Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 13:49, Donát írta:

Tegnap egészen belelendültem, és sikerült lezárnom a Citadellás küldetéseket.

Ha alaposabb végigjátszást szeretnél, akkor a mellékküldetéseket is érdemes ütemesen csinálgatni, mert az 1-ben a főszál után már nem folytatható a játék. Annyiból zavaró, hogy néha mintha kissé "siettetne" a játék a főküldetésekkel, de nem szabad komolyan venni. :)

 

Kíváncsi leszek rá, hogy így a Fellegvár után, ill. némi szabad kalandozást követően miben változik a véleményed, már ha változik persze. :)

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 13:55, pb69 írta:

Ha alaposabb végigjátszást szeretnél, akkor a mellékküldetéseket is érdemes ütemesen csinálgatni, mert az 1-ben a főszál után már nem folytatható a játék. Annyiból zavaró, hogy néha mintha kissé "siettetne" a játék a főküldetésekkel, de nem szabad komolyan venni. :)

 

Kíváncsi leszek rá, hogy így a Fellegvár után, ill. némi szabad kalandozást követően miben változik a véleményed, már ha változik persze. :)

Már változott is: hihetetlen milyen mélységű univerzumot raktak össze, még ha egy kicsit nekem idegen is. Várható volt, hogy a sztori lesz a játék erőssége, de tényleg brutális munkát rakhattak bele a háttér és az egész történet kidolgozásába.

 

Ami a KOTORhoz képest szerintem a játékélmény kapcsán rosszabb:

a) nem tudom, hogy pontosan mit fogok mondani, csak két három szónyi összegzést választhatok ki, ami sokszor köszönő viszonyban sincs azzal, amit végül a karakter mond. A KOTORnál teljes szövegek közül választhattál, így pontosan tudhattad, hogy mit fogsz mondani.

b) a harci dinamika. A körökre leosztott harc sokkal jobban tetszett, át lehetett élni a konkrét sebzést nem pedig csak lőttük egymást izomból aztán lesz, ami lesz. Lehet csak a Heroes-os múltam mondatja velem, de ez az új harcolási rendszer szerintem kevésbé kafa, mint a KOTOR esetében.

c) hol vannak a különböző begyűjtött tárgyak, amik nem harci eszközök vagy páncélok, hanem egyéb cuccok? Az Equipmentek között nem találom, Inventory Lot meg nincs.

 

Aztán lehet hozzászokom ezekhez is.

A következő mellékszálakat csinálgattam a Citadellán:

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Hát, a Fellegvárban van még mit csinálni, ott ugyanis minden egyes főküldetés után megjelenik néhány új küldetés. Plusz törjél fel minden feltörhető komputert, mert azokban is küldetések lapulnak, illetve még liftezés közben is kaphatsz küldetéseket.

Egy tipp: ha nekiállsz a főküldetéseknek, először ne Ilosra vagy Noveriára menj, hanem Benezia lányát, Liarát keresd meg. Nem kötelező, de a sztori úgy jobban kerekedik.

 

A) ez egy szándékos újítás volt, amit én speciel preferáltam - persze ez nyilván ízlés kérdése. Engem egy szerepjátékban két dolog bosszantott mindig: amikor néma a hős, és amikor el kell olvasnom a teljes szövegét, majd miután rákattintok, újra ott marad annyi időre a képernyőn, hogy elolvashassam. Ennél már csak az a rosszabb, amikor elolvasom, aztán a főhős még fel is mondja (ez a The Witcherben bosszantott). Ez a megoldás szerintem azért jobb, mert egyrészt, pörgősebbek a párbeszédek, hiszen csak pár szót olvasol el, másrészt, van értelme végighallgatni a szereplőd mondandóját. És érdekes is marad többszöri végigjátszásra, mert csak sejted, nagyjából milyen irányba megy a beszélgetés. Az ME1-ben a nagyon sok duma miatt annyira ez még nem kiforrott, az ME2-3-ban (bár több a duma, de ott már egy-egy választás nem egy-két mondatot, hanem komplett párbeszédeket fest le) viszont nagyon dinamikus. Sőt, a módszert azóta több RPG is átvette, amit például a The Witcher 2 még azzal is megfűszerezett, hogy néha időhöz kötik a választ - na, ilyenkor aztán tényleg nincs időd hosszú körmondatokat olvasni.

B) Ezt kénytelen leszel megszokni, mert a játék egy TPS, ami a real time harcot követeli meg. De a pause funkciója itt is megvan, csak le kell nyomnod a space-t, aztán az embereidet itt is eligazgathatod. Nehezebb fokozatokon ezzel kifejezetten sokszor kell élni, mert a társak MI-je az ME1-ben még nincs a toppon, így a képességeiket eléggé össze-vissza használják.

