Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Véletlenül nem az angolra szinkronizált verziót szedted le? :)

 

Az amerikai verziót én jobban kedvelem... még nem láttam a svédet, csak részleteket, de a szereplők sokkal szimpatikusabbak és regényhűbbek.

 

Nézd meg svédet, lehet megváltozik a véleményed. Nekem az amerikai remake a tavalyi év legnagyobb csalódása. Fincher nálam ezzel végleg kikerült a "rendezők akikre érdemes figyelni" csoportból. Nincs egy saját ötlete, egy saját jelenete és amit másol azt is kapkodva, lélektelenül. Képtelen még a főszálat is normálisan felvázolni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Igen, sok Hammer filmet is láttam, igaz azóta sokan eltemették a birt horror ipart. Jó, egy Terence Fishert tényleg nehéz überelni, de most láttam a Cradle of Fear 2001-ből és kifejezetten tetszett. De vannak elég jó gore filmjeik is, engem nem zavar, ha sok a vér. Azért is nézek néha Tokio Gore Police és Toxikus bosszúálló szerű filmeket. Szeretem amikor az erőszakot nevetségessé teszik.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nézd meg svédet, lehet megváltozik a véleményed. Nekem az amerikai remake a tavalyi év legnagyobb csalódása. Fincher nálam ezzel végleg kikerült a "rendezők akikre érdemes figyelni" csoportból. Nincs egy saját ötlete, egy saját jelenete és amit másol azt is kapkodva, lélektelenül. Képtelen még a főszálat is normálisan felvázolni.

Szerintem amit kihozott a Facebook-sztoriból az valami bámulatos, csak hogy a frissebb filmjeit nézzük.

 

Én csak a svéd változatot láttam a történetből, de én nagyon nem szerettem. Számomra iszonyat hatásvadász az egész, árad a feminista hangulat, és a történet se nyújt semmi újat. Ebből az alapanyagból csoda lenne olyat kihozni mint a Hetedik mondjuk. Nem is tudom hogy mit látott benne Fincher, ami miatt azt gondolta hogy ehhez ő is hozzá tudna tenni valamit.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem amit kihozott a Facebook-sztoriból az valami bámulatos, csak hogy a frissebb filmjeit nézzük.

 

Én csak a svéd változatot láttam a történetből, de én nagyon nem szerettem. Számomra iszonyat hatásvadász az egész, árad a feminista hangulat, és a történet se nyújt semmi újat. Ebből az alapanyagból csoda lenne olyat kihozni mint a Hetedik mondjuk. Nem is tudom hogy mit látott benne Fincher, ami miatt azt gondolta hogy ehhez ő is hozzá tudna tenni valamit.

A remake-ből egyértelműen kiderül, hogy semmit se látott benne, sőt annál is kevesebbet. Leforgatta ugyanazt jobb kamerával. Még jó iparosnak se mondható. Csak ötlettelen lopásra futotta.

 

A Facebook filmet nem láttam. Azért se kapkodok vele, mert a Zodiac-ot végigunatkoztam, a Benjamin Button meg akkor óriási hollywoodi giccs volt nekem, hogy már a TV-m is szétfolyt mire véget ért. Érdekes, hogy az Alien3-tól bezzeg elhatárolodik. A Facebook-os filmet leszámitva amit nem láttam, az összes új filmjét úgy ahogy van kenterbe veri.

 

FlóriBá: pedig ha megnézed akkor mások átvett véleménye helyett sajátod is lehetne róla.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Zodiákus valóban nem egy rövidfilm, de a tempó visszaadja azt a hangulatot, amit az egész gyilkosság-sorozat teremtett. Hosszú, sok-sok évnyi nyomozás, zsákutcák, bizonytalanság. Szerintem nagyon jól sikerült, a kor hangulata főleg átütő.

 

A Benjamin Buttont először nem igazán szerettem(talán azért mert társaságban néztem, szilveszter napján), de másodjára igazán magávalragadó volt, szinte elvesztettem az időérzékemet a nézése közben. És itt is az volt igazán remek amiről szólt a film: élet, elmúlás, halál. Az élet értelme. És ha beleéled magad ebbe a történetbe, ha elgondolkozol közben te is az itt felvetett kérdéseken, akkor nem hiszem hogy sziruposnak találod.

