás, nem kellett szondázni, Makozni, Hammerheadezni, Shepard megtanult ugrani, vetődni, a Normandy legénysége végre nem szobrok voltak, akik csak a párbeszédek idejére kelnek életre, stb..

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ha a megfelelő döntéseket hozod, már az ME3-ban is látni az arcukat, Taliét is. ;)

 

Nem is gondoltam volna, kösz az infót, néztem képeket róla :) amúgy nekem a kvariánok már kicsit meredek lennének kapcsolati szempontból. Egy twi'lekkel vagy asszárival még csak hagyján, de kicsit frusztrálna az ujjak száma a kvariánoknál, bár a szükség nagy úr "If you know what i mean" :lol: :lol: :lol:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem is gondoltam volna, kösz az infót, néztem képeket róla :) amúgy nekem a kvariánok már kicsit meredek lennének kapcsolati szempontból.

Nekem a férfi Shepard románcai közül a Talis a legbejövősebb. Az első kijátszáskor még Ashie volt a favorit de a következőnél úgy intéztem a dolgokat hogy a parancsnokom Tali miatt ejtse. Totálisan megérte. :D
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nálam az 1-nél Ash volt a befutó (szerelem első látásra :D), aztán hű maradtam hozzá, noha elég csábító alternatívák voltak. :) Már a 2-ben is eléggé hiányoltam az Ash-vonalat, a 3-ban viszont a nagyon jó kezdés ellenére szerintem csúnyán elcseszték ezt vele. Másokkal sokkal belsőségesebb és intenzívebb kapcsolataim alakultak ki, még annak ellenére is, hogy nem is volt velük románc. Későbbi kijátszásoknál aztán bepróbáltam Tali-t és Liara-t, egyik se okozott csalódást. :) Miranda-t kéne még befűzni, csak az a baj, hogy eddig még nem bírtam úgy kivinni az 1. részt, hogy hagyjam a "lámúrt". Az meg, hogy dobjam akármelyikőjüket, nem igazán passzol a stílusomhoz. :D

 

De ahogy kérdezed is: miért nem? Nincs rá magyarázat, azt leszámítva, hogy a Bioware ezen a téren lusta volt.

Szerintem nem kell ezt túlgondolni. Egész egyszerűen azért nem bíztak rá minden vezetői feladatot, mert nem lehet egyvalakire citálni mindent. Shepard szervezte a sereget, közben máshol is ment a háború. Akiket összeszedett és mentek építeni a Crucible-t, nekik is kellett egy vezér, a szuperfegyver védelme kritikus volt. Legalább annyira kritikus, mint az összefogás szervezése. Utóbbit csak Shepard tudta megoldani, ezért rábízták, előbbi maradt másra. A végén meg mindenkit Shep vezényeljen az űrben, hogy aztán lelépjen onnan és átadja a stafétát másnak. Aztán Londonban is vezesse a hadműveleteket, hogy aztán a sugár felé távozva ezt is másra bízza. Ez se működött volna jobban. Ettől még persze lehetett volna pl. úgy is, ahogyan Te írtad. Az is egy megoldás lett volna, a készítők nem ezt választották. Az ő verziójukat se éreztem zavarónak vagy logikátlannak, de nem vagyunk egyformák. ;)

 

Szerintem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy az egész trilógia olyan lineáris, hogy ahhoz képest a vonalzó görbe. Ez a nagy szabadság csak egy nagy illúzió, akárcsak a döntések. ... Illúzió az egész, végig az egész trilógián, se szabadság, se döntési jog. ... A Mass Effect-trilógiában minden csak illúzió. Egy zseniálisan megkomponált illúzió.

