Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Frenkie: Dzséjt elég jól leirta. Csak csatlakozni tudok hozzá: nem neked cimeztem a bejegyzésemet, hanem mindenkinek aki olvassa a topikot. Ha kifejezetten neked irok valamit akkor többnyire vagy beidézek tőled valamit vagy a szövegen belül utalok rá, hogy neked reagálok (mint most). Feljött egy téma, leirtam a tapasztalatomat, véleményemet. Ennyi. Hogy ebből hogy sütötted ki, hogy szerintünk te vagy a legnagyobb letöltő, azt komolyan nem értem. Én egy szót nem szóltam rólad.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Teljesen világos. Még jó hogy itt mindent meg lehet beszélni.

 

Csak nincs rendben a téma. :D Egész nap hiányérzetem volt pedig leltároztunk. Hogy honnan vettem hogy én vagyok a téma? Hát onnan hogy a warez téma úgy kerülhetett bele a hozzászólásotokba hogy én megjegyzésként megírtam hogy hogyan győzzük meg azt azt embert aki megszívja az eredeti játékkal arról hogy érdemes vásárolnia játékot. Magában a cikkben erről nem volt szó.

 

Ez volt a kiindulópont: "Ja és mivel győzzem meg Józsikát hogy ezek után vegyen eredeti játékot? Mert a warezt hamarabb elindítom.".

 

Erre írtátok ti hogy miért érdemes eredetit venni. Innen jött hogy bár nem lettem megszólítva csak hozzám jött a szöveg.

 

Ezt meg a józan paraszti ész mondatja velem.

 

Komolyan néha át fogom gondolni mit írok ide mert ha érzéseket, és nem vaslogikát akkor szét lesz cincálva minden. Hisz akkor az nem kapcsolódik ahhoz stb.Csak úgy néha írnám az érzéseket csak gépelve és nem átgondolva hogy egy játék mit váltott ki belőlem, de másnap jönne az hogy ez marhaság mert a vaslogikába nem fér bele.

Szerkesztve: - Frenkie
Hozzászólás ideje:

Frenkie: te hoztad fel a témát, de mi nem rólad hanem -ami szerintem a hozzászólásainkat olvasva teljesen egyértelmű- általánosan irtunk a téma kapcsán a gondolatainkat. Ha nem te hanem más hozza fel akkor is ezt irtuk volna, mert ebben a témában ezt gondoljuk, ezt tapasztaltuk. Nem látok itt problémát.

Hozzászólás ideje:

Dzséjt, Frenkie ez nektek való lesz. :D

 

http://index.hu/tech/2013/09/29/ime_2015_legjobb_haborus_jateka/

 

A DayZ miatt jómagam is erőteljes Arma (főleg Arma II) játékosnak vagyok mondható ;)

 

Más:

 

Kicsit most én is csalódtam. Nem tudom, hogy miben... az Originben? Amit sohasem tartottam szinte semmire, csak egy elbatyarintott keretrendszernek, ami sokszor összesz*rja magát. (De lehet, hogy nem Origin a hibás most ebben) vagy a Crytek? Esetleg az eredeti Crysis 2 Maximum Edition? Vagy netán a játékhoz a magyarítást készítő srác szúrt el valamit? Mi lehet a gond illetve mi okozhatja a gondot?

 

Történt ugyanis, hogy vásároltam egy Crysis 2 Maximum Edition kulcsot kemény 650Ft-ért a hardverapro.hu-ról. Origin-en aktiváltam és tökéletesen működik, ahogy kell, (értsd: mind single mind multi tökéletes!) DE magyarítani egyáltalán nem tudom. Fel lehet tenni a kérdést, hogy minek egyáltalán magyarítani? Ez az én személyes döntésem, jobb szeretek magyar felirattal játszani, mint angollal + ha van hozzá magyarítás, akkor miért ne?? De a helyzet nem ilyen egyszerű... sajnos.

 

Leszedtem a magyarítást, indítottam a játékot és a MOD menüben kiválasztottam a magyarítást, újraindult a játék, de nem lett magyar. Nem lett magyar akkor sem, mikor a magyarítás saját parancsikonjával indítottam a cuccost.

Utána olvastam kicsit a dolgoknak és azt írták, hogy az 1.9-es patch kell hozzá, hogy működjön. Letöltöttem, majd indítottam a telepítést és ezt az üzenetet kaptam:

 

"Crysis 2 could not be located on your system. Re-Install crysis 2 and then run this patch again."

 

WTF? Egyszerűen nem értem a dolgot. Amennyire tudom többnyire ez a hiba crack-elt verzióknál jön elő, de egy tök eredeti Originen aktivált változatnál miért is?

 

Azóta megtudtam, hogy a Maximum Editionra ezt egyébként sem kell feltenni (patch), mert abszolút naprakész ez a verzió.

 

Mikor tört verzióval játszottam (anno 2011-ben) azzal gond nélkül ment a magyarítás, nehogy már az eredetivel ne menjen. Nevetséges! (Ezzel NEM a kalózkodás mellett foglalok állást, töretlenül a legalitás mellett teszem le a voksomat, de ez most nagyon felhúzott!)

 

Neten bóklászva találtam egy verzió független magyarítást is a játékhoz. Ennek is elvileg létre kellene hoznia egy indító file-t, de ezt nem teszi meg. A játék indítása után a MOD menüben sem jelenik meg semmi. Szóval ezzel sem mentem semmire!

 

Már második napja ezzel szívok, nevetséges az egész, komolyan. Ahogy a fórumokon láttam nem egyedi az eset, ellenben vannak, akiknek meg gond nélkül működik. Egyszerűen lövésem sincs, hogy mi okozhatja. Szóval van egy origin-es eredeti Crysis 2 Maximum Edition játékom, ami tökéletesen működik csak éppen nem lehet magyarítani!

