Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Na legyűrtem én is. Hát érdekes. A történetet csak nagy vonalakban értettem meg, egyszerűen kinaiul is aláírhatták volna, egy-két mondaton kivül kukkot nem értettem az egészből. Ezt mindenképp végig kell vinni magyarosítással is. Mikor sokat írtak ki örültem ha az első mondatot sikerült megértenem. :D Viszont itt minden mondat kulcsfontosságú a történet szempontjából. Nézzük a képekből mit vettem ki.

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

Szóval Dzséjt ha van kedved tisztítsd már meg elmémet valami normális sztoryval. :D

Különben tényleg rövid a játék de nagyon hangulatos és a kritikusok hazudnak. Semmi bug nincs benne ,stb.

Hozzászólás ideje:

No akkor...

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Ennél a jelenetnél

 

Prometheus "easter egg" ?

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

Mivel Ridley Scottol is kértek tanácsot a készítők, hogy milyen kis utalásokat tegyenek a játékba...én erre merek most így hirtelen gondolni.

Na majd a Prometheus 2-ben kiderül..

Szerkesztve: - JakeSully
Hozzászólás ideje:

Amúgy mekkorák voltak már ezek a Xeno Boilerek. Megyek a sötétben, csak a lámpa pislog. Látom mozdulatlanok az alienek, majd egyszer csak elkezd sétálni. Mivel pislog a lámpa, darabosan láttam a mozgását, mozdulni nem mertem. Tisztára mint Doctor Who-ban az angyalok.

Hozzászólás ideje:

Köszi Dzséjt a magyarázatot, már egy sörgyárral jövök neked. Ezek szerint..

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

A teszteddel is egyetértek nagy részben, bár a grafikában nem mindenben. Szerintem a víz és a tűz elképesztően élethű. Jó mondjuk én 1920x1080-as felbontással játszottam vele, és minden maxon volt. Érdekes hogy én is úgy játszottam végig hogy az M4A1 volt nálam szinte végig azzal mindenkit ki lehetett nyírni. Shotit nem is nagyon használtam egyszerűen mikor ugrott a xeno felém arrébb léptem és a fejébe durrantottam.

Hozzászólás ideje:

Én is 1920x1080-ban játszottam max beállításokkal. De egyszerűen akkor szúrt szemet, mennyire ronda igazán a játék, miután feltettem a DX10 modot. Hát akkor totál új élmény volt a fény-árnyék játék, az alien fészek, az alienek, a tojások csillogása élethűvé vált, szóval nagyon szembetűnt.

A tűzzel is az a bajom, hogy a Crysis és Far Cry 2-3 után olyan játékot látni, amiben a tűz nem gyújt fel semmit (a tojások is csak szétrobbannak, holott lángra kéne kapniuk és égniük, ahogy a filmben), gáz. A víz meg szerintem kifejezetten ronda, főleg, ha a végtagunk belekerül, akkor egyszerűen eltűnik. Manapság ilyen már nincs, a víz alá került végtagot ugyanúgy látni lehet. Akárcsak a valóságban.

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Na, tegnap este óta sikerült valamennyit kinyomoznom e lentiekkel kapcsolatban.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Köszi Dzséjt. Elég zavaros de azért érthető bár a sorrendet még fel kell állítanom magamban. Mármint az események hogyan követték egymást időrendben, mert nekem ebben még káosz van. Összeszedem a gondolataim aztán leírom .

Hozzászólás ideje:

Dead Space 3: az elsőnél nem, a másodiknál meg aztán pláne nem lett jobb, de jól sikerült lezárása a trilógiának... Azaz, majdnem jól sikerült. Én a DS3-at a következő okokból szeretem: sztori, világ, karakterek. Szörnyekkel teli űrhajókon és űrállomásokon lehet bóklászni, ahol misztikus, mitikus gépezetek után kajtatunk és a világ megmentése egy kis szerelő kezében van. Nyomasztó hangulat, hiszen itt semmi sem csillog, nincsen díszkivilágítás, ablakok is csak ritkán, azok is jellemzően betörnek és kiseper mindent a vákuum... A DS1-et ezért szerettem meg, a DS2 pedig ezt megfejelte egy igen feszesre szabott sztorival, ahol Isaac végre nem némán az eseményekkel sodródó Levente (csinálhatnának ennek fényében egy DS1 javítást/DLC-t, amiben egyrészt, Isaac arcát átplasztikázzák, mert az első részben marhára nem hasonlít a későbbi önmagára, másodsorban, beleszövik a sztoriba... Nem tudom, kinek volt az a hülye ötlete, hogy ne szólaljon meg, de így két másik rész után kifejezetten röhejes a trilógia felépítése).