Sok dologban jogosak a felvetéseid, de összességében ez azért túlzás. A fontosabb szálaknál tényleg nem tudták/akarták/merték meglépni, hogy lényeges dolgok vagy lehetőségek maradjanak ki amiatt, hogy korábban milyen döntéseket hoztál. Ez bizonyos szempontból hiba. Aki többször végigtolja a játékot és mindig merőben más utakat választ, annak illúzióromboló lehet, hogy alapjában nem kap más játékot így se. Ugyan rengeteg dologban van szabadságod és dönthetsz, de a sztorit úgy vezették, hogy ezek később a kritikus pontokban szinte ugyanoda vezetnek. Ez egyrészt ügyes és kényelmes húzás, másrészt trógerség. :D

Kisebb dolgokban viszont nagyon is számítanak a korábbi döntések. Több küldetést csak akkor kapsz meg, ha anno jól döntöttél. A küldetések nehézsége, sikerességének esélye is változó ennek függvényében. Sok régi szereplő visszaköszön később és segít vagy épp keresztbe tesz. A szereplőcserékkel legtöbbször más következmények is járnak. Nemcsak érzelmileg más a töltete, ha nem Wrex-et látod viszont krogan vezetőnek vagy Mordin-t a gyógyszeres résznél. Pl. Wrex-et nem tudod olyan könnyen hülyére venni, mint Wreav-et, az új Tanácstagok se úgy viszonyulnak hozzád, mint akiket megmentettél és hasonlók. Amúgy is megdöbbentően sok kis apró dolog változik az előzmények tükrében.

Szóval elég masszív a szabadsági fokok száma és azért a játékmenet sem épp lineáris. Abban viszont maximálisan egyetértek, hogy ez így erősen félmegoldás. Lenne mit javítani a helyzeten, itt inkább az egyszerűbb és sunyibb utat követték a fejlesztők, de hátha a 4-ben már nem követik el ugyanezt. :)

 

Kaidan vagy Ashley? Eleve olyan hatalmas távolságra van egymástól a két áldozat, telik vagy két percbe megtenni az utat. Miért nem lehet utasítást adni, hogy míg mi elmegyünk az egyiket menteni, addig csapattársaink, vagy a Normandy fedélzetén lévő többi tengerészgyalogos mentse ki a másikat? Az egész egy iszonyú béna jelenet, de mindenki odáig van...

A játék belső logikája (logikátlansága) igencsak furcsa és sok helyen sántít, ezt beszéltük korábban. Ilyen szinten ez az Ash/Kaidan dolog se lóg ki ebből, csak épp tökéletes példa a problémakörre. A jelenet amúgy szerintem is zseniális, ami leginkább a drámája miatt van. Nekem ez volt az egész trilógia talán legnagyobb (pedig volt jó pár) érzelmi csúcspontja (mélypontja). A másik esélyes amúgy Mordin halála. Rohadtul váratlanul érte a játékost a pofon, hogy választania kell és nincs más út.

A 2-3-ból rohadtul hiányoltam pár ilyen súlyú kényszerdöntést. A 2-t akár veszteség nélkül is kitolhattad, ami nekem nonszensz. A 3-ban meg ugyan fajokat is kiirthattál, sok jó társat bukhattál, de szinte mindig volt több menekülési lehetőség. Az más kérdés, hogy akkor máshol buktál, de akkor is rajtad múlt. Az Ash/Kaidan szitunál a pofánkba tolták az élet igazságtalanságát, mert mindentől függetlenül választani kellett. Mindegy kit mennyire istápoltunk, mennyire voltunk jók/rosszak, milyen nagy spílerek voltunk a harcmezőn. Az a jelenet még annak ellenére is odab@szott, hogy amúgy szerencsés helyzetben voltam, hisz a Shep-em Kaidan-hoz kötődött a legkevésbé, Ash-hez meg a leginkább.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nálam az 1-nél Ash volt a befutó (szerelem első látásra :D), aztán hű maradtam hozzá, noha elég csábító alternatívák voltak. :) Már a 2-ben is eléggé hiányoltam az Ash-vonalat, a 3-ban viszont a nagyon jó kezdés ellenére szerintem csúnyán elcseszték ezt vele. Másokkal sokkal belsőségesebb és intenzívebb kapcsolataim alakultak ki, még annak ellenére is, hogy nem is volt velük románc. Későbbi kijátszásoknál aztán bepróbáltam Tali-t és Liara-t, egyik se okozott csalódást. :) Miranda-t kéne még befűzni, csak az a baj, hogy eddig még nem bírtam úgy kivinni az 1. részt, hogy hagyjam a "lámúrt". Az meg, hogy dobjam akármelyikőjüket, nem igazán passzol a stílusomhoz. :D

