Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

De attól, hogy próbálják hozni ugyanazt a hangulatot (ami egy folytatás/előzmény esetén elvárt, ennél a filmnél pedig személy szerint kifejezetten örültem volna, ha nem csak próbálják, de sikerül is), próbálják ugyanazt a drámát, még nem lesz valami újrafeldolgozás. A szereplők teljesen mások, a helyszín más, a sztori más és kapcsolódási pontjai vannak az eredeti sztorijához, nem az eredeti maga (bár, hogy eredeti, az erős túlzás, mert a '82-es az valóban remake).

Annyi másolás, ami erről a filmről elmondható, elmondható a Terminator 2-ről, az Aliens-ről, a Predators-ról (sőt, erről még több is, hiszen itt új zenét sem írtak, csak az eredetit átírták), stb.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az általad emlitett folytatások továbbgondolták az eredeti koncepciót. Az Aliens konkrétan már nem is ugyanabba a műfajba tartozik mint az elődje: mig az egy túlélőhorror volt, ahol a sejtetésen volt a hangsúly az Aliens már inkább akciófilm felé vitte el az irányt, plusz továbbépitette a mitológiát. A Terminátor 2 is csavar a sztorin: a terminátorból védelmező lesz, láthatjuk a robotembert egy teljesen más szemszögből, plusz sokkal nagyobb érzelmi töltetet raktak bele az egészbe.

 

Mi van ehhez képest itt? Megint sarkköri kutatók akik totál el vannak zárva és nem tudják kiben van a Dolog. Az újítások olyanokban merülnek ki, mint hogy a főhős most nő és a tesztelésnél nem a vért nézik hanem a szuvas fogakat. Ennél az átlag remake-ek is jobban elrugaszkodnak az alapanyagtól. Lásd Carpenter "The Thing"-jét. De a probléma igazán ott van, hogy az a feszültség amit próbálnak megidézni jobban sikerült az elődnek, plusz a szörny is jobban nézett ki korábban. Az egy dolog hogy ugyanaz lemegy egy másik táborban, de legalább jobban vagy érezhetően másképp menne le. Így viszont semmi értelmét nem látom. A végén azt éreztem, hogy az erre a filmre pazarékolt időt megtakarithattam volna magamnak, ha megnéztem volna a pokoli hasonló ámde minden izében jobb '82-es filmet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az általad emlitett folytatások továbbgondolták az eredeti koncepciót. Az Aliens konkrétan már nem is ugyanabba a műfajba tartozik mint az elődje: mig az egy túlélőhorror volt, ahol a sejtetésen volt a hangsúly az Aliens már inkább akciófilm felé vitte el az irányt, plusz továbbépitette a mitológiát. A Terminátor 2 is csavar a sztorin: a terminátorból védelmező lesz, láthatjuk a robotembert egy teljesen más szemszögből, plusz sokkal nagyobb érzelmi töltetet raktak bele az egészbe.

De a sztori menete mindkettőben ugyanaz (ami mondjuk nem csoda, Cameron olyan frenetikus író, hogy brilliánsan másolja az elődöket, akár ő írta, akár nem), a szereplők ugyanazokon mennek át, és nagyon sok esetben a beállítás is ugyanaz. Csak nagyobb, látványosabb, érzelmesebb formában. És a sok akció és nem túl nagyszabású csavar alá nézve ugyanazt láthatjuk, mint egy filmmel azelőtt. A 2011-es The Thing legalább nem akarja magát többnek vagy jobbnak eladni, nem álcázzák azt, hogy eredetibbet nem tudtak. Mellesleg, mivel egy kezdőfilmes ült a rendezői székben, el sem vártam, hogy felérjen az eredetihez (sőt, kifejezetten sokkal rosszabbra számítottam, egy újabb AVP-re... lehet ezért tetszik nagyon?).

Ráadásul itt azért, mint előzmény, sok lehetőségük nem volt a készítőknek. A '82-es film eléggé megszabta az utat, hiszen időben sincs a két esemény egymástól távol, és konkrétan meg lett ott határozva: a "svédek" is kutatók voltak ugyanazon a sarkkörön. Itt is le kellett égnie a telepnek, mivel a következő filmben leégve találják meg. A tesztelés meg azért kézenfekvő, hogy előjön, ez olyan sajátossága a The Thingnek, minthogy az alienek savas vére gondot okozzon (a játékban is benne van egy másik féle tesztelés). De legalább nem ugyanaz a teszt volt, és ez nem is volt használható, mint MacReady tesztje.

