Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Dzséjt írta:

Nincs. Mondtam, valójában nem upgrade-et veszel, hanem az egész játékot, ergo két Horizon: Zero Dawnod lesz. Ha digitálisan vennéd meg, akkor annyi lenne, hogy egy menüből ki kéne választanod azt a változatot, amelyiket telepíteni akarod, és csak azt tölti le. Lemezen viszont, ha még nincs fent a PS5-ös változat, amit netről szed le, akkor a lemezről elkezdi telepíteni a PS4-es változatot. És mindig ott lesz a PS5-ös változat mellett a telepítetlen PS4-es változat képe is.

Szóval egyszerűen kezeld két különálló játékként, amiből az egyik lemezen van, a másik online, csak a lemez maga mindkét változathoz kelleni fog - igazából a legegyszerűbb online megvenni a PS4-es változatot, mert akkor nem kell a lemezzel szüttyögni.

Azthiszem értem. Csak lemezen kapni Zero Down Complete Edition t 6500-ért. A store-ban, meg  15 jelenleg. Matekozgattam, hogy lenne a legolcsóbb. 

Szóval lehet, hogy ez a "telepítés-megszakítás, aztán irány a store" lesz majd 31-e után ahogy javasoltad. 

De fázom kicsit tőle nem csináltam még ilyet. Meg, hogy egyazon játék két külön csempe legyen a menüben, miközbe az egyik fent sincs, hát kicsit bántja a szépérzékemet. 

Köszi a válaszokat, bocs ha fárasztó vagyok. 

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
9 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

De fázom kicsit tőle nem csináltam még ilyet.

Bonyolultnak tűnik, de amúgy két perces művelet. Egy, ha van már rutinod is. Amúgy jó ötlet lemezen megvenni abból a szempontból, hogy most a Sony direkt felvitte a Store-ban a játék árát, hogy elkerüljék azt, amire te készülsz: olcsón megveszed a PS4-es változatot, aztán ropiért megszerzed a PS5-ös upgrade-et.

Mondjuk szerintem a nagy többség, aki ennyi idő alatt nem vette meg, amikor occó volt vagy nem zsákolta be a több ingyenes lehetőség esetén sem, azokat annyiranagyon nem is érdekelte, és most sem akarnák megvenni, ha nem jönne a remaster - és valószínűleg, ha meg is veszik, akkor sem játszanának vele. A hozzád hasonlóak persze a kivételek, ráadásul te még azok közt is kivétel vagy, mert van eszed ahhoz, hogy kijátszd a Sony akcióját. Mások csak odáig jutnak el, hogy kárognak a Facebookon. Szóval respect ezért!

 

9 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

Meg, hogy egyazon játék két külön csempe legyen a menüben, miközbe az egyik fent sincs, hát kicsit bántja a szépérzékemet. 

Van egy biztos mód arra, hogy elkerüld ezt a embereket megborzongató problémát: vedd meg teljes áron a PS5-ös változatot. :P Nem sokkal lesz drágább, mint a PS4-es változat, csak úgy 14 ezer forinttal. Szerintem a szépérzék nyugalma ennyit simán megér. Végül is hatalmas nagy képekről van szó, amit az ember órákon át folyamatosan lát. Én személy szerint nem is tudom, hogy bírom ki ezt a látványt minden nap épp ésszel:

1MJ0xh8.jpeg

 

The Last of Us Part 2 és Cyberpunk 2077 egyazon gépen PS4 és PS5 változatban (a PS4-es változat egyik esetben sincs telepítve, ezt jelzi a képek alatt lévő szürke csík, ami még plusz belerondít a szépérzékekbe :evil: ). Kész katasztrófa, amióta telepítettem e két játékot, becsukott szemmel működtetem a PS5-öst, mert ez ugye képkiállítás és nem játékkonzol, aminek ezt a menüjét kábé 30 másodpercig (se) látja az ember, míg elindítja a játékot. :P 

 

Szerk.: most megnéztem, ha kiveszem a The Last of Us Part 2 lemezt a gépből, akkor a PS4-es kisképe eltűnik. Szóval lehet, hogy a Zero Dawnnál is csak addig kell elviselnie a szépérzékednek ezt a kínt, amíg bent van a lemez. :) 

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
12 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Bonyolultnak tűnik, de amúgy két perces művelet. Egy, ha van már rutinod is. Amúgy jó ötlet lemezen megvenni abból a szempontból, hogy most a Sony direkt felvitte a Store-ban a játék árát, hogy elkerüljék azt, amire te készülsz: olcsón megveszed a PS4-es változatot, aztán ropiért megszerzed a PS5-ös upgrade-et.

Mondjuk szerintem a nagy többség, aki ennyi idő alatt nem vette meg, amikor occó volt vagy nem zsákolta be a több ingyenes lehetőség esetén sem, azokat annyiranagyon nem is érdekelte, és most sem akarnák megvenni, ha nem jönne a remaster - és valószínűleg, ha meg is veszik, akkor sem játszanának vele. A hozzád hasonlóak persze a kivételek, ráadásul te még azok közt is kivétel vagy, mert van eszed ahhoz, hogy kijátszd a Sony akcióját. Mások csak odáig jutnak el, hogy kárognak a Facebookon. Szóval respect ezért!

