Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Nagy kérdés ki lesz a zeneszerző, gyakorlatilag még tippem sincs, annyi a lehetőség. Válasz
Iqvi Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Én bírnám ha Ludwig Görranson szerezné ennek a zenéjét is, a Mandaloriannal már bizonyított. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Én valami klasszikusabbnak jobban örülnék. Válasz
Yoda József Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Ha az eddigiekből választunk akkor Giacchino-t tudnám elképzelni, de szerintem új zeneszerzője lesz. 3 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Giacchino tökéletes lenne, és az se ártana ha valaki hosszú távra megkapná a főbb filmeket. Jó lenne egy konstans egészet hallani majd, ha több film is elkészült. 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. A Mando zenéje jó, de a RO zenéje más szint, ráadásul tudjuk, hogy Giacchinonak kevés ideje volt csak rá. Egyértelműen őt szeretném én is. 3 Válasz
Yoda József Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 48 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Giacchino tökéletes lenne, és az se ártana ha valaki hosszú távra megkapná a főbb filmeket. Jó lenne egy konstans egészet hallani majd, ha több film is elkészült. Szerintem ez csak akkor lesz lényeges, ha megint összefüggő trilógiákat kapnánk, de egyelőre nincs ilyesmi a láthatáron Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Szerintem jó lenne, ha innentől az összes SW filmzenét egy ember szerezné, aki átveszi a stafétát JW-től. Giacchino erre tökéletesen alkalmas lenne. Ha kérdéses, hogy miért fontos ez, csak hasonlítsd össze a Solo zenéjét a RO-val. Ég és föld. 1 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 23 perccel korábban, Yoda József írta: Szerintem ez csak akkor lesz lényeges, ha megint összefüggő trilógiákat kapnánk, de egyelőre nincs ilyesmi a láthatáron Lehet, hogy Marvel szerű építkezés lesz, sok filmmel. Bár ott nem tudom mennyire volt egységes a zeneszerzés. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 20 perccel korábban, Donát írta: Szerintem jó lenne, ha innentől az összes SW filmzenét egy ember szerezné, aki átveszi a stafétát JW-től. Giacchino erre tökéletesen alkalmas lenne. Ha kérdéses, hogy miért fontos ez, csak hasonlítsd össze a Solo zenéjét a RO-val. Ég és föld. Szerintem szimplán csak más, mert nekem pl. a Solo zenéje jobban tetszik, mint a Rogue One-é. De én nem is támogatom azt, hogy innentől egy ember kezében legyen a zene. Sok film és sorozat jön - utóbbi már biztos, de szerintem néhány év múlva mozifilmből sem lesz hiány. Egy embernek egy emberileg és kreatív szinten is megterhelő. Csak képzeld el, ha párhuzamban három film készül. Mind a hármat ugyanaz készítse, úgy, hogy kreatív, fasza és változatos is legyen? Alig égne ki teljesen pár év alatt. Szerintem még Ludwig Görranson sem fogja a sorozatokat vinni, marad a The Mandaloriannél, meg esetleg a The Book of Boba Fettnél, de a többi szériánál, pláne, ha azok párhuzamban készülnek, már nem ő fogja a karmesterei pálcát lengetni. 14 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Lehet, hogy Marvel szerű építkezés lesz, sok filmmel. Bár ott nem tudom mennyire volt egységes a zeneszerzés. Semennyire. Olykor még ugyanazon a szérián belül is más a zeneszerző (pl. Thor-filmek, minden résznek más a zeneszerzője). Vannak karakterekre vagy csapatokra jellemző témák, amik vissza-visszaköszönnek, ez megadja az egységesség ízét, de eléggé színes a zeneszerzői társulat is. És szerintem ez jó. Nem ért minden zeneszerző minden stílushoz, és nem lehet minden filmnek egyfajta stílusú zenét írni. Több zeneszerző többféle dolgot találhat ki, mi pedig egy igazán változatos zenei palettát kaphatunk. Ráadásul, az alkotókon is kisebb lenne a nyomás. 2 Válasz
