Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Köszi :)

 

Közben egy kérdés: a Kötéltáncot látta /tervezi innen valaki?

Sajnos nem, már több egyéb tervem van, és valószínűleg azok sem fognak maradéktalanul teljesülni :para:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az utóbbi napokban ezeket a filmeket láttam és kedvem támadt néhány sorhoz:

 

Testament of Youth

 

Sok helyen hallottam, hogy hiányoznak az olyan történetek, melyek nőkről szólnak, erős női karakterekkel a középpontban. Alapvetően ez egy háborús (I. vh.) film lenne, de egészen újszerű szempontból most nem a frontokon, hanem a „hátországban” zajló sorsokon keresztül követhetjük az eseményeket. Igaz történet alapján készült könyvadaptációról van szó ez esetben, amit a főszereplő lány írt (a filmben Alicia Vikander alakítja) és egy generációs olvasmányként tárja elénk annak a korszaknak a hangulatát, érzésvilágát, frusztrációját egy megrázó, kicsit depresszív kordokumentumként. Bemutatja a nők helyzetét a társadalomban (tanulási lehetőségek), valamint a háborúban játszott szerepüket is (a frontvonal mögött) jobban megismerhetjük, mindezt egy olyan erőteljes, de ezzel együtt teljes mértékben nőies karakter szempontjából láthatjuk, aki egy igazi hétköznapi hősnőként jelenik meg a történetben. A többi szereplő közül, aki ismertebb, itt találjuk még Kit Harringtont (Jon Snow) és Taron Egertont is (ő a Kingsmanben volt a főszereplő), de egyértelműen Alicia Vikander alakítása volt a legerőteljesebb. Van benne egy kis idealizmus (feminista, pacifista gondolatok), de alapvetően a rideg valóságot, a háború személyes, emocionális pusztítását láthatjuk. Ettől függetlenül a háború nem a szemünk előtt zajlik (konkrétan harcokat bemutató felvételek nem is szerepelnek benne), csak a háttérben jelenik meg – az elején például csak finoman utalnak a feszült helyzetre, néhány újságcikkel, amiről szereplőink nem nagyon vesznek tudomást, majd a harcokkal kapcsolatos romantikus idealizmust is felváltja a kétségbeesés, a halálfélelem.

Szomorú, de ezzel együtt szép film, elsősorban inkább a hölgyeknek ajánlanám… (Egyébként van benne egy történelmi pontatlanság is, az elején 1914 körül a spanyolnátháról beszélnék, mikor az 1918-ban tört ki és kezdett el terjedni.)

 

Irréversible

 

Alapvetően ezt a trash élmény miatt akartam megnézni, mert ilyeneket olvastam róla, hogy: „Ne nézd meg ezt a filmet!”, meg nagyon sokan fizikailag rosszul lettek a Cannes-i bemutatón, úgyhogy alantas kíváncsiság fogott el az alkotással kapcsolatban. Régen csalódtam ilyen kellemeset.

