Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 10. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 10. (szerkesztve) Én nem értem, hogy most mi a felháborodás oka. Azt, hogy egyesek előbb hozzáférhetnek már májusban tisztázták, még az eredeti megjelenési dátum bejelentésekor, megvolt a dátum mindenre, amin fent megy a háborgás. A hivatalos megjelenési dátum pedig később november 20-a lett (vagyis hivatalosan még NEM jelent meg, fogjátok fel úgy, hogy Early Accessben van), ezt meg augusztusban mondták el, és az is tisztázva lett, hogy a korai hozzáférések és a trail is ennek megfelelően módosul. A BF5 honlapján ott volt minden, feketén-fehéren az előnyök és hátrányok. Aki ennyi idő alatt mindezt nem fogta fel, az magára vessen, és ne az EA-t szidja. Szerkesztve: 2018. November 10. - Dzséjt Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2018. November 10. Hozzászólás ideje: 2018. November 10. 2 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Én nem értem, hogy most mi a felháborodás oka. Azt, hogy egyesek előbb hozzáférhetnek már májusban tisztázták, még az eredeti megjelenési dátum bejelentésekor, megvolt a dátum mindenre, amin fent megy a háborgás. A hivatalos megjelenési dátum pedig később november 20-a lett (vagyis hivatalosan még NEM jelent meg, fogjátok fel úgy, hogy Early Accessben van), ezt meg augusztusban mondták el, és az is tisztázva lett, hogy a korai hozzáférések és a trail is ennek megfelelően módosul. A BF5 honlapján ott volt minden, feketén-fehéren az előnyök és hátrányok. Aki ennyi idő alatt mindezt nem fogta fel, az magára vessen, és ne az EA-t szidja. Én azt hittem hogy amit Nabo írt azt most találta ki az EA. Így akkor más a leányzó fekvése. Mondjuk én nem vettem meg. Válasz
Nabopolasszar Hozzászólás ideje: 2018. November 10. Hozzászólás ideje: 2018. November 10. Nem azért hoztam most fel, mert az EA most találta ki, csak most lépett életbe először. Attól, hogy már régóta be volt jelentve az üzletmodell nem lesz sokkal tetszetősebb. Nem elég hogy valaki 25 000 Ft-ért előrendeli a delux verziót, ki kell adnia még 5 000-ret, hogyha nem ~2 héttel a magjelenés után csak akar játszani vele. Az meg hogy ezt Early Access-nek hírdetik nevetséges. Az Early Access eleve az indie játékoknál volt népszerű, azzal, hogy kiadtak egy még nem kész játékot, hátha az így befolyó bevételből be tudják fejezni, és ki tudják végül adni a befejezett terméket. Az EA viszont egy már befejezett játékot tart vissza egy fizető fallal a nagyközönségtől. Régebben az Early Access azt szolgálta, hogy a termék egyáltalán elkészüljön, és csak mint utolsó szalmaszál alkalmazták, az EA viszont egyértelműen pénzkicsikarás szempontjából vezette be, építve az alapvető emberi gyengeségekre. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2018. November 11. Hozzászólás ideje: 2018. November 11. És mit szóltok a napokban kirobbanó Diablo-botrányhoz? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 11. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 11. 16 órával ezelőtt, Nabopolasszar írta: Nem azért hoztam most fel, mert az EA most találta ki, csak most lépett életbe először. Attól, hogy már régóta be volt jelentve az üzletmodell nem lesz sokkal tetszetősebb. Nem elég hogy valaki 25 000 Ft-ért előrendeli a delux verziót, ki kell adnia még 5 000-ret, hogyha nem ~2 héttel a magjelenés után csak akar játszani vele. Az meg hogy ezt Early Access-nek hírdetik nevetséges. Az Early Access eleve az indie játékoknál volt népszerű, azzal, hogy kiadtak egy még nem kész játékot, hátha az így befolyó bevételből be tudják fejezni, és ki tudják végül adni a befejezett terméket. Az EA viszont egy már befejezett játékot tart vissza egy fizető fallal a nagyközönségtől. Régebben az Early Access azt szolgálta, hogy a termék egyáltalán elkészüljön, és csak mint utolsó szalmaszál alkalmazták, az EA viszont egyértelműen pénzkicsikarás szempontjából vezette be, építve az alapvető emberi gyengeségekre. Én mondtam, hogy fogjátok fel úgy, mintha Early Acces lenne, az EA soha egy büdös szóval sem mondott ilyet. A plusz 5000 forintért meg azért nem csak két héttel a hivatalos megjelenés ELŐTT játszhatsz egy amúgy gyatra játékkal, hanem azért kapsz mást is érte. Ha meg csak a BF5-ért költ el ennyi pénzt az ember, hát meg is érdemli, hogy lehúzzák. Az a játék jelenlegi formájában 5000 forintot sem ér, nemhogy 25 000-et vagy 30 000-et, de legalább ezt előre lehetett tudni, mivel az EA szépen sorba leközölte, hogy mi nem lesz benne a játékban a megjelenéskor. És jéééé... tényleg nincs benne semmi, ahogy elmondták. Szóval na, teljes és száz százalékos módon tisztában lehetett mindenki azzal, hogy a pénzéért mikor és mennyi tartalmat fog kapni. Nem árult senki zsákbamacskát, nem is tegnap találták ki az egészet. Ez egy műbalhét, sírás azon, hogy az ostobák tudatlanul elb*szták a pénzüket. De az a helyzet, hogy ők a hülyék ebben a történetben, magukat kell szidni, mert kivételesen az EA tényleg nem csinált semmi rosszat. Ráadásul ezt az üzleti modellt még csak nem is az EA találta ki. Persze, mivel divat szidni az EA-t, így nincs mit tenni, megint nincs rajta sapka. 