Frenkie Hozzászólás ideje: Április 9. Hozzászólás ideje: Április 9. Horizon: Forbidden West Bár azt írtam múltkor hogy a Frozen Wilds után írok véleményt, de közben elkezsdtem a Jedi: Survivort és én csak egyszerre egy játékkal játszok. Meg utánanéztem a Frozen Wilds történetének és a nagy egészhez nem sokat tesz hozzá. @Wilde, neked köszi a mentést azóta sem próbáltam ki , ahogy végzek a Survivorral nekilátok. Szóval a Forbidden West(továbbiakban FW) elképesztően tetszett. Nagyon jól vitték tovább a történetet, nagyon jól bővítették a játékélményt. Ami biztos hogy nekem ez a tökéletes játékélmény mikor minden klappol. Ugyanezt a játékélményt éltem át a The Last of Us Part II-nél is. Ez nem a történetről szól hanem az hogy milyen maga az élmény. Mennyire vannak jó mellékküldetések, mennyire vannak jó helyen a mentési pontok, mennyire nehéz(mennyire szívat lsd Jedi: Fallen Order). Eezeket a szempontokat figyelembe véve a FW tökéletes. Már komolyan keresni kezdtem negatívumot a játékmenetről, de nem találtam. Még nem játszottam olyan játékkal amiben a mellékküldetések pl tökéletes élményt adnak Ha nincs a főtörténet, akkor is a mellékküldetések, a régi romok átkutatása a gépek kinyírása tökéletes játékélményt ad. Volt hogy napokig nem foglalkoztam a főággal annyira jól szórakoztam a melékkküldetésekkel. A legtöbb játékban a mellékküldetés egyhangú unalmas. Pl a Day's Gone-ban valami bünözőt kellettt elkapni, vagy egy tábort felszámolni. Ezek tömkelege volt. De ugyanaz volt mindig. Már untam őket csak plussz jutalomért csináltam. Ezzel szemben a FW-ben változatos, egymásra épülö mellékküldetések vannak. És nem ám csak annyi hogy menj oda, ölj meg 4 gépet szabadítsd ki Willyt, hanem tök izgalmas játékmenetek egymásra épülése adja ki a teljes küldetést. Imádtam őket. Legalább 3-4 részre voltak felosztva. Menjek el, keressem meg Jóskát, találok valakit aki tudja, de csak akkor mondja meg ha megteszek neki valamit stb. Sőt a legdurvább gépekkel nem is a főágban harcoltam ,hanem mellékküldetésekben. A legjobb fegyvereimet is gy szereztem. Pl volt egy testvérpár melynek egyik tagja a sikeres küldetés után adott egy kesztyüt. Az volt a neve hogy Boomer kesztyüje. Na ezzel a kesztyüvel a legnagyobb dögökröl is sikeresen hántottam le a páncélt. És itt emelném ki amitől leesett az állam. Minden karakternek, szó szerint a legutolsó hegyvidéken élő utolsó senkinek is olyan karaktertörténete volt hogy csak ámultam. Nem csak az hogy ács vagyok, hanem honnan jöttem, miért jöttem, hogy viszonyulok érzelmileg ehhez meg ahhoz. Mindenkinek. Valami elképesztő munka lehetett ezt összehozni, ennyi szöveget jól megírni, a karaktereket összehozni hogy egyik cselekvés hasson a másikra. Pl mikor Las Vegasban felgyúltak a fények visszamentem egy városba. megszólítottam valakit aki azt mondta milyen szépek a fények. Hatott rá az hogy égnek a fények. Elképesztő. Egy élő lélegző világot sikerült megalkotni ami hat egymásra. Az hogy minden karakternek más története, más személyisége van az zseniális. Aki játszott vele tudja mennyi karakter van a játékban. Na és ezek a melléküldetések, nem faék egyszerüséggel voltak megoldva. A másik a romok felkutatása. Az is mindegyik más. Nem ám van egy sablon ami itt működött és majd az müködik máshol is. Rájönni hogyan jutsz fel a tetőre, egyfajta mini Tomb Raider-szerü élmény volt. Aztán amit szintén imádtam hogy a napjainkban átélt dolgok(pl klimaváltozás, hogy pl mostanság Arizonában nyaranta 48 fok van) bele voltak szőve az elképzelt jövőbe, amit simán el lehet képzelni hogy így lesz, hisz logikusan következik a mából. Pl mikor Las Vegas után mentem San Franciscoba utamba akadt egy Liget ami a múltban egy múzeum volt ahol holovetitőkőn vadászrepülő hösök voltak a múltból. Á mondom biztos a Tartós győzelem Hadműveletnek állítottak emléket ami ugye az amerikai hadsereg harca volt a Faro-raj ellen amig készül a Zero Down projekt. De egybeől beugrott hogy az nem lehe hisz azt bukták és mindenki meg is halt, minek a múzeum meg hullák nem csinálnak múzeumot. Hát kiderült hogy a 2030-as években volt egy háború. Merthogy addigra annyira forró lett a nevadai és az arizonai sivatag hogy ki kellett telepíteni az emebreket valamiféle táborba és ezen emberek és az amerikai kormány között volt egy háború. Simán el tudok egy ilyet képzelni a ma történései alapján. Las Vegas meg ugye víz alá került. Amikor meg megláttam a rengeteg Faro-robotot, eszembe jutott milyen írdatlan csata lehetett itt a kihalás elött. Kiválóan szőtték össze a múltat a jelennel. A gépekkel való harc is szerintem könnyebb mint a Zero Dawn-ban. Itt könnyebben győztem le ugyanazon gépeket ugyanazon nehézségi fokozaton. Szeretem mikor nem szívat egy játék. A főtörténet is bejött de ezt spoiler mögé teszem. Spoiler Azt sejtettem valahogyan már a Zero Dawn-ból, hogy csak hiszik hogy a Far Zenith kudarcot vallott és páran megléptek a kihalás elől az űrbe. Magából a jelből gondoltam, hisz valakinek a múltból kellett lennie valahogyan, hisz csak ő tudhatta hogy milyen jel kell Hades életrekeltéséhez. Ted Farora gondoltam akiről azt hittem hogy klónozással élte túl a több mint ezer évet. Hát arra álmomban sem gondoltam hogy egy másik bolygón az eredeti utazók több mint ezer éve élnek. Erre a technológiára azért kiváncsi lettem volna hogy mégis hogyan.. Mondjuk baromira nem volt egy szimpatikus társaság. Már az undort keltett bennem hogy miközben Elisabeth és társai versenyt futnak az idővel ,a lakosság a hadsereggel próbálja visszaverni a rajt, ezek a díszpintyek meglépnek, holott segíthettek volna, ráadásul aljas módon még a Zero Dawn bizonyos részeit is ellopták. Na de mikor kiderült hogy a Sziriuszt is tönkrevágták és létrehozták az agyukból az MI-t aki feléjük kerekedett és ki akarta nyírni őket hát akkor visszamennek a Földre(elötte persze kihalást idézve elő) és a maguk igényei szerint terraformálnák újra semmisé téve Elisabeth munkáját. Azért az mennyire döbbenetes hogy ezek az önző s*ggfejek maradtak a múltból akiknek az emberi értékei a nullával egyenlőek, miközben belegondolva milyen más lenne a világ ha Elisabeth éli