MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Szerintem mostanság lehetetlen. Az elmúlt 100 évben annyit nőtt az ismeret anyag különböző tudományokban, hogy egy élet is kevés lenne hozzá, még egyhez is. De megjegyzem az emberiség értelmi szinvonala az elmúlt ezer évben nem változott. Igen, én is arra gondoltam, hogy emiatt nem igazán lehetséges. Az tuti Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Látod, most ennek isszuk a levét amikor bekezdéseken át csak magyarázol és magyarázol.... De ha nem magyaráznék, akkor neked kéne utánajárnod a válaszoknak. Különben is, úgy van, ahogy Gyoka írja, magad alatt vágod a fát Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Nem baj, inkább magyarázz, mint hogy tudatlanok maradjunk Legalább is én tuti nem nézek utána sok mindennek magam, ami elhangzik itt Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Nem baj, inkább magyarázz Yes mam! :tisztelgősmilelenneitthalenneolyan" Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. De ha nem magyaráznék, akkor neked kéne utánajárnod a válaszoknak. Különben is, úgy van, ahogy Gyoka írja, magad alatt vágod a fát Amúgy jut fejembe, kár "fényezni" téged, hisz te is a googleból meritesz. :D Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Oldie, minek hergelitek mindig? "- Te, ez hogy van? - Nem tudom, de majd jön Dzséjt és elmagyarázza..." Aztán tényleg jön Dzséjt, és a tőle telhető kimerítő magyarázatot ad. Szóval sokszor csak magatoknak köszönhetitek. Ezt általában a lustaság mondatja velem. Lusta vagyok beütni a www.google.com címet Na most két hsz-el is porba tiportam Dzséjt dicsőségét. Ejnye. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Ezt általában a lustaság mondatja velem. Lusta vagyok beütni a www.google.com címet Na ebből látszik, hogy mennyivel okosabb vagyok. Én sosem ütöm be a www.google.com címet. Itt van a jobb felső sarokban a firefoxban a közvetlen kereséss Válasz
Pildi Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. A tanulmányi rendszer a hibás. Nem arra serkentik az embert, hogy tanuljanak, gondolkodjanak, ismereteiket fejlesszék, hanem hogy magoljanak. Sajátíts el egy szakmát/szakot, a többivel ne törődj. :S Felnőtt korban meg valahogy a meló és család mellett, mégha érdekelnek is más témák, időt, energiád nem lesz rá. Ez nagyon így van. Mire kilépsz az életbe dolgozni, már annyi felesleges dolog van a fejedben, hogy nem győzöd felejteni, hogy legyen hely a valóban fontos tudnivalóknak. És most nem az irodalomra, vagy a földrajzra, történelemre gondolok, hanem pl. a paradicsomszedő gép működésének elméleti elsajátítására, amely elsős koromban termeléstechnikából vizsgakérdés volt a közgáz egyetemen, de mellette ott volt még az atomerőmű elmélete is... És még sorolhatnám. Én is hülyére tanultam magam a vizsgaidőszakokban, és bátran ki tudom jelenteni, hogy a mai munkámban alig tudok valamit hasznosítani a keményen bevágott vizsgaanyagból, az alapokon kívül szinte mindent a gyakorlatból tanultam meg. Szerintem mostanság lehetetlen. Az elmúlt 100 évben annyit nőtt az ismeret anyag különböző tudományokban, hogy egy élet is kevés lenne hozzá, még egyhez is. De megjegyzem az emberiség értelmi szinvonala az elmúlt ezer évben nem változott. Én felvetem, hogy mi a jobb? Minél többet tudni egy tudomány szűk kis szeletéről, avagy átfogó ismeretekkel rendelkezni az adott tudomány egészéről? Ez már távolról sem az a polihisztorság, amit a reneszánsz tudós testesít meg (mint pl. Leonardo da Vinci), de sajnos a világ mára olyannyira elmozdult a részletek irányába, hogy sokszor nem látják már a fától az erdőt, és ettől sok kutatás kissé öncélúvá is vált. Ezért lehetett velem baj a suliban, csesztem magolni Ezzel csak az a baj, hogy magoláson keresztül vezet az út az iskolarendszer olyan szintjére, ahol már lehetne értelmesen gondolkodva is jó eredményeket és sikerélményt elérni. Ez persze nagy kár, mert így sokszor nagyon értelmes emberkék nem jutnak el erre a szintre. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Ez nagyon így van. Mire kilépsz az életbe dolgozni, már annyi felesleges dolog van a fejedben, hogy nem győzöd felejteni, hogy legyen hely a valóban fontos tudnivalóknak. És most nem az irodalomra, vagy a földrajzra, történelemre gondolok, hanem pl. a paradicsomszedő gép működésének elméleti elsajátítására, amely elsős koromban termeléstechnikából vizsgakérdés volt a közgáz egyetemen, de mellette ott volt még az atomerőmű elmélete is... És még sorolhatnám. Én is hülyére tanultam magam a vizsgaidőszakokban, és bátran ki tudom jelenteni, hogy a mai munkámban alig tudok valamit hasznosítani a keményen bevágott vizsgaanyagból, az alapokon kívül szinte mindent a gyakorlatból tanultam meg. Nekünk a közgáz suliban meg is mondták...bizonyos dolgokat a büdös életben nem fogjuk felhasználni, ergó feleslegesek az életben. Vizsgafeladatainkat a szakmában dolgozók pl meg se tudták oldani amikor egy-egy emberke bevitte a melóhelyére ( levelezős-esti suliba jártam). Azt kell, hogy mondjam, hogy az alapvető tudáson túl, az iskolai tantárgyak anyagának kilencven százaléka tök felesleges. Vizsga után kilépsz a suliból és huss. Nem hiába mondják a nagy filózofusok, hogy az "élet a legnagyobb tanítómester". Figyelj oda, tapasztalj, tanulj, oszd meg másokkal a tudásod, gondolataid. Azért megjegyzem, hogy némely tanárnál csodálkozom, hogy megkapja a tanár jelzőt. De még sok máson is. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Ezzel csak az a baj, hogy magoláson keresztül vezet az út az iskolarendszer olyan szintjére, ahol már lehetne értelmesen gondolkodva is jó eredményeket és sikerélményt elérni. Ez persze nagy kár, mert így sokszor nagyon értelmes emberkék nem jutnak el erre a szintre. Ezért sajnos marad az önerőből tanulás. Ezért is szeretek és szoktam válaszokat keresgélni a különböző itt-ott feltett kérdésekre, mert sajna egyetemre, főiskolára már nem jutottam el (a magolás hiánya, ahogy írtad is, ellehetetleníti, mivel így viszont állandó jelleggel kettes-hármas voltam olyan tantárgyakból, ahol magolni kellett, ami meg nem mozdította előre a bekerülési lehetőségeim egy jobb suliba). És miközben keresem a kérdésekre a választ, legalább tanulok is. Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Dzséjt, azért ez jó hozzáállás Én is így szoktam néha ezt-azt megtanulni Hozzátéve még a tanuláshoz, az legnagyobb marhaság pl. a mérlegképes képzésen, hogy be kell magolni 10-15 oldalas számlatükröt, plusz a mérlegtáblát, stb. mikor a való életben ott van az ember előtt a nyomtatvány. De gondolom, sok ilyen van még a szakmai képzésekben. Yes mam! :tisztelgősmilelenneitthalenneolyan" Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. (szerkesztve) A tanulmányi rendszer a hibás. Nem arra serkentik az embert, hogy tanuljanak, gondolkodjanak, ismereteiket fejlesszék, hanem hogy magoljanak. Sajátíts el egy szakmát/szakot, a többivel ne törődj. :S Felnőtt korban meg valahogy a meló és család mellett, mégha érdekelnek is más témák, időt, energiád nem lesz rá. Ezzel nem értek egyet. Én sohasem magoltam, nem is tudok, nem is akarok. Logikát keresem mindenhol, és mindenben lehet többnyire találni, legalábbis ami lényeges, ott igen. Az oktatási rendszer pedig finoman fogalmazva díjazza ezt a metódust, ugyanis remek eredményeket tudok felmutatni. Attól, hogy valaki nem elég okos ahhoz, hogy logikusan megtanulja az anyagot, épp ezért csak magolva, összefüggések ismeretének teljes hiányában vágja be az egészet, és utána sopánkodik, hogy épphogy meg lett a kettes, az bizony nem az oktatási rendszer hibája. Aki nem elég okos, nem kell egyetemre menni, manapság nagyobb szükség van kétkezi munkásokra, szakmunkásokra, mint diplomásokra. Remel példa erre a Módszertani ismeretek elsajátítása a közgázon. Azt bizony képtelenség magolni, érteni kell, a hallgatók 90% legalább 2x neki is fut legalább egy vizsgának a 4ből, mert összefüggéstelenül akarják megtanulni, ami lehetetlen. Aztán meg csodálkozva néznek azokra, akik simán ötösre megcsinálják, mintha nem is a Földről, hanem a Holdról származna az illető. Szerkesztve: 2009. Július 22. - Donát Válasz