Szóval sok újítási lehetőség nem volt, legfeljebb az, ha egy teljesen más sztorit mesélnek el, ami semmiféle formában nem kapcsolódik a '82-es filmhez. De úgy tűnik, ezt meg nem akarták.

Az, hogy kinek hogyan tetszik a lény maga, meg erősen ízlés kérdése. De a kétfejű mumus speciel a '82-es filmből van. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az Aliens már csak azért sem lehet ugyanolyan mint az Alien mert az egyikben civilek kerülnek bajba egy darab alien ellen, ahol a feszültségkeltés egyik legfőbb forrása hogy egyetlen darab fegyverük sincs, a másikban viszont kifejezetten egy felszerelt kommandós csapatot dobnak be egy rakás alien közé. És akkor szó se esett arról, hogy mennyire más ebben a részben az android vagy hogy itt már van alien-királynő is ami nem pici újitás a végére. Persze vannak közös elemek nem is kevés, de kreativan tovább vannak gondolva nem csak el vannak ismételve, úgy hogy jelentéktelen részleteket lecserélnek. Én a folytatástól/prequeltől/remake-től többet várok annál, mint hogy a készitők belátják, hogy eredetibbet nem tudnak és leforgatják ugyanazt pepitába.

 

A The Thing kinézeténél nem a design-al volt bajom, hanem a rajzfilmszerű CGI-vel. Ami azért fura, mert a '82-es film egyik legnagyobb erejét nálam az adja, hogy a legmerészebb és a legelborultabb jelenetsorok is szinte kézzel foghatóak annyira hihetőek... és alapnak tűnt, hogy harminc évvel később még ennél is hihetőbbet fognak alkotni, erre az ellenkezője történt (és itt most nem játszik be a nosztalgia, mert nemrég néztem újra). Spoiler mögött néhány kép

 

Egy kép a mostani filmből: ha nem ijesztős horror film lenne teljesen oké lenne, de mivel itt be kéne tojni nálam teljesen félrecsúszik mivel üvölt róla (hehe), hogy az arc egyik fele csak a CGI trükkök miatt indult el az egyik irányba. Már pedig ha nem hiszem el legalább a nézés erejéig nem borzaszt el, ergo nem hat.

The+Thing+Alien+2.jpg

 

Ennél is rosszabb -nem csak a képminőség miatt- az alábbi ahol a fej mintha nem is passzolna a többihez. És nem azért mert az ilyen fejhez nem ilyen test szokott tartozni hanem mert a trükk nem szuperál úgy nálam ahogy kéne

The+Thing+Alien+10.jpg

 

Cserébe itt van a '82-es film egyik effektje. Na ez igen! Látom és már szinte a hozzátartozó bűzt is érzem az orromban. És iszonytat ahogy kell. Ezt kellett volna fokozni az új részben. Ennél kellett volna jobbat alkotni.

the-thing-image-002_1200689985.jpg

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ha valakit érdekel a Red Tails akkor ajánlanék egy cikket amibe véletlenül futottam bele. Leírja hogy valójában mi hogy is volt, és szerintem jó viszonyítási alapként szolgál majd a film hitelességéhez.

Szerkesztve: - Nabopolasszar
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az Aliens már csak azért sem lehet ugyanolyan mint az Alien mert az egyikben civilek kerülnek bajba egy darab alien ellen, ahol a feszültségkeltés egyik legfőbb forrása hogy egyetlen darab fegyverük sincs, a másikban viszont kifejezetten egy felszerelt kommandós csapatot dobnak be egy rakás alien közé. És akkor szó se esett arról, hogy mennyire más ebben a részben az android vagy hogy itt már van alien-királynő is ami nem pici újitás a végére. Persze vannak közös elemek nem is kevés, de kreativan tovább vannak gondolva nem csak el vannak ismételve, úgy hogy jelentéktelen részleteket lecserélnek. Én a folytatástól/prequeltől/remake-től többet várok annál, mint hogy a készitők belátják, hogy eredetibbet nem tudnak és leforgatják ugyanazt pepitába.