Persze ez is ízlés kérdése, aki eddig nem játszott TPS-sel, RTS-sel vagy FPS-sel, annak furcsa lehet - bár szerintem megszokható. Én speciel irtóra rühelem a körökre osztottságot. Stratégiázásra jó, de olyan életszerűtlen, hogy engem k*rvára tud idegesíteni. Egyszerűen nálam kinyírja a beleélést. Sokkal jobb szeretem a real time megvalósítást. Ráadásul, azoknál sokkal jobban kell használni az eszed, mert azonnal kell jól reagálnod, nincs időd elemezni az egészet. (Ennek ellenére mégis a kedvenc stratégiai játékom egy TBS, az XCOM: Enemy Unknown - bár az már jellegénél fogva sem működne igazán RTS-ként, na meg azért sem, mert rohadt nehéz, de hát ezért is szeretem, meg ott nem számít a beleélés, ellenben egy RPG-nél).

C) A lenti képen, az equipment item szekcióban a Storm I felirat alatt láthatsz két üres négyzetet (a játék elején csak egy, a végén három van). Azokra kell rákattintani, és akkor lépsz be a fegyver, lőszer és páncél modok közé.

mass-effect-pc-490w.jpg

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 14:05, Donát írta:

a) nem tudom, hogy pontosan mit fogok mondani, csak két három szónyi összegzést választhatok ki, ami sokszor köszönő viszonyban sincs azzal, amit végül a karakter mond.

Ez teljesen jogos. Sajnos a ME kommunikációs részének ez a legnagyobb hiányossága, de ami vicc, hogy mégis átvette pl. a Fallout4, pedig szerintem szörnyű megoldás. Pedig sok helyen hallottam, hogy az angol verzióban ez nem jelent akkora gondot, mert konzisztensebbek a szövegek, de akkor annyira azért mégse. :)

 

  2016. 02. 11. - 14:05, Donát írta:

b) a harci dinamika. A körökre leosztott harc sokkal jobban tetszett, át lehetett élni a konkrét sebzést nem pedig csak lőttük egymást izomból aztán lesz, ami lesz.

Nekem a körökre osztott harcrendszer általában nem jön be, a KotOR-nál is frusztrált. Aztán persze hozzászoktam, de nekem túl statikussá tette a játékmenetet. Persze ez ízlés kérdése. A ME1 a harcokat tekintve nekem összességében bejött anno, de a 2-3 már masszívat lépett előre e téren.

 

  2016. 02. 11. - 14:05, Donát írta:

c) hol vannak a különböző begyűjtött tárgyak, amik nem harci eszközök vagy páncélok, hanem egyéb cuccok? Az Equipmentek között nem találom, Inventory Lot meg nincs.

Mikre gondolsz? A különféle modifikációk a fegyvereknél, ill. a páncéloknál jönnek elő a kis ikonjukra kattintva. Az Omni- és MediGel pedig gyorsgombbal használható, ezeknek a mennyiségét az inventory-ban, valamint a HUD-on látod. De most így hirtelen nem rémlik, hogy egyéb tárgyakat tudnál felvenni.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 14:33, Dzséjt írta:

Egy tipp: ha nekiállsz a főküldetéseknek, először ne Ilosra vagy Noveriára menj, hanem Benezia lányát, Liarát keresd meg. Nem kötelező, de a sztori úgy jobban kerekedik.

Feros, nem? :)

Hozzászólás ideje:

Menjünk végig.

 

1. Alapból a Ferrosra indultam, de még nem csináltam semmit szóval akkor lehet váltok.

 

2. Szerintem százszor inkább legyen kétszer a képernyőn a dolog, mint ez. Pl. Meg akarom sérteni a másikat ezért kiválasztom a "you are an idiot" opciót aztán azt mondja "you made a mistake. You were wrong". Hellyel közzel ez egy konkrét példa volt a játékból. Ha már Renegád pontokat meg Példakép pontokat kapok, akkor jogos elvárás lenne, hogy én döntsem el, hogy pontosan mit mondok.

 

3. Ez valóban ízlés dolga, nekem jobban tetszett a KOTOR etekintetben.

 

4. Nem a harci elemekre vagyok kíváncsi, hanem az egyéb tárgyakra. A KOTORban lehetett naplókat dobozokat stb-ket gyűjteni, itt ilyen nincs? Kaptam elvileg vmi hasznavehetetlen tárgyat a Consorttól is, de ezt se találom sehol, hogy megnézzem...

