Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Igen én is így voltam ezzel. Próbáltam mindent kitalálni...

 

Most akkor Washington mit változtatott meg ahhoz képest, amit eredetileg átélt? Hiszen a mentőautó pl. ugyanúgy ott volt a házban, mint a "jövőben", de pl. a csaj ujját már nem vágta le a merénylő úgy, mint az első esetben. Ergo már amikor először járt Washington a háznál, már akkor is beavatkozás történt a múltba, a csaj mégis meghalt, miért? És most, hogy nem halt meg a csaj, hogyan fog érintkezni az FBI-jal, hogyan éri el megint azt, hogy visszakerüljön az időbe, stb...

 

Egyébként nálam 10/9.

 

Donát

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Bennem is átértékelődött a film az utobbi napokban. Ízlelgetni kell még mindig a témát, de egyre jobb filmnek tartom.

Deja Vu

 

Megmentette a hajót meg a lányt, így már nem kell majd visszamennie az időben. :) Az az énje, akinek a jövőbe kellett volna visszamennie, az meg halott, így az a szál is le van zárva. Szerintem az FBI-osoknál a csaj rajzolt egy lapra valamit, hogy mi történik, ha megváltoztatunk valamit a múltban, és az a rajz a nyitja az egésznek. Anno azt már a "Doki" is felrajzolta. :D
Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

De figyelj, Coce!

 

Ha Denzel nem megy vissza, akkor felborul az egész, hiszen a lánynak meg kellene halnia (hiszen, ha nem megy vissza, a lány halott!). Tehát az az énje a lánynak, amely megmenekült, csak akkor élhet tovább, ha Washington megint visszamegy, ellenkező esetben megszűnik, mint Marty keze és egyéb végtagjai (BTTF 1). Viszont, mivel a csaj nem halt meg, így Denzel nem tud kapcsolatba lépni az FBI-os fiúkkal, hiszen nincs infója a csajról, a furgonról, stb. Továbbá: emlékezhetsz, hogy amikor Washington "először" (a film kronológiáját követve) jár a vidéki háznál a mentőautó már ott van a falában. Ergo ő már akkor járt ott egyszer a múltban, tehát amit látunk, az már egy befolyásolt jelen, a lány mégis halott, és az ujjai le lettek vágva. A kérdés tehát adódik, hogy amikor Denzel szemszögéből megyünk vissza a múltba, akkor mit csinált másként, hiszen a mentőautót ugyanúgy belevezeti a házba, a lány ujjait mégsem vágja azonban le a csávó, és mégsem égeti meg a lányt. Tehát ott valamit máshogy csinált Denzel, mint amikor először visszament a múltba, hisz akkor nem tudta megmenteni a lányt (hiszen ezesetben a komp sem robbant volna fel, teljesen máshogy kezdődött volna a történet, stb). Szerintem egyébként ez egy időhurok. Lejátszódik ez, amit most láttunk a filmen, aztán a lány megint elmondja, mit kell tennie Washingtonnak, aki ismét visszamegy, de nem tudja megmenteni a lányt, és a komp ismét felrobban, ergo ismét azt látjuk, amit a filmben, és ez így folytatódik örökkön örökké.

 

 

Donát

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Amint látta valaki az Apocalyptot vagy az Arthur és villangókat érdekelne hogy esett :D

Az Apocalyptóról ezt irtam pár napja:

 

Apocalypto

 

Mel Gibson saját elmondása szerint csak egy üldözős-filmet akart forgatni? egy olyat, amiben nincsenek autók. Mivel mindenképp valami eredetit akart, ezért idő szerint a XVI. századba, míg hely szerint a Maya Birodalomba helyezte a történetét. S valóban? több mint 100 évnyi filmes történelemmel a hátunk mögött, már oly sok mindent megfilmesitettek a ganajturó bogarak inváziójától kezdve az éneklő és beszélő lábujjakig, de a Maja Birodalmat még soha senki nem tartotta arra méltónak, hogy egy nagyszabású film témájául vegye.

