Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

 

Hogy mi az Éter, honnan jött, miért képes arra, amire, az tényleg nincs megválaszolva, mint ahogy ezek a kérdések nincsenek megválaszolva a Tesseract és a Casket of Ancient Winters esetében sem (bár a honnan jöttre van válasz, arról a bolygóról való, ahol az elején harcoltak, majd ahol Loki eljátszotta a halálát, és ahol végül Malekith meghalt, a Svartalfheim; legalábbis Malekithék ott lelték meg). Ezek a sorozat-jelleg miatt nincsenek még megválaszolva. Valószínűleg a Guardians of the Galaxy-ban világosítanak majd fel, vagy az Avengers: Age of Ultronban. Bár inkább az előbbiben, mert a stáblista végén feltűnt Gyűjtő a Guardians of the Galaxy egyik gonosza lesz. A Tesseract és az Éter egyike a hat Infinity Stone-nak, amit Thanos keres (őt láttuk az Avengers stáblistájában, ő állt Loki és a Chitauri mögött), aki szintén fősz*rkeverőként lesz benne a Guardiansban.

A Sötét Tündérek azért vártak ennyit (több, mint ötezer évet), mert ahogy a film elején látható, az Étert Odin apja elvitte és elrejtette egy ismeretlen világon. Nem a Földön, ott csak egy térkapu volt, amin át Jane véletlen rátalált a rejtekhelyre. A bolygó holléte ismeretlen, pláne a Sötét Tündék előtt. Így kénytelenek voltak várni, míg az Éther gazdatestre lel, és ezáltal Malekith megérezhette a hollétét.

Loki egyértelműen megint az illúzióira támaszkodva átverte Thort, illetve a saját apját is. Vagy ő volt illúzió, amikor leszúrták, vagy a bot nem létezett valójában, amivel leszúrták. A filmben elég jól bizonyította, hogy nem csak önmagát képes reprodukálni (és pláne nem úgy, hogy az leleplezhető legyen), hanem képes másokat is más formába önteni, sérüléseket imitálni nekik, de akár egy egész szobát is átalakíthat, benne önmagát.

 

 

 

Szuper, köszönöm! Így már tisztább, hogy nem is kell mit keresnem... :)

 

De

 

 

Loki hogy ülhetett a Trónon, csak nem megölte az apját?

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Engem nagyon hidegen hagy, hogy kinek van igaza. De lássuk már be, hogy túlzásokba nem kellene esni, és ha ez csak kudart érinti, akkor meg ő lássa be, hogy ne essen át a ló túloldalára. Ebben sem ártana egy egészséges egyensúly tartani, és nem átmenni szélsőségesbe.

Nem láttam a filmet, de meg tudom állapítani, ha valami nyíltan vállalható vélemény vagy nem. Mert én elolvastam!

Viszont ezek után melyik moderátor az, aki ellenőrzi a hozzászólásokat? :hmm: Ha legközelebb azt kérem, hogy töröljétek ki yx egy írását, megteszitek, csak azért, mert kérem?? Anélkül, hogy meggyőződnétek arról, hogy jogos-e? :hmm:

Sok volt a forralt bor? Hűvösödik...de ennyire? Álljon már meg a gyászmenet. Ne döntse el senki, hogy másnak mi a spoiler és mi nem az. Ráadásul ahogy írták is alább, nem törlésről van szó, hanem csak egy spoiler gomb mögé rejtésről. Egy kattintás az egész, az isten szerelmére..... Imádom, amikor a beíró elkezdi magyarázni, hogy ez miért is nem spoiler. A MAGA SZEMSZÖGÉBŐL NÉZVE. Csak, hogy én (és még sokan mások) nem vagyunk ő. Én nem nézek se trailert, se más egyebet. Nem vagyok film rajongó, csak film néző. Ezt ugye nem nehéz akceptálni? És továbbra is elegem van a nárcisztikus hisztikből. Tessék elfogadni, hogy van olyan fórum tag aki 0 azaz zéró spoilert akar látni. Érdekükben tegyük már meg, hogy két szót beírunk a hozzászólásunk közé.....

Szerkesztve: - Ody Mandrell
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Már ne is haragudj, de ez egy nagy nulla. Szomorú lennék, ha csak erre lennék képes - ilyet ovisok is tudnak írni -, ha Neked ez elég, vagy csupán ennyi kell egy filmről, akkor tényleg ne olvass el semmit.

 

Amúgy értem a felelősségedet, a magad szempontjából JOGOSAN is cselekedtél. Nincs is ezzel semmi baj. Ugyanakkor mindig is furcsa volt itt nekem ez a spoilerhiszti, de majd alkalmazkodom hozzá. Ígérem.

 

:peace:

A film megtekintése előtt ennyi kell. Utána természetesen elolvasom a teljes véleményed, ami ott lesz a spoiler gomb mögött. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az egy tipikus szívás-szívás szituáció lenne. Ha elolvasom, és spoileres, akkor jogosan raktam spoiler gomb mögé, de lelövöm magamnak. Ha nem spoileres, akkor nem lövök le semmit, de nem jogosan raktam spoiler gomb mögé. :D Döntsék el azok, akik már látták. :D

És az nem jutott eszetekbe, hogy kószál itt egy Dzséjt nevű moderátor is, aki látta is a filmet, és el tudja dönteni, mi spoiler és mi nem? És mondjuk azért nem volt betéve?

 

Én pl. még előzetest se láttam róla, szóval bármilyen infó spoiler.

Ez azért nem kis csúsztatás a részedről. ;)

 

Jó lesz, csak kicsit gáz, hogy Loki minden részben kiszabadul. :roll:

 

Ezt a trailerről írtad, de sehol sem látom a spoiler kapcsolót a részedről, holott egy gyönyörű nagy fordulatot lőttél el.

 

De akkor egyezzünk ki abban, hogy nem létezik spoilermentes kritika, tegyünk mindent spoiler kapcsoló mögé. Még a címet is, hiszen az is bőségesen tartalmazhat spoileres infókat. Meg a plakátot is! Az is spoileres. Vagy ez már a paci túloldala szerintetek is? :D

 

Szuper, köszönöm! Így már tisztább, hogy nem is kell mit keresnem... :)

 

De

 

 

Loki hogy ülhetett a Trónon, csak nem megölte az apját?