 

LOL!

Hozzászólás ideje:

Pár játéklmény az elmúlt hetekből:

 

Diablo 3

 

A vételnél egész nosztalgikus hangulat kerített magába. A Diablo 2 volt az utolsó eredeti Pc játékom. Anno annyira tetszett, hogy még novella adaptációt is csináltam belőle saját magam szórakoztatására.

A harmadik rész picit vegyes érzéseket keltett bennem. Tulajdonképpen ráébredtem, hogy ez a sorozat sose volt a hagyományos értelemben véve . Az első rész óta a játékmenet 99%-a abból áll, hogy nyomni kell a szörnyekre az akciógombot. Ez van megbolonditva pár aprócska RPG elemmel, mint a karakterfejlődés, de ez még nem változtat azon, hogy nagyrészt a bal egér gomb, illetve most konzolon az A gomb nyomogatásával telik szinte az egész játék.

Ettől függetlenül talán pont a nosztalgia miatt az első felvonást baromira élveztem (összesen négy van belőlük). Néhány ismerős szereplő, ismerős helyszinek, sőt néhol ismerős hangeffektek! Csak az egész sokkal szebb és profibb (apropó: a konzol átiratot nagyon ügyesen megoldották a Blizzardnál; ez az első hack'n'slash játék ezen a platformon, ahol a karakter motyójában a turkálás vagy a karakterfejlesztés nagyon jól kézre esik). De már itt is érezhető volt az ami előre haladva csak még jobban kiütközött: a sztori iszonyú gyenge. Pedig az első két résznek ez volt szerintem a legnagyobb erőssége. Az hogy hiába volt a Diablo 2 egy folytatás mégis úgy tűnt hogy ez csak egy nagy epikus történet több fejezetben elmesélve. Itt viszont szinte érezni az izzadságszagot amivel ezt a harmadik részt kipréselték. Ráadásul azok a párbeszédek! A Pokol egyik körmönfont démon-tábornoka például miközben ostrom alatt tartja a várat ahol vagyunk, néha bejelentkezik és elmondja, hogy hol fog támadni következőleg vagy mi az aktuális terve... micsoda stratéga! Nyilván az ellenfél legerősebb emberét muszáj értesiteni, hogy nehogy túl könnyen sikerüljön az áttörés. És sajnos tele van ilyen B-kategóriás húzásokkal.

Így összességében ugyan élveztem az egészet és nem volt rossz, de utólag komoly hiányérzetem van.

 

GTA 5

 

Le vagyok nyügözve. Megjegyzem: sose voltam egy GTA rajongó. A négyes részt nagyon profi játéknak tartom, de hiányzott belőle az a szikra, amitől zseniális lehetett volna. Nem tudom hogy azért mert a főszereplő nem volt annyira szimpatikus, a túl sok autókázás, a néhol atomlassan haladó történet miatt... talán ezek együtt. A szabad világ koncepciót sokkal jobban használták aztán a Red Dead Redemption-ben, ami viszont nálam mai napig benne van a kedvencek top10-ben.

Na ez az 5-ös rész, ugyan még csak pár órát játszottam vele, de könnyen beelőzheti a westernes előképét is. Egyelőre csak pár dolgot emelnék ki:

 

-Végre ha viz alá merül a karakter a grafika nem ugrik vissza tiz évet az időben. Nem tudom miért de a legtöbb játékban csesznek kidolgozni a tenger alját és bármilyen szép is a grafika odalent többnyire néhány lapos grafikai megoldás vár csak. Itt viszont báhol is merültem alá, gyönyörű.

 

-Próbálgatva a gombokat véletlen bemostam egyet az egyik járókelőnek. Pár perc múlva kijöttek érte a mentők!!!

 

-Nagyon jók a kisebb mellék-küldetések. Például miután vettem pár szálat egy füvescigi-árústól egy álomba kerültem, ahol gépágyúval kellett alieneket irtanom! Annyira röhögtem az ötlettől, hogy alig birtam célozni.

 

-TV műsorokat egyáltalán nem szoktam nézni, de a GTA-ban még ez is jó kikapcsolódás: a müsorparódiáik szenzációsak, akár csak a rövidfilmek amik a mozikban mennek. Még a rádiós reklámok is ütnek. Vezetés közben például egyszer ez a politikai hirdetés indult el: "A kifejezetten magas adókban és a rasszizmusban hiszek. Bizonyára Ön is unja már, hogy a politikusok amint megválasztották őket váratlanul kellemes emberekből p*csfejek lesznek. Szavazzon rám! Én már most a választások előtt is egy f*sz vagyok!" :D És ez tényleg csak egy a sokból. Ugyanakkor persze szokás szerint remek zenéket lehet hallgatni autókázás közben.

 

-Először idegenkedtem attól, hogy nem csak egy hanem egyenesen három főszereplő van akit kedvünk szerint felváltva lehet irányitani, de látva a megvalósitást már csak kalapot tudok emelni. Ettől lesz pergős és igazán változatos a játékmenet. A főküldetések pedig hála istennek sokkalta jobbak mint a GTA4-nél.

 

Game of Thrones: Ascent

 

Ez egy ingyenes közösségi játék. Mivel szinte csak állóképek vannak benne grafikáról nem is nagyon érdemes beszélni. Mindenesetre nem számitottam rá, de engem beszippantott. Ez az a fajta játék amivel napi 10-20 percet kellemesen el lehet ütni. Ennél többet egyhuzamban már csak a játék stilusából fakadó sajátosságok miatt sem lehet.

