Ugrás a kommentre

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Megnéztem a két említett jelenetet, nem semmi. Talán egy kicsit túlzottan is el van rejtve, bár még mindig jobb így, mint amikor az ember pofájába nyomják premier plánban. Egyre nagyobb kár azért a copypaste második félidőért; most már nagyon érik az újrázás itthon, hátha csak én voltam nagyon szőrösszívű.

Hozzászólás ideje:

Álvarez szándékosan rejtette el ennyire, mert úgy gondolta, hogy ha túl könnyen kiszúrható, akkor egyszerűen ellopná a show-t.

Spoiler

Hiszen attól a pillanattól mindenki azon kezd el agyalni, hogy mi van Ripley-vel. Miért nem keresik fel, hogy került oda, miért nem ébresztik fel, miért nem beszélnek róla? Szóval úgy alkották meg, hogy csak azok találják meg, akik már többször is látták a filmet és már ráérnek a részletekkel foglalkozni.

 

Szerintem többszöri újranézéssel enyhül a dolog.

Spoiler

Először én sem voltam annyira megbékélve azzal, hogy a film vége lényegében a Resurrection vége újratöltve. A királynő Kay fájdalmak közepette, a testében végbement mutáció hatására egy hibrid lényt szül, ami nem sokkal utánna kinyírja az anyját, megtámadja az androidot, és végül súlyos csonkolások árán sikerül kihajítani az űrbe. Meh...

Mostanra, ha nem is szerettem meg, már nem nézek rá olyan morcosan, és inkább az egyedibb elemeire koncentrálok. Például arra, hogyan vetítette előre a film Kay halálát (egy gyermek halott anyjának mellét szívja):

vlcsnap-2024-10-21-16h46m12s353.jpg

vlcsnap-2024-10-21-16h47m05s979.jpg

 

A festmény Michel Serre View of the Hôtel de Ville of Marseille during the Plague of 1720 című képe.

 

Hozzászólás ideje:

Ez talán nem rossz hír: a 20th Century Fox már tárgyal Fede Álvarezzel az Alien: Romulus folytatásáról. A rendezőnek van egy ötlete, a tárgyalások lassan finisbe érnek. A stúdió Cailee Spaeny-t és David Johnsont is szeretné visszahozni a folytatásra. Álvarez már korábban is azt nyilatkozta, hogy Rodo Sayagues társ-forgatókönyvíróval már elkezdtek ötletelni a folytatáson a film elkészítése után, de még annak premierje előtt.

Spoiler

Leginkább azon agyaltak, hogy Rainre és Andy-re az Yvaga III-on nem a paradicsom fog várni, ahogy azt ők elképzelték.

 

Az információ a Fox stúdiófőnökétől, Steve Asbell-től származik, szóval hivatalos. A The Hollywood Reporternek adott interjúban mégsem ez volt a legnagyobb meglepetés, hanem az, hogy jövőre nem csak a Predator: Badlands kerül a mozikba, hanem egy másik Predator film is!!!!! :o És mindketőtt a Prey-t is jegyző Dan Trachtenberg rendezi.

 

És gondolkodnak az új Alien vs. Predatoron is, de ezt egyelőre nem akarják erőltetni, várnak a jó ötletre.

Hozzászólás ideje:

Nyilván örülök, hogy ezek a régi motoros frencsájzok megint lubickolnak a rivaldafényben, de azért hihetetlen, hogy ha véletlenül sikerül valamiből egy jobbacska részt kihozni, utána az álomgyár egyből rááll a tömeggyártásra.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Szerintem ez esetben ez nem valid, hiszen az Alien több mint 40 éves franchise, a Romulus pedig már a hetedik film a szériában, kilencedik, ha a két AVP-t is számoljuk. Szóval az "egyből" rész kábé az Aliens után megtörtént, és még csak nem is az Covenant és a Romulus, hanem a Resurrection és a Prometheus között volt a legnagyobb szünet. Előbbi kettő között 7, utóbbi kettő között 15 év telt el (ide szorult be a két AVP).

Ráadásul mindezt úgy, hogy az A3, az AR, a Prometheus és a Covenant az USA-ban anyagilag megbukott, a Promi kivételével világszinten is épp csak sikeresek lettek, ráadásul még a Prometheus kapta a legjobb kritikákat azzal, hogy megosztó lett, A többi a maga idejében kritikailag is hatalmas nagy bukás volt. A Covenantot és az AR máig a sorozat legrosszabb részeinek tartják. Igazából úgy folyik az Alien-filmek tömeggyártása, hogy az Aliens óta a Romulus az első film a franchise-ban, ami anyagilag az USA-ban és a világ többi részén is sikeres, és kritikailag is jó visszhangot kapott. A kettő között eltelt 38 év.

Predator-franchise-nál meg még rosszabb a helyzet, hiszen a Predator után a Prey volt az első sikeres epizód, bár, hogy mennyire, azt nem tudni, mivel sosem futott moziban, csak a Hulun/Disney+-on lett bemutatva - kritikailag minden esetre jól teljesített, amit az elődeiről nem lehet elmondani. És azért itt is eltelt 38 év, de az Alien-szériával szemben a Predator-franchise ezalatt még mérsékelt sikereket sem tudott felmutatni.

Szóval ebben az esetben az egyből évtizedekkel ezelőtt elkezdődött, és egy többségében kudarcot kudarc hátára felhalmozó franchise-okról van szó. Szerintem csak azért nem süllyedt el a két széria az A3/AR és a Predator 2 után, mert a képregények, a könyvek, a videojátékok és a játékfigurák életben tudták tartani. Eleve a két AVP filmet csakis a képregényeknek köszönhetjük.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Igazából leírtad, amire gondoltam, nevezetesen a Predator esetén akár évtizedek is elteltek 2 rész között, aztán mindig elhalt a dolog a sikertelenség miatt, most pukkant egyet a Prey, és egyből jön 2 film + talán AVP is. Az Alien frencsájz meg viszonylag stabil ütemben jövöget a gyengébb fogadtatások ellenére is, most Romulus villantott, aztán már forognak is a kerekek a gyors folytatásról. :)

 

Idézet

Szerintem csak azért nem süllyedt el a két széria az A3/AR és a Predator 2 után, mert a képregények, a könyvek, a videojátékok és a játékfigurák életben tudták tartani.

Illetve egyrészt felnőttek azok a gyerekek, akiknek a klasszikus filmek mérföldkövek voltak az életükben, és kaptak az alkalmon, másrészt az eredeti sikeresebb filmeket valamilyen formában jegyző jóemberek pár évtizeddel később megpróbálták megmutatni a kutyafittyet.

Szerkesztve: - Odumin
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
3 órával ezelőtt, Odumin írta:

Igazából leírtad, amire gondoltam, nevezetesen a Predator esetén akár évtizedek is elteltek 2 rész között, aztán mindig elhalt a dolog a sikertelenség miatt, most pukkant egyet a Prey, és egyből jön 2 film + talán AVP is. Az Alien frencsájz meg viszonylag stabil ütemben jövöget a gyengébb fogadtatások ellenére is, most Romulus villantott, aztán már forognak is a kerekek a gyors folytatásról. :)

De ez nem állja meg a helyét, legalábbis nem úgy, hogy ennek a katalizátora a Prey vagy az Alien: Romulus. A Predator 2 és a Predators között valóban 20 év volt, de a Predators és a The Predator között már csak 8, és az ordas nagyot bukott The Predator és a Prey között csupán 4 év van. És mire jön a Badlands, a Prey is 3 éves film lesz. Igaz, hogy egyből két filmet csinálnak, de ebben sincs új, mert a The Predator sem minden előzmény nélkül érkezett. A Predators után ugyanis Antal Nimród és Robert Rodriguez nagyon szorgosan dolgoztak egyszerre két Predator-filmen. Az egyik folytatta volna a Predators sztoriját, a másik pedig a filmben szereplő Noland (Laurence Fischburn) karakterének lett volna az előzményfilmje. Szóval csak azért telt el 8 év a The Predatorig, mert a Fox hagyott négy évet arra, hogy Antal és Rodriguez előálljon valami használhatóval e két filmmel kapcsolatban. Végül hamvába halt mindkét projekt, így 2014-ben ráállíottták Shane Black-et a The Predatorra. De, ha nem így történik, talán már 2014-ben két Predator-filmet láttunk volna, egyet Nimródtól (ő rendezte volna a Predators 2-t), egyet Rodrigueztől (az ővé volt a prequel). Szóval kívülről úgy tűnhet, hogy a Prey után cuppantak rá, de mint látható, a Predators után ugyanez volt a forgatókönyv, tíz évvel ezelőtt. Csak akkor nem valósult meg, most meg igen.

 

Romulus folytatásánál szintén nincs semmi újdonság. Az Alien sikere után máris forogtak a kerekek a folytatásról, a Fox akkor vezére, Alan Ladd, Jr. már a premier után találkozott David Giller és Walter Hill producerekkel, és megkezdődött az ötletelés. Az egyik ilyen ötlet például az volt, hogy az első filmben szereplő lény túlélte azt, hogy kihajították az űrbe, és visszatért volna Ripley-vel a Földre, ahol aztán több lény is születik, és hősnőnknek egy egész falkával kell szembenéznie. Ismerősek valahonnan ezek az elemek? Sőt már ekkor felmerült egy Alien-prequel film ötlete, ami a Space Jockey eredetét mesélte volna el. És még csak 1979-et írunk, az Alienen kívül nem létezett más film ebben a franchise-ban ekkor.

