Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Jó, megfogadom akkor ezt a tanácsot. Csak kár, hogy ezeket nem tudtam kinyitni, baromira idegesít, hogy mi lehetett bennük. Visszamenni már aligha fogok értük, főleg mert azt se tudom melyik bolygón maradtak ott. Valószínűleg profi szinten játszva sokan vezetnek egy listát maguknak, hogy hol jártak már, mit hagytak ott, stb. Amúgy említettétek a kereskedelmi stratégiát - eddig nem sok mindent vettem, viszont nem sok mindent adtam el, mert túl sokat nem adnak az itemekért. Itt a jó kereskedelmi stratégia alatt mit értetek? Vannak árusok, akik kimondottan többet adnak bizonyos fajta itemekért? Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Nem is konkrétan a Makóra gondoltam, hanem arra, hogy a felfedezés öröme kimerült besz*rt műholdak és embernyi kavicsok kutatásában. Meg néha egy-egy falócsáp lelövésére, ami szintén ritka unalmas rutinmeló. Semmi érdekesebb nem volt a bolygókon. Egy-két alkalommal találni lehetett néhány elhagyott egyenépületet, ahol volt egy feljegyzés, azt annyi. Ennél nekem több kell. Ezzel nehéz vitatkozni, lényegében ez a helyzet. Az meg, hogy egy csőben vagy egy kiterített négyzeten rohangászunk, számomra egy és ugyanaz. Mindegyik egy drasztikusan lezárt, kicsiny tér. Egyik sem nyújt a térbeli szabadság hamis és gyenge illúziójánál többet. Annyiból nem mindegy, hogy egy "csőben" sokkal gyengébb ez az illúzió. A négyzeten arra indulok amerre akarok, nekem kell felkeresni a térkép jelölt helyeit, ezeken kívül vannak nem jelölt anomáliák. Ha valamit nem tudok/akarok megoldani (mondjuk feltörni vagy kinyitni egy ládát, mert nincs épp olyan társam, vagy akár egy harcot vagy küldetést), akkor otthagyhatom, később visszatérhetek. Nyilván ez nem egy nagy csoda és többnyire tényleg inkább egyfajta látszata a szabadságnak, de ez is valami. Annál mindenképp több, mint hogy ledobnak a célhoz, aztán végigmehetsz a lineáris pályán. Ami megvan, az megvan, a többit meg buktad, akár a küldetést is csinálhatod újra később (visszatöltöd a misszió előtti mentést és mégse oda mész, ahova először), ha elakadtál. Ha tudatosan belegondolok, akkor igazad van, a bolygókon való körbemászkálás se sokkal szabadabb, viszont játszva annak tűnhet. Az ilyen látszatdolgok is tudnak működni, nekem pl. az 1-ben nagyon tetszett az, ahogyan ki-be lehet szállni a hajóba, liftezhetünk, a főküldetéseknél sokszor a kikötőből indulunk és oda is kell visszamenni a hajónkhoz a végén stb.. Semmi érdemi jelentőségük nincs, mégis nekem így folyamatosabbnak tűnt a játékmenet és szabadabbnak a bóklászás. Persze ez már egyéni ízlés kérdése, de én ezért használom nagyon ritkán a különféle játékokban a teleportálós gyorsutazást. Sokkal jobban átjön a felfedezés öröme, ha én magam jutok el az adott ponthoz, mintha tényleg én találtam volna meg. A ME 2-3-ban meg elég sok az ilyen kényszerített "teleport". A spoiler-es rézben írtakkal maximálisan egyetértek. Erre írtam, hogy ezen a rendszeren fejleszteni és javítani kellett volna, mert az alapkoncepció jó volt, csak a megvalósítás lett elnagyolt. Ehelyett dobták az egészet és más alapokra kezdtek építkezni, amik ráadásul szerintem nem is alapultak jobb ötleteken, bár ez nyilván ízléskérdése is. Jó meglátás, hogy a ME1 főküldetései (a mellékküldetésekhez képest) más sémára épülnek, a 2-3 pedig ezt veszi át a mellékzöngékhez is, csak nyilván kisebb kaliberben megvalósítva. ezerszer jobb abban csavarogni, pedig méretre az sem egy nagy szám, valószínűleg az ME1 bolygóinak térképén sem lenne kevesebb idő eljutni az egyik végéből a másikba, mint a Fallout 3-ban - sőt, az ME1-ben lehet, hogy tovább tartana). Szerintem is jobb abban csavarogni, viszont a méretekre akkor már szvsz nem emlékszel túl jól. Vagy félreértelmeztem, amit írtál. A Fallout 3 nagyságrendekkel nagyobb bejárható térképet nyújt, mint a ME 1-1 bolygója. Valószínűleg arra gondolhattál, hogy gyalog mennyi idő átszelni az egészet, de ez szerintem