Yoda József Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 38 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Lehet, hogy Marvel szerű építkezés lesz, sok filmmel Egyelőre nincsen erre utaló jel a filmeknél szerintem. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 1 órával korábban, Dzséjt írta: 1 órával ezelőtt, Donát írta: zenéjét a RO-val. Ég és föld. Szerintem szimplán csak más, mert nekem pl. a Solo zenéje jobban tetszik, mint a Rogue One-é. De én nem is támogatom azt, hogy innentől egy ember kezében legyen a zene. Sok film és sorozat jön - utóbbi már biztos, de szerintem néhány év múlva mozifilmből sem lesz hiány. Elfogadom a magánvéleményed. És bár nem vagyok zenész, de bőven van zenei alapképzettségem az alapján zenei "szemmel nézve" szerintem egyértelmű, hogy Giacchino nemcsak a birodalmi éra, de az egész SW zenei világára is jobban érzett rá. Ezért is menne rá a voksom. Jelenleg úgy tűnik, hogy a sorozatos irányból jön majd a dömping, a filmek meg hiátusra vonulnak és egyesével jönnek. Épp ezért vettem külön a filmeket a sorozatoktól. Az irreális elvárás lenne, hogy egy zeneszerző vigye az egészet, de a filmes vonalon ez abszolút reális elvárás a középtávú terveket nézve. Meg eleve, ha John Williams 1977 és 2019 között tudott lenni az SW SAGA zeneszerzője, akkor nem gondolnám, hogy ez most megoldhatatlan feladat elé állítana egy stafétabotot átvevő utódot. Amíg nem jönnek éven belül zsákszámra a filmek, én nekifutnék egy zeneszerzővel, aztán ha túl sok lesz a film, akkor majd el lehet gondolkodni a váltáson. Addig szerintem felesleges. A sorozatoknál pedig mehet a verseny. 1 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 1 órával korábban, Donát írta: Tegnap este néztem a Solo-t a fiammal együtt. Neki is mondtam, hogy mekkorát tévedtem anno, amikor elég keményen kiakadtam a zenére. Azóta széthallgattam a muzsikát, és a filmet is láttam 7-8x kb. Nagyon ott van, a régi dallamokat zseniálisan használja, és remek hangszerelések, jó zenei poénok születtek. Friss anyag, és nagy zeneszerzői tudásról árulkodik. Szeretem nagyon, ahogy a RO anyagát is. Már egyáltalán nem aggódom a Williams mester utáni korszakon, pedig... Kicsit visszaolvasgattam. Most csak így tudtam idézni, de itt van @Darth Porg véleménye a Solo zenéről. Ez alapján zeneileg is rendben van, de kíváncsi lennék, ő kit választana a két zenészerző közül. Én az olyan finomságok miatt (most a főtémán és a birodalmi induló RO verzióján túl) mint pl a Kyber kristályok zenei témája vagy a GotW zenei témája, vagy amikor Jyn meghallgatja az apja üzenetét vagy elbúcsúzik tőle, szóval ezek miatt nálam messze Giacchino vezet, de Porg tud igazából objektív választ adni. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Giacchino nálam torony magasan győzne. 1 Válasz
Pildi Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. 13 perccel korábban, Donát írta: nálam messze Giacchino vezet Nálam is. Tetszett a Solo zenéje, de én is úgy érzem, hogy a RO zenéje más szint. 1 órával korábban, Donát írta: Amíg nem jönnek éven belül zsákszámra a filmek, én nekifutnék egy zeneszerzővel, aztán ha túl sok lesz a film, akkor majd el lehet gondolkodni a váltáson. Addig szerintem felesleges. A sorozatoknál pedig mehet a verseny. Így kellene. Válasz
Darth Porg Hozzászólás ideje: 2020. December 25. Hozzászólás ideje: 2020. December 25. (szerkesztve) Csak szubjektív válaszom van: Giacchino. Odavagyok az RO dallamaiért, a hangszerelésért, Williams főtémáinak zseniálisan finom beemeléseiért, “ahol és ahogyan felhasználta” öket... hmmm. Mindezt baromi szűk időkeretben. Taps. De a több zeneszerző jól elosztva... ebben több a ráció sok szempontból. Pl. Göransson megtalálása... megszerettem az út során. Bár elsőre is megfogott. Szerkesztve: 2020. December 25. - Darth Porg 2 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. 