Ugrás a kommentre

Egyéb fontos


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Nálunk nem volt kötelező verset tanulni :) Az volt, hogy vagy verset tanulunk vagy háziként írunk egy 3 oldalas elemzést róla. Naná, hogy mindenki kigooglezott egy elemzést :D

 

Aztán szoptunk az érettségin, az elnök kérte, hogy az elemzett verset mondjuk fel. (ez beletartozik az érettségibe) Szerencsére én Aranyembert húztam :hmm:

Hozzászólás ideje:

Az én időmben még nem volt az osztályban senkinél sem internet, a suliban is max a tanáriban :hmm: Szóval mi tuti a verstanulást választottuk volna, ha az a kevésbé melós :)

Phobos, ez tényleg szerencse volt :D Nálunk nem kellett érettségin sem a verset könyv nélkül tudni.

Hozzászólás ideje:

Most néztem az etr-t kissé elbattyták az átlagom, majd holnap felhivom őket. Valahogy mindig ilyen üygbe keveredek.

 

Tanulás, nekem nagyon jó fiatal és lelkes tanáraim voltak, bár nem verseny istállóba jártam. Kellett memoritert tanulni költőnként kettőt, rengeteg kötelező olvasmányunk volt, verselemzés, kéthetente nagy dolgozatok. Töriből esszéket, házi dolgozatokat irtunk heti egyet( Az egyikben a náci és komcsi propagandát kellett összehasonlítani, annyira jó lett, hogy a tanár felolvasta az osztály elött), bioszból a fakton jegyzőkönyveket, matekból és fizikából két hetente nagy doga, minden órán röpi akkor utáltam, de már látom a hasznát. Úgy gondolom, hogy semmi nem vész kárba, sőt egy-két kortársamnál furcsának tartom, ha nem tudja, hogy Csinszka eredetileg Boncza Berta volt, főleg ha dicsekszik, hogy az ország melyik elit gimijéből való.. Mohácsot is plusz mínusz tiz évvel lövik be vagy a régies tipusú népdalok ereszkedőek stb. Igyekeztem én is sokat olvasni, ha valami érdekelt utána jártam, ma is ezt teszem. Egyetértek Obival, hogy, aki nem képes hat órát fegyelmezetten végig ülni, az a munkahelyen sem fog tudni viselkedni. Eléggé örök mozgó vagyok, de otthon azt nevelték belém, hogy ha munka van, akkor arra kell koncentráni, pontosan és időre elvégezni. Bár ezt nem az iskolában kéne megtanulni, mind a viselkedést, mind a tiszteletet olyan iránt, aki a tudását próbálja átadni. Szerintem az a baj, hogy a tanárnak nincs joga nevelni a fegyelmezetlen kölyköt, míg az meg is ütheti őt, mindenkinek vannak jogai és üdvédje, de józan esze az keveseknek, hogy elgondolkodjon valyon lehet hogy jogosan kapott tockost a gyerek. (Alsós koromban kaptam egyet, rohangászásért az ebédlőben)

Hozzászólás ideje:

Megjegyzem volt rá időnk, sokan mondják, hogy kevés van nekik. Kedvenc matek tanárom mondta, hogy, aki egyetemre akar kerülni, annak napi két órát kell még otthon foglalkozni a tananyaggal. Sajnos ez a felsőoktatásban sem változik négyórát a vizsga időszakon kívül is tanulok este, délután.

Visszaolvastam, rájöttem, hogy én választottam rosszul és túl komolyan veszem az ÉLET ide vonatkozó részét.

Hozzászólás ideje:
Kedvenc matek tanárom mondta, hogy, aki egyetemre akar kerülni, annak napi két órát kell még otthon foglalkozni a tananyaggal.
Én még visszasírom azt az időt, mikor csak napi 2 órát kellet tanulnom pluszba a matekra :hmm:
Hozzászólás ideje:
Lentebb emlegetett Salla nevű lány is inkább úgy tanult, ahogy Te (legalább is így rémlik), inkább sokat olvasott, és megválogatta, hogy mit, stb. nem magolt. Az egészben az volt a röhej, hogy a töri érettségijére négyest kapott a tanártól, mert a tanár nem tudta értékelni, hogy a diákja többet tud, emiatt végül a második helyre vették fel, melyet megjelölt a felvételiben, és utólag kiderült, hogy sokkal jobban járt a másik egyetemmel. Legalább is ő így mesélte anno icon1.gif Valahogy ez azért érdekes