 

Hát ez valószínűleg csak valamelyik folytatásból fog kiderülni, valószínűleg a Thor 3-ból, tippre.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Viszont akik még nem látták a filmet, de szándékozzák, azok miért olvassák el az értékelését?

Mert sokan nem csak cím és alkotók alapján választanak filmet, hanem kell némi tartalom is :) Bár a kérdés nem egészen erre vonatkozott, tudom, viszont nem vagyunk egyformák :)

 

Sok volt a forralt bor? Hűvösödik...de ennyire?

Na ezt meg én kérem ki magamnak!! Rólam ilyet?? :angry::nana:

 

És az nem jutott eszetekbe, hogy kószál itt egy Dzséjt nevű moderátor is, aki látta is a filmet, és el tudja dönteni, mi spoiler és mi nem? És mondjuk azért nem volt betéve?

Ezt írtam elsőre én is, szóval nem kellene mindent és mindenkit egy kalap alá venni, hanem bízni a másik (aki amúgy spoilerfóbiás) ítéletében.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

És az nem jutott eszetekbe, hogy kószál itt egy Dzséjt nevű moderátor is, aki látta is a filmet, és el tudja dönteni, mi spoiler és mi nem? És mondjuk azért nem volt betéve?

Ez most komoly?!

 

Már te is kezded?! Hogy miért nem vártam rád?! Dzséjt, mikor én ide feljöttem, két dolgot láttam:

 

A) R2 írt egy véleményt a filmről, amit nem olvastam el, mert kerülök mindent, amiben spoilereket lőhetnek el...

B) RÖGTÖN fölötte Kudar kérte, hogy kerüljön kapcsoló alá.

 

Bocsánat, hogy ott adott helyzetben nem arra gondoltam, hogy na, vajon Dzséjt mikor jön, hogy teljesíthesse a kérést, és ki tudja, hogy addig még hány embernek lövi le R2 a poént... mert nekem ott a legrosszabbat kellett feltételeznem, ugyanis egyetlen reakció érkezett R2 szövegére, ami ráadásul spoiler kapcsolót kért.

 

Azt, hogy te miért nem helyezted vissza a spoiler kapcsoló mögül a szöveget, már csak te tudod, én csak a biztonság kedvéért cselekedtem a szöveg ismerete nélkül, te viszont ismerted a szöveget is, úgyhogy nyugodtan felülbírálhattad volna a kérést, de semmi esetre se kéne rajtam számon kérni,, amiért igyekeztem védeni a fórum közösségét. És ez Missre is vonatkozik.

 

Egyébként többen is írták alább, akik elolvasták R2 írását, hogy ha nagyon akart valaki, akkor spoilert is kiszúrhatott a szövegből, és mást is taglalt, amit te a korábbi hsz-edben nem, ergo lehet, hogy a szöveg olvasása után is kapcsoló mögé tettem volna az írást, bár ezt nyilván nem tudhatom, majd a film megnézése után kiderül.

 

Javaslom, hogy zárjuk le a témát, mert a kávé árának a megspórolásán kívül sok mindent nem érhetünk el vele...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez azért nem kis csúsztatás a részedről. ;)

Persze. Minden szóba bele lehet kötni, ebben nem akarok versenyezni mert alulmaradnék. :) A látszat ellenére ez nem rólam szól hanem azokról akiknek ez fáj. Most pl. kudar.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez most komoly?!

Komoly, igen, mert az egészben az a legbosszantóbb, hogy bár nem olvasol el ilyen szövegeket, az én fejemhez kezdesz el vagdosni olyat, hogy tartsak önvizsgálatot, mintha a poszt megírásakor én nem is gondolnék ilyenekre, csak úgy írom bele a szövegeimet a vakvilágba. Aztán meg jön Ody, és kapva az alkalmon elkezd b*szogatni engem, szintén nem tudva, miről írtam. Mert nem R2-t emeltétek ki, nem mást, hanem személy szerint engem. Most akkor vagy hagyjátok, hogy én csináljam, én mérlegeljek valamit, amiért így is, úgy is én leszek megszólva, vagy nem kezdetek el engem vegzálni.

És soha nem fogom egy moderátor társam döntését felülbírálni, fel sem merül bennem, hogy ilyet tegyek, mert nem állok senki fölött, tisztelem ennyire a munkáját és megbízom a döntésében.

 

Persze. Minden szóba bele lehet kötni, ebben nem akarok versenyezni mert alulmaradnék. :) A látszat ellenére ez nem rólam szól hanem azokról akiknek ez fáj. Most pl. kudar.

Csak vicces, hogy olyankor nem fáj neki, amikor tényleg el lett lőve egy spoiler. Aztán meg szól, hogy R2 enyhe (de tényleg nagyon enyhe, nagyjából annyi, mintha azt írnánk az ep7-ről, hogy lesz benne egy űrcsata) spoilereket ír, ami amúgy szerepel abban a trailerben (amit ő maga linkelt). És senki nem szólt akkor, pedig ez tényleg egy baromi durva spoiler volt a filmmel kapcsolatban. Szóval, jó lenne valami következetesség, ne a széljárás döntsön ezekben a kérdésekben. Mert nehéz ahhoz alkalmazkodni, hogy éppen ki milyen lábbal kelt fel. Ebben azért remélem egyetérthetünk.

Szóval akkor egyezzünk meg abban, hogy vagy mostantól kezdve trailerről és filmről egyaránt spoiler gomb mögött értekezünk, aztán max. kiteszünk egy "enyhe spoiler" toldást azok kedvéért, akik szeretnek a film előtt többet tudni a címnél, vagy bízzunk kicsit az író ítélőképességében, hogy amit leír, az akkor sem spoiler, ha annak tűnik XY, Z vagy Zs szemszögéből.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én az önvizsgálatot nem b/szogatásként mondtam, hanem annak fényében, hogy valaki R2 hsz-ére jelezte, hogy spoileres, aki pedig azt írta, hogy csak olyan információ van az írásában, ami a tiédben is. Ezért kértelek, hogy nézd át még egyszer, nem kell-e neked is spoiler kapcsolót használnod, ennyi.