Röviden a lényeg: a sztori szerint miután legyőzünk pár rabszolga-kereskedőt a király, Robert Baratheon nemesi címmel jutalmaz meg minket. Ezután az egyik fő menete a játéknak a saját földünk menedzselése: termelni, adókat beszedni és zsoldosokat verbuválni. Utóbbiaknak lehetőleg minél jobb felszerelést venni és küldetéseket adni nekik, hogy nőjön a tapasztalatuk. Amitől más mint a legtöbb közösségi játék, hogy ennek van eleje meg vége. Már az elején választanunk kell, hogy melyik nagy nemesi háznak a hűbérese leszünk: ezután végig lehet menni a Trónok harca első három évadának a sztoriján. Mondjuk egyelőre az elején vagyok és itt még ez csak annyiban mutatkozik meg, hogy miközben a nemesi udvarunkban gyülnek a feladatok és számos problémát kell megoldani (a szomszéd nemes megirigyli a földünket és ránk támad, lakomát kell tartani a szövetségeseknek, itélkeznünk kell a földünkön élők felett ha megszegik a törvényt) a beszivárgó infók alapján lehet tudni, hogy hol tartanak a nagybani események.

Szerintem érdemes tenni vele egy próbát.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Én meg időközben komolyan belevetettem magam az Assassin's Creed-be, kijátszottam a 2 után a Brotherhood-ot meg a Revelations-t.

 

Brotherhood: Lehet én untam már Itáliát de Rómától nem dobtam el agyam, hiába Colosseum meg a többi, valahogy nem élveztem annyira. Nagyon a föld alatt mászkálást sem a Romulus követők után kajtatva, ha nem lett volna a jutalom érte a pajzs meg kard, ki is hagytam volna. Ugyanakkor a Subject 16-es továbbra is érdekes volt.

 

Történettel teljesen megvagyok elégedve, ott kezdődik ahol a 2-nek vége, végig a bosszúvágy hajtja előre Eziót. Szerencsétlen Rodrigo Borgia-nak más véget képzeltem el, de utánna olvasva már nem zavaró a dolog.

 

Ami viszont nagyon tetszett azok a Leonardo találmányok, marha ötletesek lettek, főleg a tank :D

 

Revelations: Az elején egyből egy bevezető animációval indít ami már-már filmszerű volt, de nagyon megadta az alaphangulatot. Ami tetszett az az amikor viszik Ezio-t a torony széléhez, és megjelenik a másik felén Altair. Azt tényleg látta?

 

Történetén nem izgultam szét magam, láthatóan visszább vettek, nem volt semmiféle bosszú ami hajtott volna előre. Attól független ötletes volt, főleg hogy behozták a bombákat, és hogy átélhettük Altair 1. rész utánni emlékeit.

 

Nekiállok újra az 1.-nek, most már igyekszem végigjátszani és akkor jöhet is a Black Flag :D

 

Amúgy akit érdekelnek a valódi asszaszinok, itt itt és itt utánnuk olvashat :)

Szerkesztve: - NorbiLordi
Hozzászólás ideje:

Teljesen világos. Még jó hogy itt mindent meg lehet beszélni.

 

Csak nincs rendben a téma. :D Egész nap hiányérzetem volt pedig leltároztunk. Hogy honnan vettem hogy én vagyok a téma? Hát onnan hogy a warez téma úgy kerülhetett bele a hozzászólásotokba hogy én megjegyzésként megírtam hogy hogyan győzzük meg azt azt embert aki megszívja az eredeti játékkal arról hogy érdemes vásárolnia játékot. Magában a cikkben erről nem volt szó.

 

Ez volt a kiindulópont: "Ja és mivel győzzem meg Józsikát hogy ezek után vegyen eredeti játékot? Mert a warezt hamarabb elindítom.".

 

Erre írtátok ti hogy miért érdemes eredetit venni. Innen jött hogy bár nem lettem megszólítva csak hozzám jött a szöveg.

 

Ezt meg a józan paraszti ész mondatja velem.

 

Komolyan néha át fogom gondolni mit írok ide mert ha érzéseket, és nem vaslogikát akkor szét lesz cincálva minden. Hisz akkor az nem kapcsolódik ahhoz stb.Csak úgy néha írnám az érzéseket csak gépelve és nem átgondolva hogy egy játék mit váltott ki belőlem, de másnap jönne az hogy ez marhaság mert a vaslogikába nem fér bele.

Nem kell vaslogika, csak írd le, amit gondolsz. Azt nem tudom, miért baj, ha ahhoz valaki hozzáfűz saját gondolatot, egyet ért vele vagy sem. Élőben is így mennek a beszélgetések, megy egy követhetetlen lánc, aminek kezdőpontja néha tök más, mint a végpontja. Van egyetértés, független gondolat, ellenvélemény, stb. Annyi a különbség itt, hogy a monitoron a száraz szöveg van olvasva, hiányzik az arckifejezések, a kézmozdulatok, a hanglejtések, így például az érzelmek kifejezése nehézkes, ebből lehetnek félreértések (ártatlan poénból sértődés, durva sértésen jóízű nevetés). De ettől függetlenül olyanon szöszölsz, amit mi nemcsak, hogy teljesen ártatlan gondolattal és jó szándékkal írtunk le MINDENKINEK címezve (komolyan azzal a közhellyel kell élnem, hogy akinek nem inge, ne vegye magára?), de már rég elfeledtünk volna annak jelentéktelensége miatt. Komolyan, őszintén, itt szakadjon rám a mennyezet, ha nem úgy van, ahogy gondolom és írom: nem neked címeztük az alant írtakat. Becsszó! :peace:

 

Dzséjt, Frenkie ez nektek való lesz. :D

 

http://index.hu/tech/2013/09/29/ime_2015_legjobb_haborus_jateka/

Az előző részt próbáltam, az nem jött be. Ez már túl realisztikus, engem sokkal inkább frusztrált, mint szórakoztatott. Ha már ennyire valósághűséget akarok, elmegyek Airsoftozni. Ott legalább mozgok és fáj, ha eltalálnak. :) Egy szóval: az ARMA játékoknak szerintem annyi értelme van, mint a sportjátékoknak.