 

Van egy biztos mód arra, hogy elkerüld ezt a embereket megborzongató problémát: vedd meg teljes áron a PS5-ös változatot. :P Nem sokkal lesz drágább, mint a PS4-es változat, csak úgy 14 ezer forinttal. Szerintem a szépérzék nyugalma ennyit simán megér. Végül is hatalmas nagy képekről van szó, amit az ember órákon át folyamatosan lát. Én személy szerint nem is tudom, hogy bírom ki ezt a látványt minden nap épp ésszel:

1MJ0xh8.jpeg

 

The Last of Us Part 2 és Cyberpunk 2077 egyazon gépen PS4 és PS5 változatban (a PS4-es változat egyik esetben sincs telepítve, ezt jelzi a képek alatt lévő szürke csík, ami még plusz belerondít a szépérzékekbe :evil: ). Kész katasztrófa, amióta telepítettem e két játékot, becsukott szemmel működtetem a PS5-öst, mert ez ugye képkiállítás és nem játékkonzol, aminek ezt a menüjét kábé 30 másodpercig (se) látja az ember, míg elindítja a játékot. :P 

 

Szerk.: most megnéztem, ha kiveszem a The Last of Us Part 2 lemezt a gépből, akkor a PS4-es kisképe eltűnik. Szóval lehet, hogy a Zero Dawnnál is csak addig kell elviselnie a szépérzékednek ezt a kínt, amíg bent van a lemez. :) 

Egy sor is elég a szarkazmusból, nem kell egy egész hsz, hogy érezzem! 

De mellette informatív voltál, készséges és hasznos. Köszönöm szépen az infókat a Horizonnal és a PS5-ös természetével kapcsolatban! 

Jajj, még valami! Akkor jól gondolom, hogy külön trófeakészlete is van a két verziónak? 

Szerkesztve: - csoli1138
Hozzászólás ideje:
2 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

Jajj, még valami! Akkor jól gondolom, hogy külön trófeakészlete is van a két verziónak? 

Igen, mindkettőnek megvan a maga trófeakészlete, de az egyes trófeák ugyanazok. Imigyen, ha importálod a PS4-es mentéseidet, és elindítod a PS5-ös változatot, akkor addig a pontig az összes trófeát aktiválja PS5-ön, amit PS4-en már megszereztél. Ha kiplatináztad és betöltöd az utolsó mentésed, akkor a PS5-ön is automatikusan kiplatinázza (csudajó hallhatni, ahogy sorban oldódnak fel). És hopp, így lehet az embernek instant platinája. :) Viszont ez az eddigiek alapján csak a Sony belső fejlesztésű játékaira igaz, mert a Cyberpunk 2077-nél és a The Witcher 3: Wild Huntnál nem működött. Bár ezeknél is ugyanazok a trófeák, a régi állás betöltése nem eredményezte a trófeák feloldását.

Hozzászólás ideje:

A simából nekem csak a két NG+ és az "összes" achi hiányzik. Sajnos ahogy néztem, nem a meglevő app lesz upgradelve Steamen, így az új nulláról indul, hacsak nem vesz be régi mentett állást, és retroaktívan nem adja meg az achikat, mint pl. az EA cuccok (ebből a szempontból különösen vicces volt a SW:TOR első indítása 10 évnyi múlttal).

Hozzászólás ideje:

Ja, PC-n sajnos az egész mentési importálás nem működik, ez csak a PlayStationön fícsör. Nem mintha PC-n nem lenne megoldható, de azért a Sony mégis a PS5-öst preferálja jelenleg. Mondjuk ez utóbbi is vicces abból a szempontból, hogy most a PS5 Pro "zászlóshajója" a Horizon: Zero Dawn Remastered lesz, ami alapvetően egy PS4-es játék. :lol:

  • 4 héttel később...
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

A Dragon Age franchise:

 

Az utóbbi pár évben játszottam az összes Dragon Age játékkal és meg kell mondjam, hogy az egyik kedvenc franchiseommá vált.

 

Egész pontosan csak az Originst és az Inquisitiont vittem végig, plusz egy-két DLC-t, amik igazán hozzáadtak az alapsztorikhoz, de a többi rész is rendbe volt, csak nem rezonáltak velem annyira.

 

Nekem ez volt az első dark fantasys RPG élményem, úgyhogy eléggé üdítően hatott.

 

Nagyon érdekesnek találtam, ahogy a BioWare fogta az ismerős fantasy elemeket és csavart egyet rajtuk meg egyfajta komorabb realizmust ültetettek Thedas világába, ami árnyalt, rétegelt, sok-sok lore-ral.

 

Előkerülnek benne olyan témák, mint a rasszizmus, osztálybeli különbségek, a hit, a fanatizmus, a politikai játszmázás, a szexualitás, mit jelent vezetőnek lenni stb.

 

Ezeknek köszönhetően persze volt, hogy jó nehéz döntéseket kellett meghoznom a játékban, pláne az Inquisition kínzott előszeretettel ilyenekkel, de ezért imádtam/tiszteltem is.

