Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Spoiler mögött az erre vonatkozó dolgokat megoszthatnád. :D Két szék között a padló lett a vége? :)

 

Ash durván beint, úgyhogy kénytelen vagy Liarával maradni. Legalábbis nálam ez volt az eredménye a hármas felkínálásának. :)

 

Nekem az ME1-ben könnyű dolgom volt, mert nem szeretem Liarát az ME1-ben, viszont bejött Ashley. :) Ami az ME2-3-at illeti...

 

Az ME2-ben szintén nem volt gond. Jack nálam akkor sem lesz opció, ha ő marad az utolsó nő a világon. Még az egyetlen renegát karakterem is csak egy éjszakás kalandot vállalt be vele. Szóval maradt Miranda, de hát ezen mi a kérdés. Virtuálisan megdönthetem Yvonne Strahovskit, erre én nemet nem tudok mondani...

Az ME3-ig, mert ott bajban voltam. Egyrészről, szívesebben választom Mirandát, másrészről úgy elcseszték a románcot vele, hogy ihaj, ezért többségében visszatérek Ash-hez. Bár a Citadell DLC-vel már majdnem jó, de azért az a végső hologramos üzenetváltás akkor is gáz, és illene a játék végén, hogy Miranda tegye fel (vagy se) a táblát.

Jane Sheparddal (a két női karakteremből az egyik) viszont mindhárom részben maradéktalanul hű maradtam Liarához. Na jó, majdnem... annak a riportercsajnak nem tudtam ellenállni. Csak aztán kiderült, hogy a Shadow Broker Jane párja, aki mindent tud, mindent lát. :lol:

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Húha.... most kicsit elbizonytalanodtam, de nekem úgy rémlik...

 

 

hogy mind a két csaj beint, nem csak Ash. De igazából esetemben lényegtelen is az "édes hármas" bepróbálása, sosem bírtam Ash karakterét, ahogy már említettem is :P Liarával való romantikázást meg már ismerem. Elég jól ismerem. :D

 

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Az első kijátszáskor én csak Ashie-t szedtem fel. Maradt is mindhárom részre. Más nőci nem került a képbe.

 

 

Van köztük pár zseniális. Én legtöbbször paragon karakterrel toltam, de még ilyenkor is volt pár olyan alkalom, amit nem bírtam kihagyni. :D

Én egyiket sem szoktam kihagyni. Ennyi renegade nálam belefér - mondjuk amúgy is kicsit renegade vagyok, mert vannak olyan dolgok, amiknél nincs gyomrom a jót játszani.

Én a második kijátszás alatt álltam rá a renegátozgatásra. Azóta minden kijátszásba becsúszik valamennyi renegátos szitu. A renegátos QTE szituk közül nekem a krogi szószóló elintézése jön be a legjobban. A második helyen pedig a kilökős van.

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:

Húha.... most kicsit elbizonytalanodtam, de nekem úgy rémlik...

 

 

hogy mind a két csaj beint, nem csak Ash. De igazából esetemben lényegtelen is az "édes hármas" bepróbálása, sosem bírtam Ash karakterét, ahogy már említettem is :P Liarával való romantikázást meg már ismerem. Elég jól ismerem. :D

 

 

 

 

Nem, Liarát nem zavarja a dolog, ő szerintem a 3asba is benne lenne :D

 

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Rég volt már, hogy ezt próbáltam, akkor rosszul emlékeztem.

 

Egyébként ha jól látom csak én vagyok fullosan Liarás? :)

 

 

A másik nagy kedvenc Tali ilyen téren. De őt csak az ME2-től lehet románccal fűzni. Emberek közül még Miranda az, aki szóba jöhet, de ő is csak azért, amiért Dzséjtnek is :P :P :P Jack meg ... hát szegény a 'bottal se' kategória :)

 

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

 

A másik nagy kedvenc Tali ilyen téren. De őt csak az ME2-től lehet románccal fűzni. Emberek közül még Miranda az, aki szóba jöhet, de ő is csak azért, amiért Dzséjtnek is :P :P :P Jack meg ... hát szegény a 'bottal se' kategória :)

 

 

 

 

Talinak látni akartam az arcát így elmentem abba az irányba(majd itt is visszatöltöttem] pechemre háttal van akció közben is és így kénytelen voltam rákeresni google-be, Jack-et darab-darab alapon meghúztam a 2-ben, 3-ban nem csináltam meg azt a küldit amiben benne van, amúgy a 3-ban már vállalható szerintem eléggé extravagáns, de vállalható :D

 

 

Hozzászólás ideje:

Románcok (és női karakterek, erősen spoiler-es):

 

Először Ashley volt a kiválasztott. Be is jött a csaj, ill. úgy adta magát a dolog, jól alakultak a beszélgetések, tetszett a huncutsága és a humora. Az idegenekkel kapcsolatos előítéletessége és a vallási vonal zavart kicsit, de megértettem a hozzáállásának okait, így nem akadtam fenn ezen. A 2-ben csalódás volt a helyzet, de valahol érthető volt a szitu. Azért kitartottam mellette (pedig istenemre mondom, hogy nehezemre esett, főképp amikor Miranda tette-vette magát a külsejével kapcsolatban :D), hátha megéri.