 

Riddick: jól kifogtál valamit, de a hiba tuti konfig-függő. Ugyan az új gépemen nem próbáltam még ki, de a régin tökéletesen működött a Crysis 2 magyarítása nálam is. (Patchelni amúgy nem csak a Maximum Editiont nem kell, a simát sem, mert az Origin automatikusan felpatchel minden progit, vagy eleve úgy telepíti már, akárcsak a Steam.) Szerintem ott a magyarítás tájékán lehet valami turpisság.

Belegondolva, ott az első Far Cry, ami ugye még Crytek, és az én gépemen tökéletesen lehet magyarítani, míg a húgom gépén sosem lehetett (amíg ki nem lett cserélve). Szóval lehet, hogy van valami a Crytek játékokba, amitől néhány konfigon megzavarodik a magyarítás.

Hozzászólás ideje:

Reméltem hogy nem reagáltok rá(bár akkor miért írtam be :D ). Már úgyis tudható hogy egy kemény sörözés után jutott eszembe hogy csak nem stimmel a hozzátok intézett válaszom. Természetesen stimmelt.

Hozzászólás ideje:

Dzséjt, Frenkie ez nektek való lesz. :D

 

http://index.hu/tech/2013/09/29/ime_2015_legjobb_haborus_jateka/

 

Nekem is túl realisztikus ez már ahogy Dzséjtnek. Ez már inkább szimulátor, használják kiképzpsre is.

 

A DayZ miatt jómagam is erőteljes Arma (főleg Arma II) játékosnak vagyok mondható ;)

 

Más:

 

Kicsit most én is csalódtam. Nem tudom, hogy miben... az Originben? Amit sohasem tartottam szinte semmire, csak egy elbatyarintott keretrendszernek, ami sokszor összesz*rja magát. (De lehet, hogy nem Origin a hibás most ebben) vagy a Crytek? Esetleg az eredeti Crysis 2 Maximum Edition? Vagy netán a játékhoz a magyarítást készítő srác szúrt el valamit? Mi lehet a gond illetve mi okozhatja a gondot?

 

Történt ugyanis, hogy vásároltam egy Crysis 2 Maximum Edition kulcsot kemény 650Ft-ért a hardverapro.hu-ról. Origin-en aktiváltam és tökéletesen működik, ahogy kell, (értsd: mind single mind multi tökéletes!) DE magyarítani egyáltalán nem tudom. Fel lehet tenni a kérdést, hogy minek egyáltalán magyarítani? Ez az én személyes döntésem, jobb szeretek magyar felirattal játszani, mint angollal + ha van hozzá magyarítás, akkor miért ne?? De a helyzet nem ilyen egyszerű... sajnos.

 

Leszedtem a magyarítást, indítottam a játékot és a MOD menüben kiválasztottam a magyarítást, újraindult a játék, de nem lett magyar. Nem lett magyar akkor sem, mikor a magyarítás saját parancsikonjával indítottam a cuccost.

Utána olvastam kicsit a dolgoknak és azt írták, hogy az 1.9-es patch kell hozzá, hogy működjön. Letöltöttem, majd indítottam a telepítést és ezt az üzenetet kaptam:

 

"Crysis 2 could not be located on your system. Re-Install crysis 2 and then run this patch again."

 

WTF? Egyszerűen nem értem a dolgot. Amennyire tudom többnyire ez a hiba crack-elt verzióknál jön elő, de egy tök eredeti Originen aktivált változatnál miért is?

 

Azóta megtudtam, hogy a Maximum Editionra ezt egyébként sem kell feltenni (patch), mert abszolút naprakész ez a verzió.

 

Mikor tört verzióval játszottam (anno 2011-ben) azzal gond nélkül ment a magyarítás, nehogy már az eredetivel ne menjen. Nevetséges! (Ezzel NEM a kalózkodás mellett foglalok állást, töretlenül a legalitás mellett teszem le a voksomat, de ez most nagyon felhúzott!)

 

Neten bóklászva találtam egy verzió független magyarítást is a játékhoz. Ennek is elvileg létre kellene hoznia egy indító file-t, de ezt nem teszi meg. A játék indítása után a MOD menüben sem jelenik meg semmi. Szóval ezzel sem mentem semmire!

 

Már második napja ezzel szívok, nevetséges az egész, komolyan. Ahogy a fórumokon láttam nem egyedi az eset, ellenben vannak, akiknek meg gond nélkül működik. Egyszerűen lövésem sincs, hogy mi okozhatja. Szóval van egy origin-es eredeti Crysis 2 Maximum Edition játékom, ami tökéletesen működik csak éppen nem lehet magyarítani!

 

LOL!

 

A következőről van szó. Mert én is belefutottam ilyen hibába. Én az eredeti Battlefield 3-mat akartam magyarosítani a hétvégén. Leszedtem egyet és nem is figyeltem oda(utólag már rémlik hogy oda volt írva hogy tört verzióhoz). Ez is Origin-os játék. Ok volt minden, indítom a játékot és nem indul, mondván hogy megváltoztak bizonyos file-ok. Mondom semmi baj, uninstallálom a magyarítást. Megtettem akkor ugyan elindult de tök fekete képernyő fogadott. A vége az lett hogy újra kellett telepítenem a játékot. Viszont itt látszik hogy milyen zseniális rendszer a Steam és az Origin. Ugye felhőalapon működnek és minden mentésem megvolt sőt minden beállításom is(grafika, audio, stb). Csak szinkronizálta a file-okat és onnan folytattam a játékot ahol abbamaradt és ugyanolyan beállításokkal.