Az enyémhez sem. A parancsnokoméhoz viszont passzolt. :D

Ashie-t amúgy pont a ME3-beli elcseszettsége miatt ejtettettem olyan könnyen. Plusz Talit már az első kijátszáskor a ME2 alatt kiszemeltem de akkor még nem akartam ejtősdit játszani.

A Liarás románcot csak FemSheppel szeretem nyomatni. Egyszer ugyan a ME1-ME2 alatt a pasi Shepem is Liarázott de a ME3 Liarás vonalát már sehogy sem akartam kitolni vele így hagytam is az egészet és a ME2 utolsó mentésének átszerkesztésével töröltem a románcot majd anélkül folytattam a játékot. A parancsnokom nem maradt azért románc nélkül mert egyúttal beszerkesztettem neki Mirandát.

Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én Liarával kezdtem, majd a másodikban Lawson kisasszony volt a soros, és most Tali-t akarom befogni ágymelegítőnek.

Ash nekem sosem volt szimpatikus, Jack kifejezetten visszataszító volt, Tali meg szerintem a 3-ra érett be igazán

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az enyémhez sem. A parancsnokoméhoz viszont passzolt. :D

Az RPG-kben én általában nagyon közel tartom a karaktert a saját személyiségemhez. Ezért nem is szoktam pl. női karival tolni, mert nem tudnám kellőképp átérezni a feeling-et. :D

 

Ashie-t amúgy pont a ME3-beli elcseszettsége miatt ejtettettem olyan könnyen.

Lövésem sincs miért cseszték így el a 3-ban az Ash-románcot. Már a kinézetét is kicsit túlzónak találtam, más szempontból persze erre nem volt annyira panasz. :D Ellenben a kapcsolatra annál inkább.

 

Konkrétan a fellegváras csókjelenetig tök jól adta a téma, aztán meg mintha elvágták volna az egészet. Kb. nulla érzelmi kontakt, mintha csak valami szexrabszolgának lenne tartva. :D Na most ez esetleg egy Jack vagy Miranda kapcsán még lehetne egyfajta opció, de az 1-ben azért merőben más Ashley-t ismertünk meg. A végső búcsú is legalább olyan érzelmes volt, mint egy krumpli. :D

Bíztam benne, hogy a DLC-k helyreteszik a dolgot, de csak rosszabb lett. A Leviathan kapcsán olvastam valahol, hogy mindenképp vinni kell a love-interest karaktert, mert milyen jó lesz. Vittem, hát semmi nem történt. :) A Citadel-ben meg az egész trilógián átívelő hűség eredménye egy SW utalással fűszerezett iszogatás volt... :facepalm: Könyörgöm, nem valami egyetemi haverommal mentem el kocsmázni, de olyan hangulata volt az egésznek. Na most ez a 2. rész tükrében nagyon lehúzta nekem ezt a szálat.

 

 

A Liarás románcot csak FemSheppel szeretem nyomatni. Egyszer ugyan a ME1-ME2 alatt a pasi Shepem is Liarázott de a ME3 Liarás vonalát már sehogy sem akartam kitolni vele így hagytam is az egészet és a ME2 utolsó mentésének átszerkesztésével töröltem a románcot majd anélkül folytattam a játékot. A parancsnokom nem maradt azért románc nélkül mert egyúttal beszerkesztettem neki Mirandát.

