Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Aki nagyon jól ismeri a ME trilógiát (elsősorban Dzséjt, de más is bátran válaszolhat), attól kérdezném, hogy a ME első részéhez tartozó DLC-k mennyire fontosak az egész trilógia szempontjából? Most értem a játék végére, beleöltem nagyjából 30-35 órát, le is volt töltve a két DLC, csak én azt gondoltam, hogy először befejezem az alapjátékot és majd utána állok neki azoknak (úgy gondoltam, hogy lehet még barangolni a galaxisban az után is, hogy a fő sztorivonalat végigvittem). Hát kiderült, hogy mégse és ezt korábban kellett volna megcsinálni. Eléggé el vagyok keseredve, mert maximálisan akartam kijátszani, így meg már lehet hagyom is inkább az egész trilógiát, mert kissé elment tőle emiatt a kedvem... bár, ha a sztori, vagy a végeredmény szempontjából nem olyan fontos ez a két DLC, akkor folytatnám az ME2-vel.

Hozzászólás ideje:

A Pinacle Stationnak annyi jelentősége van később, hogy az ME3-ban van egy leírás róla a galaxy mapon. A Bring Down the Sky-nak már vannak utózöngéi, de azok sem nagyon komolyak, a sztorira nem hatnak, és nélkülük is elérhető a legjobb befejezés. Az ME2-ben a BDtS-ben lezajlott eseményekről van egy vagy két híradós bejegyzés Illiumon és Omegán (egy-egy mindkettőn vagy mindkettőn ugyanaz az egy), amit a háttérben hallhatsz, ha odafigyelsz. Illetve az egyik végkifejlet esetén kapsz egy e-mailt az egyik szereplőtől.

Az ME3-ban meg kapcsolódik hozzá egy mellékküldetés, amit így is, úgy is megkapsz. Ha nem teljesítetted a DLC-t ráadásul pont abban a formában kapod meg, amit döntéstől függően amúgy is megkapnál. Nehéz kicsit megmagyarázni, a lényeg, hogy az ME3-ban csak akkor lenne ebben a mellékküldetésben lényeges eltérés (lényeges alatt értsd, hogy egy másik karakter játssza el az egyik szerepet), ha végigcsináltad volna a DLC-t, és meghoztad volna azt a döntést, amit a fejlesztők nem preferáltak. :)

Szóval, egyik sem lényeges. Az első DLC-nek zéró hatása van, a másodiknak, meg ami hatása van, azt meg úgyis megkapod. Úgyhogy csak emiatt ne add fel a trilógiát, pláne, hogy az ME2 sokkal-sokkal jobb az ME1-nél. :)

Hozzászólás ideje:

Dzséjt szépen összefoglalta a trilógia sztorijába való illeszkedést, én csak kiegészíteném pár dologgal.

 

A PS olyannyira súlytalan, hogy igazából a ME történetéhez se tesz hozzá semmit. Amúgy is elég sok tekintetben kilóg az univerzumból, nem sokat vesztesz azzal, ha kimarad. Leginkább az achievement-vadász stílusú gamer-eknek lehet élvezetes a sok egysíkú és elég értelmetlen kihíváson átverekednie magát, ill. hogy eltölthet egy kis extra időt a ME harcrendszerében.

A BDtS sztorija a Saga egészére nézve valóban nem jelentős, de amúgy jól kidolgozott és érdekes. Az első részben jó egy fontos mellékküldetés-sorozatnak. Ezen kívül remek kaland (pár idegesítő résszel), ilyen tekintetben kár kihagyni. Nyilván nincs azon a szinten, mint a 2 vagy 3 1-1 fantasztikus DLC-je, de úgy összességében hozza a trilógia DLC-átlagát, vannak rosszabbul sikerültek is.

 

Ami még számíthat, az az XP. Nem tudom, hányas szintű karaktert tudsz majd importálni a 2-be, de az említett 2 DLC teljes kijátszása még kifejezetten erős karakternél is jelenthet pár szintlépést. A 35 óra amúgy nem rossz, én legutóbb épp nem ütöttem meg vele az 50-et és ebben benne vannak a DLC-k is.