És mindez benne van a DS3-ban is, hál' isten, még Tau Volantisen sem vagyunk olyan sokat, mint ahogy a marketing nyomatta, éppen elég űrhajó kerül elénk, mire lejutunk a bolygóra.

A sztori is jól sikerült, kifejezetten tetszett, csak a lezárás...

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

A co-op mód amúgy egész jó, bár nem sikerült a sztoriban egyensúlyt találni. Carvernek ugyan vannak a co-opban villanásai (például kezd hatni rá a jelölőoszlop), viszont minden NPC úgy viselkedik, mintha Isaac egyedül lenne. A sztori sok jelenete is érezhetően egyjátékos módra lett megírva, olyan események, amiknél egyértelmű, hogy Carver csak odavarázsolódva maradhat Clarke mellett (jellemzően az átvezetőben a co-op alatt a Carvert irányító embernek is átvált a kamera Isaacre). Amúgy jó móka co-opban nyomni, igaz, megöli a hangulatot, pláne, ha dumcsizunk közben a társunkkal, de jópofa a feladatokat megosztva, egymást fedezve gyilkolni a nekrókat.

Ami viszont marhára nem hiányzott, az az opcionális küldetések, legalábbis ebben a formában. Látszik, hogy a készítők nem öltek bele sok munkát, ugyanaz a helyszín, ugyanazzal a céllal nagyjából 2-3 fejezetenként. Ugyan jobban megismerhető Tau Volantis története, mégis simán kihagyhatóak. Unalmasak, feleslegesek, csak húzzák az időt, és ami a jutalom, az úgyis megkapható a sztori alatt.

Két dolgot hiányoltam még: a suttogásokat és az olyan spontán eseményeket, mint amikor a DS2-ben hirtelen betört az ablak és jött a huzat.

Szóval a majdnem jó befejezés azért, amit spoiler mögött leírtam, rühelem ezt a bizonytalanságot, ez pusztán seggfejség az írótól. Fölöslegesek az opcionális küldetések, és hiányzik egy-két hangulati elem. Viszont a sztori jó, megvan még a Dead Space feeling, a karakterek továbbra is vagy szerethetőek (Ellie!!!! :verylove: Ekkora kannákat sem sűrűn lát az ember japánon kívüli játékban), vagy bicsaknyitogatóak (Danik nálam kiérdemelte a játékvilág legunszimpatikusabb főgonosza címet, de rohadt tenyérbemászó arcberendezése lett). És azt az apróságot a végén leszámítva szépen lezárták a sztorit. Kérdés az, hogy így marad-e, vagy jön a Dead Space 4? Elvégre...

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

Még egy szó a fegyverszakiskodásról. Jó, hogy Isaac szerviz mivoltát kihasználják (a három játék közül most éreztem először igazán, hogy tényleg szerelő, nem instant Rambo), és elsőre baromi jó móka a brenchelés, vagy minek nevezzem. Tényleg, egyszer építettem egy olyan szörnyet, ami rámkacsintott, amikor meg hozzáértem, hát begorombult. Szóval szétszedtem, ne szenvedjen. :D Oké, túlzás, de tényleg mindenféle őrült gyilok összehozható, a savas-körfűrésszel párosított rakétavetőtől a fénykardpengékkel teleaggatott távolsági plazmavágóig. De... Rohadt unalmas már, amikor jelentkezik a DS széria legnagyobb bibije: a marékszámra szórt élet és lőszer, ami mellé most már a nyersanyag is betársul. A játék utolsó harmadát leszámítva (ott se végig, a 19. fejezetben újra előjött ez a bibi) sokszor dobáltam be a széfbe az élet és lőszer csomagokat, amikor meg már ott sem volt hely, hát el kellett szórnom. Akárcsak a fegyvereket, mert a tárhely véges, és minek tároljak olyan fegyvereket, amiket úgysem használok. Lényegében a plasmacutter végig használható, bár a feltápolt csapatban korzózó dögök miatt végül leváltottam egy gránátvetős pulse-rifle-re (a másik jószág, amit a DS1 óta magaddal viszel mindenhová), de lényegében ez a kettő is elég. Aztán a fejlesztések a játék közepére kimaxolhatók, onnantól pedig csak úgy van ez az egész rendszer, hót fölöslegesen, csak a cuccokat lepakolni állsz meg, amiket úgysem használsz fel. Bár lehet, hogy jó szolgálatot tesznek a normalon gyűjtött anyagok a hihetetlen nehézségi fokon.

