Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

 

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Számomra inkább ez a bullshit. ;) Tavaly közelebb volt a Ferrari, az év első felében gyakorlatilag azonos szinten voltak. Ugyanakkor jegyezzük meg, hogy ez fél év, fél év az 5-ből. Még ha a teljes szezont nézem, akkor is 5/1. Amúgy tavaly is Hamilton az utsó 11 futamból 8-at megnyert, de ez biztos csak az ő zsenijén múlott, meg Vettelen. Ahogyan az is, hogy azért a szezon első felében is jöttek a győzelmek szépen. A végén 88! pont előnye volt Hamiltonnak, 88. 3x lazán eldobhatta volna az autót vagy elmehetett volna Palvin Barbikát húzogatni, akkor se érte volna baj. Lehet beszélni Vettel hibáiról, de kanyarban sem volt a szezonban, és ennek azért igen nagyrészt nem ő volt az oka.

Figyelj, ha a tendencia az lett volna, hogy 2014-2016 kiélezett versenyfutás csapatok között, 2017-18 meg full Mercedes fölény, akkor a tendencia miatt én is jobban ki lennék akadva. Ehelyett az van, hogy 2014-16 full Mercedes fölény, de ebből is a 16-os év ettől függetlenül izgalmas. A 17-es 18-as év pedig jelentős ideig nyitott volt. Amúgy a RB érát kár ide citálni ,mert én minden szezont élveztem, amiben valódi verseny volt. Tehát az Alonso vs. Vettelt is. Akkor is és most is unom, hogy mindig ugyanaz nyert, de ha valamelyest nyitott a bajnokság, az nekem elég. Ez az, amit 2001, 2002, 2004-ben semennyire nem láttam az F1-ben, és ezért tartom, hogy az az éra volt számomra a legunalmasabb. Azután jött a RB féle dominálás (amikor nem volt vetélytárs) és aztán pedig a mostani 2014-15-ös szezon. Ezeknél valóban unalomba fordult a dolog. De könyörgöm, 15 óta lement 16 (Hami vs. Rosberg), 17 (Hami vs. Vettel), 18 (Hami vs. Vettel 2.0), ami mérföldekkel jobb futamokat hozott, mint az előtte lévő 2 év. Tehát nem gondolnám, hogy a Mercedes dominancia rányomná a bélyegét az élvezhetőségre. Nem úgy, mint 14-15-ben vagy 2001, 2002, 2004-ben a Schumi nyomás. 

Ami a tavalyi évet illeti: szerintem a Ferrari kezében volt a dolog. Az első felében olyan pontokat hullajtottak el, amit nem engedhetnek meg maguknak a címvédő ellen. A második felében Spatól pedig olyan zsákutcába vitték magukat a fejlesztéssel 4 futam után (Wéber Gábor elemzését tartom etekintetben irányadónak), amivel végleg elvesztették az esélyüket. Szóval lehet itt példálózni a 88 ponttal, hogy annyival nyert Hamilton, de a valóság az, hogy nem tudjuk mennyivel lett volna más az idény második fele, ha nagyobb nyomás alatt van a Merci mert Vettel és a Ferrari hozza a kötelező pontokat és mondjuk nem viszik el az egész kocsit zsákutcába.

 

Abban egyébként egyetértek én is, hogy a FIA-nak dinamikusan kellene közbelépni, hogy dominancia ne alakulhasson ki. De 16 óta ez érdemben nem befolyásolja az évadok élvezhetőségét. Ha pedig valaki azért nem nézi, mert Hamilton nyer és nem csípi a búráját - szíve joga, de erről meg nem az FIA tehet vagy a Forma-1. Keresni kell olyat, aki szimpatikus, és neki szorítani. Én mindig az izgalmas versenyeknek szorítok, tehát 3 éve nem lenne ilyen, sokkal kevésbé lennék lelkes, elhihetitek...