A non-lineáris narratíva, csakúgy, mint a Memento esetében (állítólag ez adta az inspirációt Gaspar Noénak) itt is a történetbe való belehelyezkedést szolgálja. „Le temp detrouit tous” (Az idő tönkretesz mindent) ez a filmnek a tételmondata, egyben az első, ami elhangzik és az utolsó, amit kiírva látunk a képernyőn. Egzisztencialista film, ami a determinizmus mellett teszi le a voksát. Azáltal, hogy visszafelé látjuk az eseményeket, elveszi a nézőktől a szabad akaratba, a megíratlan jövőbe vetett hit illúzióját, ezt teszi tönkre az időkezeléssel. Illetve érzékelteti az idő nyilának való kiszolgáltatottságunkat is, az események visszafordíthatatlan természetét. Ezáltal jeleníti meg szubliminálisan azt a tehetetlenséget, védtelenséget, amit a szereplőknek a történetben fizikailag is el kell szenvednie (főleg a Monica Belluccinak). A karakterek a freudi személyiségelmélet három szféráját jelenítik meg. Monica Bellucci – az Én, Vincent Cassell – az ösztönén, Albert Dupontel – a felettes én. Aztán mikor az Én kikerül a képből, akkor az ösztönén irányíthatatlan ámokfutásba kezd (ez a szekvencia a film első negyede – ennek tudható be az a speciális hangulat és kamerakezelés), míg korábban, mikor még együtt voltak mindhárman, akkor a Monica Bellucci végig intermediált a két férfi között. Ezt valami fantasztikusan érzékeltették a filmben! Az alakítások a forgatókönyv hiánya miatt nagyon természetesnek tűnnek, sokat improvizáltak. Az a két hírhedt jelenetsor (a brutális gyilkosság + a megerőszakolás) tényleg durva és hatásvadász, sajnos sokan csak emiatt emlékeznek a filmre, bár azt is megértem, ha ezek után nem bírta valaki végignézni az egészet, hogy itt kendőzetlenül, mindenféle sallangtól mentesen mutatták be az erőszakot.

Na, ezt a filmet hölgyeknek pont nem ajánlanám (olvastam valahol, hogy egy nő azóta nem mer átmenni az aluljárókban, hogy megnézte ezt a filmet) úgy általánosságban se sokakat bíztatnék a megtekintésére, természetesen nem azért, mert annyira rossz lenne, hanem mert sokakból ellenérzéseket válthat ki és nem is akarnák megérteni a filmet, aminek az eredménye valószínűleg másfél óra frusztráció és csalódottság lenne a végén.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Kötéltánc (The walk)

Pontosan, amit vártam tőle. Katartikus és giccses egyszerre, gyönyörű látvány, és pontosan ezért a filmért találták ki a 3D-t. Tökéletesen helyén van az utolsó szög is. (Aki látta a filmet, pontosan tudja, hogy mire gondolok.) A szereplők egysíkúak, de ezzel kivételesen egyáltalán nincs semmi baj, a lélekábrázolás (és a fellépés előtti utolsó este történő kiborulásjelenet is) pontos és hiteles. Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szeret belesni néha a színfalak mögé. Letöltve nézni, vagy akár megvárni DVD-n, szerintem nem éri meg. Ezt a filmet a látványvilág viszi el, maga a történet, az egyes problémák felmerülési sorrendjét kivéve, kezdettől adott. Külön ki kell emelnem, hogy nincs negatív szereplő, nincs akit utálnunk illene. A konfliktus, vagy inkább ellentét, a fekete-fehérben ábrázolt nem élő környezet és a kötéltáncos által megtöltött, élő környezet közt feszül, még akkor is, ha az utóbbi történetesen két bazinagy betonmonstrum. Az illúziók, a köd, a zene mind a beleélést szolgálják, én pontosan ezért mentem a moziba, mert azt akartam, hogy felemeljen. Felemelt.

A monológ az elején, hogy nem a halállal kell törődni hanem az élettel, tökéletesen megadja az alaphangot. Később nem véletlenül kanyarodik vissza hozzá a szögelős párbeszédnél. Említettem már a látványt, mint a film velejét? Az hordozza az igazi mondandót. Ahogy a legvégén

nem az ikertornyok tűnnek el New Yorkból, hanem New York tűnik el az épületek alól.

Kéremszépen ez az abszolút életigenlés. Az örökkévalósággá tétel.

Nem azt mondom, hogy az év filmje lesz, de nagyon nem bánom, hogy megnéztem. Az csak torta volt a habhoz, hogy szó szerint bárhova ülhettem volna, mert egyedül voltam a moziban. (Ettől függetlenül oda ültem, ahova a jegyem szólt, mert tegnap este kényelmesen kiválasztottam :) Éljen a netes rendelés.)