 

Ez vicces, Karrde. Konkrétan az, hogy nekem a töri érettségim (emelt) sikerült a legrosszabbul (87%), ami miatt két pontot vesztettem a felvételin és így nem vettek fel csak elvileg a második helyre (Debrecen; csak épp én ettől függetlenül az első helyre vettem, mivel rájöttem, hogy nem akarok Pestre menni), és a szóbeli bizony elég igazságtalan volt, ugyanis 60-ból 48 pontot kaptam úgy, hogy konkrétan mindent tudtam (amit a tételhez kapcsolódóan lehetett). És mit ad isten: úgy gondolom, hogy Debrecennel messze jobban jártam, mint a Corvinusszal, bár ezt most már sosem tudjuk meg. :hmm:

 

Orki: akkor te aztán tanulós vagy... rengeteg olyan évfolyamtársam van, aki heteket készül a vizsgára, és foglalkozik vele azon túl is, én ezt nem tudnám elképzelni magamról. Egy óra tanulás után én egyszerűen kikészülök, leszámítva a zh és vizsga napját, akkor nagy nehezen rá tudom magam szánni a 4-5 óra kényszerű tanulásra.

Hozzászólás ideje:

Velem inkább az van hogy elkezdeni nem tudtam soha se a tanulást. Hazaérek mondjuk kettőkor fáradtan, mondom magamnak hogy fél óra múlva elkezdek tanulni. De mivel enyém az egész nap, inkább legyen belőle 5 óra. Áh inkább megnézek egy filmet, legyen belőle este. De este kinek van kedve tanulni, inkább fennmaradok éjszaka és akkor tanulok. Éjszaka már olyan álmos vagyok hogy ok, felkelek 5-kor és jó lesz minden. Reggel meg meggondolom magam és inkább a szünetben írok egy puskát. Ezt eljátszom kb. minden nap.

Hozzászólás ideje:
Mi ez a nagy csönd? Ilyenkor úgy szoktak pörögni a topicok, mint R2-D2 feje mikor valami rossz történik vele.

Szerintem tegnap pörgött a fórum, legalább is este egy csomót kellett visszaolvasnom :P

 

Bár ezt nem az iskolában kéne megtanulni, mind a viselkedést, mind a tiszteletet olyan iránt, aki a tudását próbálja átadni. Szerintem az a baj, hogy a tanárnak nincs joga nevelni a fegyelmezetlen kölyköt, míg az meg is ütheti őt, mindenkinek vannak jogai és üdvédje, de józan esze az keveseknek, hogy elgondolkodjon valyon lehet hogy jogosan kapott tockost a gyerek. (Alsós koromban kaptam egyet, rohangászásért az ebédlőben)

Na ez az, a nevelés a szülők dolga is, nem csak az iskoláé, vagyis van, amiben inkább a szülőé. Bizony elég nagy baj, hogy a tanár kezéből sok mindent kivettek azon a jogcímen, hogy a diáknak ilyen meg olyan jogai vannak. Vannak persze, csak éppen már átestünk a ló túloldalára.

Alsós koromban engem is megpofozott a tanár, mert két fiúval a szünetben bemásztunk az ablakon az osztályba (duplán rossz volt, mert a szünetben ki voltunk zárva a termekből, kint kellett a folyosón vagy az udvaron lenni) :)

 

Megjegyzem volt rá időnk, sokan mondják, hogy kevés van nekik.

A diákoknak van kevés idejük?? Hát ez érdekes ......

 

Ez vicces, Karrde.

 

Egy óra tanulás után én egyszerűen kikészülök, leszámítva a zh és vizsga napját, akkor nagy nehezen rá tudom magam szánni a 4-5 óra kényszerű tanulásra.

