Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Köszi az összefoglalást, Dzséjt! :)

 

Annyit árulj már el még kérlek, hogy a Vasember 2 történetét miként befolyásolja a Tél kapitánya? (Láttam a filmet már). Csak sejtem, hogy

 

 

esetleg a szakadár atomfizikusról lehet szó? Az a baj, hiába láttam a filmeket, egyszerűen nem vagyok annyira képbe, hogy minden szálát átlássam.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

 

 

Jake, ha szereted a nyolcvanas évek New Yorkját(amit én is), akkor az 1985-ös Bosszúvágy 3 címü filmet ajánlanám neked. Ott a tipikus(talán bronxi) lepukkant részét láthatod.

 

 

Szerintem majd megnézem a teljes trilógiát, hiszen már az első rész is NY-ban játszódik :) És már a 70-es években is kőkemény volt a bűnözés és a züllés egyes helyeken..

Egyébként a Taxisofőr számomra az egyik best of, ami szemlélteti az akkori város világát..

Szerkesztve: - JakeSully
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Pedig az Iron Man 2 a második fázis filmje, és 2010-ben lett bemutatva.

Mármint az első fázisé, mert a második fázis most megy ;) (Csak azért szólok, mert olyan szép írás lett, és jó lenne, ha teljesen hibamentes lenne)

 

Annyit árulj már el még kérlek, hogy a Vasember 2 történetét miként befolyásolja a Tél kapitánya? (Láttam a filmet már). Csak sejtem, hogy

 

Gondolom arra gondol, hogy a politikus meg akarja szerezni a "Vasember fegyvert" a Hydrának Amerikának

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Annyit árulj már el még kérlek, hogy a Vasember 2 történetét miként befolyásolja a Tél kapitánya? (Láttam a filmet már). Csak sejtem, hogy

 

 

esetleg a szakadár atomfizikusról lehet szó? Az a baj, hiába láttam a filmeket, egyszerűen nem vagyok annyira képbe, hogy minden szálát átlássam.

 

Nabo megválaszolta a kérdést. :)

 

 

Senator_Stern.jpg

Stern szenátor az Iron Man 2-ben baromira akarta a páncélt. Szenátusi meghallgatásra citálta Starkot, a TV-ben kritizálta, plusz, Fury közbenjárásával a végén ő tüntette ki. Akkor úgy szólt a fáma, hogy az USA-nak akarja a páncélt, de most kiderült, hogy ő is a HYDRA tagja, szóval nekik kellett az Iron Man páncél. És mivel együtt golfozgatott Justin Hummerrel, nem merész azt feltételezni, hogy a Hummer Industries is a HYDRA érdekeltségébe tartozik - ha igen, akkor a Hummer Drone-ok a HYDRA-nak készültek. Ráadásul az is megválaszolásra kerül, hogy miért nem állítja le a S.H.I.E.L.D. Sternt. Egy kivágott jelenetben Coulsonnak van is egy beszélgetése Pepperrel, amelyben elmondja, hogy Sternnel szemben az ügynökség tehetetlen.

Emellett kiderült, hogy Stark apját is a HYDRA gyilkolta meg, és az Iron Man 2-ben ugye fontos szerepe van Howard és Tony kapcsolatának - vagyis inkább annak feltételezett hiányának Tony részéről.

 

 

Ha vége lesz az Agents of S.H.I.E.L.D. első évadának, írok egy cikket, aminek a filmek és a sorozat közti ide-oda utalgatás lesz a témája.

 

Mármint az első fázisé, mert a második fázis most megy ;) (Csak azért szólok, mert olyan szép írás lett, és jó lenne, ha teljesen hibamentes lenne)

Köszi, javítottam. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

New York első magyarjai

 

Mikor voltam mán' tizenöt éves, azt mondja nekem, fiam, eredj Amerikába! Mit tudtam én, mi Amerika? Nem tudtam én. Fiuméből jöttünk a Pannónia hajóval.