Szerintem azért nem működnek a magyarítások ,mert szinkronizálva vannak a gépen lévő file-ok a felhőben lévőkkel és a magyarítás átír pár file-t az Origin "engedélye" nélkül, ami miatt hiba keletkezik.

Különben mi is a baj az Originnel? Semmivel nem rosszabb a Steamnél szerintem.

Hozzászólás ideje:

Frenkie: nekem pl. két éve az volt a bajom az Origine-nel, hogy addig nem indíthattam el a játékot, amíg nem frissítettem az Origint, az Origin meg frissítés közben állandóan megállt félúton. Szóval a legálisan megvett, számítógép kompatibilis játék kb. fél évig nem tudott futni a gépemen, 'hála' az Originnak.

Hozzászólás ideje:

Viszont itt látszik hogy milyen zseniális rendszer a Steam és az Origin. Ugye felhőalapon működnek és minden mentésem megvolt sőt minden beállításom is(grafika, audio, stb). Csak szinkronizálta a file-okat és onnan folytattam a játékot ahol abbamaradt és ugyanolyan beállításokkal.

Tegnap emiatt foglaltam imába az Origint. A nyári táphibámnak volt annyi negatív velejárója, hogy egy-egy fagyás/újraindítás igen kemény hibát okozott a vinyón, ami adatvesztéssel járt. Tegnap jöttem rá, hogy bizony a Mass Effect tizennégy profiljából tizenhárom elveszett, köztük a 2008 óta őrizgetett legelső, "ez vagyok én" mentésem is. És mekkora mázli, hogy az Origin felhőtárolójából vissza tudtam állítani az összes mentést.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

A felhőtárolás egy szuper dolog, ettől függetlenül magával az Origin keretrendszerrel nem vagyok maradéktalanul elégedett. Steam-hez viszonyítva sokkal instabilabb és többször is előfordult anno (Mas Effect 3 multi) hogy egyszerűen nem mentek a szerverek hosszabb-rövidebb ideig, (ami akkor ki is derült, nem ME oldaláról volt hiba, hanem az Origin oldaláról). Nálam a Steam a nyerő.

 

Dzséjt. Mondottad volt, hogy megszűnőben van a Games For Windows keretrendszer. Nos azon játékok, melyek ezen a rendszeren lettek akitválva, azokkal mi lesz? Átvihetők mondjuk Steam-re? Vagy mire lehet számítani, van valami infód?

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

A Steam és az Origin összehasonlítása szerintem nem éppen fair dolog. A Steam egy tíz éve működő rendszer, az Origin ezzel szemben csak két éves. És kezdetben a Steammel is éppen elég gond volt azért.

 

Egyelőre csak a Games for Windows Piactér szűnt meg, maga a kliens a megvásárolt játékok alatt még működik (mind a máshonnan, mind az onnan megvásárolt játékok alatt). A klienst futtató szerverek majd 2014-ben állnak le, fokozatosan. Egyelőre csak annyit tudni, hogy a készülő játékokat állítják át, eddig a legtöbb esetben Steamre. Hogy mi lesz a már megvásárolt játékokkal, az jó kérdés. Engem is érdekelne, mert van pár játékom, amit ugyan Steamen vettem, de csak-csak belép a GfW-ra (Bulletstorm, Resident Evil 5-6, Bioshock 2). Szerintem majd patch formájában átkerülnek a Steamre (ha onnan van a játék), vagy amit te is írtál, át lehet majd vinni. Remélhetőleg... Abban biztos vagyok, hogy a Steamen vett játékokat megoldja, ha mást nem a Steam, na de a GfW-on vásároltak, az más kérdés. De szerintem azért nem b*sznak ki a játékosokkal, mert abból nagyon csúf felhördülés lesz, amire az Xbox One évében rohadtul nincs szüksége a Microsoftnak.

Hozzászólás ideje:

Kicsit OFF, de azért kapcsolódik a játékokhoz.

 

Elsősorban Dzséjt-től kérdezném - de persze bárki válaszolhat, aki tud - hogy a Mass Effect könyvekről mi a véleményed? Bővebben is érdekelne ez az univerzum és hallottam, hogy vannak hozzá könyvek is, bár nem sokat tudok róluk. Olvasni meg lassan már jobban szeretek, mint játszani, úgyhogy lehet megvenném őket, ha megéri. Hozzáad-e, vagy csak olyan dolgok vannak benne, melyek a játékokban is elhangzottak? Irodalmi értékét milyennek látod, tehát élvezhető olvasmány (attól függetlenül persze, hogy milyen információkat tartalmaz)?

Előre is köszi. :)

Hozzászólás ideje:

Irodalmi minőségben olyanok, mint bármilyen filmregény. Olvasható, szórakoztató, de klasszikus nem lesz belőlük. :) A fordítással viszont baj van, különösen az első könyvnél (amikor Sovereignet hol az angol nevén hívják, hol magyarul Fejeedelmnek, az gáz). Sajnos sok esetben nem sikerült azokat a szavakat használni, ami az első két játék magyarításában tűntek fel (szegény Destiny Ascension is már a harmadik magyar nevével bír). Jó, a játékok magyar szövege sem egységes, de amikor már egy könyvön belül van eltérés, az gond. (A spoileres részeket szerintem csak akkor olvasd el, ha már végigjátszottad a játékokat és DLC-it.)

 

Történetileg vegyesek. Az első rész, a Felismerés (Revelation) sokat tesz hozzá a történethez, hiszen arról szól,

hogyan dolgozik együtt Anderson és Saren, hogyan ismeri meg a turian Sovereignet (ME1), illetve, hogyan ismerkedik meg Kahlee és Anderson (ME3).

