Ugrás a kommentre

Dzséjt

Ajánlott hozzászólás

3Im0k56.jpg

 

Szerintem megérdemel a hölgy egy önálló topikot, már csak azért is, mert valószínűleg hallani fogunk még róla. Sőt megkockáztatom, hogy a Disney-éra fontosabb női szereplői közül talán róla fogunk még a legtöbbet hallani a filmes irányból. Csak azért gondolom így, mert Rey mozgástere még meglehetősen korlátozott az új trilógia befejezetlensége miatt, Jyn meg... Nos, sajnos nem élt túl hosszú életet, hiszen 21 éves korában elhunyt (nála még Padmé is tovább élt, pedig ő sem volt vénlány). Azt a keveset meg a Rogue One és A lázadás hajnala elmesélte.

 

Ha valamit szeretek a Disney-érában, az az, hogy remekül tudnak bedobni érdekes, a cselekményhez is hozzájáruló női szereplőket. Imádom Lucas filmjeit, meg minden, de ezen a téren nem remekelt kiemelkedően. Leia és Padmé igen jól működtek, de míg Leia végig fontos szereplő tudott maradni, addig Padmé sajnos az ep3-ban már csak jelenlétével járul hozzá a galaktikus események alakulásához. És sajnálatos mód e két nőn kívül más fontos női szereplőt nem tudnék mondani. Oké, ott volt még Shmi és Beru néni, de ők ugye azért távolról sem olyan fontosak, mint Leia, Padmé, Rose, Jyn, Rey vagy jelen topikunk főszereplője, Qi'ra. De említhetném még Mazt, L3-t, Rose-t, Valt, de a filmeken túl nézve azért Hera és Sabine is jelentős személyiségek (tudom, a TCW-ben már ott van Ahsoka, de ez még mindig csak három Lucas oldalán).

 

A Disney éra remek női figurákat tud felvonultatni, és a változatosságra sem lehet panasz. Jyn egy igazi kemény katonacsaj, Rey egy ártatlan, az élet által megedzett hősnő, Rose a lány a szomszédból, Qi'ra meg egy famme fatale. Egy gyönyörű nő, akinek múltjában van pár kérdőjel - azért kíváncsi vagyok, mit tett meg azért, hogy kijusson Corelliáról -, aki hajlamos igen nagy veszélyekbe belerángatni hőseinket, és akiért elmész a világ végére, hogy jó eséllyel ott fordulj fel, feltehetően miatta. Han is csak azért ússza meg, mert a csaj kedveli.

És éppen ez a jó benne, hogy míg az eddig megismert női főhősök minden keménységük ellenére alapvetően jó emberek voltak, Qi'rára ugyanezt nem feltétlen mondanám el. Ugyan a Solóban csak emlegetik, hogy tett egy-két csúnya dolgot a múltban, ahogy kinyuvassza Dryden Vost, vagy amilyen módon meggyilkolja Tolsite-ot és harcol Kesselen, az nekem azt sugallja, hogy valószínűleg tényleg képes szörnyűségekre is. Jó helyen van a szíve, tudja mi a helyes, de ő inkább olyan, mint Beckett: fontosabb a saját maga boldogulása bármi áron, mint az, hogy helyesen cselekedjen. Ha a kettő együtt összejön, oké, ha nem, úgy sem baj.

 

Amúgy azért is bírom Qi'ra karakterét, mert hasonlóságot vélek felfedezni közte és Leia között, ami érthetővé teszi, miért bukik rá Han. Mindkét nő viszonylag alacsony, törékeny jelenség (és mindkettő barna hajú :) ), ennek ellenére van bennük egyfajta fenségesség, és ha kell, mindkét nő úgy oda tud csapni, hogy ihaj. Egyik sem szorul oltalomra, nem esnek pánikba, ha lőnek rájuk, és a céljukért hajlamosak mindent megtenni. És mindkettő aranyos, amikor kiesik a fenségeségesség szerepéből. :D 

 

