Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

A végkifejlete a filmnek ezért volt zseniális, amiket le is írtál. Jó kis összefoglaló kritika Ody, különösen tetszett a Batmannek erőt adó leírásod.

 

És nem is fog ez a film feledésbe merülni, itt se.

 

A párhuzam pedig az SW-vel jó, csak a Batman széria Prequelje(Nolan előtti) nem volt olyan erős, mint az SW esetében. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ody, nagyon jól összefoglaltad, miért nagyszerű és emlékezetes ez a film. Különösen az tetszik, amit Jokerről írtál: tényleg játszik, nemcsak Gotham-mel, hanem velünk is, és nem lehet a film forgatagában kitalálni, mi lesz a következő lépés. A pörgő cselekmény nem is igen hagy rá időt, és annyifelé kell figyelni (sok apró utalás volt közben, amire már nem is emlékszem, csak abban a szemvillanásnyi időben beugrott, aztán szinte azonnal tova is tűnt, mielőtt az ember megyjegyezhette volna), hogy egyértelműen többször kell látni ahhoz, hogy minden értsünk. :)

Én még csak akkor, szombaton láttam, de az biztos, hogy Te már azóta többször is. :D

Szerkesztve: - Pildi
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Köszi Coce, Pildi. Igen már kétszer láttam azóta és egyre jobb ahogy a minden mozaik a helyére kerül. Sajnos a DVD még olyan messze van. Igen gyakori vendég lesz a lejátszómban az biztos.

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

The Dark Knight

 

Spoiler:

Ody hatására úgy döntöttem, én is összegzem gondolataimat, megpróbálom szavakba önteni, mit is jelentett nekem ez a film. Elöljáróban annyit, hogy jó pár hónappal a premier után, talán 2006 nyár végén láttam először a Beginst, és akkor csupán halvány emlékképek éltek bennem a Tim Burton és a Joel Schumacher féle Batmanből. Nem mondom, hogy az akkori széria nem tetszett, de gyerek voltam, és az akciók, a kalandok valamint a maszkok önmagukban is lenyűgöztek. Akárhogyan is, a kezembe akadt Nolan műve, és első látásra beleszerettem. A karakterekfejlődések, Gotham városának képe, a remek történet, a finomra hangolt párbeszédek és a fantasztikus szereplőválasztások a legjobbak közé emelték nálam a Batman Beginst, s onnantól kezdve árgus szemekkel figyeltem a híreket a folytatással kapcsolatban.

 

Nem volt nehéz dolgom. Nem volt nehéz dolgom, már csak azért sem, mert ezen a fórumon szerencsére nem én voltam az egyetlen, aki szintén várta a TDK-t, így gyakorlatilag másodkézből olvashattam minden hírt, nézhettem a képeket... DE. Fontos a DE, mert bizony a film előtti fél hónapban megálljt parancsoltam ezeknek a dolgoknak, egy kétarc kép után. Valahogy úgy éreztem, hogy számomra az lesz a jó, ha mindenféle előinformáció nélkül ülök be a moziba. Így is történt. Gyakorlatilag annyit tudtam, hogy Batman és Joker harca lesz a középpontban, és hogy valamiképpen képbe kerül majd kétarc is, akit addigra már elfelejtettem, hogy is nézett ki.

 

A premier napjára ültem be, mindenféle különösebb izgalom nélkül, valahogy úgy éreztem, hozzon bármit is a film, elfogadom, és ha utólag rabulejt, ám legyen, de előzetesen nem állítok elé semmilyen elvárásokat. Ez a döntésem is bejött. Az a húzás, hogy nem mások véleményéhez próbáltam viszonyítgatni, hanem önmagában voltam kíváncsi a műre, mesterinek bizonyult. Bár szó se róla, még így is döcögősen indult a dolog. Az in medias res kezdés után egy kicsit leült a film nálam, nem voltam képben, olyan gyorsan zárta le Nolan a Madárijesztő szálat (akire egyébként sem idő, sem hely nem volt a TDK-ban, ez tény), és húzta elő az álBatmaneket, hogy kicsit összezavarodtam, de ez a zavar csupán Joker első (pardon: második) megjelenéséig tartott.