Egyrészt, hogy a Nostromo legénysége fegyvertelen volt, az erős túlzás, mivel bazi nagy lángszórókkal szaladgáltak, és Kane még a tojáskamrában is előránt egy pisztolyt a DC-ben (de még a mozisban is mondja Dallas, hogy vigyen fegyvert a felderítőcsapat, és látszik a pisztoly az oldalukon). De amiről beszélek:

Alien-Aliens: mindkettőben a fő gond, hogy a Társaság meg akarja szerezni a lényt. Mindkét esetben az indítja el a dögöket a szaporodás útján, hogy a Társaság a roncsra küld valakit, figyelmeztetés nélkül (és mindkét esetben civileket). Mindkét film az LV-426-on játszódik. Mindkettőben van egy szereplő, aki az idegeneket "támogatja", és ez a valaki a történet egy pontján meg akarja ölni Ripley-t, amiért az rájött, hogy miben mesterkedik. Ez a támadás természetesen kudarccal zárul, mert megjönnek a többiek és megmentik a nőt (Parker és Lambert először, Hicks, Hudson, Vasquez és Gorman másodszor -> és mindkét csapatnak Ripley szólt). Ez a kudarcba fulladt támadás egyben egy fordulópontja a sztorinak, amikor is hőseink feladják eddigi védekező állásaikat és megindulnak a menekülést hozó hajó felé. Ripley mindkét alkalommal visszamegy a veszélyes zónába (Jonesért majd Nyusziért), és mindkét alkalommal a visszaúton megválaszolásra kerül egy kérdés: miért ragadta el Dallast élve/mi rakja a tojásokat. Végül a szereplők egy kis hajón éppen az utolsó pillanatban hagyják el a hajót/telepet, amik mindkét esetben már akkor elkezdenek robbanni, lángokat szórni, hogy a szereplők még ott vannak. És mindkét esetben kiderül, hogy mégsem menekültek még meg, váratlan újra feltűnik a főszörny, amit - és ez a legnagyobb poén az egészben - Ripley kihajít az űrbe. Ja és mindkét filmben van hasznavehetetlen mozgásdetektor, és a lángszórók különösen fontosnak bizonyulnak. A lények legelső támadása mindkét esetben így megy végbe: felülről lecsapnak valakire és azt elragadják.

Ezért írtam azt, hogy "a sztori menete mindkettőben ugyanaz" (és nem azt, hogy ugyanolyan ;)). A sztori menete az Aliensben követi az Alient, kiegészítve azt néhány új elemmel, meg eléggé felpörgetve. De a film gerince bizony az Alienből van. A T2-nél meg még királynőkkel és tengerészgyalogosokkal sem törte magát, egyszerűen van egy T-1000-es, aztán csókolom, minden bővítés kifújt.

 

Ami a The Thingek lényeit illeti, szerintem mindkét filmben egyformán gagyik. CGI vagy báb, ezek a filmek csak elborult lénydizájnnal, de hihető trükkel nem igazán rendelkeznek. "A film egyetlen negatívuma leginkább korából fakad. 1982 régen volt, és ez a trükkökön nagyon meglátszik. Sőt, szerintem már akkor is meglátszódott az, hogy ebben a filmben nem a speciális effektekbe ölték a pénzt. Nem azt mondom, a maga idejében jó lehetett, de összehasonlítva a három évvel fiatalabb Aliennel, nos, abban jobbak a trükkök. A bábokon túlságosan látszik, hogy bábok, a stop motion eljárás pedig igencsak akadozó, mintha nem használtak volna elég pozíciót." Ezt 2009-ben írtam a '82-es filmről, de múlthét pénteken is ugyanezt éreztem, és nem azért, mert '82-es a film. Egyszerűen az akkori korban készült filmekhez képest az ugyanolyan gyengus, mint a mai kor filmjeihez képest ez a The Thing.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

De hiába az egyezés: hússzor ekkora listát lehetne irni arról milyen komoly eltérések vannak az Alien széria első és második része között. Még hangulatban sem akar passzolni a folytatás: a túlélőhorrorból horrorakció lett. Ehhez képest a Thing-ben egy komoly változást tudok mondani és az is béna sajnos (a vége). A két kezem összetenném, ha a '82-es és '11-es Thing hasonlóan lenne ugyanolyan mint az Alien-Aliens, mert most egy középszerű copy-paste.

 

De valószinüleg azért nem értünk igazán egyet mert az effektek terén eltérő a véleményünk: ugyanis az új részt föleg a rajzfilmszerű effektjei húzták le, amik nálam nem összeegyeztethetőek ezzel a zsánerrel. A régi kutyaátváltozós vagy fejleszakadós jeleneteket meg most is borzongva nézem.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

De hiába az egyezés: hússzor ekkora listát lehetne irni arról milyen komoly eltérések vannak az Alien széria első és második része között. Még hangulatban sem akar passzolni a folytatás: a túlélőhorrorból horrorakció lett. Ehhez képest a Thing-ben egy komoly változást tudok mondani és az is béna sajnos (a vége). A két kezem összetenném, ha a '82-es és '11-es Thing hasonlóan lenne ugyanolyan mint az Alien-Aliens, mert most egy középszerű copy-paste.

