-
Összes hozzászólás:
4.483 -
Csatlakozott:
-
Utolsó látogatás:
-
Győztes napok:
10
Wilde legutóbbi győztes napja: Április 14
Ezen a napon Wilde írta a legtöbbet kedvelt hozzászólásokat!
Wilde profilja
- Születésnap: 1992-04-27
Profil információ
-
Nem
Férfi
-
Lakhely
Budapest
-
Érdeklődés:
Filmek, sorozatok, könyvek, NFL, NBA...
Legutóbbi látogatók
5.837 profil megtekintés
Wilde eredményei
-
Nagyon jó ötlet. Elég messze van még az időpont, de én most beírtam magamnak, hogy ne szervezzek akkorra semmit!
- 3 válasz
-
- 3
-
-
Hát ez a vadászpilótás dolog engem egyelőre annyira nem mozgat meg, de persze sok van még 2027-ig. Goslinggal egy tényleg nagy nevet sikerült bevonni a filmbe, úgyhogy azért érdekes lehet majd ez is.
-
The Mandalorian and Grogu spoileres topik
Wilde hozzászólást írt ebben a topikban: The Mandalorian and Grogu
Erről úgy néz ki én lemaradtam, mert tegnap nem voltam nagyon gépközelbe mára meg már elérhetetlen lett a kiszivárgott előzetes, de az elmondottak alapján ígéretes lesz. JAW mint Rotta - ezt nehezen tudom hova tenni, de nagyon szórakozatónak hangzik. -
Nagy köszönet Bencének, hogy lementette az előzetest. Számomra ez elég derült égből jött, mert nem tudtam, hogy készül Maulos sorozat. Annak, hogy új hosszabb sorozattal jelentkezik az animációs részleg, annak különösen örülök (persze idén is lesz Tales of, de az egy szűkebbre szabott dolog) az előzetes baromi jól nézett ki és ismerve a készítőket valószínűleg a minőségre sem panaszkodhatunk majd. A koncepcióban abszolút van potenciál, Maul különböző művekben feltűnt már, de van egy fehér folt a sztroijában, amit most megfesthetnek... ettől még maga a korszak amiben játszódik eléggé körbejárt már, hogy ha rajtam múlt volna egy kicsit elszakadtam volna ettől a vonaltól. Tudom ez nem kívánság műsor, de én szívesebben néztem volna akár az Akolitus idejéből, akár úgy általánosságban a High Republic korszakából egy TCW szinvonalú animációs sorozatot, de ettől még ezt is várom és biztos izgalmas lesz, amikor Maul először megjelenik döngő léptekkel az előzetesben az nagyon hatásos volt.
-
@Donát Ez a baromi jó volt, ahogy összefoglaltad az Andor lényegét és örülök, hogy újra egy hosszabb lélegzetű írást olvashattam tőled.
-
Most, hogy befejeztem az újranézést gondoltam írok pár gondolatot az évadról, egy hét múlva már úgy is az új részeket fogjuk kibeszélni. Nagyon más jellegű élményt nyújt az Andor, mint a legtöbb SW sorozat, vagy film, ha őszinte vagyok magammal nekem sem ez lenne a klasszikus SW élmény, de ettől még nekem ez volt ami a legjobban tetszett a Disney érában készült összes alkotás közül. Az Andor egy sötétebb tónusú, sokszor kilátástalan, ezt most értéksemlegesen írom, de egy felnőtteknek szóló SW. Mondjuk, ha ezt gyerekként látom, mint anno az OT-t, vagy aztán a PT-t, akkor valószínüleg nem ragadott volna úgy magával, mint azok, de ez nem egy minőségbeli különbség, csak egyszerűen egy más hangvétel és nagyon jó, hogy készül ilyen alkotás is ebben az új korszakban, amit sokat kritizálnak, de azt még talán mindenki elismeri, hogy egy lehetőséget termetett a Disney, hogy nagyon sok különböző stílusú, tónusú alkotás készülhessen el (mondjuk az elmúlt időszak termését nézve a Skeleton Crew és most az Andor 2. évad távolabb nem is állhatna egymástól). Amikor azt írom, hogy az Andor egy ízig-vérig felnőtteknek szóló SW azzal nem egy minőségbeli különbséget akarok kifejezeni, de ez nem jelenti azt, hogy az Andor ne lenne nagyon is minőségi sorozat. A szövegkönyvet tekintve szerintem kiemelkedő az összes Disney+-os általam látott produkció közül, legyen az SW, vagy Marvel. Egész egyszerűen átütő és élethű mondatokat adnak a karakterek szájába, amit később is idézni lehet és végig