Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Na legyűrtem én is. Hát érdekes. A történetet csak nagy vonalakban értettem meg, egyszerűen kinaiul is aláírhatták volna, egy-két mondaton kivül kukkot nem értettem az egészből. Ezt mindenképp végig kell vinni magyarosítással is. Mikor sokat írtak ki örültem ha az első mondatot sikerült megértenem. Viszont itt minden mondat kulcsfontosságú a történet szempontjából. Nézzük a képekből mit vettem ki. 17 héttel az USS Sulaco eltünése után előkerül és az USS Sephorát küldik megnézni mi a helyzet és mit keres az lv-426-nál mikor utoljára a Fury 161-nél volt. Átküldenek minket a Sulacora mint Winter ,ami már tele van xenoval. De hogyan? Hát úgy hogy palimadarakat hoztak keltetőgépnek(akiket a franc tudja honnan szereztek). Tehát valahogy a WYC Ripleyék kilövése után megszerezte a hajót visszakormányozta az lv-426 fölé és ott elrabolt embereket xeno-méhnek használva keltették ki a dögöket. Megyünk tovább aztán a WYC zsoldosai elkezdik gondolom bűnös üzelmeik eltüntetését és a tanúk eliminálását úgy hogy elkezdik a Sulaco fegyvereivel lőni az Uss Sephorát. Már itt felmerült egy kérdés bennem. Ha van magánhadserege a WYC-nak akkor miért is kellet az Aliensben a gyarmati tengerészgyalogságot megkérni hogy ugyan már nézzenek utána mi történt a Hadley's Hope-al? Főleg azért érthetetlen mert ha bűnös üzelmek folynak akkor könnyebb eltussolni és ha még biofegyverként használható xenok is vannak ott akkor senki nem fog kellemetlen kérdéseket feltenni. Vagy akkora hatalma van a WYC-nek hogy egy szavára az amerikai kormány tengerészgyalogosokat bocsát a rendelkezésére? Ez olyan mintha Bill Gates megkérné Obamát hogy pár tengerészgyalogost ugyan küldjön már el Vietnamba mert az ottani szoftvergyárukból eltünt 6 melós. Mert normális körülmények közt egy magántársaság nem vehetné igénybe egy nemzet hadseregét magáncélra. Hatástalanítjuk a Sulacon a fegyvereket de késő a Sephorát szétlövik és szétrobban. Mi megmenekülünk egy leszállóegységgel. Lezuhanunk az lv-426-ra. Ahol kiderül hogy Hadleys Hope nagyjából túlélte az atmoszféra processzor felrobbanását. Kiderül hogy a WYC már betelepült és biza mennek a kísérletek a xenokkal és tengerészgyalogosokat is felhasználtak keltetni. Na itt álljunk meg. Cruz azt mondja hogy 300 tengerészgyalogos halt meg, de nyilván a Sephorán mikor felrobbant.. Honnan a lópikulából szerzett katonákat a WYC? A robbanás előtt lenyúlt párat? Itt meg kell még említeni azt hogy mi mezei katonák semmit sem tudunk. Bella a társnőnk azt mondta pókszerü izé mászott az arcára, Keyesnek sincs fogalma még a Sulacon hogy milyen lények szögezték a falra és mi célból. Menet közben derül ki hogy sajna Bellának annyi, itt jegyezném meg hogy a halála drámai volt ,ilyet játékban még nem éltem át. Durva volt mikor mondta neki a doki hogy hiába operálják ki a xenot a fertőzés olyan mint a rák, mindenképp meghal. Innentől kellő gyűlölettöl átitatva a WYC iránt haladunk tovább és kiderül hogy Cruz tudott a lényekről ,tudta milyen veszély fenyeget és megkerestet velünk egy tengerészgyalogost aki minő meglepő a Sulacon szolgált. Pár helyszín és tűzharc múlva ki is szabadítjuk őkelmét aki nem más mint Hicks tizedes akiről úgy tudtuk hogy örök álmát alussza a Fury 161-en. Közben persze kiderült hogy a WYC A Mérnökök hajójába is behatolt és szedi ki a tojásokat és kelti életre a xenokat, és egy Királynőt is kitenyésztett. Innentől kicsit zavaros az egész történet számomra. Hicksre kicsit haragszom hogy meg sem említi a bajtársait meg a poklot amit átélt és meg sem említi Ripleyt aki után mehetnének esetleg kiszabadítani a Fury 161-en. Remélem azért nem állt a szolgálatába a görényeknek. Aztán jön egy menekülés ,kiderül hogy vannak még túlélő tengerészgyalogosok és a Királynőt is ki kell nyírni ami a legkönnyebb az eddigi Alien-játékok közül. Már csak egy kérdésem van. Ha a Sulaconak annyi és a Sephorának is akkor mi a lópikulával menekültek el mert a végén az űrben egy bazinagy hajót mutogattak. Ami baromi jó volt az utalások pl a Prometheusnál a piros fényü scanner ami a filmben is volt meg mikor megtaláltuk először a Space Jockeyt akkor az mondja O'Neal hogy ezek nem az isteneink, pedig de. Az meg hab volt a tortán mikor ott voltunk ahol Hudson nagyon be volt sz*rva és behegesztettek mindent. Szóval Dzséjt ha van kedved tisztítsd már meg elmémet valami normális sztoryval. Különben tényleg rövid a játék de nagyon hangulatos és a kritikusok hazudnak. Semmi bug nincs benne ,stb. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. No akkor... Átküldenek minket a Sulacora mint Winter ,ami már tele van xenoval. De hogyan? Hát úgy hogy palimadarakat hoztak keltetőgépnek(akiket a franc tudja honnan szereztek). Tehát valahogy a WYC Ripleyék kilövése után megszerezte a hajót visszakormányozta az lv-426 fölé és ott elrabolt embereket xeno-méhnek használva keltették ki a dögöket. A palimadarakat valószínűleg ugyanúgy szerezték, mint 200 év múlva az Egyesült Rendszerek Hadserege az USM Aurigára, elrabolhatták őket. Annál is inkább, mert láthatóan ugyanolyan típusú krióban feküdtek, mint szegény Purvisék. Bár azt is el tudom képzelni, hogy a WYC hamisan toborzott kolonistákat, akik elindultak az új világban és kikötöttek a fájdalom folyóján (Acheron). Viszont, az USS Sulacon nem csak belőlük keltek már ki dögök, amikor odaér Winter és a szakasza. Az USS Sephorával ezúttal nem egy kis osztagot (tehát egy fél szakaszt) küldött ki a Gyarmati Tengerészgyalogság, hanem egy komplett zászlóaljat, 300-1200 tengerészgyalogost jelent (eredendően ennyi ember kiszolgálására