Még a végére annyit, hogy szerintem Emilia Clarke remekül hozta a szerepet, egyszer sem éreztem, hogy gázabb lenne, mint bárki más a filmben. Eleve csak vakarni tudom a fejem, amikor olyanokat olvasok, hogy béna színésznő és a Game of Thronesban is gyenge. Háááát... Szubjektív megítélésem szerint k*rvára nem. Sok GoT-s kedvenc jelenetem hozzá köthető, és mindegyikben fel van öltözve. Sarah Conort nem tudta hozni, de ez azért van, mert alkatilag sem való a szerepre (de a TG-ben amúgy is Schwarzin kívül mindenki félre lett castingolva). Az arca túl kedves, az alkata túl törékeny. Sarah Connor meg akkor sem volt az, amikor nem pszichopataként emlékeztünk rá. :) És szerintem Qi'raként is jó volt, végig csíptem, nem dobott ki, elhittem Clarke-nak a karakter minden mozzanatát. Remélem lesz még film, amiben feltűnik. Vagy esetleg a tévésorozatban, ha már a ToG-nek úgyis vége lesz. :clap2:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

28 perccel korábban, Dzséjt írta:

Mindkét nő viszonylag alacsony

Ez nagyon fontos pont. :P (amúgy egyetértek :D)

 

Q'ira nekem tetszett, Emilia jól hozta a karaktert, én is bírom őt, nem rossz színésznő, a GoT -ban is imádom (na persze azokban a jelenetekben, amikor ruha van rajta, mielőtt még megvádoltok itt :hehe:)

Tkp. a film után több kérdésem is lett a lánnyal kapcsolatbam, mint a múltjával, és mint a jövőjét illetően:

1. Vajon hova mentek volna el Hannal, ha sikerül Q'irának is kijutnia Coreliáról? Valszeg soha se fogjuk megtudni, de ez nem is lényeges, a fontosabb itt igazából az, hogy - mint ahogy Dzséjt is említette fent - hogyan sikerült elhagynia a bolygót. Biztos tett egy-pár szörnyűséget - ezzel is árnyalva ezeket a karaktereket, ez nekem nagyon adja.

Dryden és a Crimson Dawn rátalálása egy érdekes történet lehetett, szívesen megnézném azt, hogyan válik Q'ira Maul szervezetének tagjává. Szerintem jönni fog könyv, vagy ha nem ,akkor Cassian és K-2SO miatt én képregényben is szívesen megtudnám eme érdekes sztorit.

2. Mi a jövője a lánynak? Szerette Hant, és azzal, hogy képes volt a Crimson Dawn látszólagos vezetői posztját átvenni a halott Drydentől, tulajdonképpen egy óriási áldozatot hozott. Viszont azt ugye ne feledjük el, hogy megbélyegezték, szóval Maul kartelljéhez van bebörtönözve, megmaradt életét kell itt letöltenie.

 

Abban biztos vagyok, hogy még látjuk őt. Az ő szála nincsen lezárva, innen bármerre eltudnak menni. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem is nagyon tetszett Emilia Clarke ebben a szerepben, és közben egyszer sem jutott eszembe, hogy ő a Sárkánykirálynő, noha a hangja azért nagyon efelé terelhetett volna. :) Jó pár jelenetben elég volt a szemének egy rezdülése, hogy lássuk, mit is gondol, hogy is viszonyul az adott helyzethez.

 

Maga a karakter számomra is a kettősségével lett igazán érdekes: már a femme fatale résznél tartottunk, mégis két pillanat múlva előbújt belőle a gyermeki báj és a teljes odaadása Han felé. Biztos vagyok benne, hogy mindkét szerepében őszinte Q'ira, mert mindez megvan benne, ahogy az is, hogy a céljai eléréséért bármire képes.

Dryden Vos jobbkezeként jól érzi magát, nem egy áldozat, akit ide sodort az élet, hanem egy nő, aki ennek a tudatosan felépített útnak immár a jól megérdemelt eredményét élvezi - mégis, Hannak őszintén örül, amikor megpillantja, és akkor mintha átsuhanna az arcán a megbánás és vágyakozás aziránt, hogy tiszta lappal kezdhesse újra a fiú mellett. Aztán amikor megadatik a lehetőség, hogy ezt tényleg megtehetné, nem ragadja meg, hanem a hatalmat választja: Dryden Vos halála után simán eltűnhetne Hannal akár úgy, hogy megrendezi a saját halálát, hogy többé senki se keresse, és új életet kezdhetne vele, de ehelyett átveszi a Crimson Dawn irányítását. Nem szép dolog :P, de ezzel együtt mégis szimpatikus marad, még maga Han sem haragszik meg rá. Úgy veszi, hogy útjaik elváltak, szép volt, jó volt együtt, de ennyi volt. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