érződik a sorozaton, hogy nagyon alapos munkát végeztek a készítők. Itt azt is megemlíteném, hogy ez az évad 12 részes volt, amivel messze a leghosszabb játékidőt kapta a SW sorozatok között és ezt az időt nagyon jól ki is használták. A szerkezeti felépítése nagyon tetszett a sorozatnak, ahogy külön egységekre volt bontva, mindegyik blokk révén egy külön katarzissal - az első hármas végén ahol Cassian elhagyja a Ferrixet, aztán heist lezárulása a rablással, a börtönös szekvencia végén a szökéssel és végül a finálé két epizódos szála Maarva temetésével. Ezáltal az egyes blokkokban külön egy-egy konfliktuson keresztül ismerhettük meg jobban a szereplőket, építgették a kapcsolataikat, de volt egy kis külön történetszál, ami csak arra a pár részre fókuszálódott úgy, hogy közben az átívelő szál és fokozatosan fejlődött. Ezért nem éreztem annyira üresjáratnak azokat köztes epizódokat is, amikor a katarzist nyújtó rész előtt voltunk, mondjuk az ötödik, vagy a kilencedik epizódban, mert azon a vonalon is érdekes dolgokat tudtunk meg közben az ott szerepet játszó karakterekről és nem egy mellékes fillernek érződött, hanem a következő epizódban már érkező csúcspont felvezetésének. Talán a legunikálisabb rész a hetedik epizód volt, ami egy kicsit átvezető volt a rablás és a börtön között, de így viszonylag egyben látva úgy érzem, hogy nagyon jó ütemérzékkel volt beékelve oda az évad közepére az az epizód, mert így tudott egy kicsit "lélegezni" a sorozat és nem egyik nagy eseményből zuhantunk bele a másikba. Az Aldhani sokkja után kellett egy kicsit egy ilyen epizód és amellett, hogy nagyon sűrű lesz a program a második évadban a heti 3 résszel, attól még ez a szerkezeti felépítés nekem nagyon tetszik. Nekem a kedvenc szálam, ha egyben nézem, akkor a börtönös volt, ami több szempontból is kulcsfontosságú volt az évadban. A Birodalom ellentmondást nem tűrő gépezetét már korábban is láthattuk, sőt az évad során még konkrétabb példákat is kaptunk a kegyetlenségre. Felmerült bennem, hogy melyik volt a rosszabb börtön a Narkinán látott fogság, vagy az az egyszerű hotelszoba, ahol Bixet nyuvasztották szinte az őrületbe. Valószínüleg inkább a gyártósort választottam volna, ha ez a két opció van, de ez a börtön nem pusztán a Birodalom könyörtelen vasmarkát mutatta be számomra, hanem ezt az elidegenedett gépezetszerű múködést is. Itt nincs egy szadista kínzó, igazából le se tojják az itt raboskodó embereket, akik csak fogaskerekekként, a gépezet alkatrészeiként funkcionálnak, ironikus módon közben ők is alkatrészeket állítanak elő egy olyan gépezethet, ami a totális terrort hivatott elhozni a galaxisba. Ráadásul Cassiant az itt átéltek úgy érzem nagy mértkében formálták, talán még nem itt döntött rögtön úgy, hogy beáll a lázadásba, ebben nagy szerepe volt Nemiknek, meg Maarvának is a fináléban, meg amit Bix-el tettek, de ez a börtönös szekció nagy szerepet játszott abban, hogy Cass az lett aki. Ha egy részt kellene kiemelnem kedvencként, akkor még mindig a hatodikat mondanám, mert az mind vizuálisan, mind a forgatókönyvet, a rendezést tekintve számomra továbbra is libabőrös élményt adott, úgy is, hogy másodjára nézve már tudtam mire számítsak, így is ott éreztem a feszültséget a levegőben, ami átjárja azt az egész epizódot. Tényleg olyan, mint egy hullámvasót, elsőre úgy tűnik, hogy simán megy minden, aztán egyszer csak elszabadul a pokol és utána a rész végig nincs megállás és liftezik a gyomrod. Ettől még a finálé is nagyon tetszett, azt külön kiemelném ahogy a zenét használják a sorozatban feszültségkeltésre, fokozásra és iszonyat jó, emlékezetes monológok vannak benne. Ezek mellett az első három rész is tanítani való volt atekintetben, ahogy felépítették a karaktereket, a