 

Emlékszik vissza egy idős hangú férfi a kezdeti lökésre. Hozzá hasonlóan több százezer magyar indult a tengeren túlra, leginkább New Yorkba 1880 és 1921 között. Az ő történetüket meséli el Forgács Péter 2009-es dokumentumfilmje, a Hunky Blues. A 100 perces alkotás képekkel, interjúkkal és videókkal, a kivándorlók keserédes elmesélésein keresztül mutatja be, mit jelentett az amerikai álom száz évvel korábban.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9B5IsDwOFls

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Végre megnéztem a Smaug Pusztaságát. Zseniális volt! Megerősítette bennem az érzést, hogy az SW prequel mellett ez a legjobb előzmény amit valaha készítettek (néhol még rá is ver a nagy elődökre).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

New York első magyarjai

 

Mikor voltam mán' tizenöt éves, azt mondja nekem, fiam, eredj Amerikába! Mit tudtam én, mi Amerika? Nem tudtam én. Fiuméből jöttünk a Pannónia hajóval.

 

Emlékszik vissza egy idős hangú férfi a kezdeti lökésre. Hozzá hasonlóan több százezer magyar indult a tengeren túlra, leginkább New Yorkba 1880 és 1921 között. Az ő történetüket meséli el Forgács Péter 2009-es dokumentumfilmje, a Hunky Blues. A 100 perces alkotás képekkel, interjúkkal és videókkal, a kivándorlók keserédes elmesélésein keresztül mutatja be, mit jelentett az amerikai álom száz évvel korábban.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9B5IsDwOFls

 

Bejelöltem a megnézendő videók közé. :)

 

Végre megnéztem a Smaug Pusztaságát. Zseniális volt! Megerősítette bennem az érzést, hogy az SW prequel mellett ez a legjobb előzmény amit valaha készítettek (néhol még rá is ver a nagy elődökre).

 

Azt ne mond, hogy tegnap nézted meg (tegnap este pont ezt néztük otthon). :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Végre megnéztem a Smaug Pusztaságát. Zseniális volt! Megerősítette bennem az érzést, hogy az SW prequel mellett ez a legjobb előzmény amit valaha készítettek (néhol még rá is ver a nagy elődökre).

:rock:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem majd megnézem a teljes trilógiát, hiszen már az első rész is NY-ban játszódik :) És már a 70-es években is kőkemény volt a bűnözés és a züllés egyes helyeken..

Egyébként a Taxisofőr számomra az egyik best of, ami szemlélteti az akkori város világát..

 

A Taxisofőrt még moziban láttam, tényleg lenyűgöző az az erkölcsi fertő amiben a város akkoriban fetrengett. A nyolcvanas években Harlembe konkrétan életveszélyes volt bemenni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Végre megnéztem a Smaug Pusztaságát. Zseniális volt! Megerősítette bennem az érzést, hogy az SW prequel mellett ez a legjobb előzmény amit valaha készítettek (néhol még rá is ver a nagy elődökre).

 

Nekem már az első Hobbit film is "jobban tetszett" mint a LOTR. :P Valahogy jobban megfogott az egész.

Szerkesztve: - Darth Riddick
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Donát, ezt olvasd el, érdemes: Guardians of the Galaxy: mit kell tudni róla?

A GotG-re más utalás is történt a korábbi Marvel filmekben:

 

A The Avengers végén ott van Thanos (ő volt Loki és az Other főnöke), ő lesz a háttérben machináló főgonosz a Guardiansban, illetve ő az Avengers 3-ig a filmszéria Palpatine-ja, a háttérben álló nagyfőnök. Emellett a Thorban Odin páncéltermében egyebek mellett látható az Infinity Gauntlet nevű kesztyű, amibe az Infinity Stone-ok kerülnek - a Tesseract a Captain America: The First Avengerből és a The Avengersből, valamint az Aether a Thor: The Dark Worldből egyike a hat "kavicsnak". Persze nem biztos, hogy a kavicsok a filmekben is a kesztyűbe kerülnek, mert a képregényekben az Infinity Stone-oknak semmi köze nem volt a Cosmic Cube-hoz (sőt, a Cosmic Cube-okhoz, mert több volt, és egyet sem hívtak Tesseractnak - viszont az elsőt az az AIM alkotta meg, ami az Iron Man 3-ban az ellenség volt), az Aether meg a Cinematic Universe találmánya, a képregényekben ilyen nem volt. GotG:

 

A Guardiansban kerül majd elő a harmadik Infinity Sotne.

