Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Arra figyelj majd még (ez talán nem spoiler), hogy bizonyos mellékküldetéseket mikor ejtesz meg, ill. a beszélgetésekkel kapcsolatos karakterpontokra. Az 1-ben ezek még elég erősen számítanak, könnyen eleshetsz egy-egy lehetőségtől, amikor be akarsz fejezni egy küldetést, vagy előrébb akarsz jutni benne. ;)

Ezt nem igazán értem, mire gondolsz, mert se a beszélgetéseknél, se a mellékküldetéseknél nincs ilyesmi. A párbeszédeknek konkrétan semmi hatása nincsen a küldetésekre, semmilyen fajtára. Az még a későbbi részekben sem jellemző. Az opcionális beszélgetések mindegyikét kihagyhatod és végigcsinálhatod az egész játékot úgy is. De még a kötelező dumcsik nagyját is durván le lehet kurtítani.

 

Az Iloson és a Feroson felvehető mellékküldetések az egyetlenek, amiket el lehet bukni, de igazándiból csak az Iloson, mert ott nem lehet visszamenni a 5-ös csúcsra (a Feroson csak baromi unalmas visszamenni). Ezt leszámítva minden más esetben tök mindegy, mit mikor csinálsz meg. Mellékküldetésektől csak az ME3-ban lehet idővel elesni - meg az ME2-ben a lojalitásküldetésektől az Öngyilkos küldetés után, de ez érthető, hiszen a nem lojális tagok megmurdelnek.

 

A karaktereknél is csak annyira kell odafigyelni, hogy minden főküldetés után érdemes dumálni velük egyet, illetve visszatérni a Fellegvárba, ahol a főküldetések után újabb mellékküldetések jelennek meg.

 

Én végig katonában toltam, azt hiszem csak az képes használni az összes lőszer típust.

Mármint fegyvert, mert az ME1-ben még nincsenek lőszertípusok. Az egyben az osztályok a fegyverekre (is) hatnak. Én most - mert mit ad isten, én is újra nekiálltam (bár mondjuk a Rise of the Tomb Raider kedvéért azért félretettem kicsit) - vanguarddal nyomom, és az egyáltalán nem tudja rendesen használni a mesterlövészpuskát. Lőni lehet vele, de a távcsőbe nem tud belenézni. Sőt, elviekben a gépfegyvert sem használhatja rendesen (szintén, lőni tud, de célozni nem), de aki egyszer végigjátszotta már a játékot, az kap extra képességeket, én meg a gépfegyvert választottam, mert az a legjobb célszerszám. :)

Hozzászólás ideje:

Mármint fegyvert, mert az ME1-ben még nincsenek lőszertípusok. Az egyben az osztályok a fegyverekre (is) hatnak. Én most - mert mit ad isten, én is újra nekiálltam (bár mondjuk a Rise of the Tomb Raider kedvéért azért félretettem kicsit) - vanguarddal nyomom, és az egyáltalán nem tudja rendesen használni a mesterlövészpuskát. Lőni lehet vele, de a távcsőbe nem tud belenézni. Sőt, elviekben a gépfegyvert sem használhatja rendesen (szintén, lőni tud, de célozni nem), de aki egyszer végigjátszotta már a játékot, az kap extra képességeket, én meg a gépfegyvert választottam, mert az a legjobb célszerszám. :)

 

Akkor rosszul emlékeztem, már régen toltam le és egyben mind a három rést így néha összecsúsznak a dolgok :), jellemzően még a fegyver túlhevülési rendszerét szoktam összekeverni, hogy melyikben volt elég csak várni vele, melyikben kellettek hozzá hűtő cellák. :)

Hozzászólás ideje:

Ezt nem igazán értem, mire gondolsz, mert se a beszélgetéseknél, se a mellékküldetéseknél nincs ilyesmi. A párbeszédeknek konkrétan semmi hatása nincsen a küldetésekre, semmilyen fajtára. Az még a későbbi részekben sem jellemző. Az opcionális beszélgetések mindegyikét kihagyhatod és végigcsinálhatod az egész játékot úgy is. De még a kötelező dumcsik nagyját is durván le lehet kurtítani.

Lehet félreérthető voltam. A karakter képességpontjainál van 1-1 opció (talán meggyőzés és megfélemlítés), ami kihatással van a párbeszédekre, azok pedig a küldetésekre. Azt nem is mondtam, hogy nem lehet végigvinni a játékot vagy bármelyik mellékküldetést, de ezeken belül el lehet esni bizonyos kimenetelektől és döntési lehetőségektől.

 

Nyilván az egyik legkomolyabb példa Wrex esete, de ott a féroszi telepesek sorsa is. De pl. az első fellegvári látogatás során már kaptam olyan mellékküldetést, amihez még semmilyen módon nem lehetett akkor elegendő beszédpontom. A pontelosztó ablakban ugye nincs rögtön a játék elején mindenhol ott az összes mező (sorok és azon belül pontok), hanem azok fokozatosan bővülnek. Nagyon sok végigjátszásomnál estem abba a hibába, hogy az elején ugyan kimaxoltam a meggyőzés pontjait, de így se tudtam a kék opciót választani az ominózus mellékküldetésnél. Aztán később jöttem rá, hogy ezzel még várni kellett volna, mert kicsit haladva a főküldetéssel már megnyílt pár új cella a meggyőzésnél, és azokra tolva a szintlépéskor kapott pontjaimat már elérhettem volna az összes opciót a mellékküldetésnél is.

 

 

Én végig katonában toltam, azt hiszem csak az képes használni az összes lőszer típust.

A 2-3-ban már végigpróbáltam szinte az összes lehetőséget. A katonát pont nem, mert itt már nagyon megfogtak a képességek, a lőszerek meg pont nem, ill. idegesített a hőtárolók fogyása. Olyannyira, hogy kifejezetten a Sentinel (biotikus és tech) lett a favoritom. A 2-ben szinte nem is lőttem fegyverrel, a 3-ban már kellett, de ott is próbáltam minimalizálni. :)

Hozzászólás ideje:

Igen, angolul játszom. Anno a Kotort is úgy játszottam, meg szeretem a nyelvet. :) Mondjuk az Earthbornt benéztem akkor. :D

 

Született túlélő lettem egyébként. A karakterosztály akkor a listát végignézve adept.