4 perccel korábban, pb69 írta: És mit szóltok a napokban kirobbanó Diablo-botrányhoz? Sok hülye rajongó egy rakáson hisztizik. Igaz, a Blizzard is kezelhette volna ezt fikarcnyit jobban, mert bár ők is előre szóltak, hogy ne számítson senki Diablo 4 bejelentésre (sajnos a videojátékos piacon az előretájékoztatás fabatkát sem ér, ahhoz túl sok a hígvelejű), azért az Immortalt sem úgy kellett volna beállítani, mintha valami AAA-kategóriás cucc lenne. Okulniuk kellett volna Command & Conquer fiaskójából. Ugyanakkor szerintem a habzó szájú rajongók ezt is túlreagálják. Most kapnak egy mobiljátékot, oda se neki. Attól még készül a Diablo 4. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2018. November 11. Hozzászólás ideje: 2018. November 11. Mint Diablo fan én azt mondom, hogy ez a franchise már a harmadik résszel kvázi meghalt. Valaha ez egy olyan akciójáték volt ami egy izgalmas és érdekes dark-fantasy világba volt ágyazva érdekes háttérrel, jó karakterekkel, remek sztorival. Ezt sikerült teljesen leépiteniük és összességében egy otvar nagy baromságokkal teli, B-kategóriás zagyvaságot raktak le az asztalra a harmadik rész cimén, úgy hogy nem épitették csak rombolták a világot. Az hogy most egy várhatóan csak a pénzlehúzásra épitő mobilos trágya lesz a következő fejezet az már csak egy pofon a sz*rnak. A Diablo franchise évek óta halott, csak most lett hivatalos a dolog. Külön vicces olvasni, hogy kifejezetten cél, hogy a mobil játékkal a kisgyerekek is játszhassanak. Nem lesz vér benne. Mintha az HBO csinálna egy új Trónok harca sorozatot de mindenki csak finoman elnáspángolná a másikat az akciójelenetekben nehogy a kicsik rosszul aludjanak a durva jelenetektől. Összességében nem érdekel. A Diablo 3-on már anno kiakadtam. Akkor tudomásul vettem, hogy a Blizzardban tehetségtelen nimandok dolgoznak a Diablon. Innentől nem érdekel. A Diablo Immortals csak aláhúzza azt amit eddig is lehetett sejteni. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2018. November 11. Hozzászólás ideje: 2018. November 11. 47 perccel korábban, Dzséjt írta: Sok hülye rajongó egy rakáson hisztizik. Igaz, a Blizzard is kezelhette volna ezt fikarcnyit jobban, mert bár ők is előre szóltak, hogy ne számítson senki Diablo 4 bejelentésre (sajnos a videojátékos piacon az előretájékoztatás fabatkát sem ér, ahhoz túl sok a hígvelejű), azért az Immortalt sem úgy kellett volna beállítani, mintha valami AAA-kategóriás cucc lenne. Én az időzítést nem értem, ill. hogy egy ilyen játékot miért egy ilyen rendezvényen és egy ilyen közönségnek kell bemutatni... A mobiljátékok (az elmúlt években tanúsított vitathatatlanul komoly fejlődés ellenére is) eleve nagyon messze vannak még attól a szinttől, hogy főattrakcióként legyenek bedobva. Kis mellékzöngéknek tökéletesek. Fel lehet vezetni velük új "rendes" játékokat, vagy épp jó régieket feleleveníteni ezen a platformon, játékkiegészítőnek is ötletes lehet, de ennyi. Ha utazol valahova vagy épp egy unalmas előadáson, megbeszélésen kell ülnöd, akkor jó elütni vele az időt, de el nem tudom képzelni, hogy valakinek az legyen a nagybetűs gaming tevékenysége, hogy mobilon játszik. Legalábbis ilyen jellegű játékkal. Az is teljesen egyértelmű, hogy ezt nem a rajongóknak és nem is a gamereknek szánták. Rengeteg olyan ember van, aki sok dologra sajnálja a pénzét, így pl. komolyabb PC-re vagy konzolokra is, viszont valamiért telefonból megveszi a 100-150k+-os modelleket. Mert hát ha kijön az új ájfón vagy samu, akkor azt meg kell venni. De a kínai piac tele van olyan hardvert kínáló telókkal, amik ár/érték arányban igencsak vonzóak. Ebből kifolyólag van egy nagyon széles réteg, amely zsebében ott lapulnak olyan kütyük, amik alkalmasak mobilos mércével mérve egész jó minőségű játékok hajtására. És ez a réteg egyre csak szélesedik, irgalmatlan tempóban. Ráadásul egyre fiatalabb korosztályhoz szivárog le, ők pedig szintén remek piac a játékkiadóknak. Nyilvánvaló tehát, hogy az Immortal egy teljesen új réteget akar behúzni egyrészt a játékvilágba, másrészt a franchise-ba. Kell egy ütős brand, amivel nagy port lehet kavarni -> Diablo. Mobilon meg tudják nyomni olyanok, akik