Engem meg valahogy pont a 3-ban lévő dolgok fogtak meg jobban Liara-nál. Persze ezt a ME2 SB DLC-je masszívan megalapozta. Valahogy azt éreztem, hogy vele ez a románcszál szép ívesen végig van vezetve és az utolsó pillanatig működik minden kémia közte és Shep közt, ahogyan annak lennie kell. Nem igazán volt törés. Nála csak az az egy zavar, hogy a ME1-es "tinirajongói" gyerekes és zavaros viselkedése még elég problémás. Szóval tudván, hogy ki lesz belőle és milyen zseniális jeleneteket tartogat még Shep-pel, bevállalós a dolog, de az 1-ben kezdve (elvileg tudatlan fejjel) egyáltalán nem olyan vonzó a kis kékség. :D

 

Na mondjuk egy editor-ral összeeszkábált szerelmi szál nem épp adja vissza az egész esszenciáját. Úgy is mondhatnám, hogy pofon a sz@rnak. :D

 

Én Liarával kezdtem, majd a másodikban Lawson kisasszony volt a soros, és most Tali-t akarom befogni ágymelegítőnek.

Ash nekem sosem volt szimpatikus, Jack kifejezetten visszataszító volt, Tali meg szerintem a 3-ra érett be igazán

Miranda mindenképp megérne egy végigjátszást, csak az 1-ben még nincs, a 3-ban meg megint alig. Valahogy nagyon hiányos lenne így a romantikus szál. Amúgy ez az "olvasszuk fel a jégkirálynőt" vonulat bejövős lenne, de akkor meg a jó öreg Shep-nek dobni kell az 1 hódítását, aztán böjtölni a 3-ban. :D Jack nekem is nagyon karcos volt. Az egy dolog, hogy sokkal jobban néz ki a 3-ban, de akkor is ez a televarrt külső azzal a személyiséggel párosulva nekem a bőven sok kategória. :) Samara sehogy nem fogott meg, a titkárnőcikhez és Kasumi-hoz meg annyira nem tudtam közel férkőzni. Azt is nehezen tudnám megítélni, hogy megérné-e egyáltalán.

Tali nekem soha nem jött be igazán. Ez a kvarián dolog valahogy már tényleg nagyon komplikáltnak tűnik. Az egy dolog, hogy a belső számít igazán, de akkor is durva, hogy csak fantáziálhatsz róla mi lehet a maszk és a ruha alatt. Aztán meg alig némi intimitás, mert még belehal a végén. Most az egy dolog, hogy elvileg tudjuk hogyan néz ki valójában, de lehet csak trükk, mint a netes társkeresőknél. :D Amúgy meg a karaktere se passzolt hozzám annyira. Nagyon jól kidolgozott, szimpatikus meg minden, barátnak tökéletes, de ennyi elég. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mass Effect románcaim :D

 

 

Én az 1. részben mikor dönteni kellett Ash és Liara között ugye bepróbáltam a "lehetnék mindkettőtökkel" . lehetőséget, de arra Ash besértődött( a céda :lol: ) és csak Liara maradt, azt meg nem akartam szóval előző mentés betölt és konzervatívan maradtam a humán csajszinál :) .

 

2.-ban Mirandát választottam, bár azt hittem, hogy Ash-el lehet majd valamit és akkor maradtam volna hűséges :), mivel kíváncsi voltam Tali arcára egyet visszatöltöttem és azt a verziót is meg néztem, de nem az lett a végleges amivel végig toltam a játékot. Meg azért "tüzet oltani a moslék is jó" alapon megvolt Jack is :D, 3-ban nem találkoztam vele mert nem nyomtam minden küldit, de néztem képeket ott már egész jól néz ki szerintem :). Plusz Liarával is megpróbáltam feléleszteni a tüzet, mikor feljött a szobámba 3 variációt is próbáltam, de csak nem lett semmi :( Samara és Morinth küzdelmében is tűnődtem, hogy Morinth-ot esetleg, de aztán felül kerekedett bennem a hős :)