Ebben egyet tudok érteni. Copy-paste, de nem remake.

 

Lehet ez az alapvető különbség, mert konkrétan, mikor a '82-esben az a fej leválik a helyéről, vagy mikor elkapják Windows-t, az engem cidrizés helyett inkább nevetésre ingerelt a trükk bénasága miatt. És ilyen gagyik vannak a 2011-esben is.

 

Pl. mikor a kétfejű lény megteremti magát, vagy a lentebb is lékelt első bemutatkozása. Ha hinnél ebben, azt mondanám, szándékos gagyiskodás, de sajnos biztos, hogy nem az.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mondjuk az újrafedolgozás szót semmilyen mértékben nem tudom erre a filmre rámondani.

Annyira én se. Leginkább előzménynek tartom de amellett a másolások miatt mint afféle mellékest az újrafeldolgozást is bele tudom képzelni valamelyest a pakliba. Bármi is legyen ez a múvi a lényeg úgyse változik. Ezt nem valószínű hogy újra meg fogom nézni míg a folytatást jó néhányszor meglesem majd a jövőben.
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem vénnek való vidék

Szerintem én nem értettem meg ezt a filmet. Egyszerűen nem tudom mit akar elmesélni/bemutatni. A pénzes szál megy úgy másfél óráig, aztán hirtelen vége szakad az utolsó fél órára (azaz majdnem). A seriffet akarták bemutatni, vagy azt a pszichopata állatot? Összességében jó volt, csak a végével nem tudok mit csinálni, mert számomra az csak úgy a levegőben lóg.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem vénnek való vidék

Szerintem én nem értettem meg ezt a filmet. Egyszerűen nem tudom mit akar elmesélni/bemutatni. A pénzes szál megy úgy másfél óráig, aztán hirtelen vége szakad az utolsó fél órára (azaz majdnem). A seriffet akarták bemutatni, vagy azt a pszichopata állatot? Összességében jó volt, csak a végével nem tudok mit csinálni, mert számomra az csak úgy a levegőben lóg.

Ó pedig milyen zseniális film, ez pedig minden idők egyik legkedvencebb jelenetem:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mhXJcfczNIc

 

Épp ma terveztem megnézni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem egy rakás sz*r de ez maradjon kettőnk között. :D

Én ezt nem jelenteném ki, mert megvoltak a jó jelenetei, csak nekem az egész film a semmiben lóg. Azt viszont végképp nem értem, hogy kapta meg a legjobb rendezésért járó arany szobrocskát, mert az szerintem borzalmas volt. Szvsz egyedül a színészi játék volt az, ami kihúzta az ürülékből (azt meg nem tartom igazságosnak, hogy azt a pszichopatát mellékszereplőként indították, hisz ő vitte a vállán a filmet), és mint az év filmje... hát... voltak ennél sokkal jobb filmek is.

Nekem csalódás volt, és a szememben 5/10-nél nem is ér többet

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Majmok bolygója: Lázadás

 

Most olvasom csak a szinopszist a hátlapon…. Borzasztóan nagyvonalú. Mint ahogy az egész film a franchise- hoz…

 

Az idei karácsony-projekt egyik terméke volt ez a DVD is, amit bár moziban láttam ugyan, s megvenni sem terveztem, de valahogy mégis várakozással teli kíváncsisággal ültem le másodszor elé. Hátha valami újat fedezek fel benne, ami a moziban elkerülte figyelmemet, hátha valami olyan pozitív élmény ér, ami megváltoztatja az erősen negatív befolyásoltságomat Cézár történetében. Úgy is fogalmazhatok: szívesen adtam még egy esélyt a filmnek, mert egyszerűen szeretni akartam. Cézár történetét…

 