Gibson akárcsak elöző filmjénél a Passiónál, egyszerre játsza a nagy különcöt és a hollywoodi profit: a szinészek kivétel nélkül amatőrök, nagyrészt a maják leszármazottjai, s a film az ő nyelvükön lett rögzitve, tehát megint egy feliratos film, amit elvileg az amerikaiak utálnak. A brutalitás is valami egészen elképesztő méreteket ölt? ha a film gyökerét keressük, akkor nem is igazán a klasszikus üldözős-filmek közt kell keresgélnünk, inkább minden idők legbrutálisabb dzsungel-horrorját a Cannibal Holocaustot kell meglessük. Ugyan itt nem ölnek a kamera elött igazából állatot, nem vágják le az egyik főszereplő nemi szervét premier plánbane, de azért a tapir-herét elmajszolják, a szivkitépéseknél se nézz arrébb a kamera és a félig-leskalpolt vadász fejéből spriccelő véren is szivesen elidőznek?

Ám a film Gibson erőszak-mániájával együtt is nagyon jól működik. Az első fél óra felvezetése, vagyis az egyszerü falusi bennszülöttek felhőtlen életének bemutatása után az év egyik legerőteljesebb képei következnek? miután elrabolják a vadászok a férfiakat, egyre beljebb és beljebb hatolunk a Maja Birodalom szivébe? a szereplőknek alig van már itt funkciójuk, ha csak az nem, hogy ők is pont olyan félelemmel vegyes döbbenettel nézik az őket körbevevő világot, mint mi nézők. Az óriási fákat irtó munkások, a kő-bányák, az egyre nagyobb házak, melyek már nem fából, hanem kőből épültek? majd jön az út vége: a Birodalom szive? micsoda képek, micsoda pezsgés! Gigászi piramisok, a lakosokon elképesztő test-ékszerek, tetoválások, minták? bár a film csak képeket közvetit, de szinte éreztem a várost bejáró szagokat is. Mintha egy idegen bolygóra csöppentünk volna és mégis oly ismerős az egész. Nem tudom eléggé dicsérni a film készitőit: már rég túlléptünk azon, hogy az effekteket dicsérjük, mert már megállapithatatlan, hogy mi az amit tényleg felépitettek és mi az ami utolagos pótlás? de már nem is érdekes? a lényeg, hogy azaz érzésünk, mintha a Maja Birodalom a filmesek kedvéért újjáéledt volna pár napra (és ilyen szempontból nagyon csalóka az elözetes ami agyon van szűrözve, ráadásul a CGI is üvölt róla). Külön jó, hogy moziban láttam? otthon lehet, hogy csak elismerősen biccentettem volna, de igy a moziterem megilletődőttségéből és döbbenetéből rám is ragadt valami a nagy vászon hatásáról nem is beszélve. Az pedig külön érdekes, hogy a vetités alatt senki sem ment ki, pedig pesten igencsak szokás. Ráadásul mellettem idős nénikék ültek, akik ugyan eltakarták az arcukat a durvább részeknél, de végigizgulták a filmet.

S van mit, mivel a második részben beindul a lényegi rész. Miután Jaguár-Mancs a főhős elszabadul fogvatartóitól (aki persze hamar rokonszenvet vált ki azzal, hogy a terhes feleségéhez és a fiához akar visszajutni) és menekülése közben megöli az egyik vadász fiát, hajtóvadászatot indítanak ellene az esőerdőben. Innentől felpörög a film, s akció, akciót követ, persze szigoruan Gibsoni látásmóddal, tehát fröcskölő vérrel, eltörő állkapcsokkal és hasonlókkal? ha még nem érzed késznek magad arra, hogy lásd, milyen amikor egy fekete párduc ráakaszkodik az emberi arcra, akkor ez nem a te filmed :)

Nem vagyok biztos benne, hogy ez egy jó film, de hogy az idei év egyik leghatásosabb darabja ahhoz számomra kétség sem férhet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem tudom mi történt Mel Gibsonnal. Egy brutális, elmebeteg állat lett.