 

3.-ban Ash-t favorizáltam bár nagyon vaciláltam amikor Miranda fel-fel tűnt, hogy mit mondjak neki :D Meg gondoltam, milyen nehéz lesz köztük választani a Cerberus főbázison, de aztán szegényem meghalt :S Szíven ütött mikor a parázs sakkparty után a specialista csajszi mondta, hogy a másik csapatban játszik :(

Bár az meglepőbb volt amikor Cortez érdeklődött :D És mivel a Ash sokat volt távol, teljes titoktartás mellett, a híradós csajjal is bensőséges kapcsolatba keveredtem, aminek a videója elég gyér amúgy :D

 

 

Szerkesztve: - Darth Cupsy
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az RPG-kben én általában nagyon közel tartom a karaktert a saját személyiségemhez. Ezért nem is szoktam pl. női karival tolni, mert nem tudnám kellőképp átérezni a feeling-et. :D

Ezzel én is teljesen így vagyok. Ezért is van csak egy FemShepem és egy Renegate karakterem. Mindkettő olyan távol áll tőlem, hogy kicsit szenvedős volt úgy végigvinnem.

 

 

Kisebb dolgokban viszont nagyon is számítanak a korábbi döntések. Több küldetést csak akkor kapsz meg, ha anno jól döntöttél. A küldetések nehézsége, sikerességének esélye is változó ennek függvényében. Sok régi szereplő visszaköszön később és segít vagy épp keresztbe tesz. A szereplőcserékkel legtöbbször más következmények is járnak. Nemcsak érzelmileg más a töltete, ha nem Wrex-et látod viszont krogan vezetőnek vagy Mordin-t a gyógyszeres résznél. Pl. Wrex-et nem tudod olyan könnyen hülyére venni, mint Wreav-et, az új Tanácstagok se úgy viszonyulnak hozzád, mint akiket megmentettél és hasonlók. Amúgy is megdöbbentően sok kis apró dolog változik az előzmények tükrében.

Ez mind az illúzió része, ami azt sugallja, hogy döntési szabadságod van, hogy azonkak vannak hatásai a sztorira. De ezek illúziók. Wreavet nem tudod olyan könnyen hülyére venni, rá sem jön, hogy aláírtad a kroganok halálos ítéletét, ezért kihal a krogan faj. Wrex rájön, ezért lelövöd, és kihal a krogan faj. Változott valami? Semmi. A döntésnek, hogy az ME1-ben agyon lövöd-e Wrexet vagy sem, nincs következménye a sztoriban. Mindkét szereplővel megcsinálhatsz mindent. Az egyetlen különbség, hogy Wreavvel a kroganok maradnak a harcos úton, Wrexszel nem. De mivel az ME4 úgyis ugyanúgy fix sztorit fog prezentálni, így ez is tök mindegy lesz. De már az ME2-ben is, tök mindegy, hogy Wreav vagy Wrex ül a trónon, ugyanúgy megkapunk minden segítséget Mordin és Grunt küldetéséhez, azok ugyanúgy zajlanak le, ugyanazzal a végeredménnyel. Persze nyilván érzelmileg jobban kötődünk Wrexhez, de a készítők és a kritizálók is a történetre való befolyást emlegetik, nem pedig a karakterekhez való kötődést. Azt mindenki dicséri az ME-vel kapcsolatban.