Igen, egy kicsit az :D

Ne is mondd, szóbeli érettségire készülve képtelen voltam egy napot is akár végigtanulni, reggel kezdtem, du. már mindent csináltam, hogy ne kelljen a papírokba mélyedni, így aztán kimaradtak olyan dolgok, hogy közgáz B tételek (gondoltam, hogy ha tudom az A-t, akkor már majd csak menni fognak a számítások :P ), angol szóbelire tanulás is kimaradt így az életemből :D Sajnos később sem lett jobb, nekem is kényszeríteni kell magam, hogy leüljek tanulni, ami néha nem túl jó :hmm:

Hozzászólás ideje:
Szóval a siker az én érdemem, a kudarc meg a rendszeré?

Inkább úgy szólhatna a fáma, hogy a siker csak a tiéd, a kudarc meg a tiéd és a rendszeré. Legalábbis az én tapasztalataim szerint. Ami sikereket elértem eddig, abban semmit sem köszönhetek az oktatásnak... na jó, megtanítottak írni és olvasni.

 

Abban viszont teljes mértékben egyetértek, hogy a diákok túl sokat engednek meg maguknak, a tanároknak meg már túl keveset engednek meg a jogtudorok...

Hozzászólás ideje:
a tanároknak meg már túl keveset engednek meg a jogtudorok...
Nálunk volt az, hogy a biosz,kémia,tesi tanár karateoktató is volt, így lehetett választani, hogy karatét tanuljunk vagy tesit tesi órán. Mondanom se kell mindenki a karatét választotta. Na a tanár az órákon felgyűlt feszültségét ott vezette le azokon a tanulókon akik rosszalkodtak (beszélgettek, nem figyeltek oda) az óráin és jól elgyepálgatta őket karatézás címszó alatt :lol:
Hozzászólás ideje:
Abban viszont teljes mértékben egyetértek, hogy a diákok túl sokat engednek meg maguknak, a tanároknak meg már túl keveset engednek meg a jogtudorok...

Dzséjt, vigyázz, mert pengeélre kerülsz mint én a múltkor. :lol:

Hozzászólás ideje:

Egyébként érdekes, hogy az egyetemen hogy átfordul ez az egész. Itt meg a tanárok engednek meg maguknak olyasmiket, amiket nem kéne...

 

Anno a gólyatáborban megkérdeztem egy "híres" embert (ne kérdezzétek kit, mert most lett tabu) hogy nem akarnak-e erősebb hallgatói önkormányzatokat és keményebb ellenőrzést az egyetemi professzorokon, hogy kevesebb legyen a visszaélés, mire annyi volt a válasz, hogy az egyetem úgy működik jól, ahogy most, hiszen az életben sem minden fenékig tejföl, legalább felkészülsz rá, ha megszívatnak...

Hozzászólás ideje:
Anno a gólyatáborban megkérdeztem egy "híres" embert (ne kérdezzétek kit, mert most lett tabu) hogy nem akarnak-e erősebb hallgatói önkormányzatokat és keményebb ellenőrzést az egyetemi professzorokon, hogy kevesebb legyen a visszaélés, mire annyi volt a válasz, hogy az egyetem úgy működik jól, ahogy most, hiszen az életben sem minden fenékig tejföl, legalább felkészülsz rá, ha megszívatnak...

Ez egy jópofa hozzáállás, pozitív és negatív értelemben is. Mert van benne valami, de akkor is szemétség.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
Egyébként érdekes, hogy az egyetemen hogy átfordul ez az egész. Itt meg a tanárok engednek meg maguknak olyasmiket, amiket nem kéne...
Igen, ebben igazad van. Emlékszek első egyetemi órámra, akkor mondta a gyakvezető, hogy tanulatlan hülye gyerek vagyok :lol: és most pontosan idéztem Szerkesztve: - Darth_Phobos
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Én ötödikes koromban rosszabbul olvastam, mint némelyik elsős. Öt év alatt nem tudtak megtanítani olvasni az iskolában. Aztán egyszer a nagymamám gondolt egyet, és elém tett egy könyvet (Karl May: A sivatag szelleme), hogy olvassam el. Belekezdtem, tetszett, elolvastam. Aztán elém tette a következőt, meg a következőt, gondosan kiválogatva azokat a könyveket, amik feltételezése szerint érdekelhettek. Két év alatt minden hátrányomat behoztam az olvasás és szövegértés terén. Most akkor velem volt a baj, vagy azokkal, akiknél a tanulatlan nagymamám jobb oktatónak bizonyult? :lol: Vagy netán az oktatási rendszerrel, amely kevés mozgásteret hagyott a tanároknak az ilyen alternatív módszerekre? :)