S számomra itt a kulcs: Cézár története. Ami fél évvel ezelőtt, az ma is ugyanúgy zavart: két órán keresztül egy majom jellemfejlődését kellett néznem, az emberi karakterek meg annyira üresek és súlytalanok mellette, hogy totál hazavágják a filmélményt. Nem akartam egész filmen át egy csimpánz gyerekkorát, kamaszkorát, bebörtönzését, szökését meg területfoglalását lesni. Egy picit másra is vágytam, bár el kell ismerni, ez így igazán stílusos lett. Pontosabban lett volna, ha már átvették volna a majmok az irányítást a Földön, s ők ültek volna a moziban/TV előtt. Remek történelmi filmet, ill. drámát láthattak volna magukról - majomszemszögből. Sajnos azonban az emberi karakterek mellett a történet is nagyon gyenge. Amellett, hogy a vírusos sztori ezerszer elcsépelt már, a legnagyobb kérdőjel számomra még mindig az, hogy ebből hogy lesz majomuralom? Mert van két tucat majom egy erdőben, amik közül van egyelőre egy db igazán értelmes – velük ellentétben meg van egy db vírus, ami épp szétterjedni készül 7 milliárd ember közt…(pontosan a nem túl régen látott, általam túl realisztikusnak tartott Fertőzés mutatta be, hogy nem olyan egyszerű kiirtani a bolygót). S míg a kis vírusunkat szépen nyugodtan körbehurcolják a világban, a Golden Gate hidat rendbe teszik, s visznek kaját a majmoknak? Vagy mi? Azt a kezdetleges populációt – látva, milyen veszélyesek kb. perc alatt el lehetne intézni.. De annyi idő alatt, míg a vírus elterjed + öl (napok, hetek), biztosan.

 

Mint mondtam, nagyvonalú. Akkor is az, hogy ha az extrákban külön kitérnek rá, mennyi apró utalást elrejtettek a filmben, tisztelve a korábbi részeket. Basszus! Forgatókönyv kellett volna, nem easter egg!! Meg mélyebb karakterek.. James Franco amilyen jó volt a 127 órában, itt olyan gyenge. Érzelmek teljes hiánya, unalom az arcán, mint akinek mindegy, mi lesz sorsunk. De az összes szereplőt is mondhatnám. Talán a legjobb Tom „Draco” Felton volt, ő legalább tudta hozni a Potteres formáját. Nagyon vérszegény játék volt egy vérszegény történetben

 

Őőőő .. A film legnagyobb pozitívuma a majom. Azaz Cézár. Azaz mit is beszélek, Andy Serkis. Egyszerűen zseniális. Amit játszik, ahogy életre keltette a majmot, ahogy azt megcsinálták – nos, az egyszerűen csodás. Simán Cézár, bocsánat Oscar díjat érdemel. S aki szidja a CGI-t, az üljön csak le nyugodtan, vegyen elő egy csomag színes ceruzát és rajzoljon tovább… Az inkább ne kritizáljon: soha ilyet ő nem tudna csinálni, az egész film grafikája egyszerűen tökéletes. A majom arca egyébként inkább próbál a ’68-as változatra emlékeztetni, mint a Tim Burton változatra – e tekintetben legalább a tiszteletadás helyénvaló.

 

Nem állítom, hogy nézhetetlen lenne, vannak benn kimondottan jó részek, de azok mind Cézárhoz köthetőek. S mivel én nem akarok azonosulni egy majommal, ezért összességében a film múló élmény lett. Technikailag rendben van ugyan, de az nem elég.

 

 

„Ember nem szereti okos majmot”

 

Nem. Meg okos majmot sem szereti nézni két órán át.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

R2-D2, én pontosan ugyanezért nem szeretem egyik Majmok bolygója epizódot vagy újrafeldolgozást sem (na jó, az eredeti film folytatásaiért már ezen túlmenő okok - sz*rok, ne szépítsük - miatt sem szeretem). Rohadtul nem érdekel egy halom, világuralomra törő vagy már azon lévő trécselő majom.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem egy rakás sz*r de ez maradjon kettőnk között. :D

Miért?

 

Én ezt nem jelenteném ki, mert megvoltak a jó jelenetei, csak nekem az egész film a semmiben lóg. Azt viszont végképp nem értem, hogy kapta meg a legjobb rendezésért járó arany szobrocskát, mert az szerintem borzalmas volt. Szvsz egyedül a színészi játék volt az, ami kihúzta az ürülékből (azt meg nem tartom igazságosnak, hogy azt a pszichopatát mellékszereplőként indították, hisz ő vitte a vállán a filmet), és mint az év filmje... hát... voltak ennél sokkal jobb filmek is.

Nekem csalódás volt, és a szememben 5/10-nél nem is ér többet

Borzalmas rendezés? Coenéktől? Tanítani kellene olyan filmeket tettek le az asztalra, a forgatókönyvírás nagymesterei.

 

A No Country pedig a mesterművük. A rendezés az egyik legprofibb amit életemben láttam, a képbeállítások gyönyörűek, Javier Bardem karaktere és alakítása egyet jelent a zsenialitással, a forgatókönyv szintén, és a hangulata is iszonyat jó és nyomasztó. A 21. század egyik legkiemelkedőbb alkotása.