 

Egy apró megjegyzés még: a ME2-ről én nem jelenteném így ki, hogy jobb, mint az 1, pláne nem sokkal-sokkal, de ízlések és pofonok. :)

Hozzászólás ideje:
  2015. 09. 29. - 19:49, pb69 írta:

Egy apró megjegyzés még: a ME2-ről én nem jelenteném így ki, hogy jobb, mint az 1, pláne nem sokkal-sokkal, de ízlések és pofonok. :)

Én lazán ki merem ezt jelenteni. :)

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Látom, hogy Dzséjt azon nem kevesek körét erősíti, akiknél a Mako kiverte a biztosítékot. :D Engem annyira nem idegesített, sokszor inkább a terepekkel lőtték túl a dolgot és okoztak frusztráló pillanatokat, ill. emiatt ütközött ki legtöbbször az irreális mozgás. Hozzátenném, hogy nekem még így is sokkal jobban bejött, mint a Hammerhead. Mondjuk ott is sikerült alaposan ráerősíteni a gyenge pontjaira a kapcsolódó küldetésekkel. :D Arról nem is beszélve, hogy a szkennelgetés is unalmas, a 3-ban meg kb. semmi ilyen nincs.

 

Amúgy ha már szóba került, akkor egy másik fórumról bemásolom ide egy 2 évvel ezelőtti hozzászólásom a téma kapcsán. Akkor frissen írtam ki magamból az élményeket és tuti van is benne pár pontatlanság, de nagyrészt a mai napig tartom az álláspontot. A mindenki szívét megolvasztó gyönyörűséges jégkirálynő ellenére. :D

Annyival viszont mindenképp kiegészíteném, hogy a játékmechanika és a harcrendszer valóban brutális fejlődésen esett át és sokkal jobb a 2-ben. Ezen kívül még a DLC-k (legfőképp a LotSB) dobtak sokat a 2. részen, akkor még nem játszottam őket.

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Szerkesztve: - pb69
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Ha mindenáron sorrendet akarnék felállítani az ME Trilógiából, akkor az a következőképpen nézne ki:

 

- Mass Effect 2

- Mass Effect 3

- Mass Effect

 

Dzséjt által leírtakkal maradéktalanul egyetértek, ami az "ME2 miért jobb mint az ME" kérdésre írt... annyit tennék hozzá, hogy részemről azért is sokkal jobb, mint az első rész, mert

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

De mivel hasonlóan kezelem ezt a trilógiát is, mint a kedvenc filmes trilógiáimat, értsd a trilógiát egyetlen hatalmas egészként értelmezem, így teljesen értelmetlen is (részemről) az epizódok külön-külön értékelése. Szóval inkább mégsem teszem, inkább annyit mondok, hogy életem eddigi 30 éve során (pedig kitoltam nem egy játékot) sohasem tett rám valami akkora benyomást és hatást, mint az ME Trilógia! Életem legmeghatározóbb játék-élménye!!!

 

Ja bocs, egy nagy nagy negatívumot mégiscsak megemlítenék az ME2 kapcsán.

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

Én azért nem tudnék sorrendet felállítani, mert mindegyik rész más aspektusban nagyon erős és megint más pontokon "röcög".

 

Az 1-ben nekem mindent visz a hangulat, a felfedezés öröme, a folytonosság és itt a legerősebbek az RPG-elemek. Viszont a dramaturgia sokszor bugyután szögletes (románcopciók, Ash-Kaidan döntés, Wrex stb.), a környezet (legfőképp a hajó) túl statikus, a random bolygók és helyszínek túl sablonosak. A 2-ben a legjobb és legletisztultabb a harcrendszer, a minijátékok zseniálisak, a vége pedig briliáns (ahogy irányíthatjuk a csapatot). Viszont a főszál elég érdektelen (a másik két részhez képest), az utolsó "boss" szerintem elég tré, a főküldetések legtöbbjének célja ugyanaz (dosszié-lojalitás) az RPG-vonalat kiherélték. A 3 elég jól balanszíroz az 1 és 2 előnyei/hátrányai kapcsán. Legnagyobb erőssége az epic történetvezetés és a sok érzelemmel teli jelenet (hihetetlen súlyú események tanúi és előidézői lehetünk, amik nagyon tudnak hatni az emberre), az életteli környezet és a humor. Ami gond, hogy elég lineáris, sok a primitív mellékküldetés, nincsenek minijátékok, kevés a szabadság és a túlegyszerűsített párbeszédopciók (sokszor csak 2 érdemi lehetőség). Na meg a kihagyott ziccerek a végjátékban.