Mellesleg egy saját tapasztalatom: egyszer a középsuliban, utolsó éves koromban megkért az egyik tanár, hogy mint jó matekos, segítsek neki kijavítani az elsős kereskedők matek dolgozatait. A dolgozat témája alapműveletek (+-*/) törtekkel, tizedestörtekkel, százalék számítás. A 43 fős osztályban 28-an (!!!) írtak egyest belőle, és hármas volt a legjobb jegy. Megjegyzem több általános iskolából érkezett kereskedőnek készülő tanulókról volt szó, és általános iskolás anyagról. Most akkor a tanulókkal volt a baj, vagy a tanárokkal és az oktatási rendszerrel? :D

És ez csak néhány konkrét példa, de számtalan hasonlót lehetne sorolni. Ennyi hülye ember lenne Magyarországon, akit képtelenség megtanítani valamire? Vagy inkább csak a módszer rossz, amivel próbálkoznak?

Szerkesztve: - Gyoka Lamaro
Hozzászólás ideje:

Gyoka: Én legalább száz, kétszáz diákkal együtt tanultam meg mindent, amit lehetett. A 200ból nem tudnék 5-nél több olyan embert mondani, akinek gondja lehet az írással, olvasással, számolással... Az én tapasztalataim szerint a rendszer jó, megtanítja a tanulni képes gyerekekkel azt, amire szükségük van.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nem tudom, hogy ezt általános, vagy középiskolára érted-e? Ha az előbbi, akkor szerencsés voltál, hogy ilyen iskolába járhattál. A saját tapasztalataim azt mutatják, hogy az általános iskolából kikerülők felének gondjai vannak a a számolással, még ha írni és olvasni elfogadhatóan tudnak is. Nem a 2+2 szintű számolásra gondolok, hanem pl a százalékszámításokra.

A középiskolák tekintetében pedig igen nagy különbségek vannak. Egy jobb gimnáziumban megválogatják, hogy kiket vesznek fel. Egy szakközépiskolába, vagy szakmunkásképzőbe szinte mindenkit felvesznek, aztán szenvednek velük, amire elfogadható szintre hozzák a tudásszintjüket.

Abban az informatikai szakközépiskolában, ahol a gazdasági informatikát végeztem el az idén, volt olyan 10-es tanuló, aki nem tudta kiszámolni, mennyi 250-nek a 80 %-a. És a tanárok szerint ez nem egyedi eset, hanem a diákok 20-30 %-át nekik kell megtanítani ezekre az alapvető dolgokra is. És akkor így képezzenek jó informatikusokat, magyarázzák el nekik a dinamikus képernyőfelosztást, vagy egy gazdasági informatikusnak az ár-, érték-, volumenindexet... Esetleg egy kereskedőnek, mit is jelent a 20 %-os árengedmény... Felvenni meg kénytelenek, mert ha nincs meg a tanulói létszám, bezárják az iskolát...

A tanárok és diákok jogai, kötelességei és eszközei terén szerintem rossz irányba mozdult el az egész. A tanárok keze egyrészt meg van kötve (pl a fegyelmezés terén), másrészt szinte kontroll nélkül szabadjára vannak engedve (pl a használt tankönyvek és főleg azok árai tekintetében). Értem ez alatt azt, hogy ha egy diák nem jár be órára, vagy megrugdossa a társait, tanárait, hát legrosszabb esetben átirányítják egy másik iskolába, mondván, hogy joga van tanulni. Büntetés sem neki, sem a szüleinek nuku. Ha egy tanár kiakad és lekever a gyereknek egy fülest, hát örülhet, ha megússza egy fegyelmivel, és nem tiltják el a tanári pályától. A könyvek tekintetében pedig teljesen szabadon választhatják meg, miből akarnak tanítani, amit meg is tesznek, és aztán megkövetelik, hogy a diák vegye meg a drágább könyvet, felszerelést, mert kizárólag azt fogadják el. Eredmény: több tízezer forint iskolakezdési költség minden évben gyerekenként... Holott mivel szerepel az ajánlott tankönyvek között, valószínűleg az olcsóbb könyvek is tartalmazzák a szükséges tananyagot, és talán az olcsóbb felszereléssel is lehet jól rajzolni, festeni, tornázni...

