Ugrás a kommentre
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Star Wars SAGA Fórum és Hírportál

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dzséjt

Admin
  • Csatlakozott:

  • Utolsó látogatás:

  1. Rohanós nap volt, mert pont a premier napjára esett a céges évbúcsúztató buli, így már kissé ittasan csatlakoztam a csapathoz, Meg éhesen. De, mire jött a film, mindkettő elmúlt, sőt, ahogy megjelent a vásznon a "Réges-régen..." felirat, az álmosságot is kicsapták a szememből. Piszkosul élveztem a filmet, hát még az utánna jövő beszélgetést. Mennyit találgattunk, mi merre hány léépés. Ki Snoke, mit találhatott Luke az első Jedi templomban, honnan jött az Első Rend, kicsoda valójában Rey, és így tovább. Simán elkezdett ránk virradni, ha jól emlékszem. Meg arra is, hogy nekem másnap még be kellett volna mennem az egyik pesti munkahelyemre, de a rohangászás miatt úgy lebetegedtem másnapra, hogy inkább hazamentem Vp-be. De a film, a premier hangulata, és az utána jövő beszélgetés simán megérte a lázat is.
  2. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Episode II - Attack of the Clones
    Bár érdekes adalék lett volna az, hogy C-3PO-t Luke és Leia szülei közösen építették meg, mégis jobb, hogy ezt a jelenetet kivágták. Mert nem igazán lett volna arra magyarázat, hogy a sivatag közepén lévő farmon, ahol elég sok droidot alkalmaznak és igyekeznek azokat karban tartani, miért volt közel 10 éven át C-3PO borítás nélkül. A forgói így is telemennek homokkal, képzelem, mit művelhetnek a durva homokszemek a mozgó alkatrészeivel és az elektronikával eme védelem teljes hiánya esetén. Pláne úgy, hogy ezek szerint valamennyi ideje már meglehet hozzá az alkatrész. Ha napokkal, hetekkel, hónapokkal vagy évekkel korábban került oda a borítás, akkor miért nem fejezte be Owen? Ha pont aznap, amikor Anakin és Padmé odaért, akkor meg na ne máááár...
  3. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    A csókjelenetnél egy headbite annyira romantikus lett volna.
  4. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    Azért ez összességében nem rossz arány, pláne úgy, hogy bár tényleg az Avatar: The Way of Water Cameron leggyengébb filmje (mondjuk mások szerint meg a The Abyss), szerintem még ez is sokkal szórakoztatóbb és jobban összerakott, mint mondjuk Steven Spielberg vagy Ridley Scott leggyengébb filmjei. Mert az elé legalább még szívesen le fogok ülni a jövőben, viszont fizetnék azért, hogy valaki kitörölje a fejemből a War of Worlds-öt, az Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull-t vagy a Prometheust.
  5. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    És? Ez alapján meg lehetnek nagy elvárásaink: "Thrilling and sumptuous, James Cameron’s latest chapter in this ongoing saga is probably the best one to date, with painstaking world-building, sweeping action and stunning imagery." Johnny Noname fabatkát sem érő szavai ellenére persze nincs magasan a léc, de csak mert ismerem James Cameron munkásságát. Aki ezzel egy picit is tisztában van, annak már az első Avatarnál sem lehetett túl magasan a léc. Mert ugye James Cameron is csak annyira képes, mint George Lucas, vagyis a kor standardjeihez képest magas színvonalú látvánnyal, ügyesen mixelve tálal unalomig ismert toposzokat. Egyik filmje sem eredeti, pláne nem a folytatásai. A T2 semmivel sem lopott kevesebbet a a T1-ből, mint a The Way of Water az Avatarból. Az Aliens meg amit nem a Csillagközi invázióból nyúlt le, azt az Alienből vette át. A The Way of Watert nem mixelte jól, de ettől még az új filmet megcsinálhattan jobban.
  6. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    No, hát egy egész napos családi/baráti programot kanyarítottunk péntekre, amelynek keretében megnézzük az Avatar: Fire and Ash-t is. Valamennyire várom azért. Az első rész még mindig képes elvarázsolni, s bár a második nem a szívem csücske, elvileg a harmadik rész úgyszólván a második fele annak a sztorinak, hátha felértékelődik. És az Avatar: Frontier of Pandora is emelte kicsit a lelkesedésem a film iránt (ráadásul jön hozzá egy DLC, ami a Fire and Ash után játszódik). Plusz a trailerekben van azért pár elem, ami reménykeltő. Mondjuk a léc ettől még nincs magasan, mert hát na, Cameron nem az eredetiségéről híres, remekül másol, harmadik részt meg még sosem csinált semmihez. Szóval már az a kérdés is izgi, hogy ez a másolat (Avatar) másolatának (Avatar: The Way of Fater) másolata lesz-e, vagy valami teljesen más másolata.