Hozzászólás ideje:

Ez csak a személyes véleményem, de ha ennyire követed azt az útvonalat ami átvezet minden küldetésen és pont mindent kerekre hoz ki picit elveszik a sponteneitás az egészből. Pont az a jó benne hogy szabadon lehet menni. De ez persze izlés dolga. Az akció-rendszer ugyan marad, viszont sokat fejlődik majd a következő részekre. Az akciót az első részben különösebben nem szerettem, de a folytatásokban kifejezetten tetszett. Mondjuk ha nagy rajongója vagy a körökre osztott akciónak te nem biztos hogy annyira oda leszel érte mint én.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 14:39, pb69 írta:

Feros, nem? :)

Azaz, Feros. A franc a sok -osba. :)

 

  2016. 02. 11. - 14:59, Donát írta:

2. Szerintem százszor inkább legyen kétszer a képernyőn a dolog, mint ez. Pl. Meg akarom sérteni a másikat ezért kiválasztom a "you are an idiot" opciót aztán azt mondja "you made a mistake. You were wrong". Hellyel közzel ez egy konkrét példa volt a játékból. Ha már Renegád pontokat meg Példakép pontokat kapok, akkor jogos elvárás lenne, hogy én döntsem el, hogy pontosan mit mondok.

 

 

4. Nem a harci elemekre vagyok kíváncsi, hanem az egyéb tárgyakra. A KOTORban lehetett naplókat dobozokat stb-ket gyűjteni, itt ilyen nincs? Kaptam elvileg vmi hasznavehetetlen tárgyat a Consorttól is, de ezt se találom sehol, hogy megnézzem...

Nekem ezzel sosem volt problémám, pedig azért nem egy ilyen RPG-n vagyok már túl (komplett Mass Effect trilógia, Witcher 2-3, Fallout 4, The Walking Dead s1-2, Tales from the Borderlands - bár utóbbi kettő pont nem RPG, de ezekben is vannak párbeszédek).

 

Ja, ilyenek nincsenek, itt nem lehet lootolni, hála az égnek. Ez a TPS műfajjal jár.

 

  2016. 02. 11. - 15:12, Bomarr írta:

Ez csak a személyes véleményem, de ha ennyire követed azt az útvonalat ami átvezet minden küldetésen és pont mindent kerekre hoz ki picit elveszik a sponteneitás az egészből. Pont az a jó benne hogy szabadon lehet menni.

Már amennyire engedi a program azt a szabad bóklászást.

Persze ez személyes véleményem, de mivel a Mass Effectben csak illúzió a szabadság, ezért nem annyira értékes eleme, mint mondjuk a karakterek és azok története. (Donát, a spoiler gombot most le ne nyisd!)

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 14:59, Donát írta:

1. Alapból a Ferrosra indultam, de még nem csináltam semmit szóval akkor lehet váltok.

Nem feltétlenül kell váltanod, ahogy gondolod. Ha okkal indultál oda először és nem csak úgy random, akkor járd a saját utad. Én mindig az új csapattagért mentem először, de ez hozzáállás kérdése, nem kötelező. Persze ennek nyilván lesznek ilyen-olyan hozadékai.

 

  2016. 02. 11. - 14:59, Donát írta:

2. Szerintem százszor inkább legyen kétszer a képernyőn a dolog, mint ez. Pl. Meg akarom sérteni a másikat ezért kiválasztom a "you are an idiot" opciót aztán azt mondja "you made a mistake. You were wrong". Hellyel közzel ez egy konkrét példa volt a játékból. Ha már Renegád pontokat meg Példakép pontokat kapok, akkor jogos elvárás lenne, hogy én döntsem el, hogy pontosan mit mondok.

Egyetértek. Az alapkoncepció nem lenne rossz ezekkel a rövidített változatokkal, de akkor ügyesebben kellett volna összehozni, mert néha tényleg nagyon eltérő dumák sülnek ki a választott opcióból.

 

  2016. 02. 11. - 14:59, Donát írta:

4. Nem a harci elemekre vagyok kíváncsi, hanem az egyéb tárgyakra. A KOTORban lehetett naplókat dobozokat stb-ket gyűjteni, itt ilyen nincs? Kaptam elvileg vmi hasznavehetetlen tárgyat a Consorttól is, de ezt se találom sehol, hogy megnézzem...

Nem lehet egyéb tárgyakat felvenni és azokkal manipulálni. A megismert infók pedig a küldetésekhez, valamint a Kódexbe kerülnek be, nincsenek tárgyként megjelenő jegyzetek vagy naplók.