nem jó kiindulási alap, hiszen a ME-ben arra vannak tervezve a felszínek, hogy járművel közlekedj és fedezgesd fel a dolgokat. Azzal pedig egy perc sincs eljutni egyik sarokból a másikba. A FO-ban nincs ilyen lehetőség, ott gyalogolni kell, úgy pedig nem kevés időbe telik végigmenni mondjuk az "átlón". Amúgy találtam egy csomó tárgyat, amit nem tudta m kinyitni, mert vagy a decryption vagx az electric skill nem elég magas. Pont ezért most már mindig magammal hozok egy techest is, de ezek így is ki fognak rajtam. Nyugtassatok meg, ezen tárgyaknál a csapat össz decryptiont vagy a legmagasabb decryptionnel rendelkező csapat tag értékét nézi, nem feltétlenül az enyémet? Vagy van olyan gomb, amivel utasítani lehet a társam, hogy próbàlja meg ő kinyitni? Eleve a legmagasabb képzettségű csapattag értékei érvényesülnek, tehát mindig neked kell feltörni a cuccokat, nem tudod erre megkérni egyiket se. Nálam ez párszor gondot okozott, mert a mellékküldetéseknél általában a Garrus-Wrex duóval nyomtam, náluk meg ugyan sok pontot toltam az említett képességekre, de volt, amikor nem volt elég. Ilyenkor pont kapóra jött az, hogy vissza lehetett mászkálni a helyszínekre, mert más csapattaggal visszatérve már ki tudtam nyitni mindent. Így nem kényszerültem rá arra, hogy az adott mellékküldetés minden fázisát ugyanazzal a csapattal toljam végig, és mondjuk a harcba is a nálam nem erre "optimalizált" Tali-t vigyem. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Jó, megfogadom akkor ezt a tanácsot. Csak kár, hogy ezeket nem tudtam kinyitni, baromira idegesít, hogy mi lehetett bennük. Visszamenni már aligha fogok értük, főleg mert azt se tudom melyik bolygón maradtak ott. Valószínűleg profi szinten játszva sokan vezetnek egy listát maguknak, hogy hol jártak már, mit hagytak ott, stb. Akár. Amúgy említettétek a kereskedelmi stratégiát - eddig nem sok mindent vettem, viszont nem sok mindent adtam el, mert túl sokat nem adnak az itemekért. Itt a jó kereskedelmi stratégia alatt mit értetek? Vannak árusok, akik kimondottan többet adnak bizonyos fajta itemekért? Alapból nagy az "árrés", masszívan árun alul tudsz eladni, ill. áron felül venni cuccokat. Ha jól rémlik, akkor lehet pontokat költeni olyan rangra, ami ezen javít. A kereskedési stratégiánál nem lehet nagyon bonyolítani. Nyilván fontos, hogy minél több ládát, szekrényt, szondát, terminált stb. kinyiss/feltörj. Az alacsonyabb szintű cuccok nagyon keveset érnek, így azokat érdemesebb inkább omin-géllé alakítani (akkor is, ha már maxon van, így lényegében eldobod őket), mert akkor nem telik be az inventory. Később jönnek majd fejlettebb holmik, amik már sokat érnek, így szívás, ha azok nem férnek el a tatyóba, mert tele vagy felesleges és értéktelen cuccal. Érdemes minél gyakrabban kereskedni, hogy a fölös cuccokat el tudd adni, ne ragadjanak be. A különféle gyártók licenszeit meg kell venni, hogy a kereskedők tudjanak tőlük is árukat szállítani. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Jó, megfogadom akkor ezt a tanácsot. Csak kár, hogy ezeket nem tudtam kinyitni, baromira idegesít, hogy mi lehetett bennük. Visszamenni már aligha fogok értük, főleg mert azt se tudom melyik bolygón maradtak ott. Valószínűleg profi szinten játszva sokan vezetnek egy listát maguknak, hogy hol jártak már, mit hagytak ott, stb. Amúgy említettétek a kereskedelmi stratégiát - eddig nem sok mindent vettem, viszont nem sok mindent adtam el, mert túl sokat nem adnak az itemekért. Itt a jó kereskedelmi stratégia alatt mit értetek? Vannak árusok, akik kimondottan többet adnak bizonyos fajta itemekért? Nem hiszem, hogy erről bárki is vezetne listát. Annyit nem érnek. Meg a neten vannak elérhető listák arról, hol mi található. Lehet ilyennel is taktikázni. A legtöbbet a Fellegvárban a dokinéni ad az árukért (ami valahol vicces, pláne, amikor fegyvert adsz el neki ), a legolcsóbban meg azoktól lehet vásárolni, akiknek teszel valamilyen szívességet és jutalmul