túl az ezer évet és ő jön vissza a Földre segítve az új embereket. Tildáról is sejtetett hogy nem egy széplélek és igazam is lett. Hálistennek mindenki megpusztult a Far Zenithből, viszont az MI elég durva és el nem tudom képzelni hogy fogják szinte középkori fegyverekkel legyőzni mikor a Far Zenitheseknek sem sikerült high-tech fegyverekkel. Ted Farro sorsa is kiderült, túlélte a kihalást, de hálistennek nyomorultul pusztult el. Burning Shores Itt ugye a volt Los Angelesben bóklászunk. Minden igaz itt is mint a főjátékban. Ami rohadt jó volt hogy a stúdiókat is megnézhettük ahová válhat a mából. Mert mit is láttunk? StageCraft-ot holodínókkal. Imádtam. Tényleg ide jutthatunk évek múlva. Persze a StageCraft ma is működik. A történet jó volt. Spoiler Az utolsó túléló Far Zenithes volt tán a legarrogánsabb legocsmányabb barom. Már a múltban az életében is. Napjainkban is utálom ezeket a nagyszájú gazdag önekégült marhákat úgyhogy tök jó volt kinyírni. A végén mikor abban a nagy dögben menekül az brutál nehéz volt legyőzni. Mindig azt hittem már vége de mindig tovább mozgott és harcolt. Szitkozódtam is hogy milyen nehéz legyőzni, de rájöttem hogy a készitők direkt tették ilyen nehézzé. Hogy átérezzük milyen lehetett egy ilyen ellen harcolni a múltban. Hát gyakorlatilag nem sok esély volt legyőzni még egy hadseregnek sem. És nem egy példány volt, hanem rengeteg. Teljesen átéreztem azt hogy ott ül Johnny a tankban 2065 nyarán és egy ilyen jön szembe. Légitámogatást kér, de a vadászokat ez a dög a lábaival leszedi az égből. Totálisan átérezhető volt a Tartós Győzelem Hadművelet teljes reménytelensége és tényleg mindenki hős volt aki ezekkel szembeszállt Szóval izgatottan várom a harmadik részt. 1 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Április 10. Szerző Hozzászólás ideje: Április 10. @Frenkie Örülök, hogy ennyire tetszett a Horizon: Forbidden West. Spoiler Azért itt szépen megmutatták, milyen undorítóak is lehetnek az emberek. A Zero Dawn után nem nagyon hittem, hogy Ted Faro még képes lejjebb süllyedni, de az őrülete és a megalomániája eléggé kicsapta nála a biztosítékot. Durva, hogy ez az állat, aki minden élet elpusztítását okozta a Földön, túlélte a kis luxusbunkerében, saját háremmel körülvéve, de úgy megőrült, hogy végül mindenkit megölt maga körül. Viszont szerintem az, hogy egy eltorzult izévé vált, és ezer évig kellett ebben az állapotban léteznie, megfelelő sors volt a számára. Hogy aztán végül ne érje el a végső célját, nem lett az új emberek istene. Hála az égnek. És azért szépen kikerekedett a sztorija. Nem azért pusztította el APOLLO adatbázisát, hogy az új emberiség ne ismételje meg a hibáit, hanem mert abban ott volt, hogy ő okozta a Faro-pestist, és ha ez köztudomású lett volna, akkor nem pózolhatott volna istenként. A Far Zenith meg egyenesen csúcs. Azért az se semmi, hogy az Odyssey történetét milyen szépen tovább szőtték. Az első részben csak dokumentumokból tudhattuk meg, hogy egyáltalán létezett. De a poén az, hogy ha a második rész után újra végigjátszod az elsőt, rájössz, hogy rengeteg dolog meg volt alapozva az Odyssey mellett. Az, hogy az APOLLO alfa változata a Far Zenith-hez került cserébe ők adták a Zero Dawn-nak azokat a podokat, amikben az új emberek megszülethettek (és amiben Aloy is megszületett). Vagy, hogy az Odyssey pusztulását nem tudták megerősíteni, csak annyit tudtak, hogy volt egy antianyag robbanás ott, ahol elvileg az Odyssey épp járt. Szépen előkészítették már, hogy itt valami azért nem kerek. És mekkora állatok lettek. És végül Nemezis. Hát ő egy érdekes ellenfél lesz így, hogy iszonyú hatalma van. Egyetlen csillagközi jellel képes volt életre kelteni HADES-t és a többi alporgramot, és előbbit utasítani a földi élet kiirtására. És Tilda elmondása alapján képes bármilyen rendszer fölött átvenni a hatalmat. Itt meg van egy bolygó, milliónyi harcra képes robottal (és ezek csak a Zero Dawn robotok, de ott szunnyad több milliárd Faro robot is). Viszont legalább Aloy-ék készülhetnek rá, míg a Far Zenith-et váratlanul érte a támadás. Ráadásul Aloy mögé rengeteg törzs felsorakozhat szerte a világból, míg a Far Zenith száz embert sem számlált (az eredeti konzorcium 77 emberből állt, de tudjuk, hogy ezek nem mindegyike utazott). És hát na, míg ezek a kőgazdag rohadékok életük nagy részét bársonyfotelban és virtuális valóságokban töltötték el, addig a földi emberek a "mindennapi túlélés" című játékot játszották, szóval picit jobb a túlélő képességük és vitathatatlanul leleményesebbek is. Plusz ott van GAIA 2.0, és, ha megszerzik HEPHAISTOS-t (vagy szövetségre lépnek vele), akkor bőven lehet esélyük Nemezis ellen. Igaz, előtte a Földet még rendbe kéne tenni, amihez HEPHAISTOS-ra nagyon nagy szükség van, máskülönben az ökoszisztéma még azelőtt összeomlik, hogy Nemezis befutna. A Burning Shores végén letettem az állam a végső bossfight-tól. Érdekesség: az a Horus a sztori végén a valaha volt legnagyobb és legösszetettebb karakter, amit megalkottak videójátékban. 6,6 millió háromszögből és 596 egyedi komponensből állt össze már a H:ZD-ban lévő statikus változatok, a DLC-ben megjelenő izgő-mozgó változat pedig még ennél is komplexebb. Csak emiatt a Horus miatt nem jelenhetett meg a DLC PS4-re, mert a régi konzol képtelen lett volna ezt az egész cuccot megjeleníteni. De maga a harc is duvra volt. Én is úgy éreztem, mint te, hogy basszus, egy ilyen ellen harcolni is éppen elég lehetett. De a H:ZD-ben látott "rossz hír" videó szerint legalább ezer ilyen kószált a Földön. Ráadásul, azokkal nehezebb lehetett a harc, mert ezt itt Walter irányította, ami erőteljesen lekorlátozta a képességeit. Milyen lehet, ha full MI üzemmódban, teljes kapacitással működik. Durva. És szerintem a Horizon 3-ban lesz ilyen. Talán egyet megszáll Nemezis, mint ahogy anno HADES is egy Horusban lakott. A Frozen Wild igazából akkor adott volna sokat a sztorihoz, ha sorrendben játszod, vagyis még a Forbidden West előtt. Mert akkor itt ismered meg HEPHAISTOS-t illetve azokat az ellenfeleket, amik a FW-ben már "alapnak" számítanak. Persze azért érdemes még így is kijátszani, mert vannak benne érdekes és jópofa szereplők (egyik a Burning Shores-ban is megjelent), akik szerintem a Horizon 3-ban fontosak lesznek majd. Van egy olyan érzésem, hogy a Horizonban az összes megismert törzs összegyűlik majd, plusz talán lesz néhány új is még (sőt az sem lepne meg, ha a Quenek miatt elhagynánk az amerikai kontinenst). 