 

Onnantól kezdve nem volt megállás. A film számomra azt nyújtotta, mint egy titkon remélt, mégis váratlan meghívás egy tökéletes születésnapi partira. Nolan, ha lehetett, még tovább csiszolgatta a Begins erényeit. A karakterfejlődést ezúttal nem csupán a főszereplőre, Bruce Wayne-re fókuszálta, (aki felismeri a film végére saját korlátait), hanem sokkal inkább, hihetetlen ötlettől vezérelve, kiemelt a semmiből egy másik főszereplőt (és nem, még mindig nem Jokerről van szó!), Harvey Dentet, akinek a bukása gyakorlatilag a film egyik főszála. Ez a két karakterfejlődés (mármint Wayne és Harvey) tökéletes ellentéte a harmadik főszereplő, Joker egyhelyben toporgásának. Míg az előbbi két karakter A-ból B-be jut, (legyen szó akármilyen sötét változásról is), addig Joker folyamatosan egyhelyben áll, csupán nekünk, nézőknek változik ez a statikus hely, ahogy pontosan megtudjuk, hol is van azaz ott.

 

Joker motiváció - ahogy arra Ody is remekül kitért - végig sötétben maradnak, és egyre csak Ra's Al Ghul szavai járnak a fejünkben: a bűnözők egyszerű emberek, egyszerű indítékokkal, s próbáljuk mi is ezt a fajta motivációt megtalálni, de hiába: Jokerre nem hat se pénz, se ígéret, se fenyegetés, gyakorlatilag az őrület az, ami hajtja, s az őrület az, ami sebezhetetlenné teszi. Nem fél meghalni, nem fél elveszteni semmit, egyáltalán: ez az ember nem FÉL, s mint ilyen, gyakorlatilag Batman számára kiismerhetetlen ellenfél (hisz tudjuk, hogy Wayne azért választotta a denevéreket, hogy más féljen tőlük, ne Ő). Ebből a szempontból tökéletes jelenet a fogdában játszódó, ahol Batman abszolúte tehetetlen az - ettől a ténytől IS - magánkívül örjőngő Jokerrel szemben.

 

A karakterfejlődés azonban csupán egyik - bár talán a legnagyobb - előnye a filmnek. Emellett legalább olyan fontos szót ejteni a mellékszereplők mélységéről is. Gordon felügyelő, Rachel, Fox és Alfréd önmagukban nem a legkomplexebb szereplői a mozitörténelemnek (mellékszereplőként elég nehéz is lenne), de sorrendben: Oldman, Maggy, Freeman és Caine olyan szereplőkké változtatják ezeket a "statisztáló" szerpeket, mintha ők maguk is köztünk járnának-kelnének, és legalább olyan szkeptikusan szemlélnék Batman ténykedését, mint ahogy mi szemlélünk egy álarcos denevérembert. A Fox és Alfréd által hozott humorszint egyszerre gondoskodik feszültségoldásról és laza kerékgörgetésről, már ami a két jelenet közti képzeletbeli kerekeket illeti. De ne csak róluk essen szó: a TDK szereplőválogatása egészen páratlan, a legapróbb szerepekre is sikerült olyan színészeket szerződtetni, akik remekül adják át a város életét (bankigazgató, polgármester, stb.)

 

Harmadik alappillér (karakterfejlődés, karaktermélység után) a történet. Bár tény és való, néhol találni benne apró logikai gubancot (Batman hangja, repkedő parkoló kocsik, öt hulla, stb.), Nolan gyakorlatilag az elvárásoknak megfelelően egy olyan történetet hozott létre, ami páratlan a képregényfilmek nemében. Az igazi újítás az a Batman Sötét lovagjában, hogy nem egy nagy, hatalmas összecsapásra van kihegyezve a film, hanem fokozatosan gördül egyik jelenetből a másikba, mint egy hógörgeteg, mely a hegycsúcsról lefelé egyre terjedelmesebb és terjedelmesebb lesz. Amikor a film közepén azt hinnénk, hogy Joker megállítása a főcél, hirtelen szembe kerülünk Nolan adúászával, Harvey-val, és Joker őrült ötletével, mely nem a város elpusztítását, sokkal inkább annak anarchiába taszítását tűzi ki céljának. Persze Joker karaktere egyébként is bővelkedik meglepetésekben: Együttvégzi a piszkos munkát a felbérelt bűnözőivel, nem számít neki semmit a pénz, nem akarja megölni Batmant, és nem akarja elpusztítani a várost - nem mondhatjuk tehát, hogy sablonkarakterről lenne szó. De visszatérve még egy szó erejéig a történetre: egészen páratlan a lezárása, valóban, már-már a Birodalom Visszavágot juttatja eszünkbe a kilátástalansága, a főhős ideiglenes (?) bukása és menekülési kényszere. Egyszersmindenkkora fantasztikus ellentételezése ez a Beginsnek: az első rész elején is menekül Wayne, mégis, micsoda különbség!

