Ugrás a kommentre

1x10 - One Way Out


Ody Mandrell

Ajánlott hozzászólás

No, mivel szeretném már megnézni az új részt, és többé-kevésbé a projektemet is lezártam, megírom már ezt is. Szóval, ez a rész akciódúúsabb lett, mint a korábbiak, ám mégis úgy érzem, nem a szökés volt a legizgalmasabb rész. Mármint a szökésnek nem az akciórésze, bár meg kell jegyeznem, itt is volt néhány remek pillanat. Nagyon ötletes volt, hogy a vízvezeték elvágásával okoztak rövidzárlatot, illetve a rabok felugrottak az asztalokra, amikben nem volt áram. Nagyszerűen kihasználtak egyszerű, de kézenfekvő megoldásokat. Ebből is látszik, hogy szépen átgondolták ennek a börtönnek a működését.

Az is tetszetős volt, hogy még így sem ment simán a dolog, több áldozatot is szedtek az őrök, de tény, ebben a játékban a túlerő nem az ő oldalukon volt. Néhány nevesített ember is elhullott, de velük kapcsolatban most nem volt olyan erőteljes a helyzet, mint az aldhani-i rablás idején, mert Kinón kívül nem kaptak nagy teret a többiek. Ez persze nem baj, a rablás sztoriszálával ellentétben ebben a történetben nem az volt a fontos, hogy minél több résztvevőt megismerjünk, hanem az, hogy magát Kinót megismerjük. Mondhatnám azt is, hogy a Narkina 5 sztorinak ő volt a főszereplője.

 

És ezzel rá is kanyarodunk a rész nem kevesebb, mint három csúcspontjának egyikére. A Star Warsban volt több remek beszéd is, így versenybe szállni ezekkel nem csekélység. Az meg igazán szép teljesítmény, hogy kettőt is sikerült csatasorba állítani. Ezek közül az első Kinójé volt, ami nekem főleg azért tetszett, mert látszott, hogy a hőse nem született szónok. Fentebb néhányan ezt annak tulajdonították, hogy Kino tudta, számára nincs menekvés. Ez sem lehetetlen, de én nehezen hiszem el, hogy a Star Wars világában valaki is azt hiszi, hogy egy börtönben nincs semmilyen jármű, ami kivihetné a partra (vagy lendületből egy másik bolygóra). Ez lehet számára komoly reménysugár, amelybe kapaszkodhat, amely ott motoszkál a tudatában még akkor is, ha reálisnak annak esélyét is, hogy csak úszva léphet le.

Éppen ezért bennem fel sem merült, hogy Kino reményvesztve vágott ennek neki, és emiatt olyan a beszéde. Végig azt éreztem, hogy ő egy olyan ember, aki nincs ehhez hozzászokva. Úgyszólván egy műszakvezető gyári munkás, aki tudja irányítani az embereit, de nem feltétlen áll készen egy nagyszabású, több ezer embert megmozgató lázadásra. Nem is akarta ezt, egészen addig a pillanatig nem is tűnt úgy, hogy ő lenne ennek a börtönlázadásnak a vezére vagy arca. Andor irányított, ő volt a vezéregér, erre "odalökte" a mikrofon elé, és szinte utasította, hogy lelkesítsen fel 5000 embert. Nagyjából 5000 ismeretlent. Ráadásul az események is nagyon gyorsan követték egymást. Még egy nap sem telt el azóta, hogy ráébredt, tisztességes úton a börtönből nem szabadulhat. Talán fel sem tudta még ezt dolgozni, amikor már lézerlövedékek süvítettek körülötte, és emberek haltak meg, akikkel hónapok, ha nem évek óta volt együtt összezárva. És épp csak kijutottak, amikor már 5000 embert kellett lelkesítenie. Nem csoda, hogy nem tudott úgy szónokolni, mintha előre megírta volna a beszédét.

És ez nekem nagyon tetszett. Reális volt, eredeti. Ilyennek kell lennie egy olyan ember beszédének, aki nem ehhez van szokva. Ő nem az Első Rend vagy az Ellenállás tábornoka, hanem csak egy "gyári munkás". De szépen lassan őt is elfogta a lelkesedés, a remény, a végén érződik a hangján, hogy elhiszi a szavait. Ezért sem hiszem, hogy ő úgy csinálta ezt végig, hogy biztos volt abban, nem juthat ki. A beszéd vége nem egy reményvesztett ember szavait tükrözik számomra, hanem egy olyan emberét, aki hisz abban, hogy számára is van kiút.