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: Április 10. Hozzászólás ideje: Április 10. 4 órával ezelőtt, Dzséjt írta: @Frenkie Örülök, hogy ennyire tetszett a Horizon: Forbidden West. Spoileres tartalom megtekintése Azért itt szépen megmutatták, milyen undorítóak is lehetnek az emberek. A Zero Dawn után nem nagyon hittem, hogy Ted Faro még képes lejjebb süllyedni, de az őrülete és a megalomániája eléggé kicsapta nála a biztosítékot. Durva, hogy ez az állat, aki minden élet elpusztítását okozta a Földön, túlélte a kis luxusbunkerében, saját háremmel körülvéve, de úgy megőrült, hogy végül mindenkit megölt maga körül. Viszont szerintem az, hogy egy eltorzult izévé vált, és ezer évig kellett ebben az állapotban léteznie, megfelelő sors volt a számára. Hogy aztán végül ne érje el a végső célját, nem lett az új emberek istene. Hála az égnek. És azért szépen kikerekedett a sztorija. Nem azért pusztította el APOLLO adatbázisát, hogy az új emberiség ne ismételje meg a hibáit, hanem mert abban ott volt, hogy ő okozta a Faro-pestist, és ha ez köztudomású lett volna, akkor nem pózolhatott volna istenként. A Far Zenith meg egyenesen csúcs. Azért az se semmi, hogy az Odyssey történetét milyen szépen tovább szőtték. Az első részben csak dokumentumokból tudhattuk meg, hogy egyáltalán létezett. De a poén az, hogy ha a második rész után újra végigjátszod az elsőt, rájössz, hogy rengeteg dolog meg volt alapozva az Odyssey mellett. Az, hogy az APOLLO alfa változata a Far Zenith-hez került cserébe ők adták a Zero Dawn-nak azokat a podokat, amikben az új emberek megszülethettek (és amiben Aloy is megszületett). Vagy, hogy az Odyssey pusztulását nem tudták megerősíteni, csak annyit tudtak, hogy volt egy antianyag robbanás ott, ahol elvileg az Odyssey épp járt. Szépen előkészítették már, hogy itt valami azért nem kerek. És mekkora állatok lettek. És végül Nemezis. Hát ő egy érdekes ellenfél lesz így, hogy iszonyú hatalma van. Egyetlen csillagközi jellel képes volt életre kelteni HADES-t és a többi alporgramot, és előbbit utasítani a földi élet kiirtására. És Tilda elmondása alapján képes bármilyen rendszer fölött átvenni a hatalmat. Itt meg van egy bolygó, milliónyi harcra képes robottal (és ezek csak a Zero Dawn robotok, de ott szunnyad több milliárd Faro robot is). Viszont legalább Aloy-ék készülhetnek rá, míg a Far Zenith-et váratlanul érte a támadás. Ráadásul Aloy mögé rengeteg törzs felsorakozhat szerte a világból, míg a Far Zenith száz embert sem számlált (az eredeti konzorcium 77 emberből állt, de tudjuk, hogy ezek nem mindegyike utazott). És hát na, míg ezek a kőgazdag rohadékok életük nagy részét bársonyfotelban és virtuális valóságokban töltötték el, addig a földi emberek a "mindennapi túlélés" című játékot játszották, szóval picit jobb a túlélő képességük és vitathatatlanul leleményesebbek is. Plusz ott van GAIA 2.0, és, ha megszerzik HEPHAISTOS-t (vagy szövetségre lépnek vele), akkor bőven lehet esélyük Nemezis ellen. Igaz, előtte a Földet még rendbe kéne tenni, amihez HEPHAISTOS-ra nagyon nagy szükség van, máskülönben az ökoszisztéma még azelőtt összeomlik, hogy Nemezis befutna. A Burning Shores végén letettem az állam a végső bossfight-tól. Érdekesség: az a Horus a sztori végén a valaha volt legnagyobb és legösszetettebb karakter, amit megalkottak videójátékban. 6,6 millió háromszögből és 596 egyedi komponensből állt össze már a H:ZD-ban lévő statikus változatok, a DLC-ben megjelenő izgő-mozgó változat pedig még ennél is komplexebb. Csak emiatt a Horus miatt nem jelenhetett meg a DLC PS4-re, mert a régi konzol képtelen lett volna ezt az egész cuccot megjeleníteni. De maga a harc is duvra volt. Én is úgy éreztem, mint te, hogy basszus, egy ilyen ellen harcolni is éppen elég lehetett. De a H:ZD-ben látott "rossz hír" videó szerint legalább ezer ilyen kószált a Földön. Ráadásul, azokkal nehezebb lehetett a harc, mert ezt itt Walter irányította, ami erőteljesen lekorlátozta a képességeit. Milyen lehet, ha full MI üzemmódban, teljes kapacitással működik. Durva. És szerintem a Horizon 3-ban lesz ilyen. Talán egyet megszáll Nemezis, mint ahogy anno HADES is egy Horusban lakott. A Frozen Wild igazából akkor adott volna sokat a sztorihoz, ha sorrendben játszod, vagyis még a Forbidden West előtt. Mert akkor itt ismered meg HEPHAISTOS-t illetve azokat az ellenfeleket, amik a FW-ben már "alapnak" számítanak. Persze azért érdemes még így is kijátszani, mert vannak benne érdekes és jópofa szereplők (egyik a Burning Shores-ban is megjelent), akik szerintem a Horizon 3-ban fontosak lesznek majd. Van egy olyan érzésem, hogy a Horizonban az összes megismert törzs összegyűlik majd, plusz talán lesz néhány új is még (sőt az sem lepne meg, ha a Quenek miatt elhagynánk az amerikai kontinenst). Igen amiket írtál az lehetséges megoldások lesznek Nemezis ellen. Fogunk mi még sokat beszélni erről a játékrol úgy érzem. Spoiler Mondjuk én még egy olyat sejtek hogy lesz még valaki(vagy valakik) a múltból aki segít Aloyéknak. Így hogy lehetséges a több mint ezer éven át tartó élet mások is túlélhették. A másik érdekes dolog hogy Lance Reddick halála miatt Sylenst vagy újra kell castingolni, vagy ki kell írni a történetből, de be kell hozni valakit a történetbe akinek a funkciója ugyanez. Amúgy miért is hozták létre a Zenithesek a Nemezist? Átsiklottam felette. Mert sok értelmét nem látom. Ezene az oldalon rengeteg új infot találtam a világról. Érdemes beleolvasgatni. Pl hogy a Tartós Gyözelem Hadműveletnél a végefelé a katonák egyszerűen megfulladtak, hisz már nem volt növény ami oxigént termeljen. https://horizon.fandom.com/wiki/Horizon_Wiki Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Április 10. Szerző Hozzászólás ideje: Április 10. Forbidden West Spoiler Nemezist azért hozták