54 perccel korábban, Bence1997 írta:

Ez nagyon fontos pont. :P (amúgy egyetértek :D)

Van, akinek fontos szempont. Ahogy van, aki a magas nőkre bukik, olyan is akad, aki az alacsonyabbakra. Han úgy tűnik, az utóbbi. :) 

 

56 perccel korábban, Bence1997 írta:

Vajon hova mentek volna el Hannal, ha sikerül Q'irának is kijutnia Coreliáról?

Ez egy jó kérdés, mert tervük az nem volt, az egyetlen pénzforrásukat meg leadták a csajnak, aki két másodperccel azután, hogy kinyitotta az ajtót, már riasztotta is az őrséget. Ha el is jutottak volna a következő bolygóra, ott szó szerint ugyanúgy nincstelenek lettek volna. Tulajdonképpen Hannak valahol mázlija volt, hogy beállt a Birodalom szolgálatába, ennek következtében a Mimbanon belefutott Beckettékbe, és ezzel életcélt és végül hajót talált magának.

Nyilván lett volna valamilyen életük, de vajon jobb is lett volna, mint a Corellián? :hmm:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is csak be tudok állni a sorba Emiliát illetően. Ragyogó volt, amit nálam az jelent, hogy egyszer se jutott eszembe a GoT. Pedig én ruha nélkül is imádtam. Főleg az tetszett amit Pildi is ír, hogy a tekintetével egész komplex érzelmeket is ki tud fejezni. 

 

Amúgy remélem nem hagyják annyiban a sztoriját, nagyon jó lenne viszont látni. Izgalmas és érdekes karakter lehet belőle. Kicsit olyan neki Han, mint Vadernek Luke: emlékeztetés a jó énjére. 

 

5 perccel korábban, Dzséjt írta:

Nyilván lett volna valamilyen életük, de vajon jobb is lett volna, mint a Corellián?

Corellián gyakorlatilag nulla lehetőségük volt Proxyma uralma alatt. Máshol azért többet tudtak volna kezdeni magukkal. Láthattuk, hogy Han nem volt béna alak, simán találhatott volna valamilyen munkát. Mondjuk teherhajó pilótának állhatott volna. :D 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem is nagyon jól állt neki ez a szerep és jól is hozta. Maga a karakter egy nagyon erős és elszánt nőt mutat be, aki céltudatos és tudja, hogy mit akar. Mindezek mellett remek harcos és hát a hatalmat sem veti meg. Valamint van benne valami különleges báj is, amivel sok férfit tud az ujjai köré csavarni. A Hantól való elválása biztos, hogy rossz volt neki de valahogy túllépett rajta. Igaz, amikor újra találkoztak biztosan feljöttek a régi szép emlékek de legbelül tudta, hogy ez már sosem lesz ugyanaz Hannal, mint régen. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy miket tudunk még meg a múltjáról, mert van benne fantázia, mint ahogy abban is, hogy tovább vigyék a karaktere történetét.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ő egy remek, ámde nagyon veszélyes és szürke karakter. Mindenkivel úgy játszik, ahogy csak akar, pedig nem kispályás figurák mozognak körülötte. Mégis palira vesz mindenkit. Nem tudom miket tett előtte, de az biztos, hogy lényegében rabszolgából az egyik legnagyobb bűnszövetkezet fejévé lépett elő mindössze pár év alatt. Ez nem semmi. Persze innentől van csak igazán nehéz dolga, mert Mault már nem fogja csak úgy zsebre tenni. :)

 

Minden jelenetében azt láttam, hogy tisztában van a helyzettel, hogy mi folyik körülötte, és ha passzívan is, de képes irányítani az eseményeket. A Hannal való enyelgés szerintem is részben őszinte, legalábbis őszinte érzelmeken is alapszik, pont azért ennyire hiteles. Ha nem vonzódna a fiúhoz, ha nem sóvárgott volna utána egy csomót, ha nem álmodozott volna a közös jövőjükről, akkor sokkal nehezebben manipulálná.