 

Amúgy ilyen esetben nyugodtan felül lehet engem bírálni, hiszen én csak óvintézkedést tettem, te viszont olvastad a konkrét hsz-t is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hétvégén letudtam (angolul) a "Thorpicseket" és a bosszúállóékat. Klassz mindkettő. Jobban bírtam őket mint vártam. 8/10

Előbbiben Janie-t bírtam a legjobban míg a másikban Tóni a favorit szereplő. Ez az eredmény egyáltalán nem lepett meg. Amúgy szerintem frankón kivette mindegyik hősködő a maga részét a filmből.

Azt a Loki gyereket nem találtam valami nagy számnak. Meg nem is szimp nekem. Az új "Thorpicsek" film után hátha az ellenkezőjét fogom gondolni róla.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nolan az Interstellarhoz spéci helyet (egy Learjet orrát) talált egy IMAX kamerának:

 

V1s4gXo.jpg

 

8PhEfYP.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Vannak akik vágynak a sebességre. :D

 

Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

"Thorpicseket"

Ez tetszik! :lol:

 

Nolan az Interstellarhoz spéci helyet (egy Learjet orrát) talált egy IMAX kamerának:

Hehe, a TDK forgatásán összetörték a világ három IMAX kamerájából az egyiket. Vajon ez már egy új, vagy a megmaradt kettőből kockáztatják az egyik életét? :evil:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem igazán tudom, hogy ezt hová tegyem, mert nagyon vegyes a cucc. Eredendően az ep7 kapcsán ötlött fel bennem az iromány gondolata, de témája részletesen az ep1-2-3-mat (és a ep4-5-6-ot), valamint Abrams két Star Trekjét érinti, illetve alapvetően J. J. Abrams és Geroge Lucas űropera-rendezési stílusát veszi górcső alá. Plusz szeretném, ha olyanok is olvasnák, akik az ep7 topikjait nem látogatják valamilyen okból kifolyólag.

 

Párhuzamok az Abrams-féle Star Trek és az ep1-2-3 között

Tegnap éjjel valahogy nem jött álom a szememre. Mivel nem volt kedvem TV-zni (az sosincs), se a laptopot újra elővenni és bekapcsolni, inkább agyaltam. Bár nem segíti az elalvást, ha az agya rugózik valamin, de ilyenkor jutnak a legjobb dolgok az eszembe. Így történt most is, valahogy eljutottam fejben a Star Warsig, ami főleg a vasárnapi Hungarocon egyik előadása miatt történt.

A Hungarocon kerekasztal beszélgetésén ugyanis szóba került J. J. Abrams Star Warsa, és az a hír, hogy vissza akarja hozni az ep4 hangulatát. Természetesen, mivel a színpadon senki sem ült az ep1-2-3 rajongói közül, mi több, határozottan ortodox ep4-5-6 fanok foglalták el a felállított székeket, nagyon hamar elhangzottak a (tárgyi tévedésekkel tarkított) kiszólások az előzmény filmekre. Legnagyobb „örömömre.”

Na, ennyit az apropóról, ez vezetett hétfő esti, vagyis inkább már éjjeli agyalásom témájához. S bár jómagam Abrams munkásságát valamint a film, mint üzlet működését valamennyire ismerve nem vagyok pesszimista, meg alapvetően úgy állok az ep7-hez, hogy ebből még bármi lehet, azért mélyen benne is ott a félsz: mi van, ha mégsem lesz kapcsolata az ep1-2-3-mal?

Innen már egyenes út vezetett a címhez. Elkezdtem – mint egy magam megnyugtatásául – kutakodni emlékeim közt, hogy van-e fellelhető párhuzam Abrams két Star Trekje és a Star Wars ep1-2-3 között. Kellemes meglepetésemre, baromi sok ilyen párhuzamra leltem. Jóllehet, néhány kicsit erőltetett, illetve érdemes figyelni arra, hogy más-más kontextust képvisel a két film cselekménye, de érzésem szerint, még így is sokkal több párhuzam van a két utolsó Star Trek és az ep1-2-3 között, mint Abrams sci-fiből lett űroperái és az ep4-5-6 között.

A továbbiakban spoiler, mert részletesen belemegyek a Star Trekbe és az Into Darkness-be is, szóval csak azoknak ajánlom az ablak felnyitását, akik vagy már látták mindkét filmet, vagy baromira nem érdekli őket. És persze ez vonatkozik a The Phantome Menace-ra, az Attack of the Clonesra, a Revenge of the Sith-re, az A New Hope-ra, a The Empire Strikes Backre és a Return of the Jedira is (hű de régen írtam le a filmek címeit :)), bár valamiért az az érzésem, hogy ezekkel kapcsolatban nem fenyeget a poéngyilkosság. :D

 

(Zárójeles figyelmeztetés: nem lett rövid. :glasses: )

 

 

Szóval, kezdjük az alapokkal (zárójelben megpróbálok néha kitérni az ep4-5-6-ra is, ha már így belelendültünk). A két széria főszereplőjével. A Star Wars első három részében ez ugye Anakin Skywalker, míg a két Star Trekben James Tiberius Kirk. Mindkettő jóképű lobbanékony, kalandvágyó ifjú, kritikus hozzáállás a szabályokkal szemben. Ráadásul jobban preferálják az agresszív véleménycserét, mintsem a békés tárgyalást.

(Mindez Luke-ra is igaz az ep4-5-ben valamilyen szinten, de ő az ep6-ra igencsak levetkőzte eme karakterjegyeit, és például szabályszegő egyáltalán nem volt. Maga a karakterforma inkább Hannak felel meg.)

Anakin és Kirk egyaránt rendkívüli körülmények között születtek. Kirk egy csata hevében, amelyben éppen egy jövőből jött szuperhajó lövöldözött rájuk, míg Anakin csak úgy a semmiből, rabszolgaságban.