létre, mert nem voltak elégedettek a fizikai örökélettel, szerettek volna elszakadni a testüktől, hogy aztán bármilyen gépbe beleköltözhessenek. Csak hát ugye a tudatukat nem letöltötték, hanem lemásolták. Ők még attól a saját testükben maradtak, ezért nyilvánították ezt kudarcnak. Csak elég idióták voltak ahhoz, hogy nem semmisítsék meg... Sylenst szerintem újra fogják castingolni. A figura központi karakterré vált a Burning Shores végén, hiszen elindult valamit felkutatni, ami segítségükre lehetne Nemezissel szemben. Persze ez nem zárja ki az off-screen kiírását, de én úgy érzem, túlságosan is fontos ő ahhoz, hogy így írják ki. Kábé olyan most a helyzete, mint Leiának volt az ep8 után az ep9-ben. Viszont ez nem lesz egyszerű feladat. Mert egyrészt, Reddick az arcát is adta a karakterhez, aztán jó kérdés, hogy azt használhatják-e majd a Horizon 3-ban. És azért a hangja is elég jól ismert. A Destiny-sorozatban Reddick szerepét, Zavalát Keith David vette át, aki ugyan szintén remek színész, sokak szerint a karakter nagy változáson esett át azzal, hogy David máshogy alakítja. Sylens-nél meg szerintem ez végzetes lenne. Az orgánuma nagyban meghatározza a karakter titokzatosságát. De talán találnak valaki olyat, aki képes lesz utánozni, esetleg megoldják MI-vel. Akárhogy is, szomorú, hogy Lance Reddick nem tudta végigvinni. A múltból van még egy rejtély, ami nem oldódott meg: Elízium. A bunker, ahová a Zero Dawn-projekten dolgozók (az Alfák kivételével) és kiválasztott családtagjaik evakuáltak. Bár úgy tudjuk, hogy az oda menekülőket sterilizálták, mivel nem lehetne fenntartani az életet a zárt bunkerban, de ki tudja? Az Odyssey-ről sem hitték, hogy visszajön. Mondjuk szerintem az oda menekült emberek nem lettek örökéletűek, de a leszármazottaik - és így a továbbadott tudás - még képbe kerülhet. Az örökéletet szvsz. a Far Zenith már a Szíriuszon véglegesítette. A Horizon: Zero Dawn-ban Sylens említette, hogy a régi emberek már extrém mód ki tudták tolni az életkorukat a technológiák és gyógyszerek hatásával, és hát láttuk most Ted Faro ilyen irányú kísérleteit is, de úgy tűnik, magán a Földön ezt nem volt idő teljesen kifejleszteni. Szerintem a Far Zenith elutazott a Szíriuszra, és ott sikerült befejezni ezeket a kutatásokat. A Horizon-wiki egy nagyon jó oldal, én is sokat szoktam bújni. 1 Válasz
Cpt. Rex Hozzászólás ideje: Április 28. Hozzászólás ideje: Április 28. @Wilde kevesebb mint 2 hónap és érkezik az Elden Ring DLC. Várod már? Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: Július 26. Hozzászólás ideje: Július 26. Sztrájkba léptek a videojáték szinkronszínészek: https://www.gsplus.hu/hir/betelt-a-pohar-a-sztrajkot-valasztottak-a-videojatekokat-szinkronizalo-szineszek-358316.html Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: Augusztus 3. Hozzászólás ideje: Augusztus 3. Ide rakom, mert alapvetően a játékokról szól, de az első bő 20 perc (ahogy tán el is hangzik) más médiákra is , illetve azok fogyasztóira jellemző manapság sajnos. 2 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: Augusztus 3. Hozzászólás ideje: Augusztus 3. Elden Ring - Shadow of the Erdtree Már egy ideje a végére értem, de nyaralás és egyéb dolgok miatt csak most jutottam odáig, hogy írjak róla pár sort, bár nem tudom @Cpt. Rex-en kívül valaki játszott e vele, de mégis az idei nyár slágeréről van szó. Sok dolgot vártam az elmúlt időszakban foci eb, Acolyte, House of the Dragon, de amivel maradéktalanul elégedett voltam az a SotE volt. Valahogy úgy érzem, hogy Miyazaki egyszerűen nem tud hibázni... ott volt ugyan a Dark Souls 2, de azt egyrészt nem ő csinálta, másrészt szerintem nem is annyira rossz, mint amilyen negatívan van kezelve a fanok megítélése szerint. Az Elden Ring esetében nagyot kockáztattak, bevállalták ezt a nyíltvilágú, a felfedezésre, a szabadságra épülő felépítést és sikerült sallangmentesen összeházasítani ezt a soulslike formulával. Voltak, akik ugyan felvetették, hogy veszített a hatásából az a fejlődési ív, amit az alap soulslikeok megkövetelnek, elsősorban a spirit summonok miatt, de közben a summonolás (más hús vér játékosokkal) kezdettől fogva a sajátja ennek a műfajnak és ez továbbra is opcionális, maga a játék pedig továbbra is annyira nehéz, amennyire te magadnak nehézzé teszed. Az alapjáték mindenesetre óriási siker volt, emlékszem amikor kijött, akkor mennyire letarolta a világot és tényleg olyanokhoz is eljutott, akik amúgy egy Dark Soulst se vettek volna elő. (Ha jól emlékszem @Cpt. Rex is ilyen volt.) Régóta vártunk már a DLC-re és idén nyáron végre eljött és azt kell mondjam, hogy a FromSoftware megint megcsinálta. Kiadtak egy olyan fullos DLC-t kb. 15.000 ft-ért, ami tartalmát tekintve pariban van az első két Dark Souls-al. Gyakorlatilag egy teljes értékű új játékot adtak ki, nem teljes áron. Ha hasonlítani kéne valamihez én csak a Witcher 3 DLC-ket tudnám egy lapon említeni ezzel. Kerültek változtatások is a játékba, amit egyrészt jól oldottak meg atekintetben, hogy ne legyen nagy különbség a játékosok szintje között (be lehet jönni a DLC-be 100-as, meg 200-as szinten is, jó meg persze level 1-on is végig lehet nyomni az egészet), hanem a DLC-nek saját fejlődési rendszere van. Hasonlóan a Sekiro-hoz nem önmagában a soulokat/runeokat kell gyüjtögetni, hanem egy adott itemet, amivel lehet fejleszteni a karakter életerejét, sebzését, védelmét egyszerre. Itt lenne egy kritikám is a SotE-vel, mert míg a Sekiro-ban ez a boss-ok legyőzéséhez van kötve ami természetes módon követi az előrehaladásodat a játékban, addig itt fel kell fedezgetni a terepet és néhány ilyen item eléggé nem egyértelmű helyre van eldugva, úgyhogy simen elkerülhetőek. Ez csak azért probléma, mert ez a sava borsa a DLC-nek, enélkül jóval nehezebbek a boss-ok. Ezen a ponton rá is térnék a játékkal kapcsolatos kritikákra, amelyek a nehézséget illetően érkeztek. Úgy érzem, hogy azáltal, hogy az ER ekkora siker lett és nyitni tudott olyan csoportok felé, akik a soulsborne időszakban nem voltak a célkeresztben megérkezett egy olyan elvárás, hogy legyen könnyebb a játék (jó igazából most hogy írom ezt, eszembe