 

R2: Elolvastam az írásod, és az egyetlen dolog amit fel tudtál hozni a film ellen, hogy nem tudsz azonosulni egy majommal. Ez pedig nem a film hibája. Épp ezért roppant érdekes a film, hogy milyen mély jellemvonást rajzoltak egy majomnak. Az emberektől meg nem tudom milyen filozófiai mélységeket vártál, nem róluk szól a film. Pont annyira lettek kidolgozva a jellemek, amennyira azt a történet megkövetelte.

"S aki szidja a CGI-t, az üljön csak le nyugodtan, vegyen elő egy csomag színes ceruzát és rajzoljon tovább… Az inkább ne kritizáljon: soha ilyet ő nem tudna csinálni, az egész film grafikája egyszerűen tökéletes.

Már bocs, de ennél hatalmasabb baromság nem létezik amivel lehetne dobálózni egy film kapcsán: "ha nem tetszik csinálj jobbat". Vetekszik a én papám erősebb visszavágással.

 

"Rohadtul nem érdekel egy halom, világuralomra törő vagy már azon lévő trécselő majom.

Oké, de ugyebár egy halom trécselő átalakulós robotoknak aztán sokkal nagyobb értelme van, meg hát a tejesdoboz oldalán szereplő fényképeknek is kidolgozottabb jellemrajzuk van mint a film hús-vér karaktereinek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Tanítani kellene olyan filmeket tettek le az asztalra, a forgatókönyvírás nagymesterei.

Nálam a Nolan testvérek váltanak ki efféle gondolatokat

 

 

A rendezés az egyik legprofibb amit életemben láttam, a képbeállítások gyönyörűek, Javier Bardem karaktere és alakítása egyet jelent a zsenialitással, a forgatókönyv szintén, és a hangulata is iszonyat jó és nyomasztó. A 21. század egyik legkiemelkedőbb alkotása.

 

Nekem a forgatókönyvvel van a legnagyobb bajon. Bár a könyvet nem ismerem amiből készült(és valószínűleg soha nem is fogom megismerni), de filmként nálam ez piszkosul nem működik.

A hangulatban egyetértek, magával is ragadott addig a pontig, amíg ki nem nyírták azt a szakállas faszit, ott elvesztettem minden érdeklődésemet.

Az operatőri munka soha nem érdekelt igazán (najó, talán a Hancock közben felfigyeltem rá, de ott is csak azért mert már elegem volt a folytonosan remegő kamerából)

És hát Havier, annyi volt a dolga, hogy képes legyen fapofával végigmondani a szövegeit. Sikerült neki, de nem hiszem, hogy ez feltétlen szobrocskát ért (pláne nem mint mellékszereplő).

 

Ízlések és pofonok. A ponyvaregény óta nem láttam ennyire túlértékelt filmet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nolan azért nálam is egyel jobb kategória.

 

Azért a fapofával nem tudok egyetérteni. Nézd meg azt a jelenetet amit lentebb linkeltem, tipikus példája annak hogy nem kell melodráma meg 2 liter könny ahhoz hogy lehengerlő alakítást nyújtsál. A hangsúly, a nézés, az egész kisugárzás ami a paliból árad.. Ez a színészi profizmus.

 

Pedig sok múlik az operatőri munkán. Ha már Nolanre terelődött a szó, ott van Wally Pfister, a személyes operatőre, a legjobb a szakmájából. Sose szerettem a túlhivalkodó képbeállításokat, nála pont azt szeretem hogy nem akar feltűnősködni, egyedi lenni, és még is gyönyörű képei vannak.

 

Ha úgy ülsz le megnézni a Ponyvaregényt hogy ez a legjobb film, akkor tényleg csalódni fogsz. Nekem is ez rontotta el anno az első megnézést.. Tipikusan az a film szerintem hogy csak leülsz megnézni, és vigyorogsz a szövegeken, nem kell várni tőle semmit. Egyszerűen badass a egész.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Már bocs, de ennél hatalmasabb baromság nem létezik amivel lehetne dobálózni egy film kapcsán: "ha nem tetszik csinálj jobbat". Vetekszik a én papám erősebb visszavágással.

 

 

Háát, ha Neked ebből csak ez jön le, sajnálom.

 

Ezen fórum keretei közt valóban furcsán hangzanak a soraim, de ahova eredeileg szántam, ott volt értelme. Kár volt magadra venned. Mindenesetre balagaság pont ennek a filmnek a grafikáját szidni. Ennyi.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ezen fórum keretei közt valóban furcsán hangzanak a soraim, de ahova eredeileg szántam, ott volt értelme. Kár volt magadra venned. Mindenesetre balagaság pont ennek a filmnek a grafikáját szidni. Ennyi.

