Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Dzséjt

Ajánlott hozzászólás

Horizon: Forbidden West

 

Bár azt írtam múltkor hogy a Frozen Wilds után írok véleményt, de közben elkezsdtem a Jedi: Survivort és én csak egyszerre egy játékkal játszok. Meg utánanéztem a Frozen Wilds történetének és a nagy egészhez nem sokat tesz hozzá.

@Wilde, neked köszi a mentést azóta sem próbáltam ki , ahogy végzek a Survivorral nekilátok.

 

 

Szóval a Forbidden West(továbbiakban FW) elképesztően tetszett. Nagyon jól vitték tovább a történetet, nagyon jól bővítették a játékélményt. Ami biztos hogy nekem ez a tökéletes játékélmény mikor minden klappol. Ugyanezt a játékélményt éltem át a The Last of Us Part II-nél is. Ez nem a történetről szól hanem az hogy milyen maga az élmény. Mennyire vannak jó mellékküldetések, mennyire vannak jó helyen a mentési pontok, mennyire nehéz(mennyire szívat lsd Jedi: Fallen Order). Eezeket a szempontokat figyelembe véve a FW tökéletes. Már komolyan keresni kezdtem negatívumot a játékmenetről, de nem találtam.

Még nem játszottam olyan játékkal amiben a mellékküldetések pl tökéletes élményt adnak Ha nincs a főtörténet, akkor is a mellékküldetések, a régi romok átkutatása a gépek kinyírása tökéletes játékélményt ad. Volt hogy napokig nem foglalkoztam a főággal annyira jól szórakoztam a melékkküldetésekkel. A legtöbb játékban a mellékküldetés egyhangú unalmas. Pl a Day's Gone-ban valami bünözőt kellettt elkapni, vagy egy tábort felszámolni. Ezek tömkelege volt. De ugyanaz volt mindig. Már untam őket csak plussz jutalomért csináltam.

Ezzel szemben a FW-ben változatos, egymásra épülö mellékküldetések vannak. És nem ám csak annyi hogy menj oda, ölj meg 4 gépet szabadítsd ki Willyt, hanem tök izgalmas játékmenetek egymásra épülése adja ki a teljes küldetést. Imádtam őket.  Legalább 3-4 részre voltak felosztva. Menjek el, keressem meg Jóskát, találok valakit aki tudja, de csak akkor mondja meg ha megteszek neki valamit stb.

Sőt a legdurvább gépekkel nem is a főágban harcoltam ,hanem mellékküldetésekben. A legjobb fegyvereimet is gy szereztem. Pl volt egy testvérpár melynek egyik tagja a sikeres küldetés után adott egy kesztyüt. Az volt a neve hogy Boomer kesztyüje. Na ezzel a kesztyüvel a legnagyobb dögökröl is sikeresen hántottam le a páncélt. 

És itt emelném ki amitől leesett az állam. Minden karakternek, szó szerint a legutolsó hegyvidéken élő utolsó senkinek is olyan karaktertörténete volt hogy csak ámultam. Nem csak az hogy ács vagyok, hanem honnan jöttem, miért jöttem, hogy viszonyulok érzelmileg ehhez meg ahhoz. Mindenkinek. Valami elképesztő munka lehetett ezt összehozni, ennyi szöveget jól megírni, a karaktereket összehozni hogy egyik cselekvés hasson a másikra. Pl mikor Las Vegasban felgyúltak a fények visszamentem egy városba. megszólítottam valakit aki azt mondta milyen szépek a fények. Hatott rá az hogy égnek a fények. Elképesztő. Egy élő lélegző világot sikerült megalkotni ami hat egymásra. Az hogy minden karakternek más története, más személyisége van az zseniális. Aki játszott vele tudja mennyi karakter van a játékban.

Na és ezek a melléküldetések, nem faék egyszerüséggel voltak megoldva.