 

Sok benne az érdekes szerethető vagy épp utálható karakter, akik annak rendje és módja szerint rendesen meg is mozgatják érzelmi téren az embert, plusz ők határozzák meg magának a játékélmény minőségének a nagy részét is. Az én kedvenceim között pl. ott van Varrick, Morrigan, Alastair és Dorian, hogy csak egy párat említsek.

 

Az egyik legérdekesebb aspektusa a Dragon Age-nek számomra a túlvilági erők működése és az a körüli rejtélyek. Továbbá az, hogy mi Thedas valódi történelme, ami a mítoszok/hiedelmek mögött meghúzódik.

E téren szintén az Inquisition kezdett egyre több izgalmas dolgot elhinteni.

 

Nálam sok téren betalált ez a franchise. :)

 

Ha meg már felhoztam, akkor itt vannak az új rész előzetesei. Szerintem ígéretesnek tűnik.

 

 

Szerkesztve: - LordGravon
Hozzászólás ideje:

Bár nem játszottam egyik Dragon Age-dzsel sem, de a videok alapján amit láttam, nekem nem tűnik Dark Fantasynak. Rasszizmus, politika, sex stb. van a Witcherben is, de az se lesz ettől Dark Fantasy. Dark Fantasy az aminek olyan elcseszett világa van, mint pl. a Souls gameknek.

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Darth Cupsy írta:

Bár nem játszottam egyik Dragon Age-dzsel sem, de a videok alapján amit láttam, nekem nem tűnik Dark Fantasynak. Rasszizmus, politika, sex stb. van a Witcherben is, de az se lesz ettől Dark Fantasy. Dark Fantasy az aminek olyan elcseszett világa van, mint pl. a Souls gameknek.

Én legalábbis a neten azt láttam, hogy a Dragon Age-t és egyébként a Witchert is dark fantasyként jellemzik. Tapasztalatom szerint mindkettőre illik a leírás, tehát kinek mi számít komornak.

Hozzászólás ideje:

Witcher-játékokban bőven akad horror elem (szörnyvadász a főhős, a szörnyek meg horrorelemek, ráadásul sokat elég horrorisztikus környezetben kell elcsípni, szóval akad benne bőven parafaktor), a sztori meglehetősen sötét, a világ úgyszintén (nem tudom, hogyan lehetne vidámként definiálni egy olyan világot, ahol a politika, a járványok, a vallás és a szörnyek miatt ezrek halnak meg és ez a játékban alaposan reprezentálva van a rothadó hullák százaival kirakott csatatereken - ahol a dögevő szörnyetegek sűrűn megfordulnak -, a mágján elégett hullákkal szögezett városok főutcájával, stb. az egész trilógiában küszöbön álló világvégéről nem is beszélve). A végkifejlett pedig csak akkor lesz többé-kevésbé pozitív, ha három játékon keresztül hozod meg a legmegfelelőbb döntéseket úgy, hogy a döntés pillanatában azt sem tudod, hogy az egész sztorit befolyásoló döntést hoztál-e meg vagy csak olyat, ami azt határozza meg, kit visz ágyba Geralt. És még ebben az esetben is rajtad áll, hogy pozitívnak értékeled-e azt a végkifejletet.

 

 

A Dragon Age-ről nem tudok nyilatkozni. Az Origins tetszett, de mély nyomot nem hagyott bennem, nem is emlékszem sokra. Egyedül Morrigan az, aki megmaradt az emlékezetemben. A Dragon Age 2-vel még játszottam, de hatalmas csalódás volt és a mai napig az egyik legunalmasabb játéknak tartom, amihez szerencsém volt. Részben ez a csalódás hozzájárult ahhoz, hogy az Inquisition és ez az új epizód már nem is érdekelt, és végül az Inquisition ki is maradt nekem, mert közben befutott a The Witcher 3: Wild Hunt, ami után nekem már semmi affinitásom nem maradt, hogy a Dragon Age-re akár csak ránézzek. Annyira nem, hogy egészen hétfőig azt sem tudtam, hogy az új rész végre elkészült és most jelenik meg. És erről is csak azért értesültem, mert egy fórumon azt ecsetelték, hogy a Sony nem véletlen dobja ki a Horizon: Zero Dawn Remasteredet október 31-én. Ezt szánta kihívónak a The Veilguarddal szemben.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Akkor a legtöbb fantasy dark fantasy, mert szörnyek majd mindegyikben vannak és elég sokban a világvégét vagy a még annál is rosszabbat elhozó főgonoszságosságot kell megállítani.