És bár Andy Serkis játékát már méltattam a múltkori résznél, itt sem hagyhatom ki, mert egyszerűen nagyszerű. Komolyan, szerintem élete alakítását hozza. Bár, amikor a hangszórókból szólt a hangja, nekem is eszembe jutott Snoke. Főleg a hologramos megnyilvánulásai során éreztem hasonlót, de ettől függetlenül nem azonosítom Kinót Snoke-kal. Csak egy észrevétel, mivel tudom, hogy mindkét karaktert Serkis alakította.

És aztán jön a fordulat. Valóban nincs kiút Kino számára, legalábbis abba az irányba, amerre Cassian és sok százan távoztak, semmiképpen. Szinte már banális, hogy eme remek karakter szökése egy ilyen banális dolgon bukott el. Mintha megcsúszott volna egy banánhéjon. Persze innen még bármi lehet. Biztos nem marad egyedül, látni, hogy mások is elhátrálnak. Nyilván vannak mások is, akik nem tudnak úszni, vagy nem mernek ugrani. Ezekkel az emberekkel összeállhat, és talán talál más kiútat, egy járművet. De éppen ezért erőteljes ez a fordulat, mert nem tudni, mi lesz ezután Kinóval. Ugyanúgy benne van az, hogy ugrik és megfullad, mint az, hogy valaki partra húzza, vagy újra elfogják és kivégzik, esetleg élete végéig ott marad a börtönben, vagy talál járművet. A bizonytalanság az, ami ezt a jelenetet annyira kétségbeejtővé, annyira tragikussá teszi. De szerintem előbb-utóbb Kino sorsa el lesz varrva, mert nagyon erőteljes karakter lett, amit, ha máshol nem, egy képregényben szerintem elő fognak venni és megmutatják, milyen sorsra jutott.

 

Aztán jött Mon Mothma és Davo Sculdun találkozója. Utóbbi karakter igazán ütős lett, a szavak mestere, szinte minden mondatának súlya van. Eleve a felvezetés is erős, ahogy burkoltan közli Monnal, tojik ő rá, mit gondol róla a nő. Utána tisztázta, hogy Perrin erről az egész üzletről semmit sem tud, majd már ekkor beleszövi szavaiba azt, amit fizetségül szeretne. Megemlíti a hagyományokat és az ehhez kötődő házasságot. Aztán szépen kikényszeríti Monból, hogy mondja ki, vele akar üzletelni. Sőt még elegánsan kikacsint Mothma fedhetetlenségére, aztán leplezetten a képébe vágja, hogy ezen a ponton vállalnia kell a kellemetlenségeket. Aztán kibújik a szög a zsákból és közli az árat. Nagyszerűen felépített beszélgetés, és a legszebb a vége, amikor a két férfi távozik, Mothma pedig remegni kezd a dühtől (bravó Genevieve O'Reilly :clap:) és azt hiszem, a kétségbeeséstől.

Davo gyönyörűen szorította sarokba, amivel bemutatta, hogy nem véletlen olyan ügyes üzletember, mint amilyen. A jelenet is remekül rendezett, hiszen Mothma van olyan pozícióba téve, mint aki uralja a teret, de a végén Davo simán átveszi tőle a vezér szerepét. És, ahogy távozik, a búcsúmondata a legerősebb szúrás. Mindhárman tudják, hogy bizony Monnak van min gondolkodnia, kár tagadni.

