Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Hát nem bírom Cruiseot, de az izlése nők terén kiváló :lol:

 

Biztos ez? Legutóbb azzal a borzalmas spanyol (vagy milyen) csajjal járt. Penelope Cruze. A hányinger rámjött ha csak megláttam azt a nőt. Nagyon ronda.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hát, Cruz nekem sem kedvencem, de Kidman és Holmes azért rendben van...

 

De azért a csajért ott hagyta Nicolet??? :) Mindegy most már... Amúgy Holmes tényleg jól néz ki. :wink: 2-1 a jóízlés javára. :lol:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A csaj egyébként Katie Holmes.

 

Igen, ő volt a Wonder Boysban is... Máshol nem nagyon láttam eddig. Mindenesetre helyes csaj :lol:

 

Még a Rossz álmok című filmben láttam. Rajta kívül C. Blanchett, K. Reeves, G.Kinnear, G.Ribisi és H.Swank játszik benne. Szép kis társaság egy közepes filmhez.

És tényleg helyes csaj, már ha nőből lévén írhatok ilyet :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ha valaki még nem látta,itt egy kis előzetes a Túszdráma c.filmből: :wink:

 

Túszdráma

 

Színes, feliratos amerikai thriller, 2005

Főszereplők: Bruce Willis, Kevin Pollak, Ben Foster, Jonathan Tucker, Marshall Allman, Michelle Horn, Jimmy Bennett, Tina Lifford, Kim Coates, Serena Scott Thomas és Rob Knepper

Rendezte: Florent Siri

 

113 perc

 

SPI International

 

Mozipremier: 2005. július 21.

 

Egy fiatal anya és gyermeke halálával végződő túszdráma lelki terhétől összetörve, Jeff Talley, aki a Los Angeles-i rendőrség részéről az ügyben a tárgyalópartner volt, elköltözik Los Angelesből, hogy egy bűnözéssel alig fertőzött kisváros, Bristo Camino rendőrfőnökeként egy jóval alacsonyabb beosztásban folytassa pályáját.

Nem sokkal megérkezése után három bűnöző hajlamú tinédzser egy családi házat vesz célba, azzal a szándékkal, hogy ellopja a család autóját, de elég figyelmetlenek ahhoz, hogy véletlenül ne a megfelelő házhoz menjenek, és ne a megfelelő napon.

 

 

A három fiatal csapdába esik: az elővárosban, egy korrupt könyvelő tulajdonában lévő, több millió dollárt érő villában találják magukat. Pánikba esnek, és túszul ejtik a családot, ezzel Talley számára pontosan ugyanazt a helyzetet idézve elő, amivel soha többé az életében nem akart szembenézni.

Talley azonnal és készségesen átadja a túsz-helyzet kezelésének felelősségét a megyei seriff hivatalának, és elhagyja a helyszínt. De a villában található digitális információ kritikus szerepet játszik a titokzatos bűnözők és műveleteik szempontjából. Semmi meg nem állíthatja őket abban, hogy megszerezzék, ami az övék, és így még attól sem riadnak vissza, hogy Talley családját is túszul ejtsék, ezzel kényszerítve őt arra, hogy újra átvegye az elhagyott parancsnoki posztot. Az események észtveszejtő sebességgel történnek, a helyzet percről-percre változik, és veszélyesebb és félelmetesebb annál, amit Talley valaha el tudott volna képzelni.

 

E film a lélektani dráma és az akció, előre nem látható fejlemények és váratlan fordulatok ötvözete. Maga az a gondolat, hogy milyen is lehet túsznak lenni, folyamatosan bomlik ki a néző szeme előtt, ahogy a különböző szereplők útja keresztezi egymást, ahogy összeütközésbe kerülnek egymással. A biztonságérzet szertefoszlik, egyszer csak bizonytalanság, veszélyérzet lesz úrrá az emberen. A fizikai értelemben vett menekülésből mentális manipuláció lesz. Az elme szellemi játékai élet-halál kérdésévé válnak.

Florent Siri rendező első angol nyelvű filmjében, semmi sem az, aminek látszik, ahogy az egyetlen házban, egy nap és egy éjszaka alatt zajló cselekmény kibontakozik. Mint a kritikai sikert aratott, francia nyelvű, The Nest (Pók fészke) című thrillerben is, Siri bonyolult, a nézőt szinte megbabonázó forgatási és vágási stílusa csak még tovább fokozza a többrétegű, összefonódó konfliktusokból fakadó feszültséget, miközben meglepő és különleges vizuális részletekkel lepi meg a nézőt. A mű időtlen film noir történet, amely a thriller és az akció műfaját feszültséggel teli látomássá elegyíti.

 

 

 

„A Túszdráma című filmben inkább összerakjuk a hagyma rétegeit, és nem lehántjuk egymásról.” - mondja Arnold Rifkin producer. „Végig az egész film során Bruce egy percre sem szabadul a túszejtéses helyzetből. A jellembéli dilemma, az érzelmi dilemma, a figura sorsának, sztorijának egész íve, és minden, amit csak látunk, a figura megjelenésének első percétől egészen a film végéig, az mind ennek a személyiségnek a fejlődési ívéről, a lelki megváltásról és az öntudatra ébredésről, az öntudat megéléséről szól.”