 

 

Igen, tudom, hogy láttam a hulláját, de olyan sokat beszéltetek róla már emlékeim szerint a Mass Effect-es beszélgetéseitekben, hogy nem vagyok arról teljesen meggyőződve, hogy meghalt. :D

 

 

Akkor adept (adeptus) vagy, vanguard (harci adeptus - katona kaszt képességek is betársulnak) vagy sentinel (őrszem - tech képességek is betársulnak).

Az az Earthbond az Earthborn lesz, földi születésű. ;) De ez nem a karakterosztály, hanem a származás, ez majd egy extra küldetés formájában fog érvényesülni - illetve néhány párbeszédben lehet róla beszélgetni (mondjuk Shep mindhárom alap tulajdonsága beszédtéma a játékban). Emellett még meghatározó a pszichológiai profil, hogy háborús hős, kegyetlen vagy született túlélő vagy-e (ezek meg paragon vagy renegade extrákban fog megnyilvánulni).

 

De ezek szerint nem magyarul játszod. :hmm:

 

 

Nihlus meghalt, a hulláját meg is találtad.

 

Hozzászólás ideje:

Ja, hogy te a Paragon (Példakép) és Renegade (Renegát) opciókra gondoltál. Oké, így már értem. Igen, azokra érdemes figyelni, mert valóban komolyan döntenek néhány küldetés vagy szereplő végkimeneteléről (viszont a megszerzésükről nem nagyon, mert előbb-utóbb minden küldetést megkapsz, ha máskor nem, hát akkor, amikor belépsz a rendszerbe). Viszont nyugodtan - sőt, én ajánlom is - ki lehet őket maxolni már az elején, mert a rublikák (rangok) megjelenése attól függ, mennyit használjuk az elbűvölést vagy a megfélemlítést, ezáltal mennyi Példakép vagy Renegát pontot kapunk. A karakterlapon a rangok azt befolyásolják, hogy egy beszélgetés alatt hányszor használhatod e két moralitás opciót, illetve hány pontot kapsz.

 

Az elosztás a Példakép sávon:

10% – megnyit 2 elbűvölés rangot. Kapsz 1 példakép pontot.

25% – megnyit 2 elbűvölés rangot. Kapsz 1 példakép pontot. Bónusz: 10%-kal gyorsabb a tech osztályú karaktereknél a gyógyítás újratöltődése.

50% – Nincs se rang, se pont. Bonusz: 10%-kal nő a maximum életerő.

75% – megnyit 2 elbűvölés rangot. Kapsz 1 példakép pontot. Bónusz: 5%-kal rövidül minden képesség újratöltődése. Achievement.

Renegátnál meg ez:

10% – megnyit 2 megfélemlítés rangot. Kapsz 1 renegát pontot.

25% – megnyit 2 megfélemlítés rangot. Kapsz 1 renegát pontot. Bónusz: 10%-kal gyorsabb a fegyverek lehűlése.

50% – Nincs se rang, se pont. Bonusz: 10%-kal nő a maximum életerő.

75% – megnyit 2 megfélemlítés rangot. Kapsz 1 renegát pontot. Bónusz: 5%-kal növekedik a fegyverek ereje és az azokra elhasználható képességek ideje. Achievement.

 

Természetesen mind a hat új rangot csak akkor kaphatod meg, ha csak az egyik moralitás opcióval élsz a játék nagyobb hányada alatt. Plusz bónuszokat ad még a Fantom képesség is (3 rangot és 1 pontot ad).

 

Elbűvölés/megfélemlítés rangból tehát 12-őt lehet összeszedni: 3 alap, 6 a renegát/példakép szintek elérésével, 3 a Fantom képességgel. A renegát/példakép szintek az elbűvölés vagy megfélemlítés (összefoglaló néven: a moralitás) opcióval növelhető, azok gyakori használatával - az opció használhatósága és a használatáért járó pontok mennyisége meg attól függ, hogy a karakterlapon hány rangot értünk már el. Szóval ahhoz, hogy az moralitás opciót minél többször és minél hatékonyabban használhassuk, minél hamarabb be kell zsákolni az összes elérhető rangot - legjobb mindjárt az elején (amint elérhetővé válik egy rang, máris dobom rá a karakterpontot). Ez utóbbi például már csak azért is jó, mert mindjárt az Eden Prime-on beszerezhető a játék egyik legerősebb pisztolya, de ehhez mindhárom elbűvölés/renegát rangot meg kell vásárolni.

 

 

Igen, tudom, hogy láttam a hulláját, de olyan sokat beszéltetek róla már emlékeim szerint a Mass Effect-es beszélgetéseitekben, hogy nem vagyok arról teljesen meggyőződve, hogy meghalt. :D

 

Hm... Tényleg, róla sokat beszéltünk? :o Szerintem mi egy másik turian karakterről dumáltunk sokat.

 

Mert Nihlus Kryiknak csak ennyi szerepe volt, ugyan kétszer még szóba hozzák, de azok már csak anekdoták.

 

 

Én legjobban a harci adeptust szeretem, mert ötvözi magában a Jedit és a Terminatort. :D Bár az ME1-ben a biotikus képességek még valóban nem a legjobbak, de az ME2-3-ban természetfeletti istencsapásává válhatunk. :) A legkevésbé a tech képességekkel bíró osztályokat szeretem, különösen a sima techet, az nagyon gyengus az elején (persze kimaxolva a geth-ek sátánja lehetünk, de addig nekem túl gyenge, kevés fegyver, kevés védettség, az én ízlésemnek túl támogató, nem offenzív).

