Ugrás a kommentre

Ajánlott hozzászólás

  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:
Aki behatóbban foglalkozik a Star Wars keletkezési történetével, annak feltűnik, hogy a siker és a totális katasztrófa végig milyen közel járt egymáshoz ennél a filmnél. Nem sok kellett hozzá, hogy minden összeomoljon, és a filmtörténet legnagyobb bukása legyen belőle."

 

Hát igen. :?

  • 3 hónappal később...
Hozzászólás ideje:

Ez elképesztő! Én eddig csak a tizenkét éven aluliaknak szóló verziót láttam. Az Empire of Dreamsben sincs ennyire bemutatva, hogy mennyire pengeélen táncolt George. Azt hiszem ezek után pláne minden tiszteletet megérdemel... a saját egészségét képes volt feláldozni, csakhogy véghez vigye, amit elkezdett.

 

Donát.

Hozzászólás ideje:

Erre azért nem vennék mérget, Ody, mármint hogy ő is érezte, hogy nagyot alkothat a végén. Ezt megcáfolja, hogy mennyit szenvedett a forgatókönyvvel, meghogy mennyire tartott a bukástól.

 

Azt tudta, hogyha mindent úgy csinálnak, ahogy azt ő elképzelte, akkor nagyot alkothat :!: De ebben korántsem volt biztos...

 

Donát.

Hozzászólás ideje:
De ebben korántsem volt biztos...

 

Donát.

 

Persze, hogy nem volt biztos benne, és félt is. De azért egy filmet általában azért csinálnak, hogy sikeres legyen. :o Lucas titkon azért remélhette, hogy lesz valami. :D

  • 2 hónappal később...
Hozzászólás ideje:

Ha senkinek nincs ellenére folytatnám, Ody által megkezdett sorozatot, egy másik könyvből.

Címe: George Lucas - Szárnyaló képzelet, írta Charles Champlin.

 

Csakhogy előre írjak egy apró különbséget a Cinemás könyv, és eközött a könyv között. Talán az a különbség, hogy ez nem a Star Warsra fókuszál elsősorban, hanem Lucas munkásságára. Globálisabban kezeli a témát, előre hátra utalva az időben, és eleve sikertörténetként mutatja be, nem pedig írás közben lesz az.

Hozzászólás ideje:
Ha senkinek nincs ellenére folytatnám, Ody által megkezdett sorozatot, egy másik könyvből.

Címe: George Lucas - Szárnyaló képzelet, írta Charles Champlin.

 

Csakhogy előre írjak egy apró különbséget a Cinemás könyv, és eközött a könyv között. Talán az a különbség, hogy ez nem a Star Warsra fókuszál elsősorban, hanem Lucas munkásságára. Globálisabban kezeli a témát, előre hátra utalva az időben, és eleve sikertörténetként mutatja be, nem pedig írás közben lesz az.

Nahát..erre már én is gondoltam...el is kezdtem OCR-ezni a könyvet...mondjuk, ahogy elnéztem sok része inkább a GL topicba való. Akkor lehet hogy én majd oda pakolom ami megvan és ha megtalálom, csak még megvárom miket hozol ide... :lol:

Hozzászólás ideje:

CSILLAGOK HÁBORÚJA [1977]

Legtöbb szakmabeli kortársától eltérően George Lucast fiatalabb korában nem érdekelték különösebben a filmek. A többi gyerekhez hasonlóan eljárt ugyan a szombati matinékra, de álmaiban inkább autóversenyzőként vagy könyv- és magazin-illusztrátorként képzelte el magát.

Csaknem halálos kimenetelű autóbalesetét követően azonban megszállottan olvasni kezdett: filozófiai, történelmi és szociológiai műveket. Nem utolsó sorban pedig felfedezte Joseph Campbell írásait a mítoszokról és a különböző kultúrákra gyakorolt tartós hatásaikról.

Lucas bújni kezdte a különféle ősi népek legendáit, melyek legtöbbször a Jó és a Rossz harcát mutatták be hősök és gonosztevők, varázsló-hercegnők és emberevő óriások küzdelmén keresztül, és bennük a bűvhatalom mindig atyáról fiúra (leányra) szállt. Lucast leginkább az ragadta meg, ahogy az emberi képzelet képes mesevilágokat megteremteni a valóság könnyebb elviselése érdekében. E mesevilágok ugyanis térben és időben bármilyen távol helyezkedtek is el, mindig a szerző számára adott környezet élményanyagát dolgozták fel.