  7. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    Valahogy az az érzésem, hogy nem a magyaroroszági 2D-s vetítések számán és parkolási lehetőségeken áll vagy bukik a film bevételi sorsa.
  8. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Videójátékok
    Azért ez így ebben a formában elég durva túlzás. Amióta a Disney átvette a Lucasfilmet, pont, hogy minden megjelent, amit ők bejelentettek. Battlefront, Battlefront 2, Jedi: Fallen Order, Jedi: Survivor, Squadrons, Lego Star Wars: The Skywalker Saga, Outlaws és tíz különböző mobiljáték. És kettő van, illetve most már négy, ami bejelentett, de még nem jelent meg, mert folyik a fejlesztés. Ebből a négyből egynek, a Fate of the Old Republicnak most kezdték a fejlesztését, ebből nyilván nem lesz még minimum 3 évig semmi. Ez teljesen természetes. Egynek, a Galacitc Racer-nek a játékmenetét mutogatják (ami egy nagyon-nagyon jó jel, ha ennyire előre játékmenetet mutogatnak), és már van megjelenési ablaka 2026 személyében, ami nem is egy távoli dátum. Ha ilyen közeli időpontot adnak meg, az azt jelenti, hogy semmi gond, a fejlesztés jó ütemben halad, valami nagyon nagy sz*rnak kell beütnie ahhoz, hogy eltolják. És összesen egyet kaszáltak el, a Project Ragtagot, ami amúgy több elemében is gyanúsan emlékeztet az Outlaws-ra: TPS az OT idejében, egy törvényenkívüli főhős egy bazi nagy rablást akar végrehajtani, és ehhez össze kell állítania egy csapatot, western hangulat, ismert helyek, köztük Mos Eilsey meglátogatása. Szóval az elmúlt bő egy évtizedben a 22 bejelentett játékból 17 megjelent, egynek van már egy közeli megjelenési ablaka, egynek még csak most kezdték a fejlesztését, és mindössze kettő sorsa bizonytalan, de még azok is aktív fejlesztés alatt állnak és egyelőre egyik esetében sincs szó arról, hogy szándékukban áll elkaszálni. És mindössze egyetlen egy bejelentett játékot kaszáltak el, de még ennél sem biztos, hogy ebből sem lett semmi, mert nagyon hasonlít a koncepciója egy később megjelent játékra. Mégis milyen irányból nézve hasonlít ez a filmek helyzetére? Eleve nem is lehet olyan, hiszen ezeket a játékokat nem a Disney vagy a Lucasfilm készíti, nem saját munkák, hanem külső stúdiók fizetnek nekik a licencért, és nyilván nem azért költenek el valószínűleg milliókat, hogy aztán a projektekből ne legyen semmi.
  9. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    Boldog születésnapot!
  10. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Videójátékok
    Az Ando Prime a '99-es Racer egyik pályája volt. Ettől persze még szerepelhet a The Mandalorian and Grogúban, de ez inkább a Racer megidézése.
  11. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Videójátékok
    Maximum annyi a hasonlóság a két játék fejlesztése között, hogy itt is bejelentették már a fejlesztés elején. Ebben viszont semmi fura nincs, rengeteg játékot jelentenek be sokszor már akkor, amikor még a koncepciórajzokat pingálják. Hogy mást ne mondjak, a Cyberpunk 2077-et már 2012-ben bejelentették trailerrel, amikor még a pre-produkciós fázis elején jártak, és csaak 2020-ban lett belőle boltba küldött játék. 2023-ra pedig végre el is készült a játék. De rengeteg más cím is így működik. Másik példa a Jurassic Park: Survivor. Már rég promózzák, pedig hidd el nekem, baromira nincs a játék megjelenés közelében. Szóval nem tudom, milyen Eclipse-szagot érzel itt, mert itt csak a szokásos videójátékos piac marketing húzása van. Az meg, hogy a stúdió új, semmit sem jelent. Az idei év legnagyobb szenzációját, az Clair Obscur: Expedition 33-at is egy új fejlesztőcsapat hozta létre, a Sandfall Interactive-ot mindössze 5 éve alapították, az első és egyetlen játékuk az, amivel idén minden díjat bezsebeltek, köztük most a TGA-n is ők nyertek kábé minden kategóriában, ahol nevezve volt a program. Szóval az, hogy a csapat új, az kábé annyit jelent, hogy a csapat új. Ebből semmit sem lehet levonni. Bár az, hogy Casey Hudson áll az élén, azért számomra egy nagyon nagy pozitívum. Végül is csak a valaha volt legjobb űroperát hozta el videójátékban, a Mass Effect a videójátékok Star Warsa.