Ugyanakkor ezeket az érzelmeket tudatosan használja, tulajdonképpen visszaél velük és így vezeti meg Hant. Viszont életben hagyja és közvetett módon elengedi a zsákmánnyal. Még Mault is átveri valamilyen szinten, pedig az erős kezdés lenne, ha a koaxiummal lepné meg az egykori sith nagyurat, de inkább hagyja. Az pedig önmagáért beszél, hogy inkább a Vörös Hajnal vezetője lesz, mintsem új életet kezdene. Pont emiatt tetszik annyira a karaktere, ellentmondásos.

 

Kitérnék Emilia Clarkra is. Én nem értek a filmekhez, sokan közületek igen, kérlek segítsetek ki. Soha nem értettem, amikor egy-egy színészt kikezdenek, hogy mennyire rosszul játszotta a szerepét, vagy akár általánosságban, hogy rossz színész. Most itt nyilván nem Megan Fox-féle alakításokról beszélek, hanem komolyabb dolgokról. Mint pl. Liam Neeson ekézése Qui-Gonként vagy Hayden elkönyvelése gyenge színészként.

Konkrétan a Solo kapcsán rengeteg kritika éri egyrészt Emiliát, miszerint eleve ramaty színésznő, másrészt pedig Woody Harrelsont, hogy nem teljesít jól ebben a szerepben. Nekem mindkettejük alakítása tetszett. Sőt, nem értem mi kivetnivaló lenne bármelyikben is. És erre soha nem ad senki értelmes magyarázatot, csak kijelentik, hogy "rossz a színészi játék" és kész.

Én kétféle dolgot tudok megfigyelni egy színész alakításában, ami alapján megítélhetem mennyire jó. Egyrészt, hogy mennyire realisztikus, azaz a reakciói, a beszéde, a metakommunikációja mennyire passzol az adott jelenethez és történésekhez. Másrészt mennyire hiteles, tehát a viselkedése hogyan passzol a megformált karakterhez, hogyan tudja az érzelmeket megjeleníteni és közvetíteni.

Ezek alapján pedig azt kell mondjam, hogy Clark kisasszony kifejezetten jól teljesített, a játéka tökéletesen passzolt a szerephez. Számomra hiteles volt, illett a világba és átjött a jelleme. Mondjuk nekem a Terminátorban sem volt vele semmi problémám, azt se értem miért gyalázzák őt érte a mai napig nagyon keményen. Nekem egy fiatal Sarah Connornak is teljesen hihető volt az alakítása, arról meg nem ő tehet, hogy sokkal szebb és aranyosabb arca van, mint Linda Hamiltonnak.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

7 órával ezelőtt, pb69 írta:

Ő egy remek, ámde nagyon veszélyes és szürke karakter. Mindenkivel úgy játszik, ahogy csak akar, pedig nem kispályás figurák mozognak körülötte. Mégis palira vesz mindenkit. Nem tudom miket tett előtte, de az biztos, hogy lényegében rabszolgából az egyik legnagyobb bűnszövetkezet fejévé lépett elő mindössze pár év alatt. Ez nem semmi. Persze innentől van csak igazán nehéz dolga, mert Mault már nem fogja csak úgy zsebre tenni. :)

 

Minden jelenetében azt láttam, hogy tisztában van a helyzettel, hogy mi folyik körülötte, és ha passzívan is, de képes irányítani az eseményeket. A Hannal való enyelgés szerintem is részben őszinte, legalábbis őszinte érzelmeken is alapszik, pont azért ennyire hiteles. Ha nem vonzódna a fiúhoz, ha nem sóvárgott volna utána egy csomót, ha nem álmodozott volna a közös jövőjükről, akkor sokkal nehezebben manipulálná.

Ugyanakkor ezeket az érzelmeket tudatosan használja, tulajdonképpen visszaél velük és így vezeti meg Hant. Viszont életben hagyja és közvetett módon elengedi a zsákmánnyal. Még Mault is átveri valamilyen szinten, pedig az erős kezdés lenne, ha a koaxiummal lepné meg az egykori sith nagyurat, de inkább hagyja. Az pedig önmagáért beszél, hogy inkább a Vörös Hajnal vezetője lesz, mintsem új életet kezdene. Pont emiatt tetszik annyira a karaktere, ellentmondásos.