 

A jelenlegi találgatások szerint a hat kavicsot az Avengers 3-ra gyűjti össze Thanos, és abban majd az alaposan kibővült Avengers csapata összeáll a Guardians csapatával, hogy legyűrjék.

 

Érdemes tudni, hogy jelenleg három fázis van kidolgozva a filmekből, vagyis 2021-ig minden film története kész. Ez ugyan még nem jelent papírra vetett forgatókönyveket, csak a sztorik vannak meg - miről fog szólni, kik lesznek a jók, kik a rosszak, kik halnak meg, mi kerül elő, mi vezeti fel a következő részt, stb. - tehát elég részletesen terveik vannak az elkövetkezendő hét évre. Sőt, ebbe belesorolták már az Agents of S.H.I.E.L.D.-et (ennek is két évaddal előre megvan a sztorija, az első rész forgatásának megkezdése előtt már tudták, mi lesz a Captain America: The Winter Soldierben, így tudtak ahhoz előre igazodni, és a második évadot is az Avengers: Age of Ultron és az Ant-Man ismeretében írták meg - jelenleg a harmadik évadon dolgoznak, pedig az első vetítését még be sem fejezték!) és további négy sorozat sztorija is (ebből az egyik valószínűleg az Agent Carter lesz). Az első fázis, ahogy Bomarr is írta, az Iron Mantől a The Avengersig tart. A második fázis az Iron Man 3-mal nyitott és az Avengers: Age of Ultronnal zárul majd, 2015. május 1-jén. A harmadik fázis az Ant-Mannal (a linken túl egy újabb "mit kell tudni róla?" cikk) nyit (mivel több Iron Man-filmet nem terveznek), és az Avengers 3-mal zárul. Ebben ami biztos lesz még: Thor 3, Captain America 3 és Guardians of the Galaxy 2. Illetve a pletykák szerint dolgoznak még egy Black Widow-filmen is Scarlett Johansonnal - Kevin Feige pedzegette a témát, a Captain America 2 után tutira veszem a megszületését.

 

És így a végére: nekem ezért van maximális bizalmam a Disney-ben Star Wars ügyben. Olyan szintű előretervezés van a Marvel-filmekkel, ami Hollywoodban csodaszámba megy, pláne, hogy ezek mégis "csak" képregényfilmek. 2013. augusztusában már megvoltak a tervek 2021 végéig. Ez kábé cetka tíz filmet és legalább öt sorozatot jelent még. És olyan szintű történeti összefonódás van, ami engem személy szerint ámulatba ejt. A Thor: The Dark World még csak cameozott az Agents of S.H.I.E.L.D.-ben, nagy hatásai nem voltak.

 

A sorozat főhősei elmentek Londonban, hogy begyűjtsék Malekith hajójának hátra maradt roncsait, az elszórt tünde fegyvereket, stb.

 