  12. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Külvilág
    Tegnap lement a The Game Awards, tarolt a Claire Obstacle: Expedition 33, megérdemelten, baromi hangulatos, egyedi látványvilágú és remek sztorival megáldott játék (én épp nyúzom, már a végén járok). És persze a játékok jutalmazása mellett bejelentettek pár új címet is, meg megtudhattunk többet néhány már bejelentett programról.. Az érdekesebbek trailereit összeszedtem a teljesség igénye nélkül. A Star Wars játékok trailereit keressétek az általános Star Wars videójátékok topikban vagy az új címek saját topikjaiban. A Divinity-sorozat folytatódik, a trailere pedig a szériának megfelelően brutális és kicsit talán gyomorforgató is. A Left 4 Deadet jegyző Mike Booth és valami J. J. Abrams nevű pacák jelentette a Bad Robots Games első videójátékát, a 4 Loop World című négyfős co-op akciójátékot. A Soma alkotójának új játéka az Ontos, ami az említett klasszikus szellemi örököse lesz. Bár a Resident Evil: Requiemet már korábban leleplezték, ezúttal igazolást nyert egy régi pletyka. A játékban nem csak a Raccoon City incidens egyik túlélőjének, Alicia Ashfordnak a lányát, Grace-t irányíthatjuk majd, hanem az említett város kataklizmáját személyesen átélt, majd több más kataklizmát is elsimító legendát és veteránt is újra irányításunk alá vonhatunk. Ezzel a játék a Reisdent Evil 6-hoz hasonlóan karaktertől függően más-más stílust fog képviselni. Az Exodus egy sci-fibe oltott fantasy lesz, ami leginkább a Mass Effectet idézi meg, legnagyobb örömömre. Jó lenne már egy új epikus űropera. A Warlcok a Dungeon & Dragon univerzumába kalauzol el majd minket, de sajnos a trailerből nem sok minden derült ki. A főhősnő hangját Tricia Helfer (Battlestar Galactica, Lucifer, Mass Effct 2-3) fogja adni, aki kicsit hiú reményeket keltve a Mass Effect 3 zenéjére vonult be a színpadra. CONTROL 2 BABY!!!!!! HELL YEAH!!!! Vagyis Control Resonant, amiben úgy tűnik, Jesse-től átveszi a stafétabotot az eddig kómában lévő öccse, Dylan Faden. Ő lesz az új igazgató? Jó kérdés, de a trailer alapján egy biztos: Jesse már nem a Board játékszabályai szerint játszik. A Gang of Dragonról nem sok derült ki, de úgy tűnik, Japánban fog játszódni és a jakuza lesz a középpontban, meg valószínűleg a harcművészet. Szóval egy kicsit Sleeping Dogs utánérzetem van (még úgy is, hogy az Kínában játszódott), ami egyáltalán nem gond. Folytatódik a LEGO Batman is a Legacy of the Dark Knighttal. Az új trailer a hősöket és a gonoszokat mutatja be. Visszatér Lara Croft, méghozzá a Sahdow of the Tomb Raider folytatásában, a Tomb Raider: Catalyst-ban. Lara azonban már nem az a kissé naív, a túlélők bűntudatában merülő, néha kissé pszicho ifjú hölgy, akit a trilógiában megismerhettünk, hanem egy öregebb, tapasztaltabb és jóval híresebb sírfosztogató. A játék 2027-ben jelenik meg. Larát viszont ezúttal már nem Camilla Luddington alakítja, hanem Alex Wilton Regan, akit olyan játékokban hallhattunk, mint a Mass Effect 3 (Samantha Traynor) vagy a Cyberpunk 2077 (Alt Cunninghan). Ezt kicsit sajnálom, mert szerettem Luddington Laráját, de egy idősebb Lady Crofthoz már talán tényleg nem illene az ártatlanabb hatású arca és lágyabb hangja. Minden esetre várom, hogy hogyan folytatódik Lara kalandja évekkel a Shadow of the Tomb Raider után. Lara nem csak egy, hanem mindjárt két játékkal tér vissza. A Tomb Raider: Legacy of Atlantis lényegében az első, eredeti Tomb Raider