Nem gondolnám, hogy megvezeti Hant. A kettejük közös múltja láthatóan előhozza Qi'rából a gyermeki és naiv énjét, amikor szerelmes volt Hanba. Ezt láthatóan élvezi is a nő. Lehet, hogy már az elején van terve, de abban Han szívatása nincs benne. 

 

7 órával ezelőtt, pb69 írta:

Sőt, nem értem mi kivetnivaló lenne bármelyikben is. És erre soha nem ad senki értelmes magyarázatot, csak kijelentik, hogy "rossz a színészi játék" és kész.

Értelmes magyarázatot ne várj. Egyszerűen mindig utálni kell valamit vagy valakit, most éppen őket. Miért? Mert akkor nem lenne elég depis az amúgy is elcseszett napjuk a silány életükben. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

7 órával ezelőtt, pb69 írta:

Kitérnék Emilia Clarkra is. Én nem értek a filmekhez, sokan közületek igen, kérlek segítsetek ki. Soha nem értettem, amikor egy-egy színészt kikezdenek, hogy mennyire rosszul játszotta a szerepét, vagy akár általánosságban, hogy rossz színész. Most itt nyilván nem Megan Fox-féle alakításokról beszélek, hanem komolyabb dolgokról. Mint pl. Liam Neeson ekézése Qui-Gonként vagy Hayden elkönyvelése gyenge színészként.

Konkrétan a Solo kapcsán rengeteg kritika éri egyrészt Emiliát, miszerint eleve ramaty színésznő, másrészt pedig Woody Harrelsont, hogy nem teljesít jól ebben a szerepben. Nekem mindkettejük alakítása tetszett. Sőt, nem értem mi kivetnivaló lenne bármelyikben is. És erre soha nem ad senki értelmes magyarázatot, csak kijelentik, hogy "rossz a színészi játék" és kész.

Ezt én sem értem, de szerintem addig jó nekünk. Itt sem értem, a korábbi részeknél sem értem. Engem, ha egy színész nem dob ki a filmből, már elfogadom, de ilyen "kidobást" eleve olyan filmeknél érzem, amik amúgy sem valami jók (kivételek persze akadnak, és egy esetben az SW-nél megtörtént, Fisher alakítása az ep7-ben a d'qari jelenetekben). De például tényleg nem értem, hogy hogy tudja valaki az ep8-ban (de már az ep7-ben is) Adam Driver színészi tehetségét ekézni, vagy éppen Daisy Ridley-ét.

Clarke-nál sem értem, pedig őt aztán ekézik nem csak itt, a Game of Thronesnál is, pedig szerintem ott is remekül hozza a karaktert. De valószínűleg az van, amit Ody ír: valamin mindig kell fanyalogni. Harelson meg szerintem az egyik legjobb volt a filmben.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

28 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Nem gondolnám, hogy megvezeti Hant. A kettejük közös múltja láthatóan előhozza Qi'rából a gyermeki és naiv énjét, amikor szerelmes volt Hanba. Ezt láthatóan élvezi is a nő. Lehet, hogy már az elején van terve, de abban Han szívatása nincs benne.

Ez igaz, viszont ezeket az érzelmeket tudatosan felhasználja a maga javára. Nemcsak arra, de leginkább arra. Tudja, hogy neki ebből a világból nemigen lesz kiugró, de nem is keresi a lehetőséget, itt akar minél jobban érvényesülni. Ebbe pedig Han nem fér bele, ettől függetlenül elkavargat vele, amíg lehet. Aztán persze elárulja. Látszik, hogy azért foglalkozik vele és nem arról van szó, hogy nem érdekli a fiú sorsa, de ettől függetlenül kijátssza őt is.

 

A tervében nem az a lényeges, hogy Hant szívathassa, viszont ez elkerülhetetlen a saját céljainak elérése érdekében, így bevállalja. A tervében mindenki csak egy bábu, akit próbál minél inkább ő mozgatni, többnyire sikeresen. De amikor nem nála van az irányítás, akkor is mindenki csak egy szereplő a játékban. Az őszinteség, bizalom, szeretet vagy bármi ilyesmi pedig ebben a játékban nagyon-nagyon háttérbe szoruló motívumok.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

8 órával ezelőtt, pb69 írta:

Kitérnék Emilia Clarkra is. Én nem értek a filmekhez, sokan közületek igen, kérlek segítsetek ki. Soha nem értettem, amikor egy-egy színészt kikezdenek, hogy mennyire rosszul játszotta a szerepét, vagy akár általánosságban, hogy rossz színész. Most itt nyilván nem Megan Fox-féle alakításokról beszélek, hanem komolyabb dolgokról. Mint pl. Liam Neeson ekézése Qui-Gonként vagy Hayden elkönyvelése gyenge színészként.