A 3-ban eleinte úgy tűnt, hogy tényleg megérte, szerintem tök jól építették vissza a sztoriba és Shep mellé. Szóval tökéletesen elégedett is voltam, egészen a fellegvári csókjelenetig, ahol is eltört valami. Onnantól, hogy visszakerült a Normandiára, mintha előtte nem is lett volna semmi. Totál szenvtelenség és méla tartózkodás. A végső csata előtt is az a hevenyészett búcsú szabályosan arcon csapott. Amikor kidobták a Citadel DLC-t, akkor adtam egy újabb esélyt ennek a kapcsolatnak, de csak még jobban pofára estem. Az a kocsmázás volt az utolsó szög az egész viszony koporsójába. Nagyon sajnálom, hogy a készítők a végére így elcseszték az Ash-féle románcvonalat, sokkal több lett volna benne.

 

Nem volt kérdés, hogy ha már Ash-nél hiányérzetem támadt, akkor a következő végigjátszásban Liara lesz porondon. Amikor először toltam az első résszel, akkor ugyan szimpatikus és tetszetős volt a lányka, de nagyon tinédzseres volt. Persze aszári mércével mérve igen fiatal volt még, de erre elég erősen rá is tettek a készítők. Jópofa volt a naivitása, az ártatlansága és a kislányos zavara, de úgy éreztem, hogy nem illik Shepard-höz, egyszerűen éretlen még ehhez. A 2-ben már másabb volt a szitu, főleg a LotS DLC-nél már megingatott. A 3-ban meg aztán abszolút meggyőzött minden téren, brutális fejlődésen és "érésen" ment keresztül a trilógiában. Ash miatt először még ugye csak barátként toltam vele, de még így is sokkal jobban megfogtak a vele való jelenetek.

Ezért is volt egyértelmű, hogy később rá kell szentelnem egy egész trilógiát, mert megérdemli. Nem is csalódtam, az 1-ben így se volt annyira nagy szám ilyen téren, de a 2-3-ban már megkaptam, amire vágytam. Anno annyira csalódtam az Ash-vonalban, ill. annyira megérintett néhány jelenet Liara-val, hogy szabályosan bántam, hogy nem vele jöttem össze és lehetek együtt. Amikor aztán ez megtörténhetett, akkor közel tökéletesnek is éreztem a játékot románc terén, úgyhogy azóta is mindig Liara-val hajtom végig az egészet, amikor komolyan (és nem csak mondjuk kísérleti jelleggel) újrajátszom a trilógiát. Szóval Riddick, nem vagy egyedül. :)

 

Tali-t zseniális karakternek tartom, de LI-nek sose jött szóba, pedig a személyiségét és a belső értékeit tekintve kifejezetten bejövős volt. Tudom, hogy csúnya dolog a külsőt előtérbe helyezni, meg az alakját tekintve nem is volt okom panaszra, de egész egyszerűen nekem egy lánynál annyira fontos tényező az arc, hogy nem tudtam mit kezdeni a helyzettel. Pláne úgy, hogy nemcsak konkrétan Tali-ról nem tudhattam hogy is néz ki valójában, de úgy általában a kvariánokról se. Nyilván gondoltam, hogy a készítők nem lesznek genyók és nem fognak valami szörnyűséget rejteni a maszk alá, de Shep helyébe képzelve magam nem vállaltam be a dolgot.

Most mi van, ha a kvariánok arca olyan, amit sehogy nem vesz be a gyomrom? Milyen aljadék húzás lenne, hogy viszonzom a szerelmét, majd amikor az életét kockáztatva, a legintimebb dolog keretében fény derül az igazi kinézetére, akkor közlöm, hogy "bocs, de nekem ez nem megy". De eljátszani se lehet, hogy minden oké, amikor rá se bírok nézni rendesen, az is gerinctelen lenne. :D

 

Miranda-val mindenképp ki kellene már próbálni a dolgot, tervezem is egy ideje. Csak aztán az 1-ben valahogy sose bírom ki, hogy ne jöjjek össze senkivel, utána meg már nincs szívem lepasszolni és átállni Lawson kisasszonyra. :D Meg az a baj, hogy nála remekül végig van vezetve a jellemfejlődése, ahogy megtörhetjük a jégkirálynőt, de az udvarlást tudtommal elég korán kell kezdeni. Amikor meg először bejönnek nála ezek a párbeszédopciók, akkor azok olyan hülyén veszik ki magukat. Néha kíváncsiságból rányomtam párra, de mindig úgy jött le, hogy Shep mintha valami nyálát csorgató idióta tacskó lenne, aki teljesen elveszti az eszét Miranda-tól (kicsit az ME1-beli Liara-Shep pepitában). Ez éppenséggel elképzelhető is lenne, de én meg nem így képzelném el.