jutott, hogy 5 éve már a Sekiro-nál is voltak, akik amiatt méltatlankodtak, hogy túl nehéz a játék és ezzel csináljon valamit a FromSoft). Akik így gondolkodnak alapvetően egy félreértésben vannak, egy souls játéknál nem az a baj, ha túl nehéz, hanem ha túl könnyű (az ER-nél sok olyan véleményt is olvastam, hogy egy-két kivételtől eltekintve a boss-ok mennyire könnyűnek tűntek). Ettől még nem mondom, hogy a DLC egyszerű lenne, de aki végigjátszotta az alapjátékot és (Elon Muskkal ellentétben ) tud egy normális buildet csinálni, felfedezi a DLC-t és használja az upgrade itemeket, annak nem lesz sokkal nehezebb ez a kaland, mint az előzőek. Van benne kihívás, sokszor neki kell futni, meg kell tanulni a boss-okat, kevesebb az opening, de egyáltalán nem éreztem unfairnek. Az utolsó boss tényleg combosabb, de annak is megvannak a weaknessei, amit ha jól támadsz, akkor simán le lehet szedni. Azt veszem észre mostanában magamon, hogy egyre kevesebb kedvem, energiám van játszani. Sokszor elkezdek valamit (legutóbb pl. a Hogwarts Legacy-t) és semmi kedvem befejezni, egyszerűen elunom és inkább nézek egy filmet, vagy olvasok. Ez a SotE egy ilyen teszt is volt saját magamnak, hogy van e még kedvem ehhez az egészhez és ez a játékstílus továbbra is megmozgat, azt az adrenalint, amit egy nehezebb pályaszakasz, vagy egy táposabb boss legyőzése után érzek, azt egyetlen másik játék sem tudja visszaadni. Ahogy a gyásznak, a soulslike formulának is megvannak a maga fázisai, először elakadsz és totál lehetetlennek tűnik minden, aztán kezdesz ráérezni, már-már úgy tűnik, hogy ez nem is nehéz és mégis rosszabbul megy, mint a legelején... aztán már éppen csak egy hangyalábnyi hp-je marad a bossnak, de még mindig meghalsz és a végén, mikor egy olyan körön vagy, hogy nem is gondolnád, hogy most meglesz, akkor meg tök simán leszeded. Na ezt tudják a Miyazaki játékok, fantasztikus pálya design-al, a felfedezés valós örömével, ahol nem azért nézek meg valamit, mert van egy nagy kérdőjel a térképen, hanem mert csak mászkálok a világban szétnézek és maguk a tereptárgyak vonzzák oda a figyelmed mindenféle kiírt szöveg, vagy segítség nélkül, nem fogja a kezed, hanem felnőttként kezel és kitartásra nevel a nehézségével. Ezért az érzésért pedig még mindig van kedvem bekapcsolni a PS-t, úgyhogy egy ideig még maradok gémer. @Cpt. Rex Neked hogy tetszett, kipróbáltad már? 1 Válasz
Cpt. Rex Hozzászólás ideje: Augusztus 3. Hozzászólás ideje: Augusztus 3. 3 órával ezelőtt, Wilde írta: Elden Ring - Shadow of the Erdtree Már egy ideje a végére értem, de nyaralás és egyéb dolgok miatt csak most jutottam odáig, hogy írjak róla pár sort, bár nem tudom @Cpt. Rex-en kívül valaki játszott e vele, de mégis az idei nyár slágeréről van szó. Sok dolgot vártam az elmúlt időszakban foci eb, Acolyte, House of the Dragon, de amivel maradéktalanul elégedett voltam az a SotE volt. Valahogy úgy érzem, hogy Miyazaki egyszerűen nem tud hibázni... ott volt ugyan a Dark Souls 2, de azt egyrészt nem ő csinálta, másrészt szerintem nem is annyira rossz, mint amilyen negatívan van kezelve a fanok megítélése szerint. Az Elden Ring esetében nagyot kockáztattak, bevállalták ezt a nyíltvilágú, a felfedezésre, a szabadságra épülő felépítést és sikerült sallangmentesen összeházasítani ezt a soulslike formulával. Voltak, akik ugyan felvetették, hogy veszített a hatásából az a fejlődési ív, amit az alap soulslikeok megkövetelnek, elsősorban a spirit summonok miatt, de közben a summonolás (más hús vér játékosokkal) kezdettől fogva a sajátja ennek a műfajnak és ez továbbra is opcionális, maga a játék pedig továbbra is annyira nehéz, amennyire te magadnak nehézzé teszed. Az alapjáték mindenesetre óriási siker volt, emlékszem amikor kijött, akkor mennyire letarolta a világot és tényleg olyanokhoz is eljutott, akik amúgy egy Dark Soulst se vettek volna elő. (Ha jól emlékszem @Cpt. Rex is ilyen volt.) Régóta vártunk már a DLC-re és idén nyáron végre eljött és azt kell mondjam, hogy a FromSoftware megint megcsinálta. Kiadtak egy olyan fullos DLC-t kb. 15.000 ft-ért, ami tartalmát tekintve pariban van az első két Dark Souls-al. Gyakorlatilag egy teljes értékű új játékot adtak ki, nem teljes áron. Ha hasonlítani kéne valamihez én csak a Witcher 3 DLC-ket tudnám egy lapon említeni ezzel. Kerültek változtatások is a játékba, amit egyrészt jól oldottak meg atekintetben, hogy ne legyen nagy különbség a játékosok szintje között (be lehet jönni a DLC-be 100-as, meg 200-as szinten is, jó meg persze level 1-on is végig lehet nyomni az egészet), hanem a DLC-nek saját fejlődési rendszere van. Hasonlóan a Sekiro-hoz nem önmagában a soulokat/runeokat kell gyüjtögetni, hanem egy adott itemet, amivel lehet fejleszteni a karakter életerejét, sebzését, védelmét egyszerre. Itt lenne egy kritikám is a SotE-vel, mert míg a Sekiro-ban ez a boss-ok legyőzéséhez van kötve ami természetes módon követi az előrehaladásodat a játékban, addig itt fel kell fedezgetni a terepet és néhány ilyen item eléggé nem egyértelmű helyre van eldugva, úgyhogy simen elkerülhetőek. Ez csak azért probléma, mert ez a sava borsa a DLC-nek, enélkül jóval nehezebbek a boss-ok. Ezen a ponton rá is térnék a játékkal kapcsolatos kritikákra, amelyek a nehézséget illetően érkeztek. Úgy érzem, hogy azáltal, hogy az ER ekkora siker lett és nyitni tudott olyan csoportok felé, akik a soulsborne időszakban nem voltak a célkeresztben megérkezett egy olyan elvárás, hogy legyen könnyebb a játék (jó igazából most hogy írom ezt, eszembe jutott, hogy 5 éve már a Sekiro-nál is voltak, akik amiatt méltatlankodtak, hogy túl nehéz a játék és ezzel csináljon valamit a FromSoft). Akik így gondolkodnak alapvetően egy félreértésben vannak, egy souls játéknál nem az a baj, ha túl nehéz, hanem ha túl könnyű (az ER-nél sok olyan véleményt is olvastam, hogy egy-két kivételtől eltekintve a boss-ok mennyire könnyűnek tűntek). Ettől még nem mondom, hogy a DLC egyszerű lenne, de aki végigjátszotta az alapjátékot és (Elon Muskkal ellentétben ) tud egy normális buildet csinálni, felfedezi a DLC-t és használja az upgrade itemeket, annak nem lesz