Ez az "Alien II" csak azért nem kapott zöld utat és kellett várni '83-ig arra, hogy a folytatáson ténylegesen elkezdjenek dolgozni, mert Ladd Jr. '79-ben otthagyta a Foxot és az új vezetőséget nem érdekelte egy Alien 2. Ha ez nincs, nem '86-ban jött volna ki az Aliens, hanem már sokkal korábban.

Sőt magának Ridley Scottnak is voltak már akkor elképzelései az Alien 2-ről (ezek egy része visszaköszönt a Prometheusban és a Covenantban), csak őt senki sem akarta akkor még felkeresni ezzel. Az Aliens kasszasikere után meg olyan hirtelen akartak folytatást, hogy már a '80-as évkben trailert kapott a harmadik Alien-film, abban az időben, amikor annak még nem volt rendezője, a sokadik forgatókönyvíró is otthagyta a projektet és Sigourney Weavert sem sikerült még meggyőzni arról, hogy visszatérjen. Mégis, az emberek láthattak egy olyan előzetest, ami azt ígérte, hogy az 1992-ben moziba kerülő film főhőse Weaver lesz és az idegenek a Földre látogatnak.

 

 

És senki ne higgye, hogy a lendületből visszavett az Alien3 rémálomszerű forgatása vagy gyatra fogadtatása. Sőt ez csak olaj volt a tűzre, hiszen az első ötletek olyanok voltak, hogy a negyedik filmben kiderült volna, hogy az Alien3 valójában meg sem történt, csak Ripley álmodta az egészet (nem vicc, volt egy ilyen ötlet). Aztán ezt végül ejtették, így került képbe '93 környékén Joss Whedon, aki öt forgatókönyvez is írt, aminek a Föld volt a középpontja. Majd a stúdió kérésére készült egy hatodik, amiben Nyuszi felnőtt klónja szerepelt, aztán jött a hetedik, amiben Ripley klónja lett a központi szereplő, mivel ekkorra sikerült meggyőzni Sigourney "Soha Többé Nem Fogom Eljátszani Ripley-t" Weavert arról, hogy térjen vissza a szerephez (bár Weaver váltig állította, hogy Whedon "csodás" forgatókönyve győzte meg, szerintem a produceri pozíció és az a tény, hogy az AR-ért annyi pénzt kapott, amivel 1997-ben ő lett a legjobban fizetett színésznő Hollywoodban, többet számítottak).

És mindezek mellett azt se feledjük el, hogy a Prometheus után sosem volt kérdés, hogy lesz folytatás, csak azt nem lehetett tudni, mennyi. Scott beszélt egy és három új filmről is, szóval látható, hogy már 12 évvel a Romulus előtt elég ambíciózus tervek voltak itt. 2013-ban, egy évvel a Prometheus premierje után meg már javában dolgoztak a különböző forgatókönyvökön. Ráadásul mindezt úgy, hogy közben ott volt Walter Hill és David Giller Alien 5 ötlete, és Neill Blomkamp Alien 5 terve, amiket a Fox Ridley Scott kérésére kukázott. Sőt míg folytak a Covenant munkálatai, futott egy prequel projekt is, ami a Prometheus és a Covenant közötti időszakban játszódott volna (bár sosem lett megerőstíve, de több mint valószínű, hogy Shaw ezért halt meg off-screen, mert eredetileg a Covenant-prequelben lett volna az benne). A Covenant után meg még tovvábbra is állt a három új film lehetősége (két folytatás, plusz egy - akkor már - Prometheus-prequel -> ez utóbbi elvileg kész forgatókönyvvel bír, a címe pedig Alien: Awakening).

Mindezek végül azért nem születtek meg, mert a Disney felvásárolta a 20th Century Foxot, és nekik nem állt szánédkukban úgy folytatni a franchise-t, ahogy Scott elképzelte, vagyis, hogy az alienek helyett az MI lesz a legfőbb fenyegetés. Ezután ültek le Scott-tal és beszélték át a franchise jövőjét, aminek az eredménye az Alien: Romulus.

Azt meg már csak lábjegyzetként teszem ide, hogy a jövőre érkező tévésorozat, az Alien: Earth sem mostani találmány. A Fox már az 1980-as években kopogtatott az ötlettel az ABC-nél. A sorozat fejlesztése végül 2018-ban, a Covenant után egy évvel indult.

És azt még hozzá kell tennem, hogy az AR és a P2 utáni nagy szünetnek az Alien vs. Predatornak és az Aliens vs. Predator: Requemnek is elég nagy köze volt, hiszen amíg ezekkel a filmekkel mulatták az időt, a Fox szándékosan nem csinált önálló filmeket. De itt is ugyanez ment. Az AVP-t még épp csak bemuatták, a Fox már bejelentette a folytatást, sőt azt is, hogy egy amerikai kisvárosban fog játszódni (ekkor még nem volt se rendező, se forgatókönyvíró, de ez már el lett döntve a stúdió fejesei között). Sőt az AVPR folytatásához is készült két forgatókönyv, egyet a Strauss-fivérek jegyeztek, ez az Aliens idejében játszódott volna, egyet pedig Liam O'Donnell, ez 20 évvel játszódott volna az AVPR után, Afrikában. Hovatovább, már az 1991-ben megszületett egy AVP forgatókönyv, amit Peter Briggs hozott tető alá, és közelebb állt az eredeti képregényhez, mint Paul W. S. Anderson agymenése. Weaver részben ezért akarta otthagyni a franchise-t az A3-mal, mert nem akart részt venni az AVP-ben.

 

Szóval semmi új nincsen itt, nem a Romulus és a Prey sikere miatt cuppantak rá a témára. Minden film után volt terv a folytatás(ok)ra, sok esetben dolgoztak is rajta/rajtuk, nem egyről nem csak pletyka szinten hallottunk, vagy később nyert igazolást a projekt létezése. Csak sok sosem jutott el a megvalósításig, okkal, és ezek miatt vannak azok a kisebb-nagyobb szünetek.

Annyi a különbség, hogy a filmforgatási technológiák fejlődésével ma már nem 5-10 év közé esik egy folytatás elkészítése, hanem 2-3 év közé, optimális esetben. De hát még senki sem mondta, hogy a Romulus 2 megvalósul 3 éven belül és abban a formában, ahogy azt most Álvarez elképzeli. Könnyen lehet, hogy nem lesz Romulus 2 és a kövi Alien-filmre megint 7-8 évet kell majd várnunk, amit valaki más készít el.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:
54 perccel korábban, Dzséjt írta:

Szóval kívülről úgy tűnhet, hogy...

Igazából ez a lényeg. Úgy tűnik (nekem). Rengeteg projekt lehet, amiről nem tudunk, és továbbra is biztos vagyok abban, hogy más fordulatszámon pörögnek a kerekek egy sikeres projekt után, nagyobb nyomással fentről, mint amikor "meh" fogadtatásban részesül az aktuális film. Amúgy sok érdekes infó hangzott el, köszi! Egy Bobby Ewingos negyedik Alien résznél biztosan hangosan tapsoltam volna, nekem sajnos az Alien3 életem legnagyobb filmes csalódása (ez talán az egyetlen olyan kijelentés, aminél nem kell használnom az "egyik" határozatlan névmást).

Hozzászólás ideje:
2 órával ezelőtt, Odumin írta:

biztos vagyok abban, hogy más fordulatszámon pörögnek a kerekek egy sikeres projekt után, nagyobb nyomással fentről, mint amikor "meh" fogadtatásban részesül az aktuális film

Én úgy gondolom, hogy ez csak az olyan franchise-okra igaz, amikkel betegre kereshetik magukat, de az Alien vagy a Predator franchise sosem esett ebbe a kategóriába. Mindkét film esetében 38 év telt el a legutóbbi anyagilag és kritikailag is sikeres filmek óta, a kettő közti mozik anyagi kudarcok vagy legjobb esetben is meh kategóriába estek. Mégis jött egyik a másik után. Ami nem csoda, mert a Fox sem tartja ezeket a filmeket többre, mint valami, amivel kiérdemelhetnek némi adójóváírást és fagyipénzt. Egyszerűen azért, mert ezek a filmek nem hoznak százmilliókat, mert csak egy szűk közönségnek szólnak, ugyanakkor nem is kerülnek sokba, eddig a Prometheus volt a legdrágább a maga 130 misis büdzséjével. Az összes többi Alien-film esetében a készítők jórészt azon agyaltak, hogy faragják le a terveiket, hogy beleférjenek a szűk költségvetésbe. Még az AR volt talán a maga idejében blockbuster kategória (75 millióba került '97-ben; érdekesség: a Romulus 80 millióba került - eltelt 27 éve a két film között, és csak 5 millióval kapott többet az új film, miközben azért volt egy kis infláció).

Az Alien-, Predator- és AVP-franchise fenntartói nem a filmek, hanem a képregények, a könyvek, a figurák és a videójátékok - bár már ez utóbbiak sem annyira. Sajnos a game-ek területén is átmentek az "olcsón meh" kategóriába, az Alien: Isolation óta nem készült normális játék a témában. Predator vonalon meg kábé soha. De az utolsó, igazán jó AVP játék, az Aliens Versus Predator 2 is 23 éves már.

 

3 órával ezelőtt, Odumin írta:

Egy Bobby Ewingos negyedik Alien résznél biztosan hangosan tapsoltam volna, nekem sajnos az Alien3 életem legnagyobb filmes csalódása (ez talán az egyetlen olyan kijelentés, aminél nem kell használnom az "egyik" határozatlan névmást).