lett tervezve a Conestoga-osztály - képzeljétek, ha anno ennyi emberrel küldik ki a Sulacot is - és ez nem a játék agyszüleménye, Cameron jegyzeteiben szerepelt a hajó mérete és kapacitása). Ez a 118. Zászlóalj, és a Rhino 2-3 nevű szakasz már át is ment és heves ellenállásba ütközött. Mi az utolsóként felébresztett szakasz, a Rhino 2-1-ben szolgálunk Christopher Winter tizedesként. A századparancsnokunk, Cruz százados azzal a különutasítással küld át minket, hogy szerezzük meg a Sulaco hajónaplóját, míg a századunk többi tagja próbál segíteni a 2-3-nak. Sajnos a mi századunk már a zsilipnél húsdarálóba szalad, hiszen eddigre nem csak szerencsétlen elraboltakból, de a Rhino 2-3-ban szolgáló tengerészgyalogosokból is. Ez minimum 80 embert jelent. Már itt felmerült egy kérdés bennem. Ha van magánhadserege a WYC-nak akkor miért is kellet az Aliensben a gyarmati tengerészgyalogságot megkérni hogy ugyan már nézzenek utána mi történt a Hadley's Hope-al? Főleg azért érthetetlen mert ha bűnös üzelmek folynak akkor könnyebb eltussolni és ha még biofegyverként használható xenok is vannak ott akkor senki nem fog kellemetlen kérdéseket feltenni. Vagy akkora hatalma van a WYC-nek hogy egy szavára az amerikai kormány tengerészgyalogosokat bocsát a rendelkezésére? Ez olyan mintha Bill Gates megkérné Obamát hogy pár tengerészgyalogost ugyan küldjön már el Vietnamba mert az ottani szoftvergyárukból eltünt 6 melós. Mert normális körülmények közt egy magántársaság nem vehetné igénybe egy nemzet hadseregét magáncélra. Ez a kérdés telitalálat! Nos, a kolóniák - még ha azokat olyan cégek is pénzelik, mint a Társaság -, a Naprendszeren Túli Gyarmatügyi Képviselet (ECA - Extrasolar Colonization Administration) felügyelete alatt áll. Angolul többször is emlegetik az Aliensben (sajnos a magyar szinkronból a Társaság kivételével minden egyéb nevesített hivatal neve kikerült), a Ripley-t nyaggató bizottságban az akadékoskodó csaj képviseli őket. A Hadley's Hope, mint ahogy minden kolónia, eredendően velük áll kapcsolatban, így amikor elnémult, ők értesültek erről először. Az Egyesül Államok Gyarmati Tengerészgyalogsága (USCM - United States Colonial Marines) pedig a Gyarmatüggyel áll kapcsolatban. Tehát ők küldték ki a tengerészgyalogosokat, nem a WYC. Burke azért tarthatott az osztaggal, mert a Társaság volt a Hadley's Hope (így a bolygó) résztulajdonosa (az ECA - így a kormány - önerőből képtelen lenne kolóniákat pénzelni, ezért léteznek az olyan cégek, mint a Weyland-Yutani), szóval képviselnie kellett a Társaság érdekeit, védeni a befektetést, és nem csak a xenomorphokat, de magát a telepet is. Úgyhogy hiába van a WYC-nek magánhadserege, nem állt hatalmában eltusolni egy komplett kolónia elnémulását, sőt, valószínűleg nem is akarták. Mert a xenomorphok beszerzése az első két körben a törvényesség látszatát kellett, hogy keltse. Először ezért küldtek egy civil teherhajót, ami ugye hazafelé jövet véletlen fogott egy rejtélyes jelet, amit a szabályzatuk szerint ki kell vizsgálniuk. Ezután szintén véletlenül megtalálták a hajót, az idegen felkerült a fedélzetre, stb... Szóval, balszerencse egész sorozata vezetett ide. A lényeg, hogy a Nostromo végül bedokkolt volna az antarktiszi bázisra (akkor még nem létezett a Gateway Állomás), és - mivel a hajó a WYC tulajdona -, a Gyarmatügy a karanténba helyezett hajóra a Társaság biolaborjának szakembereit küldte volna fel. Akik ugye begyűjthették volna a xenomorphot, törölhették volna Anyából a 937-es különleges utasítást, és ha a legénység életben van valami csoda folytán, őket is kimenekítik, megvizsgálják, ecetera, természetesen így sosem derült volna ki az, hogy Ash android. Kész, a kérdések megválaszolva, a xeno a WYC fegyverrészlegének laborjában, a dolog teljesen törvényes keretek között zajlott le, melynek folyamán mindenki a szabályoknak megfelelően járt el. A dolog a Társaság pechére nem így zajlott le, kiderült, hogy a Társaság már tudott minden fontosat a dögökről, így a Nostromo sem véletlen haladt azon a pályán, Ash android, a 937-es is kiderült... Mázli, hogy valahogy a Narcissus fekete dobozát tudták módosítani, így ez a sok terhelő dolog "ismeretlen dologgá" szellemült, ahogy Van Leuwen fogalmaz (ő amúgy nem WYC-s, hanem a Csillagközi Kereskedelmi Bizottság tagja -> ICC - Interstellar Commerce Commission, szintén sokat emlegetett banda, tőlük még a WYC is fél, elsősorban miattuk akarják fű alatt, látszólag véletlen, de törvényes úton megszerezni a dögöket). Az Aliens előtti időkben új megközelítést alkalmaztak. Miután a Nostromo tíz hónappal később se kötött ki, és azután sem, valószínűleg a WYC-nek ki kellett állnia egy nyomozást az ICC részéről, és kártérítést kellett fizetnie hat családnak és a hajórakomány tulajának. Ezek hatalmas összegek lehettek, ráadásul nem küldhettek új hajót az LV-426-ra, mert ha az is eltűnik nagyjából ugyanott, ahol a Nostromo, már túl sok kérdést vetett volna fel. Mert egy ugye még baleset, kettő már gyanú. Ráadásul az Alien esetén az Acheron még tíz hónapos hajóútra volt, ami nem csekély idő, és ekkor a kommunikáció is iszonyú lassú, mert a ComCon Hálózat nem terjed ki odáig (57 évvel később egy hét alatt elér az üzenet az Acheronról a Földre, és három hétre csökkent a hajóút hossza a modernebb hajtóműveknek hála). Szóval kockázatos lett volna egy újabb hajót kiküldeni az ismeretlenbe, az ismeretlen után. Ezért új taktikát választottak, kolóniát létesítettek. Persze ez sem ment egycsapásra, majdnem 30 év telik el a Nostromo eltűnése után, mire leteszik a Hadley's Hope alapkövét, de a WYC igazgatótanácsában