 

A Social Networknál ugyanez a helyzet. Adva van egy érdekes alaptörténet, ami baromi jól szimbolizálja a 21. század fejlődését(?). A Facebook az egésznek csak az alapját adját, nem azon van a lényeg. Emellett felrúgja a tipikus sikertörténetek megfilmesítésének a módját.

 

FlóriBá: Nem tudom, azért amikor kijött a film, eléggé nagy imádat volt körülötte. Rossznak biztos nem rossz.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Zodiákus: nekem nincs bajom vele, ha egy film lassú. Én egy több órás kamaradrámát is szivesen végignézek, ha látom hogy van valami foganatja. Itt azt látom, hogy Fincher elmondja, hogy -ahogy te is irtad- sokáig ment a nyomozás, sok volt a zsákutca.... és nekem ennek kapcsán csak az a kérdés fogalmazodik meg a fejemben: és? Most akkor mi van? Még a nyomozó kétségbeesését sem tudta igazán jól átadni. Nem látom Finchert mi fogta meg a történetben, miért érezte azt hogy ezzel feltétlenül foglalkoznia kell. Csak csordogált és vége lett. Igen, a kor hangulat tényleg ügyes, de van egy csomó más film amik szintén ügyesek ebben és cserébe még a sztorijuk is erős.

 

Benjamin Button: Nekem eleve gyanús, ha egy film legfőbb erénye, hogy az életről, halálról és az élet értelméről szól. Ezek nagyon nagy dolgok, amik mindenkit foglalkoztatnak, nagyon sok mindent mondtak, gondoltak és írtak már ezekről ugyhogy nagyon fel kell kötnie a gatyát annak aki ebben újat akar mondani vagy érdekes szempontot akar villantani. Az önmagában kevés, hogy egy film nagy dolgokkal foglalkozik.

De nagyon érdekel és lehet ez meggyőz a film jóságáról: szóval mi az a gondolatmenet vagy mi az a mondanivaló, ami a fentebbi topikok kapcsán benned megfogalmazódott kifejezetten emiatt a film miatt?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csordogált és vége lett, valóban. De a valóságban se kapták el a tettest/tetteseket, gondolom direkt volt célja Finchernek az, hogy kérdésekkel teli hagyja a nézőt.

 

A Benjamin Buttonnél meg nem ez a legfőbb erény, csak azért hoztam fel hogy rácáfoljak arra hogy szimplán giccsről van szó, amit én is ki nem állhatok. Egyszerűen szép a film.

De ehhez a tartalomhoz minőségi film is tartozik, zseniális alakításokkal, zenével, fényképezéssel, mindennel. Akkor is szórakoztató a film, ha távolabbról nézzük.

 

Hogy tudjak válaszolni a kérdésedre, meg kell hogy nézzem megint a filmet, mert már nem láttam az elmúlt 1-1,5 évben. Valamelyik nap sort kerítek rá.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Josh Brolin valami iszonyat jól hozza Tommy Lee Jonest, miatta legvárósabb a film. A hangja 1-1-ben ugyanaz.

 

Szuper! És egyetértek Obi1 -al, Brolin rohadt jó. :D

 

Én is bírom ahogy a skac adja. Akár a fiatalabb Tommy-t is eljátszhatná. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is ugyanezt hallottam és utálom a feminista embereket, követőket és felfogást...tehát akkor mégsem nézem meg, köszi Obi van! :)

 

 

Pedig semmi feminista nincs benne. Úgy gondolom az azért nem feminizmus hogy egy erőszaktevő férfi megkapja a magáét a filmben. Gondolom azzal egyetértesz hogy az azért elitélendő amit a gyám csinált a csajjal. Sőt az is ha férfiak erőszakoskodnak vagy urambocsá meg is ölik a nőket. Miért ne lehetne ilyen a valóságban? Hány abberáltat kaptak már el aki nőket gyilkolt?

Nrkem nagyon bejött a svéd változat. Az amerikai abszolút nem érdekel(az eredeti mindig jobb mint a másolat), a legjobban azon filmektől menekülök melyek valamelyik európai film remake-jei.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az amerikai verzióban a nő teljesen átveszi a nyomozásban a szerepet, minden fontos dologra ő jön rá és a végén is ő kapja meg a megoldást. Kár róla többet beszélni, nem fogom megnézni az európai verziót, maga a történet és a krimi szál sem tetszett. A Dexter sorozat egy részében több izgalom van, mint ebben a filmben a végjátékban. Amúgy a remake-ek között is vannak remek alkotások, pl. a King Kong feldolgozás, a Farkasember is nagyon tetszett, de a Rettegés háza és A sakál is jobbak, mint az eredeti...szerintem.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Amúgy nem remake a Tetovált lány, ezt már ezerszer elmondta Fincher. Csak ugyanazt a könyvet dolgozták fel mint a svédek.