Azért meg lennék lepődve, ha nem jelölnék az operatőrt Oscarra. Fura poén, hogy az elvileg Párizsban és NYC-ben játszódó filmet Kanadában vették fel.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Testament of Youth

 

Irréversible

Az elsőt meg fogom sasolni, köszi az ajánlót.

A másodikkal kapcsolatban pedig össze sem beszéltünk, de néhány hónapja láttam én is (már évek óta a megnézési listámon szerepelt). Különleges hangulatú film, egyáltalán nem bántam, hogy megnéztem. Belőlem nem váltott ki ellenérzést, és kövezzen meg bárki, de ha átmegyek egy sötét aluljárón, nem szokott a film eszembe jutni :oops:

Sajnos egyetlen mumusom van a sötétben, ezek pedig az ijesztő szörnyek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az elsőt meg fogom sasolni, köszi az ajánlót.

A másodikkal kapcsolatban pedig össze sem beszéltünk, de néhány hónapja láttam én is (már évek óta a megnézési listámon szerepelt). Különleges hangulatú film, egyáltalán nem bántam, hogy megnéztem. Belőlem nem váltott ki ellenérzést, és kövezzen meg bárki, de ha átmegyek egy sötét aluljárón, nem szokott a film eszembe jutni :oops:

Sajnos egyetlen mumusom van a sötétben, ezek pedig az ijesztő szörnyek.

 

Én Monica Bellucci-tól félek ha alagútba megyek.. :death:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Várom a kritikát! Nem tudom eldönteni, hogy moziban érdekel-e.

 

Ha érdekel, akkor csak moziban. Az a szédítő mélység az nagyvászonon üt igazán. Ugyanakkor... khm... nem egy nagy film. rengeteg bajom volt vele. Kritika hamarosan, talán hétfőn.

 

Kötéltánc (The walk)

 

Nem azt mondom, hogy az év filmje lesz, de nagyon nem bánom, hogy megnéztem.

 

Bánni én sem bánom, de jobbra számítottam. :(

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A kém

A kémfilmek évében járunk, egy újabb humoros darab, amiben a változatosság kedvéért Budapest saját magát alakítja :) Szórakoztató film volt néha h*lye poénokkal, de annyi belefért. Aki esetleg megnézi, a stáblista végén folytatódik az utolsó jelenet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A másodikkal kapcsolatban pedig össze sem beszéltünk, de néhány hónapja láttam én is (már évek óta a megnézési listámon szerepelt). Különleges hangulatú film, egyáltalán nem bántam, hogy megnéztem. Belőlem nem váltott ki ellenérzést, és kövezzen meg bárki, de ha átmegyek egy sötét aluljárón, nem szokott a film eszembe jutni :oops:

 

Elvileg sokan amúgy azért lettek rosszul, mert egy nagyon alacsony frekvenciájú hang hallatszik a nyitójelenetben, ami ezt az émelygő rosszullétet válthatja ki. Egyébként egy "fun fact", hogy én eredeti nyelven néztem (ez esetben ugye franciául beszéltek benne) és annál az alagutas jelenetnél a Monica Bellucci mikor nagyon meg van ijedve, átvált olaszra. Ez ilyen apróság, csak ettől valahogy még valóságosabbnak tűnt az egész...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egyébként egy "fun fact", hogy én eredeti nyelven néztem (ez esetben ugye franciául beszéltek benne) és annál az alagutas jelenetnél a Monica Bellucci mikor nagyon meg van ijedve, átvált olaszra.

Sajnos nekem ez nem tűnt fel, pedig én is eredeti nyelven néztem :para:

Filmkészítési plusz: nemrég olvastam (ez a cikk váltotta ki az, hogy végre megnézzem a filmet), hogy MB a jelenet forgatásának napján elküldte V. Casselt szörfözni a barátaival (vagy valami ilyesmi), és a pasas a moziban látta először a jelenetet (végig sírt rajta).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Off

A két nő zrikálja így egymást a film második felében egy budapesti buli helyszínén. Főhősnőnk próbált megint kiöltözni...