amúgy nem játékosok, illetve a Diablot se ismerték eddig. Így konkrétan az Immortallal be tudnak húzni egy jó nagy közönséget, ráadásul ha ezek egy része megszereti a Diablo világát, akkor a többi játékot is (meg mindenféle egyéb merch cuccokat) meg fogják majd venni, ha úgy alakul. Szóval ez egy logikus és okos, ügyes lépés. Piacbővítés, árukapcsolás, haladás a trendekkel stb.. Ami viszont hatalmas baklövés, hogy ezt egy Blizzconon mutatják be, ráadásul mint legnagyobb dobást. Erre a rendezvényre hardcore játékosok és rajongók mennek, akik többnyire már eleve megvetik az egész mobilos platformot. És akkor érdemben szó nem esik semmi más diablos termékről vagy a komolyabb tervekről. Ott olyan fazonok mozognak, akiknek milliós gamer PC-jük van, hozzá többszázezres perifériákkal, 256k kijelzőkkel, ami elé beülve órákig vagy napokig tudják tolni a játékot, teljesen elmélyülve annak világában, órákat elszórakozva akár csak azzal, hogy a képességfát bújják. És akkor nekik bedobják a nagy szenzációt, hogy előkaphatják majd az 5-6 colos telóikat és tapizhatják a kijelzőt, hogy szolidan, vér nélkül irtsák az ellent. Mindezt persze szigorúan korhatár nélkül, miközben a játék világa alapvetően nem épp gyerekvár. És akkor a gusztustalan kommunikációról már nem is beszélve. A kínos hablatyolás és szabadkozás a bemutatón, a gúnyos "mi van srácok, nektek nincs telefonotok???" beszólás, a Q&A kérdezők szűrése, a negatív kommentek törlése és cenzúrázása, rossz értékelésű videók újrafeltöltése stb.. Ezt az egészet sokkal lazábban kellett volna venni. És ha már ilyen tágra tátott szájjal rohantak a bréerdőbe, akkor legalább méltósággal viselni amit kapnak. Azért ha egy világméretű HBO-s parádén az lenne a fő műsorszám, hogy a cosplay-es hardcore GoT rajongóknak bemutatják, hogy készül egy animációs GoT sorozat, amiben csillámpónik és rózsaszín unikornisok fognak egymással nagy egyetértésben és békés egymás mellett élésben ugrándozni, akkor annak aligha lenne pozitív fogadtatása. 1 Válasz
Nabopolasszar Hozzászólás ideje: 2018. November 11. Hozzászólás ideje: 2018. November 11. 6 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Én mondtam, hogy fogjátok fel úgy, mintha Early Acces lenne, az EA soha egy büdös szóval sem mondott ilyet. De de, méghozzá az Origin Access Basic és Premier összehasonlító oldalán És tudom, hogy a Premier előfizetés mellé más előnyök is járnak, de nem sokkal több, mintha Basic-re fizetnél elő. A Premier egy egyértelműen pénzlehúzó opció, ami azért van, hogy még több pénzt sajtoljon ki a vastag pénztárcájú, türelmetlen emberekből. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 12. (szerkesztve) Oké, ezt még nem láttam, ez tényleg fura, bár szerintem ez sem nagy dolog. Ezt sem érzem vért kívánó hibának. Az, hogy a Valve mire használja az early acces kifejezést, nem törvény. Elég tág fogalom, és őszintén szólva, az EA jobban és pontosabban használja, mint a Valve, ami tulajdonképpen azért találta ezt ki, hogy félkész játékokból is hasznot húzzon. Hiszen korábban hozzáférhetsz a kész játékhoz, nem? Szóval ismételten, ez egy divatbalhé. Semmi vért kívánót nem tett most az EA, ha csak azt nem, hogy megint kiadott egy félkész játékot. Az egyetlen újítás, hogy most előre szóltak, hogy félkészen adják ki, és nem akarják elhitetni, hogy ez valójában egy teljes játék. Ha meg a vastag pénztárcájú, türelmetlen játékosok költenek ilyen marhaságokra, az neked miért fáj? Az ő dolguk. Mit turkálsz te az ő pénztárcájukban? Arra költik a pénzük, amire akarják, akkor, amikor akarják. Szerkesztve: 2018. November 12. - Dzséjt Válasz
Nabopolasszar Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 13 perccel korábban, Dzséjt írta: Ha meg a vastag pénztárcájú, türelmetlen játékosok költenek ilyen marhaságokra, az neked miért fáj? Az ő dolguk. Mit turkálsz te az ő pénztárcájukban? Arra költik a pénzük, amire akarják, akkor, amikor akarják. Az a baj, hogyha a számok majd azt mutatják, hogy ez a stratégia bejön (és miért ne jönne be, hisz elég birka van a világon, akiket úgymond "behúzzák ezzel a csőbe"), akkor attól félek, hogy ez lesz a piaci norma, sőt extrémebb eseteket is el tudok képzelni a jövőben. Te mit szólnál ha a következő Mass Effect-re 2 hónapot kellene várnod, ha nem fizetsz rá egy kis extrát, holott már kicsengetted érte a ~20 000 Ft-ot? Mert az EA-t ismerve addig fogják ezeket a határokat feszegetni, amíg végül tényleg ki nem borul a bili. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 29 perccel korábban, Nabopolasszar írta: Az a baj, hogyha a számok majd azt mutatják, hogy ez a stratégia bejön (és miért ne jönne be, hisz elég birka van a világon, akiket úgymond "behúzzák ezzel a csőbe"), akkor attól félek, hogy ez lesz a piaci norma, sőt extrémebb eseteket is el tudok képzelni a jövőben. Te mit szólnál ha a következő Mass Effect-re 2 hónapot kellene várnod, ha nem fizetsz rá egy kis extrát, holott már kicsengetted érte a ~20 000 Ft-ot? Mert az EA-t ismerve addig fogják ezeket a határokat feszegetni, amíg végül tényleg ki nem borul a bili. A Fifánál is ezt csinálják évek óta. Fizesd az alapjáték dupláját, és early accessként kapsz plusz 1 hetet vagy pár napot a "megjelenés előtt". Ami mondjuk multiplayerben ugyanúgy nehezen behozható előnyt tud adni, mint amikor valaki mikrotranzakciókkal tuningolja fel a csapatát. Elég pénzhajhász üzletpolitika, de hát ez egy profitorientált cég vagy mifene, úgyhogy nem meglepő a dolog. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Szerencsére vannak cégek, akik tényleg rengeteg pénzt, időt és energiát tesznek bele azokba a cimekbe amiket kiadnak a kezeik közül (ha már ez szóba jött: elkezdtem vinni a Red Dead Redemption 2-öt és egy csoda ez a játék). Ha egy cég azt mondja, hogy ők már pedig félkész játékokat adnak ki és lehúzásra mennek rá, akkor meg megérdemlik az ezzel járó negativ PR-t. Az hogy végülis a pénzért csinálják még nem indok mindenre. A félkész produktum boltba küldése és a játék függők kihasználása egyelőre nem törvénybeütköző üzletpolitika, de ez nem feltétlen jelenti hogy teljesen oké. Én nagyon remélem, hogy előbb utóbb a szabályozók észbe kapnak és például a mikrotranzakciókat úgy ahogy van betiltják. Ott például egyértelműen a függőkre épitenek. Azokra akik nem birnak leállni a mikrovásárlásokkal, mivel cserébe garantált sikerélményt kapnak. Ez szerintem nagyon hasonló szinten mozog a dilerkedéssel (akinek ez túlzásnak hangzik annak egy érdekes adat: a Forbes pár évvel ezelőtti cikke szerint a mobil játékforgalom 50 százalékáért a játékosok 0,15 százaléka felel... ők az úgynevezett "bálnák", akik szinte betegesen függnek a mobil appoktól). A kábszerárusitásnál se mondjuk hogy hát végülis a pénzért csinálja tehát miért ne, aki meg vesz tőlük az igy járt. A játékiparban eléggé elkanászodott néhány játékgyártó. Egy-két s*ggberúgást igazán kiérdemelnének ott páran. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Elirtam feljebb: a loot boxokat tiltanám be. A mikrotranzakciókat nem Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 12. (szerkesztve) 2 órával ezelőtt, Nabopolasszar írta: Te mit szólnál ha a következő Mass Effect-re 2 hónapot kellene várnod, ha nem fizetsz rá egy kis extrát, holott már kicsengetted érte a ~20 000 Ft-ot? Ha előre tájékoztatnak, és teljes szellemi józanságom és megfontoltságom mellett ennek ellenére kiadom a 20000-et rá, akkor türelemmel kivárom. Mert annak tudatában veszem meg, hogy tudom, hogy várnom kell majd. Ha nem tájékoztatnak előre, na, akkor lennék pipa. Teszem azt, előbb elérhetővé válik az új Mass Effect megrendelése, beígérnek fűt-fát, megveszem, és mondjuk a megjelenés előtt egy héttel jelentik be, hogy akkor most várjak még két hetet. Na, ez kihúzná annyira a gyufát, hogy nyúlnék a refund után. 16 perccel korábban, Bomarr írta: Elirtam feljebb: a loot boxokat tiltanám be. Erre ma már minden esély meg is van. A Star Wars Battlefront 2 balhéja után több ország is szorított a hurkon (Belgiumban és Hollandiában például a Counter-Strike-ban betiltották a lootboxokat, a svédeknél pedig 2019-től szerencsejátéknak fog számítani), szeptemberben pedig tizennégy európai és egy amerikai felügyelő szervezet fogott össze, hogy kivizsgálják az lootboxok (és más hasonló húzások) miatt egyre vékonyabb határt a játékok és a szerencsejátékok között. Plusz a tényleg durva negatív PR miatt a stúdiók inkább ráálltak arra, hogy kerülik, mint macska a vizet, és ez már a marketingjük szerves részét is képezi. Viszont én a mikrotranzakciót is erőteljesen korlátoznám, hogy ne lehessen pay-to-win játékokat csinálni, vagy ha ilyen játékot készítenek, akkor azt előre közöljék le. Ez persze érinti a lootboxokat is, de más módszerrel is ki lehet kényszeríteni. Az Activision külön programot fejleszt erre, olyan módszerekkel kísérletezik, amik például egy multis FPS-ben, ha lelő valaki, akkor a képedbe tolja, hogy a téged kiiktató milyen fegyvereket és felszerelést használt, és helyben felkínálja azt azonnal megvételre. Neked csak klikkelned kell. Azért ez is szemét húzás, ami a függőség és a győzni akarás kihasználásának legjava. Azt hiszem, ezért is maradok az egyjátékos játékoknál. Bár azért ott is vannak sunyi dolgok (a sztori végét DLC-ben adjuk ki, nyíltan kivágott tartalmak, amik első napi vagy későbbi DLC-ben jelenik meg - mondjuk első napi sztori DLC talán már nincs is, a Mass Effect 3 botránya után erről leszoktak). Meg valószínűleg, miután megjelent a Cyberpunk 2077 nem is akarok majd mással játszani. Szerkesztve: 2018. November 12. - Dzséjt 1 1 Válasz