Mindkettejük életében fontos szerepet töltenek be szeretteik, azok jóléte különösen motiválja őket. Mindkettő imád száguldozni, keresik a bajt, legjobban akkor érzik jól magukat, ha valami veszélyeset csinálhatnak. És mindketten saját közegük különlegesen kiemelt személye, legyen szó képességeikről vagy az adott eseményekben betöltött szerepükről. (Ez esetben Luke-ra is minden igaz, de hát ez minden mesei hős legáltalánosabb jellemzője.)

Nézzük meg kicsit élettörténetüket. Anakin és Kirk is apa nélkül nő fel. Anakinnak eleve nem is volt, Kirk pedig a születésekor elveszti az apját. Életük egy jelentős részében, de még annak első szakaszában az apaszerepet olyan valaki tölti be, akiért ők nem lelkesednek, és aki őket nem tekinti a gyereküknek. Anakinnál ez Watto. Ugyan ő jobban bánik Anakinnal és Shmivel, mint mondjuk Jabba a rabszolgáival, de mégis csak rabszolgatartó, mogorva, értéktárgynál többre nem beszüli a fiút – igaz, különösen értékesnek tartja.

Kirk esetében itt egy kicsit csalnom kell, hogy érthető legyen a menet, mert a filmben technikailag nincs benne, ki „nevelte” élete első szakaszában Kirket, csak egy meg nem nevezett hang üvölt rá a telefonból. Az EU szerint ez a hang a mostohaapa, a kivágott jelenet szerint a bácsikája, Frank. Mivel eme írásban Abrams párhuzamait szeretném megvilágítani, ezért maradok a kivágott jelenetben prezentáltnál. Annyira nincs gáz, mert a mostohaapa és Frank ugyanazt a szöveget mondja fel, ugyanazzal az attitűddel.

Szóval, Kirk esetében élete fiatal korában Frank bácsira volt utalva, aki szintén képtelen betölteni az apaszerepet, mert egy büdös nagy bunkó. Kisajátította Winnona elhunyt férjének minden egykori tulajdonát, köztük a '65 Chevy Corvette-t. Emellett zsarnokoskodó, ha Winnona nincs ott, szinte rabszolgaként kezeli unokaöccseit. Kirk bátyja, George le is lép (a filmben ő baktat az út szélén, amikor Kirk elhúz mellette – senkit se tévesszen meg, hogy Johnny-nak szólítják, az csak a középső neve), míg a veszekedés után az ifjú Kirket Frank befogja autót mosni, azzal az ultimátummal, hogy ha nem tetszik, ő is elhúzhat a bátyja után.

Ergo látható, hogy Anakinhoz hasonlóan Kirk is egy olyan férfi mellett töltötte élete első szakaszát, aki nem volt éppen apapótlék. Státuszukat kihasználva zsarnokoskodtak a gyermek fölött.

(Luke azért nem sorolható ide, mert bár Kirkhez hasonlóan a nagybácsi állt az apa pozíciójában, Luke és Owen között szerető kapcsolat volt. Igaz, a filmben jórészt csak veszekedni látjuk őket, de tudjuk, hogy szeretik egymást, mi több, azt is tudjuk, hogy Owen valódi apai féltésből nem engedi el Luke-ot. És valószínűleg a bácsi szigorú nevelése nagyon sokat hozzátett Luke fegyelmezettségéhez.)

Mivel az apafigura mindkét gyerek életében egy zsarnoki szemétláda, természetesen mindketten keményen lázadtak ellene. És ezzel el is jutottunk az első igen meglepő párhuzamhoz: mindkét esetben a lázadás kifejező eszköze egy gyors, nyitott tetejű sportkocsi. Anakin a fogatát Watto elől eltitkolva építette meg, míg Kirk szimplán ellopta, hogy aztán – hoppácska! – száguldozzon vele kicsit a sivatagban, részt véve némi „autós” üldözésben. Persze Anakin versenyt nyert a saját járgányával, míg Kirk szimplán összetörte, de nagyon, viszont mindketten a járgányaikkal mutattak be gazdáiknak, illetve mindkettejük esetében a járgánnyal történtek biztosították a szabadulást. Anakint Qui-Gon felszabadította, Frank az incidens után soha többé nem állt szóba Kirkkel, nem volt hajlandó a gyerekre vigyázni, bár nem is kellett, mert Winona eleve eltiltotta fiaitól a testvérét (elvégre az ő felügyelete alatt az egyik elmenekült otthonról, a másik meg azután, hogy életveszélybe keverte magát, a rendőrségen kötött ki).

Eljött tehát a szabadulás pillanata. Kirk esetében ez jó pár évvel később történik meg, míg Anakinnál azonnal, de ne feledjük, párhuzamokat kutatunk, nem azt keressünk, hogy a történet lépésről lépésre egyezik-e.

Szóval, a szabadulás, ami fontos tényező, mert mindkét karakternek ezen a ponton el kell válni az anyjától. Anakin esetében a filmben ez fő motívum a karakter szempontjából, a tény, hogy Shmi rabszolgamaradt, ráadásul ő ekkor mindössze nyolc éves, nagyon hangsúlyos adaléka a filmnek és meghatározója Anakin későbbi életének.

Kirk esetében viszont a filmben sajnos egyáltalán nem tényező, mert minden idevonatkozó jelenet a kukában végezte, pedig Winona Kirk sokkal több szerepet kapott volna Abrams eredeti elképzeléseiben. Köztük a kocsmai jelenet és az Enterprise első megpillantása között lett volna egy rész, amikor Kirk felhívja az anyját, majd megbeszéli vele, hogy belép a Csillagflottába, illetve Winona ott lett volna a film végi kitűntetési ceremónián is. Sajnos ezek nem lettek végül a film részei, az EU pedig más módon magyarázza a dolgokat, de ismeretük annyiból nem ártalmas, hogy jelzik Abrams elképzeléseit.