 

Ami Hamilton kvalitásait illeti: 2011-gyel kapcsolatban Wilde-ot kérdezd inkább, amit látok, hogy Button 1-gyel kevesbbszer esett ki (2 vs. 3) és az is biztos, hogy egyiküknek sem volt esélye abban az évben a VB címre. Ezek közrejátszhattak abban, hogy Hamilton abban az évben nem volt annyira jó. De a Button elleni 3 évadából 2-1 Hamiltonnak és ez is két VB egymás ellen menése. Szóval Hamilton szempontjából én ezt nem tartanám gáznak.Ami 2016-ot illeti, ott Rosberg csak is azért nyerhetett, mert Hamiltonnak rengeteg problémája volt az autóval. Hami eggyel többször nullázott (Rosberg ugye 5 ponttal nyert) és a szezon elején többször is gond volt a kocsival, így így kezdett: 2 - 3 - 7 - 2 - RET. Rosberg meg 1 - 1 - 1 - 1 RET. 2013 és 2017 között egyébként Hami 4-1 arányban verte Rosberget, amiből 3 VB címet ért, szóval megint csak nem gondolnám, hogy szégyenkeznie kéne. Egyébként 2016 után Hamilton még kiforrottabb, még erősebb versenyző lett. Szerintem a mai Hamilton össze sem hasonlítható a 2007/08-assal, és csak is a legjobb pilóták között (csak azokat sorolnám, akiket láttam versenyezni, Senna, Schumacher, Alonso) említhető, külön kasztban mondjuk Vetteltől (aki mondjuk csak egy kevéssel marad el tőle, de az nálam elég, hogy egy picit alsóbb polcra helyezzem, főleg az elmúlt 2 évben mutatott teljesítménye miatt), Hakkinentől, Buttontól és még inkább Rosbergtől vagy Raikkönentől.

 

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Na ez meg aztán már pláne az arcátlan csúsztatás kategória. Olyan pilótákat nézel, akik a korukat tekintve fénykorukban voltak, tökéletesen ismerve az aktuális F1-et és annak viszonyait, majd összehasonlítod egy (sportolói tekintetben) kiöregedett Schumival, aki többéves kihagyás után tért csak vissza a cirkuszba? És ez szerinted egy korrekt dolog?

Az arcátlan csúsztatásra válaszoltam ezzel. Ha valaki úgy nyit, hogy Schumacher cipőjét se köthetné be, akkor hadd dörgöljem ezt az orra alá. Ha korrekten akarjuk megítélni, nálam a két pilóta egy szinten van. Ha Hamilton túl sokáig húzza a versenyzést, akár  vele is megeshet, hogy feltörlik vele a padlót.

 

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Én se akarok senkit megbántani, de ez nettó hazugság. Nem, nem "annyira igaz", hanem hatalmas hazugság. Azért mert nem értetek egyet a véleményemmel, még nem kell kész tényként kijelenteni, hogy nem igazán követem az eseményeket, meg az elmúlt 5 évben jó, ha láttam 4 versenyt. Ezt elég méltatlannak érzem.

Én elsősorban Odyra írtam, hiszen ő bevallottan nem követi, mégis elég erőteljesen beleáll, pedig nem is látja mi történik. Hogy te mennyit nézel azt nem tudom, de az írásaid alapján nem tartom valószínűnek, hogy folyamatosan követnéd az eseményeket.

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Tehát szerinted a messze kiemelkedően legjobbtól az elfogadható, hogy "azonos körülmények" között 2 szezonban is legyőzik? Ráadásul nem is a szűk elit tagjai, hanem az átlagosnál talán picit jobb pilóták? Ez csak nekem tűnik erős ellentmondásnak? Itt nem 1-1 futamról van szó, hanem teljes idényről ugyebár.

Nem ellentmondásos. Egy kifutott szezonja sok mindenkinek lehet. Ezért sem írnám pl. hogy Hamilton jobb mint Alonso, noha az első évében megverte. De ha éveken keresztül egymás ellen mennek, már bőven lehet következtetéseket levonni, így eléggé evidens, hogy Hamilton > Button vagy Hamilton > Rosberg. Az, hogy volt egy-egy év, amikor mégis verték azt mutatja, hogy a túloldalon is jó pilóták voltak, de ha folyamatosan követted az említett éveket, eléggé evidens volt, hogy Hamilton mindkettejüknél jobb pilóta a félresikerült egy-egy év ellenére is.