 

  2016. 02. 11. - 15:12, Bomarr írta:

Ez csak a személyes véleményem, de ha ennyire követed azt az útvonalat ami átvezet minden küldetésen és pont mindent kerekre hoz ki picit elveszik a sponteneitás az egészből. Pont az a jó benne hogy szabadon lehet menni.

Ebben van igazság. Elsőre magamtól toltam végig mindhárom részt, de olyan típus vagyok, hogy később utánajárva nagyon idegesített, hogy lemaradtam pár dologról, ill. furcsán jött ki néhány lépés. Pedig eredetileg is alaposan játszottam, de egy ekkora világban magamtól mégse sikerült mindent összehozni. Dzséjtnek abban igaza van, hogy akad néhány olyan fontos pont, ahol azért akkor áll össze jól a sztori, ha az ember követi a készítők észjárását. Amire egyébként kapunk is utalásokat, hol durvább, hol lazább formában.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Dzséjt, Köszi, hogy szóltál. :)

 

Az RPG az a szerepjáték rövidítése, igaz? És mit rövidít a TPS? Amúgy az miért van, hogy itt a csapatom többi tagját nem tudom úgy irányítani, mint a Kotorban? Lesz amúgy olyan trükk, amivel őket is tudom gyógyítani? És ha a csatában kidőlnek, csak a csata után élednek fel ismét? Vagy lesz olyasmi, mint a Republic Commandoban?

 

Bomarr, igazából szabadon szoktam kószálni', beszélgetni az emberekkel, de nem célom, hogy megtaláljak minden küldetést, inkább az a célom, hogy amibe belefutok, azt oldjam meg. :)

 

Pb: igen, egy nagyon megalapozott ok miatt mentem volna a Ferosra: a hangzása miatt. :D Igazából egyik desztnációról sem tudok túl sokat.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 16:20, Donát írta:

És mit rövidít a TPS?

Third Person Shooter.

 

  2016. 02. 11. - 16:20, Donát írta:

Amúgy az miért van, hogy itt a csapatom többi tagját nem tudom úgy irányítani, mint a Kotorban? Lesz amúgy olyan trükk, amivel őket is tudom gyógyítani? És ha a csatában kidőlnek, csak a csata után élednek fel ismét? Vagy lesz olyasmi, mint a Republic Commandoban?

Tudod őket irányítani, csak meg kell állítani a harcot, ez alapértelmezésben a space-szel megy. Legalábbis úgy emlékszem, hogy már az 1-ben is megadhattad a megfelelő gombbal, hogy hova menjenek, ill. utasíthattad őket, hogy támadjanak, kövessenek, fedezzenek stb.. Gyógyítani is lehet ott a csapattagoknál, ill. mindenféle képességüket ki tudod választani, amit használtatni szeretnél velük. Ha kidőlnek, akkor vagy egy képességgel újraéleszted őket, vagy pedig akkor térnek csak magukhoz, ha már nyugi van.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 16:17, pb69 írta:

Ebben van igazság. Elsőre magamtól toltam végig mindhárom részt, de olyan típus vagyok, hogy később utánajárva nagyon idegesített, hogy lemaradtam pár dologról, ill. furcsán jött ki néhány lépés. Pedig eredetileg is alaposan játszottam, de egy ekkora világban magamtól mégse sikerült mindent összehozni. Dzséjtnek abban igaza van, hogy akad néhány olyan fontos pont, ahol azért akkor áll össze jól a sztori, ha az ember követi a készítők észjárását. Amire egyébként kapunk is utalásokat, hol durvább, hol lazább formában.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Ezzel tulajdonképpen nem is lenne bajom, sőt, egyet is értek vele, csak... és itt most megint jön, mennyire nem szabad az ME-széria:

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 16:45, Donát írta:

Úgy értettem, hogy nem tudok nézőpontot válrani, az ő bőrükbe bújni és az ő szemszögükön keresztül harcolni.

Olyat azért nem tudsz, mert ez tulajdonképpen egy kommandós alakulat miniszimulációja. Te vagy a főnök, ezért csak parancsokat osztogathatsz (a la Republic Commando, csak itt nem olyan dinamikus még). Maradj a helyeden, támadd a kijelölt célt, gyere utánam, menj a kijelölt területre. Gyorsbillentyűről az egész csapatot kommandírozhatod (négy gomb állítható be), illetve a pause előhozásával a képernyő két oldalán egyénileg is kiadhatod a fenti négy parancsot, sőt, itt már utasíthatod is őket egyénileg a képességeik használatára. Bár nem tudom, milyen nehézségi szinten játszol, én javaslom eme opció használatát, mert némelyik keményebb küzdelmet nagyon megkönnyíthet - igazság szerint, ez a taktikai része a dolognak.