Nem tudom, hogy csak emiatt kapjon-e esélyt a folytatásra..

A mai vígjátékok nagyon nem tetszenek nekem. Nem tudok nevetni rajta.

A helyzetkomikumok nekem már laposak. És hogy egy nő duciságán kelljen nevetni?..az első fél órában legalábbis sok poén erre megy rá. Inkább szánnivaló volt, mint mulatságos.

Inkább a szarkasztikus, csipkelődős, odamondós, vagy hosszabban felépített karakterek esetlegesen karakteridegen egészen hihetetlen szituációba való belehejezésénél tudok mostanában felröhögni.

Nem véletlenül nagy kedvenc most az Agymenők!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ahogy írtam: ha tervezed, moziban. A nagyvászon és a 3D kombinációja szédítően hatásos. Szó szerint. :D

 

Amúgy annyira nem jó.

 

Kötéltánc

Köszi, majd elolvasom, de holnap..

 

Most hétvégétől az eredeti magyar szinkronnal ismét Vissza a jövőbe a mozikban. Ki megy el megnézni?

Hú, az pedig megérne egy misét, de kimarad..

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó kritika, egyet felejtesz ki: Petit az egész történetet 2002-ben publikálta (az eredeti vázlataival együtt!) pontosan azért, mert amíg álltak a tornyok, fennállt a veszélye hogy valami agyalágyult amatőr utánacsinálja a mutatványt. A Notre-Dame szerintem pontosan azért lett átugorva, mert az áll. Egyébként tényleg megvolt az a piszkosnagy mázlija hogy nem fújt a szél, http://jlblondeau.com/collections/instants_fragiles/wtc-08_p.jpg - ezen a képen azért látszana ha borzolná a haját. (A helikopter engem is zavart, de ez egy visszaemlékezés - nyilván a kötél közepéről az ember közelebbinek érzi a darazsat, mint a valóságban.)

És igen, a film inkább a WTC épületeinek állít emléket, semmint a szereplőknek, de ez kivételesen a javára válik, egyben tartja a fókuszt. Csak baromira nem ezt szoktuk meg. Hanem azt, hogy azonosulunk a szereplővel, hogy aggódunk az utolsó pillanatig, hogy közben szórják az egysoros sziporkákat, és persze hogy a végén összejönnek akiknek össze kell :D Na ezeket a sablonokat nagyon nem kapjuk meg.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Huhh. Jaj :)

Hát az aktív szemüveges 3D-t nem nekem találták ki pedig a "szűrős" 3D-t jól bírom.

 

A marsi (jó, jó, Mentőexpedíció)

Jó film volt, de nálam egy kicsit magasan volt a léc és azt nem vitte. A látvány pazar (és most nem a MüPára gondolok :D ) . Szemüveg nélkül bírtam volna még egy óráig a marsi tájat, 2D-ben lehet hogy megnézem még egyszer. Ha adják valahol. A humor kellemesen szarkasztikus, akasztófás. A tudományos-furmányos műfaj megnevezés találó, a robinzonád (ha jól tudom, ez a hivatalos neve az egyedül maradt főszereplő túlél témájú műveknek) kötelező elemei szépen keverednek a hollywoodi titkolódzunk-megoldjuk-azegészvilágfigyel-utolsópillanatbanhappyend szerkezettel. A zene eléggé a Da Vinci kód-ra emlékeztetett, talán csak a hangszerelés miatt. Nyilván, aki mindkettőt moziban nézte, az látott már húsz másik filmet köztük, szóval ennyi idő után megengedett a lopás.

A könyv iránt bőven felkeltette az érdeklődésemet :)

 

 

 

Csöndes megjegyzés: még mindig hatalmas érzelmeket vált ki belőlem a Fox logója egy film elején. Úgy is, hogy tudom, decemberben már nem minden SW-film előtt lesz ott. Szerintem ez az érzés még jóideig megmarad.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

 

Csöndes megjegyzés: még mindig hatalmas érzelmeket vált ki belőlem a Fox logója egy film elején. Úgy is, hogy tudom, decemberben már nem minden SW-film előtt lesz ott. Szerintem ez az érzés még jóideig megmarad.