 

A végső alappillér ebben a filmben nálam a zene és a látványvilág. A fantasztikus effektek nálam önmagában nem adnak garanciát a jó filmre, de ebben a 150 percben tökéletes ízelítőt kaptunk abból, hogy milyen az, amikor a CGI csupán kiegészítője egy páratlan történetnek. Gyakorlatilag az ember fel sem fogja, hogy micsoda zúzások és harcok folynak a városban, mert az egész csak egy eszköz a háború hiteles bemutatásra, nem pedig maga a film értelme. Persze akik csak a látvány miatt nézik a filmet, azok sem csalódnak, de mégis, valahol talán érezni lehet a zsigereinkben - legalábbis én éreztem - hogy ez az alkotás másról szól, nem csupán kocsik, házak és helikopterek lezúzásáról. S ha már megemlítettem, akkor végül nem árt ki is térnem rá: a zene. Bár nekem már első hallásra is tetszett, a Begins megtekintése után úgy éreztem, Zimmer gyakorlatilag semmi újat nem alkotott, pedig a filmben kiderül: igen. Zimmer zenéi tökéletesen átadják Joker őrületét, a város fejetetejére állását, és egyáltalán: azt a hömpölygő lavinaforgatagot, amit a TDK képvisel.

 

Bár már kétszer láttam, egyszerűen nem tudok gyenge pontot találni a The Dark Knightban, mert nálam ez a film úgy ahogy van, tökéletesen működik. Az osztályzatom így nem is lehet más, mint:

 

10/10*

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Tenacious D.

 

Hát ezt az agyatlanságot! :D

Nem szeressem túlságosan a musicaleket -igaz, ez a film se volt teljes egészében az-, de ezzel a rockos feelinggel hatalmas volt :D

Jack Black és Kyle Gass. Két idétlen. De piszkosul jól áll nekik. :D

A rock szerintem Jack Blacknek született, vagy éppen fordítva. De oly mindegy. JB él-hal a rockzenéért és ezt nem is rejti véka alá. Rocksuli is hatalmas filmje volt. De most újra bizonyított. :D

Még pár szó a mellékszerepekben feltűnő Ben Stiller-ről és Tim Robbins-ról. Ezekben a szerepekben el sem tudtam volna őket képzelni amit köréjük építettek. :D Kész voltak nagyon. Főleg Tim Robbins. :D ÁÁááá...többször nézős. :D

 

ROCK FOREVER!!!! :D:) :)

 

 

Szerkesztve: - Oldfighter
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

The Dark Knight

A te kritikád is nagyon tetszett, Donát. :) Mindkettőtök írása, Ody-ét is ideszámítva, szinte átélhetővé teszi újra a szombati élményt, annyira hűen visszaadja a film hangulatát. Én is szeretném majd még egyszer moziban megnézni, ami talán összejön, de addig is jó, hogy ha már én nem vagyok most erre képes, de legalább ti (és pár nappal korábban frenkie is) képernyőre vetettétek ezeket a gondolatokat, amelyekkel csak egyetérteni tudok. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Remélem ezt már látod. :para:

De amúgy youtubeon elég sok felvétel megtaláható a koncertjeikrők és persze a filmben játszott számaikról. :)

Látom, látom... :) Hát érdekes formáció ez a két fickó az akusztikus gitárjaival. :D A "dalszöveg" meg különösen az, már amennyit értettem belőle, de az épp elég is volt... Ezek után már nem nagyon lepődtem meg a DVD borítóján - lehet, hogy mégsem nézném meg? Csak erős idegzetűeknek ajánlott. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Látom, látom... :para: Hát érdekes formáció ez a két fickó az akusztikus gitárjaival. :) A "dalszöveg" meg különösen az, már amennyit értettem belőle, de az épp elég is volt... Ezek után már nem nagyon lepődtem meg a DVD borítóján - lehet, hogy mégsem nézném meg? Csak erős idegzetűeknek ajánlott. :)

Csak rockereknek. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

TDK

 

Spoiler:

Dehogy lőtte le majdnem. Pont az volt abban a jelenetben a pláne, hogy azt mondta: "Ha fej, akkor nem lőlek le, de ha írás..."