De most aztán tényleg térjünk rá a szabadulásra, vagyis a két karakter hazájának tényleges elhagyására. A közegből, ahol nem teljesülhettek ki, mindkét esetben egy ősz hajú, karakteres, sokat látott, mégis szellemes és laza jellemű férfi menti ki, a valódi apapótlék. Anakin megmentője Qui-Gon Jinn Jedi mester, Kirk esetében Christopher Pike kapitány. Mindkét mentor meglát valamit az ifjoncokban, ami azt jelzi, hogy nagy tettekre hivatottak. Különösen fontos tényező, hogy mindkét esetben dacol a mentor a főnökeivel, hogy pártfogoltja a Jedi Rendben/Csillagflottában maradhasson, kompromisszumos megoldásokkal. Kirk úgy ússza meg a kirúgást, hogy elveszik a hajóját, lefokozzák parancsnokká és kinevezik Pike első tisztjévé. Míg Qui-Gon úgy kerüli meg a Jedi Tanácsot, hogy rábízza Obi-Wanra. (Luke esetében ilyenről ugye szó sincs, hiszen már nem létezik Jedi Rend, ahová nem lehet felvenni, és se Ben, se Yoda nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem tanítják ki az ifjú Skywalkert.)

Mindkét esetben a mentornak valamilyen verekedés után akad meg a szeme hősünkön. Bár Qui-Gon látta már Anakint Watto boltjában, különösebben nem törődött vele. Csak azután csapódik hozzájuk a fiú, hogy Sebulba majdnem laposra tapossa Jar Jart. Pike pedig akkor figyel fel Kirkre, amikor őt használta néhány kadét felmosórongy gyanánt.

Valamint szintén fontos tényező, hogy a mentor meghal, de erről majd később. Most még kicsit a tanulási szakaszról.

Más-más körülmények között, de mindkét szereplőnek van egy sorsdömtő tesztje, amin bár átmennek, mégis elbukják, sőt, kis híján kettétörik emiatt a karrierjük. És mindkét esetben fontos szerepet tölt be az eseményekben egy tanács.

Anakin esetében ez a Jedi Tanács előtti meghallgatása. Ugyan a The Phantome Menace-ből nem ismerjük a teljes eljárást, de az is elég, amit látunk. Anakin a kis monitoron minden egyes felvillanó képet pontosan meghatároz, ami egyértelművé teszi: a tesztet csont nélkül vette. Mégis, a Tanács, élén egy fekete bőrű férfival, kifogásol benne valamit: a félelmét. Anakin fél, hogy elveszti szeretteit, ezen a vonalon haladva fél a haláltól. Nem a sajátjától, hanem szerettei halálától. És mindezt, aki a szemére veti egy hegyes fülű, zöld idegen, aki többet élhet, mint bármilyen ember.

Kirk esetében maga a próbatétel részletesebben ki van bontva. Ez ugye a híres Kobayashi Maru-teszt, ami Anakin megmérettetéséhez hasonlóan szintén elvégezhetetlen, pláne hibátlanul. Kirk mégis az első és egyetlen személy, aki képes volt megnyerni a megnyerhetetlen vizsgát, igaz, Anakinnal ellentétben ő csalt. És győzelme ellenére őt is pellengérre állítja egy tanács, ez esetben a Csillagflotta Akadémia Bizottsága, élén egy fekete bőrű férfival. És aki Kirk bűnét a szemére veti meglepő mód egy zöld vérű, hegyes fülű idegen, aki többet élhet, mint bármely ember. És mit határoz meg Kirk esetében Spock? Majdnem ugyanazt, mint Yoda: fél a haláltól. Anakin esetében ez egyből kiderül, mit is takar pontosan, Kirknél viszont kicsit várni kell, míg kibújik a szög a zsákból, ami ugyanaz: fél a szerettei elvesztésétől. Bármire képes, hogy megóvja családját.

(Luke esetében is van hasonló próba, de véletlen sem egyeztethető össze ezekkel. Luke ugyanis csúnyán elbukja a tesztjét, mégsem akarja ezért senki „kirúgni”, ráadásul az ő félelme az, hogy olyanná válik, mint az apja.)

Anakin és Kirk is hajlandó föláldozni az életét eme cél érdekében, bár más-más módon. Kirk végül szó szerint az életét adja, Anakin pedig a hitét, szabad akaratát és jellemének egy nagy részét (és mások életét) dobja el. Ám ez megfelel annak, hogy feláldozza önmagát szeretteiért. Ráadásul mindkét esetben az áldozathozatal nagy lépés a megvilágosodás, a megváltás felé, bár Kirknél ez lényegesebben gyorsabban megy végbe, Vader közben még rabigába taszítja a Galaxist.

(Azért illik hozzátenni, hogy Vader az ep6-ban végül Kirkhez hasonlóan feláldozza az életét, amikor megmenti Luke-ot. Illetve maga Luke szintén bír eme áldozathozatal jellemvonással, csak annyi a különbség, hogy neki végül nem kellett élni vele.)

De egy icipicit még kanyarodjunk vissza a tanácsülésre, mert ott van még mit megsasolni. Bár kiemeltem, a fő hangsúly természetesen nem a színeken, füleken és a megélhető évek számán van, hanem azon, hogy mindkét esetben az egyik vizsgáztató egy idegen, ráadásul ez a személy a fő vádló. Yoda és Spock is nagyjából ugyanazt képviseli: a bölcs, megfontolt, hideg meglátást, amely olyan hibára világít rá, amely nem tettbeli, hanem lelki eredetű. Yoda jól látja, hogy Anakin félelme a Sötét Oldalra vezethet, míg Spock helyesen véli, hogy ha valaki nem fogadja el, hogy vannak megnyerhetetlen helyzetek, akkor legyőzhetetlenségi mámorában komoly veszélybe fogja sodorni saját legénységét. Idővel mindkét esetben igaza lett a vádlónak, a vádlottak miatt meghaltak legnagyobb bánatára. Viszont az is igaz, hogy eme karakterhiba több millió életet mentett meg közben.

És akkor jöjjön az Anakin-Kirk vonalon az utolsó érdekes párhuzam: mindketten végül egy lenyűgöző tett miatt válhattak annak a rendszernek a részévé, ahová vágytak. Anakin belekeveredett a Naboo körüli űrcsatába, és mások szándéka ellenére bejutva a droidvezérlő hajóba, felrobbantotta azt. Ezzel bizonyította, hogy méltó helye van a Jedi Rendben.