Florent Siri rendező a történetet lélektani szempontból lenyűgöző erejűnek találta, miközben a túsz-történet műfaját a klasszikus film noir stílusára emlékeztető módon fogta meg. Ez a figurák jellemére összpontosító felfogás, a sztorinak a saját korunkat idéző realizmusa, és Siri a mindennapok részletei iránti vonzódása voltak azok a szempontok, amelyek folytán Siri ezt választotta első angol nyelvű filmjéül. „Ez egy lélektani thriller.” - mondja a rendező. „A történet a lelki megváltásról szól. Olyan emberekről, akik egy pillanatra elveszettnek érzik magukat. Mindegyikük számára, de különösen a Bruce által megszemélyesített figura számára, ez a történet nem más, mint a tulajdon kísérteteikkel való küzdelem története.”

„Feltétlenül vannak benne olyan váratlan események és fordulatok, amilyeneket még soha nem láttunk.” - mondja Kevin Pollak, aki a filmben Walter Smith alakját kelti életre. „Nagyon szeretem az olyan filmeket, amelyek arra késztetik a nézőt, hogy részesei legyenek a történetnek, és ne csupán szemlélői. Ez pontosan ilyen film, az embert elkapja a sztori, megpróbál lépést tartani vele, kitalálni, hogy miről is van szó tulajdonképpen, és egyre jobban maga is részesévé válik.”

Serena Scott Thomas, a film másik főszereplője, így összegezi a véleményét: „Ez az a bizonyos tovagyűrűző hatás, amelyet az életünk során elkövetett apró dolgok tudnak elindítani, és amelyek végül pusztító hatásúak lehetnek. Nagyon szeretem az olyan történeteket, az olyan könyveket, amelyekben nagyon kicsiny dolgokból lesznek nagyon nagy horderejű dolgok. És ezt a filmekben is szeretem.”

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Akkor az Édes vizi világot fel sem hozom, ami Wes Anderson másik nagyszerű filmje. :)

 

No, tegnap sikerült megnéznem végre ezt is (Life Aquatic with Steve Zissou).

Miután a másik Wes Anderson filmet, a Royal Tenenbaums-ot egyszerűen nem bírtam megnézni, ettől a filmtől sem vártam, hogy túlzottan lekössön - tehát viszonylag alacsony elvárásokkal tettem be a filmet a lejátszómba. Aztán koppantam, mert percek alatt behúzott a film! Az egésznek valami nagyon egyedi, vicces, abszurd, komolytalan stílusa van, de mégis elbűvölő varázs árad a filmből. Hihetetlen kombókat dob Anderson a képekkel, érzelmekkel, poénokkal és persze a zenéivel... Nekem nagyon bejött - persze ebben még nagy szerepe van Mr. Bill Murray-nek is, aki megint bizonyítja, hogy miért ő az egyik kedvenc komikusom :)

 

Mindent egybevetve nekem nagyon nagy meglepi volt a film, és mindenképp ott a helye a polcomon...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Akkor az Édes vizi világot fel sem hozom, ami Wes Anderson másik nagyszerű filmje. :)

 

No, tegnap sikerült megnéznem végre ezt is (Life Aquatic with Steve Zissou).

Miután a másik Wes Anderson filmet, a Royal Tenenbaums-ot egyszerűen nem bírtam megnézni, ettől a filmtől sem vártam, hogy túlzottan lekössön - tehát viszonylag alacsony elvárásokkal tettem be a filmet a lejátszómba. Aztán koppantam, mert percek alatt behúzott a film! Az egésznek valami nagyon egyedi, vicces, abszurd, komolytalan stílusa van, de mégis elbűvölő varázs árad a filmből. Hihetetlen kombókat dob Anderson a képekkel, érzelmekkel, poénokkal és persze a zenéivel... Nekem nagyon bejött - persze ebben még nagy szerepe van Mr. Bill Murray-nek is, aki megint bizonyítja, hogy miért ő az egyik kedvenc komikusom :)

 

Mindent egybevetve nekem nagyon nagy meglepi volt a film, és mindenképp ott a helye a polcomon...

 

Örömmel olvastam kritikádat. Ugye, hogy nem tudod egészen pontosan, hogy mi fog meg benne. Olyan egyedi a stílusa minden szempontból, vagyis amiket leírtál. :) A macskás, a bálnás poénokon azt hittem, ott halok meg. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

The Machinist (A Gépész)

 

Ez a film ultrasúlyos volt emberek! Talán leginkább a Mementóhoz hasonlítható hangvételű film, jól megkevert szálakkal, profi rendezéssel, és persze remek főszereplővel (a Batman Beginsben is főszerepet alakító, ezúttal kórosan sovány Bale). Minden thriller szerető emberkének bátran ajánlom.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A hétvégén a téka felé jártam, és nincs meg nálunk az Édes vizi világ :lol: Micsoda egy kis városka ez. Így marad majd az HBO pár hónap múlva :)

 