 

Jack abszolút nem játszott. Se belső, se külső nem stimmelt. Zaeed mellett ő volt az egyetlen karakter, akit pár húzása után legszívesebben kikúrtam volna a hajóról és a csapatomból. A mai napig hiányolom ezt a lehetőséget a ME-ből, nem muszáj beszervezni csapattagokat, de ha egyszer már ez megtörtént, akkor később nem lehet kidobni őket. Kivétel Diana, de ő nem is olyan szintű csapattag. Szóval Jack repült volna, bár a 3-beli karakterváltozását látva aztán tuti megbántam volna, de akkor is. Külsőre is jóval tetszetősebb már a 3-ban (amúgy szerintem szép arcú lány), de a sok tetkó, ill. a stílusa akkor se jön be.

 

Samara csak a Citadel DLC-re vált románcolhatóvá, de sose tetszett, szóval mindegy. Morinth dettó, ráadásul az egyirányú móka és élvezet lett volna. :D Kasumi vagy Samantha tán megért volna egy misét, de nem volt rá lehetőség. Előbbit tudtommal sehogy nem lehet befűzni (meg amúgy az elveszett szerelme után nem is érezném igazán helyénvalónak), utóbbi érdeklődési köre pedig a sajátomhoz hasonlatos, szóval férfi karakterrel nem adja magát. Azért nem semmi húzás, hogy egy full leszbikus szereplőt is betettek, mert az egy dolog, hogy akit rávisz a lélek, az akár zacsipacsizhat vagy ollókat is fonhat a Shepard-jével, de az masszív, hogy "egyenes ágon" elutasíthatnak, mert nem passzolsz a képbe. :D

Amúgy Diana-t se rugdosnám ki az ágyamból, de mire eljutok addig a 3-ban, hogy felajánlja magát, addigra már tuti van valakim, ő meg nem ér annyit (ha már Miranda-nak ellen tudok állni :D). Amúgy sincs túl sok interkació vele. Kelly még olyan, hogy hol kihagyom a lehetőségeket, hol bejátszom vele is. Kis cukorfalat csajszi, általában nem hagyom parlagon. Azt mondjuk egyáltalán nem értem, hogy a játék szemszögéből vele miért lehet büntetlenül hetyegni. Vele ha eljutsz arra a szintre, akkor gyakorlatilag bármikor bárhol, és semmi hatása nincs az "igazi" románcodra, miközben ha mással kacsintasz félre, akkor elég egy rossz mozdulat vagy beszólás és az eredeti LI máris elővesz a húzásodért.

 

Hozzászólás ideje:

Na, akkor már én is... (Donát, továbbra se spoilerkedj :))

 

Egyértelműen a Liarával összehozható kapcsolat lett a legjobban kidolgozva, nagyon érezhető, hogy a készítők fejében ez volt az ideális, általuk pártolt választás. Egy férfi és egy női Sheparddal választottam eddig. Az indokokat korábban ecseteltem, az első részben nagyon nem jön be. A női Sheppel hűséges maradtam hozzá, a férfival az ME2-ben átváltottam Mirandára, majd a LoSB alatt visszakönyörögtem maga, az ME3-ra meg már hűséges voltam - kis Dianás cukor kitérővel. :cool:

 

Ashley-nél kötök ki a legtöbbször. Tény, elb*szott a románcolás vele az ME2-3-ban (én nem maradtam hűséges, olyan idióta indokai vannak az ME2-ben, hogy ihaj, hát sznte számon kéri Shepardon, hogy miért nem jelentkezett abban a két évben, míg halott volt, meg miért hajlandó a Cerberusszal dolgozni, akik tesznek valamit, és miért nem inkább a tétlen Szövetséggel van... :facepalm: ). Az ME3-ban aztán visszatértem hozzá, de igazándiból nekem is csalódás volt azután, hogy visszatért a Normandy-ra. A poén, hogy minden karakter csinál valamit azért - még Kaidan is egyszer leáll pókerezni, máskor a gépházban lebzsel Adamsszel -, Ash mindössze egyszer rohadtul berúg. Az mondjuk poén, de ennyi. Nagyon passzív, tényleg Szövetségi. :evil: Az a Star Wars jelenetmásolás meg csúcs - poénnak jó volt, de, hogy ez volt a románc Ash-sel abban a DLC-ben, az gáz.