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Azért azt se hallgassuk el, hogy Hamilton volt "hazai pályán", ő volt a McLaren saját versenyzője, Dennis is inkább őt pártolta. Alonso pedig akkor érkezett frissen egy új csapathoz, ez sem elhanyagolható tényező. A pontegyenlőséget itt már legalább leírtad. :) 

Rosberget meg a Merci. Puff neki. Amúgy miért hallgattam volna el? Ahol Hamiltont "fényeztem", ott mind az járt a fejemben, hogy "Schumi cipőjét se köthetné be". :lol: Ehhez képest hoztam fel példaként, hogy verte Alonsot (mindegy most hogy, de ez fegyvertény a fenti írással szemben!), vagy hogy csak 2x verték összesen életében a csapattársai. Értem én, hogy ott nem mentem be a részletekbe, de én sehol nem is írtam olyat, hogy Hamilton jobb mint Schumacher és a világ legjobbja ever. Az én írásomnak az lenne a lényege, hogy Hamilton simán a legjobbak között van, nem kiszorítva onnan Alonsot vagy Schumachert pl.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szokás szidni Szalait, de amellett, hogy sokszor akkor villant, amikor kell, az átlag magyar focistához képest hihetetlenül értelmesen nyilatkozik (most néztem a meccs utáni interjúját).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Éppen most , Ody Mandrell írta:

Ez a baj! :( De azért ilyen kaliberű csapatot évtizedek óta nem vertünk meg. Ok, tudom voltak a svédek de azok nem voltak ekkora falat. 

Persze, ez hatalmas dolog volt. De nem szabad azt hinnünk, hogy akármelyik következő meccsen könnyű 3 pont jön. Ezért fos ez a csoport. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A horvátokon már az Azeriek elleni szenvedésen is látszott, hogy nincsenek csúcsformába. Később ez meg fog változni. Szóval addig kell gyűjtögetni a pontokat amíg nem kapcsolják be a rakétákat. Júniusban hat pont kellene. 

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

14 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

A horvátokon már az Azeriek elleni szenvedésen is látszott, hogy nincsenek csúcsformába. Később ez meg fog változni. Szóval addig kell gyűjtögetni a pontokat amíg nem kapcsolják be a rakétákat. Júniusban hat pont kellene. 

Ja csak kozben Wales verte a szlovakokat. Ellenuk nyerni kb. ugyanennyire lesz nehéz. :(

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Sajnos ha valamire a magyar válogatott nem képes, az az egyenletes teljesítmény egy selejtező-sorozatban. :( Ezért történnek mindig olyan furcsa dolgok, hogy egy favoritot verünk, de kikapunk egy korábban kézlegyintéssel elintézett kiscsapat ellen. De most mindenesetre örüljünk, ez egy fantasztikus meccs volt, amely visszaadta a fiúknak az önbizalmat, és nem utolsósorban Rossi renoméja is nőtt.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

Az meg mi, hogy "elvileg legalábbis" nem tehettek a pilóták a csapat kémkedési ügyéről? Most már ott tartunk, hogy azért is Hamilton a hibás? Azt szintén nem értem, hogy a csapat bűnei miatt miért kellene az egyéni versenyzőket is büntetni...

Nem azt mondtam, hogy a pilóták lennének hibásak, de a teljes ártatlanságukban hinni szerintem naivitás. Gondolok itt arra, hogy ők semmit nem tudtak az egészről. Nyilván nem ők a felelősek, de erősen kétlem, hogy totál vakon voltak az ügyben. A csapat bűneiért pedig teljesen természetes, hogy a pilótának is "bűnhődnie kell". Ez csak azért tűnik furcsának, mert rossz oldalról közelítjük így a kérdéskört.

Gondoljunk bele abba, hogy az egy szabálytalan konstrukció volt, csalással lett összehozva az autó. amivel a pilóták elérték az eredményeket. Teljesen mindegy, hogy tehetnek-e róla, de jogosulatlan előnyt szereztek, ami miatt érvényteleníteni kell az eredményeiket. Ha egy futam utáni ellenőrzésen szabálytalannak minősítik az autót, akkor is kizárják a pilótával együtt. Röhejes is lenne, ha nem így történne.

Az pedig megint csak természetes velejárója a technikai sportoknak, hogy a csapat "hibáiért" vagy sumákságaiért a pilóta is szív, Ahogyan ez fordítva is így működik. Ha rossz az autó, akkor nem nyer a pilóta, ha szabálytalan a kocsi, akkor kizárják őket, ha elrontják a boksztaktikát vagy a kerékcserét, akkor szintén szív a pilóta. Ahogyan, ha ő összetöri az autót vagy szabálytalankodik, akkor a csapattal együtt bűnhődik, hisz a konstruktőri pontokat is bukják. Ezt szétválasztani blődség, csak arra jó, hogy relativizálják és enyhítsék a büntetést. 