Szerkesztve: - Darth Cupsy
Hozzászólás ideje:

Attól függ, hogyan ábrázolják a szörnyeket, meg mennyire pusztító az a világvége, és igen, mennyire nyomasztó a hangulat. A The Lord of the Rings tuti nem dark fantasy, a Star Wars sem, de a The Witcher játékok azok, az hótszentség.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Horizon: Zero Dawn Remastered

Egy újabb ütős remaster született. Igen, lehet azt állítani, hogy a Horizon: Zero Dawn a mai napig szép, és ez nem is fals állítás, önmagában nézve tényleg a mai napig remekül fest. Noha azért van néhány szegmense, ami miatt már a maga idejében is felvonta az ember a szemöldökét, gondolok itt első sorban a mimikára és arra, hogy a párbeszédek során a karakterek robotikusan merevek, ami a 2010-es Mass Effect 2 óta elavult dolog. Ugyanakkor, ha odatesszük mellé a DLC-jét, a Frozen Wilds-ot, már elkezdenek szembeötleni a látványbeli különbségek. Ott jobb a mimika animációja, a párbeszédek már a 2010-es évek szintjét hozzák, a hóban Aloy nyomot hagy, stb. És, ha a folytatást, a Forbidden Westet tesszük mellé, hát ég és föld. Ami azért is lenyűgöző, mert csak 5 év van a két játék között, mégis, grafikailag hatalmas a különbség a két játék között, és ezt a szakadékot csak tovább növelte a második rész DLC-je, a Burning Shores, ami még a Forbidden Westhez képest is szebb (noha már nincs olyan látványos különbség, mint a Frozen Wilds és az első epizód között).

Ezt a szakadékot hidalta át a Horizon: Zero Dawn Remastered, amit a Guerilla Games irányítása alatt a Nixxes készített el - e csapatnak több mint 20 éves tapasztalata van a portolások és remasterelések terén. Ez meg is látszódik a Zero Dawn Remastereden, hiszen a játék elképesztően megújult, a csapat képes volt felhúzni a játékot a Forbidden West szintjére. Persze nagy mázli, hogy mindkét játék a Decima motort használja, így sok mindent átemelhettek. Példának okáért a visszatérő szereplőknél - mint Aloy, Erend vagy épp Varl, hogy csak a három legfontosabbat említsem meg - a Forbidden West-ben látható modelleket használták fel, szóval 100 százalék ugyanúgy néznek ki és ugyanúgy mozognak. Ugyanez igaz azokra a robotokra, amik mindkét részben megjelennek, bár ez nem jelenti azt, hogy a Zero Dawn-exkluzív robotok, mint például a Sawtooth vagy a Strider, rondábbak, hiszen ezeket is felhúzták. És végre a karakterek nem mereven állva beszélgetnek, hanem gesztikulálnak, sőt a főküldetéseknél további anámciókat is kaptak. (Bár azért a csere nem mindenhol érvényesül, a jelentéktelenebb mellékküldetések NPC-inél a mimika a régi maradt).

Ami pedig a környezetet illeti, hát váó. Nem csak az remek, hogy ezúttal már az alapjátékban is nyomot hagy Aloy a hóban, hanem a dzsungelek úgy néznek ki, mint a Forbidden Westben. Sűrűek, színpompásak, susognak a fák, lengedeznek a fűszálak, mindenfelé bogarak röpködnek, és mintha az állatállomány is megnövekedett volna - noha új állatfajok nem jelentek meg, hiszen azt a lore nem engedi. De például Meridian is alaposan megszépült, egyrészt itt is több a növény, másrészt jóval több az ember is. Anno kicsit vicces volt, hogy Aloy panaszkodik a tömegre, miközben alig lézengett valaki az utcákon (oké, a nora falvakhoz képest nagyobb volt a nyüzsi). Most már tényleg nagy a jövés-menés, a piacok élettel teliek, az ivók előtti padokon változatos bandák gyülekeznek, és így tovább. És észrevehető napi rutin is, például a hajnal közeledtére a papok kigyűlnek egy teraszra, aztán jönnek a hívők is, és elkezdődik a reggeli ima.

Emellett immár a Dualsense kontrollert is kihasználja a játék, a haptikus rendszer és a mozgáskövetés olyasmi, amit a Forbidden West után nagyon hiányoltam a Zero Dawn-ból (hasonlóan voltam a The Last of Us Part 2-vel a remasterelése előtt - csak ott még fura is volt, hogy az első rész fejlettebb, mint a folytatás). További újdonság, hogy megkaptunk néhány fegyvert és ruhát a Forbidden Westből (a nora és carja vonalról), illetve immár a játék is jobban testre szabható az opcióban, mert a folytatás néhány setupja is átkerült.

 

Kisebb hibák azért persze akadnak, de egy ekkora játéknál ez talán nem meglepő. Meridianban az NPC-k néha összeakadnak, mintha az MI sem lenne hozzászokva ahhoz, hogy ekkora a tömeg. Ugyanez van a hangokkal is, a nagyobb sűrűségű helyeken elég furán vált a játék a környezeti hangok, főleg a random beszélgetések között (egyszer konkrétan a Meridian alatti falu piacán minden NPC ugyanazt mondta, csak pár másodperces késéssel, így az egész egy nagy visszhangkórussá vált - bár ezt csak az importált mentésnél tapasztaltam, amikor már remastered mentéssel érkeztem ide, nem volt ilyen kórus). Aloy haja olykor furán működik, belelóg a nyakába. A robotok néha a lenyugodás után minden ok nélkül újra harci módba váltanak. Illetve baromi gyorsan elveszíthetjük a megszelídített hátasunkat. Elég pár száz méterre eltávolodni, és felszívódik - ez szerintm az eredeti változatban nem volt így, legalábbis sosem kellett annyiszor feltörnöm hátast, mint most. Persze ez utóbbi lehet, hogy nem bug, hanem csak újragondolták a készítők a koncepciót, de akkor nem az előnyére. Továbbá a játék elég sűrűn omlik össze, ez az egy, ami igazán bosszantó probléma.