Hozzászólás ideje:

Ja, hogy te a Paragon (Példakép) és Renegade (Renegát) opciókra gondoltál. Oké, így már értem. Igen, azokra érdemes figyelni, mert valóban komolyan döntenek néhány küldetés vagy szereplő végkimeneteléről (viszont a megszerzésükről nem nagyon, mert előbb-utóbb minden küldetést megkapsz, ha máskor nem, hát akkor, amikor belépsz a rendszerbe). Viszont nyugodtan - sőt, én ajánlom is - ki lehet őket maxolni már az elején, mert a rublikák (rangok) megjelenése attól függ, mennyit használjuk az elbűvölést vagy a megfélemlítést, ezáltal mennyi Példakép vagy Renegát pontot kapunk. A karakterlapon a rangok azt befolyásolják, hogy egy beszélgetés alatt hányszor használhatod e két moralitás opciót, illetve hány pontot kapsz.

 

Az elosztás a Példakép sávon:

10% – megnyit 2 elbűvölés rangot. Kapsz 1 példakép pontot.

25% – megnyit 2 elbűvölés rangot. Kapsz 1 példakép pontot. Bónusz: 10%-kal gyorsabb a tech osztályú karaktereknél a gyógyítás újratöltődése.

50% – Nincs se rang, se pont. Bonusz: 10%-kal nő a maximum életerő.

75% – megnyit 2 elbűvölés rangot. Kapsz 1 példakép pontot. Bónusz: 5%-kal rövidül minden képesség újratöltődése. Achievement.

Renegátnál meg ez:

10% – megnyit 2 megfélemlítés rangot. Kapsz 1 renegát pontot.

25% – megnyit 2 megfélemlítés rangot. Kapsz 1 renegát pontot. Bónusz: 10%-kal gyorsabb a fegyverek lehűlése.

50% – Nincs se rang, se pont. Bonusz: 10%-kal nő a maximum életerő.

75% – megnyit 2 megfélemlítés rangot. Kapsz 1 renegát pontot. Bónusz: 5%-kal növekedik a fegyverek ereje és az azokra elhasználható képességek ideje. Achievement.

 

Természetesen mind a hat új rangot csak akkor kaphatod meg, ha csak az egyik moralitás opcióval élsz a játék nagyobb hányada alatt. Plusz bónuszokat ad még a Fantom képesség is (3 rangot és 1 pontot ad).

 

Elbűvölés/megfélemlítés rangból tehát 12-őt lehet összeszedni: 3 alap, 6 a renegát/példakép szintek elérésével, 3 a Fantom képességgel. A renegát/példakép szintek az elbűvölés vagy megfélemlítés (összefoglaló néven: a moralitás) opcióval növelhető, azok gyakori használatával - az opció használhatósága és a használatáért járó pontok mennyisége meg attól függ, hogy a karakterlapon hány rangot értünk már el. Szóval ahhoz, hogy az moralitás opciót minél többször és minél hatékonyabban használhassuk, minél hamarabb be kell zsákolni az összes elérhető rangot - legjobb mindjárt az elején (amint elérhetővé válik egy rang, máris dobom rá a karakterpontot). Ez utóbbi például már csak azért is jó, mert mindjárt az Eden Prime-on beszerezhető a játék egyik legerősebb pisztolya, de ehhez mindhárom elbűvölés/renegát rangot meg kell vásárolni.

Ezt így nem igazán sikerült megértenem elsőre. Azt tudom jelenleg, hogy a skill pointjaimat szétdobhatom akár intimidationre vagy chamra is. Azt is sejtem, hogy akárcsak a KOTORban ezek új beszélgetési opciókat fognak megnyitni, amit vagy sikerrel vagy kudarccal próbál meg a karakter használni. De mik ezek a rangok? A renegát és a példakép sávok is megvannak a profilomnál, de arra még nem jöttem rá, hogy ez mire jó vagy mi befolyásolja. A rangokat sem értem, hogy mik, ezek bizonyos képességpontok után járnak?

Hozzászólás ideje:

Ezt így nem igazán sikerült megértenem elsőre. Azt tudom jelenleg, hogy a skill pointjaimat szétdobhatom akár intimidationre vagy chamra is. Azt is sejtem, hogy akárcsak a KOTORban ezek új beszélgetési opciókat fognak megnyitni, amit vagy sikerrel vagy kudarccal próbál meg a karakter használni. De mik ezek a rangok? A renegát és a példakép sávok is megvannak a profilomnál, de arra még nem jöttem rá, hogy ez mire jó vagy mi befolyásolja. A rangokat sem értem, hogy mik, ezek bizonyos képességpontok után járnak?

Dzséjt szépen összeszedte. Elnagyolva annyi a lényeg, hogy érdemes figyelni a renegát/példakép pontokra, ill., hogy a karakterfejlesztésnél pakold a pontokat a megfélemlítés/meggyőzés sorra. Ezek alapján nyílnak meg olyan beszédopciók, amikkel speciálisabb irányba terelhető 1-1 küldetés. Ezeknél amúgy már nincs sikerességi valószínűség, ha választhatsz egy opciót, akkor az bizonyosan sikerülni is fog.

A moralitáspontokat pedig a cselekedeteiddel és hozzáállásoddal tudod bezsebelni. Nyilván ha tahó vagy, ill. mindenkit megölsz és elversz, akkor a renegát, ha pedig segítőkész és békés vagy, megmented a figurákat, akkor pedig a példakép pontjaid gyarapodnak. Persze ez attól is függ, hogy mekkora jó vagy rossz húzást viszel véghez, így általánosságban a jelentősebb változásokat a nagyobb küldetések mentén érheted el, hisz ott vannak igazán fontos választásaid, döntéseid.

 

A moralitásnak azért is nagy jelentősége van, mert a 2-3-ban is számít, sőt többet, mint az 1-ben. Ott már nem lesznek külön elköltendő pontok a különleges opciókra, hanem mondhatni tisztán a renegát/példakép értékeid fogják meghatározni milyen lehetőségeid lesznek ilyen téren. A mentés importálása kapcsán arra érdemes figyelni, hogy a karakternél látható moralitásskálák elég hamar elérik a végértéküket, tehát úgy tűnhet, hogy kimaxoltad az adott moralitást. Ezzel szemben a háttérben a játék még bőven számolja a kapott pontokat és majd azokat fogja figyelembe venni a következő részbe való importáláskor. Ebből annyi a lényeg, hogy akkor is érdemes lehet rámenni az adott moralitás fejlesztésére, ha már a skálán úgy néz ki, hogy nincs értelme.