 

Talival egy Sheppel végigcsináltam, szerintem az is nagyon jól sikerült. Tulajdonképpen úgy érzem, hogy minden csaj közül ő az egyetlen, akivel el lehetne képzelni egy tartós együttélést. Liara ugye megszállott Árnybróker, Ash katona, az is marad haláláig, mint az apja, tízből kilenc alkalommal nem lenne otthon. Jack... No comment. Még talán Miranda az, eléggé vágyik egy családra és az apakomplexusa is elég masszív ahhoz, hogy Shep mellett maradjon. De Tali az ME3-ban megtalálja az otthonát, és ha mindennek vége, nem is mozdulna már el onnan. Amúgy pb, ha őt románcolod, megláthatod az arcát az ME3-ban. Ugyan csaltak a készítők, de láthatod. :)

 

Miranda az egyetlen, aki Ash-hez hasonlóan nagyon bejön, viszont ahogy korábban írtam, vele még sosem voltam végig együtt, az ME3-ban a Talis vonalat leszámítva mindig visszatértem az ME1-es választottamhoz, viszont, amikor Talival voltam, akkor senkivel sem jöttem össze az ME1-ben (kíváncsi voltam, mi történik olyankor). Most viszont azt hiszem, azt a felállást fogom végigjátszani - ha már lassan odaérek -, hogy Liarát választom, Ash-t hagyom elporladni (eddig csak egy olyan karakterem van, ahol Kaidan élte túl, Jane Shepard), aztán az ME2-3-ban meg jöhet Miranda.

 

Jack... Ja, én is csak egyféleképpen szexualizáltam volna vele, amikor bek*rom a légzsilipbe. Az ME3-ra ugyan nagyot fejlődött (karakterek szintjén amúgy szerintem Jack a leghiteltelenebb az ME3-ban, nincs az az isten, hogy egy tömeggyilkos pszicho- és szociopatát, akármennyire is megszelídült, tanárnak osszanak be, ne börtön tölteléknek), de akkor se. Annyival lett szimpatikusabb, hogy amikor hátat fordít nekem, már nem viszket az ujjam a ravaszon.

 

Kelly... Én őt nem tartom románcolható karakternek. Egyértelműen nem feküdt le vele Shep, és ha az ME2-ben hűségesek maradunk ME1-es választottunkhoz, akkor is csak táncikál. Oké, az ME3-ban elvileg elcsattan egy csók, de nekem ez is kevés. Szóval én nem csodálom, hogy büntetlenül megússzuk, hiszen semmi sem történik. Amúgy Dianát is simán meg lehet úszni, a legtöbb, hogy Liara beszól. Úgyhogy én nem hagyom ki, meg az Asari madamot sem. :) Samara szintén nem tartozik nálam a románcolható karakterek kategóriájába, mert vele sem történik semmi.

 

Hozzászólás ideje:

 

A poén, hogy minden karakter csinál valamit azért - még Kaidan is egyszer leáll pókerezni, máskor a gépházban lebzsel Adamsszel -, Ash mindössze egyszer rohadtul berúg. Az mondjuk poén, de ennyi. Nagyon passzív, tényleg Szövetségi. :evil: Az a Star Wars jelenetmásolás meg csúcs - poénnak jó volt, de, hogy ez volt a románc Ash-sel abban a DLC-ben, az gáz.

Néha Ash is csinál valamit az ácsorgáson kívül, legalábbis mintha rémlene valami, de az biztos, hogy nem épp emlékezetes megmozdulások. :) Na igen, úgy még megértem azt a kocsmai jelenetet, ha nem pont ő a LI, de így rohadtul gáz. Nem is értem, hogyan gondolhatták komolyan. Főképp abban a DLC-ben, ahol kb. minden egyes csajjal betaláltak a bensőségesebb jelenetekkel. Liara, Miranda és Tali barátként többet nyújtottak a "randin", mint Ash románcban. Még Sam-mel is lehetett jakuzzizni, állítólag Samara-val is lehetett romantikázni kicsit (ez sose érdekelt).

 

Talival egy Sheppel végigcsináltam, szerintem az is nagyon jól sikerült. Tulajdonképpen úgy érzem, hogy minden csaj közül ő az egyetlen, akivel el lehetne képzelni egy tartós együttélést. Liara ugye megszállott Árnybróker, Ash katona, az is marad haláláig, mint az apja, tízből kilenc alkalommal nem lenne otthon. Jack... No comment. Még talán Miranda az, eléggé vágyik egy családra és az apakomplexusa is elég masszív ahhoz, hogy Shep mellett maradjon. De Tali az ME3-ban megtalálja az otthonát, és ha mindennek vége, nem is mozdulna már el onnan. Amúgy pb, ha őt románcolod, megláthatod az arcát az ME3-ban. Ugyan csaltak a készítők, de láthatod. :)

Szerintem Liara-val és Miranda-val simán működhetne a dolog. Ash-nél egyetértek, nála nagyon necces, pláne ha ugye Fantom lesz belőle.