Az Apocalypto maximum multiplexes mivoltához képest extrém, de Amerikai népszerűsége, és a moziteremben tapasztalt fogadtatása mutatja, hogy ennyit még kibirnak az emberek... amihez az is hozzájárulhat, hogy nem olyan öncélú, mint a Passió, és aki ilyen hatásosan tudja bemutatni a maja nagyvárost azt semmiképp nem nevezném elmebeteg állatnak.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem egy letűnt világot nem csak ilyen módon lehet bemutatni. Minek ez a rengeteg erőszak?

A film elsősorban akció-film és thriller... csak sokadizben történelmi film. Másrészről a maják hittek abban, hogy az isteneik vért isznak, ezért például a sport-eseményeken a vesztes csapatot automatikusan kivégezték, és a szertartásaik szerves része volt az emberáldozat, melyet az isteneiknek ajánlottak fel. Nyilván lehetett volna egy steril klasszikus értelemben vett kosztümös filmet is csinálni a témából -és talán majd valaki csinál is- de valszeg Gibson filmje bármilyen ijesztő is legyen sokkal közelebb jár az igazsághoz. Egyébként ahogy irtam nemcsak az erőszak hatásos a filmben, hanem a kosztümök/ trükkök és úgy általában maga a város hangulata.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Régen jók voltak a National Geographic-ok... én is szerettem őket. A régen készült ismeretterjesztő-filmjeikből egy egész gyújtemény van itthon. De ma már ők is rátértek a szenzáció-hajhászásra. Egyre több megbizhatatlan, jól hangzó dolgot adnak el kész tényként, ráadásul újabban divat lett előtérbe helyezni a kutatót a kutatás témájával szemben. Nem ritkán többet tudni meg az amerikai csávóról a dzsungelben, mint magáról a dzsungelről. Viszont a havi lapjuk nagyon igényes... mi a kezdetektől elővagyunk fizetve.

Az biztos, hogy az Apocalypto nem ismeretterjesztésre van, bár speciál az én érdeklődésemet jobban felkeltette a maják iránt, mint eddig bármi :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Valószínű! Az Indy-ben sose volt 'cgi'. :peace:

Pedig volt!

Maga Dennis Muren mondta egy Werkfilmben, hogy a csillés üldözés 10% live-action. 50% makett és 40% CGI.

 

Spielberg olyan sebességgel tud filmet csinálni, hogy nem lesz gond az idővel. Ráadásul, ha az ILM-et és Steven összeeresztik abból mindig jó szokott kisülni.

Én várom, talán az egyetlen készülő film amit várok.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Coce, kérésed számomra parancs, most jöttem az Apocalyptoról :lol:

 

Először is leszögezném, hogy kimondottan nem bírom a filmeken a horroros-véres jeleneteket. Másodszor pedig, hogy ennek kapcsán nem vagyok ezen jelenetek nagy rajongója.

 

Az Apocalyptoban viszont volt nem is egy ilyen jelenet - Bomarr említette - de mégsem éreztem, hogy nekem ezt nem kéne néznem. Ezzel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy engem magával ragadott az egész film. Bár lehet, hogy a szinészek - szintén Bomarr szavait idézve - amatőrök voltak, de nekem nagyon is áthozták a történetet a vászonról az agyamba, és nagyon tetszett. A képi világ és az állatok felvonultatása is bejött nálam. A Jaguár hihetetlenül szép volt, teljesen sokkolt. Gibson remekül bemutatta nemcsak a maja birodalmat, de a dzsungel veszélyét, élővilágát, stb. És a humor is rendjén volt (főleg az elején). A holdfogyatkozást pedig különös élvezettel figyeltem.

 

Mindez azonban nálam össz-vissz egy jó film kategóriáját idézte volna fel, azonban a vége nálam különös helyre emelte az alkotást, lévén realisztikusabbá vált az egész, megfoghatóbbá. Mivel imádom a törit, nagyon bejött.

 

Érdekesség, hogy amikor Jaguárék néztek a tenger felé, már tudtam, hogy mi fog következni, és ez elég érdekesen vette ki magát, lévén megosztottam a barátnőmmel is, és utána mindketten nagyokat néztünk, amikor feltűntek a hajók ;).

Bomarr: Szerinted azok Columbusék voltak, vagy Pizzaroék vagy Cortezék? ;)

Donát

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.