köztük lévő viszonyokat, konfliktusokat. Az elején még nem is szerepeltek benne későbbi meghatározó figurák, mint Dedra, Mon, vagy Luthen, de volt szépen idő mindenre és az az első három rész remekül megalapzta az egész sorozatot. A Kenari-s történetszál tényleg kicsit kilóg az évadból, ha nem lenne nem sokat veszítenénk vele, de ha ezt korrigálják a második évadban és lesz jelentősége Cass hugának, akkor ez is kiegyenesedhet. Volt egy két dolog, amit feleslegesnek éreztem, mondjuk az a jelenet, amikor Melshivel elkapja őket az a két halász a Narkinán, de összességében ez egy fantasztikus évad volt. Nem ez a nagybetűs SW abból a szempontból, hogy nincsenek benne jedik, sithek, nem a jó és rossz évezredes mítoszokba illő harcáról szól, ami átélhető bármikor, bármilyen korosztálynak és ettől szép és időtlen és könnyen befogadható a SW. Ettől még van az Andorban is egy korokon át könnyen átélhető, átérezhető érvényű elv, a szabadságról, az elnyomás természetéről és az ellenállásról, ami szinte bármelyik korba beilleszthető. Számomra nagyon nagy élmény, hogy elkészült ez a sorozat és adott esetben ki is léphetünk a messzi-messzi galaxisban a komfortzónából egy ilyen sötétebb hangulatú, de közben igen felemelő alkotással... az a tudat pedig még nagyobb élmény, hogy jövő héten már jön is a folytatás!
-
20 (10,15) éves a Sith-ek bosszúja
Wilde hozzászólást írt ebben a topikban: Episode III - Revenge of the Sith
Hát őszintén szólva nem örülök ennek a csak szinkron dolognak, de ettől még ez engem így is érdekelne. -
Talán ez pontosabb, de nem is a tiszteletről van szó, csak számomra ez olyan idegen, hogy más színészekkel mégegyszer megcsinálják ezt a történetet. A HP eredeti médiuma a könyv és mivel az az elsődleges, így akár filmet, akár sorozatot csinálnak belőle az egy adaptáció és így akár készülhet belőle több feldolgozás is. Ettől még ezen a vonalon haladva annak se örülnék, ha az @ati által is említett Gyűrűk urából, vagy akár a Trónok harcából készülne új változat, tekintve, hogy azok is pusztán adaptációi az eredeti műveknek (mondom ezt úgy, hogy nem tetszett a GoT utolsó két évada, de irritálna, ha azt mondanák, hogy hú ezt akkor most megcsináljuk újra). Azzal a gondolattal viszont egyetértek, hogy a sorozatként való bemutatása a HP könyveknek nem lenne rossz és több időt tudnának szánni egy-egy könyvre és a karakterekre. Néhány hete kiplatináztam a Hogwarts Legacy-t, ott egy teljesen új, eredeti történet találtak ki, ami pusztán ebben a világban játszódott és érdekes volt, tudott újat mondani és hozzátenni a HP univerzumhoz. Ha van egy közös pontja a HP-nek a SW-al az a világnak a részletgazdagsága, mélysége. Pont az a jó egy ilyen univerzumban, hogy kellően érdekes ahhoz, hogy fel lehessen fedezni új történeteket benne. Ráadásul ez a reprezentációs téma is sokkal organikusabban működhetne akkor, amikor nem egy már ismert karaktert cserélnek le egy kisebbséghez tartozó színészre, hanem eleve olyan új karaktereket alkotnak meg a saját történetükhöz ahol ez természetes módon adott, mert őt direkt így írták meg, illeszkedik is a történetbe stb. Szóval, ha mindenképpen akarnak még foglalkozni a HP világával akkor számomra tetszetősebb lett volna, ha valami új dologba kezdenek és nem újra a könyveket veszik elő, amelyekből már készült azért nem is olyan régen egy jó film feldolgozás.
-
Luthen olyan volt, hogy ezt akár én is mondhattam volna. Egyébként én nem is emlékeztem rá, hogy ez ennyire jó rész volt. Az a pillanat mikor a rezesbanda megindul és megváltozik a zene üteme is az zseniális volt és Maarva beszéde is még majdnem azt mondom, hogy Luthenét is felülmúlta. Amúgy amikor Syril és Linus Mosk sapkát cserélnek annak van valami jelentősége?