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

Ez a fekete kártya konkrétan egyszer hangzott el (2011 - Monaco), amikor teljesen jogosan megbüntették Hamilton (tehát ő sem úszik meg mindent), aki a verseny után még ideges volt és akkor hangzott el ez, ami után Hamilton is elismerte, hogy hülyeség volt, nem gondolta komolyan, felindult volt akkor és utána elment bocsánatot kérni. Ezt a 7-8 évvel ezelőtti esetet utána úgy állítod be, mintha Hamilton úton-útfélen ezzel jönne elő, ha bármi baj éri, hogy felteszi a kezét és azt mondja, hogy "hát de kérem én fekete vagyok".

Éppen elég volt ez egyszer. Nem is állítottam, hogy többször adta elő, csak azt, hogy előadta. Ez pedig verbális tekintetben erkölcsileg mindennek a legalja, pláne a 21. században. Az meg, hogy nem úszik meg mindent... hát remek, szép lenne, ha mindent megúszna. De azt se állítottam, hogy mindent megúszik, azt írtam, hogy sokkal többet engednek neki, mint a többieknek. Nyilvánmindig lehetne még rosszabb vagy igazságtalanabb a dolog, de azért azt hiszem így is elég feltűnő a dolog.

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

A Rosberges nyilatkozatról annyit, hogy Hamilton olyat is nyilatkozott, hogy Rosberg megérdemelte a vb-t és örül is a sikerének, azt mondjuk kár lenne tagadni, hogy a barátságuk megsínylette a rivalizálásukat, de ezt egy ilyen szintű rivalizálásnál szerintem valamilyen szinten lehetett is várni.

És vajon melyik lehetett az ő véleménye, melyik a kommunikációs panel? Most vagy össze-vissza beszél, vagy pedig hazudik. Valószínűleg utóbbi. És nyilván nem az a helyzet, hogy nagyra tartja Rosberget, örül a címének, tiszteli és becsüli, csak azért néha sikerül lehordania a nyilatkozataiban. Sokkal inkább az, hogy valójában méltatlannak érzi magához, csak azért ő is (pláne a stábja) felfogja, hogy nem ártana azért értelmesen és korrekten nyilatkozni, különben rosszul jöhet ki belőle. Ez marketing és pszichológia, de azért át lehet látni a szitán.

Mint ahogy érdekes módon Vettelről is nagyon elismerően tud nyilatkozgatni, amióta ő van nyeregben és a kimagasló technikában. Annak idején meg Alonsoval (azzal az Aloval, akivel ugye köztudottan gyűlölték egymást korábban, érdekes módon egymásra találtak) közösen tolták a mantrát arról, hogy Vettelnek könnyű rakétával az ülepe alatt, meg azzal aztán bárki nyerne és hasonlók. Amikor nem ő van nyerő helyzetben, akkor azért ő is kimutatja a foga fehérjét. Akkor a rádióban is bírálja és megkérdőjelezi a mérnökeit, beleáll a legyőzőjébe és hasonlók. Ez persze nem meglepő dolog, az emberek többsége ilyen, de attól még nem kell szimpatikusnak lennie. :)

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

A Schumacheres sztori jelentőségével nem csak én nem értek egyet, hanem maga az érintett Michael Schumacher sem, aki a Ferraris visszavonulása után nyilatkozta azt, hogyha egy dolgot megváltoztathatna a karrierjében akkor az ez lenne, mert szégelli és szeretné ezt meg nem történtté tenni. Volt előtte még hasonló esetben Schumacher 1994-ben Damon Hill ellen, viszont ott nem büntették meg, mert egyértleműen nem volt meghatározható a sportszerűtlenség.

7-szeres világbajnokként még jó, hogy azt emeli ki. Jogosan is, mert valóban nem volt szép, de most őszintén, mit kellett volna mondania? Az nagyon nem hangzik jól, ha elkezd magyarázkodni meg próbálja kimosni magát abból a dologból. Megtörtént, kapott egy gyakorlatilag példátlanul brutális büntetést, utána meg rommá nyerte magát. Az így egy szégyenfolt maradt a karrierjében, persze hogy eltörölte volna. Azt se mondhatta, hogy másik eset volt, ami szerinte a legrosszabb volt, mert akkor abból még nagyobb botrány lett volna, hogy még saját maga szerint is volt a legsportszerűtlenebb tettnél még sportszerűtlenebb, amiért meg nem büntették úgy.