 

A románcok érdekesen vannak megoldva. Értelemszerűen a férfi karakterről tudok nyilatkozni, mert női nem volt, a homo-vonalat pedig nem próbáltam. :D

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Az ME1-ben férfi karakterrel Liara és Ash románcolható (Tali nem... bár nem értem, hogy miért, de nem). Női karakterrel pedig Kaidan és Liara (mivel ugye ő egynemű). Szóval a Tali-románc csak a ME2-ben jött be. Szvsz a Tali-románc a második legjobb a Liara-románc után.

 

Ha jól emlékszem már az ME1-ben is ki lehet alakítani Shep és Tali között egy erős kapcsolatot, de az egyáltalán nem romantikus, majd csak az ME2-ben válhat azzá. Sőt! Tudtommal Tali csak az ME2-ben románcolható. Úgy értem, hogy az ME3-ban nincs lehetőség arra, hogy meghódítsd a karaktereddel. Ha az ME2-ben "megrománcoltad" akkor ez tovább vihető az ME3-ra, ahol meg ugye

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

Köszi mindegyikőtöknek! Akkor azt hiszem folytatom az ME2-vel. :)

 

Azt a terepjárót egyébként én sem szerettem - voltak érdekes pillanatai, mikor összevissza ment - de egyetértenék pb-vel, hogy sokszor a felszín domborzata miatt volt szenvedés az irányítása. Nekem legjobban ebben a játékban a történet tetszett, az volt, ami annyira bevonzott, hogy igazi junkie-ként nyomtam (csak még egy mellékküldetést... csak még egyet). A karakterek is jók voltak, meg ez az egész világ, amiben a készítőket dicsérném meg, mert az atmoszférateremtésben nagyot alkottak. Tényleg egy komplex galaxisként tudtam kezelni ezt a miliőt, amibe belecsöppentem, egy olyan világ, aminek történelme van, láthatóak a törésvonalak a társadalomban (ellenszenv az emberek felé néhány fajtól - ez például tetszett, hogy itt az embereket nem uralkodó fajként ábrázolták, még ha volt egy kis pátosz azért benne a végén, meg azért mégis Shepard menti meg a világot, nem valami idegen lény), a politikában stb. A dizájn is nagyon jó volt, a fegyverek, űrhajók, a Fellegvár és az idegen lények kinézete is nagyon tetszett, főleg a turiánok. Azt azért megjegyezném a másik oldalról, hogy a mellékküldetések (szkennelés, gyűjtögetés, gethek/zsoldosok felszámolása) egy idő után repetitívvé és unalmassá váltak, a vége felé már csak olyan letudásjelleggel toltam végig ezeket, hogy mégis minden lehetséges kis feladat meg legyen csinálva azért és a bolygók sem képviseltek néhány kivételtől eltekintve olyan egyedi motívumokat, ami nagyon megmaradt volna bennem. A fő szál viszont nagyon lekötött, talán Novériát és Féroszt élveztem a legjobban.

A játék vége felé, mikor beteljesül a románc és ott hemperegnek egymáson, meg ilyen rózsaszínű felhők robbannak be a képbe, akkor ott most intergalaktikusan megtermékenyítette a Liarát? Ugye nem lesz gyerekük? :D (Korábban egy beszélgetésnél említette, hogy ő bárkivel képes párosodni.) Tali egy idő után nekem csak ugyanazokra a kérdésekre válaszolgatott...

 

  2015. 09. 29. - 19:49, pb69 írta:

A 35 óra amúgy nem rossz, én legutóbb épp nem ütöttem meg vele az 50-et és ebben benne vannak a DLC-k is.

 

Ez a 35 óra 5 nap alatt jött amúgy ki. :D Volt olyan, hogy napi majd' 10 órát is beletettem (ilyen utoljára a Bioshock Infinite volt), volt, hogy csak napi kettőt.

Hozzászólás ideje:
  2015. 09. 29. - 20:50, pb69 írta:

Látom, hogy Dzséjt azon nem kevesek körét erősíti, akiknél a Mako kiverte a biztosítékot. :D Engem annyira nem idegesített, sokszor inkább a terepekkel lőtték túl a dolgot és okoztak frusztráló pillanatokat, ill. emiatt ütközött ki legtöbbször az irreális mozgás. Hozzátenném, hogy nekem még így is sokkal jobban bejött, mint a Hammerhead. Mondjuk ott is sikerült alaposan ráerősíteni a gyenge pontjaira a kapcsolódó küldetésekkel. :D Arról nem is beszélve, hogy a szkennelgetés is unalmas, a 3-ban meg kb. semmi ilyen nincs.