türelmes emberek ülnek, látják a hosszútávú befektetés csillagászati megtérülését. Az egyetlen problémájuk, hogy abban a harminc évben a Mérnökök vagy Űrutasok, hívjuk ahogy tetszik, hajója megsérült egy földrengésben, ezért végleg elnémult - lehet ez is gátolta őket új hajó küldésében és választották inkább a kolóniát -, szóval mire újra emberek értek oda, már a pontos helyét nem tudták lokalizálni. De nem gond, előbb-utóbb valaki rátalál az ott élők közül. Aztán akkor jöhetett volna az a folyamat, amit az Aliensben láttunk, vagyis a kolónia elnémul, a Gyarmatügy kiküldi a Tengerészgyalogságot, megy a Társaság képviselője, megismerkednek a dögökkel, aztán lehet küldeni a bio-srácokat, stb. A dolog végül azért gyorsult fel, mert amikor Ripley előkerült, Burke megtudja a Narcissus fekete dobozából, hogy pontosan hol van a roncs, ezért odaküldi a telepeseket. Így nem kellett, csak hónapokat várni, évek helyett. Kis kitérő, hogy legyen értelme annak, hogyan lehet ekkora hatalma Burke-nek. A Weyand-Yutani Társaságnak ezek az ismert részlegei: - Biofegyver Részleg (Bio-Weapons Division) --- Különleges műveletek (Special Ops) - Fegyverrészleg (Weapons Division) - Különleges Szolgálatok Részlege (Special Services Division) --- Különleges Projektek (Special Projects); igazgató 2179-ig: Carter J. Burke (ez az iroda felelt a xenok beszerzéséért, Burke halála után Michael Bishop lett az igazgató) - Tudományos Részleg (Science Division) - Terraformáló és Gyarmatosító Részleg (Terraforming and Colonisation Division) - Büntetés-végrehajtási Részleg (Correctional Services Division) Nos, ez a megközelítés is bukta, a Hadley's Hope elpusztult, és erről a Társaság nagyjából a robbanás után egy héttel már értesült, hiszen Hicks az A:CM-ben látottaknak megfelelően hazaüzent, plusz a Sulaco jeleit is fogta. Nosza, felszerelték a Patnát a saját legénységükkel és míg a USCM, az ICC és az ECA hazavárta a Sulacot, ők elindultak elfogni a hajót, hogy eltüntessék az esetleges terhelő bizonyítékokat és szemtanúkat. Egyúttal - valószínűleg sejtették, hogy a roncs nem semmisült meg az Acheronon - vitték a kutatókat és felszereléseiket is, amik szerintem már azóta készen álltak, hogy Burke odaüzent a még működő telepre, nézzenek már meg valamit az Ilium tartományban, és csak arra vártak, hogy az ECA engedélyt adjon nekik a beavatkozásra. Így pedig már vihették a magánhadseregüket, mint "biztonsági szolgálat," ezeket az alakokat láttuk is az Alien3-ban a Fury-n. Persze, a tervezettel ellentétben valószínűleg titokban stratoltak, az ICC-nek azt hazudva, hogy csak a Fury-ra viszik a menetrendszerű ellátmányt. Honnan a lópikulából szerzett katonákat a WYC? A robbanás előtt lenyúlt párat? A WYC-nek saját zsoldosai voltak, ezek voltak a személyes biztonsági szolgálatuk. Nagyjából úgy képzeld el, mint az Avatarban az RDA katonáit. Azok is ugye "biztonsági emberek." Illetve az USS Sephoráról elmenekült katonák közül is sokat elfogtak. A játék elején ugye láthattuk, hogy rengeteg hajó körözött a Sulaco körül, és a sztoriban előre haladva EEV mentőjárműveket is találhatunk. Lényegében, a Sephoráról rengeteg tengerészgyalogos lejutott élve, csak sokan aztán a WYC vagy a xenok áldozatai lettek. Hicksre kicsit haragszom hogy meg sem említi a bajtársait meg a poklot amit átélt és meg sem említi Ripleyt aki után mehetnének esetleg kiszabadítani a Fury 161-en. Remélem azért nem állt a szolgálatába a görényeknek. Ami azt illeti, a játék végén Hicks említi Ripley-t, sőt, a játék elején az üzenetben a csapatát és a túlélőket is. Még Bishopot is örömmel fogadja, amíg az nem szól rá, hogy ő valójában egy másik Bishop (akit eredendően Rooknak hívtak volna, de úgy tűnik, a fejlesztés folyamán maradtak a Bishop névnél). És azért nem akar visszamenni a Fury-ra, mert tudja, hogy Ripley már rég halott. Gondolj bele, 17 hét telt el az atmoszféra processzor felrobbanása óta. Ebből két hét volt a Fury-ra az út. A számítógép a tűz miatt ébresztette fel Hickset, akkor viszont Ripley-n már rajta volt az arctámadó. Ezután további tizenöt hétig volt rabságban, ami alatt az igazi Michael Bishop (nem a robot, amit a film végén lelőnek) vígan felvilágosíthatta a Fury-n történtekről. Ezért is mondja a végén O'Neilnek, hogy ő is elvesztett egy nőt. Ha a Sulaconak annyi és a Sephorának is akkor mi a lópikulával menekültek el mert a végén az űrben egy bazinagy hajót mutogattak. Az a végén sokkal kisebb hajó, mint a Conestoga osztályú hajó. A játékban FTL-nek nevezik, de arra nem igazán jöttem rá, hogy ez mit takar (alapesetben Fast Then Light, de ezt általában hajtóművekre szokás használni). Egy kis hajó, és az LV-426-ra evakuált túlélőket fel sem tudták rá venni. Valószínűleg a WYC több hajóval is jött-ment az LV-426 és a Föld között. A Patna ugye sehol sem volt, ami ugyanolyan osztályú hajó, mint a Sulaco és a Sephora. Az szállíthatta azt a sok zsoldost, tudóst és felszerelést, ahogy fentebb írtam, illetve az járt a Fury-n is az A3-ban. Majd ez valószínűleg hazatért (amúgy van egy tippem, hogy mi lett Morse-szal, a Fury egyetlen túlélőjével...) az igazi Michael Bishoppal. Ezután az ellátmányt meg az a kis FTL hozta-vitte. Válasz