Az már más kérdés, hogy teljesen felesleges volt még egyet forgatni belőle, pár év elteltével.

 

Az meg hogy a film feminista az mi se jelezhetné más jobban, mint hogy az volt az eredeti címe hogy "Men Who Hate Women".

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Amúgy nem remake a Tetovált lány, ezt már ezerszer elmondta Fincher. Csak ugyanazt a könyvet dolgozták fel mint a svédek.

De ez csak egy marketing fogásból összerakott magyarázkodás, ami a filmet megnézve pillanatok alatt összeomlik. Összehasonlitásképp ott van például Kubrick féle és az Adrian Lyne féle Lolita. Ugyanabból a könyvből csak más és mást mondanak vele a készitők. Ott tényleg csak adaptációkról van szó. Az eredeti cím, pedig azt jelzi, hogy ez a film olyan férfiakról is szól akik utálják a nőket (és nem azt állítja, hogy a férfiak általában utálják a nőket). Vagy ilyen nincs és ez valami feminista fogalom?

 

Egyébként tényleg vannak jó remake-ek, bár izlések és pofonok, szerintem a FlóriBá által emlitettek mind elég gyengék. De a Dolog, a Pacino-féle Sebhelyesarcú, a 3:10 to Yuma stb. mind kiváló példái, hogy egy újrázás is lehet jó. De ezek egyik közös ismertetőjele, hogy nem pár évvel az eredeti után készültek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az amerikai verzióban a nő teljesen átveszi a nyomozásban a szerepet, minden fontos dologra ő jön rá és a végén is ő kapja meg a megoldást. Kár róla többet beszélni, nem fogom megnézni az európai verziót, maga a történet és a krimi szál sem tetszett. A Dexter sorozat egy részében több izgalom van, mint ebben a filmben a végjátékban. Amúgy a remake-ek között is vannak remek alkotások, pl. a King Kong feldolgozás, a Farkasember is nagyon tetszett, de a Rettegés háza és A sakál is jobbak, mint az eredeti...szerintem.

 

Miért ne jöhetne rá egy nő a dolgokra? Na mindegy nem akarlak győzködni. Te nem nézed meg a svédet, én meg az amcsit. :D

 

De ez csak egy marketing fogásból összerakott magyarázkodás, ami a filmet megnézve pillanatok alatt összeomlik. Összehasonlitásképp ott van például Kubrick féle és az Adrian Lyne féle Lolita. Ugyanabból a könyvből csak más és mást mondanak vele a készitők. Ott tényleg csak adaptációkról van szó. Az eredeti cím, pedig azt jelzi, hogy ez a film olyan férfiakról is szól akik utálják a nőket (és nem azt állítja, hogy a férfiak általában utálják a nőket). Vagy ilyen nincs és ez valami feminista fogalom?

 

Egyébként tényleg vannak jó remake-ek, bár izlések és pofonok, szerintem a FlóriBá által emlitettek mind elég gyengék. De a Dolog, a Pacino-féle Sebhelyesarcú, a 3:10 to Yuma stb. mind kiváló példái, hogy egy újrázás is lehet jó. De ezek egyik közös ismertetőjele, hogy nem pár évvel az eredeti után készültek.

 

A Sebhelyesarcú az remake?? Nem is tudtam. Azt hittem a Pacinos az egyetlen.

 

A Dologgal kapcsolatban egyetértünk bár a 2011-es előzmény is egyben, nem "tiszta" remake.

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

De ez csak egy marketing fogásból összerakott magyarázkodás, ami a filmet megnézve pillanatok alatt összeomlik. Összehasonlitásképp ott van például Kubrick féle és az Adrian Lyne féle Lolita. Ugyanabból a könyvből csak más és mást mondanak vele a készitők. Ott tényleg csak adaptációkról van szó. Az eredeti cím, pedig azt jelzi, hogy ez a film olyan férfiakról is szól akik utálják a nőket (és nem azt állítja, hogy a férfiak általában utálják a nőket). Vagy ilyen nincs és ez valami feminista fogalom?