A 3-ban még annyi sincs, hála az égnek! Bár kicsit hiányzik a járműhasználat, de ami nem megy, márpedig a Mako és a Hammerhead is bizonyítja, hogy a Bioware-nek ez baromira nem megy, nem kell erőltetni. Szóval tök jó, hogy a Mass Effect Andromedában újra lesz, már előre imádom. Jó, eltelt pár év az ME1 óta, bízzunk abban, hogy fejlődtek.

Amúgy nem teljesen pontos, hogy én a Makót rühelltem. Az egészet rühelltem, ami ehhez kötődik. Igen, elcseszettek voltak a tájak is, de ehhez egy elcseszett járművet adtak. Ha az jól lett volna megcsinálva, semmi gond nem lett volna a tájakkal. A legkisebb buckákon is akkorát pattant, mint egy gumilabda, de sokszor rákényszerítettek minket, hogy a legpocsékabb területeken vágjunk át, amihez alkalmatlan járművet adtak. És akkor még baromi unalmas is volt minden bolygó, rajta minden ház. Nem kell védeni, sz*r volt az egész. A koncepció jó, de a megvalósítás irgalmatlanul pocsék volt. És erre épül a kövi ME. Sajnos, a Dragon Age: Inquisitionból kiderült, hogy a Bioware ezen a téren nem fejlődött, csak megtanult jobban csalni.

Megjegyzem, a Mako nekem is jobban bejött, mint a hímes tojás Hammerhead. Még az érzékenységével nincs is különösebb baj, de az, hogy ugribugri nyuszi módjára működtethető, az vicces. Meg a szkennelési módja is. Brrr...

 

  Idézet
Az 1-ben rengeteg korszakalkotó megoldás volt ilyen-olyan minden játéknál megoldandó problémákra, míg a 2-ben visszatértek a régiekhez.

Ezt a korszakalkotó jelzőt azért erős túlzásnak érzem, mert ilyen nem igazán volt benne. A Bioware szinte minden elemet a Star Wars: Knights of the Old Republicból és a Jade Empire-ből nyúlt le, gondolt tovább.

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

  Idézet
Ha ezek a 2-ben nem is annyira reálisak, mint mondjuk a Fallout 3-ban, de lényegesen változatosabbak és találóbbak, mint az 1-ben.

Mindkét játékban két, könnyű és unalmas, de mennyiségük miatt legalább bosszantó minigame volt. Az ME2 rovására írható, hogy az ME1-ben az omni-géllel legalább meg lehetett kerülni őket.

 

  2015. 09. 29. - 21:18, Darth Riddick írta:

Ha mindenáron sorrendet akarnék felállítani az ME Trilógiából, akkor az a következőképpen nézne ki:

 

- Mass Effect 2

- Mass Effect 3

- Mass Effect

Nálam 3-2-1 a sorrend.

 

  Idézet
pedig kitoltam nem egy játékot

És azóta sem törölted őket. :P

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

  2015. 09. 30. - 6:58, Wilde írta:

A játék vége felé, mikor beteljesül a románc és ott hemperegnek egymáson, meg ilyen rózsaszínű felhők robbannak be a képbe, akkor ott most intergalaktikusan megtermékenyítette a Liarát? Ugye nem lesz gyerekük? :D (Korábban egy beszélgetésnél említette, hogy ő bárkivel képes párosodni.) Tali egy idő után nekem csak ugyanazokra a kérdésekre válaszolgatott...

Nem, egy asarinak csak akkor lesz gyereke, ha ő úgy akarja.

Hozzászólás ideje:
  2015. 09. 30. - 9:53, Dzséjt írta:

Nálam 3-2-1 a sorrend.

 

Eleinte nekem is így volt. Aztán most mégis valamiért az ME2-t érzem magamhoz a legközelebbinek (és azt is toltam ki a legtöbbször) de az ME3 és 2 között a szememben annyira elenyésző a különbség, mint egy nagyon vékony hártya. :)

Hozzászólás ideje:

Kezdetben nálam is 3-2-1 volt a sorrend ami mostanra 3-1-2-re változott. Jó néhány dolgot tudok a második javára írni de mégis az elsőt érzem magamhoz közelebb.

 

A Makozás egy ideig engem is idegesített de azóta sikerült megbarátkoznom vele.