Ellenben a Captain America: The Winter Soldier az egész sorozat történetét befolyásolta, hatással volt a karakterekre, szó szerint minden megváltozott - és értelmet nyert a sorozat addigi összes rejtélye. Mindez egy olyan fordulattal kombinálva, hogy azóta is pislognak a rajongók, köztük én is. És mindez egy olyan sorozatban, ami már eleve a The Avengersből ágazott le. Azt mindenképpen látni kell a sorozat megtekintése előtt. És akkor még nem beszéltem, hogy bár fontos szerepet (eddig) nem töltöttek be, de azért vannak utalások a Marvel One Shot minifilmekre is. A S.H.I.E.L.D. megalapítása vagy az Abomination sorsa (a The Incredible Hulk másik szörnye Hulk mellett) ezekből derül ki. Ha ezt a Star Warsban is képesek prezentálni, csak a pontok összekötésével éveket fogunk foglalkozni. Egy jó példa a hatásokra: a Winter Soldier új értelmet ad az Iron Man 2 egyik sztoriszálának! Pedig az Iron Man 2 az első fázis filmje, és 2010-ben lett bemutatva. Szóval szerintem valami csoda, amit a Disney-Marvel páros művel, és nagyon remélem, hogy a Disney-Lucasfilm páros is képes lesz erre, vagy még ennél is többre.

 

Apró pontosítás: a Marcel Cinematic Universe nem teljes egészében Disney, mert az első fázis a The Avengers kivételével Paramount és Universal (utóbbi a The Incredible Hulk - 2006-ig ők birtokolták a zöld óriást). A Paramount pedig még mindig benne van a buliban, de ők legalább hajlandóak kooperálni a Disney-vel, nem úgy, mint a Sony vagy a 20th Century Fox. Ezért nem lehet semmiféle utalás az X-menekre (pedig az Age of Ultronban lesz két X-men, csak nem fogják őket mutánsoknak nevezni), illetve ezért nem a csapat tagja Spider-Man. Captain America 2:

 

A stáblista alatt látható jelenetben a HYDRA két szuperhőse, Scarlet Witch és Quicksilver az X-men tagja. Sőt, a képregényekben Quicksilver Magneto fia - na, erre még csak halvány utalás sem lesz a jogok miatt.

 

Pedig a Disney kísérletet tett olyan megállapodásokra, hogy Hugh Jackman, alias Wolverine feltűnjön a The Avengersben, vagy ugyanabban a filmben látható lett volna az Oscorp Torony, ami ugye a pókfigura történetében foglal el fontos szerepet. Sajnos az előbbit a 20th Century Fox elutasította. Az utóbbiba a Sony belement, csak a CG-modell nem készült el - viszont nagyobb cross-overt nem engedélyeztek, így a The Amazing Spider-Man-sorozatnak nincs köze a Marvel Cinematic Universe-hez (még akkor sem lett volna, ha az Oscorp Torony helyet kap).

 

Köszi hogy leírtad ezeket. De azért csak felmerül pár kérdés. Van itt első, második ütem mint az építkezéseknél. Viszont ezek képregényfilmek. A hősök eredettörténete biztos rég megvan. Vajon amit ezen filmekben látunk(Iron Man, Thor, Amerika Kapitány), mennyire követi az eredeti képregények storyját? Mert azért amikor Vasembert és az eredettörténetét kitalálták, nem hinném hogy Afganisztán szóba jött. A z eredeti képregényeket ismerőket kérdezném., hogy a mai eredettörténetes filmek modernizált változatai a régieknek(azaz a történet magja ugyanaz csak a storyt tették át máshova), vagy teljesen újra lettek írva?

Mert nagyon rég készen lévő képregényeknél miért is nagyszerű hír az hogy 2021-ig megvan a történetük mikor kb már 30 éve is megvolt? A filmkészítőknek csak követniük kell az akkor képregények sorrendjét és nincs gubanc. De nekem van egy olyan érzésem hogy ha én most elolvasnám az első 10 Vasember képregényt nem azt a storyt találnám meg. Szerintem az egész újra van írva hiszen minek kinlódnának bármivel ha a kész képregényeket filmesítenének meg.

Na itt jön a következő kérdés. Minek írták újra őket miért nem modernizálták az eredetieket?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez a Transzcendens meglehetősen pocsék lett...