Háááát nem tudom. Szerinted egy olyan film bármilyen formában is jó lett volna, aminek az a kiindulópontja, hogy az előző rész csak álom volt? Mert szerintem azok az alkotók, akik csak egy ilyen szánalmasan gyenge megoldással tudnak előállni, azok másban sem tudnak erőset villantani. :) 

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Dzséjt írta:

Háááát nem tudom. Szerinted egy olyan film bármilyen formában is jó lett volna, aminek az a kiindulópontja, hogy az előző rész csak álom volt? Mert szerintem azok az alkotók, akik csak egy ilyen szánalmasan gyenge megoldással tudnak előállni, azok másban sem tudnak erőset villantani. :) 

Én sajnos nem tudom megbocsátani azt, hogy a harmadik részben a kezdő képsorokban abszolút kretén módon megszabadulnak a túlélők 3/4-étől. Ez valahol majdnem ugyanez a kategória, gyakorlatilag semmissé teszi az Alienst, csak itt most nem a Narcissuson kezdi a filmet Ripley egyetlen túlélőként, hanem a Sulaco mentőhajóján. Nyilván az álom mint ötlet is elég gyatra megoldás, a Resurrection szempontjából pedig igazából mindegy, mert azt se szeretem túlzottan, számomra nem lett volna nagy veszteség.

Hozzászólás ideje:
16 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Háááát nem tudom. Szerinted egy olyan film bármilyen formában is jó lett volna, aminek az a kiindulópontja, hogy az előző rész csak álom volt? Mert szerintem azok az alkotók, akik csak egy ilyen szánalmasan gyenge megoldással tudnak előállni, azok másban sem tudnak erőset villantani. :) 

 

Szerintem az Alien3 kiindulópontja is szánalmas. Rettenetesen gyenge jelenetekkel kinyírják Hicks-et és New-ot. Ezzel semmisé tették az Alienst. Emlékszem mikor anno láttam az Alien3-at borzasztó csalódásként éltem meg. Egyszerűen nem ennek kellett volna következnie az Aliens után. A mai napig a legrosszabb résznek tartom. Totál érdektelen karakterekkel egy börtönbolygón.

Ha jól emlékszem Biehn nem válallta a 3-at azért kellett kiírni Hicks-et, de így?? Persze az álom se jó megoldás.

 

14 órával ezelőtt, Odumin írta:

Én sajnos nem tudom megbocsátani azt, hogy a harmadik részben a kezdő képsorokban abszolút kretén módon megszabadulnak a túlélők 3/4-étől. Ez valahol majdnem ugyanez a kategória, gyakorlatilag semmissé teszi az Alienst, csak itt most nem a Narcissuson kezdi a filmet Ripley egyetlen túlélőként, hanem a Sulaco mentőhajóján. Nyilván az álom mint ötlet is elég gyatra megoldás, a Resurrection szempontjából pedig igazából mindegy, mert azt se szeretem túlzottan, számomra nem lett volna nagy veszteség.

 Egyetértek.

Hozzászólás ideje:

Én minden olyan ötletet elvből elutasítok mérhetetlen viszolygással és gyűlölettel, ami azzal jár, hogy ignorálja az előző műveket. Eleve, azok attól még létezni fognak, láttam őket, hatással voltak rám. És akármilyenek is, vállalják csak fel szépen az alkotók. Ezért vert le a víz Bloomkamp pszichotikus ötletétől is. Agyrém minden ilyen ötlet és láncfűrésszel kéne megkergetni azokat, akiknek eszébe jut.

Ugyanakkor megértem, miért csalódás sokaknak az Alien3 nyitánya. Részben nekem is az, bár nem azért, mint nektek. Azt, hogy Hicks és Nyuszi meghaltak, bár szomorú, szerintem nagyszerű húzás. Főleg mert ez egy horrorfilm, aminek nem a happy end, hanem a nyomasztó hangulat a szerves része, szóval az, hogy ez elől a kozmikus parazita elől sohasincs menekvés, nekem nagyon tetszik.

Az Aliens-t sem teszi semmissé, éppen ellenkezőleg, az ott megtapasztaltak hatással vannak Ripley-re, az ott történtek következménye az, amit a folytatásokban látunk. Az Aliens teszi tragédiává Nyuszi és Hicks halálát, a film nélkül semmi hatása nem lenne. Az Aliens létezése miatt utáljátok az Alien3 elejét. Akkor hogy lenne már semmis? És az Aliens teszi érthetővé Ripley A3-ban tapasztalt apátiáját és megalapozottá az öngyilkosságát, plusz szörnyűséggé azt, hogy még így sem menekül meg az Aliens-ben látott rémálmától, s megtörténik az, amitől a legjobban retteget: kikel belőle egy xeno. Mert már nincs ott Hicks, aki az Aliensben megígérte, hogy végez vele, ha arra kerül sor. És ez, az előző filmben tett ígéret is csak hozzátesz ahhoz a tragédiához, ami Hicks elvesztésével járt. Szóval az Alien3 még elméleti szinten sem teszi semmissé az Alienst.

Amiért én nem szeretem az A3 elejét, az a brutális következetelenség. A Sulaco más színű, a belseje meg teljesen átalakult, nem is emlékeztet arra, amit az előző filmben láttunk. A tojások eredete finoman szólva is vitatott. Kérdéses, hogyan tojta őket a királynő tojócső és tojászacskó hiányában. Az sem világos, hogyan került egy tojás a Sulaco tartógerendájára. Hiszen végig láttuk, amíg a hajón grasszált, és nem tapasztott fel sehová tojást. Logikusabb lett volna, ha a leszállóhajón lett volna a tojás, de tuti, hogy az UD-4L Cheyenne egyik alkatrészére sem nyomták rá a Sulaco nevét. És hány arctámadó is van? Egy tojást látunk, mégis azt sugallja a film mozis változata, hogy három van. Egy, amelyik Nyuszi krióját piszkálva megsérült és tüzet okozott, aztán egy, amelyik belepetéz Ripley-be, és végül a harmadik, ami az EEV-vel lejutva a Fiorinára megfertőzi a kutyát. (Az SE változat egy fokkal értelmesebb, de csak kicsivel, mert ott is egy tojás van, viszont legalább két arctámadó: egy hagyományos, ami a tüzet okozza, meg egy kétlövetű királyú arctámadó.)

És akkor még ott az a hihetetlen hülyeség, hogy a mentőcsónak nem leszáll a bolygón, hanem 120-szal beleb*ssza magát a sekély vízbe, ezzel megölve a fedélzeten lévők többségét. Se fékezőrakéták, se egy, az űrhajózásban már az 1960-s években is használt ejtőernyő... :facepalm: Ennyi erővel a túlélők a Sulacón is maradhattak volna - aminek a film alapján amúgy semmi baja nem lett (a könyvben legalább felrobbant, és e miatt sérült meg az EEV, ami magyarázat arra, miért csapódott be). A számítógép csak egy kis füst miatt lőtte ki az EEV-t.

Szóval az A3 eleje szerintem is ritka sz*r, csak én nem Hicks és Rebecca halála miatt gondolom így, hanem mert semmi értelem nincs benne. Részben azért, mert Fincher "művészi szabadsággal" élve átalakította a Sulaco belsejét, mert azt akarta, hogy a Nostromo kriokamrájára hasonlítson. Részben azért, mert az eredeti nyitányt a stúdió hatására durván átírták, viszont az átírt változatot nem tudták leforgatni, mert a stúdió leállította a munkálatokat akkor, amikor a filmnek még a fele sem volt készen.

Viszont az elejét leszámítva szerintem nagyon sok remek dolog van benne. A hangulat, a díszletek, a zene (az A3-nak van a legjobb zenéje az egész franchise-ban), a halálból serkenő élet metaforája, Ripley végzetes kálváriája, stb. Az SE változat pedig a karaktereken és a sztorin is nagyon sokat segít, rengeteget ad a sztorihoz (hatalmas hibája viszont, hogy kivették a kutyát és a végén nem kel ki Ripley-ből a királynő).

 

23 perccel korábban, Frenkie írta:

Ha jól emlékszem Biehn nem válallta a 3-at azért kellett kiírni Hicks-et, de így?? Persze az álom se jó megoldás.

Egyáltalán nem állt ilyesmi a háttérben. Hovatovább, a legelső forgatókönyvben, amit William Gibson írt a harmadik filmhez, Hicks és Bishop volt a főszereplő, Nyuszi mellékszereplőként hamar kikerült volna a sztoriból (hazatért a Földre a nagyszüleihez), Ripley pedig csak egy cameo erejéig tűnt volna fel, mivel kómába esett (Ripley a negyedik részben kapott volna újra nagyobb szerepet, mert rögvest két epizódot akartak készíteni).

Michael Biehn benne is volt a visszatérésben. Csak a Fox kukázta Gibson forgatókönyvét, az azt követő szkripteknek meg már egyáltalán nem volt része Hicks, Bishop és Nyuszi. Sőt, a Gibsont követő Eric Red forgatókönyve azzal nyitott, hogy egy csapat katona felszállt volna az élettelenül sodródó Sulacóra, és megtalálják az Acheron-incidens túlélőinek - köztük Ripley - véres maradványait, ugyanis mindegyikükkel végezett off-screen egy kifejlett xenomorf. Szóval ebbe a változatban már Rip sem szerepelt, plusz élből hülyeség volt, hiszen hogy kerülhetett a fedélzetre egy kifejlett xeno?