És valahol szerintem mégsincs. Megértem, hogy anyaként nem akarná egy olyan család kezére játszani a lányát, mint Sculdun, ugyanakkor, ahogy fentebb is jeleztem, szerintem ezen a ponton, ha ezt nem teszi meg, akkor sokkal rosszabb helyzetbe hozhatja a lányát. Mert, ha Mothma megbukik a pénz miatt, amivel nem tud elszámoni, akkor bukik a családja, de még Tay Kolma is. Ez alól nincs kivétel, magával fog rántani mindenkit. És, ha a Birodalom csak megneszeli, hogy az a pénz a lázadókhoz került, akkor a lányának, Perrinnek és mindenkinek, akinek valami köze volt ehhez az ügyhöz, a BBI vallatószékeiben, rosszabb esetben a kivégzőosztag előtt végzi. Szóval Mothmának ezen a ponton szerintem azon kell töprengenie, hogy képes-e a két rossz közül a kisebbiket választani. Mert nem lehet olyan naív, hogy azt higgye, ha elbukik, képes lesz megóvni a lányát vagy a Birodalom békén hagyja. Ha mégis, akkor nagyon-nagyot fogok csalódni ebben a nőben és a korábbi, nem túl hízelgő véleményem pozitívnak fog tűnni arról, amit esetleg azután gondolnék róla.

 

És végül itt van a kedvencem, Luthen Rael. Az utóbbi időben kicsit háttérbe szorult, de most újra kilépett az árnyékok közül. És micsoda lépés volt. Érdekes, hogy a rész elején már felmerült bennem, hogy Lonni Jung lázadó kém. Nem tudom miért, korábban sosem volt ilyen érzésem vele kapcsolatban, de itt egyből belém nyilalt. Pedig alapból nem mond semmit, ami erre utalna, éppen ellenkezőleg, amit javasol, az a Birodalomnak előny. Mégis, talán a testtartásában, talán a gesztusában volt valami, ami miatt elkapott ez az érzés. Talán abban, hogy korábban eléggé teszetoszának tűnt, így karakteridegenül hatott egy ilyen hirtelen jött hasznos javaslat. Szóval az, hogy ő a kém, nem lepett meg, de szerintem nem is volt ez a cél.

Coruscant alsóbb szintje remek hely volt a találkozónak, a liftes beszélgetés is remek nyitány volt. De ami itt nagyon megfogott, az az, ahogy Rael megjelenik.

D5DVm3R.png

Feketében, a sötétben, egy nyomasztó technológiai "barlangban". Ez a kép korábban a Sith-ek és csatlósainak közege volt, ők jelentek meg ilyen ruházatban. A rosszfiúk, nem a jófiúk. De az már korábban is feltűnt, hogy az Andorban megcserélték ezt, és sokszor a Birodalom szereplői jelennek meg világos színekben, fehér környezetben, míg a lázadók kapták a sötét, szürke színeklet, a nyomasztó, sötét területeket. Rael pedig szinte Darth Sidious lázadó alteregójaként jelenik itt meg. Ha nem tudnám, hogy itt a jófiúk vezérét látom, simán arra tippelnék, hogy egy simlis, rossz életű alak, aki Sidious csatlósa.

A poén az, hogy az is, mármint simlis, rossz életű alak, de nem Sidious csatlósa. Ő a lázadók Sidiousa. Egy kétes elem, egy rossz ember a jók szolgálatában. De ő maga vállalta azt, hogy rossz emberré legyen. Mert tudta, hogy a lázadás sikeréhez olyan dolgokat kell megtenni, amikre egy jó ember, egy Luke Skywalker vagy egy Leia Organa, de még egy Mon Mothma sem lenne képes. Olyan emberré kellett válnia, akik ellen harcol. Akit megölne, akit a tükörben nem tud elviselni. És ez a beszéd, ahogy ezt kifejti, az durva.  Ahogy rávilágít, hogy ő egy olyan jövőjért küzd, amiben ő nem létezhet, az hátborzongató. De mégis az a legrettenetesebb, hogy a Birodalom ilyen embereket teremtett. Jó embereknek a jó ügy érdekében rossz emberré kellett változnia. Nagyon komoly, és nagyon szürke. Rengeteg (morális) kérdést vet fel, és teszi ezzel a sorozat nem csak komolyabbá a lázadást, de remek karakterré Raelt is. És szerintem az itt előadott monológja simán van olyan ütős, mint Hux beszéde vagy a Mayfeld és Hess tábornok közötti beszélgetés.