A másik a romok felkutatása. Az is mindegyik más. Nem ám van egy sablon ami itt működött és majd az müködik máshol is. Rájönni hogyan jutsz fel a tetőre, egyfajta mini Tomb Raider-szerü élmény volt. 

Aztán amit szintén imádtam hogy a napjainkban átélt dolgok(pl klimaváltozás, hogy pl mostanság Arizonában nyaranta 48 fok van) bele voltak szőve az elképzelt jövőbe, amit simán el lehet képzelni hogy így lesz, hisz logikusan következik a mából.

Pl mikor Las Vegas után mentem San Franciscoba utamba akadt egy Liget ami a múltban egy múzeum volt ahol holovetitőkőn vadászrepülő hösök voltak a múltból. Á mondom biztos a Tartós győzelem Hadműveletnek állítottak emléket ami ugye az amerikai hadsereg harca volt a Faro-raj ellen amig készül a Zero Down projekt. De egybeől beugrott hogy az nem lehe hisz azt bukták és mindenki meg is halt, minek a múzeum meg hullák nem csinálnak múzeumot.

Hát kiderült hogy a 2030-as években volt egy háború. Merthogy addigra annyira forró lett a nevadai és az arizonai sivatag hogy ki kellett telepíteni az emebreket valamiféle táborba és ezen emberek és az amerikai kormány között volt egy háború. Simán el tudok egy ilyet képzelni a ma történései alapján. Las Vegas meg ugye víz alá került.

Amikor meg megláttam a rengeteg Faro-robotot, eszembe jutott milyen írdatlan csata lehetett itt a kihalás elött.  

Kiválóan szőtték össze a múltat a jelennel.  A gépekkel való harc is szerintem könnyebb mint a Zero Dawn-ban. Itt könnyebben győztem le ugyanazon gépeket ugyanazon nehézségi fokozaton. Szeretem

mikor nem szívat egy játék.

A főtörténet is bejött de ezt spoiler mögé teszem.

Spoiler

Azt sejtettem valahogyan már a Zero Dawn-ból,  hogy csak hiszik hogy a Far Zenith kudarcot vallott és páran megléptek a kihalás elől az űrbe. Magából a jelből gondoltam, hisz valakinek a múltból kellett lennie valahogyan, hisz csak ő tudhatta hogy milyen jel kell Hades életrekeltéséhez. Ted Farora gondoltam akiről azt hittem hogy klónozással élte túl a több mint ezer évet. Hát arra álmomban sem gondoltam hogy egy másik bolygón az eredeti utazók több mint ezer éve élnek. Erre a technológiára azért kiváncsi lettem volna hogy mégis hogyan.. Mondjuk baromira nem volt egy szimpatikus társaság. Már az undort keltett bennem hogy miközben Elisabeth és társai versenyt futnak az idővel ,a lakosság a hadsereggel próbálja visszaverni a rajt, ezek a díszpintyek meglépnek, holott segíthettek volna, ráadásul aljas módon még a Zero Dawn bizonyos részeit is ellopták. Na de mikor kiderült hogy a Sziriuszt is tönkrevágták és létrehozták az agyukból az MI-t aki feléjük kerekedett és ki akarta nyírni őket hát akkor visszamennek a Földre(elötte persze kihalást idézve elő) és a maguk igényei szerint terraformálnák újra semmisé téve Elisabeth munkáját. Azért az mennyire döbbenetes hogy ezek az önző s*ggfejek maradtak a múltból akiknek az emberi értékei a nullával egyenlőek, miközben belegondolva milyen más lenne a világ ha Elisabeth éli túl az ezer évet és ő jön vissza a Földre segítve az új embereket. Tildáról is sejtetett hogy nem egy széplélek és igazam is lett. Hálistennek mindenki megpusztult a Far Zenithből, viszont az MI elég durva és el nem tudom képzelni hogy fogják szinte középkori fegyverekkel legyőzni mikor a Far Zenitheseknek sem sikerült high-tech fegyverekkel.