Hozzászólás ideje:

Elismerem a ME1 gyerekbetegségeit, engem is irritáltak párszor ezek a dolgok, max. nem annyira, mint másokat. A gondom inkább az (ahogyan írtam is), hogy a nem jól működő elemeken finomítani és javítani kellett volna, nem pedig kukázni az egészet. Főképp, hogy sokszor az ezek helyett beemelt megoldások se jobbak semmivel. Nem feltétlenül az alapkoncepcióval volt baj, szóval tarthatták volna magukat ahhoz.

Nagyon jó példa erre a minijátékok. Egy RPG-ben ezek több szempontból is jól funkcionálnak, de az 1-ben (pár egyedi kivételt leszámítva) mindig ugyanaz a típus volt és sok is volt belőle, ami így idegesítő volt. A 2-re nem hagyták az egészet a francba, hanem megcsinálták, hogy legyen kétféle és mindegyik olyan jellegű, ami viszonylag közelíti is a realitást és kötődik a konkrét feladathoz. Nekem ez nagyon hiányzott a 3-ból, pláne hogy helyette nézhettük, ahogyan a főhősünk másodpercekig barkácsol az ajtónál az omnitool-lal. Oké, hogy unalmas lehet egy idő után, de ez van, másnak a sok duma lehet uncsi vagy a sok lövöldözés, embere válogatja.

De pl. nem tetszett az a hozzáállás, hogy ha unalmas a liftezés vagy a hajóból ki-beszállás, akkor kuka és legyen helyette töltőképernyő. Előbbi legalább in-universe folytonos, utóbbi viszont minden tekintetben kivesz a játékból (hiába próbálták olyankor a hajón lévő helyzetünk mutatni vagy hasznos tippeket adni a harchoz stb.). Ugyanez a kereskedéssel vagy az inventory-val kapcsolatban is. Ügyesebben kellett volna implementálni ezeket, de nekem elég illúzióromboló volt, hogy csak odamész egy terminálhoz és megveszed ami kell, semmi gyűjtögetés, semmit nem lehet eladni. Az 1-ben RPG-hez szoktam és erős volt a stílusváltás. Karakterfejlesztésnél is sikerült a már-már zavaróan bonyolultból pofátlanul primitívet csinálni és ez sok dologra igaz.

 

Na igen, a sisak is egy érdekes dolog. Főleg, amikor ilyen-olyan bónuszokat ad és emiatt egy totálisan idiótán kinézőt kell felvenni,ami ráadásul a párbeszédeknél is ott virít. A 3-ban engem leginkább az idegesített, hogy a csapattagok pontjait már sehol nem tudtad elosztani (nem kísérgettek csak úgy itt-ott), csak ha egy konkrét küldetésre magaddal vitted őket. Nyilván nincs jelentősége, mert ha épp nem használsz vkit, akkor mindegy, de én mégis szerettem mindig "karbantartani" a csapatot.

A fegyver- és páncélmodok, ill. a kereskedelem elhiszem, hogy sokakat untattak, de ne tekintsük már őket feleslegesnek egy ilyen játékban. Nem volt muszáj annyit szöszmötölni vele, de aki akart, az megtehette. Szerintem annyira lebutították, hogy már az ment a játék rovására. Javítani kellett volna rajta, ahogyan a cuccaid módosításait a 3-ra egész jól összerakták. Na meg a fegyverek adatait is. Lehet félreérthetően fogalmaztam, de nekem a 2-ben az volt bicskanyitogató, hogy semmilyen érdemi infót (sebzés, pontosság, kapacitás stb.) nem kaptál a fegyverekről. Ez egy faék egyszerűségű FPS-ben belefér, de a ME-nél többet vártam volna.

"Lőszer" (hőbetét) vagy túlmelegedés, mindkettő idegesítő vmilyen szinten, én csak a váltást nem értettem. Lecseréltek egy mechanikát egy szerintem semmivel se jobbra (nem jobb, csak más). Nem tragédia, csak feleslegesnek tűnik. :) Amúgy az 1-ben nekem nem rémlik túlmelegedési bug. Volt egy olyan tech képesség, amivel az ellenfél is meg tudott szopatni, mert egyetlen lövéstől rögtön túlhevült a fegyvered és csak később hűlt vissza. Én is szenvedtem vele párszor, de az tudtommal nem bug.