Tudom, hogy láthatom Tali arcát, de amikor már románcoltam. Az a baj, hogy teljesen "vakon" meg nem akarok összejönni vele, mert elég ciki, ha aztán később kell kimagyarázni, hogy mégse működik a dolog, mert nem így képzeltem el az orcáját. :D Szóval őt meghagyom a jó öreg Garrus cimborámnak, zseniális húzás a készítőktől, hogy kettejüket összehozták amúgy. :)

 

Jack... Ja, én is csak egyféleképpen szexualizáltam volna vele, amikor bek*rom a légzsilipbe. Az ME3-ra ugyan nagyot fejlődött (karakterek szintjén amúgy szerintem Jack a leghiteltelenebb az ME3-ban, nincs az az isten, hogy egy tömeggyilkos pszicho- és szociopatát, akármennyire is megszelídült, tanárnak osszanak be, ne börtön tölteléknek), de akkor se.

Maximálisan egyetértek. Örülök neki, hogy példaképként hatni tudunk a csapattagokra, ill. megvannak a jellemfejlődések, de nála már túlzásba estek. Mert oké, hogy továbbra is vagány és nagyszájú, közben már "megtért" és segít a rászorulókon stb., stb.. De azért a 2-ből az jön le, hogy nála nem csupán olyasmi lelki sérelmekről beszélhetünk, mint mondjuk Ash vagy Miri esetében, hanem totál zakkant és pszichopata a csaj. Nem baj, hogy fejlesztettek a jellemén, de túlzásokba estek. Amúgy se örülök annak, hogy ha pozitív karakterrel toljuk, akkor aztán maga az ördög is angyallá változik körülöttünk. Sokkal reálisabb lett volna, ha azért maradnak olyanok, akik nem ugranak instant erkölcsi szinteket, mert párszor beszélgettünk velük vagy szépen mosolyogtunk rájuk. Zaeed-nál pedzettek ilyesmit, de ő meg engem annyira hidegen hagyott, hogy vele is kb. csak többen voltunk.

 

Kelly... Én őt nem tartom románcolható karakternek. Egyértelműen nem feküdt le vele Shep, és ha az ME2-ben hűségesek maradunk ME1-es választottunkhoz, akkor is csak táncikál. Oké, az ME3-ban elvileg elcsattan egy csók, de nekem ez is kevés. Szóval én nem csodálom, hogy büntetlenül megússzuk, hiszen semmi sem történik.

Nekem kifejezetten úgy rémlik, hogy le lehetett feküdni vele. Nem kaptunk olyan egyértelmű szexjeleneteket, de nekem úgy jött le, hogy azért megtörténik a dolog.

 

 

Hozzászólás ideje:

 

Kelly-vel el lehet menni vacsizni a kabinba, de ennyi. Az utána jövő beszélgetésben semmi sem utal arra, hogy lefeküdtek egymással. Szóval ez max. egy randi volt, de a flörtölésen, a plátói kapcsolaton nem jutottak túl. Erre az ME3 még rátesz egy lapáttal.

 

Zaeed az ME3-ban annyira el van cseszve a Citadel DLC nélkül, hogy szót sem érdemel. Akárcsak Kasumi. Nem tudom, miért követte a Bioware azt a felfogást, hogy ezekkel nem foglalkozik, mert már az ME2-ben is csak DLC karakterek voltak, aztán hátha nincs meg valakinek. Könyörgöm, attól még lehetett volna normálisabb küldetést írni nekik. Szerencsére a Citadel ezen javított, bár Zaeednak ott sincs különösebb szerepe. Én ugyan bírom, olyan, mint a Renegade Shep, jók a poénjai és bírom a meséit. De rá egyáltalán nem lehet hatni. Ő végig ugyanaz marad.

 

Jack karaktere nekem úgy működött volna, ha továbbra is szökésben van, vagy ha ki kellett volna hozni a börtönből vagy egy klinikáról. Utóbbihoz még helyszínt sem kellett volna váltani, hiszen a könyvekből tudjuk, hogy a Grissom Akadémia fel van készülve lelki sérült vagy elmebajokkal küszködő biotikusok kezelésére. Ennyiből tudom csak elfogadni valamennyire Jacket, mert úgy képzelem, hogy nem mindjárt tanárként érkezett a Grissomra, hanem első körben kezeltként. Aztán rájöttek, hogy gyógyszerekkel és azzal, hogy célt adnak az életének, a pszihózisai féken tarthatóak. De ugye erre nincs utalás a játékban, csak én magyarázom ezzel.

 

Samarával a Citadelben is csak beszélgetni lehet. Samara esetében az már elég intim, de ez sem több plátói akárminél. A franc se tudja, Samara egy igen furcsa gyümölcse a pics... világnak. Engem sem tud érdekelni.