Konkrétan a Solo kapcsán rengeteg kritika éri egyrészt Emiliát, miszerint eleve ramaty színésznő, másrészt pedig Woody Harrelsont, hogy nem teljesít jól ebben a szerepben. Nekem mindkettejük alakítása tetszett. Sőt, nem értem mi kivetnivaló lenne bármelyikben is. És erre soha nem ad senki értelmes magyarázatot, csak kijelentik, hogy "rossz a színészi játék" és kész.

Én kétféle dolgot tudok megfigyelni egy színész alakításában, ami alapján megítélhetem mennyire jó. Egyrészt, hogy mennyire realisztikus, azaz a reakciói, a beszéde, a metakommunikációja mennyire passzol az adott jelenethez és történésekhez. Másrészt mennyire hiteles, tehát a viselkedése hogyan passzol a megformált karakterhez, hogyan tudja az érzelmeket megjeleníteni és közvetíteni.

Ezek alapján pedig azt kell mondjam, hogy Clark kisasszony kifejezetten jól teljesített, a játéka tökéletesen passzolt a szerephez. Számomra hiteles volt, illett a világba és átjött a jelleme. Mondjuk nekem a Terminátorban sem volt vele semmi problémám, azt se értem miért gyalázzák őt érte a mai napig nagyon keményen. Nekem egy fiatal Sarah Connornak is teljesen hihető volt az alakítása, arról meg nem ő tehet, hogy sokkal szebb és aranyosabb arca van, mint Linda Hamiltonnak.

Több aspektus is van itt.

1. A színészi hitelesség.

Ez részben casting kérdés, részben a színészi átéléstől függ. Én Dzséjttel értek egyet, Emilia rossz választás volt Sarah Conornak, de jó választás volt ide. Engem is megbízhatnának, hogy legyek az új T-500-as a következő termi filmben, de a magam 172 centijével még a legjobb színészi eszköztár felvonultatásával se tudnék olyan hatást elérni, mint Arnie. Igen, Emilia arról nem tehet, hogy milyen lágy vonásai vannak, de a castingért felelős szakembereknek épp ezt is nézni kell. Qi'ra-nak tökéletes választás. Szóval egyfelelől a hitelességet megalapozza a színészi karizma és alapkarakter, amitől bizonyos kereteken belül a színészek a tehetségükkel el tudnak térni, de ha nem kapnak maszkot vagy nem CGI szereplőt játszanak, akkor a saját megjelenésük alapjaiban befolyásolja, hogy mely szerepeknél indulnak előnnyel és mely szerepeknél indulnak hátrányból. Emilia itt egyértelműen előnnyel indult.

 

2. A színészi eszköztár

A két végpont kb. az ezer arcú Steven Seagal és Marlon Brando. Előbbi olyan mint egy fatuskó, aminél vésővel kell reakciókat "keresni", utóbbi egyetlen szemöldök felvonásában is több érzelem van, mint a legtöbb B kategóriás színésznek a teljes eszköztárában. A színészi eszköztár az, ami meghatározza egy színész tehetségét. Játszhat akármilyen jól a hangjával Anthony Ingruber, hasonlíthat akármennyire is Harrison Fordra (hitelesség kérdése, lásd fent), Ehrenreich eszköztárával nem veheti fel a versenyt, mert előbbi amatőr, utóbbi profi és azok között is a jobbak közé tartozik. Az eszköztárban benne van a hangjáték, a megjelenés, a mozgás az arcjáték és hogy a többi színésszel mennyire képes kémiát kialakítani.