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Pb, játssz egyet a Witcher-játékokkal, aztán rájössz, hogy a Mass Effectben nincs se szabadság, se döntés, se változatosság, se semmi, amitől az baromi jó RPG lenne. Legfeljebb gyengus illúziója annak. Amivel nem is lenne baj, mert tulajdonképpen a CD Projekt RED is csak illúziót szövöget, csak a szint. Még a többi részhez képest fapados The Witcher is sokkal átfogóbban, sokkal meggyőzőbben tartja fenn az illúziót, mint bármilyen Bioware-játék, a Wild Hunt meg... Nos, amióta az megjelent, az RPG kifejezés új értelmet nyert. A Bioware meg nagyjából a Knights of the Old Republic óta ugyanazokból a sablonokból építi fel az illúzióját.

És nem vált, nem fejlődik, nem próbál újítani igazán. A Mass Effectnél nem zavar a dolog, mert imádom a világot, a szereplőket, együgyűsége és kiszámíthatósága ellenére tetszik a sztori, de például a Dragon Age-szériát már pont azért nem kedvelem, mert ott számomra semmi sincs, ami elfedi a Bioware-betegséget.

 

  Idézet
Nagyon jó példa erre a minijátékok. Egy RPG-ben ezek több szempontból is jól funkcionálnak, de az 1-ben (pár egyedi kivételt leszámítva) mindig ugyanaz a típus volt és sok is volt belőle, ami így idegesítő volt. A 2-re nem hagyták az egészet a francba, hanem megcsinálták, hogy legyen kétféle és mindegyik olyan jellegű, ami viszonylag közelíti is a realitást és kötődik a konkrét feladathoz.

Helló, az ME1-ben is kettő volt! A kettő unalmas böszmeséget leváltották két másik unalmas böszmeségre. Ez távolról sem javulás, igaz, nem is visszalépés. Tudod mi a változatosság? Amikor 5-10 különböző minijáték van, nem 2 dedós. Mert ugye mind a két változat ugyanarra az egy dedós metódusra épül: párosítsd össze az egybetartozókat. Ötéves koromban sem jelentett volna kihívást. Ez aztán valóban fejlődés... Az ME1-ben sem volt jobb, de legalább ott jó kis reflexjáték volt az egyik, a másik meg... Az szintén dedós volt. Ez is egy olyan dolog, ami rohadtul nem megy a Bioware-nek. Szívet melengető gondolat volt, hogy nem erőltette tovább. Nincs szükség dedós szintű minijátékokra. A KotOR-ban a pazac, na, az jó volt. Bár az meg csak egy volt. Ja nem, kettő, mert néha lehetett az űrhajón lövöldözni.

De nézzünk például a Witcher-trilógiát, az megmutatja, hogyan fest a kihívást biztosító, élvezetes, változatos mini-game felállás.

- The Witcher: románc kártyák gyűjtögetése, kockapóker, ökölharc, ivójáték.

- The Witcher 2 - Assassins of Kings: a továbbfejlesztett kockapóker és ökölharc kiegészült a szkanderezéssel.

- The Witcher 3 - Wild Hunt: az ökölharc mellé betársult a lóverseny és a gwent kártyajáték.

Itt is csak 3-4-gyel operálnak, de azok változatosságukban és kihívásban úgy eltérnek egymástól, hogy ihaj, ráadásul egyik-másik, például a kockapóker és a gwent önmagukban olyan játékok, amikkel órákig elszórakozhatsz (sőt, a valóságban is játszható). Ezek minijátékok. Amit az ME1-2 produkál, az legfeljebb egy horkantásra elég. Se kihívás, se semmi, csak unalom, dedó és kényszerű ismétlődés.

 

  Idézet
De pl. nem tetszett az a hozzáállás, hogy ha unalmas a liftezés vagy a hajóból ki-beszállás, akkor kuka és legyen helyette töltőképernyő.

Ha valami nem működik és nem tudják jobbra megcsinálni, akkor márpedig kukázzák a francba. Bár mint írtam, pont az űrhajóból kiszállás és a liftezés nem tartozik ide számomra sem. Jó, a hajóból kiszállást, pontosabban a beszállást azért elb*szták azzal a végeláthatatlan és értelmetlen fertőtlenítő eljárással, de elég lett volna csak azt kivenni. A liftezéseknél meg igazán rászólhattak volna a nyafogókra, hogy van gyorsutazás a Fellegvárban.