 

A checkpont rendszer meg tragédia... Kinek volt az az ostoba ötlete, hogy csak a készletek kerülnek mentésre kilépéskor, de azok elkerülhetetlenül? Nagyon élvezetes volt, amikor felbaszta az agyam egy mini-boss, kiléptem, és amikor visszatértem, volt két szem lőszerem, meg egy kis életcsomagom. Persze, a quick-save a mini-boss elé tett vissza, sehol egy brench, menj paraszt, old meg. Korábbi pontra meg lehetetlen visszatérni, hál' isten... Vagyis nem lehetetlen, nesze paraszt, használd a "sztori folytatása" betöltés funkciót... Nem tudom, ez mire volt jó, de úgy visszak*rt két fejezettel előrébb, hogy csak úgy pislogtam. Természetesen továbbra is két lőszerrel és egy élettel... Hát mesés volt megint végiglőni két fejezetet, amit akkor tudtam le. Jó játék, de azért annyira nem, hogy egy napon belül repetázzak. Ráadásul, pont a játék kicsit uncsibb közepén volt ez az egész... De legalább jó fegyverrel és teli zsebbel értem el újra azt a k*rva pókot.

 

  2013. 02. 17. - 17:52, Frenkie írta:

Köszi Dzséjt. Elég zavaros de azért érthető bár a sorrendet még fel kell állítanom magamban. Mármint az események hogyan követték egymást időrendben, mert nekem ebben még káosz van. Összeszedem a gondolataim aztán leírom .

Nincs mit.

Azt nem csodálom, hogy az időrend káosz. Alapból az.

Hozzászólás ideje:

Nem tudom emlékszik-e még valaki erre a régi játékra - The Neverhood (1996). Én még kiskoromban játszottam vele sokat, akkoriban nagy kihiívást jelentett, most felraktam és két és fél óra alatt végigjátszottam az egészet :D Szerintem nagyon jó játék, aki meg annak idején tolta, annak ott a nosztalgia faktor is :cool:

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Dead Space-ből még az elsőt sem vittem végig... kb a bő feléig még mikor új volt. Újra neki kellene veselkednem, ha már a 3. rész is itt van. Bár valamiért nem vonz annyira, mint egy Resident Evil vagy egy Silent Hill, pedig ez sci-fi, az imént említettek viszont nem. Fura... Na mindegy, idővel mindenképpen kitolom mindhárom DS-t.

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:
  2013. 02. 20. - 21:23, Darth Riddick írta:

Dead Space-ből még az elsőt sem vittem végig... kb a bő feléig még mikor új volt. Újra neki kellene veselkednem, ha már a 3. rész is itt van. Bár valamiért nem vonz annyira, mint egy Resident Evil vagy egy Silent Hill, pedig ez sci-fi, az imént említettek viszont nem. Fura... Na mindegy, idővel mindenképpen kitolom mindhárom DS-t.

 

 

Az elsőt én is abbahagytam(sőt a másodikat is), mert egyszerűen nem tudtam továbbmenni egy szobán ahol hemzsegtek a dögök. Hátha most ügyesebb leszek.

Hozzászólás ideje:

Tehát ha jól értem a Sony képtelen volt kifejleszteni egy új generációs konzolt, de mivel égő lett volna bevallani meg egyébként is komoly lóvé bánta volna ezért alibiből összeraktak egy gépet amire ráfogták, hogy ez a Playstation 4.

Hozzászólás ideje:

Ez gáz, nagyon. Akkor mi ez most, PSC 4? De ha az alkatrészek nem cserélhetőek, gyorsabban fog elavulni, mint egy jól összerakott PC.

Igaza lesz annak a szakinak, aki pár éve azt mondta, hogy a negyedik lesz a konzolok utolsó generációja.

