Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
7 perccel korábban, Donát írta:

Leclerc személyében pedig idén klasszis születik, egyre inkább biztos vagyok benne.

Egyetértek. Micsoda kört ment szombaton, te jó ég! :yes: Sajnálom, maximálisan megérdekelte volna a győzelmet, csakhát a technika közbeszólt. Hami meg lassan szerencsésebb lesz, mint én a jóslásokkal. :D

Szerkesztve: - Bence1997
Hozzászólás ideje:

Csak a szokásos, ugyanaz, ami tavaly is. Ha van egy pálya, ahol a Ferrari lenne előnyben, akkor minden létező faktor összeáll "ellenük". Tavaly legtöbbször az eső jött közbe. Ma meg a technikai meghibásodás és egyéni vezetői hiba. És a legszebb az egészben, hogy Hamilton győzelméhez kellett Vettel hibája, Bottas fos taktikája és Leclerc műszaki hibája. Mind összejött. Mindezt úgy, hogy Hamilton is össze-vissza autózott, (az ő szintjén mérve) rengeteg hibával. 

 

Vettel meg jó lenne, ha végre már rendbe tenné magát fejben, mert iszonyatosan sok pontot bukik azon, hogy türelmetlen és túltolja. Ma remekül rajtolt, aztán visszaesett, de ha türelmes, akkor akár nyerhetett is volna. Nyilván a franc se számított arra, hogy ennyi katyvasz fog történni, de már megtanulhatta volna a német, hogy nem 1-1 kanyarban kell megnyerni a VB-t. Tavaly is volt, amikor kockáztatott, bukott vele, aztán mondjuk Bottas kiesett, amivel az ölébe is pottyanhatott volna a siker, de az Hamiltoné lett. Ma ugyanez történt.

Nyilván ehhez az is hozzátartozik, hogy Vettel úgy érzi, többet is kell kockáztatni, mert ha nem ragad meg egy lehetőséget, akkor az elmúlt évek tendenciái alapján később számíthat az újabb esélyre, mint a Merci elsőszámú pilótája. Ettől függetlenül érettebben kellene versenyeznie.

Bár az meggyőződésem, hogy egyéni pech kérdése is, hogy egy-egy nagy hiba mihez vezet. Tavaly pl. Németországban az időmérőn Hamilton hibázott nagyot, ami nem volt kisebb hiba, mint Vettelé a futamon. Mégis a német bukott vele sokkal többet. Ma is legalább annyit hibázott az angol (elfékezések, pályaelhagyás), mint Seb, mégis utóbbi alatt pördült meg az autó, esett le a szárny és kellett +1 kerékcsere. Ettől még persze Vettel kúrta el, csak valahogy neki mindig megvan az a "szerencséje", hogy az ő hibáinak hatványozottan nagyobb a böjtje.

 

Leclerc-kel meg az lesz a fasza, hogy tuti ki fog alakulni egy nagy csata Vettellel, ami a Merci malmára hajtja a vizet. Ott Bottas úgyis vagy visszaesik, vagy be lesz csicskítva, ahogy eddig mindig. A két ferraris meg majd szívja egymás vérét, hogy ha esetleg idén lenne is egy olyan autójuk, amivel esélyük lenne címet nyerni, akkor meg ezen a tényezőn bukjanak el.

Hozzászólás ideje:

Rosberg miért mondott fel a világbajnoki cíem után? Vagy ne kérdezzem? :D 

 

Vettel k*rva gyenge! A tavalyi évben is már vertem a fejem a falba. Egy háromszroros világbajnok ne csináljon már ilyen hibákat. Schumacher forog a sírjában, pedig a fószer még nem is halt meg. Nem tudom mi lesz itt, de majd ebből a topikból értesülök. :D

Hozzászólás ideje:
6 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Ami megint felveti azt a kérdést, hogy ha mindenki azonos képességű autóval versenyezne akkor mennyi Leclerc lenne? 

Nem sok. Leclerc az elmúlt évek legnagyobb tehetsége. Simán nyerte Forma-3 meg a Forma-2-t utóbbit ráadásul rögtön az újonc évében amit nem sokan mondhatnak el. 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Rosberg azért mondott nemet 2016 utánra, mert a családjával akart lenni. Sokan gyávának tartják őt, én nem, kedveltem a krapekot. Igaz, volt 1-2 húzása, de kérdem én: hány világbajnok játszott tisztán?

 

Vettellel valóban vannak gondok. Remélem végre összeszedi magát, de szerintem idén még nehezebb a dolga, mert kapott maga mellé egy nagyon gyors ifjoncot, aki az F1 új csillaga lehet hamarosan. :)

Szerkesztve: - Bence1997
Hozzászólás ideje:
4 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Ami megint felveti azt a kérdést, hogy ha mindenki azonos képességű autóval versenyezne akkor mennyi Leclerc lenne? 