De a Redet követő David Twohy forgatókönyvében is csak egy fényképen szerepel Ripley azzal a felirattal, hogy elhunyt. A többieket meg sem említi a szkript. Viszont ebben a változatban jelent meg a büntetőtelep ötlete.

Ripley-t a Twohy-t váltó (illetve egy ideig vele párhuzamban, de tőle függetlenül dolgozó) Vincent Ward és társa, John Fasano hozta vissza a képbe, és ebben jelent meg a vallásos vonal is, csak itt még egy idegen férfiakból álló vallási kultusz űrállomása volt az események helyszíne (ami a koncepciórajzok alapján gyanúsan emlékeztetett a Halálcsillag II-re). A sztori itt is azzal nyitott volna, hogy a Sulacón elszabadultak a xenók (itt mindjárt több), Hicks, Nyuszi és Bishop kinyiffantak off-screen. (Ebben a verzióban szerepelt volna a kislány babafeje az Aliens-ből, ami szintén képtelenség lett volna, hiszen a fej ott maradt a Hadley's Hope alsó szintjén a padló alatti járatban.)

Végül David Giller és Walter Hill volt az, aki egy új forgatókönyvben vegyítette Ward és Twohy változatait, amit aztán még párszor átírt David Ficher és a 20th Century Fox nagytudású bőrfotel-töltelékei.

Mint látható, Hicks, Bishop és Nyuszi szerepeltetése egyedül Gibsonnak állt szándékában, és a kislányt még ő is rövid úton kiírta volna a sztoriból, igaz nem úgy, hogy megöli. Viszont a Hicks-Ripley-Nyuszi családi vonal így is, úgy is ment volna a levesbe, annak folytatása sosem volt tervben. Hogy miért akarták kihagyni ennyire Hickset és Nyuszit, az jó kérdés.

Rebecca esetében valószínűleg az játszott közre, hogy a kislányt alakító Carrie Henn nem tudta volna újra eljátszani Nyuszit egy közvetlen folytatásban, hiszen Rebeccával ellentétben őt nem hibernálták, és egy évekkel később kezdődő forgatáson már szóba sem jöhetett volna a szerepeltetése (az A3-ban Danielle Edmond alakította arra a rövid időre, amíg felboncolták Nyuszit, de éppen ezért az arcát csak egy pillanatra mutatják). Biehn kihagyása mögött pedig sanszos, hogy anyagi okok állnak. Neki akkoriban combosabb lehetett gázsija a Terminator és az Aliens sikere miatt. Már azért az egy fényképért, amit a filmben látunk, több pénzt kapott, mint az egész Aliensért fizettek neki. Ami azért lehetett problémás, mert már Sigourney Weavert is alig tudták visszarángatni - ezért sem szerepel vagy csak cameózik a korai forgatókönyvekben. A színésznő egyrészt félt a beskatulyázódástól, másrészt haragudott a Foxra azért, ahogy a stúdió elbánt az Aliens-szel. Szóval csak sok 0-ás csekkel tudták visszaédesgetni. Emellett pedig sanszos, hogy Biehn már nem fért bele a tervezett költségvetésbe (persze az A3 végül vagy háromszor többe került, mint tervezték, szóval...).

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
Idézet

Azt, hogy Hicks és Nyuszi meghaltak, bár szomorú, szerintem nagyszerű húzás. Főleg mert ez egy horrorfilm, aminek nem a happy end, hanem a nyomasztó hangulat a szerves része, szóval az, hogy ez elől a kozmikus parazita elől sohasincs menekvés, nekem nagyon tetszik.

Nincs gond azzal, ha fogy a létszám, itt a hogyannal van a nagy probléma.

 

Idézet

Az Aliens-t sem teszi semmissé, éppen ellenkezőleg, az ott megtapasztaltak hatással vannak Ripley-re, az ott történtek következménye az, amit a folytatásokban látunk.

Nagy összegbe mertem volna fogadni, hogy ez el fog hangozni. :cool: Lehet csűrni-csavarni a dolgokat, ettől még teljesen felesleges volt a gyerek és Hicks megmenekülése, ami lényegében az Aliens játékidejének legalább a fele. Én nem szeretem az ilyen, az írók által minden bizonnyal edgy-nek hitt, de amúgy egyértelműen trollkodós forgatókönyveket.

 

Idézet

Amiért én nem szeretem az A3 elejét, az a brutális következetelenség.

Minden szavaddal egyetértek ebben a szakaszban.

 

Idézet

Viszont az elejét leszámítva szerintem nagyon sok remek dolog van benne.

Hát ez már ízlés kérdése, számomra sekélyes és erőltetett volt a vallásos allegória, a börtönbolygó hangulattalan, a lakói unalmas, felejthető karakterek, a történetet egy nagy nullának éreztem, és ráadásul még az effektek is rosszabbak voltak, mint előtte (és így utólag utána) bármikor, tehát még egy kis agyatlan zsigeri élvezetet se tartalmazott. A zenéjére egyáltalán nem emlékszem, pedig az nálam az egyik legfontosabb szempont; egy rakat olyan filmet imádok, ami igazából értékelhetetlen, de a soundtrack kiváló lett (ezeket természetesen titokban szoktam csak újranézni). Mind az Alien, mind az Aliens abszolút favorit ezen a téren az első pillanattól, illetve a Prometheus dobogós még nálam zeneileg.

 

A forgatókönyv clusterfuckot nagyon szépen összeszedted, igazából egyik verzió se tetszett soha (hiába William Gibson az egyik kedvenc ponyvaíróm). Tökéletesen meglátszik a végeredményen is.

 

Én egyébként a harmadik és negyedik részben abszolút érdektelennek éreztem Ripley karakterét. Míg az elsőben tök jó "sleeper hero" volt, a másodikban pedig tökéletesen lett továbbépítve a karakter, úgy a folytatásokban szinte csak a sok nullás csekk hiányzott a feje fölött egy gondolatbuborékban.

Szerkesztve: - Odumin
Hozzászólás ideje:

Mai napig nagyon szeretem az Aliens 3-at, de tinédzserként egyenesen imádtam. Sok egyéb mellett mert a számomra roppant idegesítő Newt-ot egy pillanattal se kellett tovább nézni. Biztos sokan szeretik ezt az anya-lánya kapcsolatot ami közte meg Ripley között alakulgatott. Nekem ez annyira hiányzott az Alien filmekbe mint egy gerincműtét egy átlagos csütörtökön.

 

Most már igy felnőtt fejjel jobban viselem azért.

Hozzászólás ideje:
14 perccel korábban, Odumin írta:

Nagy összegbe mertem volna fogadni, hogy ez el fog hangozni. :cool: Lehet csűrni-csavarni a dolgokat, ettől még teljesen felesleges volt a gyerek és Hicks megmenekülése, ami lényegében az Aliens játékidejének legalább a fele.

Még jó, hogy mertél tenni arra, hogy egy olyan elemző lélek, mint én, felhozza ezt a filmben kézzelfoghatóan jelenlévő, logikus motívumot. Lehet ezt csúrni-csavarni, de a tény akkor is tény marad: az Aliens nem vált semmissé.

De ennyi erővel teljesen felesleges volt bármi, amit addig csináltak. Ripley is feleslegesen élte túl az Alient, mert a harmadik részben ő is meghalt. Ridley Scott-nak maradnia kellett volna az eredeti elképzelésnél és Ripley-t is ki kellett volna nyirnia az első film végén. Sőt minden olyan filmsorozat felesleges, aminek X. részében meghal az előző film(ek) egyik-másik mellékszereplője, hovatovább, főhőse. Tök fölöslegesen éli túl Obi-Wan az ep3-at, ha az ep4-ben úgyis kinyírják? 

Megjegyzem, ilyen szempontból Hicks megmenekülése már az Aliens-ben fölösleges, hiszen a film utolsó negyedében egy állni sem képes, ájult statiszta, aki semmiféle szerepet nem játszik a cselekmény további alakulásában, sőt jelen sincs igazán. A liftben a sav akár pépes masszává is marhatta volna, az sem változtatna onnantól kezdve semmin. Amúgy ez is állhatott a karakter kiírásának hátterében: egy közvetlen folytatásban totlisan hasznavehetetlen egy járásképtelen, eszméletlen emberi roncs.

 

25 perccel korábban, Odumin írta:

Hát ez már ízlés kérdése, számomra sekélyes és erőltetett volt a vallásos allegória, a börtönbolygó hangulattalan, a lakói unalmas, felejthető karakterek, a történetet egy nagy nullának éreztem, és ráadásul még az effektek is rosszabbak voltak, mint előtte (és így utólag utána) bármikor, tehát még egy kis agyatlan zsigeri élvezetet se tartalmazott. A zenéjére egyáltalán nem emlékszem, pedig az nálam az egyik legfontosabb szempont; egy rakat olyan filmet imádok, ami igazából értékelhetetlen, de a soundtrack kiváló lett (ezeket természetesen titokban szoktam csak újranézni). Mind az Alien, mind az Aliens abszolút favorit ezen a téren az első pillanattól, illetve a Prometheus dobogós még nálam zeneileg.

Egy szavaddal sem értek egyet. :) Azért érzékelek itt némi totál vak gyűlöletet a film irányába.

 

20 perccel korábban, Bomarr írta:

Sok egyéb mellett mert a számomra roppant idegesítő Newt-ot egy pillanattal se kellett tovább nézni. Biztos sokan szeretik ezt az anya-lánya kapcsolatot ami közte meg Ripley között alakulgatott.