RacerX Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 41 perccel korábban, Bomarr írta: elkezdtem vinni a Red Dead Redemption 2-öt és egy csoda ez a játék Sok jót hallottam arról a játékról. Végigviszem a Spider-mant aztán az jön. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 1 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Erre ma már minden esély meg is van. A Star Wars Battlefront 2 balhéja után több ország is szorított a hurkon (Belgiumban és Hollandiában például a Counter-Strike-ban betiltották a lootboxokat, a svédeknél pedig 2019-től szerencsejátéknak fog számítani), szeptemberben pedig tizennégy európai és egy amerikai felügyelő szervezet fogott össze, hogy kivizsgálják az lootboxok (és más hasonló húzások) miatt egyre vékonyabb határt a játékok és a szerencsejátékok között. Plusz a tényleg durva negatív PR miatt a stúdiók inkább ráálltak arra, hogy kerülik, mint macska a vizet, és ez már a marketingjük szerves részét is képezi. Viszont én a mikrotranzakciót is erőteljesen korlátoznám, hogy ne lehessen pay-to-win játékokat csinálni, vagy ha ilyen játékot készítenek, akkor azt előre közöljék le. Ez persze érinti a lootboxokat is, de más módszerrel is ki lehet kényszeríteni. Na ezt maximálisan támogatnám. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 1 órával ezelőtt, RacerX írta: Sok jót hallottam arról a játékról. Végigviszem a Spider-mant aztán az jön. Azt kell mondjam, hogy a Red Dead Redemption 2 hosszú idő után az egyik első olyan cím, ami kiérdemli a forradalmi jelzőt. Azok a műfajok amiket követek évek óta tyúklépésben araszolnak előre és mindig csak egy picit fejlődnek az elődökhöz képest. Ami nem feltétlen gond, mert igy is van rengeteg szórakoztató játék. De ez most végre egy komoly, nagy lépés előre, legalábbis a nyilt világú gémek között. Csak pár órája játszom, de állandóan valami érdekes újitásba futok amit még ebben a műfajban soha nem láttam korábban. Bámulatos ahogy például a hó ráesik a kabátunkra, aztán ahogy bemegyünk melegedni látni ahogy szépen lassan elolvad a ruhánkon. A ló meg már akkor elkezd nyugtalankodni ha a távolban feltűnik egy ragadozó. Meg kell nyugtatni ahhoz, hogy magához térjen. De ott van például az állatnyúzás: ez rengeteg játékban szerepel. Általában igy jutsz prémhez. Itt is csak épp az RDR2-ben nem egy elnagyolt animációt mutatnak hanem konkrétan látod, ahogy a főszereplő lefejti a bőrt. Oké, biztos valakit ez kiborit de mutatja azt az elképesztő aprólékosságot, amivel a játék készült. Egyelőre ami igazán csúcs nekem, azok az NPC-k. Teljesen természetesen reagálnak rád, felismernek ha már találkoztál velük, és ha valami emlékezeteset csináltál elöttük -mondjuk a szemük láttára bemostál valakinek- akkor azt van hogy felemlegetik még akkoris ha egyébként ilyen "senki NPC"-k akik egyébként nem adnak küldetést. Az animációjuk áll leejtős. Az elején mikor még abban a fázisban voltam hogy mindenre rácsodálkoztam simán leültem egy fickó elé aki csak a bablevesét ette. De ebbe is rengeteg fantáziát tettek. Néhol a legyeket kergette, máskor picit félrenyelt és megütögette a mellkasát és ezt se a végtelenségig mert idővel eltolta a kaját magától. 3 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. (szerkesztve) A fentiek szellemében áldom a jószerencsémet hogy borzasztóan, baromira, és rettenetesen nem érdekel a multiplayer. Dzséjthez hasonlóan csak singleplayer. Úgyhogy megyek is és nyomom tovább az Uncharted 4-et. Szerkesztve: 2018. November 12. - Frenkie Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 4 órával ezelőtt, Bomarr írta: Azt kell mondjam, hogy a Red Dead Redemption 2 hosszú idő után az egyik első olyan cím, ami kiérdemli a forradalmi jelzőt. Azok a műfajok amiket követek évek óta tyúklépésben araszolnak előre és mindig csak egy picit fejlődnek az elődökhöz képest. Ami nem feltétlen gond, mert igy is van rengeteg szórakoztató játék. De ez most végre egy komoly, nagy lépés előre, legalábbis a nyilt világú gémek között. Csak pár órája játszom, de állandóan valami érdekes újitásba futok amit még ebben a műfajban soha nem láttam korábban. Bámulatos ahogy például a hó ráesik a kabátunkra, aztán ahogy bemegyünk melegedni látni ahogy szépen lassan elolvad a ruhánkon. A ló meg már akkor elkezd nyugtalankodni ha a távolban feltűnik egy ragadozó. Meg kell nyugtatni ahhoz, hogy magához térjen. De ott van például az állatnyúzás: ez