Nem sok. Gasly kapott egy tök jó Red Bullt például, és hátul egerészett most is, meg se közelítette Verstappent és ugyanez áll az első futamára is. A tehetség utat tör magának, és megmutatkozik akármelyik kocsiban ül is az illető. A pilótáknak (általában, kevés kivétellel) ugyanúgy meg kell mászniuk a szamárlétrát, mint bármelyik másik foglalkozásban. Anno, mikor Alonso a Minardiban szerepelt (tök utolsó csapat volt 2001-ben) szinte mindig a csapattársa előtt végzett és elcsípett egy 10. helyett. Egyetlen pontot sem szerzett, mégis látszott rajta, hogy mekkora tehetség. Le is szerződtette a Renault, és 2003-ban már ő volt az egyik pilótájuk. Leclerc tavaly 39 pontot szerzett, míg csapattársa 9-et a Sauberben. 1x 6. lett és többször is 7. Számtalan alkalommal jutott be a Q3-ba (legjobb 10 az időmérőn) bizonyítva a rátermettségét. Ha valaki tehetséges, nincs szüksége egy Ferrarira vagy Mercedesre, hogy megmutassa azt, úgyhogy aki középcsapatoknál vagy lentebb tengődik évek óta, az jó eséllyel oda is való max. Van egy-két kivétel (rossz karrier döntések mint pl. Alonsonál) , de az esetek 95%-ban nem bujkálnak fel nem fedezett tehetségek gyenge vagy gyengébb csapatoknál...

Hozzászólás ideje:
1 perccel korábban, Bence1997 írta:

Rosberg azért mondott nemet 2016 utánra, mert a családjával akart lenni.

:D 

 

Ez is egy magyarázat. Szerintem tudta, hogy ezzel a címmel kb. elérte a maximumot. Főleg olyan csapatban ahol Hamilton a másik pilóta. 

Hozzászólás ideje:
2 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Rosberg miért mondott fel a világbajnoki cíem után? Vagy ne kérdezzem? :D

Mire gondolsz? :D

2 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Egy háromszroros világbajnok ne csináljon már ilyen hibákat.

Hát még, hogy valójában 4x-es. :P

3 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Schumacher forog a sírjában, pedig a fószer még nem is halt meg.

Szerintem ő elég büszke Vettelre. Amúgy sokat hibázik a német, főképp 1-2 éve. Ugyanakkor tegyük hozzá, hogy sokan vannak ezzel így, pláne ennyi év frusztráltság után. Hamilton se volt ám semmivel jobb bizonyos időszakaiban. Alonso meg legalább 2 VB címet bukott az egyéni hibái miatt. Egyébként Schumi is sokat hibázott.

Nem mindenkinek adatik meg az, hogy éveken keresztül egy kimagasló technikában üljön. Akinek megadatik, és megvan a kellő tehetsége hozzá. az ezen időszakokban halomra is nyeri magát. Lásd Schumi, Vettel vagy Hamilton. amikor viszont nem adatik meg, akkor bizony jönnek a hibák, amikor is mindenki meglepődik, hogy "jé, hát mégiscsak ember ez is".

Azt se felejtsük el azért, hogy anno Vettel hogy robbant be a F1-be. A legkomolyabb sikere az volt, amikor egy röhejesen gyenge Toro Rossoval zsebre tette az egész mezőnyt az esőben, de ezen kívül is voltak nagy pillanatai. Aztán később úgy lett 4x vb. a RB-lal, hogy abból 2x igencsak szoros csatát vívott Alonsoval, és klasszisszinten versenyzett, mindenféle szituban megállva a helyét.

Hozzászólás ideje:
1 perccel korábban, pb69 írta:

Mire gondolsz? :D

Arra, hogy még versenyezhetett volna. Olyan volt az egész, mint akinek az ölébe hullott a cím aztán a csúcson abbahagyta. Főleg mert papíron mindig Hamiltont tolták.

1 perccel korábban, pb69 írta:

Hát még, hogy valójában 4x-es. :P

Igaz, de így méginkább gázosak a hibái. :P  

1 perccel korábban, pb69 írta:

Szerintem ő elég büszke Vettelre. Amúgy sokat hibázik a német, főképp 1-2 éve. Ugyanakkor tegyük hozzá, hogy sokan vannak ezzel így, pláne ennyi év frusztráltság után. Hamilton se volt ám semmivel jobb bizonyos időszakaiban. Alonso meg legalább 2 VB címet bukott az egyéni hibái miatt. Egyébként Schumi is sokat hibázott.

Nem mindenkinek adatik meg az, hogy éveken keresztül egy kimagasló technikában üljön. Akinek megadatik, és megvan a kellő tehetsége hozzá. az ezen időszakokban halomra is nyeri magát. Lásd Schumi, Vettel vagy Hamilton. amikor viszont nem adatik meg, akkor bizony jönnek a hibák, amikor is mindenki meglepődik, hogy "jé, hát mégiscsak ember ez is".