A Hill-eset meg teljesen más volt. Mai szemmel lehet azon kattogni, de akkor még merőben mások voltak a szabályok, más volt a F1. Nem is büntették meg, jogosan nem tették. Egyébként elég ellentmondásos és következetlen ítéletek mentek akkortájt, voltak erősen vitatható esetek, aminek többször is volt a német az elszenvedője. Többek között emiatt is volt annyira szoros a csata vége. Most ebbe ennél nem mennék bele mélyebben, a mai napig sokan sokféleképp értelmezik azokat az eseteket és ítéleteket. A lényeg az, hogy azért kapta Schumi a büntetéseket rendesen.

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

Egyébként sokan nem emlékeznek erre az esetre, vagy arra sem, mikor Schumi meg akarta verni Coulthardot, vagy amikor 2006-ban keresztbe rakta Monacóban az időmérőn a célegyenes ráfordítóban a Ferrarit, hogy a gyorskörön lévő Alonso ne tudjon körbeérni (a rajtrács végére sorolták a németet), de én megmondom őszintén a Villeneuve-ös sztorihoz hasonlóra, tehát, hogy a sorsdöntő futamon kiütöd a közvetlen riválisodat, hogy egyikőtök se szerezzen pontot és így nyerj... ilyenre se Hamiltontól, se Buttontől, se Vetteltől, se Verstappentől nem emlékszem, de az általad felsoroltakon kívül konkrétan senkitől se.

Én emlékszem még ezekre is. Mondjuk Coulthardnál szerintem arra gondolsz, amikor hatalmas esőben nem ment rendesen a lámpája és elvette a gázról a lábát, Schumi pedig belerongyolt. Ez is egy pikáns téma, vitatott és kérdéses a mai napig is, de elég sokan vallják azt a véleményt, hogy az angol valóban elkövette a sunyiságot. Ez persze nem azt jelenti, hogy Schumi joggal akarta elverni, de abban azért igaza volt, hogy feleslegesen veszélyeztette az életét, és igencsak komoly szankciókat kellett volna alkalmazni.

Én magáról a balesetről írtam, nem a körülményekről. Mások nyilván nem pont ilyen kontextusban követtek el akár ennél keményebb trógerségeket, de voltak szerintem önmagában sportszerűtlenebb húzások. De írtam is, én nem akarom mentegetni Schumit, mert csúnya és sportszerűtlen húzás volt, amit jogosan bánt meg. Csak annyit mondok, hogy szerintem önmagában nem volt az akkora kirívó szabálytalanság, amiért ilyen példátlanul kemény büntetést kellett kapnia. Én nagyon kedvelem Vettelt, de pl. amikor ráhúzta Hamiltonra az autót Bakuban, az legalább ekkora türhőség volt. De Hamnek is voltak durva húzásai, amikor kb. bárkit letarolt, ha úgy volt kedve. De azt is elismertem, amikor vele szemben volt (szerintem legalábbis) tahó és sportszerűtlen Button Kanadában. Azon a futamon amúgy Button inkább dodzsemezett, mégis hagyták nyerni, nem büntették. Szóval vannak itt példák oda-vissza, csak valahogy Hamiltonnál azt látom, hogy aránytalanul sokszor ússza meg a balhékat.

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

Az idő közben felmerülő szabálymódosításokra is a Mercedes tudott a legjobban reagálni és attól még ezek jelen voltak, még ha te jelentéktelnnek is ítéled meg őket, mert a riválisok nem tudtak ebből előnyt kovácsolni. Ez már rajtuk múlott, hogy mit tudnak kihozni belőle

Persze, ez valahol jogos, ezt nem is vitattam. De ha visszaemlékszünk a RB-ra, ott több szabálymódosítás is kifejezetten azokat az elemeket érintette, amikben sokan a RB dominancia kulcsát látták. És pont azokba nyúltak bele, szerintem nem véletlenül, célzottan. A Merci-érában meg noha vannak kisebb variálások, de ezek általánosak, hol az egyik, hol a másik csapat szív vele, vagy kell alkalmazkodni. Korábban meg kis túlzással ott tartottunk, hogy pl. a RB behozott valami zseniális megoldást, akkor arra ráugrott mindenki, kisvártatva meg betiltották vagy belenyúltak, hogy azt már úgy nem lehet. Valahogy ilyesmik az ezüstéknél nincsenek, vagy éppen a Ferrarit vizslatják meg bökdösik legalább annyira, mint amennyire árgus szemekkel a Mercit.