Szóval egyet leszámítva a legtöbb bug inkább csak apróság, amin könnyen túl lehet lépni, és valószínűleg néhány patch helyre is fogja rázni a dolgot. Ami viszont kicsit bosszantó, hogy más Sony remasterekkel ellentétben, mint a The Last of Us Part 2 vagy az Uncharted 4: A Thief"s End, itt a trófeák nem importálódtak, szóval platinázhatom ki újra. Oké, nem nagy gáz, de azért nem örülök, hogy újra meg kell csinálnom azt, amit egyszer már megcsináltam. Ez más játékoknál is bosszantott, például a Controlnál, ahol a PS5-ön a mai napig nincs meg a platina, mert PS4-en már megszereztem, és b*sszák meg. Majd meglesz, ha meglesz (mondjuk már csak néhány hiányzik, szóval talán a következő végigjátszásnál meglesz).

 

Szóval, a Horizon: Zero Dawn Remastered simán megérte azt a 3000 Ft-ot, amibe került, és, ha valakinek nincs meg, annak is megérheti a teljes árat, mert játékmenetében még mindig megállja a helyét, a sztorija és világa továbbra is baromi jó, a karakterei szerethetőek, és most már a grafika is felveheti a versenyt akár egy ma kiadott PS5-exkluzív AAA-kategóriás játékkal... Ami nincsen, hiszen a PS5 Pro jelenlegi zászlóshajója ez a játék... Ami a sima PS4 egyik adu ásza volt.

Szerkesztve: - Dzséjt
  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

@Dzséjt, nagyon tetszik a Horizon Zero Dawn (remastered), megvan a feljövéses trófea, amiről ps-en beszéltünk, 35-re jött ki, lassan a sztori vége jön, kicsit(nagyon) elkalandoztam, a gyüjtögetéssel, a side questekkel, megvan már a Ancient  Armor(Shield Weaver outfit) is, storyban a GAIA után vagyok, piszok gyönyörű, monumentális, részletgazdag, nagyon érdekes Dr. Eisabeth Sobeck története meg az egész történet is az.  A sok farmolást, hátizsákos metódust, mi mihez kell dolgot szoknom kellett, még nem játszottam olyan játékkal amiben ennyire összetett lett volna az ilyesmi, de már tudom kezelni. Filmet, vagy minisorozatot és szélesebb közönséget érdemelne egy ilyen kidolgozott történet és egészen elképesztő látványvilága, minden poszt apokaliptikus világú sztorit kedvelőnek kötelezővé tenném. 

Pár nap és végzek, aztán Frozen Wilds, aztán New Game+ és valamikor az új év elején Forbidden West, mert már azt is megvettem! 

Annak a menüje is magyar, vagy csak a beszélgetések felirata?

 

Ja és nálam lekopogom, még 1x sem omlott össze! 

Szerkesztve: - csoli1138
Hozzászólás ideje:

@csoli1138 Örülök, hogy tetszik.

Na, akkor nálad a 35 lett a bűvös szám. :) 

 

Az élőszereplős sorozat egy ideig készült a Netflix megbízásából, de a legutóbbi (júliusi) hírek szerint a showrunner, Steve Blackman olyan toxikus munkakörnyezetet teremtett, hogy a munkálatokat egyelőre leállították. Azóta nem jött hír a széria felől. Pedig voltak egész jó pletykák, például, hogy szerették volna Lance Reddick megnyerni Sylens szerepére (ő játssza a játékban), de ugye sajnos tavaly meghalt, így most jelenleg az is kérdéses, ki fogja a Horizon 3-ban alakítani a titokzatos banukot. Illetve a rajongók óhaját is fontolóra vették, hogy Sadie Sink (Stranger Things-ben Maxet játssza) kapná Aloy szerepét. (Főleg azután volt erős ez a pletyka, hogy sikeresen mellécastingolták Ellie-t a The Last of Us sorozathoz.) De jelenleg úgy néz ki, hogy ez a projekt kaszálva lett.

 

Az invertory a Forbidden Westben még komplexebb, ugyanakkor sokkal átláthatóbb és kezelhetőbb lett, ráadásul a játék rengeteg mankót is ad. Amúgy szerintem a Zero Dawn-nak az invertory az egyik gyenge láncszeme. Ahogy írtad, elég sok minden van benne, viszont mindent csak egymásra hány a program, és meglehetősen szűkös Aloy láthtatlan táskája.