választhatod az árengedményt. Inkább csak arra figyelj, hogy amit nem használsz, azt mindig add el - mert a helyed véges, és nem akarod a küldetés közepén meglátni azt az omrótlan feliratot a képernyőd közepén, ami figyelmeztet, hogy fogyóban a hely. Én a Normandy-n általában csoportba bontva menedzseltem a társaimat. Egy blokk mellékküldetés után a Normandy-n mindenkit felszerelek a jobb cuccokkal (páncél, fegyver, modok), aztán mindent eladok. Utána megcsinálok egy főküldetést - ezeken alapból elég sok kacatot össze lehet szedni -, ezután a Normandy-n újabb felszerelésfrissítés következett, és eladtam a cuccokat. Meg talán érdemes gyűjteni a Spectre fegyverekre (HMWP Basic és HMWP Advenced), egy vagyonba kerülnek, de ezeknél jobb kéziágyú nincsen. Aztán azokat szétosztani a képességeknek megfelelően a csapattársak között (értsd: Garrus kezébe ne adj pisztolyt, Wrex kezébe mesterlövészpuskát ). Ha tudatosan belegondolok, akkor igazad van, a bolygókon való körbemászkálás se sokkal szabadabb, viszont játszva annak tűnhet. Na, itt a "gond" velem, mert nekem ez egy hangyányit sem tűnik szabadnak. Mert szép, hogy arra megyek, amerre akarok, de úgyis nyílegyenesen csak arra megyek, amerre jelez valamit a térkép (aztán a nem jelzett dolgok vagy útba esnek, vagy nem, mivel számomra semmi értékes nincs bennük, le van tojva). Ha valamit nem tudok kinyitni, ezekért a semmi cuccokért én vissza nem megyek. Az ME2-3-ban valóban bosszantó az, hogy nem lehet visszatérni, de ott engem speciel már pont azért bosszantott, mert érdekes dolgokról marad le az ember. A 98. v2.0-ás fegyvermod, amiből 40-et már eladtam, 57 meg a tatyómban rohad, nem érdekel. De mondjuk a turian bácsi elvesztett csodapuskája, aminek megkerülése után kapok egy olyan egyedi (az egész játékban csak ott és csak akkor lehet felszedni, nincs 66 másik bolygó, ahol 108 darab található még belőle) páncélelemet, amivel megnő a lőfegyverem tárkapacitása, az már jobban megéri. Persze ez csak egy kitalált példa, de érthető. De, hogy létező ME2-es példával is éljek: egyik kedvencem, amikor a Fellegvárban két asarinak segíthetünk lelépni. Az egyik megoldás, ha szimplán meggyőzzük/megfélemlítjük az idióta vámost, aki a szigorú szabályok ellenére simán beengedi az ismert terrorista szervezet emblémájával feldíszített hajóról leszálló, atomvetőt és egy fél fegyverlerakatot a hátán hordó Shepardot egy Geth társaságában a Fellegvárra. A másik lehetőség, hogy míg Harkint üldözzük, megszerzünk egy hamis azonosítót - ezt elbukjuk, ha a nagy kergetőzésben nem találjuk meg. Én szeretem az utóbbi megoldást, mert olyan jó érzés még egy ponton meghágni a Fellegvár nyilván nem működő, szigorú biztonsági intézkedéseit. És ez amúgy csak két megoldás, mert az ME1-ben hozott döntésed és az ME2-ben a lojalitás küldetések sorrendje is előhozhat még két megoldást. Nekem ez például csőben szaladgálással együtt is inkább adja a szabadság illúzióját. Igaz, ez nem felfedezés, vagy legalábbis, nem úgy (de a pályát így is fel kell fedezned), mint az ME1-ben, de mégis szabadabbnak érzem. Mert ha még valamit ki is hagysz, megvan rá az esély, hogy máshogy megold. Ráadásul nagyfokú változatosságot is garantál. A spoiler-es rézben írtakkal maximálisan egyetértek. Erre írtam, hogy ezen a rendszeren fejleszteni és javítani kellett volna, mert az alapkoncepció jó volt, csak a megvalósítás lett elnagyolt. Talán az Andromeda sikerrel abszolválja ezt a feladatot. az 1-ben nagyon tetszett az, ahogyan ki-be lehet szállni a hajóba, liftezhetünk, a főküldetéseknél sokszor a kikötőből indulunk és oda is kell visszamenni a hajónkhoz a végén stb.. Semmi érdemi jelentőségük nincs, mégis nekem így folyamatosabbnak tűnt a játékmenet és szabadabbnak a bóklászás. Ezeket én is hiányolom. Mondjuk a fertőtlenítés rohadtul nem hiányzik, de a többi igen. De ez meg nem a felfedezés része, köze nincs ahhoz, de még a felfedezhető bolygókhoz sem, szóval hogyan jött ez ide? Azoknál pont a későbbi