Azt se felejtsük el azért, hogy anno Vettel hogy robbant be a F1-be. A legkomolyabb sikere az volt, amikor egy röhejesen gyenge Toro Rossoval zsebre tette az egész mezőnyt az esőben, de ezen kívül is voltak nagy pillanatai. Aztán később úgy lett 4x vb. a RB-lal, hogy abból 2x igencsak szoros csatát vívott Alonsoval, és klasszisszinten versenyzett, mindenféle szituban megállva a helyét.

Nem kell védeni szerintem. Mindenki hibázott, de Schumi pl. sokkal nagyobb formátumú versenyző volt. Az, hogy Vettel nyomás alatt nem bír teljesíteni gáz. De a Ferrarinál ez volt Alonsoval is. 

Hozzászólás ideje:
6 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Ez is egy magyarázat. Szerintem tudta, hogy ezzel a címmel kb. elérte a maximumot. Főleg olyan csapatban ahol Hamilton a másik pilóta. 

Ha jól tudom, akkor mindig is 1 vb címet akart magának. Legalább követte az apját. :D

 

2 perccel korábban, pb69 írta:

legkomolyabb sikere az volt, amikor egy röhejesen gyenge Toro Rossoval zsebre tette az egész mezőnyt az esőben,

Máig emlékszem arra a hétvégére. Már akkor kitűnt a srác, utána pedig csak még jobb lett. A 2010 -es évben igazából csak a szerencsén múlott, hogy Vettel vb lett, mert ha Alonso nem ragad be Petrov mellé, akkor valszeg a Ferrari 2007 után újra ünnepelhetett volna. A 2012 -es évben meg igen, úgy lehozni az utolsó 9 futamot, hogy megnyeri mindet és ezzel vb lett, hát igen, le a kalappal Vettel előtt. És akkor ugye egy 120% -os Alonso ellen menetelt. Most szerintem ha a pechessége elillanna, szerintem év végén vb bajnok lenne a német, de ehhez Leclerc -nek is lenne 1-2 szava. :)

Hozzászólás ideje:
1 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Arra, hogy még versenyezhetett volna. Olyan volt az egész, mint akinek az ölébe hullott a cím aztán a csúcson abbahagyta. Főleg mert papíron mindig Hamiltont tolták.

Rosberg F1 mércével mérve egy nagyjából átlagos pilóta volt, annál talán egy picivel tehetségesebb. Nyilvánvalóan tisztában volt vele, hogy ő még egy toronymagasan kiemelkedő autóban is csak sok tényező szerencsés együttállásával nyerhet címet. Ráadásul olyan típus lehet, aki a nagy siker után már csak abban találna motivációt, ha továbbra is az egyéni győzelemért mehetne. De volt realitásérzéke, és tudta, hogy Hamilton jobb nála, de ha az angol el is tűnne, akkor is olyat vinnének a Mercibe, aki jobb nála. Ezeket összevetve sokkal vonzóbb volt a család, a szabad élet, kevesebb stresszel.

3 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Mindenki hibázott, de Schumi pl. sokkal nagyobb formátumú versenyző volt. Az, hogy Vettel nyomás alatt nem bír teljesíteni gáz. De a Ferrarinál ez volt Alonsoval is.

És pont Alonso (vagy épp Hamilton) helyzete mutatja, hogy ez egy ilyen játék. Nincsenek istenek ebben a sportban sem, erős nyomás alatt mindenki gyakran megbicsaklik. Olyan formátumú versenyző, mint Schumi nagyon nem sok van, ezért is írtam korábban, hogy nálam a Ham-Alo-Vettel trió nem ér fel hozzá. De valahol nem fair valakit a valah élt egyik legnagyobbhoz mérni, majd ennek alapján "krva gyengének" titulálni. ;)

5 perccel korábban, Bence1997 írta:

A 2010 -es évben igazából csak a szerencsén múlott, hogy Vettel vb lett, mert ha Alonso nem ragad be Petrov mellé, akkor valszeg a Ferrari 2007 után újra ünnepelhetett volna.

Azért ez nemcsak szerencse kérdése. Nem volt megtiltva, hogy megelőzze Petrovot, csak éppen nem sikerült. Nyilván pech is volt, hogy beragadt mögé, bár ebben a csapatnak is jó nagy szerepe volt. De ugye Fernandonak is. Erre írtam azt, hogy ez a cím pl. többek között Alonso egyéni teljesítményén ment el.