 

A nem túl eredeti, de még így is nagyszerű alapötletből egy unalmas, óriási blődségekkel operáló mozit hoztak össze, ami a saját maga által felálított univerzum keretein belül is hajmeresztő logikátlanságokat produkál. Kár érte, több volt benne.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Köszi hogy leírtad ezeket. De azért csak felmerül pár kérdés. Van itt első, második ütem mint az építkezéseknél. Viszont ezek képregényfilmek. A hősök eredettörténete biztos rég megvan. Vajon amit ezen filmekben látunk(Iron Man, Thor, Amerika Kapitány), mennyire követi az eredeti képregények storyját? Mert azért amikor Vasembert és az eredettörténetét kitalálták, nem hinném hogy Afganisztán szóba jött. A z eredeti képregényeket ismerőket kérdezném., hogy a mai eredettörténetes filmek modernizált változatai a régieknek(azaz a történet magja ugyanaz csak a storyt tették át máshova), vagy teljesen újra lettek írva?

Mert nagyon rég készen lévő képregényeknél miért is nagyszerű hír az hogy 2021-ig megvan a történetük mikor kb már 30 éve is megvolt? A filmkészítőknek csak követniük kell az akkor képregények sorrendjét és nincs gubanc. De nekem van egy olyan érzésem hogy ha én most elolvasnám az első 10 Vasember képregényt nem azt a storyt találnám meg. Szerintem az egész újra van írva hiszen minek kinlódnának bármivel ha a kész képregényeket filmesítenének meg.

Na itt jön a következő kérdés. Minek írták újra őket miért nem modernizálták az eredetieket?

A kérdések teljesen jogosak, a válaszok viszont nem egyszerűek (imádom az ilyet :D). Az egyik legkézenfekvőbb válasz az, hogy azért jó, hogy 2021-ig ki lettek találva a filmek, mert így látható a Disney-Marvel előre tervezése. Ez nem csak történeti szinten értendő, hanem szereplők, zene, látvány, minden téren. Lehet előre utalni, lehet visszautalni, szóval az egész egy egységes, nagy egészet alkothat, kialakítva egy összefüggő univerzumot. A készítők nagyban gondolkodnak, van céljuk, amit el akarnak érni. Sok film- és tévésorozat ezen könnyen elbukik, ami addig nem baj, amíg epizódikusak, de akkor már igen, ha valami egységesebb sztorit akarnak felvázolni, és közben azt érzed, hogy a készítők csak dobálják be a rejtélyeket, de lövésük sincs arról, mi a megoldás. Valahogy így éreztem a Battlestar Galactica modern változatával. Szépen és jól elmesélték azt, amit, de végig az az érzésem volt, hogy évadról évadra (néha részről részre) élnek, nem tudják, mi lesz a vége. Az eredmény egy távolról nézve egységes, szép sztori, részleteiben viszont már gázos – még egy utólagos magyarázó filmet is kiadtak, amiről néha kifejezetten üvöltött, hogy a készítők csak erőlködnek.

 

A másik, hogy a képregényeket felhasználják, nem adaptálják. Nem is igazán jó meghatározás, hogy képregény-adaptáció, mert ez szigorúan nézve csupán három filmre illik a képregény-filmek műfajában: Watchmen, 300, Sin City (ez a három viszont olyannyira, hogy a filmek beállításainak többsége a képregény kockákon alapul). Ezek mellett nem teljesen, hanem részlegesen az X-men: Days of Future Past és a Captain America: The Winter Soldier is képregény-történeten alapul. Az X-men – természetesen a filmek világához igazítva – az 1981-es azonos című képregényt adaptálja, míg a Winter Soldier erősen épít Ed Brubaker 2005-ben indított sorozatára, amelyben kitalálta a Tél katonáját. Viszont a filmben látható összeesküvés-szál már a készítők fejéből pattant ki. Szóval az egy ilyen fele-fele arányban történt adoptálás (az X-men sem hiszem, hogy szóról szóra viszi vászonra a képregényt). Összességében inkább az a jellemző, hogy a képregény-filmek csak merítenek a képregényekből, karaktereket, történeti elemeket helyeznek át, de alapvetően önálló sztorik.