metodika érvényesül: állsz a galaxistérképnél, aztán Loading, jön az animáció és már a Makóban ülsz. Az ME2-3-ban ugyanez: állsz a galaxistérképnél, aztán Loading, animáció, és már a Hammerheadben ülsz/a dokkban állsz. Szerintem is jobb abban csavarogni, viszont a méretekre akkor már szvsz nem emlékszel túl jól. Vagy félreértelmeztem, amit írtál. A Fallout 3 nagyságrendekkel nagyobb bejárható térképet nyújt, mint a ME 1-1 bolygója. Valószínűleg arra gondolhattál, hogy gyalog mennyi idő átszelni az egészet, de ez szerintem nem jó kiindulási alap, hiszen a ME-ben arra vannak tervezve a felszínek, hogy járművel közlekedj és fedezgesd fel a dolgokat. Azzal pedig egy perc sincs eljutni egyik sarokból a másikba. A FO-ban nincs ilyen lehetőség, ott gyalogolni kell, úgy pedig nem kevés időbe telik végigmenni mondjuk az "átlón". Igen, akartam is használni a gyalog szót, de úgy tűnik, ez kimaradt... A méret szempontjából az lényegtelen, min mész keresztül rajta. A Fallout 3-ban is pillanatok alatt el lehetne jutni akárhová, ha lenne benne jármű. És, ha jobban megnézed, az ME1 legtöbb bolygója is olyan, ahol lehet gyalogtúrázni, mert néhány elb*szott, még járművel is alig megközelíthető ásványt vagy műhódat leszámítva, mindenhez vezet egyenes út. Különösen az épületekhez és bányákhoz. Sóval ott is megcsinálhatnád a küldetéseket Mako nélkül is - már amikor nem zuhan a csík a jobb sarokban. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. A különféle gyártók licenszeit meg kell venni, hogy a kereskedők tudjanak tőlük is árukat szállítani. A licencek csak a Normadny árusának kellenek, a többi kereskedőnek ehhez nincs köze. Ilyenkor pont kapóra jött az, hogy vissza lehetett mászkálni a helyszínekre, mert más csapattaggal visszatérve már ki tudtam nyitni mindent. Így nem kényszerültem rá arra, hogy az adott mellékküldetés minden fázisát ugyanazzal a csapattal toljam végig, és mondjuk a harcba is a nálam nem erre "optimalizált" Tali-t vigyem. Viszont az ME2-3-ban már nem is kényszerülsz rá arra, hogy így gondolkozz a csapattal kapcsolatban, hiszen ott nincs semmi, amit Shepard ne tudna feltörni. A csapattársak képessége azokban már színtisztán a támadásra és védekezésre koncentrálnak, egyéb tevékenységre nem. Így maximum azt érdemes mérlegelni, mik lehetnek az ellenfelek. Meg, hogy ki a szimpatikus. Talinál az ME1-ben amúgy nincs jobb a gethekkel szemben, legfeljebb Shep, ha ő is tech (akkor szegény Tali felesleges karakterré válik, mint semmire sem jó Kanan). A 2-3-ban meg aztán pláne. A gethek és az a sok mech, ezeknél ha ott van Tali, szinte akadálymentesen lehet végigmenni. Később Légió is jó ebben, de mivel őt nagyon későn kapjuk meg, már nem tud érvényesülni. A Garrus-Wrex párost én is imádom, bár pont a feltörések miatt csak ritkán teszem őket egy csapatba. Na de az ME3-ban a Citadel DLC-ben... Meheheheeee... Először naná, hogy a Normandy visszafoglalására a Shep-Garrus-Wrex trióval mentem. Annál már csak egy jobb van: a Shep-Grunt-Wrex trió. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Mert szép, hogy arra megyek, amerre akarok, de úgyis nyílegyenesen csak arra megyek, amerre jelez valamit a térkép (aztán a nem jelzett dolgok vagy útba esnek, vagy nem, mivel számomra semmi értékes nincs bennük, le van tojva). Ha valamit nem tudok kinyitni, ezekért a semmi cuccokért én vissza nem megyek. Nincs is ezzel gond, ez csak egy lehetőség. Ezeket én is hiányolom. Mondjuk a fertőtlenítés rohadtul nem hiányzik, de a többi igen. De ez meg nem a felfedezés része, köze nincs ahhoz, de még a felfedezhető bolygókhoz sem, szóval hogyan jött ez ide? Azoknál pont a későbbi metodika érvényesül: állsz a galaxistérképnél, aztán Loading, jön az animáció és már a Makóban ülsz. Az ME2-3-ban ugyanez: állsz a galaxistérképnél, aztán Loading, animáció, és már a Hammerheadben ülsz/a dokkban állsz. Csak az illúziókról jutott eszembe. Nem teljesen, mert az 1-ben ledobnak a Mékóval és te mész el a célhelyre. Hasonló