Kirk pedig az Enterprise-t vezetve a Föld körül strázsáló Naradával vívott sörtét, bár nem űrcsatát. Mégis, a Narada legénységének szándéka ellenére feljutott a hajóra és úgyszintén belülről járult hozzá annak pusztulásához. Ezzel bizonyítva, hogy méltó helye van a Csillagflottában.

Térjünk rá az egyéb érdekességekre, például a filmek főgonoszaira. Az ep1-2-ben két főgonosz van: Darth Sidious és Darth Maul. (Az ep3-mat azért nem említem, mert ott filmszakaszonként más és más tölti be az al-főgonosz státuszát: Darth Tyranust váltja Grievous, majd őt Darth Vader.) Míg a két Trekben szintén ez a jellemző: a Star Trekben Nero és Ayel, míg az Into Darknessben Alexander Marcus és Khan Noonien Singh.

(Mindez persze kivetíthető az ep4-5-6-ra is, bár vannak kibillentő tényezők. A két gonosz jelen van az A New Hope-ban Tarkin és Vader képében, de tudjuk, hogy a háttérben azért van egy harmadik aktív tag is, ám neki csak a tetteiről kaphatunk híreket. A The Empire Strikes Backben ugyan Sidious már cameózik, jelenléte csak a komplett Saga tekintetében jelentős, az ep5-ben betöltött szerepe nem annyira fontos, hogy főgonoszként, vagy csak szimpla algonoszként tekintsünk rá – Sidiousra így amúgy sem lehet nézni. Abban a filmben Vader egyedül tölti be a főg*ci szerepét. A Return of the Jediban áll fel egyedül úgy a kettő gonosz helyzete, hogy nem csak az egyik kap szerepet, és nem érzünk a háttérben egy harmadik karaktert.)

Khan és Marcus párosa is megér egy misét ebben a párhuzamosdi témában. Alexander Marcus admirális a Csillagflotta feje és szereplőink előtt sokáig a jó oldal oszlopos tagjaként tetszeleg. Ismerős valahonnan? Igen, Darth Sidiousra, alias Palpatine-ra ugyanez ráhúzható, aki kancellárként a Köztársaság feje, és sokáig jószándékú politikusnak adja ki magát. Holott mindkettő egy manipuláló sz*rházi, akiknek feltett szándékuk háborút szítani a galaxisban, hogy aztán azt megnyerve dominánssá tegyék saját birodalmukat. És ez a háború mindkettőnek össze is jön! Csak Marcus azt már nem élhette meg.

Hasonlóan érdekes, hogy ez a háborúszítás mindkét esetben a második részben történik meg (bár az Into Darknessben a háború nem törik ki), és nagy szerepet játszik benne a főkolompos csatlósa. Dooku gróf és John Harrison parancsnok, vagy Darth Tyranus és Khan Noonien Singh. Mindkét karaktert úgy ismertetik meg a nézővel, hogy valójában a jófiúk csapatában játszott, csak valami miatt ellenük fordult. Khant Csillagflotta tisztnek állították be, Dooku Jedi volt. Mindketten álnéven ténykednek, csak később leplezik le valódi identitásukat, fedik fel valódi szándékaikat. És mindkettejüket elárulja a „mestere”, csak a végkifejlett más. Dookut megöleti Palpatine, ellenben Marcusnak nem sikerül végeznie Khannal, helyette az öli meg őt.

S most térünk vissza a mentorok halálára kicsit. Anakin mentorát, Qui-Gon Jinnt Darth Maul öli meg, a főkolompos csatlósa. Anakin maga ezért nem tud bosszút állni, azt barátja, Obi-Wan teljesíti be. Kirk mesterét Khan öli meg, a főkolompos csatlósa. Kirk szintén nem tud bosszút állni emiatt, mert először kényszerű szövetséget kénytelen kötni, majd éppen lefoglalja az, hogy halott. Helyette barátja, Spock teljesíti be eme kötelességet. (Luke esetében is kicsit hasonló a helyzet, hiszen ő sem tudja, kicsoda valójában Vader, ráadásul Bent is a főkolompos – Tarkin és/vagy Sidious – csatlósa öli meg. Viszont, Vader nem álnéven ténykedett, akkoriban az volt a valódi, használt neve – ahogy Dookunak Tyranus, Palpatine-nak a Sidious –, még ha az felvett név is. Ráadásul nem Vader volt az, aki titokban tartotta valódi kilétét, hanem Ben és Yoda nem árulták el. Khan és Tyranus ellenben vígan használták álneveiket – még ha az Dooku esetében az anyakönyvezett neve is volt. És ami a legfontosabb különbség: Ben haláláért senki sem állt bosszút.)

Érdekes elem még, hogy Kirket és Anakint is megpróbálja rávenni a főkolompos (magukat barátnak kiadva) olyasmire, ami egész hitvallásukkal szembe megy, és hőseink érzelmeiktől elborult ésszel hajlanak is rá, hogy megtegyék ezt. Különbség persze az, hogy Anakin levágja Dookut, míg Kirk lehiggad és inkább Spockra hallgat. (Luke-nál ez a párhuzam sem él, hiszen Sidious vele mindvégig ellenséges.)

Érdemes belemenni a barát-párosokba. Anakin és Kirk legjobb barátai, azaz Obi-Wan és Spock a történet egy pontját tanítójuk is a főhősöknek, majd később vállnak igazi komákká, harcostársakká. Sőt, nem csekély esetben nem értenek egymással egyet, veszekednek, az egyik folyton hibáztatja valamiért a másikat vagy éppen nehezen bíznak meg egymásban. Úgyhogy Kirk és Spock párosa és Anakin és Obi-Wan párosa között is erős párhuzam érezhető. (Hasonlót Luke-ról és Hanról baromira nem lehet elmondani.)

Említésre méltó az is, hogy Anakin és Kirk is úgy találkozik élete szerelmével, hogy másnak hiszik. Anakin gyermekei anyját Padméként, egyszerű szolgálólányként ismeri meg, míg Kirk Carolt szimpla kutatótisztként, ráadásul Wallace néven mutatkozott be. Csak később derül ki, hogy Padmé valójában Amidala királynő, míg Carol a flotta főparancsnokának lánya, ily mód Padméhoz hasonlóan „nemesi” származású, különleges előjogokkal bírva. Ráadásul mindkét nő jobb szeret tárgyalni, mint lövöldözni, és előszeretettel mennek a saját fejük után. (Mondanom sem kell, Luke esteében ilyesmiről szó sincs, hiszen az egyetlen nő az életében a húga.)