remake-je lesz, megidézve annak legjobb pillanatait, játékmenetét, helyszíneit, méghozzá Unreal Engine 5 alatt. A program 2026-ban jön, a sorozat 30. évfordulója alkalmából. A Forest 3 egy szürreális poszt-apokaliptikus túlélő játék lesz. A Diablo is kap egy kiegészítőt a Lord of Hatred képében. A Saros sztori trailerrel jelentkezett. Ebben az akciójátékban eljő maga a földi pokol. Mármint szó szerint. A No Law egy kis svéd fejlesztőcsapat első játéka lesz, ami egy cyberpunk stílusú, nyílt világba vezet el minket, ahol bosszúhadjáratot folytathatunk a hatalmasságok ellen, FPS módban. Érdekesnek tűnik, és meglehetősen merész is, hiszen akaratlanul is mindenki a Cyberpunk 2077-hez fogja hasonlítani, aminek árnyékából kilépni nem lesz könnyű. Kíváncsian várom, mit tudnak e cél érdekében tenni a svédek. És bejelentették a sokat emlegetett új Total Wart is, a Total War: Warhammer 40000-et, amiben David Harbour (Stranger Things, Hellboy, Black Widow, Thunderbolts) is szerepet kapott. Az Ace Combat 8: Wings of Theve-vel hét év után visszatér a legendás sorozat, hogy meglovagolja a Top Gun: Maverick legjobb pillanatait, így ünnepelve meg a széria 30. évfordulóját. A Phantom Blade 0 a japán miszticizmus világába repít majd el minket, egy igen mozgalmas akciójáték képében. Az új trailerből a megjelenés dátumát ismerhettük meg. A soulslike játékok egyik leghíresebbike (mármint a Dark Souls-sorozat után), a Nioh harmadik része is közeleg, ami a TGA-n új trailerrel jelentkezett: A Highguard egy csapatalapú online lövölde lesz, ami olyan programok nyomdokaiba kíván lépni, mint az Overwatch és az Apex Legends - utóbb fejlesztői állnak e mögött is.
  13. Létrehozta: Dzséjt ebben a szekcióban: Videójátékok
    A messzi-messzi Galaxis sugárhajtású "autóversenyeibe" enged bepillantást a 2026-ban érkező Star Wars: Galactic Racer, ami a Birodalom bukása után indítja újra az életveszélyes, de elképesztő versenysorozatot. A Jakku azonnal felismerhető, de, ahogy elnézem, néhány, a Racerből ismerős világ is visszaköszön.
  14. Létrehozta: Dzséjt ebben a szekcióban: Videójátékok
    A Star Wars: Fate of the Old Republic egy történet központú, egyjátékor RPG lesz az eredeti Knights of the Old Republic és a Mass Effect trilógia alkotójától, Casey Hudsontől. Bár a trailerből nem sok derült ki, az már látszik, hogy a KotOR dizájnját átveszik, és legalább 1000 évvel játszódhat majd a sztori az ep1 előtt, vagyis még a High Republicnál is messzebb megyünk, a cím alapján a régi Köztársaság bukásáig. És most így nagy hirtelen, engem ez a Star Wars játék kezdett a legjobban izgatni.
  15. Dzséjt hozzászólást írt ebben a topikban: Videójátékok
    A The Game Awardson leplezték le a Star Wars: Fate of the Old Republic-ot, ami egy egyjátékos, sztori központú RPG lesz attól a Casey Husdontől, aki anno elhozta nekünk a Mass Effect Trilogy-t és a Star Wars: Knights of the Old Republic-ot még azokban az időkben, amikor a Bioware neve egyet jelentett a minőségi RPG-kel. A játékot az Arcanaut Studios készíti. A játék topikja is elkészült, szóval máris elkezdhetünk diskurálni róla. És egy másik Star Wars játék is debütált, a fent már pletykált versenyzős alkotás. Bár nem fogatversenyekről lesz szó, a Star Wars: Galactic Racer egyértelműen a '99-es Racer örököse. Sugárhajtású gépek, elképesztő sebesség, mindez olyan bolygókon, mint a Jakku. Ennek a topikja itten található.

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.