Én nagyon szerettem ezt a szálat. Ráadásul hétévesen, amikor először láttam a filmet, Nyuszi állt hozzám a legközelebb.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
Idézet

De ennyi erővel teljesen felesleges volt bármi, amit addig csináltak. Ripley is feleslegesen élte túl az Alient, mert a harmadik részben ő is meghalt. Ridley Scott-nak maradnia kellett volna az eredeti elképzelésnél és Ripley-t is ki kellett volna nyirnia az első film végén. Sőt minden olyan filmsorozat felesleges, aminek X. részében meghal az előző film(ek) egyik-másik mellékszereplője, hovatovább, főhőse. Tök fölöslegesen éli túl Obi-Wan az ep3-at, ha az ep4-ben úgyis kinyírják?

Egyik sem jó példa szerintem, Ripley-nek ls Obi-Wannak is volt egy szépen ábrázolt karakteríve, a haláluk nemcsak belefért, szükséges is volt. Hicks és Newt esetében ez a geometriai ábra filmes szempontból megtörik egy függőleges egyenes vonallal a végén. Egy kép felér ezer szóval, úgyhogy valami ilyesmire gondoltam:

 

image.png

 

Sőt, ha ez alapján egy videó felér ezer képpel, akkor megpróbálom ábrázolni, hogy mihez tudnám hasonlítani az Alien3 nyitányát:

 

 

 

Idézet

Egy szavaddal sem értek egyet. :) Azért érzékelek itt némi totál vak gyűlöletet a film irányába.

Dettó és vice versa! (Amivel egyébként semmi gond nincs!)

Szerkesztve: - Odumin
Hozzászólás ideje:
3 órával ezelőtt, Odumin írta:

Ripley-nek [...] volt egy szépen ábrázolt karakteríve

Aminek szerves és elengedhetetlen része Hicks és Nyuszi, de főleg az utóbbi halála.

 

A képet értem, amúgy anélkül is értem, mire gondolsz, csak nem értek egyet azzal, amire gondolsz. Viszont a videóval kapcsolatban nem jött át a mondanivalód. :hmm:

 

3 órával ezelőtt, Odumin írta:

Dettó és vice versa! (Amivel egyébként semmi gond nincs!)

Abszolút semmi gond.

Hozzászólás ideje:
5 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

 

Ugyanakkor megértem, miért csalódás sokaknak az Alien3 nyitánya. Részben nekem is az, bár nem azért, mint nektek. Azt, hogy Hicks és Nyuszi meghaltak, bár szomorú, szerintem nagyszerű húzás. Főleg mert ez egy horrorfilm, aminek nem a happy end, hanem a nyomasztó hangulat a szerves része, szóval az, hogy ez elől a kozmikus parazita elől sohasincs menekvés, nekem nagyon tetszik.

Az Aliens-t sem teszi semmissé, éppen ellenkezőleg, az ott megtapasztaltak hatással vannak Ripley-re, az ott történtek következménye az, amit a folytatásokban látunk. Az Aliens teszi tragédiává Nyuszi és Hicks halálát, a film nélkül semmi hatása nem lenne. Az Aliens létezése miatt utáljátok az Alien3 elejét. Akkor hogy lenne már semmis? És az Aliens teszi érthetővé Ripley A3-ban tapasztalt apátiáját és megalapozottá az öngyilkosságát, plusz szörnyűséggé azt, hogy még így sem menekül meg az Aliens-ben látott rémálmától, s megtörténik az, amitől a legjobban retteget: kikel belőle egy xeno. Mert már nincs ott Hicks, aki az Aliensben megígérte, hogy végez vele, ha arra kerül sor. És ez, az előző filmben tett ígéret is csak hozzátesz ahhoz a tragédiához, ami Hicks elvesztésével járt. Szóval az Alien3 még elméleti szinten sem teszi semmissé az Alienst.

 

Itt valami baromi félreértés van. Nekem nem Hicks és Newt halála a bajom hanem ahogy kivitelezték. A másik félreértés az hogy a másik bajom ugyanaz a nyitánnyal mint neked. Teljesen logikátlan az Aliens vége után. Hogyan került oda egy tojás pl? Mikor Ripley-ék után jött fel a királynő és egyből támadott Bishop kettészakításának képében. Egy másodperce sem lehetett tojást tojni mert ahogy a hajóra érkezett egyből támadott és onnantól láttuk minden mozdulatát az űrbe való kireptetésig.

Azért tette ez a nyitány semmisé az Alienst mert teljesen feleslegesen maradtak életben az Aliens végén. Mármint Hicks és Newt. Amúgy engem a kislány nem idegesített, mert belegondoltam mit élt át. Kimentek a faterral meg muterral sétálni az öregre egy arctámadó tapadt. Innen csak tipp, de kikelt az öregből a xenó aki a muttert is megölte vagy elvite keltetőnek. Az eredmény ugyanez. A telep nagyrészét ha jól tudom keltetőnek vitték el, a többieket elfogyasztották.  Tehát te kislányként megéled ezt hogy a aszüleid a barátaid szörnyek által halnak meg. Hát jó hogy jön egy nő és anyafiguraként tekintessz rá és nem a marcona katonáknak nyilsz meg. Én nagyon átéreztem hogy mit élt át Newt és legszívesebben átöleltem volna és mentem volna írtani Hicks-el  a xeno-kat. Mindig bele kel gondolnunk az adott alany helyzetébe.

Rólam azért tudni kell hogy nagyon szeretem az Alien franchise-t Annyit nem tudok róla mint te de szeretem a világot nagyon. Szeretem a lények titokzatoságát és a maguk módján a Prometheust és a Covenantot is. Az AVP-k nálam a nullával egyenlőek. Illetve most a Romulust zseniálisnak tartom, az Aliens óta a legjobb Alien-filmnek. Annyit azért olvasok róla hogy lássam az összefüggéseket a filmek között, de mélyebben nem megyek bele.

Viszont az Alien3 nekem nagyon kilóg a filmek közül. Nemcsak az eleje miatt hanem az egész film nekem baromira unalmas és totálisan irritáló karakterekkel van tele. Már az zavar hogy most akkor elitélt bünözők miatt izguljak? Már bocs de itt tömeggyilkosok, pedofilok, meg a franc tudja milyen szörnyüségeket elkövető bűnözök töltik a büntetésüket. Sajnáljam őket? Bejött egy xeno. Hálistennek. Pusztuljon mind. Persze Ripley kivétel.

Én aztán láttam rengeteg folytatást. Star Wars, MCU, sorozatok tömkelege stb....De ennyire rossz folytatást mint az Alien3-at még nem. Egyszerűen nem ez következik az Aliens után. Egy tökös katona aki viszonylag sikeresen hárította el a szakaszával a xenok támadását, meghal egy rosszul lezuhant mentőhajó maitt? Legalább hagyták volna meg a Colonial Marines DLC-jében történteket kánonnak. Ahol Hicks életben maradt KATONÁHOZ méltóan.

Hogy én mire számítottam? Hogy Hicks , Newt, Ripley lejutnak a Földre, jelentést tesznek, a Weyland-Yutani megpróbálja őket elhalgattatni és egyben kifaggatni és mondjuk elkezdenek nyomozni a xenok eredete után és mennek egy kib*szott nagy haderővel a bolygójuk ellen. Persze ettől nyilván lett volna jobb megoldás , én nagyjából erre számítottam volna. De az hogy egy írtós katonás rész után, ami bemutatja hogy a kor fegyvereivel ezeket ki lehet írtani csak lőszer kell, jön egy totál érdektelen börtönbolygón, totál érdektelen karakterekkel megint egy olyan rész hogy bujkálni kell egy xeno ellen az szerintem visszalépés.

Mert igazából az Aleinsben is csak a lőszerhiány buktak el a katonák. Ha az automata fegyvert kivülről tudták volna tölteni lőszerrel az álmennyezetbe be sem jutnak.

Természetesen ez csak az én véleményem. Minden részt nagyon szeretk, az Aliens, illetve most már a Romulus abszolút kedvenc, de az Alien3-at ha meglátom azonnal kapcsolok el. Még a legalja AVP 1-2-őt is szívesebben újranézem.

Nálam az Alien3 olyan mint nálad a Prometheus.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
13 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Mert igazából az Aleinsben is csak a lőszerhiány buktak el a katonák. Ha az automata fegyvert kivülről tudták volna tölteni lőszerrel az álmennyezetbe be sem jutnak.

Ez sajnos nem igaz, ugyanis a C fegyverben még maradt 10 skuló, mikor tervet váltottak a xenók. :) Nyilván ha Spunkmeyerék nem zuhannak le előtte, akkor ledobhatták volna az atomot, de az már egy másik történet.

A folytatás nyilván nem volt egyszerű, hiszen az LV-426-on levő idegeneknek annyi meg egy Bambi lett, jó eséllyel maga az engineer űrhajó is megsemmisült, bár nem tudom, mi erről a kánon. Sajnos olyan organikus és logikus folytatást, mint az Aliens volt, nemigen tudok elképzelni a történet ismeretében. Ez talán az egyetlen mentsége a harmadik résznek.

Szerkesztve: - Odumin
Hozzászólás ideje:
3 órával ezelőtt, Odumin írta:

Ez sajnos nem igaz, ugyanis a C fegyverben még maradt 10 skuló, mikor tervet váltottak a xenók. :) Nyilván ha Spunkmeyerék nem zuhannak le előtte, akkor ledobhatták volna az atomot, de az már egy másik történet.