Hozzászólás ideje:
1 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Szóval akkor egy átlagos pilóta is lehet VB bajnok egy jó autóval? Donát szerint nem, vagy mégis? Mi van? :hehe:

Természetesen. Lásd Rosberg, Button, Villeneuve stb.. Szerintem ezt Donát sem tagadta soha. ;) 

Hozzászólás ideje:
6 perccel korábban, pb69 írta:

Azért ez nemcsak szerencse kérdése. Nem volt megtiltva, hogy megelőzze Petrovot, csak éppen nem sikerült. Nyilván pech is volt, hogy beragadt mögé, bár ebben a csapatnak is jó nagy szerepe volt. De ugye Fernandonak is. Erre írtam azt, hogy ez a cím pl. többek között Alonso egyéni teljesítményén ment el.

Persze nem csak a szerencsén, de tkp. Petrov elintézte félig-meddig Vettelnek a 2010 -es első vb címét azzal, hogy Alonsot és a mögötte érkező Webbert - met ő is esélyes volt a vb címre - a lassú Renault -val feltartotta. Megelőzhették volna a lassabb Petrovot, de nem tudták. Tkp. a fél versenyt lefutották ők úgy, hogy Petrov mögött voltak. Ami méginkább Vettel malmára hajtotta szerintem a vizet, az az, hogy Alonso, Webber és Petrov keményen voltak kint, így igazából végigautózták majdnem az egész versenyt. Ami meg az egészt megkoronázza, amikor Alonsonak azt mondta a Ferrari, hogy használja a tehetségét Petrov megelőzésére kb. 10-15 körrel a leintés előtt. :lol:

Hozzászólás ideje:
12 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Fentebb pont azt írta, hogy a tehetség a lényeg és nem az autó. ;) 

Azt írtam, a tehetség utat tör magának. És ez igaz is! Javaslom megnézésre a 2006-os Bahreini futamot. Abban az évben az volt az első. Rosberg első futama is egyben. Elképesztő volt. A williamsben ült és olyan előzéseket mutatott be, olyan agilisen, amit utána én sokáig nem feledtem. Amiben vitatkoznék Pb-vel, hogy Rosberg "kicsivel" jobb, mint az átlag. Nem. Szerintem ő egy nagyon is jó pilóta volt, de nem egy kiemelkedően jó. Tehát Hamiltonnál, Alonsonál, gyengébb. Vettelnél is talán egy picivel, de ezt már nehéz összemérni. Pl. ha Rosberg ült volna a Red Bullban 2010-13-ban szerintem ő is behúzza legalább 3x. De ezek nagyon teoretikus okfejtések. Viszont az átlag F1 mezőnynél magasan jobb.

 

Visszatérve a tehetségre: Rosberg is utat tört magának anno, akárcsak Leclerc. Rögtön az első évében 2x is pontszerző lett (két 7. hely, és akkor csak az első 8 kapott pontot) és nem sokkal maradt el Webbertől (csapattárs). Aztán következő évben már verte Wurzot. Mondjuk nála mindig megvolt az a kettősség, hogy voltak nagyon jó futamai, néha viszont kimondottan bele tudott szürkülni a mezőnybe. De már az első futamán látszott, hogy mennyire agresszív, agilis tehetség.

 

12 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Fentebb pont azt írta, hogy a tehetség a lényeg és nem az autó. ;) 

Amúgy ahhoz, hogy győzelemre esélyes légy és VB legyél nyilván kell egy megfelelő autó. De ahhoz, hogy megmutasd a tehetséged, nem kell. Ezt írtam fentebb.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
22 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Fentebb pont azt írta, hogy a tehetség a lényeg és nem az autó. ;)

Az arányok a fontosak. Ha hasonló autóban ül két pilóta, akkor a mérleg nyelve a pilóták képességeiben kereshető. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy egy mostani Williams-szel Hamilton vagy Vettel megverné mondjuk Albont vagy Grosjeant egy Merciben. Van az a különbség az autók között, amit a pilóta értelemszerűen nem tud áthidalni. Amit Donát írt, az szerintem nem is erre vonatkozott. Hanem pl., amikor anno az újonc Schumit beültették az amúgy nem kispályás Patrese autójába és rávert több, mint egy másodpercet, totál ugyanabban a kocsiban. :)

22 perccel korábban, Bence1997 írta:

Petrov elintézte félig-meddig Vettelnek a 2010 -es első vb címét azzal, hogy Alonsot és a mögötte érkező Webbert - met ő is esélyes volt a vb címre - a lassú Renault -val feltartotta. Megelőzhették volna a lassabb Petrovot, de nem tudták. Tkp. a fél versenyt lefutották ők úgy, hogy Petrov mögött voltak.