rengeteg játékban szerepel. Általában igy jutsz prémhez. Itt is csak épp az RDR2-ben nem egy elnagyolt animációt mutatnak hanem konkrétan látod, ahogy a főszereplő lefejti a bőrt. Oké, biztos valakit ez kiborit de mutatja azt az elképesztő aprólékosságot, amivel a játék készült. Egyelőre ami igazán csúcs nekem, azok az NPC-k. Teljesen természetesen reagálnak rád, felismernek ha már találkoztál velük, és ha valami emlékezeteset csináltál elöttük -mondjuk a szemük láttára bemostál valakinek- akkor azt van hogy felemlegetik még akkoris ha egyébként ilyen "senki NPC"-k akik egyébként nem adnak küldetést. Az animációjuk áll leejtős. Az elején mikor még abban a fázisban voltam hogy mindenre rácsodálkoztam simán leültem egy fickó elé aki csak a bablevesét ette. De ebbe is rengeteg fantáziát tettek. Néhol a legyeket kergette, máskor picit félrenyelt és megütögette a mellkasát és ezt se a végtelenségig mert idővel eltolta a kaját magától. Wow. Nagyon erősen gondolkodom rajta, hogy ez lesz az első nem Star Wars és nem sport játék, amit megveszek Xboxra. A fenti témához: én is maximálisan támogatom a lootboxok betiltását. Viszont szerintem félreértés van a Battlefield kapcsán - az Early release szerintem nem félkész játék idő előtti kiadását jelenti, hanem a teljes, valódi játék korábbi hozzáférését. Ha fizetsz plusz pénzt, hamarabb el kezdheted tolni. Ennyi. Legalábbis a Fifánál így volt. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 12. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 12. 9 perccel korábban, Donát írta: A fenti témához: én is maximálisan támogatom a lootboxok betiltását. Viszont szerintem félreértés van a Battlefield kapcsán - az Early release szerintem nem félkész játék idő előtti kiadását jelenti, hanem a teljes, valódi játék korábbi hozzáférését. Ha fizetsz plusz pénzt, hamarabb el kezdheted tolni. Ennyi. Legalábbis a Fifánál így volt. Jól gondolod, a "teljes játékot" (azért tegyük ezt szépen idézőjelbe) adják ki, de az early access kifejezés (nem early release!) nem így épült be a videojátékos kultúra köztudatába. Az early access egyfajta üzleti modell, amikor játékosok támogathatják egy független (indie), kis fejlesztőcsapat éppen készülőfélben lévő játékát, cserébe hozzáférhetnek a program pre-alfa, alfa, pre-béta, béta változatához, valamint megoszthatják észrevételeiket, javaslataikat és kívánságaikat a fejlesztőkkel. Ahogy Nabo is írta, a játék elkészülését szolgálta, olyan fejlesztőket támogathatunk early accessben, akik mögött nem áll egy EA, 2K vagy Activision, így nehezen szerezhetnek pénzt egy-egy játék elkészítésére. Ezeket nevezzük indie fejlesztőknek. Szóval az early access kifejezés valóban azt takarja, hogy idő előtt kiadnak félkész játékokat, pontosabban szólva, fejlesztés alatt álló, de már többé-kevésbé játszható játékokat. A Valve a Steamen egy külön szekciót is futtat, hogy támogassa ezt a modellt. Az más kérdés, hogy a Valve igen komoly hasznot szerez ebből, és teli van a Steam Early Access trágya, játéknak még jó indulattal sem nevezhető szemetekkel, amiken jól megszedik magukat a "fejlesztők". Fontos, hogy az early accessben csak a játékért fizetsz, és általában valamennyivel kevesebbet, mint amennyibe teljes áron fog kerülni (viszont itt is vásárolhatsz extrákat, mind a DLC-k, soundtrackok, stb.), persze kockáztatod, hogy sosem készül el a program vagy eleve szemetet vettél és az is marad. Ami az early access címek nagyjából 90%-ra igaz is. Az Origin Access prémium szolgáltatásába kínált játékokra az early release vagy a premium access jobb kifejezés lenne, de a fenti képen látható, hogy az EA nem ezt használta. A Battlefield 5 meg azért van félkész játéknak titulálva, mert rengeteg eleme még valóban fejlesztés alatt áll és csak később adják hozzá a játékhoz, például a battle royale módot, rengeteg kozmetikai elemet, ha jól emlékszem, némelyik játékmódban még a járművek sem leszek elérhetőek, és még a mikrotranzakciót sem élesítették, stb. Ezt előre közölték ugyan, de az a helyzet, hogy a Battlefieldnél, ahogy a Battlefrontnál is már rég megszokott ez a húzás, csak most az EA nem sumákolt, nem nézett senkit hülyének, hanem nyíltan, előre közölte, hogy így fog eljárni. Persze mi meg tudtuk, hogy így lesz, de én fejlődésnek értékelem, hogy kivételesen nem néztek komplett hülyének, és nem álltak elő a süket PR dumáikkal (ami késik, nem múlik). Ilyen tekintetben az early access még illene is rá, csakhogy a DICE nem indie fejlesztőcsapat, és a közösség támogatása nélkül is elkészül a játék. Ráadásul itt nem csak a játékért, de még a szolgáltatásért is fizetni kell, amin át elérheted. Szóval pofátlanság early accessként hivatkozni a Battlefield 5 premium szolgáltatásban nyújtott korai elérhetőségére. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 13. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 13. Na, mivel a Witcher 2-ben Letho felb*szta az agyamat, szuszaként pár szót írok a The Witcherről, amit nemrég fejeztem be. Kicsit tartottam a játéktól, amikor elkezdtem vele játszani, elvégre 2007 nem ma volt, és bár a megjelenésekor három alkalommal is végigjátszottam, azóta talán egyszer nyúltam hozzá, ha hozzá nyúltam. És hát na, már a második rész is hatalmas ugrás az elsőhöz képest, a legfrissebb emlékeim viszont a háromról vannak, aminek mintha köze sem lenne az első részhez. És azért na, ott a grafika és a többi dolog is, ami az elmúlt 11 évben azért nagyot fejlődött. Éppen ezért engem is meglepett, mennyire könnyen berántott a The Witcher. Igen, rondán öregedett. A mai RPG-kben még a párbeszédekben is élnek a karakterek, vagyis hát az is jellemző, ebben meg állnak egymással szemben, mint a tök, arcjátékuk meg annyi van, mint Steven Seagalnek. Ráadásul ebben a játékban még a hangok is elég gyatrák, kevés karakternek van olyan hangja, amire azt mondom, hogy a játéka nem kínos. Nem is csoda, hogy a következő részre Geralt kivételével mindenki új hangot kapott. Nem is bánom, még a jobbakat sem, talán kicsit Triss hangjáért fáj a szívem, mert Jules de Jongh jól hozta Trisst - bár mégsem szomorkodom, mert Jaimi Barbakoff jobban illik hozzá, de Jongh-t meg hallgathatom, amikor a Mass Effect: Andromedával játszom (ő Cora hangja). Szóval, sok részleten érezni, hogy az idő bizony eljárt a The Witcher fölött. Amin nem, az a hangulat és a sztori. Ennyi év kihagyása tökéletesen alkalmas volt, hogy csak kevés dologra emlékezzek a játék történetéből, így a nosztalgia mellett az újra felfedezés is hajtott. És bizony remek sztorija van, amit a gyér magyar felirat (a szinkront véletlen sem kapcsoltam már be, de végül a feliratot is angolra láttam, mert ennek a ferdítője tuti búcsúban lőtte a nyelvvizsgáját, ennél sz*rabb magyarítás nincs a világon, állítom) ugyan megpróbál elrontani, de nem szabad hagyni neki. Bár varázslók és szörnyvadászok a főhősök, és alig pár száz évvel vagyunk túl az ezredfordulón, itt akkor is kábítószerdílereket és terroristákkal kell hadakoznunk, na meg rengeteg politikai kavarásban részt vennünk. Persze Geralt egy professzionális szörnyvadász, így a Szalamandra bandatagjai és a scoia'tel tünde és törp terroristái mellett azért levág pár száz vízbefultat, fojtólidércet, nadályt, óriás százlábút, szúrbozótot és szúrcsohót, megtöri strigák, farkasemberek, éjlidércek és déllidércek átkát (már ha akarja, mert le is vághatja őket a fenébe, minek az a sok macera ), persze jó pénzért. A játék hangulata amúgy szerintem még mindig szenzációs. Tapintani a sötét középkort. Mocsok, dekadencia, ostobaság, vallási fanatizmus, elnyomók és elnyomottak. Saját testvérének gyereket csináló királyok, szabadságért küzdő másfajúak, ostoba papok, akik parasztlázadást szítanak egy boszrokány miatt, míg a rohadt papja gyerekekkel kereskedik és a helyi csempésszel puszipajtás. Katonák, akik kábszerfüggőek, nőket erőszakolnak és ölnek meg... És még csak a Vízima nevű város külvárosában járunk, hol van még maga a város? De az idilli Homályvíz sem jobb hely, csak ott lassabban telik az élet és színesebb a világ. Egyszóval, a The Witcher hangulata tömény, komor és komoly. Ugyanakkor simán meg lehet itt is találni a vidámságot, merthát leülhetünk kockapókerezni a helyi szerencsejátékosokkal, vagy versenyt igazunk a kocsmákban a törzsvendégekkel és Geralt még a szerelmet is megtalálhatja. Apropó, a játékban akad erotika, de ezt elég faramuci módon csinálja, merthogy itt ez az egész nem több kártyatyűjtögetésnél. A két főbb női karakternél azért kell dolgozni a szexkártyáért, de a többi nő - akikből akad szép számmal - már attól is szétteszik a lábukat, ha ajándékot kapnak. No comment... Ami furának tűnhet a Witcher 2-3 után, az a harcrendszer, merthogy itt egy ritmikus rendszer van. Az egérrel mozgatható ikonon felvillannak jelek, ezek ritmusában kell nyomogatnunk az egérgombot, és így gyűlnek a kombók, amik hatására Geralt egyre látványosabban és keményebben vág oda. Talán kicsit bonyolultnak tűnhet, de amúgy nem az. Ha ráérzel a ritmusra, kisujjból hozod a 4-es és 5-ös kombókat. Emellett két kardot kell használni, ezüstöt a szörnyek, acélt az emberek (a másfajta szörnyek) ellen. E kardokhoz három-három stílus jár: gyors (a fürge ellenfelek ellen), erős (a benga ellenfelek ellen) és csoportos (a tömegmészárláshoz). A váltás könnyű, jó gombkiosztással nagyon dinamikusan