Van benne néhány ellentmondás, ami csak annak tudható be, hogy még az ME1 elkészülte előtt írta meg Drew Karpyshyn. Így például kicsit más a Fellegvár leírása, a batárik kinézete még azon a rajzon alapul, ami a Bring Down the Sky DLC előtt szerepelt a játék adatbázisában (akkor még hosszú nyakú lányként képzelték el őket, és csak a DLC-ben lettek azok, amik).

 

A Felemelkedés (Ascension) is kapcsolódik a játékokhoz,

ebbe ismerkedhetünk meg a Felemelkedés Projekttel (ME2 - Overlord DLC, ME3), a Jon Grissom Akadémiával (ME2 - Overlord DLC, ME3), fontos szerepet kap a Cerberus is, így az Illusive Man, illetve itt kap először szerepet Paul Grayson, illetve ebben ismerhetjük meg azt az eseményt, ami miatt Thali annyira fúj a Cerberusra az ME2-ben.

Nem rossz sztori ez sem, jobb és átfogóbb betekintést ad a Cerberus működésébe, mint az ME2-3 együtt véve.

 

A Megtorlás (Retribution), annyira nekem már nem jött be, viszont ez az a könyv, ami sok mindent megmagyaráz az ME3-ból.

Ebben jelenik meg először Kai Leng, találkozik Andersonnal, aki itt mond le Anderson a politikai posztjáról (ezt ugye az ME3-ban egyáltalán nem részletezik, pedig az első rész után nem ártott volna tisztázni a könyvet nem ismerőknek, hogy ha őt tettük meg ott Tanácstaggá, vagy az ME2-ben Udina társa, mi a frászt keres az ME3-ban a Földön). Sőt, ebbe megint nagy szerep jut Graysonnak, ami meg arra ad majd magyarázatot, hogyan jutott el oda az Illusive Man, hogy még több Kaszás techet oltat magába (a Cerberus bázison az ME3 végén meg is lehet találni néhány felvételt, amiben említik Graysont, és ez szintén nincs bővebben megmagyarázva). És persze, Anderson és Khalee is ebben jönnek össze, ami meg megint csak fontos adalék az ME3-hoz és annak DLC-jéhez, a Citadelhez. Főleg Omegán játszódik, illetve itt is nagy szerep jut a Cerberusnak, na meg már a Kaszások is befigyelnek, hiszen ez már az ME2 és 3 között játszódik (de még az ME2 - Arrival DLC előtt).

Ja, és ebben sokat szerepel Aria is.

 

A Megtévesztés (Deception), nos... Ez annyira unalmas és semmitmondó, hogy végig sem tudtam olvasni. Szintén Khalee és Anderson az egyik főszereplő-páros, meg az első részből a huszonnyolcadik mellékszereplő előlép főszereplővé, és előkerül Gryason lánya is (ő szerepelt a Felemelkedésben), de semmi olyan nincs benne, ami miatt érdekes lenne. Sőt, nemhogy nem kapcsolódik a játékokhoz (pedig itt már csak pár hónap van az ME3-ig... na jó, itt lopja el Lang Grayson testét), még ellent is mond nekik és a korábbi könyveknek. Pedig a magyar kiadás még helyre is igazított egy halom hibát. Amerikában a könyv miatt a BioWare és a Del Rey Books kiadó bocsánatot kért és visszahívták a kiadott példányokat, majd kötelezték az írót, William C. Dietz-t, hogy írja át. Hát, azóta is írja... Az utolsó hír tavaly decemberben érkezett róla, akkor kezdte a Bioware az újraírt példány ellenőrzését. Mivel lassan annak is egy éve, feltételezhetjük, hogy ezúttal sem stimmelt a dolog. De ha el is készül - és nálunk is kiadják -, akkor sem hiszem, hogy érdekesebb lesz. Egyszerűen az ME3-hoz ennyire közel a kutyát sem érdekli egy tinédzser lány bosszúhadjárata, Kai Lang gyötrődése, meg egy biotikus földalatti mozgalom az Omegán, amiről se azelőtt, se azután nincsen szó.

 

Szóval, egyszer érdemes lehet elolvasni őket, az első hármat mindenképpen, mert sok dolgot mesélnek el, amit a három játék alatt csak megemlítenek.

Viszont ha érdekel a világ, akkor a könyveknél jobban ajánlom a képregényeket. Ott is van jobb és rosszabb (van olyan, aminek a rajza egyenesen borzalmas), viszont mindegyik szépen kiegészíti a játékokat, rengeteg dolgot mutatnak be. Gyorsan ezeket is összeszedem (de szintén, ha nem játszottad még ki a játékokat, ne nagyon olvasd a spoileres részt):

Redemption: az ME2 legeleje és a két évvel későbbi eseményeket köti össze, illetve elmeséli az ME2 - Lair of Shadow Broker DLC előzményét.

Azaz ebben derül ki, hogy Liara hogyan szerezte meg a Begyűjtőktől Shepard holttestét, ebben milyen szerepet játszott az Árnyékbróker, illetve Feron hogyan került a fogságába.

 

 

Incursion: oké, ez egy kis mini, ami sokat nem ad a dologhoz, egy rövid szösszenet Ariával. Kiderül, hogy a nő már találkozott a Begyűjtőkkel és mindenkinél előbb értesült arról, hogy az emberek érdeklik őket.

 

Inquisition: ez is egy egyfüzetes mini, Baley C-Sec tiszttel a középpontban. Összekötés az ME2 és 3 között, ebből derül ki, mi történt Baley-vel.

Azaz hogyan lett ő a C-Sec feje.