sokkal nehezebb ez a kaland, mint az előzőek. Van benne kihívás, sokszor neki kell futni, meg kell tanulni a boss-okat, kevesebb az opening, de egyáltalán nem éreztem unfairnek. Az utolsó boss tényleg combosabb, de annak is megvannak a weaknessei, amit ha jól támadsz, akkor simán le lehet szedni. Azt veszem észre mostanában magamon, hogy egyre kevesebb kedvem, energiám van játszani. Sokszor elkezdek valamit (legutóbb pl. a Hogwarts Legacy-t) és semmi kedvem befejezni, egyszerűen elunom és inkább nézek egy filmet, vagy olvasok. Ez a SotE egy ilyen teszt is volt saját magamnak, hogy van e még kedvem ehhez az egészhez és ez a játékstílus továbbra is megmozgat, azt az adrenalint, amit egy nehezebb pályaszakasz, vagy egy táposabb boss legyőzése után érzek, azt egyetlen másik játék sem tudja visszaadni. Ahogy a gyásznak, a soulslike formulának is megvannak a maga fázisai, először elakadsz és totál lehetetlennek tűnik minden, aztán kezdesz ráérezni, már-már úgy tűnik, hogy ez nem is nehéz és mégis rosszabbul megy, mint a legelején... aztán már éppen csak egy hangyalábnyi hp-je marad a bossnak, de még mindig meghalsz és a végén, mikor egy olyan körön vagy, hogy nem is gondolnád, hogy most meglesz, akkor meg tök simán leszeded. Na ezt tudják a Miyazaki játékok, fantasztikus pálya design-al, a felfedezés valós örömével, ahol nem azért nézek meg valamit, mert van egy nagy kérdőjel a térképen, hanem mert csak mászkálok a világban szétnézek és maguk a tereptárgyak vonzzák oda a figyelmed mindenféle kiírt szöveg, vagy segítség nélkül, nem fogja a kezed, hanem felnőttként kezel és kitartásra nevel a nehézségével. Ezért az érzésért pedig még mindig van kedvem bekapcsolni a PS-t, úgyhogy egy ideig még maradok gémer. @Cpt. Rex Neked hogy tetszett, kipróbáltad már? Nekem nagyon nehéz, a DLC különösképpen. -_- Én nem vagyok olyan derülátó mint te. Nem a semmiért kerültem a DS univerzumot eddig.... Az Elden Ring a nyilt világ végett fogott meg annyira, pedig az alap játék esetében is szivtam sokszor. De itt, a dlc-ben.....ez hatványozottan igaz.... Az hogy 60 vigor 2, max. 3 ütésből, eltűnik az kicsit húzós. Egy alap kis csicska mob-nak 3 ütés vagyok(bár, volt hogy csak 2, a bárdos Messmer soldier-nek). Nyomják az AOE-t egyfolytában, nem enged healelni. Szó szerint bünteti a game, ha healt tolsz magadba.... A felvehető loot esetében, ezt komolyan gondolták? Nagyon sokszor alacsony szintű kovács köveket dobál, vagy veszek fel, de a többi loot esetében is nagy kérdője, hogy mit akartak elérni a fejlesztők ezzel? Nevetséges a loot... xD Még nem vittem végig, mert sokszor felhúzott már. De ahogy láttam a végső boss fight-ot.......... , ott törni fog a kontroller.... De hogy ne csak negativ legyek. Maga a világ, a zenei aláfestés, grafika, 10/10 még mindig. Ami nagyon zavaró, hogy sajna sokszor beesik az fps 30 alá. Valami félrement optimalizáció terén ismét.....és nem igazán próbálták eddig javitani, kivétel a PS5-ös verzió..... Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: Augusztus 8. Hozzászólás ideje: Augusztus 8. 2024. 08. 03. - 17:20, Cpt. Rex írta: Nekem nagyon nehéz, a DLC különösképpen. -_- A scadutree fragmenteket gyüjtögetni kell mindenképpen, vannak ilyen videós guideok is, hogy össze tud mindet szedni, ha kimaradt valamelyik. Az a védelemhez is nagyon hasznos, hogy mennyit sebződsz, emellett a defensed is sokat számit, hogy ne legyél 2-3 ütés az ellenfeleknek. Egy jó armor mindenképpen kell, már csak azért is, hogy legyen olyan 45-50-es poise-od, ez a minimum. Az ahhoz is kell, hogy például egy ash of war esetében ne tudjon belőle kiszakítani az ellenfél támadása, amikor benyomnád az aow-t. Ezért egy olyan 50-es posie mindenképpen kell, de én 75-ös voltam ilyen szempontból. Az aow-nál meg valami olyanra menj rá, amivel könnyen lehet stancet törni, igazából a stance törés majdnem jobb is, mint a pure damage egy fegyvernél, mert az gyakorlatilag free hitet jelent, amit mindenképpen be tudsz ütni (ez különösen az utolsó boss-nál számit, ja és oda 20-as scadutree blessing alatt nem szabad bemenni!). Plusz az aow-oknál is van olyan, amit ha használsz, akkor közben nem csak, hogy nem tudnak belőle kiszakítani, hanem hyperarmorod van és ha egy olyan támadással jön a boss, amit nehezen tudsz dodgeolni, akkor csak kell egy kis FP benyomod az aow-t és garantáltan nem sebződsz. Volt néhány terület ahol én is izzadtam és nem csak a júliusi kánikula miatt. Van az a nagy sárkány, Bayle... na az nekem durvább volt, mint a final boss. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Augusztus 27. Szerző Hozzászólás ideje: Augusztus 27. 1 órával korábban, Darth Cupsy írta: Bíztam benne, hogy valahogy elköszörülök ebben a 2 napban még a HDD-vel legalacsonyabb beállításokkal, de sajnos a menüig jutok csak, aztán töltőképernyőn ragadás. Na, ha valami nem hiányzik a PC-s korszakomból, akkor az pont ez. A mikromenedzselés, hogy elinduljon a játék. Benyomom a letöltést a(z alvó állapotban lévő) konzolra (a telóról), közben megiszok egy kávét vagy elolvasok egy cikket, aztán jön az értesítés (a telefonra), hogy XY program játékra kész, és mehet a menet. 1 Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: Augusztus 27. Hozzászólás ideje: Augusztus 27. 3 perccel korábban, Dzséjt írta: Na, ha valami nem hiányzik a PC-s korszakomból, akkor az pont ez. A mikromenedzselés, hogy elinduljon a játék. Benyomom a letöltést a(z alvó állapotban lévő) konzolra (a telóról), közben megiszok egy kávét vagy elolvasok egy cikket, aztán jön az értesítés (a telefonra), hogy XY program játékra kész, és mehet a menet. Azt elhiszem, de valahogy én akkor se tudnék váltani. Meg azért ez most ez bőven az én saram is, már mikor összeraktam anno a jelenlegi állapotába, akkor tervbe volt véve, hogy veszek bele max. egy fél éven belül egy SSD-t ez még a COVID előtt volt és eddig húztam halasztottam. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Augusztus 27. Szerző Hozzászólás ideje: Augusztus 27. 