Az, hogy a más szereplő máshogy viszonyul hozzád, nem számít a sztoriban. Ha Sparatus a turian kancellár, akkor is ugyanúgy zajlanak az események, ha Quentius, akkor is, max az utóbbival szúrósabb a párbeszéd. Az viszont nem következmény. Az lenne a következmény, ha Sparatusszal ellentétben Quentius nem keresné fel Shepet Udinánál, és miután Shep más úton - esetleg egy nehezebben - eljutni a turian vezérhez, Quentius folyamatosan aláaknázná a dolgokat, és ha rosszúl döntünk, elbuknánk a komplett turian segítséget. EZ következmény lenne. Az, hogy kapunk egy másik karaktert, és másik párbeszédet, amely így is ugyanoda fog vezetni, az nem. Az csak az illúzió híve, elhiteti az emberrel, hogy tényleg befolyásolja a történetet. De akármit csinálsz, a sztori mindig ugyanabban a mederben marad. Ugyanazok fognak meghalni, ugyanakkor fognak meghalni, ugyanazok a küldetések és helyszínek fognak jönni, ugyanazok az események fognak lezajlani, és végül Shepard ugyanott fog kikötni. Ez sík egyszerű és vonalzó egyenes. Illúzió csupán, semmi több. Játssz a Witcher 2-vel vagy a Skyrimmel, akkor megtudod, mi az, amikor nem teljes illúzió a döntés, és mi az a szabadság - ez utóbbinak a Skyrim a mintapéldája.

 

A jelenet amúgy szerintem is zseniális, ami leginkább a drámája miatt van.

Én nem tartom zseniálisnak azt a jelenetet, pont a nagyon béna drámaisága miatt lett iszonyú sz*r. A célt értem, a megoldás viszont pocsék, ezzel el is cseszték a drámát. A későbbi epizódokban sokkal jobban meg tudták oldani az ilyen drámai jeleneteket. És itt is volt kibúvó, mint későbbi epizódoknál, csak a nagy döntési szabadságban azt a megoldást nem hagyták, hogy válasszuk. Ha már rá akarnak kényszeríteni valamire, legalább alaposan gondolják ki és valósítsák meg jól, ne üvöltsön, hogy amúgy van harmadik lehetőség is, csak mi, a fejlesztők nem engedjük, hogy szabadon döntve azt válaszd.

Ráadásul még a döntést is eléggé megkönnyítik azzal, hogy Kaidan a legunalmasabb, legszürkébb karakter az egész ME-ben. Szegény annyira szürke, hogy az ME2-ben nem is foglalkoztak azzal, hogy valami önállót kapjon, egy az egyben megkapta Ashley történetét és szövegét. Az ME3-ban próbáltak valamit belecsempészni, de az is unalmas. Hát naná, hogy a szexi katonacsajt mentem meg. Még Harbingert is előbb választottam volna, mint Kaidant. :D

 

 

Románc:

ME1: Ashley (ki más? Szexi katonacsaj!), és persze Sha'ira.

ME2: Miranda (ki már? Yvonne Strahowski játssza!).

ME3: Ashley, és persze Allers.

Ez az eredeti végigjátszás, amivel mindig elsőre játszom.

Később már kipróbáltam az összes variációt. Az egyetlen FemSheppemmel végig hűséges maradtam Liarához - leszámítva a kis kitérőt Allersszel, de arra a Shadow Broker rájött. :)

 

Amúgy meg, Ashley nem szexrabszolga? :shocked::o:D Tényleg nem a legbensőségesebb a kapcsolatuk, sőt, nekem nagyon az az érzésem végig, hogy Ash és Shep inkább az ágyakrobatika miatt vannak együtt. Ami azért valahol érthető, mindketten katonák és Fantomok, ráadásul mindkettőnek a meló fontosabb. Szerintem így érthető, hogy túlságosan nem engedik közel a másikat, hiszen életük nagy részét úgyis egymástól távol töltik. Valljuk be, itt egyik karakter sem alkalmas a hosszú távú, bensőséges kapcsolatokra.

Ezért tetszik pl. a Jakob románc, ő azért dobja Shepet, mert ő kapcsolatot akar, többet, mint párszor összefeküdni, Shep meg erre alkalmatlan. Viszont ezért furcsa Miranda óhaja, mert persze, ő meg körözött terrorista, biztos van esély a boldog, békés életre Sheparddal. Stb.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.