 

  Idézet
A fegyver- és páncélmodok, ill. a kereskedelem elhiszem, hogy sokakat untattak, de ne tekintsük már őket feleslegesnek egy ilyen játékban.

Pedig az ME1-ben tálalt formában az volt. Gyorsan feleslegessé válnak, mert a karaktered a 10-15. szintél alapból többet tud, mint bármilyen fejlesztés. Eleve, ha biotikussal mész, a fegyverek elég hamar majdnem szükségtelenné válnak, de ha tech-kel vagy, ott is egy idő után kiütközik, hogy a képességeid mellett a fegyvereket már csak elvétve használod.

Ezeknek akkor lenne értelme, ha a játék végégi olyan pluszt adnának, amit nem vált ki Shep egyik képessége sem, plusz nem válik idegesítővé és/vagy unalmassá a rakodásuk. És ha nem kényszerítenének rá erővel arra, hogy kereskedjek velük, mert egy idő után teli lett a tatyónk és lépni sem lehet emiatt - de legalábbis böszöm nagy betűkkel kiteszik a képernyő közepére, hogy teli a tatyó. Plusz, a folytonos eladogatás nem tenné fölöslegessé a pénzt, mert a játék felénél Shepard már olyan gazdag, hogy előre kifizethetné Han Solót.

Persze, egy rossz szavam se lenne, ha az ME2-be került volna be az ME3 megoldása, az jó volt, de őszintén szólva, az ME2 idején én csak örültem, hogy a lootolást kivették. Aki lootolni akar, az játsszon Borderlandsot. :):evil: (Amúgy ajánlom, baromi jó játék, bár másról sem szól, mint a lootolásról.)

 

  Idézet
Amúgy az 1-ben nekem nem rémlik túlmelegedési bug. Volt egy olyan tech képesség, amivel az ellenfél is meg tudott szopatni, mert egyetlen lövéstől rögtön túlhevült a fegyvered és csak később hűlt vissza. Én is szenvedtem vele párszor, de az tudtommal nem bug.

Igen, volt egy olyan képesség is, meg egy bug is. Amikor csak huskok ellen harcolsz, nem igazán kapsz be tech támadást.

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Nyilván minden viszonyítás kérdése. A ME messze van a Witcher-től (és más címektől is) RPG-tekintetben, de ez most nem is annyira releváns. Ettől még a ME2 ugyanúgy nagyon távol lesz e téren az 1-től, de bizonyos területeken még a 3-tól is. Ez nem feltétlenül baj, csak nekem hiányoztak RPG-elemek a 2-ből, még úgy is, hogy még az se közelítette pár másik játék összetettségét ilyen szempontból.

 

Az 1-ben melyik minijátékra gondolsz? Volt amelyiknél be kellett jutni középre a forgó piros cuccokat elkerülve, ez volt az esetek 99%-ában. Ezen kívül volt egy, ahol a 4 irányt használva lehetett egyre beljebb jutni egy körben és meg kellett jegyezni, hogy melyik szinten mit választottál, mert hibánál újra kellett kezdeni. Ebből volt talán 3-4 összesen. Meg egyszer kellett ilyen tornyokat rendezgetni a reaktormagban. Nekem most ezek ugranak be, de utóbbiakból elenyészően kevés van, pláne az elsőhöz mérten. Vagy a kvazáros szerencsejátékra gondolsz? Mert az totál opcionális. Nem azt mondom, hogy a 2 az aztán az etalon a játékvilágban, de sokkal kreatívabb és jobb, mint az 1-ben, ill. annál a semminél is, ami a 3-ban van. :)

 

Miért lett volna kötelező fejlesztgetni a fegyvereket vagy hasonlók? Ha untad, akkor nem foglalkoztál vele és annyi. Kereskedni se volt kötelező. Az batyu is elég nehezen telt be, ha nem vetted fel a cuccokat, mert ugyan elég sokat kaptál "potyára" komolyabb ellenfelek öléséért, de azokat omni-gel-lé lehetett konvertálni és akkor nem foglalták a helyet. :) És így garantáltan nem gazdagszol meg a játék közepére. :D Szerencsére nekem ehhez a túlmelegedős bug-hoz nem volt szerencsém, legalábbis nem rémlik.