Szerencsére az ME2-re ezt baromira leegyszerűsítették használat szintjén (a két társ kap egy-egy gyorsgombot, és attól függ, hogy mit csinálnak, hogy mire mutatsz - ha tereptárgyra vagy a nyílt placcra, akkor fedezékbe húzódnak vagy odasétálnak, ha pedig ellenségre, akkor lőnek rá -, meg van egy univerzális gomb, ami megálljt vagy követést parancsol), plusz ott már a pause menü rendszere is áttekinthetőbb (meg a csapattársak MI-je is jobb).

 

Gyógyítani univerzálisan mindenkit tudsz a medigéllel. Erre szintén van gyorsbillentyű. Egyszerre gyógyít mindenkit. A csapattársakat a Fantom (Spectre) képességfán megszerezhető Unity képességgel tudod feltámasztani. Apropó, a képességeket is gyorsbillentyűre lehet tenni a pause menüben (lehet, hogy már rájöttél, nekem csak az ME2-ben esett le... :para: ).

Hozzászólás ideje:

Igen, a képességeimet már gyorsbillentyűre tettem (eddig 3 van de igazából csak az egyest használtam eddig amivel ki tudom lőni az ellenfeleket a mass effecttel.) De ez nem az én érdemem, az elején volt egy tutorial, ami addig nem engedett tovább, amíg gyorsbillentyűre nem tettem a képességet. :D

 

Már az elejétől fogva használom a taktikai képességet, de eddig a társaknak nem sok hasznát veszem. Ha előreküldöm őket akkor szinte egyből meghalnak, rallyzni alapból rallyznak velem, a hold position eddig még nem kellett. A move-ot meg elég nehézkesen lehet csata közben belőni, hogy odamenjen, ahol jó lesz/ahová szeretném.

 

De majd hátha jobban megy a későbbiekben. Amúgy mediumon játsszom, de már így is intéztek el párszor. A Republic Commandoban amúgy nagyon élveztem ezt a fajta irányítást, bár ott intelligensebbek voltak a társak.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 09. - 11:24, Donát írta:

Elkezdtem a Mass Effectet

Az a jó. Megtetted az első lépést egy új világ felé. :D

 

 

  2016. 02. 09. - 13:41, pb69 írta:

kifejezetten a Sentinel (biotikus és tech) lett a favoritom

Én is őrszemmel szeretek a legjobban nyomulni. A legelső egész trilógiás kijátszást túlélő katonával toltam de a karakterjellemzők elolvasása után átálltam a háborús hős őrszemezgetésre.

 

 

  2016. 02. 09. - 20:02, Dzséjt írta:

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

 

  2016. 02. 09. - 20:20, Dzséjt írta:
  Spoileres tartalom megtekintése

 

No ez a három mandró nekem eddig kimaradt. A következő kijátszáskor megkeresem őket.

 

 

  2016. 02. 09. - 21:10, Darth Riddick írta:

mire kipörgettem már csaptam is bele a 2. részbe...

Én szintén. Kitűztem magam elé a célt hogy mindhárom részt szorosan egymás után játszom ki. A másodikat az első befejezésének a napján míg a harmadikat a második befejezésének a napján kezdtem el.

 

 

  2016. 02. 09. - 21:12, Donát írta:

Ja, és arra esetleg van valakinek ötlete, hogy mozgás közben miért veszi elő a főszereplő a fegyverét random és kezd el néha lőni nálam? Elvileg nem nyomok semmit, csak a 'W'-t.

Az 1.02-es tapasz hiánya okozhat ilyesmi problémát.

 

 

  2016. 02. 10. - 3:56, Bomarr írta:

Sokat adnék azért ha valaha készülne egy Star Wars játék ami legalább egy kicsit meg tudja közeliteni a Mass Effect 3 szintjét.

Én dettó.

 

 

  2016. 02. 11. - 14:59, Donát írta:

Kaptam elvileg vmi hasznavehetetlen tárgyat a Consorttól is, de ezt se találom sehol, hogy megnézzem...

Az egy a ME gamékban előforduló "láthatatlan de valamikor valamire csak jó" típusú cuccok közül. Azt a bigyuszt egy Eletania nevezetű bolyongón lehet majd használni.

