mui-ruy Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Tegnap felkerült a letöltőoldalra a The Skywalker Legacy dokumentumfilm a lehető legjobb minőségben. 3 órás, hosszabb mint Az utolsó Jedik "The Director and the Jedi" dokufilmje. Szinte mindenre kiterjed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bomarr Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Maga a doksi kicsit több mint 2 óra. A videófájl azért 3 órás mert a többi extrát is hozzá csatolták. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mui-ruy Posted March 17, 2020 Author Share Posted March 17, 2020 10 perccel korábban, Bomarr írta: Maga a doksi kicsit több mint 2 óra. A videófájl azért 3 órás mert a többi extrát is hozzá csatolták. Igen, épp pontosítani akartam, mert pont most járok ott. Köszi! Így is elég minőségi dokumentumfilm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ody Mandrell Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Szerintem ez a kisfilm is megérdemel egy topikot már csak a hosszánál fogva is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ody Mandrell Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pildi Posted May 1, 2020 Share Posted May 1, 2020 Megnéztem a bónusz lemezen található The Skywalker Legacy kisfilmet, kellemes és szórakoztató werkfilm, elénk varázsolja egy forgatás mindennapjait, és ad némi új információt is, pl. amit Ody fent írt. De az a legjobb benne, hogy hangulatba hoz a film megtekintése előtt. A többi kisfilmet még nem láttam, de már most hiányolom a kimaradt jeleneteket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ody Mandrell Posted May 1, 2020 Share Posted May 1, 2020 Ez valóban szuper volt! Megint rácsodálkoztat mennyi munka és kreativitás kell egy ilyen film akár pár másodpercéhez is. Elképesztő. Remekül összevágták néhol a régi eddig még nem látott forgatási jelenetekkel. A making of végére már mi is azt gondolhatjuk, hogy ennek a filmnek ilyennek kellett lennie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzséjt Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Tegnap, vagyis pontosabban ma, mert éjfél után álltam neki, eljutottam ehhez a dokufilmhez. A The Director and the Jedihez hasonlóan ez is egy nagyon szép, sok mindenre kiterjedő és sok mindent megmutató egész estés dokumentumfilm. Rengeteg apró részletet bemutattak (a John Williams Oscar-jelölései előtti tisztelgés és Babu droidshopjának megmutatása voltak a kedvenceim). Imádtam, hogy Richard E. Grant kora és színészi kvalitása ellenére gyermeki lelkesedéssel és humorral viselkedett a forgatási szünetekben. Nagyon bájos volt azt látni, hogy miközben a filmben egy szigorú, zsarnoki tábornokot játszik, addig a forgatás állásakor a csillagromboló díszlet elemeit szagolgatja vagy a lézerpuskával játszik (Domhnall Gleeson meg hozzá hasonló attitűddel vígan asszisztált neki). Az is meglepett, hogy itt is mennyi minden lett élőben leforgatva (még ha néhány dolog ki is lett cserélve CGI-ra vagy meg lett toldva CGI-jal később). Azért nem gondoltam, hogy a pasaanai üldözéses jelenethez valódi járművekkel is rögzítettek felvételt. A színészek visszajelzései ezeknél egyértelműen pozitív, ami erősen kontrasztban van az ep1-3-as behind the scene megnyilvánulásokkal. Bár a színészek ott sem szidják azt, hogy olyan lényekkel kell interakcióba lépniük, ami ott sincs, és olyan díszletben játszaniuk, ami majd csak később születik meg, érezni rajtuk, hogy ezzel nagyon nincsenek kibékülve. És végül is ez sokszor előjött téma (más filmeknél is, főleg a '90-es évek végén, 2000-es évek elején készülteknél). De jó, hogy az ILM (több esetben pont a Star Wars mentén) sikeresen abszolvált egy köztes megoldást, illetve a The Mandalorianben alkalmazott technológia lesz talán a legjobb. Viszont, ami miatt a The Director and the Jedi jobban tetszett, az az, hogy úgy érzem itt voltak tabuk, amikről nem szabadott szólni. Az ep8 dokufilmjében elég kendőzetlenül álltak elő mindennel. Fisher s*ggfejezhette Johnsont, Hamill kritizálhatta Luke sorsának alakulását, stb. Itt viszont úgy éreztem, hogy kerülik Sidious feltámasztásának és Trevorrow kirúgásának ügyét. Sidiousszal ugyan foglalkoztak, de nem túl sokat, holott ez a film kulcseleme. Ian McDiarmid alig jutott szóhoz (szerintem a Zoriit játszó Keri Russell is többet beszélt, mint McDiarmid), a Sidiousos jelenetek forgatásába igazán bele sem pillanthattunk. Pedig engem rengeteg dolog érdekelt volna. Ridley és Driver gondolatai Palpatine visszatéréséről, akik végül is közösen szerepelnek McDiarmiddal (ezzel szemben Isaac beszél róla, pedig Poe nem is találkozik Palpatine-nal). Az alkotói folyamat is érdekelt volna, Snoke helyzete, stb. Nem akartam mély elemzést, de azért Sidious visszahozása a kulisszák mögött is érdekes folyamat lehetett, nem csak in-universe. Trevorrowot meg meg sem említették, pedig szerintem ezzel kapcsolatban, ha csak érintőlegesen is, meg lehetett volna osztani pár gondolatot. Ezeket leszámítva viszont tetszett a dokumentumfilm, nagyon részletes és átfogó, és az is átjön, hogy azért elég nagy teher nyomta az alkotók vállát. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ody Mandrell Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Szerintem azért nem foglalkoztak Trevorrow-val mert igazán okos dolgot nem tudtak volna mondani róla. Mint a Solo esetében se a két kirúgott ürgéről. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzséjt Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 (edited ) 17 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Mint a Solo esetében se a két kirúgott ürgéről. Úgy rémlik, hogy ott azért egyszer megemlítették őket a kerekasztal beszélgetés során. Bár lehet, hogy erre rosszul emlékszem. Mindazonáltal, a Solóhoz nem készült ilyen minőségű és átfogó dokumentumfilm. Sőt a Solo egész extra anyaga sem mérhető ehhez az egy dokuhoz. De a film jelentősége sem akkora, mint az ep9-é. Szóval szerintem itt sokkal több (és fontosabb?) helye lett volna annak, ha a készítési folyamatok eme szakaszába, ha csak érintőlegesen is, de bepillantást nyerünk. Edited August 3, 2020 by Dzséjt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda József Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Arra pl. én is kíváncsi lennék, hogy miért kellett távoznia, meg mik voltak azok a "kreatív különbségek" amik megpecsételték a sorsát. A kiszivárgott Duel of the Fates forgatókönyvvel nem volt sok gond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ody Mandrell Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Szerintem Carrie halála miatt kellett mennie. Nem volt hajlandó kompromisszumokra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darth Revan9 Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Lehet, hogy volt ott más indok is, nemcsak Carrie halála. Azt hiszem az közös A Jedi visszatérben és a Skywalker korában hogy mindkét filmnél a kezdet kezdetén még más koncepciók voltak, aztán nagyon eltértek tőlük. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.