 

Garrus és Tali összehozása nagy ötlet volt, én is szívesen hagyom őket együtt.

 

Hozzászólás ideje:

Donát, egy kérdés a Mass Effecttel kapcsolatban: a Bring Down the Sky DLC-t felraktad? (Ha jól rémlik, az 1.1 patch része.) Mert az ad némi pluszt a játékhoz (megismerhetsz egy komplett fajt, ami nincs benne az alapjátékban, de a folytatásoknak szerves része).

Az ME2-3-nál is van pár DLC, amit vétek kihagyni.

Hozzászólás ideje:

Abba elvileg benne van. Ha volt küldetésed az X57-es aszteroidán (Exodus Cluster -> Asgard System -> Terra Nova) és megjelent a térképen a Pinnacle Station (Argos Rho -> Phoenix System), akkor müxik.

Hozzászólás ideje:

Abba elvileg benne van. Ha volt küldetésed az X57-es aszteroidán (Exodus Cluster -> Asgard System -> Terra Nova) és megjelent a térképen a Pinnacle Station (Argos Rho -> Phoenix System), akkor müxik.

Emlékeim szerint volt.

Lebeszéltem valamilyen embereket arról, hogy kinyírjanak valami kutató igazgató félét. Emlékszem rá, mert azért is paragon pont járt...

 

Hozzászólás ideje:

Hát az nem az, az csak egy mellékküldetés. A két DLC főküldetésként egyből megjelenik a térképeden Asteroid X57 címen (a Pinnacle Station szintén), amint először szállsz fel a Normandy parancsnokaként. Ott is lehet lebeszélni, de nem embereket és nem túszokért. Abban pöppet nagyobb tétek forognak kockán. :D

 

me1-galaxy-map.jpg

 

Ha lebeszélsz embereket a gyilkolásról, ne csodálkozz, hogy paragon pontot kapsz. :) A renegade pontokhoz kiköpött űrtahónak kell lenned, aki mindenkinek beszól, mindenkivel ellenséges, szövetségeket nem köt, a céljaiért gondolkodás nélkül feláldozza az ártatlanokat és kíméletlenül meggyilkolja az ellenfeleit, még akkor is, ha megadják magukat. Tömören: a renegade-nél a cél mindenek felett, az szentesíti az eszközt, és csak a halott ellenfél a jó ellenfél - és mindenki elmehet a búsba, aki nem ember vagy nem úgy gondolkodik, mint Shepard. Én ezért rühellek renegade lenni. :)

Hozzászólás ideje:

Velem annak idején hasonló volt a helyzet csak én a renegátozástól ódzkodtam nagyon. Az első kijátszáskor sehogy se bírtam rávenni magam. A többit már nem akartam anélkül megúszni. A második alatt még győzködnöm is kellett magam a szenyázások előtt de aztán hamar belejöttem a dologba. Kis idő után már gond nélkül kinyírtam a rosszakat és a beszólogatás pláne jól ment.

Hozzászólás ideje:

Én általában az ilyen játékokat, nem úgy tolom végig(először), hogy most "jófiú" vagy "rosszfiú" akarok lenni, hanem ami én vagyok aztán lesz ami lesz(bár az SW:TOR-ban direkt a sötét oldalra mentem, de nem is volt rossz icon16.gif:D ). Nagyon hangulatfüggő is! Például ha másnapos vagyok rettegjen tőlem mindenki akit egy párbeszéddel likvidálhatok. icon16.gif:D

Hozzászólás ideje:

Igen, én is így szoktam játszani először, választom, amit érzésem szerint választanék a szereplők bőrébe bújva. Hogy az jó vagy rossz, morálisan helyes-e vagy sem, arról majd dönt a történelem. Ennek néha elég csúnya következményei vannak.

 

Az alap Shepardomnál Kelly-t megölte a Cerberus az ME3-ban. :cry:

 

  • 3 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Gyerekek, a mai este mese program keretein belül hadd meséljek egy kedves kis cégről, melynek a neve: EA.

 

Az EA-nél dolgozó drága emberek úgy gondolták, hogy ha eladnak egy terméket több millió embernek, akkor jogukban áll a vásárlók pénztárcája mellett a fejükkel is szórakozni.

 

Történt ugyanis, hogy az EA Sports által gyártott FIFA sorozat legnagyobb bevételét generáló játékmódja az online játék, amit Ultimate Teamnek neveztek el. Ez a játékmód nemcsak azért szórakoztató, mert az ember meccseket játszhat különböző játékosokból összekombinált csapatokkal, hanem azért is, mert a játékosok interakcióba léphetnek egymással: közös piacot hozhatnak létre, ahol csereberélhetnek játékosokat és egyebeket.