 

 

  2016. 02. 11. - 16:17, pb69 írta:

Én mindig az új csapattagért mentem először

Nálam is ez a bevett gyakorlat. Utána pedig nyomás a Feros-ra.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 11. - 21:38, Donát írta:

Már az elejétől fogva használom a taktikai képességet, de eddig a társaknak nem sok hasznát veszem. Ha előreküldöm őket akkor szinte egyből meghalnak, rallyzni alapból rallyznak velem, a hold position eddig még nem kellett. A move-ot meg elég nehézkesen lehet csata közben belőni, hogy odamenjen, ahol jó lesz/ahová szeretném.

A hold parancsra majd olyankor lesz szükség, amikor minimalizálni kell a civil áldozatokat. Mivel kretének a társak, vaktűzzel úgy leszednek bárki, mint a pinty. :) A move-ot én csalizásra használom. Elküldöm őket a csatatér egyik pontjára (azért valamennyire fedezékben tartva őket, mondjuk egy láda mögé, mert ha hamar fűbe harapnak, nem veszem hasznukat), akkor az ellenség mindegyike vagy egy része velük kezd el foglalkozni. Én meg vadászhatom. :evil:

 

  2016. 02. 11. - 22:21, Rog írta:

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Na, ezt sem tudtam még.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

  Idézet
Az a jó. Megtetted az első lépést egy új világ felé. :D

:lol2::lol:

Hozzászólás ideje:

A Mass Effectel kapcsolatban engem az érdekelne, hogy van valahol olyan pack, amiben benne van a teljes trilógia minden egyes hozzá tartozó DLC-vel együtt egy csomagban? Korábban már végigvittem és régóta gondolkodom rajta, hogy rendesen megvásárolom...

Hozzászólás ideje:

Ilyen sajnos (még?) nincsen. A Mass Effect Trilogy-ban ugyan benne van mindhárom játék, de a DLC-ék igencsak hiányosak. Az ME1-hez PC-n és PS3-on jár a Bring Down the Sky és a Pinnacle Station (ergo az teljes), az ME2-höz PC-n, PS3-on és Xbox 360-on a Cerberus Networknak hála jár a Normandy Crash Site, a Zaeed - The Price of Revenge, a Cerberus Weapon and Armor, az Arc Projector, a Firewalker Pack, csak PS3-on még mellé került a Mass Effect: Genesis, a Kasumi - Stolen Memory, az Overlord és a Lair of the Shadow Broker, illetve PS3-on és Xbox 360-on a Mass Effect 3 Online Pass is elérhető, amivel multizni lehet.

Szóval mint látható, a Mass Effect Trilogy csomag PS3-on a legteljesebb, de az ME3-hoz még abban sincsenek DLC-ék.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
  2016. 02. 12. - 12:07, Dzséjt írta:

Na, ezt sem tudtam még.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

 

  Idézet
  Spoileres tartalom megtekintése

Ezekkel én is így vagyok.

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:

Hát most igencsak elment a kedvem az egésztől. Már vagy 2 órája szenvedek ugyanabban a szituációban. Korigan the Killmaster vagy ki a jó ég (krokodil fejű senkiházi) minden egyes alkalommal nekem fut, amitől én persze meghalok. Fantasztikusan megalapozott harcmodor, ami ellen természetesen semmit sem lehet tenni, mert a rendkívüli mass effect képességeim persze nem állítják meg...

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 15. - 20:00, Donát írta:

Hát most igencsak elment a kedvem az egésztől. Már vagy 2 órája szenvedek ugyanabban a szituációban. Korigan the Killmaster vagy ki a jó ég (krokodil fejű senkiházi) minden egyes alkalommal nekem fut, amitől én persze meghalok. Fantasztikusan megalapozott harcmodor, ami ellen természetesen semmit sem lehet tenni, mert a rendkívüli mass effect képességeim persze nem állítják meg...

Az egy érdekes rész. Emlékszem, hogy első játszásra ugyanígy szenvedtem vele, vagy ötször neki kellett futnom mire sikerült. És persze a liftezést és beszélgetős mókát mindannyiszor újra végig kellett hallgatni. Paráztam is ennek a küldetésnek a végétől rendesen, de valahogy a többi végigjátszásnál már simán ment. :)

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 15. - 20:13, pb69 írta:

Az egy érdekes rész. Emlékszem, hogy első játszásra ugyanígy szenvedtem vele, vagy ötször neki kellett futnom mire sikerült. És persze a liftezést és beszélgetős mókát mindannyiszor újra végig kellett hallgatni. Paráztam is ennek a küldetésnek a végétől rendesen, de valahogy a többi végigjátszásnál már simán ment. :)

Akkor ha tudsz valamilyen trükköt nyugodtan elmondhatod, mert már 50x haltam meg kb. ami liftes bejátszással együtt egy örök időnek tűnik, szóval igencsak az uninstallálás határán mozgok, mivel a közelében sem vagyok annak, hogy megöljem, vagy bármilyen esélyem is legyen a sikerre... :roll:

 

Még egyetlen játék sem idegesített fel ennyire. Egyszerűen e-sé-lyem sincs.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Én azt a dögöt biotikus lökésekkel (azoktól elesik) megszakított távolabbról intézett lődözéssel szoktam kinyírni miután a pribékjeit is elintéztem. Persze a két spant is rájuk küldtem.