 

 

Evolution: amíg el nem indult idén a Foundation, addig ezt tartottam a legjobb képregénynek. Az egész az Illusive Man előéletéről szól, ráadásul a Kapcsolat háború idején. Nagyon sok minden kiderül az Illusive Mannel kapcsolatban, de találkozhatunk a fiatal Sarennel is, akinek megint csak érdekes dolgok derülnek ki a múltjából. Kapcsolódása van az ME2-höz, az ME3-hoz, de még a Felismerés könyvhöz is.

 

Conviction: na, ez megint egy kis mini, James Vega hadnaggyal a főszerepben. Egyszer említi az ME3-ban azokat az eseményeket, amik itt lezajlanak. Nem nagy cucc, de hozzáad kicsit Vega karakteréhez.

 

Invasion: technikailag annyira kihagyhatatlan, hiszen nem csak egy küldetéssorozat, de egy komplett DLC kapcsolódik ehhez a képregényhez az ME3-ban. Szerintem már mondtam is, hogy az ME3 kevés hibájának egyike, hogy a teljes megértéséhez bizony ismerni kell a könyvek és eme képregény sztoriját. De ezt nagyon, mert ami ebben lezajlik, azt a küldetéssorozat és a DLC is egy mondatban letudja. Pedig jelentős események vannak itt, szóval, ha még nem játszottál az ME3-mal, ezt mindenképpen olvasd el előtte.

Hiszen ez meséli el, hogyan foglalja el a Cerberus Omegát, miért szarja mindenki össze magát az Adjutantoktól, hogyan is alakult ki az a kapcsolat Aria és Petrovsky tábornok között, amit az Omega DLC-ben láttunk.

 

 

Homeworlds: ez egy négyrészes sorozat, de minden füzet egy-egy játékbeli szereplőt állít a középpontba. James Vega, Liara, Garrus és Thali életének egy-egy olyan aspektusába pillanthatunk be, amelyeket említenek a játékok valamelyikében. Liara az ME1-gyel kapcsolatos (amúgy ennek borzalmasak a rajzai),

azaz megtudjuk, hogyan szerezte meg azt a hangfelvételt, amellyel Shepard bebizonyíthatta Saren árulását, és hogyan juttatta ezt el a Fellegvárba.

Vegának a fiatalkorát ismerhetjük meg, hogyan jutott arra a döntésre, hogy belép a hadseregbe. Garrus szintén az előéletére emlékszik vissza (hogyan lett mesterlövés, hogyan dolgozott a C-Secnél), de ME2-es kapcsolatai is vannak,

vagyis hogyan lett Arkangyal, és mik vezettek oda, hogy Omega mindhárom fejvadász csoportja rá vadászva beszorította egy apartmanba. A végén még egy meglepetés cameo is van. :D

Liara pedig a Kaszások után kutat az ME2- Lair of the Shadow Broker és ME3 közötti időben,

ebből derül ki, miként ténykedett Árnyékbrókerként, és hogyan jött rá ő és az Illusive Man, hogy a Kaszások legyőzésének a titka a marsi adatbázisban lehet.

 

 

Blasto - Eternity is Forever: ez egy poén képregény, vagyis egy olyan képregény, ami a játékban jelent meg. Blastoról, a Hanar FANTOM-ról ugye hallani az ME2-ben és 3-ban, ő egy filmszereplő.

Az ME3 - Citadel DLC-ben ugye részt is vehetünk az új film forgatásán. :D

A képregény pedig ebből a filmsorozatból készült.

 

He Who Laughs Best: egy újabb mini, Jokerrel a középpontban. Azt meséli el, hogyan az SSV Normandy SR-1 pilótája. Érdekes módot választ.

 

Foundation: ez egy három hónapja indult sorozat, 13 részt terveznek belőle, most járnak a harmadiknál. Az ME3 - Citadel DLC-jének egyik szereplőjén keresztül betekintést kapunk a játékok szereplőinek életébe, olyan eseményeket elmesélve, amiket ugyan említett, következményeit láthattuk, de maguk az események off-screen történtek. Az első rész inkább ME3 vonatkozású,

Maya Brooks ifjú koráról szól.

A második és harmadik füzet az ME1 bizonyos eseményeire világítanak rá.

A másodikban már felnőtt, és éppen egy bizonyos Fistet (Ököl) keres, hogy információkat szerezzen az Árnyékbrókerről - de közben rálel a Fist és Saren közötti ügyletekre is. Közben képbe lép egy mogorva krogan is, aki szintén Fistet hajtja, méghozzá az Árnyékbróker megbízásából, de ő megölni akarja. Igen, a jámbor lélek nem más, mint mindenki kedvence, Wrex. Brooks azt a feladatot kapja, hogy tartsa távol Wrexet a célpontjától. Könnyű, mi? :D A harmadik részben Brooks kikérdezi Ashley Williamst azokról az eseményekről, amik végül Shepard elé vezették. Úgyhogy kicsit többet megtudhatunk az Eden Prime elleni geth invázióról.

 

A negyedik részben pedig Kaidan Alenko gyerekkoráról lesz szó (valószínűleg megismerhetjük azt a sztorit, amit az ME1-ben mesélt).

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Tegnap elhatároztam hogy ma újra útnak indítom Janiékat a galaxis járkáló-lődöző óriástövisektől és spanjaiktól való megmentésére. :rock:

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:

Esetleg tőlem. Angolul meg van mindegyik képregény, magyarul egy nagyobb hányaduk (hét a tízből, bár azt hiszem, az Evolution nem teljes). A könyvek bármely könyvesboltban megvehetőek.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Tegnap elkezdtem nézni a Film+on a Pankrátort amiben a videojátékos skac szóba hozza a negyedik "Call of Dutyi" (:D) gamét. Érdekelne hogy a britek oldalán megéri-e kijátszani mert a Válaszcsapás SAS-osztaga miatt kedvet kaptam hozzá.