ez ahhoz, mint mondjuk a liftezésnél: vagy beszállok a liftbe és ott várom végig (ugyan többnyire unalmas híreket hallgatva) az érkezést, vagy pedig egy töltőképernyőt bámulok. Nincs nagy különbség, lényegében a ugyanaz a kettő (csak előbbinél a töltőképernyő maga a lift és tudok forgolódni benne ), mégis az egyiknél úgy tűnik, mintha én jutnék el A-ból B-be, a másiknál meg mintha csak hirtelen odateleportáltam volna. A méret szempontjából az lényegtelen, min mész keresztül rajta. A Fallout 3-ban is pillanatok alatt el lehetne jutni akárhová, ha lenne benne jármű. És, ha jobban megnézed, az ME1 legtöbb bolygója is olyan, ahol lehet gyalogtúrázni, mert néhány elb*szott, még járművel is alig megközelíthető ásványt vagy műhódat leszámítva, mindenhez vezet egyenes út. De a FO3-ban nincs jármű, szerintem ezért nem lényegtelen. Nyilván a ME-ben is lehet gyalogolni, de alapesetben nem ez a követendő út (nem ehhez van kialakítva a pálya), így az esetek 99,999%-ában járművel fél perc alatt átrobogsz a térképen. Csak azért nem fog senki gyalogolni, hogy nagyobbnak tűnjön a tér. A Fallout-ban viszont nincs is más lehetőséged, tehát ott kiélvezed a távolságokat (vagy teleportálsz). Ha ott is lenne gyorsabb közlekedési mód, akkor valószínűleg szóba is került volna egy nagyobb térkép. A Skyrim-ben pl. tudtommal már másképp van, ott lehet lovagolni. A licencek csak a Normadny árusának kellenek, a többi kereskedőnek ehhez nincs köze. Ja igen, tényleg. Talinál az ME1-ben amúgy nincs jobb a gethekkel szemben, legfeljebb Shep, ha ő is tech (akkor szegény Tali felesleges karakterré válik, mint semmire sem jó Kanan). Tali tényleg ütős a geth-ekkel szemben, csak amúgy elég könnyen meg tudja adni magát. Én nem tech Shep-pel is megvoltam nélküle. Szegény, pedig amúgy nagyon jó karakter. Kaidan-ra gondolsz? Vagy Kanan már átnyergelt a ME univerzumba? A javasolt krogan-felállást még nem próbáltam, de el tudom képzelni micsoda dream team. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Kaidan-ra gondolsz? Vagy Kanan már átnyergelt a ME univerzumba? Basszus. Mondjuk a hangját halljuk. De most Kanan adja Vega hangját vagy Vega Kanan hangját? A Skyrim-ben pl. tudtommal már másképp van, ott lehet lovagolni. Na de a Skyrim világa akkora, hogy rápakolhatod az ME1 össze térképét, melléteheted a Fallout 3 térképét, és még mindig marad hely. És én azt mondom, hogy tök mindegy, hogy járművel vagy gyalog kell grasszálni egy pályán, a méret nem számít, hogy az mennyire lesz érdekes. Egy csak járművekkel bejárható pályán is lehet érdekesebb dolgokat feltenni, mint három műhold, egy hulla, egy épület/bánya és két kavics. Basszus, hát nem egy olyan játék létezik, amiben gyalog és járművel is mászkálhatsz, és mégis telis-tele van érdekességgel és van értelme mindenfelé járni. Mondanám, hogy ott a Wild Hunt, de lehet, hogy már unjátok, úgyhogy inkább most a Borderlands-szal jövök elő. Az felépítésében nagyon is megegyezik az ME-vel, csak egy bolygón van húsz ME1 méretű pálya elszórva, nem bolygóként egy-egy. És sokszorosan érdekesebb ott még a felfedezés is, nemcsak az a tény, hogy egy pályán tucatnyi feladat vár, vagy, hogy nem kapsz hülyét a jármű képességeihez mérten pocsék terepviszonyoktól. Szóval a pálya mérete és az érdekessé tétele között nincs kapcsolat. Az sem számít, mivel kell bejárnod. Igazán nem lett volna megerőltető a Bioware részéről, hogy érdekesebbé tegyék azokat a bolygókat. Legfeljebb nem húszat, hanem csak tízet tesznek bele. Nincs is ezzel gond, ez csak egy lehetőség. De nekem semmi szükségem egy unalmas, tét nélküli lehetőségre. Nekem ez nem jó csere. Ha lehetőséget adnak valamire, akkor annak legyen is értelme. Ha bármerre elmehetek, akkor ott bármit találhassak. Eszembe jutott még egy jó példa, most játszom a Sleeping Dogsszal. GTA-klón. Csak úgy furikáztam a városban, egyszer csak mit látok: egy csávó fut az autópályán, ordít, majd minden ok nélkül lángra kapott és kinyúlt. Semmi értelme, de