Oké, csak ez eléggé félreérhető fogalmazás. Olyan, mintha azt mondanám, hogy a szerencsén múlott Vettelnek a mai futam, miközben ő hibázott. Persze, a szerencse is mindig ott van a pakliban, de nem mindig az a fő szempont. Ráadásul Vettel is megdolgozott rendesen a győzelemért azon a futamon, nem csak úgy az ölébe hullott. Ahogy igaz ez az egész szezonra. Ja, és azt is tegyük hozzá, hogy a RB taktikája is fontos szerepet játszott ezekben a beragadásokban, ugyanis Webberrel becsapdázták a többi csapatot, reagáltak az ausztrál bokszkiállására, amin sorra rajtavesztettek.

---------------------------------------------------------------------

Vettel frusztrációja egyébként leginkább abból fakad, hogy telnek-múlnak az évek, a Ferrari pedig nem tud igazán versenyképes technikát alá pakolni. Nyilván neki is nagy szerepe van abban mennyire sikeres a csapat, de egy pilóta valahol mindig reménykedik abban, hogy kap egy olyan autót, mait élmény vezetni és gyorsabb a többinél, jönnek vele a győzelmek.

Ez a Ferrarinál évekig nem volt meg, ami még elment, mert számíthatott rá, amikor odaigazolt. Ugyanakkor látványosan nem volt meg az előrelépés. Nagyon lassú léptekkel közelítettek a Merci felé, a szezon közbeni fejlesztési versenyt pedig rendre elbukták. Tendencia volt, már évekkel Vettel előtt is, hogy a szezonok végére nemhogy nem lép előre az olasz csapat, de még az üldözőik is utolérik őket.

Vettelnek meg ment az ideje, és pontosan tudta, hogy neki itt csak akkor van esélye, ha folyamatosan a határon autózik és mindent kihoz a lehetőségekből. Ehhez sok hiba társult. De hiába látod az idény elején, hogy na most végre van egy riválishoz hasonlóan erős autód,ha tudod, hogy a szezon közben jó eséllyel úgyis le fogsz maradni, így kénytelen vagy agy előnyt kiépíteni. Ez egy folyamatos extra nyomás, amivel nehéz megbirkózni. A legtöbbeknek ebbe beletörik a bicskája.

Ráadásul Seb tudta, hogy jobb csapatba viszont nem tud igazolni, max. a Ferrarival lehet esélye címeket nyerni. Viszont sietnie kell, mert az idő nem neki dolgozik, késő lehet. És ma már látjuk, hogy könnyen lehet, hogy valóban késő lett, mert kapott maga mellé egy Leclerc-et, aki kiemelkedő tehetség. És bizony simán benne van a pakliban, hogy a monacoi felveszi vele a versenyt, legalább egy szintre kerül vele, de akár már elé is kerül. Akkor pedig keresztet vethet a további címekre.

És ugye itt jön megint a képbe az, hogy Hamilton ilyen szempontból sokkal könnyebb helyzetben van. Neki pályafutása során egyedül Alonso volt olyan csapattárs, aki egy szinten lehetett vele. Kovalainen, Button, Rosberg vagy Bottas nem a szűk elit tagja az adott mezőnyt nézve. Hiába volt Button vb, tudjuk milyen körülmények között szerezte a címet. Rosberg meg pont Ham mellett lett győztes.

Félreértés ne essék, semmiképp nem akarom lebecsülni egyikőjüket se, de nem toppilóták, ez szerintem nem is lehet vitás. Rosberg vagy Button talán egy Ricciardo, Webber, Massa vagy Hülkenberg szintjén lehet, annál nem feljebb. Tehetséges és jó pilóta, de nem a legfelső szint.

Vettel most kapott maga mellé egy Leclerc-et, ami annak felel meg, mintha Hamilton mellé odavitték volna Verstappent. Nagyon kíváncsi lennék mit kezdene vele az angol. De neki ilyen kihívásokkal nem kell és nem is kellett szembenéznie soha. Ez persze nem az ő hibája, nem tehet róla, csak azért erősen árnyalja azt a képet, amikor összehasonlítjuk a kortársaival. Nem kisebbíti az érdemeit, csak elgondolkodtató. Ez annak kapcsán jutott most eszembe, hogy anno őt méregettük X-hez, Y-hoz.

Szerkesztve: - pb69
Hozzászólás ideje:
4 perccel korábban, pb69 írta:

Vettel frusztrációja egyébként leginkább abból fakad, hogy telnek-múlnak az évek, a Ferrari pedig nem tud igazán versenyképes technikát alá pakolni. Nyilván neki is nagy szerepe van abban mennyire sikeres a csapat, de egy pilóta valahol mindig reménykedik abban, hogy kap egy olyan autót, mait élmény vezetni és gyorsabb a többinél, jönnek vele a győzelmek.

Igen. És érdemes összevetni Alonsoval. Dettó ugyanez volt a Ferrarinál.