A gépészt még moziban láttam, tetszett. C.Bale elképesztő benne, nemcsak testileg. Azért félelmetes egy látvány az ürge a kilátszó csontjaival. Azt olvastam róla, hogy a film után 6 héttel kezdték el a Batman b-t forgati, és addig vissza kellett híznia. Egek, nem semmi egy fickó lehet, hogy ilyeneket bevállal. Amúgy egy remek színész.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A gépészt még moziban láttam, tetszett. C.Bale elképesztő benne, nemcsak testileg. Azért félelmetes egy látvány az ürge a kilátszó csontjaival. Azt olvastam róla, hogy a film után 6 héttel kezdték el a Batman b-t forgati, és addig vissza kellett híznia. Egek, nem semmi egy fickó lehet, hogy ilyeneket bevállal. Amúgy egy remek színész.

 

Bale hihetetlen jó színész, és -ahogy a Gépész bizonyítja- megfelelően elhivatott is. Szinte csontvázra fogyott a film kedvéért... Szerintem a jövő egyik nagy szinésze lesz belőle. De kellenek is az új arcok :lol:

 

Ja, nekem a Batman Beginsben is tetszett Bale alakítása. Pedig elég nehéz lehet egy képregényfigurát igazi élettel megtölteni...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem az új Batmanban az is furcsa volt, hogy az akció jeleneteknél -ahogy azt mostanság egyébként is szokásossá vált- veszettül elkezdik rángatni a kamerát... vajon miért hiszik a rendezők mostanság, hogy ettől válik realisztikusabbá az eksön? :lol:

 

Mellesleg volt szerencsém a Collateral - A halál záloga cimű filmhez. Az alaptörténet rémrossz: egy profi bérgyilkos ahelyett, hogy kocsit bérelne és térképet venne; egy taxissal furikáztatja magát egyik gyilkolási helyszintől a másikig. Sok értelme nincs, viszont olyan profin van megrendezve/ megcsinálva a film, hogy pillanatok alatt szemet huny efölött az ember és élvezi a filmet. Remek kikapcsolódás, bár túl mély nyomokat nem hagy az emberben :)

 

Christian Bale egyébként igazi szinészpalánta. A V. Henrik cimű Shakespeare darabban (amit Kenneth Branagh rendezett) 15 évesen már egész komoly szerepet játszik. Az Equilibrium cimű kis-költségvetésű sci-fiben is jó volt...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

C.Bale Spielberg a Nap birodalma című fimjében kezdte a pályafutását kb.11-12 évesen (övé volt a főszerep). Régebben láttam azt a filmet, nem volt rossz. Bale is remek volt benne. Játszott még a Kisasszonyok című filmben W.Rider, Claire Danes, K.Dunst és Gabrile Byrne oldalán, abban is láttam. Nemsokár lesz valamelyik adón a Szentivánéji álom, talán a Duna tv, abban is játszik. Meg az Equilibrium. Más nem jut eszembe, amiben láttam, majd még járatom az agyam rajta. Biztos van még egy-kettő, csak össze kell szednem. De mindegyik filmben remekül játszott. Egy nagy színész van benne elrejtőzve, helyesebben nem is rejtőzködik :lol:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Christian Bale egyébként igazi szinészpalánta. A V. Henrik cimű Shakespeare darabban (amit Kenneth Branagh rendezett) 15 évesen már egész komoly szerepet játszik.

 

Ez előtt két évvel főszerepet játszott Spielberg egyik méltatlanul elfelejtett filmjében az Empire of the Sun-ban!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

C.Bale Spielberg a Nap birodalma című fimjében kezdte a pályafutását kb.11-12 évesen. Régebben láttam azt a filmet, nem volt rossz. Bale is remek volt benne. Játszott még a Kisasszonyok című filmben W.Rider, Claire Danes, K.Dunst és Gabrile Byrne oldalán, abban is láttam. Nemsokár lesz valamelyik adón a Szentivánéji álom, talán a Duna tv, abban is játszik. Meg az Equilibrium. Más nem jut eszembe, amiben láttam, majd még járatom az agyam rajta. De mindegyik filmben remekül játszott. Egy nagy színész van benne elrejtőzve, helyesebben nem is rejtőzködik :lol:

 

:):D

 

Gyorsabb voltál!:)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Tényleg méltatlanul elfeledett film a Nap birodalma.

Elképesztő volt az a jelenet, amikor az elején fut a fiú a megszállók felé, mert már mindegy volt, hogy ki, de valaki vegye már "pártfogásába".

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

C. Bale filmográfia?

 

Az Equilibrium óta tartom számon, az egyik kedvenc filmen. Egy kritikus azt írta olyan, mint a Mátrix csak jobb. Van némi hasonlóság, mégsem említhetők egy lapon. Az Equilibrium egy futurista látomás egy Falanszter-szerű világról és kis költségvetés ide vagy oda helyre kis film lett... :)

 

A Nap birodalmát az V. Henriket és a Kisaszonyokat is láttam jó rég, nem rémlik Bale. Fura, az V. Henrik tetszett, mégsem maradt meg Bale belőle mint emlékkép. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.