A végére hagytam néhány apróságot, főleg látványelemeket. Például mind Anakin, mind Kirk kirí némileg öltözködésében saját közegéből. Anakin sötétbarna és fekete árnyalatú tunikát és köpenyt visel, míg a Jedik inkább színes, de mindenképpen barátságosabb, melegebb színű ruhákat viselnek (vagy keveset, ha szexi, kék Jedi leányzók). Kirk pedig mind a Star Trekben, mind az Into Darknessben gyakran nem veszi fel a sárga parancsnoki pólót, hanem a fekete ingben mászkál, amit a színes felső alatt hordanak, ezzel alaposan elkülönülve színes viseletben feszítő társaitól.

(Érdekes mód Luke ezen a téren – is – más utat jár be. Hófehérből megy szürkén át feketébe, de az első kettő esetben nem rí ki társai közül. Hanon, Benen és Leián is domináns szín a fehér, míg az ep5-ben a szürke válik hasonlóan alapszínné hőseink viseletében. Egyedül az ep6-ban válik el Luke társaitól. Hannak ugye visszatér alapruházata, míg Leiánál a kékesszürke és a barna lesz a domináns, vagy a szinte semmi arany).

Érdekességként megemlíthető, hogy Darth Maul és Nero tetoválásai is igencsak hasonlítanak (ráadásul kopasz, emberszerű idegenek), valamint mindkettő különleges fegyvert használ: az egyikük duplapengéjű fénykardot, a másik a Teral'n-t, a Romulan preator lándzsáját.

Fontos vizuális elem, hogy Abrams Lucashoz hasonlóan egy toronyszerű építmény csúcsán képzelte el a jófiúk főhadiszálását. A Jedi Tanács ugye a Jedi Templom tornyában ülésezik, a Csillagflotta Parancsnokság pedig egy toronyház legtetején. Ez Abrams agyszüleménye. A Roddenberry-érában a Csillagflotta Parancsnokság egy pár szintes, lapos épület volt, ahol a főparancsnokság ülésterme valahol a létesítményen belül volt egy ablaktalan teremben. Ráadásul az is fontos tényező, hogy Abrams a Jedi Tanácshoz hasonlóan körben ültette le az admirálisokat, kapitányokat, parancsnokokat, míg Roddenberry elképzelésében a parancsnokság terme olyan volt, mint a Star Trekben az akadémiai bizottság. Egy hosszú asztal mentén ültek a tisztek, egymás mellett, középen a főparancsnokkal.

Emellett mindkét történetben fontos elemeket képeznek a színek, a szimbolikus momentumok, ami bár fellelhető az ep4-5-6-ban is, valahogy az ep1-2-3-ban sikerült Lucasnak ezt művészi szintre emelnie (Abrams azért még nem jár itt, de gyakorlat teszi a mester). Két példát hoznék.

Az egyik, ami kevésbé nyilvánvaló, éppen ezért tartom csodálatosnak. Érzésem szerint például senkinek sem esett le, hogy a Kobayashi Maru-teszt alatt látható híd a Kelvin hídja. Kirk valójában egy olyan székben ülve teljesít egy teljesíthetetlen tesztet, amiben az apja ülve meghalt, hasonlóan vesztett helyzetben. Mindezt Abrams néhány azonos kamera beállítással tetézi, vagy éppen azzal, hogy Kirk ugyanúgy ül a székében, mint az apja. Na meg azzal, hogy a film elején minden mozgalmas, felkavarodott, sötét, míg a teszt alatt nyugodtak a körülmények (holott tudjuk, hogy ennek nem így kéne lennie), a bevilágítás is sokkal fényesebb, barátságosabb. Mindez remek párhuzam James és George sorsa között.

A másik gyönyörűen felépített jelenet az Into Darkness elején van. Amikor a házaspár felébred reggel, Londonban még süt a felkelő nap. Amikor kiérnek a kórházhoz, a háttérben már kezdi belepni a köd, a nap sugarai is gyengülnek. Amikor az apa kijön a teraszra és találkozik Khannal, a várost már szinte teljesen ellepi a köd, kezd átkúszni a tájra is, és az egész ég borús. Ez az egész egy zseniális felvezetése Khan karakterének és a Föderációra boruló sötétségnek.

A Star Trekben Abrams előtt nagyon szigorúan vették ezt a dolgot. Még a görbületi sebességnek is volt egy logikus, kidolgozott rendszere, ami alapján ki lehetett számolni, hogy X távot mennyi időn belül lehet megtenni. A Voyager alapproblémája például erre az egészre épít. Erre jött Abrams, aki a Föld-Vulcan távot megtette az Enterprise-zal pár perc alatt. Ugyanez a táv a Voyage Home-ban több órán át tart. Viszont, a slusszpoén, hogy a Star Trekben a Narada már ugyanúgy órák alatt jutott el a Földre a Vulcanról. Ergo, Abrams nem tartja magát holmi szabályokhoz, mégis, egészében nézve senkinek sem esik le, hogy a kétszáz évvel modernebb hajónak jelentősen több időbe telik megtennie azt a távot, mint az Enterprise-nak. És ez egy jó rendező ismérve, hogy képes elpalástolni az általános hibákat, nem törődni olyasmivel, amivel nem szükséges.

(Egy igaz, ez nem teljesen az ep1-2-3-ra vontakozik, hanem az egész Sagara, de úgy gondoltam, érdemes leírni, mert főleg én ezért tartom remek választásnak Abramst az ep7 megrendezésére.)

És végül jöjjön az, ami valójában tegnap éjjel az első párhuzam volt, ami eszembe jutott. Amikor Qui-Gon, Obi-Wan és Jar Jar Theed felé tartanak a víz alatt az ep1-ben, először megtámadja őket egy Opi, aminek karmaiból végül úgy szabadulnak ki, hogy azt elcsípi egy még nagyobb hal, a Sando. Amikor Kirket Spock kivágja a Delta Vegára, üldözőbe veszi egy Drakoulias, ami elől hősünk úgy menekül meg, hogy a szörnyet elkapja közben egy még nagyobb szörny, a Hengrauggi. „Mindig van egy nagyobb hal.”