1 órával korábban, Darth Cupsy írta: Azt elhiszem, de valahogy én akkor se tudnék váltani. Nem győzködni akarlak, csak ismerősen csengenek ezek a szavak. Én is így gondoltam. Aztán puff, fél év sem kellett, és már csak akkor játszottam PC-n, ha arra kaptam tesztpéldányt. Amióta otthagytam a PC Gurut, a PC már csak és kizárólag munkaeszközként funkcionál. A a Steamre és társaira is csak azért lépek be néha-néha, nehogy töröljék az accountjaimat (nem tudom, hogy ez megtörténhet-e, de biztos, ami biztos). Hát igen, az SSD ma már annyira alap, hogy a játékfejlesztők is elsősorban azt ajánlják a programjaikhoz. Sőt lehet, hogy már csak azzal számolnak. Nekem is az lenne a legjobb, ha már csak SSD-k lennének a gépemben, de nem tudom, hogy azok mennyire bírnák ki a napi 18 órás folyamatos írás-olvasást (a renderelés olykor akár 8 órányi folyamatos írás is lehet, ha például animációt renderelek). A HDD-m is valószínűleg ebbe halt bele. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Szeptember 6. Hozzászólás ideje: Szeptember 6. (szerkesztve) Az Astro Bot-ra rá van itt indulva bárki rajtam kívül? Előrendeltem lemezen a konzolvilágon, de basszus késik, most 10-ét írnak, meg írták, hogy emiatt egy ezressel olcsóbb lesz. Remélem az ígért DLC-vel kapom, mert a mai napon már nem látszik az oldalukon, hogy lenne hozzá, de mikor rendeltem még látszott. Az eddigi kritikák alapján nagyon jól sikerült! Szerkesztve: Szeptember 9. - Dzséjt Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Szeptember 16. Hozzászólás ideje: Szeptember 16. (szerkesztve) Jájj, gyerekek, hihetetlenül jó játék lett az Astro Bot! Semmi nem használta még ilyen jól a Ps5 kontrollert, de a látvány, a változatosság, a móka.. Áhh! Aki valaha is élvezett platformert, a super mario, a sonic, a crash bandicoot, a little big planet, a sackboy óta hát méltó utód, sőt szinte a műfaj új királya született meg! Nem gondoltam volna. És a sok cameo és a crossover pályák (god of war, uncharted, horizon) A playstation ünnepe a játék az elmúlt 30! év utáni nagy tisztelgés is! Szerkesztve: Szeptember 16. - Dzséjt 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 24. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 24. 1 órával korábban, Darth Cupsy írta: Érdekes, hogy egy lövöldözős játénak senki nem rója fel, hogy egyedül kiírtanak egy egész hadsereget, vagy tucatnyi golyót bekap a főhős és túléli Egyszer nézz be egy Call of Duty-hater fórumra. Ott rendszeresen felrójják, hogy mennyire nem életszerű, hogy az ember elbújik a fedezék mögé és pár másodperc alatt felgyógyul több tucat golyó okozta sérülésből. Persze a legnehezebb fokozaton, ahol egy fej vagy mellkaslövés instant halált okoz, egyik sem játszanak, mert az "játszhatatlanul nehéz és sz*r". Amióta kivették a CoD-okból (meg alapvetően majdnem minden FPS-ből és TPS-ből) az életerő csomagokat, azóta a visszatöltődő életerő egy afféle jolly joker a "már megint nincs rajta sapka" jellegű emberkéknek. Mert ugye az, hogy a földön mindenfelé EÜ csomagok hevernek, amik egyből meggyógyítanak, olyan marha reális volt. De emlékszem, olyan is volt, aki a The Last of Us Part 2-t (nem is az egyet, amiben amúgy ugyanez a rendszer volt) ekézte azért, mert Ellie-t mellbe lőtték, erre a csaj betekerte gézzel a kezét és rendbejött. Sőt olyat is ismertem, aki a 2013-as Tomb Raidert szólta le azért, mert Lara nyíllal lelőtt egy szarvast, hogy tárgyat készíthess. Ez volt a tutorialban, ami bele is volt szőve a sztoriba, így kapott egy átvezetőanimációt a szarvasnyúzás (nem mutattak semmit, csak érzékeltették). Természetesen ezután az egész folyamat annyi volt, hogy lelőtted a szarvast és Lara csak felkapta a szükséges matériát, nem tököltek animációkkal, ami a 88. szarvasnál már k*rva idegesítő lett volna. Mégis, ez az emberke ezen pattogott, hogy ha már egyszer meg tudták csinálni, miért nem ment ez végig, meg milyen lustaság már ez, stb. Szóval sok barom van és sok baromságot tudnak összehordani. Fel sem érik ésszel, hogy a játszhatóság oltárán rendkívül sok dolgot fel kell áldozni a valóságból. Némelyiknél kevesebbett, másoknál többet. A lopakodós játékok az utóbbiak közé tartozik. Nekem senki nem mondja, hogy az reális volt a műfajteremtő Splinter Cell játékokban, hogy a főhős éjjellátóján három hatalmas led világított zölden, de amikor a sötétben lapult, senki sem vette észre. 1 órával korábban, Darth Cupsy írta: vagy ha a közelharcra fókuszáló játékokat nézzük, relative kevés ember van a világon aki egy 1v3-as küzdelemből győztesen kerülne ki és akkor az ennél több ellenfeles szitukról ne is beszéljünk, persze az ellenfelek általában nagyon illedelmesek a játékokban, mert mindig csak egyesével-kettesével támadnak, nem pedig egyszerre Épp a Mad Maxet nyúzom, ami pont ilyen. Bár akár tíz ember is körülfoghatja hősünket, kettőnél több sosem támad egyszerre, és azok is jól kimért időtávolságban egymás után, hogy Maxnek még akkor is legyen ideje kivédeni az ütést, ha nem is látja, mert háttal áll neki, és éppen a másikat öleli fojtófogással. Természetesen ha ebben a szituban sikerül időben lenyomni a védekezés gombját, akkor Max minden folyamatot azonnal, a másodperc tört része alatt megszakít, 180 fokot fordul és puszta kézzel kivédi a támadást, származzon az ököltől, lábtól, szögekkel kivert bottól vagy robbanófejes dárdától. Bár azt az ellenfelet is imádom, amelyik szó szerint lóbálva a kést saját barátait is megsebezve rohamoz nyíl egyenesen Max felé, így csak félre kell sétálni, mert olyan heves a drága, hogy irányt nem tud változtatni. Ennek az erősebb változata a pajzzsal felszerelt jószág, az szimpláne elgázol mindenkit, míg nyílegyenesen Max felé rohan. Majd jó pár másodpercre megtorpan, ha Max közben letért a pályájáról, így hősünk nyugodtan mögé mehet és hátulról, a pajzs védelmén kívül agyonverheti (nem mintha a pajzs sokat érne, ugyanis Max puszta kézzel szét tudja verni, mert az ujjai valószínűleg adamantiumból vannak). Amúgy nagyon szeretem a Mad Maxet, jó hangulatú játék, jó az autós és a verekedős harcrendszer is, de tény, hogy ha a realitás oldaláról akarom megfogni, akkor Max szegény nagyon hamar nagyon halott lenne. 