Obi1 Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Én az elmúlt 2-3 évben ha fél órát tanultam, akkor még sokat mondtam. Meg is látszik persze az eredményeimen. Donát: És Ady Endre életrajzát milyen összefüggésekkel tanultad meg? Vagy a 15 versszakos verseket is próbálod logikusan megérteni? Aki nem elég okos, nem kell egyetemre menni, manapság nagyobb szükség van kétkezi munkásokra, szakmunkásokra, mint diplomásokra. Aki nem járt egyetemre, az már hülye? Bocs de egy kicsit fellengzősen hangzik ez a szöveg. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Hozzászólás ideje: 2009. Július 22. Kifordítod a szavaimat. Amit írtam, az csak annyit jelent, hogy rengeteg olyan ember van az egyetemen, aki nem oda való. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni, átszenvedni kettesekkel a három + két évet ahelyett, hogy rájönne, hogy neki szakmát kell tanulnia. Attól, hogy valaki kevésbé okos, vagy ha úgy tetszik: kevésbé képes elsajátítani a hatékony tanulás rendszerét, még nem h*lye. A verseket pedig imádom, így sohasem okozott gondot a megtanulásuk. Ha folyamatosan úgy gyakorlod, mintha szavalásra készülnél, figyelsz a hangsúlyokra, keresed mögötte az értelmet, akkor seperc alatt meg lehet tanulni a verseket. Persze az értelmeset, de a gimis tanulmányaim során egyetlenegy olyan versre sem emlékszem, ami gondot okozott volna ezzel a módszerrel, pedig volt egy pár memoriter. Az Ady életrajzban a helyszínek és az évszámok adják meg az összefüggést. Ha megtanulod, hol született és mikor, hol házasodott össze és kivel, hol halt meg és mikor, akkor utána csak azt kell követni, hogy merre miért ment. Számomra ezek logikusak voltak, hiszen mindig volt mögöttük valami mozgatórugó (nő, állás, íráslehetőség, egészség, stb.) Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Szerintem itt nem is ezzel van a gond, hanem azzal, hogy sok adatot is tudni kell hozzá, mert azért az évszámokat kérik itt is (pedig nem is töri), és pl. ha tudod, hogy 20 évesen mit csinált, akkor max összeadod, és kijön, de ahhoz meg azt kell tudni, hogy hány évesen merrefelé járt, bár utóbbi talán könnyebb Értem én, hogy mit írsz, és nagyon jó, ha valaki így tud tanulni, de azért pár adatszerűséget nem árt néha tudni az életrajzokból sem azon kívül, amit írtál, legalább is a többségnek Nem sokat, csak keveset, a többi meg ugye logika, ahogy írtad Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Ezzel nem értek egyet. Én sohasem magoltam, nem is tudok, nem is akarok. Logikát keresem mindenhol, és mindenben lehet többnyire találni, legalábbis ami lényeges, ott igen. Az oktatási rendszer pedig finoman fogalmazva díjazza ezt a metódust, ugyanis remek eredményeket tudok felmutatni. Attól, hogy valaki nem elég okos ahhoz, hogy logikusan megtanulja az anyagot, épp ezért csak magolva, összefüggések ismeretének teljes hiányában vágja be az egészet, és utána sopánkodik, hogy épphogy meg lett a kettes, az bizony nem az oktatási rendszer hibája. Aki nem elég okos, nem kell egyetemre menni, manapság nagyobb szükség van kétkezi munkásokra, szakmunkásokra, mint diplomásokra. Remel példa erre a Módszertani ismeretek elsajátítása a közgázon. Azt bizony képtelenség magolni, érteni kell, a hallgatók 90% legalább 2x neki is fut legalább egy vizsgának a 4ből, mert összefüggéstelenül akarják megtanulni, ami lehetetlen. Aztán meg csodálkozva néznek azokra, akik simán