Hú ez jogos! A gyerekek múltkor kérdezték a megbeszélt Jégkorszak elkezdésekor, hogy most miért starwars-t raktam be?

Asszem ez mindent elmond...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó kritika, egyet felejtesz ki: Petit az egész történetet 2002-ben publikálta (az eredeti vázlataival együtt!) pontosan azért, mert amíg álltak a tornyok, fennállt a veszélye hogy valami agyalágyult amatőr utánacsinálja a mutatványt. A Notre-Dame szerintem pontosan azért lett átugorva, mert az áll. Egyébként tényleg megvolt az a piszkosnagy mázlija hogy nem fújt a szél, http://jlblondeau.com/collections/instants_fragiles/wtc-08_p.jpg - ezen a képen azért látszana ha borzolná a haját. (A helikopter engem is zavart, de ez egy visszaemlékezés - nyilván a kötél közepéről az ember közelebbinek érzi a darazsat, mint a valóságban.)

És igen, a film inkább a WTC épületeinek állít emléket, semmint a szereplőknek, de ez kivételesen a javára válik, egyben tartja a fókuszt. Csak baromira nem ezt szoktuk meg. Hanem azt, hogy azonosulunk a szereplővel, hogy aggódunk az utolsó pillanatig, hogy közben szórják az egysoros sziporkákat, és persze hogy a végén összejönnek akiknek össze kell :D Na ezeket a sablonokat nagyon nem kapjuk meg.

 

 

Köszi!

 

Erről így nem tudtam - sőt, ahogy olvashattad, semmiről sem tudtam -, de valahol ráérztem ezzel a WTC dologgal... mármint hogy miután ledőlt, utána lett film (és ezek szerint a publikáció a film előtt egy évtizeddel).

 

A szélnek én is utánaolvastam, rettentő mákja volt, simán halasztania kellett volna, ha nem teljes szélcsönd van. Mondom, én, mikor lent a földön alig lengedezett a szél, fönn, már 90 méteres körhintán is iszonyat szelet éreztem.

 

Egyébként van két dolog, ami spoiler miatt kimaradt az írásomból, de zavart:

 

 

- Azt hittem, a szögbe lépésnek nagyobb szerepe lesz - nagyon rájátszottak - de csak a zoknija lett piros...

- Másik meg, hogy fülünkbe rágták, miszerint addig nem szabad elindulni, míg nem nézi meg a MÁSIK oldalt is. Nos, itt Petit idő hiányában nem nézte meg, azt hittem, ennek lesz komoly drámai szerepe, de ez is elsikkadt. Két labda, amit csak feldobtak és fenn maradt...

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem a Fox logóról mindig az Aliens ugrik be. :)

Ezt csak most találtad ki! :P Láttad Te egyaltalán az Aliens-t? :evil:

viccet félretéve, ha már logók és alienek;

nekem a kedvencem az fox-logó átalakulásai közül az Alien3-é. Csak a fanfárt torzítják el, de az valami zseniális!

Szerkesztve: - csoli1138
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

nekem a kedvencem az fox-logó átalakulásai közül az Alien3-é. Csak a fanfárt torzítják el, de az valami zseniális!

Az tényleg nagyon jó. :) Nekem a Universal egyik-másik átalakítása szokott bejönni, azzal ügyesen játszanak a filmesek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Marvelék táján azt suttogják, hogy a Fox lemondott a F4 jogairól, így a következő megjelenésük már a Marvel Cinematic Universe-ben történhet meg. Örülnék neki, ha nem csak egy kósza pletykáról lenne szó, hisz elég régóta hiányoznak a palettáról :yes:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.