A matinékon vetített izgalmas kalandfilmek és westernek hasonló módon folklór- és mitológiai elemeket dolgoztak fel saját eszközeikkel, amit már hőseik egyszerű, fekete-fehér jellemvilága is egyértelműen elárult.

Lucas THX 1138-a komor metafora volt egy emberről, aki merő véletlenségből visszanyeri szabad akaratát, és harcba kezd a minden önkifejezést szigorúan tiltó, gonosz, elnyomó államgépezet ellen. A meghatározatlan jövőben játszódott, és ez különös, időtlen érvényességet kölcsönzött neki. Lucas, állítólag, később egyszer megjegyezte, hogy ?ha nem figyelünk oda, milyen életet élünk, könnyen egy olyan társadalmat alakíthatunk ki magunk körül, amelyben nincsen se fájdalom, se kockázat, és ahol az emberek elszigetelten, érzelemmentesen vegetálnak. "

Még be sem fejezte a munkát azon a filmen, Lalo Schifrinnek máris legközelebbi terveiről mesélt. Elmondta azt, amiből később az Amerikai krétafirka lett. ?Azután" ,folytatta, ?egy Flash Gordon-filmet akarok csinálni." Ez volt első, rövid utalása arra a vállalkozásra, mely később a Csillagok háborúja trilógiává nőtte ki magát. Ebben végre kiélhette illusztrátori ambícióit, a régi kalandfilmek iránt érzett szeretetét, valamint folklór- és mitológia-csodálatát is.

A 25 000 dollárt, amit Lucas az Amerikai krétafirká-hoz kapott, felemésztette a kétéves munka a forgatókönyv megírásától a film tétova bemutatójáig. A fiatal rendező ismét a tönk szélén állt. A Universal nem fogadta el következő tervét, és a United Artists sem. Alan Ladd Jr. azonban, aki ekkor a Twentieth Century Fox egyik vezetője volt, megnézte a Krétafirká-t, és úgy vélte, nagy az esélye a sikerre. Adott hát Lucasnak 15 000 dollárt, hogy írja meg a Csillagok háborúja forgatókönyvét. ?A legjobbkor jött az a pénz" , meséli Lucas, ?ugyanis végre kifizethettem adósságaimat, és szűkösen futotta belőle még az év végéig is."

?George több tervet készített párhuzamosan a filmről" , mondta el Ladd nemrég. ?Egyszer például kitalálta, játsszanak minden szerepet japán színészek. Leírta, milyen fajta filmet akar csinálni. A Blood kapitány-t emlegette, meg hasonlókat. Én azonban végig világosan láttam, mit fog mindebből kihozni, és ezért egy pillanatig sem kételkedtem benne. "

Lucas az Amerikai krétafirka első vázlatát három hét alatt írta meg. A Csillagok háborújá-é kilenc hónapig tartott, részben azért is, mert az előző film hihetetlen sikere gyakran elszólította (az Oscar-jelölésekről nem is beszélve). Mind otthon, mind külföldön népszerűsítenie kellett a művet, hirtelen mindenki vele akart interjút csinálni.

A munkát tovább nehezítette, hogy Lucas eleinte egy forgatókönyvbe igyekezett beszuszakolni mindazt a kalandot, ami végül is az egész trilógiát kitöltötte. Miután végre eldöntötte, a film az eredeti vázlatnak csupán az első felvonását tartalmazza majd, újabb hat havi írás következett. A forgatókönyvet csak 1974 őszén adta ki a kezéből, tehát másfél évvel a munka megkezdése után. A Csillagok háborúja előmunkálatai 1975 tavaszán kezdődtek meg.

Hozzászólás ideje:

Csak egy kis plusz infó:

Lalo Schifrin a THX-1138 zeneszerzője. Akkor azt mondta arról a filmről: "Olyasfajta kábító muzsikára volt szükségünk, ami eltompítja a hallgatók érzékszerveit" Ez maximálisan sikerült szerintem. Ezzel folytatja: "Senkit nm akarok megsérteni ezzel, de egész egyszerűen bugyuta zenét kellett írnom - Amit szándékosan nem is olyan egyszerű."

Hozzászólás ideje:

Azt hiszem, hálát adhatunk Alan Ladd Jr.-nak is azért, hogy megszületett az SW mítosz. Na persze a klubon elhangzott, hogy később mi lett a fickó sorsa (végül elment a Foxtól). Szép, hogy ennyire bízott Lucasban, és támogatta.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.