 

A játékmód méltán népszerű. A cserékhez és tranzakciókhoz az EA létrehozta az úgy nevezett coin rendszert, ami lényegében egy belső fizetőeszköz a rendszeren belül. Ha lejátszol egy meccset kb 400-500 coint kapsz cserébe, amit szabadon felhasználhatsz játékon belüli vásárlásra. Az EA persze jó pénzért lehetőséget ad arra is, hogy rendes pénzért kvázi coint vegyél a játékon belül: megkockáztatom, hogy mára már az ebből származó bevételük messze túlhaladja a játékeladásból származó bevételt, ami miatt elhanyagolják a többi játékmódot, de ezt most hagyjuk is.

 

Lényeg a lényeg, hogy az Ultimate Team révén az EA érdekelt lett abban, hogy TE, kedves játékos, ne nyerd meg minden meccsedet, mert ha megteszed, akkor túl sok coint keresel, és kisebb motivációval próbálsz kívülről zsetont bevonni, készpénzért cserébe of course. Egy rendes és etikus cég ezt tudná kezelni, de sajnos az EA nem ilyen. Több mint 600 meccsel a hátam mögött (egy meccs kb 15 perc, a többit a matekzsenikre bízom) magabiztosan kijelenthetem, hogy a cég manipulálja a játékmenetet. A csapatod erőssége két dologtól függ: milyen jó játékosok vannak bennük, és milyen erős közöttük az összhang. A játékmódban az EA megengedte magának, hogy ha rosszabb a játékosok között az összhang, akkor visszafogja a csapat teljesítményét, ha jó köztük az összhang, akkor viszont növelje.

 

A gond ott kezdődik, hogy mára már ott tartunk, hogy az EA nemcsak a csapat erősséggel, hanem a játékosok fejével is szórakozik. Ugyanis hiába raksz össze egy pöpec csapatot, csinálsz magadnak 100%-os összhangot, a játékosok bizonyos meccseken hajlamosak irtózatosan gyengén játszani, sőt, továbbmegyek, a játék úgy alakítja (nem túlzás) a játékmenetet, hogy rendre te, kedves játékos, rosszul gyere ki a meccshelyzetekből. Vannak meccsek, amikor mindegy, mivel próbálkozol, nem - fogsz - tudni - gólt szerezni, mert egyszerűen lehetetlenség. Az, ami 2 meccsel ezelőtt bement, most kapufa, vagy fölé, vagy blokkolják, vagy kijön a kapusról. Megeshet, hogy a bíró szerel le (konkrét példa a múltból), hogy lesnek intik be azt, ami egyvonal, nem fújnak be szabadrúgást, vagy összefutnak a játékosaid egymással (!). Konkrét példa mind.

 

Ne legyünk szubjektívek, ezért leírom: vannak meccsek, amikor minden összejön. Egy napon belül egyszer 5-1-re győzzük le ugyanazt az ellenfelet, amitől néhány órával később 4-0-ra kapunk ki nagyjából hasonló szinten játszva. De ilyenkor is érezhető, hogy most minden bejön, a labdák pontosak, a játékosok jó helyre futnak, a játékmenet folyékony: máskor pedig ennek gyakorlatilag pont az ellenkezője.

 

Hogy miért mondom azt, hogy az EA szórakozik a játékosok fejével? Mert kategorikusan cáfolja, hogy az ún. scripting nem létezik. Nem befolyásolják felülről a játékmenetet, és minden ilyen képzelgés, ami játékosok tízezreitől jön vissza, egyszerű hallucináció, és a valósághoz semmi köze. Ergo a kedves cég, akinek évről évre megveszed a játékát, a fejedbe mászik és azt mondja: nem tudsz veszíteni! Őrült vagy haver, ha azt hiszed mi, profitorientált cég belemászunk a te kis szánalmas meccsedbe, hogy megmondjuk ki nyer és ki veszít.

 

És ez számomra visszataszító. Az EA odáig ment, hogy a hivatalos fifa fórumán tabunak száműzte a témát: minden scriptinggel kapcsolatos témát csírájában fojtanak el a moderátorok, bannolnak és tűzzel vassal hadakoznak a téma ellen, amit ők csak "nyavalygásnak" hívnak. Több mint 600 meccset játszottam idén, ebből 330-at nyertem meg 140 döntetlen és 130 verség mellett. A legmagasabb offline osztályban játszom, nem hiszem tehát, hogy szükségem lenne a nyavalygásra, vagy hogy nem tudnék különbséget tenni egy megérdemelt vereség és egy belenyúlt meccs között.