2019. 03. 23. - 16:31, Wilde írta:

egyébként az erőforrásproblémára is ott van valászul, hogy tessenek jobbat építeni, volt rá most már 5 évük. A RB azért hagyta ott a Renault, mert azok nem voltak képesek versenyképes motort adni alájuk, de előtte a McLaren is szórakozott a Hondával, mindig volt kifogás, hogy éppen mi nem jó, de az az igazság, hogy évek alatt nem voltak képesk összerakni egy épkézláb konstrukciót.

Ezzel tökéletesen egyetértek, csak a múltat ismerve álszent. Anno a McLaren, Ferrari, RB esetében miért nem ez volt az általános vélekedés? Ott is lehetett volna mondani, hogy nem kötözködni meg reklamálni kell, hanem tessenek jobb autót csinálni. De nem, akkor mindenki azon kattogott, hogy milyen szörnyű is az XY dominancia, ezt meg kell törni a célzott szabálymódosításokkal. Amivel amúgy nem értettem egyet, viszont a kettős mérce még mindig jobban zavar. Ugyanis mostanában sokkal ritkábban hallok olyan hangokat, miszerint bele kéne avatkozni a dolgokba, hogy megfogják a Mercit. Azt meg már csak halkan teszem hozzá, hogy Vettel, Kimi vagy Ricciardo pl. úgy vettem észre ritkábban ajvékol azon, hogy a Mercit lehetetlen megverni, rakétát terveztek, mint anno Alonso vagy Hamilton.

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

Figyelj, ha a tendencia az lett volna, hogy 2014-2016 kiélezett versenyfutás csapatok között, 2017-18 meg full Mercedes fölény, akkor a tendencia miatt én is jobban ki lennék akadva. Ehelyett az van, hogy 2014-16 full Mercedes fölény, de ebből is a 16-os év ettől függetlenül izgalmas. A 17-es 18-as év pedig jelentős ideig nyitott volt.

Idővel csak elkezdik megközelíteni őket, nyilván ez a tendencia, csak 5 év után ez szerintem röhejesen kevés. Egy ideig izgalmas a szezon, részben jogos, de nem tudom, én pl. tavaly is szinte 100%.ig biztos voltam abban már az elején, hogy itt messze nincs akkora fordulat, mint ahogy sokan látják, és a Merci simán fordít. Attól, hogy Wolffék folyamatosan telesírják a sajtót azzal, hogy mennyire visszaestek és fogalmuk sincs hogyan lett hirtelen ennyivel jobb a Ferrari, attól ez még nem feltétlenül van így.

De persze el kéne hinni, hogy aztán csoda történik, egyik pillanatról a másikra feltámad a csapat és újra jön a dominancia. Ez nemcsak a fejlesztési versenyről szól, hanem kommunikáció is. A Ferrari és sok rajongó annyira szeretné már, ha végre tényleg lenne egy nyerő konstrukciójuk, hogy hamar elkezdenek csillogni a szemek és a remények. Már vizionálják, hogy na majd most, na majd most, túlbecsülik magukat. Közben a Mercinél meg fordított a marketing, ott megy a parasztvakítás, hogy most már minden előnyük elfogyott, hatalmas a baj, már jobb az ellenfél.

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

Ami a tavalyi évet illeti: szerintem a Ferrari kezében volt a dolog. Az első felében olyan pontokat hullajtottak el, amit nem engedhetnek meg maguknak a címvédő ellen. A második felében Spatól pedig olyan zsákutcába vitték magukat a fejlesztéssel 4 futam után (Wéber Gábor elemzését tartom etekintetben irányadónak), amivel végleg elvesztették az esélyüket. Szóval lehet itt példálózni a 88 ponttal, hogy annyival nyert Hamilton, de a valóság az, hogy nem tudjuk mennyivel lett volna más az idény második fele, ha nagyobb nyomás alatt van a Merci mert Vettel és a Ferrari hozza a kötelező pontokat és mondjuk nem viszik el az egész kocsit zsákutcába.