 

Frozen Wilds-ot még a végjáték előtt játszd ki, mert a Zero Dawn-nak nincs endgame contentje. Csak visszadob a nagy csata előtti mentési pontra, oszt jónapot. Plusz a Frozen Wilds-ból két karakter csatlakozhat Aloy-hoz a végső csatában, és az ott megszerezhető új cuccok is hasznosak lehetnek (a Shield Weaver után a második leghasznosabb ruha abban van - sity-suty megoldja az életadó növények és löttyök gyűjtögetésének problémáját). Ahol most jársz, ott már nyugodtan belevághatsz. Mindent tudsz, ami a Frozen Wilds-hoz kell, úgy játékosként, mint Aloy-ként. :) 

Hozzászólás ideje:
1 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

...Dr. Eisabeth Sobeck története meg az egész történet is az. 

 

Örülök hogy tetszett. Nálam a poszapokaliptikus történetek csúcsa a játék sztorija. Sok filmet láttam a témában, sok játékkal játsztottam, de ezt semmi nem übereli. Imádom a Last of Us mindkét részét, brutál jól lemegy az emberi lélek bugyraiba, a túlélésért vívott harc szörnyüségeibe. Zseniális karakterekkel operál. Talán a leghitelesebben meséli el hogyha a valóságban összeomlana a civilizáció mi lenne és hogy viselkednének az emberek. DE.

A Horizon játékok története annyira tragikus, és egyben megható  hogy minden más poszapokaliptikus történet csak alá kerülhet. Mikor kiderül hogy mi történt ezer éve, hogyan és miért omlott össze a civilizáció és kik mentették meg az emberiséget elképesztő önfeláldozással az zsigerileg hat. Mert a valódi posztapokaliptikus hős nem Max Rockatansky hanem Dr. Elisabeth Sobeck és Aloy egyben. Fantasztikus az ő történetük, rettentesen jól van megírva, szinte érezzük az érzéseiket, gondolataikat, Nálam minden idők legjobb videójátékai. Mindkét rész és a DLC-k. Ennél a játéknál szinte másodlagos a játékmenet a játszhatóság mert annyira jó a történet hogy igazából mindegy lenne. De a csavar az hogy a játékmenet és a játszhatóság is a legmagasabb szint.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Úgy-úgy. Én most járok a Grave-Hoardban, ahonnét az Operation: Enduring Victory-t irányították. Már a főbejárat is hátborzongató.

Spoiler

Milyen lehetett már, ahogy ott állnak a katonák a tankok között a föld alatt, miközben egy hordányi gyilkológép tart feléjük, élükön egy bitang nagy Horusszal (Metal Devil). Ráadásul ekkor már sejthették, hogy Sobeck csodafegyvere nem fog működni, vagy nem is létezik (azt szerintem senki sem találta ki, hogy mi valójában a Zero Dawn), mert amikor az egyik katona szóba hozta, mindenki nevetett. Aztán bumm, betört a Horus hosszú karja, átcsapott köztük, lefúrt a bázis mélyére, a lyukon meg beözönlöttek a Scarabok (Corruptorok) és a lemészárolták a katonákat, akik jól tudták, hogy esélyük sincs, de csak azért is harcoltak, hogy még egy másodpercet nyerjenek egy olyan projektnek, amiben valószínűleg már nem is hittek, és mivel ez már a háború végén volt, ekkor már az is nyilvánvalóvá vált számukra, hogy a Föld az életre alkalmatlanná vált.

 

Meg hallgatni azokat az üzeneteket... Az egyik katona felesége, aki az első üzenetben még reményteli annak ellenére, hogy el kellett hagynia a gyermekével az otthonát "biztonsági okokból". Tanuló gyerekekről beszél, miközben te már tudod, azok a gyerekek nem fogják megélni a következő év végét, sőt sanszos, hogy az akkori év végét sem már. Aztán jönnek a cenzúrázott üzenetek, a feleség kétségbeesése, hogy a férje levelei műnek tűnnek. Persze mi tudjuk, hogy csak cenzúrázottak, hiszen a főbejáratnál megtaláltuk a holttestét. A szörnyű az, hogy szegény fickó valószínűleg később halt meg, mint a felesége és a gyermeke, de sosem értesült erről.

Ráadásul mindez igazán csak a második végigjátszáskor csapódik le, amikor már tudod, mi is történt és mi a Zero Dawn. Mert sok üzenetet még eme kritikus ismeret nélkül hallunk, így még bennünk is ott van az, ami Aloy-ban, a feltételezés, hogy a csodafegyver, ha késve is, de működött és bár a civilizáció elpusztult, az élet fennmaradt. De úgy hallani ezeket az üzeneteket, hogy tudod, ez nem igaz, a Földön szó szerint minden élet elpusztult és bolygónk hosszú ideig olyannyira élettelen szikla volt, hogy még baktériumok sem léteztek rajta, na, úgy egy teljesen más érzelmi síkot pendítenek meg ezek az üzenetek. Még most is, hogy 5-6-szor végigjátszottam már ezt a játékot, komolyan hatnak rám a múlt üzenetei. Ahogy beleképzelem magamat a helyzetükbe... :( 

 