Hozzászólás ideje:

Dzséjt szépen összeszedte. Elnagyolva annyi a lényeg, hogy érdemes figyelni a renegát/példakép pontokra, ill., hogy a karakterfejlesztésnél pakold a pontokat a megfélemlítés/meggyőzés sorra. Ezek alapján nyílnak meg olyan beszédopciók, amikkel speciálisabb irányba terelhető 1-1 küldetés. Ezeknél amúgy már nincs sikerességi valószínűség, ha választhatsz egy opciót, akkor az bizonyosan sikerülni is fog.

A moralitáspontokat pedig a cselekedeteiddel és hozzáállásoddal tudod bezsebelni. Nyilván ha tahó vagy, ill. mindenkit megölsz és elversz, akkor a renegát, ha pedig segítőkész és békés vagy, megmented a figurákat, akkor pedig a példakép pontjaid gyarapodnak. Persze ez attól is függ, hogy mekkora jó vagy rossz húzást viszel véghez, így általánosságban a jelentősebb változásokat a nagyobb küldetések mentén érheted el, hisz ott vannak igazán fontos választásaid, döntéseid.

 

A moralitásnak azért is nagy jelentősége van, mert a 2-3-ban is számít, sőt többet, mint az 1-ben. Ott már nem lesznek külön elköltendő pontok a különleges opciókra, hanem mondhatni tisztán a renegát/példakép értékeid fogják meghatározni milyen lehetőségeid lesznek ilyen téren. A mentés importálása kapcsán arra érdemes figyelni, hogy a karakternél látható moralitásskálák elég hamar elérik a végértéküket, tehát úgy tűnhet, hogy kimaxoltad az adott moralitást. Ezzel szemben a háttérben a játék még bőven számolja a kapott pontokat és majd azokat fogja figyelembe venni a következő részbe való importáláskor. Ebből annyi a lényeg, hogy akkor is érdemes lehet rámenni az adott moralitás fejlesztésére, ha már a skálán úgy néz ki, hogy nincs értelme.

Értem és köszi. :)

Hozzászólás ideje:

Ehhez még hozzátéve: a rangok azok a kis rubrikák, amiket a karakterfejlesztő lapon betömködsz. :)

De a legegyszerűbben így lehet megfogalmazni: ha kék vagy piros párbeszéd lehetőséget látsz, nyomj az egyikre (habitusodnak megfelelően). Ha pedig a karakterfejlesztő lapon van szabad rubrika a megfélemlítés (intimidationre) vagy elbűvölés (charm) pontnál, akkor azt tömd be azonnal. :)

Ha csak kék párbeszéd lehetőségekre nyomkodsz, akkor egy idő után a vörösök szinte elérhetetlenek lesznek.

Ha csak vörös párbeszéd lehetőségekre nyomkodsz, akkor egy idő után a kékek szinte elérhetetlenek lesznek.

Ha felváltva használod mindkettőt, akkor végig elérhető lesz mindkettő egy párbeszéd során egy-két alkalom erejéig. Erre példával érve: teszem azt, Balf*sz őrnagyot meg akarod győzni arról, hogy ne robbantsa szét a búráját a túszul ejtett Köcsög elnöknek, akkor a vele történő beszélgetés során öt alkalommal kell elbűvölnöd vagy megfélemlítened, de ez nem fog összejönni, mert az öt lehetőségből (kék vagy vörös szöveg) mondjuk csak kettő-kettő (ha a paragon és a renegade szint is 50-50%-on áll) lesz elérhető. Szóval vagy te fogod végül ledurrantani Balf*sz őrnagyot, vagy ő lövi le Köcsög elnököt, aztán te Balf*sz őrnagyot, de mivel nem tudod végigvinni mind az öt elbűvölést/megfélemlítést, elérhetetlen lesz az az opció, hogy Balf*sz őrnagy bilincsbe kerüljön, Köcsög elnök meg megmeneküljön - egyik vagy mindkettő meg fog halni, te meg nem kapod meg a maximális jutalmakat (paragon/renegade pontok, XP, spec kütyük, Köcsög elnök küldetése vagy jutalmai valamelyik későbbi részben).

Természetesen a példa nem valós, de jól jellemzi, hogy hogyan működik ez. Ha csak az egyikre gyúrsz rá, akkor sokkal nagyobb esélyed van végigvinni egy párbeszéd fűzért és a legjobban kijönni egy-egy kellemetlen helyzetből.

 

 

Ezen a téren nyilván Wrex és Jong élete a legkritikusabb, mivel túl alacsony Renegade/Paragon szinten ugye mindkettő kinyiffan. Mondjuk Wrexet még nem is olyan nehéz megmenteni, ha az ember Vermart a végére hagyja, de Jongot csak néha sikerült élve tartanom.

 

 

Rise of the Tomb Raider: a Tomb Raider után nagyon vártam a folytatást, mert a 2013-as reboot baromira bejött. A kalandok végre nem voltak idegesítőek, remek sztorit kapott, nagyszerű látványt és remek karakterekkel lett teletömve, akikért az ember szívesen szurkolt. Különösen Laráért, aki végre nem csak arról volt felismerhető, hogy nagy a csöcse. Sokkal életszerűbb, emberibb nő lett, akire már nem csak a dudái miatt érdemes odafigyelni.