 

4 perccel korábban, pb69 írta:

És ugye itt jön megint a képbe az, hogy Hamilton ilyen szempontból sokkal könnyebb helyzetben van. Neki pályafutása során egyedül Alonso volt olyan csapattárs, aki egy szinten lehetett vele. Kovalainen, Button, Rosberg vagy Bottas nem a szűk elit tagja az adott mezőnyt nézve. Hiába volt Button vb, tudjuk milyen körülmények között szerezte a címet. Rosberg meg pont Ham mellett lett győztes.

Ezzel egyetértek...

 

5 perccel korábban, pb69 írta:

Félreértés ne essék, semmiképp nem akarom lebecsülni egyikőjüket se, de nem toppilóták, ez szerintem nem is lehet vitás. Rosberg vagy Button talán egy Ricciardo, Webber, Massa vagy Hülkenberg szintjén lehet, annál nem feljebb. Tehetséges és jó pilóta, de nem a legfelső szint.

... ezzel nem. Webbert, Hülkenberget nem keverném ide. Nálam Rosberg, Button > Massa > Hülkenberg, Webber.  Ricciardo fogós, mert alatta meg azért a technika túl sokszor adta meg magát ahhoz, hogy reális képet alkosson az ember. Amikor berobbant Vettel mellett 2014-ben azért az hatalmasat szólt. Ott lett világos nálam, hogy 4x VB ide vagy oda, Vettel azért nem a szó szerint vett ELIT pilóta (Senna, Schumacher, stb. de én ide raknám Hamiltont is, bár ebbe nem értünk egyet, tudom jól).

 

5 perccel korábban, pb69 írta:

Vettel most kapott maga mellé egy Leclerc-et, ami annak felel meg, mintha Hamilton mellé odavitték volna Verstappent. Nagyon kíváncsi lennék mit kezdene vele az angol. De neki ilyen kihívásokkal nem kell és nem is kellett szembenéznie soha. Ez persze nem az ő hibája, nem tehet róla, csak azért erősen árnyalja azt a képet, amikor összehasonlítjuk a kortársaival. Nem kisebbíti az érdemeit, csak elgondolkodtató. Ez annak kapcsán jutott most eszembe, hogy anno őt méregettük X-hez, Y-hoz.

Igen, viszont rögtön az első évében felvette a kesztyűt Alonsoval, ami hatalmas tett. Kb. mint amikor Schumi verte Patrese-t. Azóta azért nem lett rosszabb az angol, sőt. Viszont mentálisan tuti, hogy megviselné őt is, ha egy egyenrangú pilóta kerülne mellé, emlékszünk anno milyen nyavalygás ment Rosberggel. Nem csoda, hogy Rosberg azt mondta, hogy neki ebből elege van - rosszabb kocsiba nem akart ülni, olyan munkahelyre meg nem akart bejárni dolgozni, ahol folyamatosan fasírtban van a közvetlen kollégával.

Hozzászólás ideje:
10 perccel korábban, Donát írta:

Webbert, Hülkenberget nem keverném ide. Nálam Rosberg, Button > Massa > Hülkenberg, Webber.  Ricciardo fogós, mert alatta meg azért a technika túl sokszor adta meg magát ahhoz, hogy reális képet alkosson az ember. Amikor berobbant Vettel mellett 2014-ben azért az hatalmasat szólt.

Nem tudom, de én sose láttam akkora figurának Rosberget vagy Buttont. Voltak nagy durranásaik, de legtöbbször a tucatpilóták szintjén mozogtak. Nem akarok trollkodni, de Pereznek vagy Bottas-nak, de még Maldonadonak is voltak kiugró eredményeik, futamaik. Na jó, a venezuelai már tényleg trollkodás kategória lenne. :D Vagy vegyük korábbról Kimit, Montoya-t, Kubicát. És akkor ugye ott van a Ricciardo, Massa, Webber sor.

És pont ez a "bajom" Rosberggel vagy Buttonnal. Hogy szerintem simán lehet sorolni a hasonló neveket, akiket nehéz egyértelműen mögéjük tenni. Ha azt mondanám valakinek, hogy felejtsük el Vettelt, Hamiltont, Alonsot, és sorolja a tehetséges pilótákat, akkor Rosberg vagy Button csak nevek lennének a sorban, nem hiszem, hogy bármiben is kiemelkednének. Annyi a különbség, hogy ők világbajnokok, ami persze nagy különbség, de messze kiemelkedő technikával, 1-1 kivételes és furcsa szezonban nyerték a címet. Kb. ,mint Hill vagy Villeneuve.

18 perccel korábban, Donát írta:

Igen, viszont rögtön az első évében felvette a kesztyűt Alonsoval, ami hatalmas tett.

Elismerem, hogy hatalmas tett. Viszont ezen kívül nem kellett a saját szintjén mérve versenyképes csapattárssal felvennie a kesztyűt, ami azért elég komoly előny. Főleg mentálisan. És azért ott kapott támogatást rendesen a csapattól.