lehet váltani. Ha negatívumot kéne kiemelnem, mármint a szexkártyázáson túl (ez nagyon gagyi, főleg a W2-3-hoz képest), az a frusztrálóan kicsi invertory, és az, hogy bitang sokat kell fel és alá rohangálni. Hiányzott Keszeg, no. Meg az a tény, hogy ez a játék még mindig egy technikai szörnyszülött, mert bár a CD Projekt RED anno rengeteg patch-et kiadott hozzá, majd jött a még inkább meggyúrt Enhanced Edition, az a helyzet, hogy még mindig hajlamos minden átmenet nélkül kivágni az asztalra, és olyan FPS dropok vannak, hogy ihaj. Képzeljétek el, amikor egy 2007-es játék, ha nem is vészesen, de láthatóan beszaggat egy olyan gépen, amin a 2015-ös Witcher 3 fullon röccenés nélkül fut, pedig a játék százszor akkora, ezerszer szebb és milliószor összetettebb. Eme hibák viszont nem gátoltak meg abban, hogy végig élvezzem a The Witchert, ami egyszerre volt újra felfedezés és nosztalgiamenet. És most megyek vissza, és megpróbálom alaposan kupánvágni azt a huncut királygyilkost. Válasz
Nabopolasszar Hozzászólás ideje: 2018. November 13. Hozzászólás ideje: 2018. November 13. 8 perccel korábban, Dzséjt írta: Hiányzott Keszeg, no. Hát ezt nehezemre esik elhinni Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 13. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 13. 54 perccel korábban, Nabopolasszar írta: Hát ezt nehezemre esik elhinni Most miért? Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2018. November 13. Hozzászólás ideje: 2018. November 13. A keszeget én csak sütve szeretem. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 23. (szerkesztve) Hát emberek, szomorú hírt kell közölnöm. Elárultam a PC Master Race-t. PS4 tulajdonos lettem. És már meg is van az Uncharted 4: A Thief's End, a The Last of Us Remastered, a Ratchet & Clank és a God of War. Az első három magához a konzolhoz járt, a GoW-t meg a bolt adta ingyen, ahol a konzolt vettem. Szerkesztve: 2018. November 23. - Dzséjt 7 Válasz
RacerX Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Üdv a klubban! Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Hozzászólás ideje: 2018. November 23. 41 perccel korábban, Dzséjt írta: Hát emberek, szomorú hírt kell közölnöm. Elárultam a PC Master Race-t. PS4 tulajdonos lettem. Szuper! Melyik játékot akarod először végigtolni? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Hűűű... Jó kérdés. Kicsit most jelentkezett nálam a bőség zavara. Nem hittem volna, hogy már az első nap a birtokomba kerül három játék is, ami roppant mód érdekel. Alapvetően anno a The Last of Us volt az első játék, ami miatt PS4-et akartam venni, és azért is esett erre a konzolcsomagra a választásom, mert ebben benne volt az is. Viszont témáját tekintve az Uncharted 4 jobban érdekel, azt viszont sorban szeretném kijátszani. A sógornak megvan a trilógia, szóval csak kölcsön kell kérnem. Viszont olyan snassz lenne 11 éves játékkal (még ha felújított is) elveszteni a konzolszüzességemet. A God of War alapvetően úgy állt a listámon, hogy nagyjából az utolsó helyet foglalta el, mert se a széria, se a téma nem hoz különösebben lázba még fél éve sem. Aztán te galád módon megmutattad nekem, és megtetszett a rövid próbakör után, ezért is csaptam le a konzolra már tegnap (meg akartam várni a pénteket, ma már 5000 forinttal olcsóbban is megvehettem volna, de...), mert ingyen adták hozzá a GoW-t. Még az sem segít a döntésben, hogy esetleg abban merüljek el, amivel még egyáltalán nem játszottam, mert mindegyiket kipróbáltam már valahol. Még a korai Unchartedekhez is volt szerencsém. De valószínűleg a God of War lesz. Tetszett, új játék, sok jót hallottam róla, és ha már megvan, nehogy már ezt hagyjam utoljára (meg se a Detroit, se a Red Dead Redemption 2 nincs meg, amik azért megkönnyítenék a döntést). 2 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Hozzászólás ideje: 2018. November 23. 1 órával korábban, Dzséjt írta: Hát emberek, szomorú hírt kell közölnöm. Elárultam a PC Master Race-t. PS4 tulajdonos lettem. És már meg is van az Uncharted 4: A Thief's End, a The Last of Us Remastered, a Ratchet & Clank és a God of War. Az első három magához a konzolhoz járt, a GoW-t meg a bolt adta ingyen, ahol a konzolt vettem. Gratulálok hozzá. Te tényleg megérdemled. Viszont mindenféle szabadidő programodat mondd le az elkövetkezendő 1 évben. Így egy év után azt mondom hogy nagyon megérte. Tényleg az hogy berakod a lemezt vagy csak elinditod és megy. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Szerző Hozzászólás ideje: 2018. November 23. Köszi, Frenkie. Aki fel akar venni barátnak PSN-en, az már megtalálhat a jó öreg nicknevemen. Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.