 

3. Az alakított karakter és a nézői távolság

 Lehet bármennyire is hiteles a színész és mély az eszköztár, ha úgy formálja meg a karaktert, hogy a nézői távolság a karaktertől túl nagy. Ezt hívjuk ripacskodásnak, túljátszásnak. Hogy klasszikust idézzek, soha se nyomd fullba kretént. Ha egy színész eszköztára szűkös az legalább annyira gond, mintha eszköztárának egy része túl van tolva és emiatt a néző képtelen a karakterrel azonosulni. A jó színészek nemcsak elsajátítják a különböző praktikákat, de azt  is tudják, hogy mi az a határ, amin belül még használhatják, melyik karakterhez mely eszközök illenek. Megint csak Brandora visszautalva: a Keresztapa első részében a keresztgyerekét figurázza ki sírást imitálva. Sok színész játékával ez tűnhetne ripacskodásnak, túljátszásnak, de Brando zseni és képes úgy megformálni a figurát, hogy egy percig nem tűnik az egész hiteltelennek.

 

Mert végső soron ez a lényeg. A fenti faktorok együttes hatása az lesz, hogy a színész által megformált karakter hiteles a nézők felé vagy épp nem. Ehhez kell a színész tehetsége, a megfelelő casting és az, hogy a színészi is jól idomuljon a saját karakteréhez, mondhatni átszellemüljön, és azt az arcát mutassa, amit kell. Hiába tud valaki kiválóan játszani a hangjával, ha Zorro segédjét kell játszania egy filmben (néma) akkor nyilván visszás lesz, ha az egyik jelenetben hirtelen megmutatja a kiváló hangjáték repertoárját. És ez a castingosok legnagyobb feladata: megfelelő színészeket választani a megfelelő szerepekre, ahol hitelesek tudnak lenni és élni tudnak a saját eszköztárukkal. Ne pazaroljanak sztárszínészt 2D karakterre, de kevésbé tehetséges színészre se osszanak rá egy Don Corleonét, mert el fog bukni.  

 

Na most az van, hogy a mezei kommentelők a legtöbbször összekeverik a rossz színészi teljesítményt az antipatikus színész / karakter érzéssel. Meggyőződésem, hogy Haydent nem azért kritizálták sokan, mert gyenge színész - nem egy színészlegenda, de Anakint teljesen hitelesen formálta meg - hanem mert a) nem értettek egyet a karakter irányával (EpII), vagy egy nyálgépnek tartották Haydent. Bár nem is tudtak róla, de ők valójában nem a színészi játékával elégedetlenek, hanem vagy nem így képzelték el Anakin Skywalkert és emiatt hiteltelennek érzik Haydent a szerepben (ez casting kérdés), vagy nem értenek egyet a karakter útjával (ez meg sztori kérdés), és a "nyálas" Anakinnel van bajuk, nem a megformálójukkal. Mivel a legtöbb önjelölt filmesztéta ezekbe aligha gondol bele, így a "ki milyen színész" kérdésbe általában érdemes nem belemenni, mert az egész egy szubjektív "az én apukám erősebb" vitává fajul általában.

 

ON

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

23 órával ezelőtt, pb69 írta:

Ez igaz, viszont ezeket az érzelmeket tudatosan felhasználja a maga javára. Nemcsak arra, de leginkább arra. Tudja, hogy neki ebből a világból nemigen lesz kiugró, de nem is keresi a lehetőséget, itt akar minél jobban érvényesülni. Ebbe pedig Han nem fér bele, ettől függetlenül elkavargat vele, amíg lehet. Aztán persze elárulja. Látszik, hogy azért foglalkozik vele és nem arról van szó, hogy nem érdekli a fiú sorsa, de ettől függetlenül kijátssza őt is.

 

A tervében nem az a lényeges, hogy Hant szívathassa, viszont ez elkerülhetetlen a saját céljainak elérése érdekében, így bevállalja. A tervében mindenki csak egy bábu, akit próbál minél inkább ő mozgatni, többnyire sikeresen. De amikor nem nála van az irányítás, akkor is mindenki csak egy szereplő a játékban. Az őszinteség, bizalom, szeretet vagy bármi ilyesmi pedig ebben a játékban nagyon-nagyon háttérbe szoruló motívumok.

Szerintem abból látszanak legjobban Qi`ra szándékai, hogy engedi Hant elsétálni egy 60 millás koaxium készlettel. Ez lehet a vigaszdíj, csak Maul rá ne jöjjön. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 4 hónappal később...

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.