JakeSully Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. (szerkesztve) Ennél a jelenetnél Prometheus "easter egg" ? A holografikus kivetítőn csatázik a Jugger és a nagy repülő csészealj, ami a Prometheus film elején feltűnt. Tehét háborúban álltak egymással ezek szerint? Mivel Ridley Scottol is kértek tanácsot a készítők, hogy milyen kis utalásokat tegyenek a játékba...én erre merek most így hirtelen gondolni. Na majd a Prometheus 2-ben kiderül.. Szerkesztve: 2013. Február 16. - JakeSully Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Akárhogy is, ez nagyon aranyos. Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hát ez oltári, más sem hiányzott nekem! Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Amúgy mekkorák voltak már ezek a Xeno Boilerek. Megyek a sötétben, csak a lámpa pislog. Látom mozdulatlanok az alienek, majd egyszer csak elkezd sétálni. Mivel pislog a lámpa, darabosan láttam a mozgását, mozdulni nem mertem. Tisztára mint Doctor Who-ban az angyalok. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Na, megszületett a teszt, próbáltam nem a rajongás fátylán át nézni. http://www.sfportal.hu/aliens-colonial-marines-teszt-14640.scifi Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Jó a cikk, Dzséjt! Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Köszi Dzséjt a magyarázatot, már egy sörgyárral jövök neked. Ezek szerint.. Hicks életben maradásának körülményeiről a játékban sem volt info. Persze gondolkodtam rajta hogy hogyan lehet. Szerintem a riasztó felébresztette kimászott a hibernálókamrából amit üresen lőtt ki a Sulaco. Persze ez nem magyarázza meg azt hogy a Furyn megtalálták a testét illetve egy testet. Ha berakott a kapszulába egy testet(egyáltalán honnan szedett, mikor nem volt ember a hajón rajtuk kivül) azt miért tette? Mert gondolom mikor a WYC emberei megérkeztek a Sulacora akkor Hickset foglyul ejtették, de ezt is miért? Miért nem nyírták ki? Vagy tőle akarták megtudni pontosan mi történt az lv-426-on? Már a játékban is furcsa volt hogy mikor elindítottuk a mentőakciót a kiszabadítására akkor miért nem lőtték le, hisz sokat tud a WYC viselt dolgairól. Na meg az a kérdéss hogy a végén az FLT-vel hova mentek? Vissza a Földre? A teszteddel is egyetértek nagy részben, bár a grafikában nem mindenben. Szerintem a víz és a tűz elképesztően élethű. Jó mondjuk én 1920x1080-as felbontással játszottam vele, és minden maxon volt. Érdekes hogy én is úgy játszottam végig hogy az M4A1 volt nálam szinte végig azzal mindenkit ki lehetett nyírni. Shotit nem is nagyon használtam egyszerűen mikor ugrott a xeno felém arrébb léptem és a fejébe durrantottam. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 16. Én is 1920x1080-ban játszottam max beállításokkal. De egyszerűen akkor szúrt szemet, mennyire ronda igazán a játék, miután feltettem a DX10 modot. Hát akkor totál új élmény volt a fény-árnyék játék, az alien fészek, az alienek, a tojások csillogása élethűvé vált, szóval nagyon szembetűnt. A tűzzel is az a bajom, hogy a Crysis és Far Cry 2-3 után olyan játékot látni, amiben a tűz nem gyújt fel semmit (a tojások is csak szétrobbannak, holott lángra kéne kapniuk és égniük, ahogy a filmben), gáz. A víz meg szerintem kifejezetten ronda, főleg, ha a végtagunk belekerül, akkor egyszerűen eltűnik. Manapság ilyen már nincs, a víz alá került végtagot ugyanúgy látni lehet. Akárcsak a valóságban. Hicks feltámadásának körülményei enyhén szólva is tisztázatlanok. Állítólag a tűz miatt ébredt fel, de a tűz akkor keletkezett, amikor Bishopék átszálltak. Valószínűleg Hicks harcba keveredett velük és valahogy belepottyant egy zsoldos a hibernátorába. Talán eleve megpróbálták kirángatni belőle, és ahogy megölte, beesett a helyére. A túró tudja, ezt nagyon elcseszték. Őszintén szólva, örülnék, ha kapnánk erre egy DLC-t, amiben ezt a szakaszt végig lehetne játszani, mert csak így lehet megmagyarázni. Bele beleférne az A3 elejébe, hiszen a tojás kikelése és az EEV startja között majdnem 24 óra telt el (ugye, amikor indul az EEV Ripley-n már nincs rajta az arctámadó). Szóval azon a hajón tényleg történhetett még egy s más, ami végül akkora tűzhöz és az EEV startjához vezetett. Amúgy, nem lepne meg, ha az A:CM kedvéért retcon érné a sztorit, és a Patna immár a Sulaco lenne. Hogy miért akarták életben hagyni? Hát mert ő volt az utolsó ember, aki információkkal szolgálhatott a lényekről. Első kézből van harci tapasztalata, látta a fészket, a WYC azt is feltételezheti, hogy a királynőt is. Igen értékes forrás, és ha Hicks képes volt ellenállni a kínzásoknak, akkor hosszú időre biztosíthatta az életét (amíg el nem mond minden értékelhetőt). Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 17. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 17. Na, tegnap este óta sikerült valamennyit kinyomoznom e lentiekkel kapcsolatban. A tizedest azért ébresztette fel a Sulaco számítógépe, mert érzékelte a WYC behatolását, és ő volt az egyetlen katonai személy a fedélzeten. Hicks harcba keveredett velük, de a sérülései miatt esélye sem volt. Elfogták és a Patnára szállították, hogy ott kihallgassák, egyúttal a hajó elindult az LV-426-ra, remélve, hogy találnak még valamit. Néhány PMC (Private Military Comany -> magánhadsereg) a Sulacon maradt és elkezdték a Sulacot felkészíteni a kísérletekre. Na most jön a trükkös része. Lényegében a Sulaco megrekedt a Fury közelében, a WYC pedig a fedélzetére vitt pár tojást (bár itt van némi gond az idővonallal, igaz ez módosítható, ha feltételezzük, hogy a Fury nem 11 napra, hanem annál közelebb van az LV-426-hoz -> bár így meg a Patna útidejével lennének gondok...), és így került Ripley-re az arctámadó. Ha jól értem a dolgot, a WYC fertőzte meg Ripley-t!!! (Ez megmagyarázná, miért nincs az ő hibernátorán semmi nyoma annak, hogy a dög bejutott... mert a savmarta lyuk Nyuszi kapszuláján volt). A Fury melletti dekkolásnak is lenne értelme, hiszen odalenn huszonegynéhány, senkinek sem hiányzó ember áll rendelkezésre gazdatestnek (legfeljebb azt mondanák, hogy