 

Azzal, ha az ember kikap, vagy a számítógép megveri, semmi baj sincs. Ha viszont azt érzem, hogy ha megfeszülök se lehet gólt szerezni, szándékosan visszafogják a teljesítményem, mert most épp "ezt dobta a gép", ha minderre a cég azt lépi, hogy mindez a fejemben (és játékosok tízezreinek a fejében) zajlik, és még beszélni sem lehet róla: :sick::fuckoff:

 

Elérték, hogy többet nem fogom megvenni a játékot. A fájdalmas az, hogy ez úgy tűnik nem is igazán érdekli őket.

Hozzászólás ideje:

Isten hozott a mikrotranzakciók színes-szagos világában. Örülhetsz, hogy a vonatod még csak most ért ide és a kedvesebb emberek fogadtak. Mert biza, az EA mostanában teljesen diszkréten matat a pénztárcádban, kotorászik az utolsó centek után vérben forgó szemmel, hörögve, mint egy zombi. Kapitalista zombi.

Épp a mai nap tört ki a dzsihád a Ubisoft háza táján, akik egy nagyon súlyos hibáját a The Divisionnak imigyen kezelték le: kezdjétek elölről a játékot. Mindezt azután, hogy bár a bétában is ott virítottak a Phoenix Creditek, amikért cserébe mindeféle földi jóságot lehetett vásárolni, kategórikusan tagadták, hogy az a mikrotranzakció része lenne. Hiába volt csíkos, mint a zebra és nézett ki úgy, mint a zebra, az akkor is kutya, punktum. Ja, és mellesleg az előző két játékukban, az Assassin’s Creed: Syndicate-ben és a Rainbow Six: Siege-ben is volt michotranzaction, és mindkettőbe legalább annyira kellett, mintha egy Dead Space játék kapna ilyet... Ja, bocs, az EA anno a DS3-ba tett...

És még a Ubisoft sem a legrosszabb, véleményem szerint ennek a címnek a büszke tulajdonosa most a Warner lehet, az ottani céges nagymenők ugyani merő jóindulatból zsinórban kétszer jól bevazelinezték a farkukat, aztán odaléptek a letolt gatyájú PC-s játékostársadalom mögé és durr bele a lompost. Bár ők még igazán nem lépték át a mikrotranzakció pofátlansági határát, a PC-re elb*szott játékaikat DLC formájában fejezik be, már ha befejezik, mert az új divat náluk az, hogy félúton azt mondják: most, hogy seggbek*rtunk titeket, kedves PC-sek, be is kaphatjátok, de akkor sem fogjuk tovább támogatni a játékot, amit kemény valutákért megvettetek. Kell a többi DLC? Esetleg a működőképes játék? Nos, kérlek arany szívem kicsi csücske, vedd meg szépen újra Ekszboksz Vánra vagy Pléjsztésön Fórra.

És tényleg, az EA, ami valaha a pofátlan lehúzások királya volt (játékból kihasított tartalmak DLC formájában eladva, mikrotranzakció olyan játékba is, amibe aztán k*rvára nem kell, online tartalom olyan játékba, amibe aztán rohadtul nem kell - mindegyikre tökéletes példa a Dead Space 3, az volt a csúcs ezen a téren: volt benne mikrotranzakció, a teljes történetet pedig csak akkor ismerhetted meg, ha kooperációban játszottál online és megvetted a legvégét DLC formában... további no comment)... na, hogy befejezzem a mondatot: az EA kezd már visszafogott lenni. A Star Wars: Battlefront már majdnem nézi a játékosokat is. Például nincs benne mikrotranzakció és egy csomó kihasított tartalmat ingyen adnak oda DLC-ék formájában.

Mondjuk a FIFA és a többi EA Sports termék sosem lesz jobb, ezzel kapcsolatban szeretnélek már most megnyugtatni, mert az EA legjobban menő ága és ez a mikrotranzakciónak köszönhető. Ahogy írtad, többet hoz, mint ahányat eladnak a játékból. A play to win modellnek meg biza ez a manipulatív geciség a sajátossága. De ez egyáltalán nem az EA sajátossága, a Ubisoft, a Disney és az Activision is él vele - utóbbi olyannyira, hogy a Skylandersnél már konkrétan nem hagy továbbjutni a játék, ha nem veszed meg az extra tartalmakat, DLC-ket, stb.

És tényleg az a szomorú, hogy a mikrotranzakció és az azzal kapcsolatos manipulálás csak a jéghegy csúcsa. :(

Hozzászólás ideje:

Uhh! Ez most kijózanító volt. Tudjátok, túl sok játékkal nem játszom, de akkor a jelenség finoman szólva sem... khm... egyedi... Elég szomorú, és azt hiszem, ezzel le is áldozott nálam a Fifának. Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy innentől ezt az online játékmódot majd hanyagolom, és marad a jó öreg offline, csakhogy, ahogy írtam lentebb is, azt meg már kb. lesz*rják, mert az "csak" annyi pénzt hoz, amennyiért megveszed a játékot a kiadás napján. :(

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.