A folytatásban Lara már érettebb, kalandra vágyóbb, mint Yamatai szigetén volt. Míg ott bevallottan utálta még a sírokat, itt már nagyon szívesen fedezi fel őket, nem okoz neki traumát egy ember leölése, nem lepődik meg a halhatatlanokon, ráadásul a képességei is szépen továbbfejlődtek. Játékmenet terén ez azt jelenti, hogy mindent, ami működött, hagytak a régiben, csak alaposan kibővítették. Larának itt már van csákánya, lengedezik a kötéllel, mint Tarzan, ösztönei kifinomultabbak, így sokkal profibb vadász, stb. Szóval az "ami jó, azt hagyjuk békén, csak pakoljunk hozzá még f*sza dolgokat" jegyében készült a játék.

Ez pedig sok-sok nyílt terepi mókát jelent. Az első résszel ellentétben itt tényleg érdemes vadászni, lootolni, mert a fegyverek és a képességek is ezer felé módosíthatóak, és ezekhez biza a ládák felkutatására és az állatállomány ritkítására van szükség.

A pályák felépítése nagyon nem változott, még mindig sok kisebb szakaszból áll össze, csak itt több nagyméretű, nyitott szakasz is van, ahol kiélhetjük kalandhajlamainkat, felfedezve sírokat, titkos romokat (bár azt ígérték, az agytekervényeinket ezek megizzasztják, nem lettek bonyolultabbak, mint a Tomb Raiderben voltak, csak több lett belőlük - bár ezt én nem bánom). Itt várnak a felkutatható kihívások, ezek nagyjából annyit jelentenek, hogy tegyünk meg valamit valahányszor, pl. lőjünk le öt, az erdőben szétszórt céltáblát. Nem tűnik nagy dolognak, de ezek is piszok élvezetesek, főleg, mert igen változatosak tudnak lenni.

A játék sztorija nem lett erősebb az elődnél, ugyanúgy érdekes, de kiszámítható, de mondjuk az előző részt is Lara és társai, no meg Yamatai szigete miatt szerettem, és itt is Lara és a helyszín lett az, ami végig vitt a játékon. Utóbbi tiszta olyan, mint a Mad Maxben, már csak azzal elüthet az ember órákat, hogy minden szir-szar peremre fel akar mászni, hogy megtaláljon minden szutykot és az adott terület minden pontját megcsodálhassa.

Szóval a Rise of the Tomb Raider egy igazán jó kis kalandjáték, ami megtartotta a Tomb Raider minden erősségét, és hozzárakott sok-sok szórakoztató dolgot.

Hozzászólás ideje:

Ehhez még hozzátéve: a rangok azok a kis rubrikák, amiket a karakterfejlesztő lapon betömködsz. :)

De a legegyszerűbben így lehet megfogalmazni: ha kék vagy piros párbeszéd lehetőséget látsz, nyomj az egyikre (habitusodnak megfelelően). Ha pedig a karakterfejlesztő lapon van szabad rubrika a megfélemlítés (intimidationre) vagy elbűvölés (charm) pontnál, akkor azt tömd be azonnal. :)

Ha csak kék párbeszéd lehetőségekre nyomkodsz, akkor egy idő után a vörösök szinte elérhetetlenek lesznek.

Ha csak vörös párbeszéd lehetőségekre nyomkodsz, akkor egy idő után a kékek szinte elérhetetlenek lesznek.

Ha felváltva használod mindkettőt, akkor végig elérhető lesz mindkettő egy párbeszéd során egy-két alkalom erejéig. Erre példával érve: teszem azt, Balf*sz őrnagyot meg akarod győzni arról, hogy ne robbantsa szét a búráját a túszul ejtett Köcsög elnöknek, akkor a vele történő beszélgetés során öt alkalommal kell elbűvölnöd vagy megfélemlítened, de ez nem fog összejönni, mert az öt lehetőségből (kék vagy vörös szöveg) mondjuk csak kettő-kettő (ha a paragon és a renegade szint is 50-50%-on áll) lesz elérhető. Szóval vagy te fogod végül ledurrantani Balf*sz őrnagyot, vagy ő lövi le Köcsög elnököt, aztán te Balf*sz őrnagyot, de mivel nem tudod végigvinni mind az öt elbűvölést/megfélemlítést, elérhetetlen lesz az az opció, hogy Balf*sz őrnagy bilincsbe kerüljön, Köcsög elnök meg megmeneküljön - egyik vagy mindkettő meg fog halni, te meg nem kapod meg a maximális jutalmakat (paragon/renegade pontok, XP, spec kütyük, Köcsög elnök küldetése vagy jutalmai valamelyik későbbi részben).

Természetesen a példa nem valós, de jól jellemzi, hogy hogyan működik ez. Ha csak az egyikre gyúrsz rá, akkor sokkal nagyobb esélyed van végigvinni egy párbeszéd fűzért és a legjobban kijönni egy-egy kellemetlen helyzetből.

Ezzel azt is akarod mondani, hogy a rangoknál is csak az egyikre gyúrjak rá? Vagy mind a kettőt maxoljam ki, de csak az egyiket használjam, hogy a legjobban jöjjek ki a helyzetből? Amúgy eleddig nem vettem észre, hogy a párbeszéd opciók eltérő színűek lennének. :)

Hozzászólás ideje:

A rangoknál mindkettőre rágyúrhatsz, az elején úgyis igen gyorsan lehet pörgetni.

Pedig Eden Prime-on legalább egy lehetőség már van, már ha befoltoztál rubrikát és megtaláltad azt a két csókát, akit szadizni lehet ez ügyben.

Az egyiket biztos megtaláltad,

mert az Nihlus holtesténél azonnal megjelenik. Viszont ha a partnerével addig nem futottál össze (nem sokkal Nihlus holtteste előtt van, a lépcsőktől jobbra egy bódéban két másik figura társaságában), akkor lehet, hogy a paragon/renegade párbeszédek elő sem jönnek.

 

Hozzászólás ideje:

Ezzel azt is akarod mondani, hogy a rangoknál is csak az egyikre gyúrjak rá? Vagy mind a kettőt maxoljam ki, de csak az egyiket használjam, hogy a legjobban jöjjek ki a helyzetből?