 

Az érme mindkét oldala fej ugyebár. Továbbá amikor neki szegezi a fegyvert a faszinak, akkor mondja is, hogy ez nem az én dolgom. Tökéletes ellentétben (de nem párhuzamban!) áll azzal, amikor a végén simán 50-50%-ra öli az embereket.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Így már tiszta a helyzet Donát. És igaz is.

 

Spoiler:

És amikor már KétArc akkor mi dönti el, hogy kit lő le? Hisz akkor is csak 'egy' oldala van az érmének. Ramirezt se nyírta ki...

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

TDK

 

Spoiler:

Kétarcként úgy dönti el, hogy az érmének az egyik fele tiszta, a másik fele égett, így már tényleg csak szerencse kérdése.

Viszont Ramirezt valószínűleg megölte, mivel a vége felé mondják, hogy két rendőrt ölt meg. Az öreg és Ramirez, a kettő, aki elrabolta őt és Rachealt. Bár nekem is az a benyomásom, hogy nem ölte meg, de akkor ki a második rendőráldozata?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

TDK

 

Spoiler:

Azért, mert azt hiszi, hogy Harvey ölte meg a kórházban őrködő rendőrt is (asszem néger volt). De az Joker műve, csak épp erről Gordon nem tud.

 

Egyébként furcsa, hogy nem láttad a pénzérme átalakulását, hiszen erre elég sok minden épül, és a fórumtalin is szóba került, még mondtam is Pildinek, hogy a végén szinte alig látszik, hogy most éppen a koszos, vagy a tiszta oldalt dobja-e ki KétArc.

Szerkesztve: - Donát
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

TDK

 

Spoiler:

Ramirezt nem ölte meg, nekem ez egyértelmű volt abban a jelenetben. Hogy az érme egyébként teljesen azonos két oldala közül az egyik égett, és az lett a "nem nyert" oldal, nekem pont Ramirezzel kapcsolatban vált egyértelművé. Amikor KétArc nála dobta fel, és arccal felfelé esett le, nem értettem, hogy miért is nem öli meg a nőt. De ha jól emlékszem, akkor a következő feldobásnál már látszott, hogy a másik fele égett, és Ramirez megmenekülését akkor értettem meg. De az igaz, hogy alig lehetett észrevenni a különbséget.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Spoiler:

Nem értem. Pildi, Ody: A kórházban van egy olyan jelenet, amikor Harvey megnézi az érmét. A kamera még el is időzik az égett oldalán. Harvey gúnyosan fel is horkan, hiszen az érme egyszersmind utal az ő arcának elcsúfolására. Az addig szimetrikus, ugyanolyan arcfél közül az egyik mind az érmén, mind Harvey-n eltorzul.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Spoiler:

Donát, lehet, hogy igazad van. Én úgy emlékeztem, ahogy írtam, de én még csak egyszer láttam, így lehet, hogy elnéztem valamit. De az biztos, hogy Ramireznél elsőre nekem sem volt egyértelmű, miért is úszta meg. A kórházas jelenet nagyon emlékezetes Joker érvelése miatt, de ebből az érme-rész nekem nem maradt meg. Tudom, hogy beszéltünk az érme égett oldaláról a talin, de nem Ramirezzel kapcsolatban, így nekem ez másként maradt meg. :para:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

TDK

 

Spoiler:

Tényleg van egy ilyen érmés jelenet, mikor Dent először magához tér. Még mosolyogtam is azon az irónián, amit Donát is említett.

 

Donát, kösz az emlékeztetőt a kórházi zsaruról. Végre megodottad a "Ramire nem halt meg, akkor Gordon miért két halott zsarut ír Dent számlájára?" című problematikám. :para:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.