 

Hogy miért nem adaptálnak több képregényes történetet? Annak sok oka van. Az egyik a jogi oldal. Ahogy korábban írtam, ez egy eléggé széttagolt dolog a Marvelnél. Bár maga a Marvel Entertainment a Disney tulajdona, nem minden Marvel-képregény megfilmesítési joga van náluk. Ez nagyon bonyolítja a helyzetet. Néha képesek kerülő úton megoldani a dolgot. Az említett Quicksilver és Scarlet Witch ilyenek, akik a képregényekben X-menek, de az Avengers: Age of Ultronban erre semmiféle utalás nem történhet: nem lehetnek mutánsok, nem kerülhet szóba senki az X-men csapatból vagy ellenfeleikből, az MCU-ban (Marvel Cinematic Universe) nem lehet Magneto Quicksilver apja. Kerülőút, mégis teljesen más eredettörténetet eredményez.

 

A másik, amikor már kerülőútra sincs lehetőség, így inkább mindent megváltoztatnak. Itt van egy aranyos kép arról, hogy jelenleg melyik képregény karakter filmes változata kinél van.

http://1.1.1.3/bmi/www.sfportal.hu/wp-content/uploads/2014/02/marvel-jogok.png

 

Jól írtad, Vasember eredettörténete nem egészen az, amit a filmben látunk, de számottevő hasonlóságok azért vannak. Tony az eredeti, 1960-as évekbeli első megjelenésekor még a vietnámi háborúban mutatta be találmányát (Jerico rakéta helyett egy tranzisztort), és nem a Tíz Gyűrű, hanem egy Wong-Chu figura rablóbandája fogta el (nem Obadiah Stane megbízására). Srapnelt pedig aknától kapott, nem a saját rakétájától. De ugyanitt ismerkedett meg Yinsennel – ugyan a képregényben ő még kínai professzor – együtt építették meg a páncélt és a szökés is hasonló: Yinsen ugyanúgy feláldozza magát, hogy Stark megszökhessen. És persze, a képregényben a srapnel elérte a szívét, ezért a páncél mellvértjét folyamatosan viselnie kellett, mert az helyettesítette a szívét. Na, ez a rész modernizálásra került 2005-ben, a negyedszerre újraindított sorozatban. Tony ekkor már nem megfontolt feltaláló, hanem élvhajhász playboy volt, aki az első öbölháborúban sérül meg egy maga tervezte aknától. Ismerős? Nem csoda, a 2008-as film ebből építkezett, illetve némileg összegyúrta a ’63-as változattal.

 

(Mint látható, mind az Iron Mannél, mind a Captain America 2-nél olyan képregényt vettek alapul, ami már a 2000-es években íródott.)

 

Viszont vannak jelentős eltérések. Például, Pepper sosem jött össze a képregények egyik érájában sem Starkkal, Happy Hoganhoz ment feleségül (Happy története is baromira más a filmekben, az elsőben csak háttérszereplő, a másodikban idétlenkedik egy sort, a harmadikban kapott valamivel jelentősebb szerepet). Obadiah Stane nem volt alapító tagja a Stark Indastriesnak, saját céggel rendelkezett, a Stane International, ami a konkurenciája volt a Starknak – több ízben megpróbálja tönkretenni Howard és Tony cégét.

 

De ott van például az Iron Man 2-ben lévő főellenfél, Ivan Vanko, alias Whiplash. A képregényekben olyanformában nem létezik, mint ahogy a filmben láttuk. Ez a páncél a képregényekben csak 2010-ben, az Iron Man 2 premierjének évében került fel Vankóra, akkor is Anton Vankóra, aki a filmben meghal az első öt percben, és a fia készíti el a páncélt. Whiplash eredetileg egy Marco Scarlotti nevű fickó volt (róla sehol sincs szó), nem mellesleg, az egész Ivan Vanko karakter Crimson Dynamo karakterén alapul.