Rágyúrhatsz akár mindkettőre is, de szerintem hosszútávon nem sok haszna van. Ahogy Dzséjt is írta korábban, ha valaki a "szélsőségek középútját" járja (azaz hol a példakép, hol pedig a renegát lehetőséget választja céljainak eléréséhez), akkor egy idő után már egyre szűkebb keretekbe fog szorulni. Nyilván elképzelhető néhány olyan szituáció, amikor az ember kilép az amúgy rá jellemző moralitásból és átcsap a másik oldalra, de ebből sportot űzni nem túl logikus egy szerepjátékban. :) Ha meg úgyis csak az egyiket akarod használni, akkor van jobb helye is azoknak a pontoknak. Meg amúgy se árt szokni az "egyoldalúságot" ilyen téren, mert a 2-3 bizonyos szempontból még szigorúbb is. :)

 

Amúgy eleddig nem vettem észre, hogy a párbeszéd opciók eltérő színűek lennének. :)

Türelem ifjú barátom, türelem. ;)

Hozzászólás ideje:

Köszi mindenkinek a válaszokat!

 

Donát! Nos azzal, hogy elkezdted a Mass Effect Trilógiát, életed egyik legjobb döntését hoztad meg játékok terén!!!!

Eljátszogatok vele egyelőre, de eddig totál érdektelen számomra ez az univerzum. Meglátjuk, hogy fog-e változni ez az elkövetkezőkben.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Köszi mindenkinek a válaszokat!

 

 

Eljátszogatok vele egyelőre, de eddig totál érdektelen számomra ez az univerzum. Meglátjuk, hogy fog-e változni ez az elkövetkezőkben.

 

Én is így kezdtem. Sőt, én kb egy vagy max másfél óra játék után le is töröltem a francba az ME1-et. Aztán már bőven megjelent az ME2, mikor is egy kedves barátom "unszolására" újra elővettem elhatározva, hogy ha törik, ha szakad végigjátszom és úgy mondok róla véleményt. Ez annyira jól sikerült, hogy mire kipörgettem már csaptam is bele a 2. részbe... és bár az első rész is nagyon tetszett végül, a második rész volt az, ami totálisan és végérvényesen bedarált ebbe az univerzumban. Az első ME2 végigjátszásomat számtalan további követte! És ezt követően az összes többi ME rajongóval vágtam a centit az ME3 megjelenéséig, amiben szintén nem csalódtam. Voltaképpen megkoronázta a Trilógia záró darabja az addigi eseményeket (véleményem szerint!) és ma már azt mondom, hogy minden idők egyik legjobb játék Trilógiájának lehettem részese, egy olyan univerzumnak, ami tele van szerethető karakterekkel, nagyszerű történettel, élő és lélegző faunával, stb. Az egész úgy FANTASZTIKUS, ahogy van. Bomarr és Dzséjt értékelését az ME Trilogy-t illetően csak ismételni tudnám, ráadásul meglehetősen ömlengve, szóval elég ennyi is belőle :P:D

 

És hangsúlyozom!!! Mindez úgy alakult ki bennem, hogy első alkalommal kb 1.5 óra játék után uninstalláltam az egészet a francba! :D:P

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

És hangsúlyozom!!! Mindez úgy alakult ki bennem, hogy első alkalommal kb 1.5 óra játék után uninstalláltam az egészet a francba! :D:P

Na ez most jól jött, mert akkor még nem kell leírnom a játékot.

 

Ja, és arra esetleg van valakinek ötlete, hogy mozgás közben miért veszi elő a főszereplő a fegyverét random és kezd el néha lőni nálam? Elvileg nem nyomok semmit, csak a 'W'-t.

Hozzászólás ideje:

Eljátszogatok vele egyelőre, de eddig totál érdektelen számomra ez az univerzum. Meglátjuk, hogy fog-e változni ez az elkövetkezőkben.

Az baj., mondhatni kellemetlen. :D Hol tartasz benne? Úgy értem, mennyivel jutottál túl az Eden Prime-on, hogy áll a csapatod?

 

Hát remélem jobb lesz, mint az eleje, mert eddig eléggé unalmas.

Egyértelműen jobb lesz. Bár ha az univerzum nem fog meg, akkor lehet unatkozni és szenvedni fogsz még egy ideig, ill. csak a sztori menti meg nálad a játékot. No meg akkor nem az ME1 lesz a kedvenc részed a trilógiából. :)

 

Az Univerzum engem sem fogott meg, de a játék mechanikája, meg hogy a döntéseknek súlya van az igen. :)

Mik vannak, eddig egyetlen olyan véleményt se hallottam, hogy valakinek bejött a ME széria, de az univerzum ne fogta volna meg. :)

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Azt viszont nem kellene neki csinálnia! Nekem ilyesmi nem rémlik!

 

Hozzáteszem az előzőekhez, hogy bár az EM1 is egy igazán kiváló és a szó szoros és legjobb értelmében klasszikus, nálam továbbra is az ME2 és 3 az abszolút kedvenc a Trilógiából.

Ha az első rész végére érsz eszedbe sem jut nem folytatni a 2. résszel. A 2. rész meg már az elején olyan dolgokat tol az arcodba, hogy padlót fogsz és ketté áll a szemed (meg mindened). Azért szeretem igazán kiemelkedően a 2. részt, mert raklapnyi zseniális karaktert mozgat a játék, és a fő történeti szál is a karakterek köré van szőve. Egy fantasztikus karakter központú játék az ME2 olyan zenével, hogy leteszed a hajad! Kétszer! :)

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

Az baj., mondhatni kellemetlen. :D Hol tartasz benne? Úgy értem, mennyivel jutottál túl az Eden Prime-on, hogy áll a csapatod?

 

A Citadelle-n futkosok ide-oda, amit egyébként elég erős Taris klónnak érzek, de sebaj. A csapatomba bekerült Wrex a dínó fejű bérgyilkos (?) és most kivettem a migrénes technikust, hogy legyen neki hely.