-
Az elhivatottságát bizonyítja, hogy egy ilyen akciót vezetett, ahol potenciálisan az életét kockáztatta amibe nyilván olyan megy bele, aki komolyan gondolja az ügyüket. Nekem ettől még Cinta sokkal inkább olyannak tűnik, akinek az első az akció és aztán minden más csak utána jön, míg Vel esetében ezt ennyire markánsan nem érzem és amikor ő elismétli Cinta korábban elhangzott mondatát Mon-nak, akkor olyannak tűnt, mintha saját maga előtt is az elkötelezettségét bizonygatná miután Cinta lepattintotta, hogy most nem ő a legfontosabb. Ez a Szovjetunióban működő gulág-rendszerre hasonlít, hogy átküldik őket egy másik táborba ahol tovább dolgoztatják őket és ki is nézném a Birodalomból. Nekem az nehezen áll össze ebben az esetben, hogy ami itt egy hibának van feltüntetve az a rendszer működésébe van kódolva, még ha nem is ilyen direkt módon ahogy itt történt. A rabok legfőbb motivációja a szabadulás lehetősége, az hogy egyszer ez az egész véget ér. Az első dolog amit meglátnak a hálófülkéjükben mikor felébrednek az a számláló, ami mutatja, hogy mennyi idejük van még hátra. Tekintve, hogy elég könnyen ki tudnak lépni ebből a mókuskerékből (csak rálépnek éjszaka a padlóra és már vége is van az egésznek, ahogy egy korábbi epizódban láthattuk), így nem igazán motiválja őket semmi, ha megtudják, hogy igazából sosem szabadulnak ki és könnyen végezhetnek magukkal. Utánpótlás pedig ezek szerint úgy érkezik ahogy Cassian esetében is láthattuk, hogy elítélnek valakit és új emberként kerül be a renszerbe, vagy mint kiderült régiként átszállítják ide valahonnan. Az a csávó, aki tévedésből ide került vissza, ha nem ide kerül, hanem egy másik bolygón lévő üzembe, akkor ott ugyanúgy kiderült volna az ottani rabok számára, hogy értelmetlen az egész szenvedésük, munkájuk, mert sosem szabadulnak ki. Akár ide is hozhatnak a Narkinára egyszer egy olyan rabot, aki meg máshonnan került ide úgy, hogy már ledolgozta volna épp a hátralévő idejét.
-
Én ezt az új feldolgozást nyugodt szívvel ki fogom hagyni, de nem elsősorban a casting miatt. Pitont tényleg elég nehéz belelátni ebbe a színészbe, a többiek viszont szerintem nagyon jók lehetnek, főleg Nick Frostnak örülök, akit a Cornetto trilógia óta kedvelek. Egész egyszerűen ilyen rövid (jó eltelt bő 10 év) időn belül előállni egy új változattal az nem pusztán felesleges, de valamilyen szempontból "bűn" - nem ez a jó kifejezés, de nem tudom pontosan megfogalmazni - az eredetivel kapcsolatban.
-
@DanCarver Utólag is boldog születésnapot!
-
Ez a másik kedvenc epizódom a rablás mellett. Andy Serkis ugyan csak három részben szerepelt, de elképesztően nagy hatást gyakorolt az alakításával, jelenlétével és a korábbi epizódokban is jó volt, de azt hiszem itt volt a csúcson. Amikor kiszabadulnak és Cassiant elviszi a tömeg, ő meg áll ott és tudod, hogy számára nincs kiút az az évad egyik legerősebb jelenete. Luthen beszéde meg továbbra is libabőr. Nem csak az, ahogy meg van írva a szövege és ahogy előadja Skarsgard, hanem az egész jelenetfelépítés tanítani való. Ahogy adagolja a feszültséget a liftben és mikor Lonni megérkezik, akkor elhangzik az a monológ... aki szerette a Trónok Harcát talán emlékszik, hogy volt a negyedik évadban Tyrion tárgyalásán az a beszéd, hát ez még azt is überelte nálam!
-
Amikor Cinta mondta, akkor őszintének hatott, nekem itt az volt az érzésem, hogy Vel-nek nagyon megtetszett ez a mondat, de benne még mindig inkább azt érzem, hogy nagyon bizonyítani akarja, hogy mennyire kemény lázadó és nem csak egy gazdag lány. Amúgy ez a börtönbe visszaküldős dolog úgy működik, hogy azóta van ez a szigorítás, hogy a rablás után a Birodalom bekeményített és régebben ki lehetett jutni úgy, hogy ledolgozta valaki a büntetését?
-
Valahogy arra emlékeztem, hogy hosszabban írtam róla, de ezek szerint nem... majd a második évadról mindenképpen írok.