 

Említhetem azt is az eltérések között, hogy Thornak a képregényekben van még egy féltestvére, Balder, és egy vérszerinti bátyja, Tyr. Érthető okokból, őket kihagyták a filmekből, mert az teljesen tönkrevágta volna Thor és Loki párosát, a testvéri drámát. Viszont, Tyr szerepel a Thor: The Dark Wolrdben, de csak mint Odin főtestőre, nem mint fia.

 

A változtatásokat részben az okozza, hogy a filmek írói – mint minden alkotó – szeretnek az alkotói szabadsággal élni, így például, ha képregény rajongók, tuti hozzátesznek valamit ebből. Másrészt, komplett sztorikat nehéz lenne adaptálni. Egy-egy karakter csak sok-sok füzet után mutatja fejlődés jelét. Jó példa erre Thor, ő a képregényekben éveket tölt el a Földön száműzetésben Donald Blake-ként, és azt sem tudja, kicsoda valójában. A filmekben erre két óra van, tehát Thor csak pár napot van a Földön, sosem veszti el az emlékezetét, a Blake nevet meg „álcából” használja.

 

Plusz azt is el kell dönteni, mi az, ami jól mutat a vásznon, mi az, amit a nézők még elhisznek, és mi az, amit már nem venne be a gyomruk. Pláne, hogy igyekeztek a Marvel-képregényeket reálisabb környezetbe helyezni. Mert például míg az Iron Mant látva csak-csak elhiszi az ember, hogy egy huszonegyedik századi multimilliárdos feltaláló a garázsában összetákol egy ilyen csúcsszuper páncélt (pedig ezernyi kérdés van ezzel kapcsolatban: honnan szerzi a nyersanyagot, hogyan szereli össze, stb.), addig a Captain America: The First Avenger esetében már nehezen hihető, hogy a HYDRA mindenkit évszázadokkal megelőzve lézerfegyverekkel lövöldözik. Éppen ezért a HYDRA-t nagyon-nagyon alaposan átalakították, és bevonták a Tesseractot, mint földönkívüli technológiát. Az egyik ilyen érdekes változás: a HYDRA egyik vezetője a képregényekben az a Vipera volt, aki a tavalyi The Wolverine-ben szerepelt (a képregényekben később felvette a Lady Hydra nevet).

 

És néha más filmek miatt döntenek úgy az alkotók, hogy változtatást eszközölnek. Erre példa Stark komornyikja, JARVIS, aki a képregényekben ember. Azért csináltak belőle MI-t a készítők a filmekre, mert túlságosan hasonlított volna a Stark-Jarvis duó a Wayne-Alfred duóra (Stark és Wayne között amúgy is nagy a hasonlóság).

 

Szintén probléma lehet a filmkészítők számára, hogy a legtöbb hősnek két-három vagy több eredettörténete lehet. Eleve, a képregényeknek vannak korszakaik: arany, atom, ezüst, bronz, modern, posztmodern (itt járunk ma). Eme korszakok mindegyikében átalakulnak a szereplők, hozzáidomulnak az adott valós korszakhoz (általában a politikai helyzetekhez, háborús eseményekhez), megváltozik identitásuk, új kapcsolatok épülnek ki és olykor bizony meghalnak – majd feltámadnak, amit vagy belemesélnek a sztoriba, vagy ezzel törlik az addigi eseményeket –, ez jár általában azzal, hogy új eredettörténetet kapnak. Sok függ attól, éppen ki írja a képregény sorozatot. Ez szintén nehezíti annak eldöntését, hogy mit emeljenek át, mit hagyjanak ki. És persze ellehetetleníti, hogy bármilyen sztori adaptálható legyen. Már csak azért is, mert ilyenkor sípolnak a képregényb*zik, hogy miért ezt a korszakot vették alapul, miért nem amazt. Erről van egy The Big Bang Theory epizód, amiben egy képregény bolt tulaja azzal cseszi el a randiját egy álomnővel, hogy inkább a szomszéddal beszélget valamelyik képregény szereplő „valódi” megjelenéséről. :D

 