Hozzászólás ideje:

Eden Prime unalmas, de az tulajdonképpen a tutorial vagy prologónak tekinthető. A móka azután indul be igazán, főleg, miután kiszabadulsz a Tejútrendszerbe (a karakterek javát, akik viszik a hátán a játékot még csak nem is ismerheted addig, amíg el nem jutsz a Fellegvárba, az univerzumból meg lófütyit sem láthattál, amíg ki nem jutsz a Tejútrnedszerbe). KotOR-os példával élve: Edem Prime az Endar Spire-nak felel meg, a játék elejei hajónak, csak ez tágasabb. Ekkor még az SSV Normandy-t sem láthattad igazán. :)

Hozzászólás ideje:

Talán szentségtörés ezt mondanom, pláne úgy, hogy nagyon NAGYON szerettem és szeretem a KOTOR játékokat (főleg az első részt) ... és pláne nem szerencsés ezt egy SW fórumon így nyíltan felvállalni, de nekem jobban tetszett az ME Trilógia MINDEN TEKINTETBEN, mint a KOTOR 1-2.

 

Kérlek! Bocsássatok meg! :)

Hozzászólás ideje:

A Citadelle-n futkosok ide-oda, amit egyébként elég erős Taris klónnak érzek, de sebaj. A csapatomba bekerült Wrex a dínó fejű bérgyilkos (?) és most kivettem a migrénes technikust, hogy legyen neki hely.

Wrex zsoldos (nem assassin, hanem mercenary). Azért az ilyenekre nem árt odafigyelni, mert majd lesz bérgyilkos is, és azért távolról sem ugyanaz a két kategória. ;)

A Fellegvár Taris klón? Miben? :hmm: Az egyik egy bazi nagy űrállomás, a másik egy bolygó. Előbb lesz az Babylon 5 klón. :)

Megjegyzem, van olyan bolygó az ME-ben, ami tényleg hajaz Tarisra, mert mindkettő Coruscant másolata.

 

Talán szentségtörés ezt mondanom, pláne úgy, hogy nagyon NAGYON szerettem és szeretem a KOTOR játékokat (főleg az első részt) ... és pláne nem szerencsés ezt egy SW fórumon így nyíltan felvállalni, de nekem jobban tetszett az ME Trilógia MINDEN TEKINTETBEN, mint a KOTOR 1-2.

 

Kérlek! Bocsássatok meg! :)

Ezzel én egyet tudok érteni. Eleve, szerintem a KotOR 2 nem jó játék, én ritka mód untam. Az első rész meg a sztorijával emelkedett ki, játéktechnikáját tekintve a maga idejében volt zseniális, de azóta nagyon rosszúl, mondhatni, ocsmányul öregedett. És itt most nem a grafikára, hanem a játékmenetre gondolok. Évről évre adok neki esélyt, mert a hangulata nagyon jó, de sose jutok tovább Dantooine-on. Unalmas játék, lapos szereplőkkel (1-2 kivételtől eltekintve), a sztori meg már nem üt, hiszen a fordulatot tudom. Egyedül a retro Star Wars hangulat maradt, de az sajnos már nem elég. Ezzel szemben, bár az ME1 sem öregszik jól, azt még most is szívesen végigjátszom újra és újra. A következő két részről nem is beszélve, amik hatványozottan jobb játékok.

Ha a KotOR-ból készülne egy remake az ME stílusában, na, az ütne. :)

 

Mik vannak, eddig egyetlen olyan véleményt se hallottam, hogy valakinek bejött a ME széria, de az univerzum ne fogta volna meg. :)

Nekem meg az fura, hogy ezt valaki lebontja. Szerintem az ME összképében lett zseniális, nem egy-egy eleme. Nem szelektíven, egységenként kell nézni, hanem az egészet egyben.

Hozzászólás ideje:

A Citadelle-n futkosok ide-oda, amit egyébként elég erős Taris klónnak érzek, de sebaj. A csapatomba bekerült Wrex a dínó fejű bérgyilkos (?) és most kivettem a migrénes technikust, hogy legyen neki hely.

Nálam az első Fellegvárban kóválygás már megvett kilóra. :) Arról nem is beszélve, ami aztán még ott történt a galaxisba való "kiszabadulás" előtt. Nálam a mai napig az 1 a leghangulatosabb része a trilógiának és ez leginkább a Fellegvárnak köszönhető. Sok szempontból sokkal jobb a 2 vagy a 3, de hangulatban nekem az 1 a legkiemelkedőbb. Még most is lenyűgöz, ha visszagondolok arra az élményre, amikor először fedeztem fel a Fellegvárat, annak eredeti pompájában.

 

Hiába tért aztán vissza ez a helyszín a 2-3-ban, számomra már meg se tudta közelíteni az 1-beli élményt. Kivéve talán a 3 Citadel DLC-jét, az már közel járt hozzá.

 

 

A móka azután indul be igazán, főleg, miután kiszabadulsz a Tejútrendszerbe (a karakterek javát, akik viszik a hátán a játékot még csak nem is ismerheted addig, amíg el nem jutsz a Fellegvárba, az univerzumból meg lófütyit sem láthattál, amíg ki nem jutsz a Tejútrnedszerbe).

Igen, (a Fellegvár után) a másik nagy hangulati bumm egyértelműen ez lesz. Ha viszont az a kalandozás se fog megfogni, akkor valószínűleg tényleg nem a Te világod a ME univerzum és a sztorira, ill. karakterekre kell hagyatkoznod, hogy vigyék a hátán a szériát. De azért bízzunk benne, hogy nem így lesz. ;)

 

Talán szentségtörés ezt mondanom, pláne úgy, hogy nagyon NAGYON szerettem és szeretem a KOTOR játékokat (főleg az első részt) ... és pláne nem szerencsés ezt egy SW fórumon így nyíltan felvállalni, de nekem jobban tetszett az ME Trilógia MINDEN TEKINTETBEN, mint a KOTOR 1-2.

Kérlek! Bocsássatok meg! :)

Üdv a klubban! ;)

 

Nekem meg az fura, hogy ezt valaki lebontja. Szerintem az ME összképében lett zseniális, nem egy-egy eleme. Nem szelektíven, egységenként kell nézni, hanem az egészet egyben.