19 perccel korábban, Donát írta:

Viszont mentálisan tuti, hogy megviselné őt is, ha egy egyenrangú pilóta kerülne mellé, emlékszünk anno milyen nyavalygás ment Rosberggel.

Hát meg nemcsak nyavalygás ment, hanem Rosberg egyszer el is csípte. Ahogyan Button is. És Alonsoval szemben tudom, hogy úgy könyveled el, hogy egyértelműen legyőzte őt, de én inkább mondanám azt döntetlennek, miután egy teljes szezonon át végül ugyanannyi pontot szereztek. Nincs baj Buttonnal vagy Rosberggel, csak messze nem tartoznak a szűk elitbe. Az pedig beszédes, hogy Hamilton 1-1 szezonban nem bírt velük. Ezért hatalmas kérdés, hogy mit kezdene egy Verstappen vagy Leclerc szintű tehetséggel maga mellett.

Hozzászólás ideje:

Én azért megvédeném Vettelt (rövid leszek, mert telefonról pötyögök, ezért lehet nem is reagálok mindenre), most tényleg csúnyán eltolta és az utóbbi években is voltak nagy hibái, de sokan mintha elfeljtenék néhány éve milyen szinten mozgott. Kimit is teljesen más megítélni mondjuk az elmúlt négy-öt év alapján, mint mondjuk a 2003-2008 közötti korszak szerint (amikor top 3 pilóta volt). Vettel egyébként nem 2008-ban tette oda magát először, hanem már 2006-ban Monzában nyerte tesztpilotaként 19 évesen a szabadedzésket és már ott Schumacherhez kezdték hasonlítani. Schumacher is a visszatérése után csak árnyéka volt régi önmagának, hasonlóan Kimi második Ferraris korszakához. Vettel itt még nem tart, nincs így kiégve, de a jelenlegi gyengesége miatt nem kell elfeledni a korábbi érdemeit, azt a négy címet neki is keményen meg kellett nyernie és közte és Webber között soha nem volt olyan kicsi a differencia, mint Rosberg és Hamilton között (Webber szerintem önmagában nem sokkal rosszabb Rosbergnél). Hamiltonnak is voltak rosszabb időszakai, Vettel is ilyenen megy most át, kérdés, hogy ki tud e mászni belőle, ahogy Hamilton. Amúgy én is elismerem Leclerc tehetségét, abszolút ott van benne a potenciál, hogy nagy bajnokká váljon, de engem az eddigiek alapján annyira még nem győzött meg, hogy Vettel elé tegyem. Az is elhangzott itt, hogy Ricciardo egyszer megverte, ezt már több helyen is olvastam, csak azt nem szokták hozzátenni ehhez, ami azért zárójelbe tenné azt, hogy egy szezon mennyire lehet mérvadó, hogy az azt követő idényben meg Kvyat megverte Ricciardot, na bumm most akkor egy szezon alapján mennyire lehet ítélni (gondolom azt senki nem gondolja, hogy Kvyat top pilóta lenne). Én még azt is megkockáztatom, hogy a prime Vettel (2009-2013) jobb volt, mint ez a mostani Hamilton, jobban megvolt benne az a gyilkos ösztön, amit Hamilton is birtokolt egy időben, de mióta belekényelmesedett ebbe az előnybe az utóbbi években mintha kiveszne belőle. Volt 2013-ban Vetteknek az a manővere Webberrel szemben, amiért én akkor nem szerettem Vettelt, most mégis azt mondom az volt ahol, ahogy Sir Jackie Stewart mondaná elválik, hogy ki a pilóta és ki a versenyző, ezt a mai Vettelböl sajnos nem nézem ki. Mindezt úgy írom, hogy én Hamiltonnak szurkolok.

Még arra reagálnék, hogy azt a 2008as Toro Rossos győzelmet szerintem alulértékelik, ahhoz fogható szenzáció csak nagyon kevés volt, talán csak pont Maldonado barcelonai győzelme. Lehet őt kutyázni, én készséggel elidmerem, hogy egy agyatlan őstulok volt az az ember, de mégis egy gyenge autóval pole és futamgyözelm, a hazai pályán menő Alonso előtt. Erről Hülkenberg még álmodni sem merne, úgy hogy ő tartja a legtöbb futam/dobogo nékül rekordot, szerintem ő egy abszolút közepes pilota, Webber, Rosberg nálam bőven elötte vannak, ő kb. mondjuk Heidfeld szintjén van, bár ha szívemre teszem a kezem Heidfeld is messze jobb nála.