A folytatás nyilván nem volt egyszerű, hiszen az LV-426-on levő idegeneknek annyi meg egy Bambi lett, jó eséllyel maga az engineer űrhajó is megsemmisült, bár nem tudom, mi erről a kánon. Sajnos olyan organikus és logikus folytatást, mint az Aliens volt, nemigen tudok elképzelni a történet ismeretében. Ez talán az egyetlen mentsége a harmadik résznek.

 

Ok de 10 lőszerrel már semmit nem értek volna el ennyi xeno ellen.  Ha nem robban fel a leszállóhajó, akkor lett volna több automata ágyú. De nem volt. Mondjuk nekem lehet azért is volt csalódás a 3. rész mert én még nagyobb írtást vártam. De mindegy már így alakult. Most a Romulus viszont nagy kedvenc.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
20 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Hogyan került oda egy tojás pl? Mikor Ripley-ék után jött fel a királynő és egyből támadott Bishop kettészakításának képében. Egy másodperce sem lehetett tojást tojni mert ahogy a hajóra érkezett egyből támadott és onnantól láttuk minden mozdulatát az űrbe való kireptetésig.

A poén az, hogy ezt a 20th Century Fox később próbálta menteni azzal, hogy kiadott olyan grafikát, ami azt mutatja, hogy a tojás a Cheyenne leszállótalpának szekrényében volt, ahol a királynő utazott és egy ideig lapult (ez az animáció lett felhasználva a Quadrilogy DVD menüjében). Persze a Sulaco felirat miatt semmi értelme ennek sem.

 

20 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Azért tette ez a nyitány semmisé az Alienst mert teljesen feleslegesen maradtak életben az Aliens végén.

Ezzel továbbra sem tudok egyetérteni. Azért, mert a következő filmben meghaltak, még nagyon is lényeges, hogy az előzőben életben maradtak. A túlélésük nem felesleges Ripley miatt. Eleve, ha Nyuszi bármikor meghalt volna az LV-426-on, Ripley nem éli meg az Aliens végét. Csak a lány tartotta életben. Ott a jelenet, amiben a szeme láttára vitték el a kislányt. Ripley helyben összeroppant, Hicks-nek úgy kellett visszarángatnia, máskülönben képes lett volna bemászni a lyukba, az meg a biztos halál. Ezen a ponton Ripley túlélési ösztönei megszűntek, csak és kizárólag Nyuszi sorsától függöt a túlélése. Ha a lány él, van esély arra, hogy ő is életben marad.,Hha meghalt, Ripley teljesen biztosan meghal az LV-426-on. Ezt az bizonyítja a legjobban, hogy a termonukleáris robbanás 20 percre volt, és ő ennek ellenére besétált egy szál maga az idegenek fészkébe, és mindössze abba a rendkívül halvány reménybe kapaszkodott, hogy a kislány fejét nem lékelték meg és még nem tapadt rá arctámadó.

És, hogy mennyire így van, azt az a jelenet vési kőbe, amikor Ripley megtalálja a Nyuszi karjáról leszakadt helyzetjelzőt. Abban a pillanatban elszállt számára az esély, hogy élve megtalálja a lány, és ott, a szörnyektől hemzsegő fészek közepén zokogva összeroppant. Ott várta volna meg a robbanást vagy azt, hogy egy xeno elkapja, ha nem hallja meg Rebecca sikítását. És ezek a jelenetek egyúttal annak az apátiának az alapjai, amit Ripley átél az A3-ban.

Mert Ripley számára Nyuszi volt a kapaszkodó az életben már az Aliensben is, az A3-as halála ezért is eredményezi azt, hogy a nő közönyössé válik, átvált érzelemmentes robotba, aki lényegében lesz*rja, hogy a lény elkapja vagy sem. Ezt rengeteg dolgon le lehet mérni. Például míg Hicks-szel még "romantikázik", Clemensszel csak dug egyet, oszt jónapot. Nem is körülményeskedik, lényegében ágyba rántja a dokit. Vagy amikor a lény elkapja Clemenst és Andrews-t, ő uutána csak ücsörög és némán hallgatja a férfiak marhaságait. Ha a rabok nem unszolják, szerintem egy cigit szívva várná, mikor jön el érte a lény. De még maradt annyi emberség benne, hogy esélyt ad azoknak, akik tőle várják az irányítást. De ő maga láthatóan nem akar már küzdeni, mert nincs miért. A xenók elvették tőle Amandát és Rebeccát, ez kétszer több gyermek halála, mint amennyit egy anyának meg szabadna élnie.

És ez azért üthetett be nála ennyire, mert az Aliens végén abban a hitben feküdt be a hibernátorba, hogy a veszély elmúlt, a lényeknek vége, ők meg egy űrhajón hazatérnek a Földre, és békében felnevelheti Nyuszit. Megteheti azt, amit Amandával nem tudott. Megkapta a második esélyt. Ez a "happy end" érzés ott volt benne, amikor lefeküdt. Álmodhat, de már csak szépeket. Aztán felébred és - számára minden átmenet nélkül - egy rémálomba csöppen. A második esélyt elragadták tőle, a fogadott lánya is halott. Egy pozitív állapotból minden átmenet nélkül átesni egy negatív állapotba, az nagyon komoly lelki sokk.

Talán úgy lehetne a legjobban leírni hétköznapian, amit átélt, hogy egy család hazafelé tart egy vidám nyaralásról, aztán autóbalesetet szenvednek, amit csak az egyik szülő él túl, aki a kórházban ébredve tudja ezt meg. Az egyik pillanatban még minden szép és jó, idilli, a következőben mindenki halott, csak te élsz. És nincs átmenet. Nem voltál életveszélyes helyzetben, nem is láttad előre az események rosszra fordulását. Nem néztél végig egy lassú lefolyású betegséget. Szó szerint egy csettintésre esel át idillből rémálomba.

Ezért nem hiábavaló Nyuszi túlélése, mert nélküle Ripley sem jött volna el élve az LV-426-ról, és az ott felhalmozott remény hirtelen csap át rémálomba, ami pedig az A3-as Ripley alapja. És ez egy jó ív: Ripley az Alienben azért küzd, hogy hazajusson Amandához. Az Aliensben szembesül azzal, hogy nem járt sikerrel, a lánya meghalt. El is veszti az életkedvét. Nem törődik magával, se a környezetével (a lakásában kupleráj és kosz van), nem érdeklik a telepesek. Nyuszi az, aki visszarángatja az életben. És a(z Amandához hasnonló hirtelen) halálával újra belezuhan abba az apátiába, amit az Aliens elején látunk, és aminek végső következménye az, hogy a rémálmok elől menekülés reményében öngyilkosságot követ el.

 

20 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Már az zavar hogy most akkor elitélt bünözők miatt izguljak? Már bocs de itt tömeggyilkosok, pedofilok, meg a franc tudja milyen szörnyüségeket elkövető bűnözök töltik a büntetésüket. Sajnáljam őket? Bejött egy xeno. Hálistennek. Pusztuljon mind.

Igazából a film egy pillanatig sem akarja azt, hogy te izgulj a rabokért. Minden alkalmat megragad arra, hogy tisztán lásd: ezek nem érdemlik meg az életet. Celemens és Andrews is elmondja, hogy itt gyerekgyilkosok, nemi erőszaktevők, pszichopaták vannak. Dillon maga valja be, hogy nőket erőszakolt és ölt meg. Ott van az a jelenet is, amiben egy csoport bentlakó Ripley-t is meg akarja erőszakolni. Szóval a film egy pillanatra sem akarja azt, hogy izgulj ezekért a rabokért, épp ellenkezőleg, mindent megtesz azért, hogy utáld őket. Ez részben a film lényege. Az első négy Alien-filmnek, és most a Romulusnak is az egyik központi témája, hogy mi a rosszabb: az ember vagy a xenomorph. Az Alienben egy névtelen (nem hangzik és nem is olvasható sehol a WYC neve), arctalan cég képviseli ezt, ami Ash-t használja eszközként. Az Aliens-ben Burke által a Társaság alakot öltött. Az A3-ban pedig a társadalom mocska kerül a középpontba ezen a vonalon. Ez adja a morális kérdést: megérdemlik ezek az emberek, hogy brutálisan széttépje őket egy szörny? Nyilván igen. Legalábbis a rabok, mert Andrwes, Aaron és Clemens nem rab volt, hanem a börtönszemélyzet. Szóval az ő túlélésükért lehet izgulni. És én drukkoltam is először Clemens-nek, majd Aaronnak. A börtönigazgató nem volt szimpatikus, de a hozzáállását felnőtt fejjel már abszolút megértem: a világ végén kell kordában tartania 20 brutális, minden emberi normát megtagadó állatott és ebben az egyetlen segítsége egy IQ light hülyegyerek. Akinek ilyen feladat jut ilyen körülmények között, az nem lehet kedves. Szóval felnőtt fejjel már Andrews-t is sajnáltam.

Ráadásul, bár a film idejében az idegent az AIDS szimbólumának tartották (egynemű környezetben pusztító organizmus), szerintem inkább a filmben szereplő brutális bűnözők jól megérdemelt halálos injekciójának, villamosszékének vagy akasztófájának szimbóluma. A hóhér.

És még egy vonal van: a Fironia 161 lakói brutális, gyilkos, szexuális ragadozók. A xenomorph szintén egy brutális, gyilkos, szexuális ragadozó. Szóval már csak ezen a vonalon is él az, hogy melyik fél lehet a rosszabb, a félelmetesebb. Az emberek, akik tudatosan teszik meg ezeket a rémtetteket, vagy az idegen lény, ami a fajfentartó-ösztönei miatt cselekszik így. Nekem már csak ezért is tetszik az A3, mert ezúttal nem egyszerű civileket vagy felkészült hősi katonákat, hanem a xenomorph emberi megfelelőit állította szembe az idegen bestiával. És a film nem akarja, hogy szeresd őket, még csak azt sem, hogy szimpatizálj velük. Nem kéri, hogy drukkolj értük. Fincher azt akarta, hogy magadba helyezd mérlegre a gyilkos szexuális idegen állatot és a gyilkos szexuális emberi állatot.