Ted Farro sorsa is kiderült, túlélte a kihalást, de hálistennek nyomorultul pusztult el.

 

 

Burning Shores

 

Itt ugye a volt Los Angelesben bóklászunk. Minden igaz itt is mint a főjátékban. Ami rohadt jó volt hogy a stúdiókat is megnézhettük ahová válhat a mából. Mert mit is láttunk? StageCraft-ot holodínókkal. 

Imádtam. Tényleg ide jutthatunk évek múlva. Persze a StageCraft ma is működik.

A történet jó volt.

Spoiler

Az utolsó túléló Far Zenithes volt tán a legarrogánsabb legocsmányabb barom. Már a múltban az életében is. Napjainkban is utálom ezeket a nagyszájú gazdag önekégült marhákat úgyhogy tök jó volt kinyírni. A végén mikor abban a nagy dögben menekül az brutál nehéz volt legyőzni. Mindig azt hittem már vége de mindig tovább mozgott és harcolt. Szitkozódtam is hogy milyen nehéz legyőzni, de rájöttem hogy a készitők direkt tették ilyen nehézzé. Hogy átérezzük milyen lehetett egy ilyen ellen harcolni a múltban. Hát gyakorlatilag nem sok esély volt legyőzni még egy hadseregnek sem. És nem egy példány volt, hanem rengeteg. Teljesen átéreztem azt hogy ott ül Johnny a tankban 2065 nyarán és egy ilyen jön szembe. Légitámogatást kér, de a vadászokat ez a dög a lábaival leszedi az égből. Totálisan átérezhető volt a Tartós Győzelem Hadművelet teljes reménytelensége és tényleg mindenki hős volt aki ezekkel szembeszállt

 

 

Szóval izgatottan várom a harmadik részt.

 

 

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

@Frenkie Örülök, hogy ennyire tetszett a Horizon: Forbidden West.

Spoiler

Azért itt szépen megmutatták, milyen undorítóak is lehetnek az emberek. A Zero Dawn után nem nagyon hittem, hogy Ted Faro még képes lejjebb süllyedni, de az őrülete és a megalomániája eléggé kicsapta nála a biztosítékot. Durva, hogy ez az állat, aki minden élet elpusztítását okozta a Földön, túlélte a kis luxusbunkerében, saját háremmel körülvéve, de úgy megőrült, hogy végül mindenkit megölt maga körül. Viszont szerintem az, hogy egy eltorzult izévé vált, és ezer évig kellett ebben az állapotban léteznie, megfelelő sors volt a számára. Hogy aztán végül ne érje el a végső célját, nem lett az új emberek istene. Hála az égnek. És azért szépen kikerekedett a sztorija. Nem azért pusztította el APOLLO adatbázisát, hogy az új emberiség ne ismételje meg a hibáit, hanem mert abban ott volt, hogy ő okozta a Faro-pestist, és ha ez köztudomású lett volna, akkor nem pózolhatott volna istenként.

A Far Zenith meg egyenesen csúcs. Azért az se semmi, hogy az Odyssey történetét milyen szépen tovább szőtték. Az első részben csak dokumentumokból tudhattuk meg, hogy egyáltalán létezett. De a poén az, hogy ha a második rész után újra végigjátszod az elsőt, rájössz, hogy rengeteg dolog meg volt alapozva az Odyssey mellett. Az, hogy az APOLLO alfa változata a Far Zenith-hez került cserébe ők adták a Zero Dawn-nak azokat a podokat, amikben az új emberek megszülethettek (és amiben Aloy is megszületett). Vagy, hogy az Odyssey pusztulását nem tudták megerősíteni, csak annyit tudtak, hogy volt egy antianyag robbanás ott, ahol elvileg az Odyssey épp járt. Szépen előkészítették már, hogy itt valami azért nem kerek. És mekkora állatok lettek.