 

Mindezek mellett szinte elsiklik az ember az olyan apróságok mellett, minthogy Maarvához már az orvost kellett kihívni, miközben a birodalmiak és a lázadók is figyelik. Vagy éppen az olyan megmosolyogtató nüánsz mellett, mintogy "isten hangja" valójában egy elég nyikhaj és némileg bizonytalan emberke.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

51 perccel korábban, Dzséjt írta:

A jelenet is remekül rendezett, hiszen Mothma van olyan pozícióba téve, mint aki uralja a teret, de a végén Davo simán átveszi tőle a vezér szerepét.

Vajon mire emlékeztet ez? :hmm:

 

amidala.jpg

 

mon.jpg

 

54 perccel korábban, Dzséjt írta:

Feketében, a sötétben, egy nyomasztó technológiai "barlangban". Ez a kép korábban a Sith-ek és csatlósainak közege volt, ők jelentek meg ilyen ruházatban. A rosszfiúk, nem a jófiúk. De az már korábban is feltűnt, hogy az Andorban megcserélték ezt, és sokszor a Birodalom szereplői jelennek meg világos színekben, fehér környezetben, míg a lázadók kapták a sötét, szürke színeklet, a nyomasztó, sötét területeket. Rael pedig szinte Darth Sidious lázadó alteregójaként jelenik itt meg. Ha nem tudnám, hogy itt a jófiúk vezérét látom, simán arra tippelnék, hogy egy simlis, rossz életű alak, aki Sidious csatlósa.

Pontosan itt juttatta eszembe Palpatine-t! Hihetetlen mennyire jól játszanak ezzel, és valójában ő a lázadásban a megtévesztés nagymestere.

 

palp1.jpg

 

andorp.jpg

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Padmés párhuzam nagyszerű. :clap: Mindkét nő naív, jóindulatú, mélységesen hisznek a demokráciában és képesek is harcolni azért. De mindkettejüknek egy náluk sokkal jobb intrikussal kell szembenézniük. Különös pikantériája a dolognak, hogy Amidala és Mothma barátok voltak.

És még a beszélgetés is hasonló abban a tekintetben, hogy mindkét esetben aranyat ér a férfiak szóhasználata. Davo burkolt célzások egész sorát sűríti bele a szavaiba, míg Palpatine finoman manipulál. Davónak és Palpatine-nak is veszedelmesebb a nyelve, mint egy fénykard vagy egy lézerpuska.

De fontos különbség, hogy Mothma pontosan tudta, kivel áll szemben, míg szegény Padménak ekkor még fogalma sem volt arról, hogy kivel áll szemben valójában.

 

Amúgy a Mothmás jeleneteket látva néha eszembe jut, hogy olyan jó lenne Amidalát is itt látni, ahogy Mothma oldalán küzd a szabadságért. Bár szerintem ő inkább olyan szerepet vállalna, mint Leia vagy Bail. Inkább a Galaxist járva aktívan részt venne a lázadás formálásában, semmint, hogy a Szenátusban intrikázzon.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Palpit a megjelenés miatt raktam be. Letagadhatatlan a hasonlóság. Mintha ő állna ott árnyékban. 

 

Padméra meg pontosan illik amit írtál Mon kapcsán. Ott is ő uralja a teret, de semmi ráhatása nincs már arra amiért a Szenátusba jött. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

19 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

A Palpit a megjelenés miatt raktam be. Letagadhatatlan a hasonlóság. Mintha ő állna ott árnyékban. 

Igen, értettem, mire írtad. :) Nekem is Palpatine ugrott be róla.

Nem is tudom, ki írta már, hogy Rael a lázadás Darth Sidiousa, de ez nagyon adja. Sosem hittem volna, hogy egy ilyen gátlások nélküli intrikus alak megjelenik a lázadás oldalán. De ez annyira jó. Szerintem Raelnek hála a lázadás egy igen komoly alapot kapott. Már az RO-ban is tetszett, hogy vannak olyan emberek, akik az erkölcsi határokat áthágva is képesek megtenni bizonyos dolgokat a lázadásért. Az ügyért. Akik számára a cél szentesíti az eszközt. Cassian ékes példa volt, a belépője, amint hátba lőtte az informátorát, ezt betonba öntötte. De míg Cassian vagy Draven a harctéri oldalt mutatta be, addig Rael a politikai részt. És ez ugyanúgy elmélyíti a polgárháborút, mint a TCW néhány sötétebb része a klón háborúkat.