 

Nos, ezzel le is zárom a dolgot. Hogy ezek valódi párhuzamok-e, vagy csak a modern meseszövés véletlen egybeesései, esetleg csak egy félálomban lebegő elme agyszüleményei, azt már döntse el ki-ki maga. Nem szánom rövid szösszenetem bizonyítéknak, csupán érdekességnek, és talán halvány reménynek, hogy minden sugallat vagy nyilatkozat ellenére J. J. Abramsre hatott valamiképpen George Lucas mesélési módja, még ha az ep1-2-3 nem is ragadta meg.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hehe, a TDK forgatásán összetörték a világ három IMAX kamerájából az egyiket. Vajon ez már egy új, vagy a megmaradt kettőből kockáztatják az egyik életét? :evil:

Lehet hogy fizetett nekik a biztosító és beszereztek egy újat. :D
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nolan az Interstellarhoz spéci helyet (egy Learjet orrát) talált egy IMAX kamerának:

Ezt a film VFX supervisora-a postolta a saját twitter csatornáján. Pár óra múltán törölnie kellett a twittteer accountját a manusznak... Durva...Nolan nem ismer kegyelmet...

Ergo nem kellett volna kitudódnia ennek a szerkentyűnek..

 

 

Dzséjt: remek kis szösszenet.. Ajjaj, ha egyszer te elkezdesz valamin agyalni.. :hmm::hehe:

Remélem te csinálod majd az EPVII részletes elemzését is :);)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Schwarzi mint a Kábítószer-ellenes Hivatal embere a Sabotage-ban:

 

CyQMDPc.jpg

 

MBEroNb.jpg

 

KgnSABN.jpg

 

A filmben egy elit csapatot vezet és a banda tagjai egy akció után hullani kezdenek.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ezt a film VFX supervisora-a postolta a saját twitter csatornáján. Pár óra múltán törölnie kellett a twittteer accountját a manusznak... Durva...Nolan nem ismer kegyelmet.

Nagy szívás. Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Pacific Rim

 

A múltkoriak után inkább az egészet spoiler mögé teszem.

 

 

Számomra kellemes csalódásként hatott a film. Amikor először hallottam a koncepcióról (Godzilla méretű idegenek, és hasonló nagyságú "robotok"), a ZS-kategória néhány "gyöngyszeme" idéződött fel bennem. Ám a megvalósítás szerencsére igen pofásra sikerült, különösképp látvány terén, mellyel valószínűleg elérték a kitűzött célt a készítők (a költségvetést tekintve ezt okkal várhatták el). Mert az nem kérdéses, hogy ízig-vérig látványfilmről van szó, a sztori igazából másodlagos. Összehasonlításképp talán a Transformers szériát tudnám említeni, bár nálam jobban működött ez a film. Persze a jól bevált klisékből, és szemöldökfelhúzós mutatványokból itt sem volt hiány, ennek ellenére szórakoztató, látványos 2 óra volt, műfaján belül tekintve szerintem határozottan nem rossz darab. Az mondjuk elég optimista hozzáállás, hogy 2020-ra ilyen technológia áll majd az emberiség rendelkezésére. De a "robotok" látványosak voltak, a kaijuk szintén, a csatáikról nem is beszélve. A jelzőpisztolyos jelenetnél nem volt tiszta, mit akartak bemutatni, bár tény, hogy az emberi hülyeség határtalan. :) Erről jut eszembe a falas megoldás, amitől nem tudom, pontosan milyen csodát is vártak, főleg a robotos projekt visszavonása után... csak mert ezek a lények lazán felhőkarcolókat amortizálnak, ráadásul a repüléstől sem idegenkednek. A dinoszauruszos kapocs merész gondolat, de nem éreztem túl merésznek. Bár ez sem újkeltű gondolat, de tetszett, hogy ezúttal nem az űrből jöttek eltiporni az emberiséget, hanem a Csendes-óceán fenekén nyílt átjárón keresztül (erről azért jó lett volna többet megtudni)... szinte már vártam, mikor bukkan fel Cthulhu. A lezárás kissé hirtelennek hatott, és az sem világos, mi a garancia rá, hogy a továbbiakban soha sehol nem nyílik hasonló "kapu" a Földön.

Összességében egy kellemes, agykikapcsoló látványfilm, se több, se kevesebb.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Végre meg lehet nézni a Gravitáció hét perces kisfilmjét.

Csak aki látta a filmet.

 

Ugye emlékeztek még arra a jelenetre a Gravitációból, amikor az űrben egyre elkeseredettebb Sandra Bullock végre jelet fog és "beszélgetésbe" kezd egy földről rádiózó férfival. Különböző nyelveket beszélnek, nem értik egymást, a nő mégis megnyugszik egy csecsemő hangjától, ami a háttérben hallható.

 

 

Alfonso Cuarón fia most a másik oldalról mutatja be ezt a kis közjátékot ebben a hét perces kisfilmben, ami azon túl hogy szép, még Oscar történelmet is írhat. A stúdió benevezte a rövidfilmek versenyébe, úgyhogy ha jelölést kap*, ez lesz az első alkalom, hogy egy film és a belőle készült rövidfilm egyszerre mérkőzik meg az arany szobrocskákért.

Szerkesztve: - JakeSully
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Végre meg lehet nézni a Gravitáció hét perces kisfilmjét.

Csak aki látta a filmet.

 

Ugye emlékeztek még arra a jelenetre a Gravitációból, amikor az űrben egyre elkeseredettebb Sandra Bullock végre jelet fog és "beszélgetésbe" kezd egy földről rádiózó férfival. Különböző nyelveket beszélnek, nem értik egymást, a nő mégis megnyugszik egy csecsemő hangjától, ami a háttérben hallható.

 

 

Egyik legjobb rész a filmben, nagyon jó volt most ezt a kisfilmet látni. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.