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 15. - 22:11, Rog írta:

Én azt a dögöt biotikus lökésekkel (azoktól elesik) megszakított távolabbról intézett lődözéssel szoktam kinyírni miután a pribékjeit is elintéztem. Persze a két spant is rájuk küldtem.

Hiába lököm el, nem esik el. Úgy érzem hiba volt ezzel a bolygóval kezdeni, még minimális a harci tudásom, az eszközeim, a fegyverem.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 15. - 21:32, Donát írta:

Akkor ha tudsz valamilyen trükköt nyugodtan elmondhatod

Nincs igazán ultimate trükk, több dologtól is függ. Milyen osztályú a karaktered, milyen képességeid vannak, mire mennyi pontot költöttél eddig, milyen fegyvereid vannak, milyen csapattársakkal mész és nekik milyen típusú és erősségű képességeik és fegyvereik vannak stb..

Általánosságban annyit tudok mondani, hogy érdemes lehet a krogan harcmestertől legtávolabbi (vagy éppen akármelyik) fedezéket becélozni és ott elbújni a cimborái elől. Ezt követően szüneteltetni kicsit a játékot és az összes lehetséges képességgel (saját és társakéival) támadni a krogan-t, ill. a társakat is utasítani az ő támadására. Valós időben pedig Te is őt zúzd amennyire csak tudod és akár pár másodpercenként jöhet az újabb szünet, hátha elérhetővé vált már azóta képesség. MediGel gyorsbillentyűre és használd, ha kell.

 

Amúgy globálisan a játékkal kapcsolatban pár dolog, ami könnyíthet a helyzeten. Én mindig kikapcsolom az automatikus szintlépést a társaknál is. Jobb, ha az ember belövi magának, hogy mire akarja használni a többieket és ennek megfelelően fejleszti őket. Célszerű valami tech társat mindig magaddal vinni, főképp az olyan nagyobb missziók helyszíneire, ahova később nem térhetsz vissza. Az adott figuránál pedig rámenni azon képességekre, amik a különféle tárolók kinyitásához és kütyük megkerüléséhez kell, ugyanis rengeteg hasznos holmit lehet így lelni.

Azt mondanom sem kell, hogy a fegyverek, páncélok és ezek modifikációinak folyamatos karbantartása fontos. Arra pedig gondolom már magad is rájöttél, hogy harc közben, ha szünetelsz, akkor is tudsz forgolódni és a célkereszttel befogni ellenfeleket. Nagyon fontos, hisz így tudod a csapat képességeit és támadásait adott célra (nem csak ellenfelekre, de pl. robbanószerekre vagy egyéb tárgyakra) fókuszálni.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 15. - 23:17, pb69 írta:

Nincs igazán ultimate trükk, több dologtól is függ. Milyen osztályú a karaktered, milyen képességeid vannak, mire mennyi pontot költöttél eddig, milyen fegyvereid vannak, milyen csapattársakkal mész és nekik milyen típusú és erősségű képességeik és fegyvereik vannak stb..

Általánosságban annyit tudok mondani, hogy érdemes lehet a krogan harcmestertől legtávolabbi (vagy éppen akármelyik) fedezéket becélozni és ott elbújni a cimborái elől. Ezt követően szüneteltetni kicsit a játékot és az összes lehetséges képességgel (saját és társakéival) támadni a krogan-t, ill. a társakat is utasítani az ő támadására. Valós időben pedig Te is őt zúzd amennyire csak tudod és akár pár másodpercenként jöhet az újabb szünet, hátha elérhetővé vált már azóta képesség. MediGel gyorsbillentyűre és használd, ha kell.

 

Amúgy globálisan a játékkal kapcsolatban pár dolog, ami könnyíthet a helyzeten. Én mindig kikapcsolom az automatikus szintlépést a társaknál is. Jobb, ha az ember belövi magának, hogy mire akarja használni a többieket és ennek megfelelően fejleszti őket. Célszerű valami tech társat mindig magaddal vinni, főképp az olyan nagyobb missziók helyszíneire, ahova később nem térhetsz vissza. Az adott figuránál pedig rámenni azon képességekre, amik a különféle tárolók kinyitásához és kütyük megkerüléséhez kell, ugyanis rengeteg hasznos holmit lehet így lelni.