Ezt meg is fordíthatjuk. A Merci is dobott el pontokat a szezon első felében. Meg ha feltételezzük, hogy a szezonban egy darabig a Ferrari volt előnyben, akkor ennyi erővel a szezon előtt és akkor meg a Merci ment el a zsákutcába. Ez kétoldalú dolog. Elvégre a Mercinek volt egy domináns autója, amely jókora előnyüket elbukták, tehát akkor valami nem stimmelt. Így is lehet nézni. Vagy úgyis, hogy a Ferrari jó munkát végzett. Ez aztán átfordult, dilettáns volt a Ferrari vagy zseni a Merci? Nehéz eldönteni, talán mindkettő. Vagy épp a Ferka mindent kimaxolt addig, hogy beérjék az ellent, vagy akár egy kis előnyt szerezzenek, a Merciben meg még sokkal több tartalék maradt a szezon közben.

A lényeg az, hogy a szezon végére megint nagyon kiemelkedett a Mercedes. Azt meg nyilván nem tudjuk, mi lett volna ha Vettel nem hibázik annyit, de ezek a hibák sokszor pont abból is jöhettek, hogy neki sokkal inkább a határon kellett autózni. Ők tudták, hogy muszáj kockáztatni és agresszívabban menni, különben a Merci szépen fokozatosan lenyomja őket. Ez alól egyértelmű kivétel Németország, ahol Vettel önmaga cseszte el csúnyán, a többi "hibája" viszont szerintem tekinthető kikényszerítettnek. A Mercinél meg a dumák ellenére bízhattak benne, hogy ők állnak jobban, a szezon közbeni fejlesztések is náluk sikerül jobban, csak türelmesnek kell lenniük. Ne felejtsük el, hogy a Ferrari már a Merci-éra előtt is híres volt arról, hogy szezon közben visszaesnek.

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

De a Button elleni 3 évadából 2-1 Hamiltonnak és ez is két VB egymás ellen menése. Szóval Hamilton szempontjából én ezt nem tartanám gáznak. 2013 és 2017 között egyébként Hami 4-1 arányban verte Rosberget, amiből 3 VB címet ért, szóval megint csak nem gondolnám, hogy szégyenkeznie kéne.

Én se gondolom, hogy gáz lenne vagy szégyenkezni kellene. Azt viszont gondolom, hogy aki kétszer kikap olyan csapattárstól, aki egyértelműen nem a szűk elit tagja, annál nem jelenthető ki, hogy a valaha élt legjobbak között lenne a helye. Elvégre még a saját korában is legyőzték "középszerű" versenyzők, akkor hogyan tekintsük globálisan az egyik legjobbnak? Nekem ez sántít.

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

Hogy te mennyit nézel azt nem tudom, de az írásaid alapján nem tartom valószínűnek, hogy folyamatosan követnéd az eseményeket.

Pedig követem az eseményeket, és igyekszem minél inkább képben lenni.

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

Nem ellentmondásos. Egy kifutott szezonja sok mindenkinek lehet. Ezért sem írnám pl. hogy Hamilton jobb mint Alonso, noha az első évében megverte. De ha éveken keresztül egymás ellen mennek, már bőven lehet következtetéseket levonni, így eléggé evidens, hogy Hamilton > Button vagy Hamilton > Rosberg. Az, hogy volt egy-egy év, amikor mégis verték azt mutatja, hogy a túloldalon is jó pilóták voltak, de ha folyamatosan követted az említett éveket, eléggé evidens volt, hogy Hamilton mindkettejüknél jobb pilóta a félresikerült egy-egy év ellenére is.

De én egyáltalán nem azt vontam kétségbe, hogy Ham jobb lenne, mint Button vagy Rosberg. Sőt, ezt mindig is elismertem. Pont ez a lényeg, hogy ők nem olyan ász versenyzők, még úgy se, hogy világbajnokokról beszélünk. De ők ezen a szinten max. az átlagosnál valamivel ügyesebb pilóták, de ennyi. Nem kérdés, hogy Hamilton messze jobb pilóta mindkettejüknél. Mégis sikerült 1-1 alkalommal kikapni tőlük, ami egy egész szezon teljesítményét tükrözi. Ez pedig beszédes. És számomra arról árulkodik, hogy Hamilton nem tartozik a legnagyobbak közé.

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

Rosberget meg a Merci. Puff neki.