ötösre megcsinálják, mintha nem is a Földről, hanem a Holdról származna az illető. Na most meg éppen te fordítottad ki az én szavaimat. Attól, hogy te ( és még sokan mások) hajlamosak a tudásvágyuk bővítésére, még nem jelenti azt, hogy az oktatásügy ezt elősegítené. Sőt! Ha tehetik leterhelnek minden sz*rral, de közben elfelejtenek rendesen megtanítani olvasni, számolni és úgy általában gondolkodni. Ezt a logikusságra épülő dolgot meg felejtsd el, vagy ne erre hagyatkozz csupán amikor valamit meg akarsz érteni, mert ha éppen a költőket vesszük alapul és úgy általában a költészetet, akkor éppen az ihletet hazudtolod meg, ami ugye valami megfoghatatlan, spirituális dologból ered(het). Az alkotóvágyat se lehet képlettel leírni. De még sok-sok olyan érzést se mely hatással van a művészetekre, történelemre, tudományokra....ésatöbbi. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Attól, hogy te ( és még sokan mások) hajlamosak a tudásvágyuk bővítésére, még nem jelenti azt, hogy az oktatásügy ezt elősegítené. Sőt! Ha tehetik leterhelnek minden sz*rral, de közben elfelejtenek rendesen megtanítani olvasni, számolni és úgy általában gondolkodni. Pontyosan! Jó neked, Donát, hogy kifogtál olyan iskolákat, amikben értékelik a logikát, de jártál volna az én sulijaimba, és most nem egy egyetemen ülnél, legalábbis, ha ugyanúgy tanultál volna, mint én (és én úgy tanulok, mint te). Négy suli, 15 év, és talán ha öt olyan tanárom volt, akik tényleg értékelték, hogy nem magolok, hanem értelemmel tanulok (és ebből az ötből az utolsó kettő suliban egy sem volt, pedig ott tanultam a számtechet, ami a logikára építene, nem a magolásra...). Valószínűleg ezért sem tanultam meg sohasem németül, mert - ahhoz képest, hogy 12 év alatt ebben a tantárgyban volt a legeslegtöbb tanárom, volt olyan év, hogy két-három is akadt - mindegyik(!) azt erőltette, hogy magoljuk be a szavakat, a szövegeket, tételeket... nem úgy, mint a két angoltanárom, akikkel órán beszélgettünk. Érdekes, angolul két év alatt jobban megtanultam, mint németül 12 év alatt. Szóval, ha az oktatási rendszer nem olyan lenne, amilyen, akkor abból a 10+ némettanárból, akik több, mint egy évtized alatt német nyelvre próbáltak okítani, csak lett volna egy olyan értelmes, aki nem magolással erőlködött volna. És ez csak a német, hol van még a matek, a fizika, a kémia, amikben szintén nem árt, ha az ember meg is érti, nem csak bemagolja. Szerintem itt nem is ezzel van a gond, hanem azzal, hogy sok adatot is tudni kell hozzá, mert azért az évszámokat kérik itt is (pedig nem is töri), és pl. ha tudod, hogy 20 évesen mit csinált, akkor max összeadod, és kijön, de ahhoz meg azt kell tudni, hogy hány évesen merrefelé járt, bár utóbbi talán könnyebb Szerintem a magyar nem több, mint egy mesedélután. Sosem tanultam magyarórákra, se irodalomra, se nyelvtanra, az érettségi szünetben még csak elő sem vettem a magyar könyveket. Ez mondjuk szívás volt verseknél, mert azokat nem tanultam (akárhogy szépítjük, azt biza magolni kell, és azt nem tudok, nem is akarok, tehát rendre megkaptam az egyeseim ), viszont az életrajzok, novellák, regények, de még a verselemzések is mentek, mert csak mesélni kell róluk. Életrajznál, legalábbis nekem, mindig elég volt annyi, hogy tudjam, az író mikor született és mikor halt meg. Utána azt mondtam/írtam, hogy húsz évesen ezt csinálta, pár évvel később azt csinálta, öreg korára ott élt, stb. Ha a körítés jó, akkor bár az ötöst nem kapod meg, de minimum a hármas garantált. Ha valakinek jó a mesélőkéje, és elő tudja adni magát, akkor simán vehet ilyen akadályokat. Törinél mondjuk már nem játszható be, ott tényleg tudni kell a pontos évszámokat (bár, mivel számokat valamiért nehezen jegyzek meg, én ott is sűrűn éltem olyannal, hogy az 1500-as években, 1550 körül, az 1550-es évek közepén, stb.). Meg még verselemzésnél lehet gond, mert ha olyan a tanár, aki magoltatásra van beállítva, akkor nem fogja díjazni, hogy saját véleményed, gondolaltaid vannak a versről, és nem a tankönyv szövegét írod (ezért voltam középsuliban az utolsó évig kettes, mert két tanár volt, de egyik sem díjazta az önálló gondolatokat... az egyik odáig ment, hogy másodikban és harmadikban félévkor meghúzott). Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Oké, lehet ostromolni az oktatási rendszert, hogy nem tudja az embereket írni, olvasni és számolni tanítani, épp csak nem igaz, hiszen itt vagyok én, élő példaként, lehet, hogy ez csak szerencse, de az iskolák, ahova jártam nem holmi illegális tanodák, hanem a magyar (és most már a Bolognai) rendszer alapján működő létesítmények. Az, hogy én remekül tudtam ezeket abszolválni, épp azt bizonyítja, hogy nem feltétlenül van baj magával a rendszerrel, inkább csak azzal, ahogy egyes iskolák azt értelmezik... Oldie: A memoriter tanulásnál nem is írtam logikát, inkább csak azt, hogy éld bele magad a versbe, hangsúlyozz, és sokkal könnyebb, mintha monotonon próbálnád minden értelem nélkül "eldalolni". Ez olyan különbség, mint élvezetből d*gni vs. semmi kedvem nem volt, csak az asszony rám mászott. Azt hiszem, nem kell tovább ecsetelni Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Az, hogy te eljutottál eddig, az magadnak köszönhető szerintem és nem az oktatásnak, amiben tudjuk a diákok háromnegyede minimum nem tud olvasni vagy/és számolni. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Szóval a siker az én érdemem, a kudarc meg a rendszeré? Ha megnyerek egy sakkversenyt, az én érdemem, de ha elvesztem, az a lebonyolítás hibája? Aligha. Ha valóban igaz az, amit írsz, és a diákok 3/4-e nem tud írni-olvasni, az bizony épp úgy lehet a nebulók hibája, mint magáé a rendszeré. És én hajlok arra, hogy főleg az előbbiről van szó. Ha az oktatásról beszélünk, én nem a rossz felfogású tananyagbevasalást, vagy tanulásmódszertan elsajátítást emlegetném fel, szerintem ezekkel semmi baj sincs, sokkal inkább azt, hogy miként csökken a tanárok tisztelete és fegyelem tartási repertoárja évről-évre. Hiába lenne (véleményem szerint) alapjában véve egy jól működő rendszer; ha nem tudják a fegyelmet és a szabályokat betartatni, mert a gyerekek egyre jobban visszaélnek a "jogaikkal" a kötelességeik teljesítése nélkül, akkor alapjaiban fog összeomlani az egész. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. A két dolog közt van összefüggés. De hogy megnyugtassalak, már az én koromban is pocsék volt a tananyag, bár akkor még több joguk volt a tanárokat. Noh, ebbe a témába eddig megyek bele és nem tovább. Válasz
Obi1 Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. (szerkesztve) Egyetértek Donáttal abban, hogy túl sokat engedhetnek meg maguknak a diákok. És szerintem ezeket az úgymond felesleges dolgokat se azért tanítják meg mert nem lehet nélkülük boldogulni az életben, hanem mert ez része az iskolai kínzásnak. Szerintem alapból a legfontosabb feladata az iskoláknak hogy felkészítse a diákokat az életre. Ebbe beletartozik a fegyelem elsajátítása, az olyan dolgok megtanulása amik feleslegesek, ezzel is éreztetve hogy van olyan hogy kötelesség. Mert akik 6-7 órát nem bírnak ki az iskolában, akkor azok hogy fognak boldogulni a munkahelyükön? Nincs azzal semmi gond hogy olyanokat tanulnak meg, amiket nem tudnak közvetlenül felhasználni. Így is IQ70 a többség, képzelem hogy mi lenne akkor ha még könnyítenének is a tananyagon. És az milyen már hogy összevonják a reál tantárgyakat? Sajnos egyre inkább viszik le a színvonalat minden szinten az iskolákban. Ne csodálkozzon senki se ezeken az emo-s meg kitudja milyen gyerekeken, ha nem tanították meg őket semmire se. Körülnézek egy átlagos középiskolában, és kérem magamtól, hát kikből lesznek itt orvosok? Fizikusok? Mérnökök? Persze, nem éltem 30 éve, nem tudom hogy akkor milyen volt a fiatalság, de van egy olyan érzésem hogy nem olyan szinten voltak mint a mostaniak. Szerkesztve: 2009. Július 23. - Obi1 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Oldie neked semmi se jó. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Oldie neked semmi se jó. Örülj ember, hogy neked minden megfelel. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. (szerkesztve) Örülj ember, hogy neked minden megfelel. Azt Te honnan tudod? De én próbálok pozitív lenni. A nyavalygással csak magamnak ártok. Az élet meg túl rövid ahhoz, hogy folyton keseregjek. Szerkesztve: 2009. Július 23. - Ody Mandrell Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Azt Te honnan tudod? De én próbálok pozitív lenni. A nyavalygással csak magamnak ártok. Az élet meg túl rövid ahhoz, hogy folyton keseregjek. Na, egy boldog ember! Helyes! Mellékesen megjegyzem, nehogy azt hidd, hogy más nem akar pozitív lenni. Csak t'od őket nem hagyják. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Mellékesen megjegyzem, nehogy azt hidd, hogy más nem akar pozitív lenni. Csak t'od őket nem hagyják. Azért biztos van olyan dolog is ami rajtad múlik. Állj a sarkadra. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Azért biztos van olyan dolog is ami rajtad múlik. Állj a sarkadra. Igen és azokat ki is használom. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Igen és azokat ki is használom. Remélem tényleg így van. Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Hozzászólás ideje: 2009. Július 23. Oldie: A memoriter tanulásnál nem is írtam logikát, inkább csak azt, hogy éld bele magad a versbe, hangsúlyozz, és sokkal könnyebb, mintha monotonon próbálnád minden értelem nélkül "eldalolni". Nekünk nem kellett a középiskolában verseket tanulni, meg úgy általában kevés kötelező olvasmányt kért csak a magyar tanár. Aztán harmadikban felajánlotta egy versnél, ha valaki megtanulja jól, kap egy ötöst. Nem volt egy oldal sem, mégis csak ketten vállalkoztunk rá, én voltam az egyik, igazából az vitt rá, hogy szép volt a vers (később öcsémék megkapták érettségin ). Mivel már rég tanultam verset, így elég hülyén ment eleinte, de mikor váltottam, és dallam, stb. alapján próbálkoztam, egyből jobban ment Szóval, amit írsz a tanulásról, az nagyon is reális, de abban is van valami, hogy eléggé függ a tanártól, hogy mit fogad el tőlünk. Lentebb emlegetett Salla nevű lány is inkább úgy tanult, ahogy Te (legalább is így rémlik), inkább sokat olvasott, és megválogatta, hogy mit, stb. nem magolt. Az egészben az volt a röhej, hogy a töri érettségijére négyest kapott a tanártól, mert a tanár nem tudta értékelni, hogy a diákja többet tud, emiatt végül a második helyre vették fel, melyet megjelölt a felvételiben, és utólag kiderült, hogy sokkal jobban járt a másik egyetemmel. Legalább is ő így mesélte anno Valahogy ez azért érdekes Egyébiránt az én sulimban is tudták értékelni, ha valaki nem csak magolt, hanem voltak önálló gondolatai, sőt. Egyetértek Donáttal abban, hogy túl sokat engedhetnek meg maguknak a diákok. Körülnézek egy átlagos középiskolában, és kérem magamtól, hát kikből lesznek itt orvosok? Fizikusok? Mérnökök? Persze, nem éltem 30 éve, nem tudom hogy akkor milyen volt a fiatalság, de van egy olyan érzésem hogy nem olyan szinten voltak mint a mostaniak. Egyetértek én is, a mai diákság kész borzalom, tisztelet a kivételnek. Ilyen kétségek benne is felmerülnek. De amint látom, azért vannak páran, akik nem kanászodtak így el, szóval még semmi sincs veszve Azt Te honnan tudod? De én próbálok pozitív lenni. A nyavalygással csak magamnak ártok. Az élet meg túl rövid ahhoz, hogy folyton keseregjek. Ez igaz, azért próbálok én is sokszor nem keseregni, bár ez nem mindig sikerül. Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.