És végül Nemezis. Hát ő egy érdekes ellenfél lesz így, hogy iszonyú hatalma van. Egyetlen csillagközi jellel képes volt életre kelteni HADES-t és a többi alporgramot, és előbbit utasítani a földi élet kiirtására. És Tilda elmondása alapján képes bármilyen rendszer fölött átvenni a hatalmat. Itt meg van egy bolygó, milliónyi harcra képes robottal (és ezek csak a Zero Dawn robotok, de ott szunnyad több milliárd Faro robot is). Viszont legalább Aloy-ék készülhetnek rá, míg a Far Zenith-et váratlanul érte a támadás. Ráadásul Aloy mögé rengeteg törzs felsorakozhat szerte a világból, míg a Far Zenith száz embert sem számlált (az eredeti konzorcium 77 emberből állt, de tudjuk, hogy ezek nem mindegyike utazott). És hát na, míg ezek a kőgazdag rohadékok életük nagy részét bársonyfotelban és virtuális valóságokban töltötték el, addig a földi emberek a "mindennapi túlélés" című játékot játszották, szóval picit jobb a túlélő képességük és vitathatatlanul leleményesebbek is. Plusz ott van GAIA 2.0, és, ha megszerzik HEPHAISTOS-t (vagy szövetségre lépnek vele), akkor bőven lehet esélyük Nemezis ellen. Igaz, előtte a Földet még rendbe kéne tenni, amihez HEPHAISTOS-ra nagyon nagy szükség van, máskülönben az ökoszisztéma még azelőtt összeomlik, hogy Nemezis befutna.

Burning Shores végén letettem az állam a végső bossfight-tól. Érdekesség: az a Horus a sztori végén a valaha volt legnagyobb és legösszetettebb karakter, amit megalkottak videójátékban. 6,6 millió háromszögből és 596 egyedi komponensből állt össze már a H:ZD-ban lévő statikus változatok, a DLC-ben megjelenő izgő-mozgó változat pedig még ennél is komplexebb. Csak emiatt a Horus miatt nem jelenhetett meg a DLC PS4-re, mert a régi konzol képtelen lett volna ezt az egész cuccot megjeleníteni. De maga a harc is duvra volt. Én is úgy éreztem, mint te, hogy basszus, egy ilyen ellen harcolni is éppen elég lehetett. De a H:ZD-ben látott "rossz hír" videó szerint legalább ezer ilyen kószált a Földön. Ráadásul, azokkal nehezebb lehetett a harc, mert ezt itt Walter irányította, ami erőteljesen lekorlátozta a képességeit. Milyen lehet, ha full MI üzemmódban, teljes kapacitással működik. Durva. És szerintem a Horizon 3-ban lesz ilyen. Talán egyet megszáll Nemezis, mint ahogy anno HADES is egy Horusban lakott.

 

Frozen Wild igazából akkor adott volna sokat a sztorihoz, ha sorrendben játszod, vagyis még a Forbidden West előtt. Mert akkor itt ismered meg HEPHAISTOS-t illetve azokat az ellenfeleket, amik a FW-ben már "alapnak" számítanak. Persze azért érdemes még így is kijátszani, mert vannak benne érdekes és jópofa szereplők (egyik a Burning Shores-ban is megjelent), akik szerintem a Horizon 3-ban fontosak lesznek majd. Van egy olyan érzésem, hogy a Horizonban az összes megismert törzs összegyűlik majd, plusz talán lesz néhány új is még (sőt az sem lepne meg, ha a Quenek miatt elhagynánk az amerikai kontinenst).

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

4 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

@Frenkie Örülök, hogy ennyire tetszett a Horizon: Forbidden West.