21 órával ezelőtt, Donát írta: Meg eleve, ha John Williams 1977 és 2019 között tudott lenni az SW SAGA zeneszerzője, akkor nem gondolnám, hogy ez most megoldhatatlan feladat elé állítana egy stafétabotot átvevő utódot. De John Williamsnek 42 év alatt kellett 9 filmnek zenét írnia, úgy, hogy még az egyes trilógiák részei között is voltak 2-3 éves szünetek (és szerintem az utolsó 3-nál már ő sem tudta odatenni magát igazán). Most képzeld el, ha ezt valakinek 9 vagy 18 év (bár szerintem előbb-utóbb, és inkább előbb, visszatérünk az évi egy SW-hez) alatt kell utána csinálnia, úgy, hogy a jóembernek még más filmekhez is zenét kell komponálnia. És Giacchino pont az egyik legkeresettebb filmzeneszerző most. Nyilván nem véletlen, mert remek zeneszerző. És szerintem semmit sem vesztenénk, ha más témájú filmeknek más írná a zenéjét. Szerintem a változatosság mindig jobb, mint az egysíkúság. Arról nem is beszélve, hogy azt az egyet meg is kéne találni, az meg csak úgy megy, ha folyamatosan tesztelsz több embert. Amúgy Giacchinót én is jobb zeneszerzőnek tartom, mint Powers-t, csak nekem egyszerűen jobban tetszik a Solo zenéje, mint a Rogue One-é. De maga a film is jobban tetszik, mint a Rogue One. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Szerintem a Harry Potter filmek zenei katyvasza remekül rávilágít arra, hogy mennyivel jobb egy egységes zeneszerző, mintha váltogatjuk. Szerk.: A Soloval megleptél. Nálam mintha egy limonádét mérnél egy aszú borhoz. (RO). Pedig a Solot is szeretem. 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Átfogalmaztam, mert kissé erősre sikerült. Bocs, ha az elsőbe futottál bele, Dzséjt. Válasz
Darth Porg Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. A Potter nem csak Williams? Hm. Meglep. Párszor láttam csak, és inkább csak az utsó 2-3 részt, és azt is ezer éve kb. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. (szerkesztve) 25 perccel korábban, Donát írta: Szerintem a Harry Potter filmek zenei katyvasza remekül rávilágít arra, hogy mennyivel jobb egy egységes zeneszerző, mintha váltogatjuk. Szerintem ez rossz példa, mert a Harry Potter-filmek nagyon sok téren katyvaszok. Egységességet semmilyen szinten nem tartalmaznak. A sztori kontinuitása ugyanúgy megtörik, ahogy az egyes helyszínek látványa, az egyes szereplők kinézete, és most nem feltétlen Dumbledorra gondolok (bár ő is, mert a színészváltás még nem indokolta a karakter teljes jellemének átformálását), hanem arra, hogy a háttérkarakterek folyamatosan máshogy néznek ki, így nehéz elhinni, hogy Harry, Ron és Hermione folyamatosan ugyanabba az osztályba jár (csak gondolunk arra, hogy Lavender az első néhány részben még fekete). De még azt sem lehet elhinni, hogy ugyanabba az iskolába, hiszen a Roxfort is alaposan átalakult, és minden évben más ruhát viselnek a szereplők. Semmilyen szinten nincs előretervezés, minden alkotó, a rendezőtől a jelmeztervezőkön át a zeneszerzőig azt valósított meg, amit akart. Nem volt egységes világépítés. Picit sem törekedtek rá. A Star Wars terén az egységes világépítés bizony komolyan tetten érhető. Az ep7 bátortalanságától már elég messzire jutottunk. Az RO és a Solo volt a mozifilmek között ilyen téren a legbátrabb, de már az ep9 sem volt rest más érákból is nyúlni (gondolok itt a Jedi szellemek hangjára, a Ghostra, az N-1-es és mandalori vadászokra, stb.). Az animációs és élőszereplős sorozatok, vagy éppen a játékok terén meg aztán fel sem merülhet, hogy ez nem egy egységes univerzum. A Star Wars ilyen téren (is) alázza a Harry Potter filmeket (szigorúan a filmekre és a filmes univerzumra), de még a Star Treket is. Míg a Star Trekben a legelső Enterprise-nak (mármint a valóságban a legelsőnek, nem in-universe) négy különböző változata van, és ebből csak egy átalakulás van in-universe megindokolva, addig egy Imperial osztályú csillagromboló a Solóban is úgy néz ki, mint az A New Hope-ban. Nyilván nem minden részletében, hiszen más technikákkal készültek, de míg a TOS és a DIS Enterprise-át a vak sem tudná összekeverni, addig az ep4 Devastatorát és az RO Devastatorát csak az olyan, kissé hibbant fanok tudják megkülönböztetni egymástól, mint én. Vagy például itt van Luke, akit bár nem is ugyanaz alakított, mégis ugyanazt a ruhát viseli és fénykardot forgatja, amit az ep6-ban is. Ezzel szemben a Harry Potterben jó sűrűn változnak a ruhák, de még a pálcák is, például Hermione pálcája más az első két filmben, mint a többiben (először fekete és rövid, a harmadik részben lett hosszúkás és csontfehér). Ilyen