legalább egy érdekes közjáték. Máskor egy dobozban a megszokott pénz mellett egy bazi nagy pisztoly lapult. Vagy egy ruha. És máris szívesebben mászkálok fel s alá, akármerre, mert tudom, hogy találhatok érdekeset, vagy hasznosat, vagy mindkettőt. De a Mad Max is jó példa. Ugyanazt a feladatsort kellett újra és újra végigvinni, csak a pálya minden szegletében volt valami érdekes, izgalmas, ami miatt megérte felfedezni. Nem mindenhol fogadott ugyanaz az épület, ugyanaz a műhold, ugyanaz a hulla, ugyanaz a kavics. Semmi komoly, csak változatosság. Meg néha meglepő. Néha fun. Néha hasznos. Ezek hiányoznak nekem az ME1 felfedezéseiből. És annyi játékot tudok, amihez képest az ME1-es szabadság illúziója és felfedezése röhejesen gyenge. Talán a legborzasztóbb, és ez számomra a téma végszava is lesz, mert úgy érzem, alaposan körbejártuk, hozzá már nem tudok igazán mit tenni: még a Tales from the Borderlandsban is több érdekes felfedezési lehetőséget találtam, mint az ME1-ben, pedig az a játék egy durván kötött interaktív mozi. Vagyis még egy csőpályát is fel lehet úgy építeni, hogy az végig érdekes legyen, akár többszöri végigjátszásra is. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Nekem a következő volt a fura: Először elmentem valamilyen ásatáshoz, ahol találtak a kutatók egy új alien technologyt és csak úgy özönlöttek rám az áramos lények vagy mik. Megcsináltam a küldetést, aztán jött az üzenet, hogy egy régi bomba jelet sugároz, és készül felrobbanni. Lemegyek a bolygóra, elmegyek a bomba helyéhez, erre egy az egyben egy ugyanolyan épületbe sétálok bele, mint a korábbi kutatós küldetésben. Ugyanott vannak az ajtók, ugyanúgy át kell hozzá trappolni dobozok között stb. Komolyan elgondolkodtam, hogy kezdek meghülyülni, és ez még az előző küldetés, vagy valami új. És ilyenre a KOTOR-ból sem emlékszem, hogy pont ugyanolyan épületek vagy helyek fogadtak volna bolygóról bolygóra. Gondolom azért, mert ott jóval kevesebb bolygót vállaltak be, de azokat rendesen kidolgozták. És való igaz, ha ledobnak egy helyre, ahol pontosan bejelölik a térképen, hogy hova kell menned, és csak oda van értelme menni, az sokkal kevésbé feelinges, mintha bejelölnék a mellékküldetéshez szükséges lokációt, viszont minden mást magadnak kellene felfedezned - ha rászánod az időt. Mert akkor ide-oda bolyongva meg lenne az esély, hogy több mindent találsz, és ezáltal szabad döntésed van arról, hogy több időt töltesz a bolygón és jóval több mindent találhatsz, vagy gyorsan letudod, és akkor csak a mellékküldetéshez szükséges dolgokat csinálod meg. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. @Dzséjt: Igen, sok dologban igazat adok. Én is csak remélni tudom, hogy az Andromeda komolyat lép előre e tekintetben. @Donát: Fognak majd még az ilyen anomáliák szaporodni bőven. Nem mindig jelölik be a térképen, hogy hova kell menni, vannak azokon kívül még dolgok itt-ott. Az megint más kérdés, hogy ezek nem sok újdonságot hordoznak magukban, és sokan értelmetlennek és feleslegesnek találhatják felkutatni ezeket a helyeket. Sok dologról tényleg nemigen maradsz le, ha hanyagolod ezeket, de fel is fedezheted őket, ha gondolod. Amúgy a Mékó helyetti gyalogláshoz annyit tennék hozzá, hogy kevesebb XP-t kapsz, ha a járművel lövöd ki az ellenfeleket. A nagyon hardcore játékosok emiatt inkább kiszállnak és úgy végeznek mindenkivel. Szerintem nincs túl nagy jelentősége, de ha nagyon maximalizálni akarod az XP-t, akkor lehet szórakozni ezzel is. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. @Donát: Fognak majd még az ilyen anomáliák szaporodni bőven. Nem mindig jelölik be a térképen, hogy hova kell menni, vannak azokon kívül még dolgok itt-ott. Az megint más kérdés, hogy ezek nem sok újdonságot hordoznak magukban, és sokan értelmetlennek és feleslegesnek találhatják felkutatni ezeket a helyeket. Sok dologról tényleg nemigen maradsz le, ha hanyagolod ezeket, de fel is fedezheted őket, ha gondolod. Sőt, a legkevesebb XP-t meg akkor kapod, ha elütöd őket. Tapasztalat. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Amúgy a Mékó helyetti gyalogláshoz annyit tennék hozzá, hogy kevesebb XP-t kapsz, ha a járművel lövöd ki az ellenfeleket. A nagyon hardcore játékosok emiatt inkább kiszállnak és úgy végeznek mindenkivel. Szerintem nincs túl nagy jelentősége, de ha nagyon maximalizálni akarod az XP-t, akkor lehet szórakozni ezzel is. Puff neki, 55-ös szint helyett az első végigjátszás során 55-ös szintig jutsz. Ja, hogy ennél többet első körben a legtökéletesebb végigjátszással sem lehet elérni. I am sorry. Sajnos nincs nagy difi, azt meg a Pinnacle Stationon le lehet dolgozni. Egyetlen cucc tetszett a felfedezésben, amikor az asari madam adta ajándékot (a tényleges ajándékra, nem a szex nyújtotta ajándékra gondolok ) kellett felhasználni. Az sem nagy cucc, de legalább érdekes volt. És azt pl. nem jelzi a térkép, csak a radaron tűnik fel, ha a közelében gurulsz el. Válasz
Rog Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. Hozzászólás ideje: 2016. Február 18. (szerkesztve) A hibái ellenére én is csípem a felfedezősdit. A Mékózás csak akkor szokott valamennyire felhúzni mikor tűz alá veszik és gyorsan el akarok húzni a sunyiba. Olyankor nehezebben megy az irányítás. Szerkesztve: 2016. Február 18. - Rog Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Feros Na, hála az égnek itt már nem volt gond egyetlen ellenséggel sem. Sőt. A leggyengébb fokozaton hamar meguntam a Geth-ek irtását, ezért visszavettem normálra, és még a boss fightot is sikerült egyetlen elhalálozással abszolválni. Pedig szó szerint özönlöttek a klón asarik meg a hozzájuk társult zombik. Kicsit túl sok "Paragon" pontot gyűjtöttem, úgyhogy igyekszem rágyúrni majd a következő pályán a Renegade-re, de terveim szerint most nyomok néhány mellékküldetést, mielőtt átmegyek a Novarira. A Citadell-re is vissza kéne mennem igazság szerint néhány küldetés miatt, így csak utána fogok továbbhaladni a főszállal. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Kicsit túl sok "Paragon" pontot gyűjtöttem, úgyhogy igyekszem rágyúrni majd a következő pályán a Renegade-re Miért is? Nem muszáj ám lavírozni a kettő közt és hol ezt, hol azt a vonalat erősíteni, pláne tudatosan. Még inkább pláne nem így küldetések közt élesen váltva. A legjobb, ha nem is foglalkozol ezekkel, hanem mindig az épp legmegfelelőbbnek gondolt opciót választod az adott szituációban, aztán majd vagy a renegát, vagy a példakép pontokat kapod érte. Ha pedig taktikázni akarsz a moralitással, akkor nem biztos, hogy az erőltetett kiegyensúlyozás a jó megoldás, mert könnyen lehuppanhatsz a két szék közül. De persze úgy tolod, ahogy szeretnéd, csak meglepődtem kicsit. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Miért is? Nem muszáj ám lavírozni a kettő közt és hol ezt, hol azt a vonalat erősíteni, pláne tudatosan. Még inkább pláne nem így küldetések közt élesen váltva. A legjobb, ha nem is foglalkozol ezekkel, hanem mindig az épp legmegfelelőbbnek gondolt opciót választod az adott szituációban, aztán majd vagy a renegát, vagy a példakép pontokat kapod érte. Ha pedig taktikázni akarsz a moralitással, akkor nem biztos, hogy az erőltetett kiegyensúlyozás a jó megoldás, mert könnyen lehuppanhatsz a két szék közül. De persze úgy tolod, ahogy szeretnéd, csak meglepődtem kicsit. +1 Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Ez számomra is furcsa volt. Én általában full paragon karaktereket építettem fel a trilógia során. Aszem csak egy teljesen renegát karaktert hoztam össze, azt is csak kíváncsiságból. A kettő között lavírozót egyet sem. Eszembe sem jutott. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Renegát szeretnék lenni, de egyszerűen képtelen vagyok konzekvensen bunkó és kegyetlen lenni, így most a Feroson belecsúsztam a Paragonba. Ezért kell majd mostantól jobban rágyúrnom a sötétségre. Ez az out of universe magyarázat. In universe pedig én vagyok a Mass Effect universe Anakinje aki mindenkit meg akar menteni, de néha becsúszik egy-egy buckalakó tábor. Még nem kebelezett be a sötétség. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Zabálni fogod az ME2 renegate QTE-ket. Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. (szerkesztve) A miket? QTE=Quick Time Event Régebben inkább konzolos játékokon volt jellemző, de már PC-s game-knél is rendre előfordul, amikor a pl. a képernyőn megjelenik egy gomb és van rá pár másodperced, hogy megnyomd és akkor véded ki mondjuk az ellenfél ütését vagy a másik amikor folyamatosan püfölni kell az adott gombot és így nyomod le az ellenfelet szkanderban. Nem tudom a The Order:1886 című játékot ismered-e? Abban van egy rakattal Szerkesztve: 2016. Február 20. - Darth Cupsy Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Zabálni fogod az ME2 renegate QTE-ket. Van köztük pár zseniális. Én legtöbbször paragon karakterrel toltam, de még ilyenkor is volt pár olyan alkalom, amit nem bírtam kihagyni. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Én egyiket sem szoktam kihagyni. Ennyi renegade nálam belefér - mondjuk amúgy is kicsit renegade vagyok, mert vannak olyan dolgok, amiknél nincs gyomrom a jót játszani. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Én egyiket sem szoktam kihagyni. Ennyi renegade nálam belefér - mondjuk amúgy is kicsit renegade vagyok, mert vannak olyan dolgok, amiknél nincs gyomrom a jót játszani. Ez nálam is így van. Mondjuk nem minden piros QTE-t szoktam behúzni, mert akad azért pár aljas dolog, amit nem akarok meglépni. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Szerző Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Teszem azt ezt? (Donát, be ne kukkants a spoiler mögé.) http://www.youtube.com/watch?v=vQI4G_fXokc Nekem az egyik kedvencem. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Teszem azt ezt? Hát például. Ritka egy lélektelen megoldás, mondjuk tényleg vicces. Amúgy nagyon tetszettek ezek a közbeavatkozós lehetőségek, de néha itt is előjött az a nyavalyám, ami a komm. tárcsánál is. Azaz nem mindig tudtam mit takar az adott opció. Volt olyan eset, hogy villogott a piros, mutattak a szerelő mellett egy ketyerét, azt hittem mondjuk becsórjuk vagy elrontjuk, hogy ne tudja megjavítani a koptert, erre hátba szúrta vele. Vagy egy beszélgetésnél/vitánál se egyértelmű, hogy most csak valami keményebb beszólás, rendre igazítás következik, vagy épp mellbe rúgja a delikvenst. De a paragon eseteknél is van, hogy nem az sül ki belőle, amire számítanék, hanem valami nyálas és naiv hülyeség, aminek aztán ihatom a levét. Pedig mondjuk nem komplett idióta vagy nyeretlen kétéves akartam lenni, csak adni egy kiutat vagy finomabb lenni. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Szegény Liara. Azt hitte, lehet esélye. De nálam Williams a befutó. Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Én sosem bírtam valahogy azt a nőt. Érdekes, ő az egyetlen ember (faj), aki románcolható az ME1-ben, mégsem ő volt az, akit megkörnyékeztem a karakteremmel. Bár egyszer az egyik karakteremet "rá eresztettem" de csak kíváncsiságból. Liara minden tekintetben sokkal jobban 'bejött'! Érdekes, hogy az ME Trilógiában az ember nőknél az idegen csajok valahogy jobban bejöttek Talán a természetük miatt. Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. (szerkesztve) Én bepróbáltam a 3as felállást aztán meg visszatöltöttem, mert nem tetszett a végeredmény Szerkesztve: 2016. Február 20. - Darth Cupsy Válasz
Darth Riddick Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Azt viszont én is teszteltem, hasonló eredménnyel! Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Hozzászólás ideje: 2016. Február 20. Én bepróbáltam a 3as felállást aztán meg visszatöltöttem, mert nem tetszett a végeredmény Spoiler mögött az erre vonatkozó dolgokat megoszthatnád. Két szék között a padló lett a vége? Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.