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

Igen amiket írtál az lehetséges megoldások lesznek Nemezis ellen. Fogunk mi még sokat beszélni erről a játékrol  úgy érzem.:)

 

Spoiler

 Mondjuk én még egy olyat sejtek hogy lesz még valaki(vagy valakik) a múltból aki segít Aloyéknak. Így hogy lehetséges a több mint ezer éven át tartó élet mások is túlélhették. A másik érdekes dolog hogy Lance Reddick halála miatt Sylenst vagy újra kell castingolni, vagy ki kell írni a történetből, de be kell hozni valakit a történetbe akinek a funkciója ugyanez. Amúgy miért is hozták létre a Zenithesek a Nemezist? Átsiklottam felette. Mert sok értelmét nem látom.

 

Ezene az oldalon rengeteg új infot találtam a világról. Érdemes beleolvasgatni. Pl hogy a Tartós Gyözelem Hadműveletnél a végefelé a katonák egyszerűen megfulladtak, hisz már nem volt növény ami oxigént termeljen.

 

https://horizon.fandom.com/wiki/Horizon_Wiki

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Forbidden West

Spoiler

Nemezist azért hozták létre, mert nem voltak elégedettek a fizikai örökélettel, szerettek volna elszakadni a testüktől, hogy aztán bármilyen gépbe beleköltözhessenek. Csak hát ugye a tudatukat nem letöltötték, hanem lemásolták. Ők még attól a saját testükben maradtak, ezért nyilvánították ezt kudarcnak. Csak elég idióták voltak ahhoz, hogy nem semmisítsék meg...

 

Sylenst szerintem újra fogják castingolni. A figura központi karakterré vált a Burning Shores végén, hiszen elindult valamit felkutatni, ami segítségükre lehetne Nemezissel szemben. Persze ez nem zárja ki az off-screen kiírását, de én úgy érzem, túlságosan is fontos ő ahhoz, hogy így írják ki. Kábé olyan most a helyzete, mint Leiának volt az ep8 után az ep9-ben. Viszont ez nem lesz egyszerű feladat. Mert egyrészt, Reddick az arcát is adta a karakterhez, aztán jó kérdés, hogy azt használhatják-e majd a Horizon 3-ban. És azért a hangja is elég jól ismert. A Destiny-sorozatban Reddick szerepét, Zavalát Keith David vette át, aki ugyan szintén remek színész, sokak szerint a karakter nagy változáson esett át azzal, hogy David máshogy alakítja. Sylens-nél meg szerintem ez végzetes lenne. Az orgánuma nagyban meghatározza a karakter titokzatosságát. De talán találnak valaki olyat, aki képes lesz utánozni, esetleg megoldják MI-vel. Akárhogy is, szomorú, hogy Lance Reddick nem tudta végigvinni. :( 

 

A múltból van még egy rejtély, ami nem oldódott meg: Elízium. A bunker, ahová a Zero Dawn-projekten dolgozók (az Alfák kivételével) és kiválasztott családtagjaik evakuáltak. Bár úgy tudjuk, hogy az oda menekülőket sterilizálták, mivel nem lehetne fenntartani az életet a zárt bunkerban, de ki tudja? Az Odyssey-ről sem hitték, hogy visszajön. :) Mondjuk szerintem az oda menekült emberek nem lettek örökéletűek, de a leszármazottaik - és így a továbbadott tudás - még képbe kerülhet. Az örökéletet szvsz. a Far Zenith már a Szíriuszon véglegesítette. A Horizon: Zero Dawn-ban Sylens említette, hogy a régi emberek már extrém mód ki tudták tolni az életkorukat a technológiák és gyógyszerek hatásával, és hát láttuk most Ted Faro ilyen irányú kísérleteit is, de úgy tűnik, magán a Földön ezt nem volt idő teljesen kifejleszteni. Szerintem a Far Zenith elutazott a Szíriuszra, és ott sikerült befejezni ezeket a kutatásokat.

 

A Horizon-wiki egy nagyon jó oldal, én is sokat szoktam bújni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 3 héttel később...

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.