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Tegnap elkezdtem nézni a Film+on a Pankrátort amiben a videojátékos skac szóba hozza a negyedik "Call of Dutyi" (:D) gamét. Érdekelne hogy a britek oldalán megéri-e kijátszani mert a Válaszcsapás SAS-osztaga miatt kedvet kaptam hozzá.

Hát annyiban el kell hogy szomorítsalak, hogy a játékot nem lehet csak a SAS oldalon kijátszani, mert felváltva vannak SAS és USMC (amcsi tengerészgyalogosos) részek -legalábbis jó sokáig. Ami a realisztikusságot illeti ne várj sokat, de szerintem egy próbát megér, ha 2-3 pályát végig tolsz, utána már elég jól el lehet dönteni, hogy ez a te játékod lesz-e vagy sem.

És ha még ajánlok valamit akkor a multit kerüld, mert az piszok távol van attól amit szerintem a Strike Back után vársz

Szerkesztve: - Nabopolasszar
Hozzászólás ideje:

Esetleg tőlem. Angolul meg van mindegyik képregény, magyarul egy nagyobb hányaduk (hét a tízből, bár azt hiszem, az Evolution nem teljes). A könyvek bármely könyvesboltban megvehetőek.

 

Köszönöm, ez nagyon kedves tőled. :) Egyébként a beszerzéssel kapcsolatban én is a képregényekre gondoltam.

Hozzászólás ideje:

Hát annyiban el kell hogy szomorítsalak, hogy a játékot nem lehet csak a SAS oldalon kijátszani, mert felváltva vannak SAS és USMC (amcsi tengerészgyalogosos) részek -legalábbis jó sokáig. Ami a realisztikusságot illeti ne várj sokat, de szerintem egy próbát megér, ha 2-3 pályát végig tolsz, utána már elég jól el lehet dönteni, hogy ez a te játékod lesz-e vagy sem.

És ha még ajánlok valamit akkor a multit kerüld, mert az piszok távol van attól amit szerintem a Strike Back után vársz

Nem mondanám hogy szomorú lettem. A felváltós dolgot és a valósághűség hiányosságát egy kicsit se zavar mint ahogy az se hogy nem Válaszcsapás-szintű SAS van benne. A multi meg amúgy se érdekel.

Az hogy a sori hozta meg a kedvem hozzá még nem jeleti azt hogy olyan szintű megvalósítást akarok a játékban is átélni. Mivel gőzöm nincs hogy az igazi SAS hogy ügyködik pláne nem lenne gondom a valósághűséggel.

A gond inkább azzal lenne hogy a háborús játékok nem az eseteim és ha csak a SAS miatt kezdem el játszani akkor valószínű hogy egy idő után tényleg ráunok. A"CoD: Black Ops II" is ilyen lett. Azt csak azért kezdtem el mert Jenni Hale egy vadászgép pilótáját szinkronizálta benne. Megnéztem egy olyan videót ahol a pilótája akciózik aztán meg még néhányat és úgy éreztem hogy nem csak Jenni miatt érdekelhet így el is kezdtem de nem sokkal az ejtőernyős lavírozás után végleg megszakítottam a játékot mert nem kötött le igazán.

Ellenpéldának ott van a "MoH: AA". Azt csak a normandiai partraszállás miatt kezdtem el csak hát azt nem untam meg. Sőt pluszban még vagy háromszor kijátszottam. Utána elkezdtem a "Moh: PA"-ot és azt nem sokkal az eleje után szintén végleg megszakítottam mert addigra már egyáltalán nem érdekeltek a háborús gamék.

Hozzászólás ideje:

Tegnap elkezdtem nézni a Film+on a Pankrátort amiben a videojátékos skac szóba hozza a negyedik "Call of Dutyi" (:D) gamét. Érdekelne hogy a britek oldalán megéri-e kijátszani mert a Válaszcsapás SAS-osztaga miatt kedvet kaptam hozzá.

 

 

Én inkább a Battlefield 3-at ajánlom. Igaz ebben a játékban amerikai tengerészgyalogos felderítő vagy meg párszor ruszki ügynök, de szerintem sokkal reálisabb(bár ez Dzséjt asztala) mint a Call of Duty: Modern Warfare. Meg az utóbbi grafikája mára eléggé elavult.

Hozzászólás ideje:

Én inkább a Battlefield 3-at ajánlom. Igaz ebben a játékban amerikai tengerészgyalogos felderítő vagy meg párszor ruszki ügynök,

De azért a tengerész gyalogos és a SAS kommandós kb. annyiban hasonlítanak, mint a fociban a kapus és a középpályás. Ha a sorozat feelingjének a visszahozása a lényeg akkor inkább a CoD:MW-t próbálja ki, mint a BF 3-at.

Hozzászólás ideje:

Nekem egyelőre csak a Cod:MW elérhető mert csak az van meg. Lehet hogy felteszem és kipróbálom. A BF3-mal majd akkor próbálkozom ha lesz megfelelő hely ahonnan gyorsan beszerezhetem. A microbim sajna már használhatatlan, helyette pedig inkább mag kéne de nincs hozzáférésem. Ha lesz akkor majd a BF3 is jöhet.

Hozzászólás ideje:

Pont tegnap játszottam ki a BF 3-at. Változatosabb szerintem mint a CoD, a vadászrepülős résznél hajam letettem (mindig vágytam vadászpilóta lenni :D). Ugyanakkor a CoD pörgősebb és hosszabb a kampánya, szóval szerintem is inkább azt próbáld.

Hozzászólás ideje:

Ugyanakkor a CoD pörgősebb és hosszabb a kampánya

Akkor mennyi a BF3 kampánya? Tíz perc? Mert az utolsó hat CoD nagyjából négy órás kampánnyal bírt. Ha ennél kevesebb a BF, kár időt szánni a telepítésére, mert akkor az hosszabb idő...

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.