a rabok fellázadtak, megölték az őrszemélyzetet - mind a hármat - a WYC meg a rabokat -> ahogy Andrews vázolta a helyzetet anno). Azonban a WYC szakijai nem tudtak arról, hogy a királynő lerakott egy tojást a leszállóhajóban. A tojás reagálva a mozgásukra kikelt (legalább ez is meg van magyarázva így). Amikor megpróbálta felfeszíteni Nyuszi kapszuláját, a széttörő üveg megvágta, a sav kifröccsent és rövidzárlatot okozott (eszerint voltak már emberek a hajón, így legalább a vákuum sem állt fenn, még egy magyarázat). A számítógép kilőtte az EEV-t a tűz, az illetéktelen behatolók és az idegen organizmus miatt. Ez a három elég ok arra, hogy az embereket eltávolítsa a hajóról. A tűzben ugyan meghaltak a PMC-sek, így nem tudtak odaszólni a Patnának, hogy gáz van. Ám a Sulaco hazatelefonált - ekkor valószínűleg már nem az ECA-nak vagy a USCMC-nek szólt, hanem egyből a WYC-nek -, a Társaság tehát mégis értesült a helyzetről, úgyhogy a Patna hamarjában útnak indult az LV-426-ról. Az egyetlen kérdés a PMC-s, aki átvette Hicks helyét. Ha jól értettem, Hicks helyére őt szándékosan tették be, hogy leplezzék a tizedes eltűnését. A kérdés az, hogy minek? Minek ez a cécó egy olyan hajón, amit úgysem állt szándékukban visszaadni, olyan legénységgel, akiket amúgy is ki akartak nyírni? Jó, persze, egy vizsgálat esetén talán felmerülne a kérdés, hogy Hicks hogyan lőtte tarkón magát a hibernáció alatt, de a hullákat valószínűleg amúgy is kidobták volna, mert amúgy egy gyors DNS teszt, de akár ránézésre is kiderült volna, hogy az ott nem Hicks. Azt meg nem tudhatták, hogy az EEV elszáll, és a becsapódáskor Hicks feje péppé zúzódik. Ennek is csak akkor lenne értelme, ha az egészet ők rendezték volna így (ami megmagyarázná, hogy a mentőhajó miért is halálos), viszont annak meg annak tudatában nincs értelme, hogy a WYC miért szabadulna meg egy fertőzött embertől (Ripley-től), mielőtt kikelt volna belőle a lény. De gondolom, ez a dilemma a készítőket is dugóhúzóba csavarta, ezért is tudták le pont ezt a kérdést azzal a magyarázattal, hogy "hosszú történet." Eh... A dolognak amúgy van folytatása, mert mint kiderült, Cruz százados nem az Acheron mellett futott bele először a Sulacoba. Egy osztaggal rátalált a sodródó Sulacora, de amikor átszálltak, már nyüzsögtek rajta az idegenek (valószínűleg abban a pár hétben a WYC tovább használta tesztpályának). Cruz meglelte Hicks segélyhívását és bizonyítékot arra, hogy a WYC fogságába esett, de a PMC sikeresen visszavette a hajó fölött az irányítást, és miután Cruzék visszavonultak, a Sulaco újra eltűnt (visszavitték az LV-426-ra). Mivel a USCM rádöbbent, hogy a WYC irtja az embereit és ennek nagyon sok köze lehet az Acheronhoz, felpakolták a USS Sephorára a 118. Zászlóaljat és kiküldték Cruz irányítása alatt hogy egyszer s mindenkorra derítsék ki, hogy mi a fene történt ott és a Sulacon, szerezzenek bizonyítékot a WYC ellen és szabadítsák ki Hickset, az egyetlen élő szemtanút. Amit az A3-mal kapcsolatban az A:CM egész jól megmagyaráz. A3 kérdés: Ha egy tojás volt a Sulacon, hogyan lehetett több arctámadó? Egy megsérült és megdöglött, egy Ripley-be implantálta a királynőt, egy lement az EEV-vel és elkapta a kutyust. A:CM válasz: a legtöbb tojást a Társaság PMC-sei vitték a hajóra, ám a tüzet a királynő által lerakott tojásból kikelt arctámadó okozta. A3 kérdés: A tojások mindig a gazdatest közelségére reagálnak, a Sulacon viszont senki sem volt a tojás környezetében, a három ember szobákkal arrébb volt hibernálva. Esélytelen, hogy a tojás reagált volna rájuk, pláne 11 nappal a lerakása után. Akkor mégis miért kelt ki? A:CM válasz: A tojás a WYC embereire reagált, akik valószínűleg a laborok berendezése közben igencsak nyüzsögtek a hangárban, az UD-4L közelében. Ezután az arctámadó elindult megkeresni a legelszigetletebb célpontot. Ez Nyuszi volt, hiszen Ripley-n már ott volt egy arctámadó, Hicks akkor már nem is volt a Sulacon, Bishop pedig android volt. A3 kérdés: Az Aliensben az egyik tengerészgyalogos szerint három hétig voltak hibernálva. Az A3-ban azt mondják, hogy több, mint egy hét (egész pontosan tíz nap), mire a Földről valaki odaér a Fury 161-re. Akkor hogyan lehetséges, hogy a Patna négy nappal az EEV kilövése után megérkezett? A:CM válasz: a Patna valószínűleg már amúgy is a Fury közelében volt, hiszen onnan szállt át Michael Bishop és a PMC-sek a Sulacora, és az vihette a tojásokat is. Amikor az EEV-t kilőtte a Sulaco, a hajó valószínűleg éppen visszatérőben volt a Földre vagy az Acheronra, vagyis csak meg kellett fordulniuk. A3 kérdés: Az Alienben és az Aliensben is egyértelmű, hogy a hajókon vákuum uralkodik, amíg a legénység hibernálva van, és csak az ébresztés előtt töltik fel levegővel a szobákat. Akkor hogy üthetett ki tűz a Sualcon? A:CM válasz: Mivel a Sulaco komputere érzékelte a WYC behatolását, felkeltette Hickset, az egyetlen katonát a hajót. Előtte valószínűleg feltöltötte magát levegővel, amit - mivel a PMC-sek nem mentek el - nem szívott már ki. Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 17. Hozzászólás ideje: 2013. Február 17. Köszi Dzséjt. Elég zavaros de azért érthető bár a sorrendet még fel kell állítanom magamban. Mármint az események hogyan követték egymást időrendben, mert nekem ebben még káosz van. Összeszedem a gondolataim aztán leírom . Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Dead Space 3: az elsőnél nem, a másodiknál meg aztán pláne nem lett jobb, de jól sikerült lezárása a trilógiának... Azaz, majdnem jól sikerült. Én a DS3-at a következő okokból szeretem: sztori, világ, karakterek. Szörnyekkel teli űrhajókon és űrállomásokon lehet bóklászni, ahol misztikus, mitikus gépezetek után kajtatunk és a világ megmentése egy kis szerelő kezében van. Nyomasztó hangulat, hiszen itt semmi sem csillog, nincsen díszkivilágítás, ablakok is csak ritkán, azok is jellemzően betörnek és kiseper mindent a vákuum... A DS1-et ezért szerettem meg, a DS2 pedig ezt megfejelte egy igen feszesre szabott sztorival, ahol Isaac végre nem némán az eseményekkel sodródó Levente (csinálhatnának ennek fényében egy DS1 javítást/DLC-t, amiben egyrészt, Isaac arcát átplasztikázzák, mert az első részben marhára nem hasonlít a későbbi önmagára, másodsorban, beleszövik a sztoriba... Nem tudom, kinek volt az a hülye ötlete, hogy ne szólaljon meg, de így két másik rész után kifejezetten röhejes a trilógia felépítése). És mindez benne van a DS3-ban is, hál' isten, még Tau Volantisen sem vagyunk olyan sokat, mint ahogy a marketing nyomatta, éppen elég űrhajó kerül elénk, mire lejutunk a bolygóra. A sztori is jól sikerült, kifejezetten tetszett, csak a lezárás... Komolyan, az EA melyik fejese találhatta ki, hogy mindkét sci-fi franchise-ukat úgy kell lezárni, hogy a főhős legyen halott, de mégse, mert azért legyen a végén, a legleglegvégén egy jelenet, amiben fellélegzik... Eh... Kurva nehéz mindent lezáró befejezést írni? Persze így lehet folytatni... De ha folytatásról szó sincs vagy már eleve kijelentik, hogy a folytatásban nem lesz benne az amúgy meg sem halt szereplő, akkor minek ez a bizonytalankodás? Meg eleve kezd már elegem lenni, hogy minden főhőst ki kell nyírni. Ez is minek? Miért nem mehetett el szegény Isaac Ellie-vel, legalább szép kerek lenne a sztori. Egy nő miatt keveredett bele ebbe az egészbe, egy nő húzhatná ki ebből az egészből. De nem, legyen halott, de mégse, én meg képzeljem el, hogya juthat ki akkor Tau Volantisról... :picardfacepalm: A co-op mód amúgy egész jó, bár nem sikerült a sztoriban egyensúlyt találni. Carvernek ugyan vannak a co-opban villanásai (például kezd hatni rá a jelölőoszlop), viszont minden NPC úgy viselkedik, mintha Isaac egyedül lenne. A sztori sok jelenete is érezhetően egyjátékos módra lett megírva, olyan események, amiknél egyértelmű, hogy Carver csak odavarázsolódva maradhat Clarke mellett (jellemzően az átvezetőben a co-op alatt a Carvert irányító embernek is átvált a kamera Isaacre). Amúgy jó móka co-opban nyomni, igaz, megöli a hangulatot, pláne, ha dumcsizunk közben a társunkkal, de jópofa a feladatokat megosztva, egymást fedezve gyilkolni a nekrókat. Ami viszont marhára nem hiányzott, az az opcionális küldetések, legalábbis ebben a formában. Látszik, hogy a készítők nem öltek bele sok munkát, ugyanaz a helyszín, ugyanazzal a céllal nagyjából 2-3 fejezetenként. Ugyan jobban megismerhető Tau Volantis története, mégis simán kihagyhatóak. Unalmasak, feleslegesek, csak húzzák az időt, és ami a jutalom, az úgyis megkapható a sztori alatt. Két dolgot hiányoltam még: a suttogásokat és az olyan spontán eseményeket, mint amikor a DS2-ben hirtelen betört az ablak és jött a huzat. Szóval a majdnem jó befejezés azért, amit spoiler mögött leírtam, rühelem ezt a bizonytalanságot, ez pusztán seggfejség az írótól. Fölöslegesek az opcionális küldetések, és hiányzik egy-két hangulati elem. Viszont a sztori jó, megvan még a Dead Space feeling, a karakterek továbbra is vagy szerethetőek (Ellie!!!! :verylove: Ekkora kannákat sem sűrűn lát az ember japánon kívüli játékban), vagy bicsaknyitogatóak (Danik nálam kiérdemelte a játékvilág legunszimpatikusabb főgonosza címet, de rohadt tenyérbemászó arcberendezése lett). És azt az apróságot a végén leszámítva szépen lezárták a sztorit. Kérdés az, hogy így marad-e, vagy jön a Dead Space 4? Elvégre... mint kiderült, nem azok az idegenek alkották a markereket, akik itt megjelentek, szóval jöhet még ellenséges idegen... Még egy szó a fegyverszakiskodásról. Jó, hogy Isaac szerviz mivoltát kihasználják (a három játék közül most éreztem először igazán, hogy tényleg szerelő, nem instant Rambo), és elsőre baromi jó móka a brenchelés, vagy minek nevezzem. Tényleg, egyszer építettem egy olyan szörnyet, ami rámkacsintott, amikor meg hozzáértem, hát begorombult. Szóval szétszedtem, ne szenvedjen. Oké, túlzás, de tényleg mindenféle őrült gyilok összehozható, a savas-körfűrésszel párosított rakétavetőtől a fénykardpengékkel teleaggatott távolsági plazmavágóig. De... Rohadt unalmas már, amikor jelentkezik a DS széria legnagyobb bibije: a marékszámra szórt élet és lőszer, ami mellé most már a nyersanyag is betársul. A játék utolsó harmadát leszámítva (ott se végig, a 19. fejezetben újra előjött ez a bibi) sokszor dobáltam be a széfbe az élet és lőszer csomagokat, amikor meg már ott sem volt hely, hát el kellett szórnom. Akárcsak a fegyvereket, mert a tárhely véges, és minek tároljak olyan fegyvereket, amiket úgysem használok. Lényegében a plasmacutter végig használható, bár a feltápolt csapatban korzózó dögök miatt végül leváltottam egy gránátvetős pulse-rifle-re (a másik jószág, amit a DS1 óta magaddal viszel mindenhová), de lényegében ez a kettő is elég. Aztán a fejlesztések a játék közepére kimaxolhatók, onnantól pedig csak úgy van ez az egész rendszer, hót fölöslegesen, csak a cuccokat lepakolni állsz meg, amiket úgysem használsz fel. Bár lehet, hogy jó szolgálatot tesznek a normalon gyűjtött anyagok a hihetetlen nehézségi fokon. A checkpont rendszer meg tragédia... Kinek volt az az ostoba ötlete, hogy csak a készletek kerülnek mentésre kilépéskor, de azok elkerülhetetlenül? Nagyon élvezetes volt, amikor felbaszta az agyam egy mini-boss, kiléptem, és amikor