És persze ehhez még hozzájárulnak olyan "apróságok", minthogy Ripley már az idegen lény nélkül is életveszélyes környezetben van, hiszen a rabok töbsége ugyanúgy prédát lát benne, mint a xeno. És ugyanúgy erőszakos szexuális aktust hajtanának végre rajta, ahogy a xenók már meg is tették. És még ott van egy nem kevés irónia is, hogy mindezek ellenére ezek a férfiak, akik hobbi szinten űzték a nők halálra erőszakolását, végül egy nőtől várnak segítséget, akit amúgy szintén el akartak intézni. S ehhez a vonalhoz sokat tesz hozzá az SE, amikor Ripley szembekerül a robbanássorozatok káoszában korábbi támadóival és az egyiken még segít is. Sőt csak ebből a változatból derül ki, hogy a támadást vezető Jude-ot (a szemme alatt van egy könnycsepp tetoválás) Ripley önfeláldozásra bíztatja, és végül a nő füle hallatára tépi szét az alien. Mondjuk ezért is szeretem jobban az SE-t, mert rengeteg dolgot, főleg a karaktereket, árnyalja.

Szóval ez a film igazából szándékosan nem arról szól, hogy bárkiért is izgulj. Még Ripley-ért sem, mert a film feléig úgy vagy, hogy ő a főszereplő, az általában nem hal meg, szóval kár izgulni érte, főleg a harmadik részben. Aztán meg már ugye nincs miért izgulni érte, hiszen tudod, hogy halálra van ítélve. Ez a film azt prezentálja, hogy az emberi faj legalja, ami természetét tekintve egyenértékű a xenomorph-fal, hogyan reagál, ha eljön értük a megérdemelt kaszás.

 

20 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Legalább hagyták volna meg a Colonial Marines DLC-jében történteket kánonnak. Ahol Hicks életben maradt KATONÁHOZ méltóan.

Hát én azt sem díjaztam, mert a kivitelezés ott is több kérdést vetett fel, mint választ. Egybek mellett ott van az, hogy Hicks-et a dögcédulája alapján azonosították a Fiorinán (mivel a fejét péppé passzírozta a tartórúd), de hogy a fenébe került Turk nyakába Hicks dögcédulája? Meg, az Aliens végén láthatóan be van kötve Hicks arca és törzse, hiszen póló nélkül hibernálják, az ACM-ben mégis úgy ébred fel, hogy sehol a kötés a fején és póló van rajta. És ez már csak azért is poén, mert közben Turkot meg félpucéran, bekötött mellkassal ábrázolták, hogy hasonlítson Hicks Aliens-végi állapotára. Csak maga Hicks nem hasonlít arra.

És, amikor Bishopra rákötötték az EEV feketedobozát, Bishop miért nem említette meg azt az apróságot Ripley-nek, hogy a Sulaco fedélzetén hemzsegtek a xenók, a WYC zsoldosai és amúgy Hicks kriokabinja felnyílt? Nem éppen elhanyagolható információk ezek.

Arról nem is beszélve, hogy Ripley hibernátorán nincsenek lövésnyomok, pedig az ACM-ben belelőttek, így sérült meg az arctámadó és okozott a sav "tüzet" - ami kábé lehetetlen, hiszen annak a lövedéknek szét kellett volna loccsantania Ripley agyát is. Plusz a sav hogy repült ki a sértetlen burkolaton át a hibernátoron kívülre? Mi ez, taktikai manőverekre képes okos sav?

Annyira izzadtságszagú, logikátlan és idióta az egész jelenetsor, hogy jujj.

 

20 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Mert igazából az Aleinsben is csak a lőszerhiány buktak el a katonák. Ha az automata fegyvert kivülről tudták volna tölteni lőszerrel az álmennyezetbe be sem jutnak.

3 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Ok de 10 lőszerrel már semmit nem értek volna el ennyi xeno ellen. 

Tízzel nem, de akkor már azzal sem mentek volna semmire, ha van tartalékuk és újra tudják tölteni. Hiszen pont ez mutatja, hogy az idegenek többé nem mentek a sentry gunok közelébe. Az állmennyezet fölé valahol a védelmi vonalon kívül jutottak be. Sőt igazából a film azt is megmutatta, hogy még az álmennyezeten túl is be tudtak volna jutni, ha ez nem válik be, méghozzá azokon a szellőzőkön át, amin keresztül az emberek kijutottak.

 

3 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Ha nem robban fel a leszállóhajó, akkor lett volna több automata ágyú.

Sentry gunból nem lett volna több, az APC-ben csak négy volt. Ezek pont azért élték túl azt, hogy a leszállóhajó rázuhant az APC-re, mert elég strapabíró ládában voltak tárolva, szóval, ha lett volna még, azok is megmaradnak. M41A-ból és M240-es lángszóróból lett volna több, meg lőszer ezekhez. Az viszont jó kérdés, hogy ez mennyit számított volna.

Úgy értem, abban igazad van, hogy ha van fegyvered és megfelelő mennyiségű lőszered, akkor a xenók kisebb veszélyt jelentenek, mint anélkül, ugyanakkor a lőszer/fegyver önmagában semmit sem ér, ha a felhasználó nem tud mit kezdeni vele. Láttuk, hogy a lények piszok okosak, és minnél kevesebben vannak, annál inkább átváltanak a sok lúd disznót győz taktikáról az eszes, cserkésző taktikára. Lásd azt, amikor Nyuszit elvitték és Hickset "elkapják". Bár még akkor is rengeteg lény nyüzsgött a komplexumban (a detektor mutatja), őket már becserkészték, nem rájuk rontanak. Nyuszit a víz alatt osonva közelítette meg egy, Hicks-nél meg a lift közelében lapult, és gyorsan lecsapott, amikor a párs belépett a zárt térbe. Vagy ott van, amit a Romulusban láttunk.

 

Spoiler

Amikor nem tudták áttörni Rain védelmét, a megmaradt xenók visszavonultak, elrejtőztek, és akkor csaptak le a nőre, amikor az olyan helyzetbe került, hogy nem tudott hatékonyan védekezni, ráadásul már nem is számított támadásra.

 

Sőt még akkor is gondolkodnak, amikor sokan vannak, hiszen Hicksék azért nem tudtak kijönni a fészekből, mert a lények befalazták azt az utat, amin át bementek. És annyi lőszer nem volt náluk, hogy mindegyik xenót megöljék. Hiába van 99 lövedék egy M41A-ban, egy xenóba elég sokat bele kell küldeni, hogy végre megdögöljön, és a film alapján Hicks-nél, Hudsonnél, Crowe-nál és Apone-nál csak egy-egy tár volt (az őrmester négy tárat tesz bele Frost táskájába). Oké, ott volt még Vasquez és Drake M56 smart gunja fegyverenként 500 lőszerrel, de pont ez mutatja, hogy hiába volt náluk két, automata célzórendszerrel felszerelt géppuska, 1000 lőszer nem volt elég ahhoz, hogy jelentősen megritkítsa a xenóállományt. Hiszen Drake és Vasquez is ellőtte az összes lőszert az M56-ból.

Szóval Drake és Vasquez ellőttek 1000 lőszert a fészekben (plusz néhány shotilőszert Hicks, legalább két lényt ő is kinyírt), aztán 1990 lőszert a sentry gunok is elküldtek, és mégis, a vezérlőbe még így is több tucat lény tört be.

Ráadásul az emberek is elég nagyokat tudnak hibázni félelemből. Drake annak köszönhette a halálát, hogy Vasquez közvetlen mellette robbantott szét egy lényt, és a sav megölte. Vasquez azzal bukta el a menekülést, hogy közel lőtt fejbe egy xenót, és a sav szétmarta a lábát (ezzel halálra ítélte Gormant is). Hicks azért sérült meg, mert egy lény lesből nekik támadt, és ő is közvetlen közelről lőtte szét, harcképtelenné téve önmagát. Ha akkor nem érkezik meg a második Cheyenne, Hicks szintén meghal, hiszen a következő xenóval már nem tudta volna felvenni a harcot - és meghalt volna Ripley is. Hudsonről meg ne is beszéljünk, mert ő túlment minden józan ész határán. Ráadásul ő azt is mutatja, mennyire okos kis jószágok ezen. Amikor szemből nem tudták lerohanni, egy aláosont és úgy kapta el.

Szóval, ha a katonák meg tudják őrizni a hidegvérüket, van megfelelő fegyverük és lőszerük és a terep is megfelelő (értsd: nem az űrben vannak egy űrhajón vagy űrállomáson), akkor valóban kisebb fenyegetést jelent akár egy falkányi xeno is, de nem feltétlen garancia a túlélési esély növekedésére. Ráadásul vannak limitációk. Hadley's Hope-nál "mázli" volt, hogy alig volt 100 idegen. Ha a több mint ezer lakossal bíró Jackson's Staron szabadulnak el a dögök, akkor már emberileg képtelenség annyi lőszert vinni, hogy az elég legyen. Ilyen szituba minimum egy hadosztálynyi tengerészgyalogost kéne ledobni komoly légi és páncélos támogatással, és még valószínűleg így is súlyos veszteségeket szenvednének el (az a rohadt sav brutális védelmi erő, mert ennek hála, ha a közeledben van egy ilyen dög, vagy meghalsz, mert nem lősz, vagy meghalsz, mert lősz).