Megjegyzem, bár @Frenkie csak Elizabeth-et említi, szerintem Aaron Herres vezérőrnagy is méltatást érdemel, hiszen ő volt az, aki leszervezett egy világszintű öngyilkos hadjáratot, amivel időt nyerhettek a Zero Dawn-nak. Ő győzött meg mindenkit, hogy vonuljanak harcba a gépek ellen, ő szedte össze az embereket a Zero Dawn megvalósításához, ő volt ott a Grave-Hoard bázison az utolsó pillanatig, amíg a robotok be nem törtek oda és meg nem ölték őt is. És őt már azért is szeretem kiemelni, mert ez a fickó Ted Farro ellenpéldája. Herres nem bújt el Elisiumban vagy egy titkos katonai bunkerben, pedig biztos lett volna rá lehetősége. Ott maradt az utolsó pillanatig, szolgálta az emberiséget, amíg csak tudta. És mi volt az utolsó cselekedete: elküldte a teljes vallomását Elizabeth-nek, hogy csatolja az APOLLO-ba. Felelősséget vállalt nem csak az Operation: Enduring Victory-ért, hanem azért is, hogy ő volt az, aki anno szorgalmazta az USA hadseregének robotizálását, és ezzel elég combosan hozzájárult a Farro létrejöttéhez. Hiszen az így kifizetett dollármilliárdokból terjeszkedhetett a Farro, az USA robotizálását látva vágtak bele más NATO tagországok és ellenséges államok, és ezek javát vagy Farro látta el, vagy egyszerűen a Corruptoroknak (Scaraboknak) hála a más gyártótól jött katonai robotok is a Farro-pestis részévé váltak.

Ted Farro ezzel szemben... Nos, tudjuk a Zero Dawn-ból, mit követett el. Míg Herres felvállalta a bűnét az új világ emberisége előtt, addig Farro törölte múltbeli bűneit és... Nos, az már a Forbidden West története, hogy mit művelt még az a görény. De ezt nem lövöm le csoli előtt. 

 

4 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

Annak a menüje is magyar, vagy csak a beszélgetések felirata?

Bocsi, erre az előbb nem választoltam. Az egész játék magyar, a textúrafeliratokat leszámítva. Menü, beszélgetések, adatbázisok. Kicsit fura is elsőre, legalábbis nekem az volt, mert a különböző specifikus kifejezéseket, mint a gépek és helyszínek nevei (Grazer, Sacred Lands), a múltbeli események megnevezése (Operation: Enduring Victory, Derangement) angolul jegyeztem meg, viszont a Forbidden West-ben magyarul vannak ezek is, így lényegében sok mindent újra meg kell tanulni, hogy tudd, épp miről beszélnek.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:
6 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

szerették volna Lance Reddick megnyerni Sylens szerepére (ő játssza a játékban), de ugye sajnos tavaly meghalt, így most jelenleg az is kérdéses, ki fogja a Horizon 3-ban alakítani a titokzatos banukot

Na, erre a kérdésre lehet, hogy pár órája meg is érkezett a válasz: Tim Russ. A legismertebb szerepe Tuvok a Star Trek: Voyagerből és más Trek-művekből (Tuvok több sorozatban is feltűnt, de Russ adta a hangját a karakternek az Elite Force 1-2 és a Bridge Commander című játékokban is). Most pedig ő szólaltatja meg Sylenst a frissen megjelent LEGO Horizon Adventuresben. Érdekesség, hogy Russ már szerepelt a Forbidden West-ben. Ő szólaltatta meg Jetakkát, a Tenakth törzs sivatagi klánjának kapitányát.

 

Hát, nagyon más a hangja mint Lance Reddické, szóval biztos másabb Sylenst hozna, ha valóban ő lesz a Horizon 3-ban is - persze ez még nem biztos, lehet Russ csak a LEGO Horizon Adventuresben alakítja a karaktert. Ugyanakkor remek színész, szóval nem járnánk rosszúl vele ebben a sajnálatos kényszerhelyzetben.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Ja igen, @Frenkie te is odáig voltál érte olvastam. Jó, hogy a játék gyakorlati részét is említed, mert egy pici megszokás után nagyon élvezetes az íjászat a striderek és egyebek megülése, a sima húsvadászat például a fiam kedvence, ő imàd vaddisznót, rókát, nyulat, halakat elejteni, nem mellesleg tudok neki örülni, mert kellenek az ilyen cuccok hátizsákot bővíteni, fast travelt craftolni stb. A Hunting grounds-os three suns kihívások, némelyike viszont nagyon izzasztó volt, ennek csúcsa, mikor 3 critical hit-et kellett bevinni lekötött Glinthawk(ok) - nak. Netto 2 órát cumiztam, aztán YT... De úgy se mert a csávó a vidiben azt csinálta, hogy egyet meglő, lekötözi, bevisz neki egy critical hitet, nem döglik, bele, majd újra lekötözi és újabb crit. Hit. Ezt 3x b@tymeg egy madáron. Ezzel csak az a bibi, hogy nekem azonnal megdöglöttek a crit. Hit-től, valószínűleg már túl erős voltam(level41). Szóval én egyet meglövök, mire mind ráfigyel és jönni kezdenek. Aztán felfutok egy magasabb helyre, ahova a Tramplerek nem tudnak feljönni, azt akkor 3 madár 3x legalább 4 kötözés, mire lent marad egy, hjajj aztán. Mehet a crit. Hit.  De közbe mind fagyasztanak, az időjárás qrva sűrűn változott; este, köd, még homokvihar is jött, míg próbáltam. 2 perc a target time, egyszer 2:01 lett onnnan plusz egy óra, aztán 1:20 alatt... Gyá.... Time challenge - ek... Viselhető, de ez nyűgös volt...