visszatértem, volt két szem lőszerem, meg egy kis életcsomagom. Persze, a quick-save a mini-boss elé tett vissza, sehol egy brench, menj paraszt, old meg. Korábbi pontra meg lehetetlen visszatérni, hál' isten... Vagyis nem lehetetlen, nesze paraszt, használd a "sztori folytatása" betöltés funkciót... Nem tudom, ez mire volt jó, de úgy visszak*rt két fejezettel előrébb, hogy csak úgy pislogtam. Természetesen továbbra is két lőszerrel és egy élettel... Hát mesés volt megint végiglőni két fejezetet, amit akkor tudtam le. Jó játék, de azért annyira nem, hogy egy napon belül repetázzak. Ráadásul, pont a játék kicsit uncsibb közepén volt ez az egész... De legalább jó fegyverrel és teli zsebbel értem el újra azt a k*rva pókot. Köszi Dzséjt. Elég zavaros de azért érthető bár a sorrendet még fel kell állítanom magamban. Mármint az események hogyan követték egymást időrendben, mert nekem ebben még káosz van. Összeszedem a gondolataim aztán leírom . Nincs mit. Azt nem csodálom, hogy az időrend káosz. Alapból az. Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Nem tudom emlékszik-e még valaki erre a régi játékra - The Neverhood (1996). Én még kiskoromban játszottam vele sokat, akkoriban nagy kihiívást jelentett, most felraktam és két és fél óra alatt végigjátszottam az egészet Szerintem nagyon jó játék, aki meg annak idején tolta, annak ott a nosztalgia faktor is Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Dzséjt: Pont a napokban akartam megkérdezni , hogy mi a véleményed a Dead Space 3-ról. Tervezem hogy idén a trilógiát végigjátszom. Ne felejtsétek, hogy holnap megjelenik a Crysis 3. Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. (szerkesztve) Dead Space-ből még az elsőt sem vittem végig... kb a bő feléig még mikor új volt. Újra neki kellene veselkednem, ha már a 3. rész is itt van. Bár valamiért nem vonz annyira, mint egy Resident Evil vagy egy Silent Hill, pedig ez sci-fi, az imént említettek viszont nem. Fura... Na mindegy, idővel mindenképpen kitolom mindhárom DS-t. Szerkesztve: 2013. Február 20. - Darth Riddick Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Hozzászólás ideje: 2013. Február 20. Dead Space-ből még az elsőt sem vittem végig... kb a bő feléig még mikor új volt. Újra neki kellene veselkednem, ha már a 3. rész is itt van. Bár valamiért nem vonz annyira, mint egy Resident Evil vagy egy Silent Hill, pedig ez sci-fi, az imént említettek viszont nem. Fura... Na mindegy, idővel mindenképpen kitolom mindhárom DS-t. Az elsőt én is abbahagytam(sőt a másodikat is), mert egyszerűen nem tudtam továbbmenni egy szobán ahol hemzsegtek a dögök. Hátha most ügyesebb leszek. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Ne felejtsétek, hogy holnap megjelenik a Crysis 3. Amivel sajnos DX11-es kártya hiányában nem tudok játszani... Válasz
JakeSully Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Ilyen lesz a Playstation 4 http://www.origo.hu/techbazis/20130221-felturbozott-pc-az-uj-playstation.html Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Tehát ha jól értem a Sony képtelen volt kifejleszteni egy új generációs konzolt, de mivel égő lett volna bevallani meg egyébként is komoly lóvé bánta volna ezért alibiből összeraktak egy gépet amire ráfogták, hogy ez a Playstation 4. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Ez gáz, nagyon. Akkor mi ez most, PSC 4? De ha az alkatrészek nem cserélhetőek, gyorsabban fog elavulni, mint egy jól összerakott PC. Igaza lesz annak a szakinak, aki pár éve azt mondta, hogy a negyedik lesz a konzolok utolsó generációja. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Mondjuk a Sony háza tájáról korábban is jöttek ilyen pletykák hogy bajban vannak az új géppel. Én bizok benne hogy a Microsoft viszont megtudja ismételni a saját korábbi nagy dobását. Már csak azért is mert a játékoknál a PC nekem nem opció. Válasz
JakeSully Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Én bizok benne hogy a Microsoft viszont megtudja ismételni a saját korábbi nagy dobását. Új XBox konzolt majd tervezel venni, ha meggyőzőek lesznek a paraméterei? Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Eddig 100 százalék biztos voltam benne hogy az új Boxot a megjelenés napján bezsákolom. Ez a Sony-s értékelés kicsit megijesztett - bár ahogy most visszanéztem a 2005-ben debütált 360-asnál is ment a sirás, hogy nem tud elég sokat, azt közben még hat évvel később is simán hozta a csúcs PC-k szintjét - de meglepne ha annyira elbaltáznák, hogy lemondjak a vételről. Válasz
A pécsi Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. (szerkesztve) A PS végre szakított ezzel a programozhatatlan Cell processzoros marhaságával. Hál istennek hogy végre egy programozható gépet hoznak össze, amin remélem lesz végre "élsímítás", amit a gép életciklusa alatt sem sikerült megoldani így 2013 tájékán sem. Ezt már egy voodoo kártya is tudta 1997-ben. Egyszerűen röhely. Egyébként ez minden generációnál eljátsza a Sony hogy ilyen, meg olyan fasza lesz az új gép, aztán a valóságban mindíg alultervezi a hardvert, és a multiplatform játékok fosul néznek ki rajta. Valószínű, hogy a mai csúcs PC teljesítményének a felét, vagy 3/4-ét fogják tudni a vas, ami nem túl bíztató, annak fényében hogy a végleges specifikációk már legalább 1-1,5 éve kialakultak, és már annak idején sem számított csúcskategóriának a új PS ,szerintem. Ez szerintem vonatkozik az új Xbox-ra is (ott eleve programozóbarát lesz), csak azzal súlyosbítva a helyzetet, hogy a Microsoft fizethet jogdíjat minden egyes beépített blu-ray meghajtó és játéklemez után a Sony-nak. Sajnos mindkét