Úgyhogy összességében a fegyver növeli a túlélési esélyeidet, de azért nem olyan jelentősen. Igazából az lett volna a legjobb, amit Hicksék terveztek: felszállnak, aztán a Cheyennel vagy a Sulacóval salakká bombázzák a kolóniát.

 

20 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Nálam az Alien3 olyan mint nálad a Prometheus.

Igen, én is így gondoltam, hogy te és @Odumin úgy viszonyultok az A3-hoz, mint én a Prometheushoz, és ezért is tudom megérteni, mit éreztek. Csak, ahogy te nem értesz velem a Prometheus esetében, úgy én sem veletek az A3 esetében. :) Amúgy szerintem az A3 és a Promi sok szempontból hasonlít. A mozis verzióknál mindkét esetben itt-ott nagyon gyatra és illogikus a kivitelezés, és ellentmondásban vannak a korábbi filmekkel, ráadásul a szereplők elég hányavetin lettek prezentálva. És pont az A3 az, ami jelzi, hogy a Prometheuson is sokat segíthetne egy újravágás, mert az Alien3 SE összességében sokkal jobb, mint a mozis változat. Persze, ahogy a Promiban sem lehetne mindent helyretenni, úgy sajnos az A3 esetében sem volt ez lehetséges, hiszen komplett jeleneteket nem tudtak anno leforgatni a Foxnak hála (így például a film eleje a Sulacóval ugyanaz). De mégis, rengeteget használt, több karaktert is jobban kibontottak, a sorsukat bemutatták, stb.

 

Amúgy szerintem az Aliens: Colonial Marines remek alternatív folytatása lett volna az Aliens-nek, ha a fejlesztők szívvel-lélekkel foglalkoznak vele, rendesen megírják és megalkotják. Mert van abban ráció, hogy a USCSS Patna Michael Bishoppal visszatér az LV-426-ra és ott felhúznak egy kutatótelepet az idegen roncs köré. Ahogy az is logikus, hogy a Gyarmatügyi Tengerészgyalogság is vizsgálódni kezd az ügyben. És ebből remekül összejöhetett az a konfliktus, amit láttunk. Egyedül Hicks feltámasztása (soha meg nem halása) volt nagyon gáz, meg az, hogy sok kérdésre nincs válasz. (Miért vitték vissza a Sulacót az LV-426-hoz? Miért volt tele xenomoprhokkal már a Fiorina közelében?) Csak hát sajnos a Gearbox inkább elsikkasztotta a játékra szánt pénzt, sz*rt az egészre. :fuckoff:

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
1 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Amúgy szerintem az A3 és a Promi sok szempontból hasonlít. A mozis verzióknál mindkét esetben itt-ott nagyon gyatra és illogikus a kivitelezés, és ellentmondásban vannak a korábbi filmekkel, ráadásul a szereplők elég hányavetin lettek prezentálva. És pont az A3 az, ami jelzi, hogy a Prometheuson is sokat segíthetne egy újravágás, mert az Alien3 SE összességében sokkal jobb, mint a mozis változat. Persze, ahogy a Promiban sem lehetne mindent helyretenni, úgy sajnos az A3 esetében sem volt ez lehetséges, hiszen komplett jeleneteket nem tudtak anno leforgatni a Foxnak hála (így például a film eleje a Sulacóval ugyanaz).

 

Érdekes, bennem eddig fel sem merült, hogy bármiben hasonlítanának. Mivel az Alien3-at biztosan nem fogom soha újranézni, így már csak az igen halvány, több évtizedes emlékeimre támaszkodhatok. A Prometheus nálam love/hate kategória, minden jó jelenetre és frappáns ötletre jut egy logikai bukfenc vagy szimplán baromság kategóriájú megoldás. Összességében viszont inkább szeretem, mint nem, talán mert az Aliens után minden filmben csalódtam, a második AvP-től pedig konkrétan sikítófrászt kaptam, itt pedig volt egy nagyszerű karakter Fassbendernek köszönhetően (hogy lehet az, hogy ebben a frencsájzban a mesterséges személyek folyton ellopják a show-t?), a létező egyik legjobb "műtétes" horrorjelenet, amit valaha láttam (a testvére a Covenantben is kiemelkedően jó lett, talán Scottnak egyszer kéne csinálni egy ilyen horrort), na és persze a találkozás az engineerrel, majd az idegen űrhajó beindítása, ami abszolút libabőr kategória. Az újravágással már én is kísérleteztem, csak hát 10 éve még masszív (sőt egyenesel lehetetlen) munka lett volna hiányzó jeleneteket generálni, és szövegeket módosítani, mostanra viszont már talán lehetne futni egy kört a mai technológiákkal...

 

...és erről eszembe is jut egy régebbi hülyéskedésem a témában, előre is elnézést!

 

 

---

 

Alien: Romulus másodjára: a második fele most egy fokkal jobban tetszett, bár továbbra is marha idegesítőek néhány ponton a non-stop utalgatások a többi filmre, ráadásul az eredeti hangsávval nézve kiderült, hogy még több van benne. Pedig amúgy a történet nem lenne kutyaütő, és a kivitelezés és hangulat is fenomenális.

Szerkesztve: - Odumin
Hozzászólás ideje:

Arról van valami infó, hogy miért pont a Romolus modul lett a címadó? 3 nevünk is van Romolus+Remus=Renaissance és ahogy olvastam amiket írtatok (mert annyira nem vagyok benn a franchiseban, hogy mindent kikacsintást észre vegyek) utalások voltak előre-hátra, sőt egyes dolgok új megvilágításba kerültek és ha jól emlékszem, pont a reneszánsz korszak védjegye a régi tudás/művészet újraértelmezése, akkor már miért nem azt választották a Romolus helyett? Szimbolikusabb lett volna.

 

Amúgy a film tetszett. Bár az én "ítéletem" olyan sokat nem jelent, mert olyan nagy rajongó nem vagyok, így a gyengébb részek is kevésbé fájnak, illetve horror rajongó sem vagyok, így nálam kifejezetten a pörgősebb részek működnek és a 3t valamint kövezzetek meg :D , de az elsőt kedvelem a legkevésbé. 

Hozzászólás ideje:
16 perccel korábban, Darth Cupsy írta:

Arról van valami infó, hogy miért pont a Romolus modul lett a címadó?

Gondolom az egyik ok az, hogy Romulus a római mitológiában a domináns testvér, hiszen végül kinyírta vagy kinyiratta Remust - szóval az ikertestvére halálát okozta. Plusz érdemes hozzátenni, hogy a Romulus eredetileg csak munkacím volt, valószínűleg eredetileg nem ezt szánták végleges címnek. Csak aztán a rajongók és a média is folyton ezen a néven emlegette, beleragadt a köztudatba, úgyhogy rajtamaradt végleges címként.

Sztori szempontjából pedig a következő állhat a háttérben:

Spoiler

A Romulus modulban folytak az igazi kísérletek, az volt a Weyland-Yutani fegyverrészlegének műhelye. Ott tenyésztették az arctámadókat, ott szívták le belőlük a Plagiarus praepotens-t, ott alkották meg ebből a Z-01-et, és a xenók is ott rendezték be a fészküket. Plusz a szereplők végső célja is az volt, hogy átjussanak a Romulus modulba.

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Úgy fest a dolog, hogy Ridley Scott is Alien-projektbe kezdett. Korábban nem volt világos, hogy ez Álvarezzel közösen a "Romulus 2" lenne-e vagy valami más, de most adott egy hosszabb interjút a The Hollywood Reporternek és abban nem is olyan finoman célzott arra, hogy (dobpergés) az Alien: Covenantot folytatná:

"A Covenant a legjobb a folytatásra, mert az otthagyta a csajt [a kriókapcszulában] és [Michael Fassbender gyilkos androidjának,] Davidnek vannak alien tojásai és 2000 telepes lóg körülötte. Tökéletes kezdés."

Persze ez még nem zárja ki azt, hogy a Romulus 2 és a Covenant 2 ne lehetne végül ugyanaz, a két félbehagyott szál végül is simán kifuthat ugyanoda. A USCSS Covenantot bármikor el lehetet tériteni az Oregai VI felől, a USCSS Corbelan IV pedig pilóta nélkül indult meg a vakvilágba.

Spoiler

Andy-nek kellett volna felügyelnie az utat az Yvaga III felé, de hát őt kissé lestrapálta az Utód. Rain pedig nem pilóta és a Corbelan IV elsődleges funkciója sem a csillagközi utazás. Ki tudja, hová csámborog el felügyelet nélkül. Nem is véletlen mondja Rain, hogy nem biztos, hogy eléri az Yvaga III-at.

Mondjuk érdekes lenne a megbolondult, pszichopata David és a nagyjábó 100 évvell fejlettebb, jóravaló Andy találkozása.

 

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:

Ez azon túl, hogy baromi jó hír (remélem tényleg így van) azért is érdekes, mert pár hete pont azon gondolkodtam... 

 

Spoiler

... hogy simán elő lehetne szedni David-et a Romulus 2-ben. 

 

Nagyon adnám mindkét verziót. T.i. hogy Scott megcsinalja a Covenant folytatását külön, vagy a Romulus 2-ben fejezik be a Prometheus/Covenant szálat. Mindkettő tetszene, persze az a legjobban, ha kettő film készülne :)

 

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.