Hozzászólás ideje:

Mondjuk a Sony háza tájáról korábban is jöttek ilyen pletykák hogy bajban vannak az új géppel. Én bizok benne hogy a Microsoft viszont megtudja ismételni a saját korábbi nagy dobását. Már csak azért is mert a játékoknál a PC nekem nem opció.

Hozzászólás ideje:
  2013. 02. 21. - 11:35, Bomarr írta:

Én bizok benne hogy a Microsoft viszont megtudja ismételni a saját korábbi nagy dobását.

 

Új XBox konzolt majd tervezel venni, ha meggyőzőek lesznek a paraméterei? :)

Hozzászólás ideje:

Eddig 100 százalék biztos voltam benne hogy az új Boxot a megjelenés napján bezsákolom. Ez a Sony-s értékelés kicsit megijesztett - bár ahogy most visszanéztem a 2005-ben debütált 360-asnál is ment a sirás, hogy nem tud elég sokat, azt közben még hat évvel később is simán hozta a csúcs PC-k szintjét - de meglepne ha annyira elbaltáznák, hogy lemondjak a vételről.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

A PS végre szakított ezzel a programozhatatlan Cell processzoros marhaságával. Hál istennek hogy végre egy programozható gépet hoznak össze, amin remélem lesz végre "élsímítás", amit a gép életciklusa alatt sem sikerült megoldani így 2013 tájékán sem. Ezt már egy voodoo kártya is tudta 1997-ben. Egyszerűen röhely. Egyébként ez minden generációnál eljátsza a Sony hogy ilyen, meg olyan fasza lesz az új gép, aztán a valóságban mindíg alultervezi a hardvert, és a multiplatform játékok fosul néznek ki rajta. Valószínű, hogy a mai csúcs PC teljesítményének a felét, vagy 3/4-ét fogják tudni a vas, ami nem túl bíztató, annak fényében hogy a végleges specifikációk már legalább 1-1,5 éve kialakultak, és már annak idején sem számított csúcskategóriának a új PS ,szerintem. Ez szerintem vonatkozik az új Xbox-ra is (ott eleve programozóbarát lesz), csak azzal súlyosbítva a helyzetet, hogy a Microsoft fizethet jogdíjat minden egyes beépített blu-ray meghajtó és játéklemez után a Sony-nak. Sajnos mindkét gép 2 - 3 év múlva már elavult lesz. És hogy a fenti rossz véleményem ellenére miért van PS3-am? Mert a Killzone odab..sz bárminek amit e föld kerekén valaha játék címszó alatt csináltak.

Szerkesztve: - A pécsi
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Ezért utálom én a konzolt. Pc sokkal jobb, ha elavul veszel bele alkatrészt aztán hagyján ráadásul egy játék pc-verziójának sokkal szebb a grafikája ha full-on megy mert nem kell lebutítani hogy a konzol vigye. Meg ugye egy konzol hardverileg elavul 2-3 év alatt.

 

Viszont baj van mert nincs fent ncore-on a Crysis 3. Remélem holnap felrakják.

Szerkesztve: - Frenkie
Hozzászólás ideje:
  2013. 02. 21. - 21:34, Frenkie írta:

Ezért utálom én a konzolt. Pc sokkal jobb, ha elavul veszel bele alkatrészt aztán hagyján ráadásul egy játék pc-verziójának sokkal szebb a grafikája ha full-on megy mert nem kell lebutítani hogy a konzol vigye. Meg ugye egy konzol hardverileg elavul 2-3 év alatt.

Épp hogy a konzoloknak szokott szebb lenni a megjelenés az első pár évben és az elavulás nem 2-3 év hanem több mint hat volt ennél a generációnál. Arról nem is beszélve, hogy több játék jelenik meg ilyenkor rájuk (kedvencemnek a Gears of War sorozatnak tudtommal még mindig csak az első része jött ki PC-re). Az Xbox 360 jelenleg egy nyolc éves konstrukció és igy is meglepően szépen muzsikálnak rajta az olyan játékok amiket én tolok (pl. Assassin's Creed 3). Megnézném mit kezd ezekkel egy nyolc éves PC...