gép 2 - 3 év múlva már elavult lesz. És hogy a fenti rossz véleményem ellenére miért van PS3-am? Mert a Killzone odab..sz bárminek amit e föld kerekén valaha játék címszó alatt csináltak. Szerkesztve: 2013. Február 21. - A pécsi Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. (szerkesztve) Ezért utálom én a konzolt. Pc sokkal jobb, ha elavul veszel bele alkatrészt aztán hagyján ráadásul egy játék pc-verziójának sokkal szebb a grafikája ha full-on megy mert nem kell lebutítani hogy a konzol vigye. Meg ugye egy konzol hardverileg elavul 2-3 év alatt. Viszont baj van mert nincs fent ncore-on a Crysis 3. Remélem holnap felrakják. Szerkesztve: 2013. Február 21. - Frenkie Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Amivel sajnos DX11-es kártya hiányában nem tudok játszani... Ne már. A minimum a Directx 11-es kártya? Ezzel potenciális vevőket fognak veszíteni. Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Hozzászólás ideje: 2013. Február 21. Egyetértek Frenkie. Én is PC párti vagyok. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2013. Február 22. Hozzászólás ideje: 2013. Február 22. Ezért utálom én a konzolt. Pc sokkal jobb, ha elavul veszel bele alkatrészt aztán hagyján ráadásul egy játék pc-verziójának sokkal szebb a grafikája ha full-on megy mert nem kell lebutítani hogy a konzol vigye. Meg ugye egy konzol hardverileg elavul 2-3 év alatt. Épp hogy a konzoloknak szokott szebb lenni a megjelenés az első pár évben és az elavulás nem 2-3 év hanem több mint hat volt ennél a generációnál. Arról nem is beszélve, hogy több játék jelenik meg ilyenkor rájuk (kedvencemnek a Gears of War sorozatnak tudtommal még mindig csak az első része jött ki PC-re). Az Xbox 360 jelenleg egy nyolc éves konstrukció és igy is meglepően szépen muzsikálnak rajta az olyan játékok amiket én tolok (pl. Assassin's Creed 3). Megnézném mit kezd ezekkel egy nyolc éves PC... Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2013. Február 22. Szerző Hozzászólás ideje: 2013. Február 22. Épp hogy a konzoloknak szokott szebb lenni a megjelenés az első pár évben és az elavulás nem 2-3 év hanem több mint hat volt ennél a generációnál. Arról nem is beszélve, hogy több játék jelenik meg ilyenkor rájuk (kedvencemnek a Gears of War sorozatnak tudtommal még mindig csak az első része jött ki PC-re). Az Xbox 360 jelenleg egy nyolc éves konstrukció és igy is meglepően szépen muzsikálnak rajta az olyan játékok amiket én tolok (pl. Assassin's Creed 3). Megnézném mit kezd ezekkel egy nyolc éves PC... Idén ősszel lesz nyolc éves a PC-m (ki is szándékozom cserélni, mert még pár évig eltötyögne, de azért kezdem észrevenni a korát), és lényegében még semmi sincs, ami megfogná. Egyedül a videó kártya lett benne lényegesen nagyobb teljesítményűre cserélve, mivel az eredeti elfüstölt (a proci is cserélve lett, de az új proci nem is sokkal nagyobb, és ugyanúgy nyolc éves típus, csak amikor a gépemet építettem, erre már nem volt keret), de már az is öt éves kártya. És az olyan rosszul optimizált játékok, mint a Witcher 2 (ez is fut, csak alacsonyabb grafikai beállítások mellett), vagy az indokolatlanul hardverköteles Crysis 3 leszámítva még semmi sem fogta meg úgy, hogy max beállítások mellett játszhatatlanná váljon. Illetve még a Battlefield 3, ami megakasztotta. De ezek olyan játékok, amik konzolon meg sem közelítik azt a grafikai szintet, amit PC-n tudnak produkálni, viszont elfutnak a gépemen a konzolok szintjén. Az említett Assassin's Creed 3 is zokszó nélkül fut max beállítások mellet 1920x1080-ban. Szóval, ha elugrasz hozzám, megnézheted. Ebből is látszik, hogy mennyire lelassult a hardverek fejlődésének folyamata. '97-ben (igen, ilyen későn) vettük az első gépem, az akkor csúcsnak számító Pentium 2 volt. Ezt 2000-ben váltotta a Pentium 4-es, az akkori csúcs. A P4-esem már 2006-ig működött, akkor jött a Crysis, ami miatt lecseréltük az új gépre (bár pontosabban a Crysis csak egy évvel az új gép után jött, de úgy állítottuk össze, hogy az már fusson rajta, az volt a mérce), akkori megfizethető csúcs alkatrészekből. A tendencia látható: 3 év, 6 év, 8 év. Ráadásul az is igaz, hogy a P2-es leváltásakor tényleg alig futottak rajta az új játékok már alacsony graf. beállítások mellett is, a P4-ésen is nagyon gyorsan látható volt az elavulás (bár már lassult a dolog), viszont a mostani gépemnél ez már egy lassú folyamat. Lényegében eddig a Crysis 3 az első és egyetlen olyan játék, ami tényleg el sem indul, de itt a fejlesztő hülyesége inkább közre játszik, amiért a hardverkövetelmény minimuma minden normális fejlesztő játékának a maximuma. A Gears of War meg egyszerűen a Microsoft szemétsége miatt nem jelenik meg PC-n, holott simán futna rajta, ahogy futott is az első. Még szebben is, mint Boxon (talán pont emiatt nem hozzák ki). Ne már. A minimum a Directx 11-es kártya? Ezzel potenciális vevőket fognak veszíteni. Az biztos, de majd úgyis a kalózkodásra fogják... Azért röhej a dolog, mert ott sírtak-rítak, hogy a Crysis 2 nem fogyott, mer' mindenki csak letöltötte. Aha, nyilván nem volt köze ahhoz a dolognak, hogy iszonyú gépigénye volt. Iszonyú, indokolatlanul nagy, mivel ugye eredetileg a Cyrsis 2 még DX10-es beállításokat sem tartalmazott (azóta kiderült, mi okozza ezt a hatalmas gépigényt: a játék egy komplett nem létező tengert szimulál New York alatt), DX10-et csak később adtak hozzá patch formájában. Ezután színtiszta pofátlanság kijönni egy olyan hardverkövetelményű játékkal, mint a Crysis 3. Nálam a Crytek ezzel a húzásával végérvényesen elkaszálta magát. Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.