Csak az egésznek nincsen értelme. A világon a leghülyébb érv az, hogy ha valami nem tetszik akkor csinálj jobbat. Ennyi erővel akkor ne is írjunk a filmekről csak azokról amik tetszenek. Sőt, ha nem tetszett a Majmok bolygója, akkor csinálj jobbat. Velős érv?

 

Amúgy meg persze hogy jól néz ki a film, de a fotorealsztikusságtól nagyon messze van, főleg ha mozgásban mutatták őket. És ezt anélkül mondom, hogy tudnék jobbat csinálni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

R2: Elolvastam az írásod, és az egyetlen dolog amit fel tudtál hozni a film ellen, hogy nem tudsz azonosulni egy majommal. Ez pedig nem a film hibája. Épp ezért roppant érdekes a film, hogy milyen mély jellemvonást rajzoltak egy majomnak. Az emberektől meg nem tudom milyen filozófiai mélységeket vártál, nem róluk szól a film. Pont annyira lettek kidolgozva a jellemek, amennyira azt a történet megkövetelte.

A film arról szól, hogy a majmok hogy lázadtak fel az emberiség ellen - a címből és az előzetesből gondolva. Tehát az emberiségnek is fontos szerepet kellett volna szánni. Nekik is meg kéne élniük a majmok lázadását, nem csak asszisztálni hozzá. Szóval de, a film hibája is, hogy az emberi karaktereket baromira a majmok alá rendelték.

 

Oké, de ugyebár egy halom trécselő átalakulós robotoknak aztán sokkal nagyobb értelme van, meg hát a tejesdoboz oldalán szereplő fényképeknek is kidolgozottabb jellemrajzuk van mint a film hús-vér karaktereinek.

Látom, neked nagyon szívügyed Csitáék sárgolyója, és ha valakinek nem tetszik - mert én ugye csak leírtam, miért nem tetszik az egész széria, konkrétan az új filmről egy szót sem szóltam, mivel még nem láttam -, az már máglyára való. :) Képzeld, a trafókkal sem tudok azonosulni - sosem állítottam az ellenkezőjét -, és légy erős, de sosem írtam olyat, hogy a Transformersben erős karakterek lennének (sőt, mindig is hangoztattam, milyen pocsék a film karakterek terén, ember, gép, egyre megy), szóval nagyjából halvány lila dunsztom sincs, miért hozod fel azt példának, azt leszámítva, hogy valamit megpróbálj erőtlenül a fejemhez vágni. De, a Transformers legalább meg sem próbál egy bugyuta, pusztán a látványt és az akciót szolgáló filmnél több lenni. Vagyis az, aminek készült, így nem is akarja rám erőszakolni, hogy most aztán értsem meg Optimus Prime lelki problémáit, vagy Megatron erőszakosságának indítékait, esetleg Sam kangörcsének tárgyát... Bár ez utóbbit azért megértettem a motorháztető felpattintásakor. :D Ami jó, mert baromira nem is érdekel. Ahogy egy majom sem érdekel, nem tudtam őket szeretni eddig egyik Majmok bolygója filmben sem, se az eredetiben, se a folytatásokban (amik ugye az eredetihez képest egy zsák trágya), se a remake-t (ami az eredetihez képest egy zsák olyasmi, amit a jó ízlés miatt most nem írok le), és tartom valószínűleg, hogy ha ez a film sem fog meggyőzni arról, hogy együtt érezzek egy az életünkre törő döggel, csak mert jártatja a száját. De majd ha egyszer eléggé unatkozom, megnézem, és lehet, hogy itt fogok tapsikolni magamban, mekkora jó film. Bár attól tartok, az is csak a látvány miatt lesz.

 

Amúgy is alapjáraton erőltetettnek tartom ezt a sztorit. Miért nem hagyták meg azt, amit az első film sugallt, hogy az emberiség kiirtotta magát, és az evolúció a majmokat emelte a mi szintünkre. Minek ez a sablonos és unalomig ismételt lázadás? Ja persze, kellett egy látványos akciófilm a klasszikus bőrébe bújtatva. Nehogy kitaláljunk már valami újat? :roll:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Dzséjt: Szerintem érdemes adni egy esélyt az új Majmok bolygója filmnek. Hozzád hasonlóan a régiektől nekem is felállt a nem létező szőr a hátamon, de ez egy meglepően korrekt film lett. Nem valószinű, hogy újra fogom nézni vagy meg fogom venni, de decens darab és az átlag nagyköltségvetésű hollywood-i filmekkel ellentétben itt mintha a forgatókönyvet nem egy másnapos szombat délelöttön dobták volna össze. Ha nem vársz tőle többet egy kellemes délutáni kikapcsolódásnál akkor szerintem nem fogsz benne csalódni.