Nyilván igazad van, de ettől még lehet külön is szemlélni az összetevőit. Nekem minden érdemi téren bejön a széria, de pl. az egyes részeknél teljesen mást érzek domináns "epic faktornak". Úgy is mondhatnám, hogy mindhárom résznek megvan az az aspektusa, ami miatt kiemelkedik a többi közül.

Hozzászólás ideje:

Wrex zsoldos (nem assassin, hanem mercenary). Azért az ilyenekre nem árt odafigyelni, mert majd lesz bérgyilkos is, és azért távolról sem ugyanaz a két kategória. ;)

A Fellegvár Taris klón? Miben? :hmm: Az egyik egy bazi nagy űrállomás, a másik egy bolygó. Előbb lesz az Babylon 5 klón. :)

Megjegyzem, van olyan bolygó az ME-ben, ami tényleg hajaz Tarisra, mert mindkettő Coruscant másolata.

 

Látványra. A terek, a kékes színvilág, a táblák, nekem mind Tarist juttatják eszembe. Wrex most került képbe szóval elsőre nem igazán jöttem rá, hogy zsoldos vagy bérgyilkos mivel

 

 

azzal bízták meg, hogy öljön meg valami Fistet vagy Fitet. Ennyi alapján nekem bérgyilkosnak tűnik, no nem Spectre-nek persze.

 

 

Amúgy közben eszembe jutott, hogy anno a Kotorral ugyanígy voltam: a Taris elejét alig bírtam átszenvedni, a sok új információ, fegyverek, történet, karakterek, bolyongás az ismeretlen városban... de aztán hozzászoktam, igaz ott sokkal közelebb állt hozzám a galaxis, amiben játszódott a sztori. Majd meglátjuk.

Hozzászólás ideje:

A Citadelle-n futkosok ide-oda, amit egyébként elég erős Taris klónnak érzek, de sebaj. A csapatomba bekerült Wrex a dínó fejű bérgyilkos (?) és most kivettem a migrénes technikust, hogy legyen neki hely.

 

Az a rész számomra is uncsi volt, de majd jöan az eksön meg beindul a story és jó lesz.

 

Kérlek! Bocsássatok meg! :)

 

Nem haragszom Önre, Riddick kapitány! :D

 

Nekem meg az fura, hogy ezt valaki lebontja. Szerintem az ME összképében lett zseniális, nem egy-egy eleme. Nem szelektíven, egységenként kell nézni, hanem az egészet egyben.

 

Nekem ez az Univerzum sem jobb vagy rosszabb, mint a legtöbb sci-fi univerzum, azért írtam, hogy különösebben nem fogott meg. Ha ezt a játékmenetet áthelyeznék, az Androméda vagy uram bocsá' a Trek icon16.gif:) univerzumba, nekem akkor is tetszene. Persze azt aláírom, hogy a ME-nek jó story-ja van, tetszik is.

Hozzászólás ideje:

Hát remélem jobb lesz, mint az eleje, mert eddig eléggé unalmas.

Valószinüleg neked a második és a harmadik rész tetszene igazán. Dinamikájában nagyon mások mint az első rész ami kicsit már kopottas. Nekem mondjuk az első rész is nagyon tetszett de amikor a második részt elkezdtem akkor az első öt-tiz perc után fogalmazódott meg bennem, hogy na most lettem fanja ennek a sorozatnak.

Ott szinte lehetetlen unatkozni mivel az egész nagyon filmszerű.

 

És Riddick nem kell elnézést kérni. Szerintem sokan gondolják hasonlóan. A KOTOR-nál a Mass Effect trilógia szerintem fényévekkel jobb. Sokat adnék azért ha valaha készülne egy Star Wars játék ami legalább egy kicsit meg tudja közeliteni a Mass Effect 3 szintjét.

Hozzászólás ideje:

Látványra. A terek, a kékes színvilág, a táblák, nekem mind Tarist juttatják eszembe. Wrex most került képbe szóval elsőre nem igazán jöttem rá, hogy zsoldos vagy bérgyilkos mivel

 

 

azzal bízták meg, hogy öljön meg valami Fistet vagy Fitet. Ennyi alapján nekem bérgyilkosnak tűnik, no nem Spectre-nek persze.

 

Fura, nekem Tarisról mindig a barna és a szürke jut eszembe, meg a nagy, nyílt terek - van egy ilyen világ, de az a későbbi részben. De gondolom ez azon is múlik, kit mi ragad meg miből. Tarisnál nekem az alsóváros volt maradandó.

Pedig úgy rémlik, hogy Wrexet úgy is hozzák szóba, hogy "van az a zsoldos" (nem ezekkel a szavakkal, csak valami ilyesmivel). Na mindegy, a lényeg, hogy a zsoldos és a bérgyilkos nem ugyanaz. Az előbbiből fogsz annyit látni (és ölni), hogy ihaj. :) Ők afféle felbérelhető privát haderő, míg a magányos változatok, mint amilyen Wrex, a Star Wars fejvadászainak felelnek meg.

A bérgyilkos meg... Nos, azt majd meglátod, milyen egy bérgyilkos a Mass Effectben (a Spectre-knek, vagyis a Fantomoknak pláne nincs hozzájuk köze). ;)

 

Az de fura, hogy te az angol neveket használod. :)

 

Szerintem is igazán majd a Mass Effect 2 fog megfogni, de ez tipikusan olyan sorozat, ahol nem lehet kihagyni egy részt sem - és nem csak az átvihető mentések miatt.

Hozzászólás ideje:

Tegnap egészen belelendültem, és sikerült lezárnom a Citadellás küldetéseket.

 

 

Megkaptam a Normandiát és 3 célpont közül választhatok, hogy merre szeretném elkezdeni a kutatást a másik Spectre ellen. Igyekeztem minél több assignmentet megcsinálni a Citadellán, mondjuk biztos volt, ami kimaradt. :)

 

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.