 

Fun fact, Heidfeldnek van egy Yoda nevű fia, ha még Norris is a mzönyben lesz 10-15év múlva, akkor Lando és Yoda mehetne egymás ellen, a jövő csillagainak háborújában.:P

Hozzászólás ideje:
3 órával ezelőtt, Wilde írta:

az utóbbi években is voltak nagy hibái

Ahogyan korábban is írtam, ez mindenkire igaz. Most ez nyilván Vettelnél feltűnőbb, illetve nála valahogy sokkal szigorúbban is veszik ezeket. Valószínűleg az az oka, hogy hamar jött neki a 4 VB cím, amiből 2 sima volt, így ott sokan megutálták. Azóta csak arra várnak, hogy na mikor lehet bebizonyítani, hogy igazából csak egy nímand, akinek rakéta volt a feneke alatt, így minden hibájára ugranak. Egy Hamilton meg sokáig "beragadt" 1 címnél, amikor kb. senkit nem érdekelt, hogy tökön-paszulyon, meg a kollégáin átvágva futja a köröket, mert így is azt mondták, hogy kiváló pilóta.

Meg ugye Vettel volt az egyedüli, aki akár hónapokon át tudta tartani a Mercivel és Hamiltonnal a lépést, így nyilván, amikor jött pár hiba, akkor nagyon feltűnő volt, hogy leszakadt. Sokan Vettel egyéni hibáinak könyvelik el pl. tavaly is a Ferrari visszaesését, amiben nyilván neki is szerepe volt, de az autó egyre kevésbé volt versenyképes. És itt jön képbe az, hogy azok azért "kikényszerített" hibák voltak. Neki minden adódó alkalmat meg kellett/kellett volna ragadnia, míg Ham ráért kivárásra játszani. Pszichésen is sokkal magabiztosabb és nyugodtabb lehetett, mint a frusztrált Vettel.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

Vettel itt még nem tart, nincs így kiégve, de a jelenlegi gyengesége miatt nem kell elfeledni a korábbi érdemeit, azt a négy címet neki is keményen meg kellett nyernie

És ha már a mentális súlyoknál és kiélezett helyzeteknél tartunk, akkor kapcsolódnék is ehhez a gondolathoz. Vettelnek 4 címéből 2 az utolsó pillanatig kiélezett volt, és nem kismiska ellen küzdött, hanem egy Alonsoval szemben kellett állni a sarat. És képes volt mindkét alkalommal győzni, pedig volt rajta teher rendesen. Megnéztem volna, hogy azon a brazil futamon ki hogyan teljesített volna az első körben történt balesete után. Ezt is sokan elfelejtik, hogy Vettelnek is sokszor kellett ám hátulról előretörnie, nem tudom miért rögzült úgy sokakban, hogy csak az élről tud nyerni.

Alonso ezzel szemben ugye ezt a két szoros csatát elbukta, amiben neki is jó nagy szerepe volt. De Hamilton is beszedett egy fiaskót Rosberg ellen. A Ham-Alo párharcban pedig "szinkronúszva" bukták el a VB címet, végül lehozták egálra a szezont, de mindkettejüknek betette a kaput a pszichés feszültség. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy amikor para volt a helyzet, akkor ők se voltak ám annyira magabiztosak meg hibátlanok.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

Vettel is ilyenen megy most át, kérdés, hogy ki tud e mászni belőle, ahogy Hamilton.

Hát szerintem erre csak akkor van esélye, ha kap egy kiemelkedő autót. Ahogyan Hamilton is csak így tudott kimászni belőle. Vettelnél ez azért nagyon necces, mert ő már kapott maga mellé egy komoly riválist, míg mondjuk egy Hamilton vagy Alonso szabadon lubickolhattak. Így ha lenne is egy kimagasló Ferrari, Vettelnek már akkor se jutna ki a lehetőség, hogy nyomás nélkül versenyezzen. Hamilton meg pl. Rosberg után kapott egy Bottast, hogy fellélegezhessen. De hát hol vagyunk még attól, hogy a Ferrari kiemelkedő legyen...

Az, hogy Hamiltonnak (még ennek a már sokkal érettebb és nyugodtabb verziójának) is szüksége van a hatalmas fölényre és megnyugtató autóra ehhez a higgadtsághoz és jó teljesítméynhez, azt remekül példázza a tegnapi futam is. Most nem volt kimagasló a Merci, szenvedett is az angol rendesen. Sokat hibázott, végigpanaszkodta a futam felét, nyoma nem volt annak a kiegyensúlyozott Hamiltonnak. És erre azért sok példát láttunk már az elmúlt években.

Meggyőződésem, hogy ha Vettel az elmúlt években olyan megnyugtató és kényelmes pozícióban lett volna, mint Hamilton, akkor ő sem hibázott volna ennyit. Ahogyan anno a RB-ban is bizonyította ezt. Míg anno Hamilton pedig azt mutatta meg, hogy amikor küzdeni kell a mezőnyben, vagy kaparni az esélyesebb autóban ülő rivális ellen, akkor nála is ugyanúgy jönnek a hibák. Ez egy ilyen sport, ezeket a tényezőket fontos bekalkulálni.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.