@Dzséjt

Most néztem sok Aloy jelölt van a rajongók körében Sadie Sink mellett. Az én kedvencem Rose Leslie lenne

whos-your-aloy-for-the-horizon-zero-dawn

De láttam, Emma Watsont, Emma Stone-t, Sophie Turnert, szinte mindenkit aki természetes vörös... 

Szerkesztve: - csoli1138
Hozzászólás ideje:

Valóban a legjobb választás lett volna, csak szerintem kiöregedett a szerepből. Aloy 18, Leslie 37 most, és lenne 40 is, mire sorozat lenne, amilyen tempóban ez készül. És mostanában az SW-ben is láthattuk, hogy 20 év különbséget még CGI-jal és sminkkel is nehéz letagadni egyetlen epizód erejéig. Az meg ugye a sztori fontos része, hogy Aloy 18 lett, hiszen ennek köszönhetően vehet részt a Provingon, ami számára elindítja az egész kalandot. Amúgy a képen egy az egyben úgy néz ki, mint Aloy, ha akkoriban (25-27 éves korában) készült volna el a sorozat, Leslie telitalálat lett volna.

 

5 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

fast travelt craftolni stb.

Itt van egy újítása a Remasterednek az eredetihez képest. A kereskedőknél lehet venni unlimited fast travel cuccot (rókabőr meg nem t'om mi kell hozzá). Azt egyszer megveszed, és akkor a hagyományos fast travel "kempingcucc" slotját megspórolhatod.

 

6 órával ezelőtt, csoli1138 írta:

A Hunting grounds-os three suns kihívások, némelyike viszont nagyon izzasztó volt

Ja, hát azok baromi kemények tudnak lenni. Én ezért hagyom mindig a végére őket, amikor már megvannak a lila fegyverek, Aloy is kibír jó pár ütést, meg mindig jól felpakolok ellenanyagokból. És még így is szivatósak néha. De szerencsére a Forbidden Westre nem csak megmaradtak a Hunting Groundok, hanem még egyéb "befonodahajadtőle" challengek is bekerültek. :evil:

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
6 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Valóban a legjobb választás lett volna, csak szerintem kiöregedett a szerepből. Aloy 18, Leslie 37 most, és lenne 40 is, mire sorozat lenne, amilyen tempóban ez készül. És mostanában az SW-ben is láthattuk, hogy 20 év különbséget még CGI-jal és sminkkel is nehéz letagadni egyetlen epizód erejéig. Az meg ugye a sztori fontos része, hogy Aloy 18 lett, hiszen ennek köszönhetően vehet részt a Provingon, ami számára elindítja az egész kalandot. Amúgy a képen egy az egyben úgy néz ki, mint Aloy, ha akkoriban (25-27 éves korában) készült volna el a sorozat, Leslie telitalálat lett volna.

 

Itt van egy újítása a Remasterednek az eredetihez képest. A kereskedőknél lehet venni unlimited fast travel cuccot (rókabőr meg nem t'om mi kell hozzá). Azt egyszer megveszed, és akkor a hagyományos fast travel "kempingcucc" slotját megspórolhatod.

 

Ja, hát azok baromi kemények tudnak lenni. Én ezért hagyom mindig a végére őket, amikor már megvannak a lila fegyverek, Aloy is kibír jó pár ütést, meg mindig jól felpakolok ellenanyagokból. És még így is szivatósak néha. De szerencsére a Forbidden Westre nem csak megmaradtak a Hunting Groundok, hanem még egyéb "befonodahajadtőle" challengek is bekerültek. :evil:

1: Igen, akkor másra lesz szükség!.. :(

2: A golden fast travel, igen, azóta már unokaöcsém felhívta rá a figyelmemet, de az az érdekes, hogy neki nincs meg a remastered, akkor honnan tudja? a Frozen wilds-szal jött talán? Már csak egy rohadt róka kell, de nincs bennük bőr soha... Áhhh! :)

3: Hurrá, már nagyon várom... ;)

 

Legóztam kicsit a témában. Aloy már régóta megvolt, csak mint legóimádó, megvettem, de most kapott két watchert is maga mellé! A kis rendőrlámpás dzsungel engem dicsér.. :)

(most sajnálom, hogy mire beleszerettem a világba nem magát az egész Tallneck szettet vettem meg, mert 20 körül volt, most meg 40 felett van, ha van...)

IMG-20241115-165409.jpg

Szerkesztve: - csoli1138
Hozzászólás ideje:

Jó lenne, ha még kiadnának párat. Egyrészt egy Eret és egy Varl figura kellene Aloy mellé, másrészt az én kedvencem a Ravager, és az is tök jó lenne legóban.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.