 

Na megyek, megnézem az új részt. Kíváncsi vagyok, milyen lett.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez egy nagyon jó rész volt. Kivételesen nagyon tetszett. A sorozatból erre tudok adni maximumot. Kino Loy nagyszerű volt, fantasztikusan feltüzelte a rabokat. Jó volt látni a szökési jelenetet. Szegény Kinot megsajnáltam a végén nagyon. Mon szálát most nem értem. Hol van Bail Organa és az általa szervezett lázadó részleg, vagy részlegek? Tőle nem tud segítséget kérni? És nincs több szenátor, akit be tudott volna szervezni? Luthen beszéde tényleg hatalmas volt, az tetszett.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Hol van Bail Organa és az általa szervezett lázadó részleg, vagy részlegek? Tőle nem tud segítséget kérni? És nincs több szenátor, akit be tudott volna szervezni?

Hogy kérhetne? Ugyanaz, ami Mon Mothma szenátor fejére bajt hoz, bajt hozhat Bail Organa szenátor fejére is. Az ő számláit ugyanúgy ellenőrzik. Plusz az Organa család kasszája sem kimeríthetetlen. Nekik is finanszírozni kell a lázadást, közben fenntartani egy uralkodó, jólétben lévő család látszatát, és mindezt úgy, hogy a Birodalom még annyira se gyanakodjon rájuk, mint Mothmára, merthogy nekik még ott van Leia, akire azért vigyázniuk kell még most is. Ráadásul azzal semmire sem megy a lázadás, ha egymástól kérnek kölcsön. Organa pénze ugyanabba a lázadásba megy, amibe Mothma pénze is.

És ugyanígy van a többi szenátor is. Pont az a baj, hogy a Birodalom - a Szenátust megkerülve - olyan törvényt hozott, aminek hála monitorozhatják a magánvagyont is. Tehát nem tömheti be az egyik szenátor csak úgy a másik költségvetési lyukát csak úgy, magyarázat nélkül. Plusz nyilván a többi szenátor is tol pénzt a lázadásba, és közben, úgyszólván, nekik is meg kell élniük. Azért itt nem feneketlen pénztárcákról van szó, viszont a Birodalom legalább már szabadon kotorászhat benne.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 2 héttel később...
  • 4 héttel később...

Ahogy igy újra nézem az évadot, egyre jobban foglalkoztat, Luthen valódi szándéka, vagy szándékai. Mi is az ő tényleges motivációs hajtó ereje? 

Most hagyjuk ezt a monológot, inkább a monológ mögé nézek, és itt valami sokkal mélyebb dolog, vagy egy elvesztett szerette(akár egy teljes család), amit a birodalom vett el tőle.  Csak úgy nem áldoz fel az ember mindent, egy birodalom megbuktatásáért. Valami mélyebb dolog rejtőzik-e mögött. 

 

Vannak olyan pletykák, hogy lehet köze van az erőhöz, csak elvágta magát tőle, stb.... Régen akár jedi is lehetett, és kilépett a rendből, még a 66-os parancs előtt. 

De én ezt valahogy nem tartom valószinűnek. Itt valami sokkal személyesebb dolog van a háttérben. Én ezt érzem. :) 

 

Ha jobban megnézem, Luthem már most olyan szinten van, mint Cassian Andor a zsivány Egyes film-ben. 

Szerkesztve: - Cpt. Rex
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Pedig ez a monológ jó alap. Anno magasztos célok vezérelték, aztán később egyre mélyebbre süllyedt ebben az egészben. Kicsit olyan, mint Cassian aki nem egy gyilkosságot elkövetett a jó ügy érdekében. Azért én is kíváncsi lennék mi indította el a lázadók útján.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

16 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Pedig ez a monológ jó alap. Anno magasztos célok vezérelték, aztán később egyre mélyebbre süllyedt ebben az egészben. Kicsit olyan, mint Cassian aki nem egy gyilkosságot elkövetett a jó ügy érdekében. Azért én is kíváncsi lennék mi indította el a lázadók útján.

Valamiért én ebben többet látok, ennyinél. Remélhetőleg a 2. évadban kiderül majd. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.