Amúgy meg Hamet a Merci. Hányszor is kellett az angolnak elengednie a csapattársát, vagy a keze alá dolgoznia? Hányszor történt ez meg fordítva? Monaco pl. megvan? Annyira nyomták Rosit, hogy elengedte Hamiltont, egy olyan pályán, ahol kb. csak örökölni lehet a pozíciót. Hányszor is volt paprikás rádióbeszélgetés Rosi és a csapat között a csapatutasítás miatt? És hányszor kellett Hamiltonnak félreállni, hogy a csapattárs érvényesülhessen?

2019. 03. 23. - 17:45, Donát írta:

Az én írásomnak az lenne a lényege, hogy Hamilton simán a legjobbak között van, nem kiszorítva onnan Alonsot vagy Schumachert pl.

Ha kellően sok pilótánál húzzuk meg a határt, akkor a legjobbak között van. Szerintem ettől a kategóriától egy picikét elmarad. Nem sokkal, de egy kicsit. Schuminál pedig szerintem egyértelműen gyengébb eddig. Aztán még van ideje rám cáfolni, csak azt nem azzal fogja megtenni, ha egy kiemelkedő technikával még nyer 5 VB címet. Mert ez már nem perdöntő. A sima libát Schumi is tudta hozni, de még pl. Button is.

------------------

A magyar válogatottnak pedig hatalmas gratula, most végre tényleg odatették magukat!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem akármilyen káoszba "fulladt" a norvég-svéd és a svájci-dán összecsapás. Sorrendben:

 

Norvégia - Svédország

41. Perc Norvégia 1-0

59. Perc Norvégia 2-0

70. Perc Svédország kihagyott tizi

70. Perc Svédország 2-1 (gondolom a kipattanót lőtték be)

86. Perc Svédország 2-2 (öngóllal...)

91. Perc Svédország 2-3

97. Perc (!!!) Norvégia 3-3 :D 

 

Svájc - Dánia

19. Perc Svájc 1-0

66. Perc Svájc 2-0

76. Perc Svájc 3-0

84. Perc Dánia 3-1

88. Perc Dánia 3-2

93. Perc Dánia 3-3 :D 

 

Egyből erre asszociáltam: :lol: 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

7 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

És persze megint Hamilton nyert. :lol2:

A Ferrarinál elment az energiavisszanyerő. Az ölébe hullott lényegében. Olyan kocsit kéne építenie a Ferrarinak, ami ugye megbízható is...

 

Mondjuk a "megint" az elég vicces Bahreinben, mivel 2015 óta nem nyert itt Hamilton.......

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

5 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

És persze megint Hamilton nyert. :lol2:

Ha láttad volna a versenyt akkor nem ezt írnád. De csak óriási mázlival egész hétvégén sehol nem volt a Merci a Ferrari-hoz képest. Vettel saját magát ütötte ki, Leclercnek meg technikai gondja lett az élről. Hamilton előtt ment 8 másodperccel közelébe se lett volna hogy meg előzze. Tavaly az év 2/3-ig Ferrari és Merci egy szinten volt és csak Vettel bénázása (ahogy most is) miatt lett a sima vége, viszont most mintha Ferrari előnybe lenne és jött egy Leclerc aki eddig Vettelt veri de tegnap és ma Hamilton is simán. Jó év lesz mint ahogy a tavalyi is jól indult.   

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 perccel korábban, Fulcrum írta:

Ha láttad volna a versenyt akkor nem ezt írnád. 

De ezt írnám. :) Tudom mi a dörgés a sok bénázással. Azt, hogy most megint az volt.....no comment. Hamilton nem tehet róla, hogy nyert. Tavaly is Vettel k*rta el legfőképp. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

25 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Tudod mire gondoltam, ne hülyéskedj már... 

Tudom, de Bahrein hagyományosan Ferrari pálya. Most épp hogy meglepetésnek könyvelhető el Hami győzelme, nem papírformának.

 

Amúgy megnéztem tegnap a 2005, 2006, 2007, 2008 és 2009-es Bahrein futamok 1 órás verzióit. Ez volt a legjobb futam. Végig odaszegezett a képernyő elé. Leclerc személyében pedig idén klasszis születik, egyre inkább biztos vagyok benne.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

3 perccel korábban, Donát írta:

Leclerc személyében pedig idén klasszis születik, egyre inkább biztos vagyok benne.

Ami megint felveti azt a kérdést, hogy ha mindenki azonos képességű autóval versenyezne akkor mennyi Leclerc lenne? 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.