Azt mondanom sem kell, hogy a fegyverek, páncélok és ezek modifikációinak folyamatos karbantartása fontos. Arra pedig gondolom már magad is rájöttél, hogy harc közben, ha szünetelsz, akkor is tudsz forgolódni és a célkereszttel befogni ellenfeleket. Nagyon fontos, hisz így tudod a csapat képességeit és támadásait adott célra (nem csak ellenfelekre, de pl. robbanószerekre vagy egyéb tárgyakra) fókuszálni.

Sajnos minden hiába. Az összes létező szembejövő szekrényt kinyitottam. Hiába szereztem a mostaninál jobb páncélt, azt nem viselhetem. Hiába van többféle fegyverem, egyedül a pisztollyal tudok célozni, a többi "untrained". Hiába állítom meg másodpercenként a játékot, forgatom a kamerát körbe, adok ilyen-olyan utasítást, gyakorlatilag 3 másodperc alatt megölnek, ha támadni próbálom a főellenséget. Hiába van 5 medipackom, egy csomó ideig nem használhatom újra, mert várnom kell, amíg a kites pack feltöltődik. Hiába van 3 képességem, a harc során kb. egyszer tudom csak használni, mert várni kell, hogy újratöltődjön, ami alatt simán megölnek.

A társakat hiába küldöm rá, kilő két rakétát vagy nekik fut és nem túlzás 5 másodpercen belül halottak. Próbáltam úgy is, hogy ahonnan kijönnek, oda gyorsan befészkelem magam, de hiába, amikor lelőjük az összes ellenfelet rajta kívül, elkezd nekem futni, és képtelen vagyok elfutni előle vagy ellökni, egyszerűen nekem fut kétszer és vége.

 

Esélytelen. Azt hiszem, ennyi volt számomra a játék.

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 15. - 23:35, Donát írta:

Esélytelen. Azt hiszem, ennyi volt számomra a játék.

Nehéz rész, de ennyire azért nem lehetetlen. Nem lehet, hogy akkor valami bug van? Azért valahogy csak mindenki túljutott rajta, nem is csak egyszer, szóval valami nem stimmel. Milyen fokozaton tolod? Most arra már nem emlékszem, hogy mennyire lehet aktív profilon belül variálni a nehézséget, de azt még megpróbálhatnád, hogy erre az egyetlen csatára könnyebbre állítod. Emiatt aligha érdemes veszni hagyni egy ilyen játékot, bármennyire is dühítő. ;)

Hozzászólás ideje:
  2016. 02. 16. - 9:13, Fulcrum írta:

Én nem is tudom miről beszéltek. Egy olyan részre se emlékszem ahol igazán megszenvedtem volna. Pedig én se vagyok egy nagy hardcore gammer. Melyik pálya ez melyik része?

Liara fölszedése a Therumon, a legvége, amikor betipeg a Krogan Battlemaster (nem Korigan the Killmaster...) és geth cimborái.

 

Sajnos ide a karakterek és fegyverek tulajdonságainak ismerete híján tényleg nem lehet azon túl konkrét tanácsot adni, hogy állítsd át easy-re a menüben a nehézséget. Amúgy mindegyik bolygón (azaz, mindegyik főküldetés végén van egy bossfight, szóval akármelyikre mész elsőnek, ott megszívod. És a háromból talán ez a legegyszerűbb, mert itt csak egy biotikus van és 4-5 ellenfél. Feroson és Noverián több ellenfél van a bossfightban, több közöttük a biotikus, és magasabb szinten vannak (általában ezért sem javallom, hogy az ember Feroson vagy Noverián kezdjen). Később ezek már könnyebb, mert a képességei a csapatnak jóval magasabbak - pláne, ha a mellékküldetéseket is szorgosan pörgeti.

Szóval, ha azokra mentél volna elsőként, akkor ott még jobban szívsz.

 

Legvégső esetben még felajánlhatom, hogy küld át a mentésedet, és megcsinálom én neked, csak, hogy mindent megtegyünk azért, hogy emiatt ne hagyd veszni eme remek játékot (az átvezetőt meg meg lehet nézni youtube-on). Vagy esetleg a mentésed alapján - mivel látom a tulajdonságokat -, felvázolhatok egy hathatós stratégiát, amivel már ki tudod vinni. Szokatlan megoldás lenne, de mindent a cél érdekében. :)

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.