Hozzászólás ideje:
  2013. 02. 22. - 2:59, Bomarr írta:

Épp hogy a konzoloknak szokott szebb lenni a megjelenés az első pár évben és az elavulás nem 2-3 év hanem több mint hat volt ennél a generációnál. Arról nem is beszélve, hogy több játék jelenik meg ilyenkor rájuk (kedvencemnek a Gears of War sorozatnak tudtommal még mindig csak az első része jött ki PC-re). Az Xbox 360 jelenleg egy nyolc éves konstrukció és igy is meglepően szépen muzsikálnak rajta az olyan játékok amiket én tolok (pl. Assassin's Creed 3). Megnézném mit kezd ezekkel egy nyolc éves PC...

Idén ősszel lesz nyolc éves a PC-m (ki is szándékozom cserélni, mert még pár évig eltötyögne, de azért kezdem észrevenni a korát), és lényegében még semmi sincs, ami megfogná. Egyedül a videó kártya lett benne lényegesen nagyobb teljesítményűre cserélve, mivel az eredeti elfüstölt (a proci is cserélve lett, de az új proci nem is sokkal nagyobb, és ugyanúgy nyolc éves típus, csak amikor a gépemet építettem, erre már nem volt keret), de már az is öt éves kártya. És az olyan rosszul optimizált játékok, mint a Witcher 2 (ez is fut, csak alacsonyabb grafikai beállítások mellett), vagy az indokolatlanul hardverköteles Crysis 3 leszámítva még semmi sem fogta meg úgy, hogy max beállítások mellett játszhatatlanná váljon. Illetve még a Battlefield 3, ami megakasztotta. De ezek olyan játékok, amik konzolon meg sem közelítik azt a grafikai szintet, amit PC-n tudnak produkálni, viszont elfutnak a gépemen a konzolok szintjén.

Az említett Assassin's Creed 3 is zokszó nélkül fut max beállítások mellet 1920x1080-ban. Szóval, ha elugrasz hozzám, megnézheted. ;)

Ebből is látszik, hogy mennyire lelassult a hardverek fejlődésének folyamata. '97-ben (igen, ilyen későn) vettük az első gépem, az akkor csúcsnak számító Pentium 2 volt. Ezt 2000-ben váltotta a Pentium 4-es, az akkori csúcs. A P4-esem már 2006-ig működött, akkor jött a Crysis, ami miatt lecseréltük az új gépre (bár pontosabban a Crysis csak egy évvel az új gép után jött, de úgy állítottuk össze, hogy az már fusson rajta, az volt a mérce), akkori megfizethető csúcs alkatrészekből. A tendencia látható: 3 év, 6 év, 8 év. Ráadásul az is igaz, hogy a P2-es leváltásakor tényleg alig futottak rajta az új játékok már alacsony graf. beállítások mellett is, a P4-ésen is nagyon gyorsan látható volt az elavulás (bár már lassult a dolog), viszont a mostani gépemnél ez már egy lassú folyamat. Lényegében eddig a Crysis 3 az első és egyetlen olyan játék, ami tényleg el sem indul, de itt a fejlesztő hülyesége inkább közre játszik, amiért a hardverkövetelmény minimuma minden normális fejlesztő játékának a maximuma.

 

A Gears of War meg egyszerűen a Microsoft szemétsége miatt nem jelenik meg PC-n, holott simán futna rajta, ahogy futott is az első. Még szebben is, mint Boxon (talán pont emiatt nem hozzák ki).

 

  2013. 02. 21. - 21:35, Frenkie írta:

Ne már. A minimum a Directx 11-es kártya? Ezzel potenciális vevőket fognak veszíteni.

Az biztos, de majd úgyis a kalózkodásra fogják... Azért röhej a dolog, mert ott sírtak-rítak, hogy a Crysis 2 nem fogyott, mer' mindenki csak letöltötte. Aha, nyilván nem volt köze ahhoz a dolognak, hogy iszonyú gépigénye volt. Iszonyú, indokolatlanul nagy, mivel ugye eredetileg a Cyrsis 2 még DX10-es beállításokat sem tartalmazott (azóta kiderült, mi okozza ezt a hatalmas gépigényt: a játék egy komplett nem létező tengert szimulál New York alatt), DX10-et csak később adtak hozzá patch formájában.

Ezután színtiszta pofátlanság kijönni egy olyan hardverkövetelményű játékkal, mint a Crysis 3. Nálam a Crytek ezzel a húzásával végérvényesen elkaszálta magát.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.