Az egyetemek, főiskolák meg egy külön világ. Beszélni sem nagyon érdemes róla, ugyanis gyakorlatilag semmilyen kontroll nincs a tanárokon, azt csinálnak, amit akarnak.

Szerkesztve: - Gyoka Lamaro
Hozzászólás ideje:

Gyoka: a számitásokkal kapcsolatban - nem biztos hogy ez annyira általános. Donáthoz hasonlóan én se nagyon hallottam/láttam olyat hogy valakinek baja lett volna az alapokkal (akár a százalékszámitással). Ha valaki tud tanulni akkor szerintem is megfogják tanitani vele amit kell (és nem elitiskolába jártam, hanem Újpestre, ahol a tanulóknak jó ha 10%-a gimibe jutott aztán).

Hozzászólás ideje:

Nővérem főiskoláján úgy megy a dolog, hogy ha szemétkedik valamelyik tanár azt felcsalják a tetőre, zsákba dugják, és szétrugdossák, esetleg egy 24 órára bezárják a csomagtartóba. De meg is érdemlik, egyszer pl. úgy osztályzott az egyik öreg hogy fogta a dolgozatokat, ledobta őket a földre, és amelyik a lap üres oldalára esett az 1-es, amelyik az írásosra az 5-ös.

Hozzászólás ideje:

Obi1, az ilyen tanárok szem*tek, ilyet nem szabadna megengedni :D

 

Erről jut eszembe, hogy ma kíváncsiságból megnéztem, milyen a mostanság alkalmazott felvételi pontszámítási rendszer, kiszámoltam magam, és néztem hozzá egy szakot, ahova esetleg pályáznék jelen állapotomban. Bakker, simán felvettek volna idén több fősuli alap-levelezős-államilag támogatott pénzügy-számvitel szakra, 396 pont kellett, nekem meg volna 425. Hogy mik vannak?

 

Könyvekhez meg annyi jutott eszembe, hogy anno 93-ban az osztályfőnökünk nagy komolyan jelentette be, hogy a kezdő középsuli elsősök könyvcsomagja drága lesz: 1550 Ft. Azóta egy könyvet nem kapni meg ennyiért.

 

Amúgy gyakorló könyvelők sok helyen nem tudják az ÁFÁt tisztességesen visszaosztani a bruttó árból, szóval nem csak a sulisokkal van néha gond számolás terén :D

Hozzászólás ideje:

Én szabadidőmben általános iskolásokat korrepetálok matekból és semelyikük sem tud írásban oszatni és kivonni.

A többi fejlettebb dolgokról meg ne beszéljünk. Jó sok órámba telt megtanítani velük ezeket. Kb. 1 év alatt bepótoltattam velük a 6-7 évet.

A rendszerrel és a tanárokkal van a gond, mert a kölkök szerettek volna tanulni, de nem tudtak a suliban "valakik" miatt.

Hozzászólás ideje:

Gyoka: egyértelműen általános iskolára gondoltam, és én sem "elitáltalánosba" jártam, hanem egy szimpla suliba Szolnokon.

 

Obi1: Ó, az bevett szokás, de a nővéredék még olcsón megúszták. Nálunk az egyik tanár azt játszotta el pár javítani szándékszó diákkal következmények nélkül, hogy elhagyta a dolgozatukat, így alapból egyest kapott az összes (mondom: nem elsőre futottak neki, már egyszer vizsgáztak 1-esnél jobbra, de mindig az utolsó jegy számít, szóval így megbuktak volna), aztán valahogy rávették, hogy legalább az eredeti jegyüket írja be, hogy ne bukjanak meg.

Hozzászólás ideje:
Én szabadidőmben általános iskolásokat korrepetálok matekból és semelyikük sem tud írásban oszatni és kivonni.

Teljesen elképeszt, hogy itt tartunk manapság bármi okból is, de az még rosszabb, ha tanári "segítség" nincs hozzá :D

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.