Még nem láttam a filmet, de egy ilyen könyvből nehezen lehetne mást kihozni, ahhoz túl egyedi a stlusa. Nem olyan mint az Alíz csodaországban, hogy minden rendező letükrözze azt a saját képére.

És ahogy hallottam, az amerikai verzió jobb lett mint a svéd feldolgozás, de nem annyira hogy ezért rögtön meg is kellett filmesíteni nekik is a könyvet.

 

Az utóbbit nem nagyon értem. A filmek, a könyvek mindig egy személyre, egy mikro-történetre vetítik le a makro mondanivalót, és úgy közvetítik az üzenetet. Ennyi kell, se több - se kevesebb.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Még nem láttam a filmet, de egy ilyen könyvből nehezen lehetne mást kihozni, ahhoz túl egyedi a stlusa. Nem olyan mint az Alíz csodaországban, hogy minden rendező letükrözze azt a saját képére.

Hitchcock direkt ponyvákat keresett a filmjei alapjához. Egy jó rendező kis túlzással bármilyen alapanyagból tud jó filmet csinálni, amin rajta lesz a kézjegye. Az meg hogy túl egyedi az adaptált mű stilusa: Shakespeare műveinek talán nem egyedi a stilusuk? Ahhoz képest a Polanski és az Orson Welles-féle Macbeth elképesztően más hangulatú és nem csak azért mert az egyik fekete-fehér a másik meg színes. Ha egy jó könyv megihlet egy rendezőt és abból minimális változással ugyanolyan jelenetek bukkannak elő, mint amik egy pár évvel korábbi feldolgozásból akkor az a tehetségtelenség minősitett esete. És persze felmerül a kérdés,hogy ha nem volt saját ötlete minek vágott bele. Én azért is vártam a Fincher verziót, mert az eredeti svéd film, ha jó is, bőven kupálható, alakitható. Szó sincs arról, hogy valami mesterművel állnánk szemben, tehát kiváló terep egy ügyeskező rendezőnek hogy megmutassa, mi minden van még az alapanyagban. Csak hát Fincher nem ügyeskezű mint az kiderült.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem a Dolog nem remake volt, hanem előzmény, szóval ez tévedés. Amúgy az valóban jó film volt. De pl. a King Kong fényévekkel jobb lett, mint a régi, főleg a makettes marháskodás...a Farkasember is a színészek miatt volt igazán jó, de azért a CGI megjelenése is sokat dobott rajta. Most jönnek majd a Pókember remakek és alapban a Batman mostani részei is azok, ezekre sem lehet panasz...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

És nem csinált jó filmet, a saját kézjegyével? Az emberek szerették, imdb-n 8.1, a 247. legjobb film, rottentomatoes-on pedig 87%. Tudom ez sokaknak nem mérvadó, de annyit elárul hogy annyira azért nem sikerült rosszul a film.

 

De mondom, szerintem is felesleges volt ez a feldolgozás, mert ha jobban is sikerült mint az előző verzió, akkor sincs akkora különbség hogy elájuljunk tőle.

 

David Fincher és a tehetségtelenség meg nem fér meg egy mondatban.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem a Dolog nem remake volt, hanem előzmény, szóval ez tévedés.

 

Mármint az 1982-es Dolog volt a remake. Az eredetije egy 1951-es B-film (The Thing from Another World)

 

Obi1: Sajnos nem mérvadó. Ez alapján a Hugo is jó film lenne, de sajnos az is csak néhány elemében jó, több helyen gyengélkedik ráadásul évek óta nem láttam ilyen rosszul megírt gyerek párbeszédeket. Ennek ellenére az imdb pontok nekem is mankóul szolgálnak: az esetek 95 százalékában ami itt magasra van pontozva az jó. Sajnos vannak kivételek és attól a Tetovált lány nem lesz jobb a szememben hogy sokan szerették.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem mondtam hogy ettől kéne szeretned, csak azt akartam cáfolni hogy Fincher rossz filmet csinált, amin nem volt rajta a kézjegye.