 

Nem tudom, én nem úgy emlékszem, hogy a ME1 mellékküldetései mind ugyanarról szóltak volna. A helyszínek (pl. épületből volt 3-4 típus és az ismétlődött) és az odautazás sablonosak voltak, de maguk a küldetések többnyire másról szóltak. Nyilván a körítés kliséssége rombolta az egész megítélését.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

Románcoknál én is sokszor elhatároztam, hogy 1-1 karakterrel végigzongorázom a palettát, de aztán vhogy mégis mindig leragadtam vkinél. :D Csak nem vitt rá a lélek, hogy kihajítsam a delikvenst.

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Nálam a sorrend Mass Effect 3 > Mass Effect 2 > Mass Effect

 

Az első rész játékmenete még sok helyen nehézkes. Látszik, hogy nincs még kiforrva. A második rész már a játékmenet szintjén baromi jó és szépen kiszélesiti a világot csak elfelejtettek neki sztorit írni. Najó ez erős túlzás, csak a főszál szinte alig halad valamit. Olyan mint egy baromi jó kiegészítő lemez. A hármas már minden téren ott van a szeren. Egyben nézve nálam egyelőre a legjobb játék-trilógia. Bár az első nekem jócskán elmarad a hármastól attól még az is 10/10-et ér.

Hozzászólás ideje:

Witcher 3

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:

Hát még jó hogy. :lol: Nem tudom, hová gurult a CD Projekt RED gyógyszere, amikor ezt a szakaszt kiötlötték, de hála a magasságosnak, jóóóóó messzire gurult. :)

Hozzászólás ideje:

Egyrészt volt már, hiszen ez a júniusi E3-on bemutatott trailer és én magam linkeltem, csak éppen nem itt, hanem oda, ahová minden Star Wars videojátékról szóló anyagot linkelni szoktunk: a saját topicjába. Úgyhogy ezt most nem mozgatom át, hanem itt hagyom okulásképpen, mert nem ez az első eset. Szóval használjátok a Star Wars saját videojáték topicját, azért lett létrehozva másfél évvel ezelőtt a kánonos, és laza tíz évvel ezelőtt a másik, immár a Legends részlegben lévő topic. Szóval ideje lenne észrevenni mindkettő létezését. ;)

Hozzászólás ideje:
  2015. 10. 06. - 18:49, Dzséjt írta:

Egyrészt volt már, hiszen ez a júniusi E3-on bemutatott trailer és én magam linkeltem, csak éppen nem itt, hanem oda, ahová minden Star Wars videojátékról szóló anyagot linkelni szoktunk: a saját topicjába. Úgyhogy ezt most nem mozgatom át, hanem itt hagyom okulásképpen, mert nem ez az első eset. Szóval használjátok a Star Wars saját videojáték topicját, azért lett létrehozva másfél évvel ezelőtt a kánonos, és laza tíz évvel ezelőtt a másik, immár a Legends részlegben lévő topic. Szóval ideje lenne észrevenni mindkettő létezését. ;)

 

Bocs, Főnök! ;)

Hozzászólás ideje:

Mikor már azt hinnénk, hogy kihevertük a Vadakat...

http://www.youtube.com/watch?v=ffdxS9R6NTE

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

Hozzászólás ideje:
  2015. 10. 07. - 21:20, Darth Riddick írta:

Star Wars Battlefront beta előtöltés megkezdve! :D Yeah! :rock: :rock: :rock:

És ennek a postnak hol lenne a helye? Na hol? Miről is írtam három poszttal ezelőtt? :roll:

Hozzászólás ideje:

Szolid sztárparádé a Star Citizenben. Gary Oldman, Gillian Anderson, Mark Hamill, Andy Serkis és John Rhys-Davies nem csak a hangjukat, de az arcukat is adták a játék egyszemélyes kampányának átvezetőihez.

http://www.youtube.com/watch?v=8EC4WHPxnrk

Megjegyzem, Chris Roberts ezzel a játékkal alaposan visszanyúl a Wing Commanderhez (amit ugye szintén ő jegyez), és nem csak játékmenetben, hanem a szereplők terén is, hiszen Mark Hamill és John Rhys-Davies azokban is benne voltak - ráadásul ott szó szerint adták az arcukat és hangjukat, hiszen a Wing Commander III: Heart of the Tigerben élőszereplős felvételek voltak az átvezetők.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Star Citizen pontosan milyen műfajú játék lesz meg mi a lényege a játéknak? Mert ilyen űr-szimulátornak indult vagy minek aztán ahogy nézem van már fps része is. Mindenesetre szép nézz ki.

Szerkesztve: - Fulcrum

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.