téren az MCU-filmekhez érdemes hasonlítani, ahol annak ellenére, hogy sokféle zeneszerző dolgozik, van egy egységes hangzásvilág, és bizony a különböző szerzők témái átdolgozva, de megjelennek más zeneszerzők alkotásaiban is. Ahogy Göransson, akinek SW zenéi azért eléggé eltérnek a Skywalker Saga vagy a TCW hangzásvilágától, mégis sikeresen bedolgozta saját muzsikái közé Ahsoka témáját és a klasszikus dallamokat is. Megfelelő irányítással sok különböző zeneszerző is alkothat egy összefüggő, mégis változatos zenei világot, ahogy megannyi látványtervező is képes egy összefüggő, de változatos világot alkotni. A Harry Potter-filmekből ez az irányítás minden téren hiányzott, nem csak zenei oldalról. Az SW-ből sehonnan sem hiányzik. 19 perccel korábban, Donát írta: Átfogalmaztam, mert kissé erősre sikerült. Bocs, ha az elsőbe futottál bele, Dzséjt. Abba futottam bele, de így legalább nem kell leírnom azt, hogy bár azt írtad, elfogadod a szubjektív véleményemet, jól leszeded ezért a fejemet. A Solo vs. RO-ra egy másik topikban reagálok. Szerkesztve: 2020. December 26. - Dzséjt Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Szerintem nem feltétlenül kell ahhoz egy zeneszerző, hogy egy teljes filmsorozaton átívelően szépen összeálljon egy jól működő zenei paletta. Pont az itt példaként felhozott HP olyan, hogy nekem semmi bajom nem volt zeneileg a szériával. Volt pár furcsa stílusú betét, ami elsőre meglepett, de összességében teljesen rendben volt nálam, amikor abból a világból hallgatok zenei válogatásokat, mindig többféle alkotó munkája is bekerül a csomagba. Az olyan klasszikus témák pedig, mint például Hedwigé, ugyanúgy végigkísérik a filmeket, hiába történt személyi változás közben. De még ha abból is indulunk ki, hogy egységes világ, legyen a filmeknél egységes a zeneszerző is, valójában nem tudjuk mennyire lesznek ezek összefüggő filmek. Az 100%, hogy egy olyan univerzumban játszódnak majd, ahol az alkotók kiemelt figyelmet szentelnek a koherenciára és egységességre, ettől még kaphatunk stílusukban, fókuszukban, hangulatukban merőben más darabokat. Sőt, ez kifejezetten valószínű is. Szóval John Williams felhozható példaként, ugyanakkor ő tényleg a Sagához írta végig a zenét, ami egy nagy összefüggő történet. Ehhez képest az újabb filmek közül jó pár simán kilóghat a sorból, ahogyan tette azt a Solo is, illetve félig-meddig a Rogue One. Ilyen esetben pedig azt tudom mondani, hogy ahogy ezeknél, vagy épp a Mandonál is (hiába sorozat) tök jól működtek az eltérő koncepciók, úgy a filmeknél is ülhet ez. Az egyedi stílushoz és hangulathoz, melyet egy-egy film képviselhet, hozzátartozhat a zene is. De természetesen attól se dőlnék a kardomba, ha egyvalaki vinné végig a filmeket. Az más kérdés, hogy mennyire bírná a tempót, mennyire tudna kellően kreatív lenni és változatos zenei motívumokkal előállni. Amúgy Ramin Djawadival mi újság? A GoT esetében szerintem csodákat tett le az asztalra, ráadásul az is egy nagy, összefüggő és sokáig tartó eposz volt. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. December 26. Hozzászólás ideje: 2020. December 26. 1 órával korábban, Darth Porg írta: A Potter nem csak Williams? Hm. Meglep. Párszor láttam csak, és inkább csak az utsó 2-3 részt, és azt is ezer éve kb. Sajnos nem. A 4. részben Patrick Doyle "alkotott" maradandót, az 5-6ot Nicholas Hooper szerezte, Alexandre Desplat meg a Halál Ereklyéit. 33 perccel korábban, pb69 írta: Szerintem nem feltétlenül kell ahhoz egy zeneszerző, hogy egy teljes filmsorozaton átívelően szépen összeálljon egy jól működő zenei paletta. Pont az itt példaként felhozott HP olyan, hogy nekem semmi bajom nem volt zeneileg a szériával Hát, ez is egy vélemény. Szerintem a 3. rész után nagyon komolyan tetten érhető egy jelentős minőségi esés. De ez itt már off. Válasz
cyrano Hozzászólás ideje: 2020. December 30. Hozzászólás ideje: 2020. December 30. Kiner? A TCW utolsó évadában hatalmasat gurított. Vagy esetleg Thomas Newman? De én Zimmert is szívesen hallgatnám. Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.