Sajnos nem cáfolja: a filmre ezek a vádak ugyanis zokszó nélkül állnak. A legtöbben ezt lenyelték, esetleg úgy voltak vele, hogy a szűrő felrakása már saját stiluselem, esetleg nem látták az eredetit és nem látták milyen borzasztó lopás... a végeredmény szempontjából sajnos mindegy. Ha már Rotten Tomatoes: ott az elképesztően bugyuta Peter Jackson-féle King Kong is 84 százalékon áll... de nálam ebből se következik, hogy Jackson itt remekelt volna.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az Avatart is rengetegen szeretik, meg a Gagyogás és társait, aztán mint filmek nem igazán mérvadóak, csak kihasználták az éppen akutális vágyhullámot a fiatalok körében. Sok író és rendező azért lesz híres, mert jól elkap egy éppen populáris stílust és így túlértékelik az egész vonulatot. Zenében ilyen volt az EMO, ma már ki emlékszik pl. a Tokio Hotelre? Ezek a filmek is hasonló sorsra jutnak majd. ÉS mindig is lesznek olyan örök érvényű alkotások, mint a 12 dühös ember, vagy egyik nagy kedvencem a 12 majom... Jó ott azért a rendező iránt is elfogult vagyok... :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Sajnos nem cáfolja: a filmre ezek a vádak ugyanis zokszó nélkül állnak. A legtöbben ezt lenyelték, esetleg úgy voltak vele, hogy a szűrő felrakása már saját stiluselem, esetleg nem látták az eredetit és nem látták milyen borzasztó lopás... a végeredmény szempontjából sajnos mindegy. Ha már Rotten Tomatoes: ott az elképesztően bugyuta Peter Jackson-féle King Kong is 84 százalékon áll... de nálam ebből se következik, hogy Jackson itt remekelt volna.

Innentől szerintem értelmetlen a vita, mivel nem láttam a filmet. Onnantól folyt. köv. :)
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Bomarr, Obi1: Ti már élveztetek filmet úgy hogy nem szakmailag néztétek? Komolyan kiváncsi vagyok rá. Tehát úgy hogy nem azt néztétek hogy rossz-e a rendezés, milyenek a párbeszédek, bizonyos jeleneteket honnan loptak, és ezzel mit akartak kifejezni stb..? Szerintem minden filmben a fentiek szubjektívek. Ami valakinek jól megírt párbeszéd az a másiknak nem. Én úgy gondolom a hogy a film azért van hogy élvezzük bele tudjuk magunkat élni stb. Ha meg megfog akkor teljesen mindegy ki lopta honnan és miért. Ha jól tudom az sw is tele van lopással. És? Élvezzük. Nekem soha az életben nem jutott az eszembe hogy ez a jelenet hasonlít egy ezer éve látott filmre. Persze hibákat én is észreveszek, de az csak az én szemszögemből hiba. Pl a 24-ben nekem meg Bomarrnak baromira átjött azon a bizonyos jeleneten hogy csak azért rakták bele mert valami baromi kemény eltávozást kellett írni a színésznek aki távozik a sorozatból. De valakinek ez bejött.

Az egészből azt akarom kihozni hogy teljesen értelmetlen azon vitázni hogy Fincher Tetovált lánya jó vagy nem szakmailag. Tetszik-e a közönségnek vagy sem? Ez a lényeg. Nekem nagyon bejött a svéd változat és eszembe sem jutott hogy feminista vagy nem jó thiller. Baromira élveztem és izgultam rajta.

Bocsánat hogy ezt leírtam, de szerintem ti már túl szakmailag néztek egy-egy filmet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem is elsősorban az számít, hogy a film mennyire szórakoztat és mennyivel ragad magával. "Esetleg" ezt követően boncolgatom részletesebben az adott művet, de alapból nem.

 

Rog, köszi a videót.... ez is város részemről! :)

Szerkesztve: - Darth Riddick
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó, de azt is tegyük hozzá, hogy az avatarodban szereplő film is elég sok negatív kritikát kapott és egy igazán sz*r (erre jobb szó nincsen) játékot is odadobtak mellé. Én mégis először BluRay Ripben szedtem le, 5.1ben néztem meg, igazi házimozin és azt mondtam, az már valami...rohadtul bejöttek az akciójelenetek, tetszett, ahogy egyre többet mutattak a szörnyekből és tetszett a katonák hozzáállása (de durva betűkettőzés kombó :) ). Pedig valóban semmi egyedi nem volt a filmben, mégis végigizgultam és lekötött. (Battle:LA)

De, ha valaki valóban jó horror filmet akar nézni, olyat ami alatt nem mer kimenni WC-re, mert fél, hogy lemarad és nem fogja érteni, vagy átérezni, akkor Pandorum. Erről ha valaki jót nem tud szólni, akkor inkább ne is írjon semmit! :)

Szerkesztve: - FlóriBá
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.