 

A Nem vénnek való vidék pedig mestermű.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Esélyt majd adok neki. Egyszer, valamikor. Ennyi Majmok bolygója után nehéz rávennem magam.

 

Más. Megnéztem a The Expendables extra lemezét (tegnap meg a filmet). A lemez Stallone-ról nagyon szimpatikus rendezői képet festett (miután lehámozzuk a többi színész és a producerek ömlengéseit), nagyon vágja a régmúlt akciófilmek erényeit, és tényleg, szívvel-lélekkel odateszi magát a filmjeihez. De producereit jó lenne, ha távol tartaná a dokufilmektől. Így hazudni ritkán látni DVD extrákon embert. Konkrétan az egyik vagy hatszor elmondta, hogy ez a film azért a csúcsok csúcsa, mert itt minden valódi, nincs CGI. Éppen csak a filmben üvölt minden jelenet, amiben van CGI (pl. Paine kinyírása, ami nem csak azért égő, mert a szereplő éppen lángol). Ráadásul az egészben a poén, hogy a csávó mondja, hogy itt nincs blue box, meg green box, itt minden valódi. Ja, csak éppen egy másik kulisszák mögött dokuban meg ott pózol Stallone és a csaj (a búcsú jelenet) a blue box előtt. Persze a filmben is lerí, hogy az a jelenet nem a valódi helyszínen lett felvéve, a doku meg igazolja, de azért, na... Átnyálaztam már pár extrát, és tudom, hogy a producer hivatásból hazudik (ezért sem szeretem azokat a dokukat és auidó kommentárokat, amihez a producer szerephez jut... Rick McCallum, Walter Hill és David Giler megnyilvánulásaitól egyenesen viszolygók), de azért ez már súrolja a pofátlanság határát.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azért hoztam fel példának a Transformerst, mert tudom hogy szereted, és az se több annál hogy pár robot trécsel benne.

 

És nem, nem szívügyem, ha olvastad volna mi volt az első benyomásom a filmről, tudnád. :P

De a legjobbat kihozza a témából.

 

és tartom valószínűleg, hogy ha ez a film sem fog meggyőzni arról, hogy együtt érezzek egy az életünkre törő döggel, csak mert jártatja a száját. De majd ha egyszer eléggé unatkozom, megnézem, és lehet, hogy itt fogok tapsikolni magamban, mekkora jó film. Bár attól tartok, az is csak a látvány miatt lesz.

Ebből rögtön két állítás nem felel meg a valóságnak, nézd meg a filmet.

 

Miért nem hagyták meg azt, amit az első film sugallt, hogy az emberiség kiirtotta magát, és az evolúció a majmokat emelte a mi szintünkre.Minek ez a sablonos és unalomig ismételt lázadás? Ja persze, kellett egy látványos akciófilm a klasszikus bőrébe bújtatva. Nehogy kitaláljunk már valami újat?
Nem szolgált volna jó alapanyagot a filmnek, ha valami akkor ez igazán unalmas egy megoldás lenne.

De csak vegyük végig. Ugye adva van egy film, ami egy prequel(/remake) akar lenne, bemutatja az egész történet kezdetét. Pontosan mi is legyen a cselekmény? Ahogy az emberek felrobbantják magukat? Lényegtelen lenne. Ahogyan a majmok lassan, talán évezredek alatt megtanulnak beszélni? Mégis hogyan lehetne ebből film szerinted?

Emelett 10 perc akció van a 2 órás játékidőben. Nézd meg a filmet.

 

A film arról szól, hogy a majmok hogy lázadtak fel az emberiség ellen - a címből és az előzetesből gondolva. Tehát az emberiségnek is fontos szerepet kellett volna szánni. Nekik is meg kéne élniük a majmok lázadását, nem csak asszisztálni hozzá. Szóval de, a film hibája is, hogy az emberi karaktereket baromira a majmok alá rendelték.
Nem. A film egy azaz egy darab majomról szól, a jellemfejlődéséről, és arról hogy egy maréknyi majom hogyan szabadul ki San Fransiscoban, nincs itt szó még nagy emberiséget érintő lázadásról. Nézd meg a filmet.
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A "Nem vénnek való vidék" nekem is bejön igaz csak úgy-ahogy. Néhol untam de komolyabb bajom nincs vele. Amúgy semmi olyat nem láttam benne ami miatt agyon lehetne dícsérni.

Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.