Plusz érdemes megemlíteni, hogy egy-egy szuperhőst nem mindig ugyanaz alakít. Batmant Bruce Wayne halála után Dick Grayson (az első Robin, később Éjszárny) vette át, míg Wayne fel nem támadt (illetve többen is alakították már a Denevérembert, de Dick volt a legjelentősebb és leghosszabb ideig tartó csere). Vagy például Steve Rogers halála után a barátja, Bucky Barnes lett Amerika kapitány (na meg felöltötték az amcsi zászlót még: William Nasland, Jeffrey Mace és William Burnside – róluk a filmekben szó sem esik). Vasembert pedig egy ideig James Rhodes ezredes alakítja. Érdekes eset lesz a jövőre érkező Ant-Man, mert a hangyaembert hárman alakították, ebből kettő szerepel majd a filmben.

 

És arról a kellemes helyzetekről még nem is ejtettem szót, hogy a Marvel-univerzum több párhuzamos univerzumot jelent – erről korábban már írtam. Így például két különböző Galaxis Őrzői nevű csapat van, két eltérő univerzumban, ám van köztük átfedés. A képregényekben az eredeti csapat alapító tagja időutazást hajt végre, majd a közbenjárásával jön létre egy párhuzamos világban egy másik Galaxis Őrzői. A nyáron bemutatásra kerülő Guardians of the Galaxy ennek a második csapatnak a tagjait használja, annyi csavarral, hogy egyetlen karaktert átvesz az első bandából – no, nem azt, aki a képregényekben visszautazott az időben.

 

Szóval, mint látható, ez egy elég bonyolult dolog. A képregények nagyon szerteágazóak, 60-70-80 éves történelmük folyamán rengeteg sztorit meséltek el, száznyi szereplőt vonultattak fel több életúttal, és maga a Marvel-világ számtalan átalakuláson esett át. Nem lehet csak úgy kikapni történetet és vászonra adaptálni. Pláne, mert minél nagyobb az eltérés a filmek világa és a képregények világa között, annál kevésbé illenek egymásba. Összességében tehát elmondható az MCU-ról és más képregény-filmekről is, hogy jobban járunk, ha csak elemeket használnak fel a képregényekből, és azokat új, izgalmas sztorikká gyúrják. Így legalább azokat is érheti meglepetés, akik ismerik a képregényeket.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Összességében tehát elmondható az MCU-ról és más képregény-filmekről is, hogy jobban járunk, ha csak elemeket használnak fel a képregényekből, és azokat új, izgalmas sztorikká gyúrják. Így legalább azokat is érheti meglepetés, akik ismerik a képregényeket.

Sőt, ha eddig nem olvastuk őket, akkor inkább hagyjuk is, ne a filmek hatására kezdjünk hozzá (de legalább informálódjunk előtte) :hehe: Na jó, ez csak félig-meddig vicces :)

Dzséjt, nem tudnád elküldeni mailben ezt a Marvel-jogok képet? Egyik böngészőm sem tudja betölteni :para:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Dzséjt: Köszi a leírást. Valahogy én azt hittem hogy megalkottak egy képregényhőst a 30-as ,40-es években, egy jó alaptörténettel, majd utána a képregényekben csak a kalandjai voltak. Azt nem tudtam hogy párszor rebootolták őket.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Coming out: hát sajna véglegesen bebizonyosodott hogy a magyar film nem nekem való. Pedig sokan azt mondták meg olvastam a neten hogy az utóbbi idő legjobb magyar filmje. BAkker akkor milyen lehetett a többi...Lehet talán azért mert egy marha jó vígjátékra számítottam? Talán 2x ha tudtam rajta nevetni, de az se harsány volt csak kuncogás. Pedig a téma marha jó volt, sok ötlet volt benne, de nem tudtak élni vele. Sajna kihaltak a csupaszpisztoly féle igazi vígjátékok. Most már minden ilyen filmbe már több a dráma mint a poén és ez nagyon utálom. 5/10. Én nem ajánlom, de ezze valszeg megint egyedül leszek. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.