1 Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: Szeptember 24. Hozzászólás ideje: Szeptember 24. (szerkesztve) 32 perccel korábban, Dzséjt írta: Egyszer nézz be egy Call of Duty-hater fórumra. Ilyen elvetemült helyekre nem járok csak általános felületeken vettem észre, hogy ha tényleg egy lopakodós játék kijön akkor annak majd mindig a szemére van hányva, hogy a való életben simán észre vennék az őrök a ténykedéseinket, ezzel szemben a lövöldözős játékoknak kevésbé hánytorgatják fel az irreális dolgokat. Másik kedvenc, SW specifikus hisztim: "a fénykard, miért nem csonkol?" bezzeg egyéb játékokban ahol akkora kardokkal, pörölyökkel, futkározik a főhős, mint jómaga 2x ott nem gáz, ha nincs végtag nyisza meg koponya trancsír. Nem mellesleg ha a fénykard úgy vágna, mint a filmekben, az elég nagy handicap lenne, és jelentősen kivenné a kihívást a játékból, akkor meg az lenne a baj. 32 perccel korábban, Dzséjt írta: Nekem senki nem mondja, hogy az reális volt a műfajteremtő Splinter Cell játékokban, hogy a főhős éjjellátóján három hatalmas led világított zölden, de amikor a sötétben lapult, senki sem vette észre Na jah és mégis milyen jó gamek voltak. 32 perccel korábban, Dzséjt írta: Épp a Mad Maxet nyúzom, Nekem is rajt van a listámon, ha jól tudom kb. ugyanaz a harcrendszere, mint az Arkham játékoknak azt meg nagyon szerettem. Szerkesztve: Szeptember 24. - Darth Cupsy Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 24. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 24. 48 perccel korábban, Darth Cupsy írta: Másik kedvenc, SW specifikus hisztim: "a fénykard, miért nem csonkol?" bezzeg egyéb játékokban ahol akkora kardokkal, pörölyökkel, futkározik a főhős, mint jómaga 2x ott nem gáz, ha nincs végtag nyisza meg koponya trancsír. Nem mellesleg ha a fénykard úgy vágna, mint a filmekben, az elég nagy handicap lenne, és jelentősen kivenné a kihívást a játékból, akkor meg az lenne a baj. Erről egy sztori, talán pár hete futottam bele Youtube-on, véletlen, de tanúlságos, mert afféle kórképe a "sz*r a Disney SW" jelenségnek. Valaki csinált egy modot a Jedi: Fallen Orderhez, amiben a fénykard "reálisan", a "filmeknek megfelelően" működik. Ami nem igaz, mert kimerült abban, hogy az ellenfeleket darabokra vágta, de az épületekben vagy járművekben már nem tudott kárt tenni. De ez a kisebbik probléma. A nagyobbik az volt, hogy egy véres szájú hater megjelent, és elkezdte ekézni a Disney-t, mert gyerekbaráttá tette a Star Warsot azzal, hogy a fénykard már nem úgy működik, mint Lucas idejében, nem csonkol. A meglepetést az szolgálta, hogy többen is szembefordultak ezzel a nyikhajjal. Kezdték azzal, hogy az ep8-ban simán lenyisszantotta Kylo az egyik Preatorianus őr fejét, Snoke meg külön példa, aki szó szerint darabokban végezte egy fénykardnak hála, majd folytatták úgy, hogy az ep6-ban sem szabdalt darabokra senkit Luke. Erre persze jött a kész válasz (ignorálva a fejlevágást és Snoke-ot): az ep6 idején még nyilván nem volt meg a technika ehhez. Hiszen az régi film, még nem volt CGI. Na, erre szerintem már mindenki gurult a nevetéstől, de valakinek volt annyi lélekjelenléte, hogy beírta: egyrészt, csonkolás kardok által már az ep4-nél is régebb óta vannak a filmekben, másrészt, mint két, az ep6-ot megelőző SW filmben is lett volna ilyen: ep4 és ep5, amikben ugye simán lekapta a kard a kezet. Sőt, mintha az ep6-ban is lett volna kézlevágás. De hősünk nem adta fel, tovább ütötte a vasat, hogy "persze, egy-egy kéz az egy dolog, de arra nem volt technika, hogy úgy, mint a PT filmekben, tömegesen vágjanak szét embereket", amikben mindig szétvágott mindenkit a fénykard. Példának pedig behozta a geonosisiakat, Jango Fettet, Vadert és Dookut. Szerintem ekkor már a győzelem mámorában volt, hiszen határozott állításait, miszerint a fényakrdok a Disney érában senkit sem vágnak szét, alaposan alá (nem) támasztotta, és hát ékes példák bizonyítják, hogy amint a CGI technika lehetővé tette, Lucas hentesekké avanzsálta a Jediket és a Sith-eket. A vita aztán eme jelenet prezentálásával holtpontra jutott: Hogy a videójáték témában is megmaradjak, hősünknek azt is felvázolták, hogy Lucas idejében sem volt aprítás az SW videójátékokban, hiszen a Jedi Knight és a Force Uleashed sorozatokban is legfeljebb a kezeket lehetett lenyisszantani, azokat is csak alkalomadtán. Mindkét játéksorozatban modokkal tették lehetővé a szétnyiszálást. És igen, ahogy te is mondtad, eléggé visszavett mindegyik esetben a játékélményből, hiszen a kardok kábé érintésre öltek, így a boss fightok másodpercekig tartottak. A fénykard amúgy is eléggé könnyűvé teszi a játékokat, hiszen egyszerre védelmi és a támadó mechanizmus. A Jedi-sorozatnak is lényegében meg kellett erőszakolnia a fénykard mechanikáját a játszhatóság oltárán, és külön kardtípusokra szedni a különböző harcmodorokat, amiket valójában akár egy fénykarddal is lehetne prezentálni. 48 perccel korábban, Darth Cupsy írta: bezzeg egyéb játékokban ahol akkora kardokkal, pörölyökkel, futkározik a főhős, mint jómaga 2x ott nem gáz, ha nincs végtag nyisza meg koponya trancsír. Ezért szeretjük a The Witcher 3: Wild Huntot. 48 perccel korábban, Darth Cupsy írta: Na jah és mégis milyen jó gamek voltak. Hááát... Én őszintén szólva, rühellem a Splinter Cell játékokat, és sosem értettem, mi bennük a jó. Pedig alapvetően szeretem a lopakodós mókát, ha van egy játékban erre lehetőség, mindig ezt választom az akcióval szemben - vagyis hát, pontos úgy fogalmazni, hogy "nindzsa üzemmódban" lopakodva próbálok meg mindenkit kinyírni, és ha az nem válik be, akkor jön a John Rambo mód. Ugyanakkor nagyon nem jön be, ha csak lopakodni lehet, és, ha lebuksz, jön a Game Over felirat. 48 perccel korábban, Darth Cupsy írta: Nekem is rajt van a listámon, ha jól tudom kb. ugyanaz a harcrendszere, mint az Arkham játékoknak azt meg nagyon szerettem. Nem csak kábé, pöcre ugyanaz. Az Avalanche a Rocksteady harcrendszerét használta fel - még Max néhány mozdulata is megegyzeik Bruce mozdulataival. Persze hozzáigazították a Mad Maxhez, mert Rockatansky biztos úr például használ lőfegyvert, amit Mr. Wayne kerül, meg ő nem tud embert felkapni és elhajítani, mint a bőregér, de alapvetően a két harcrendszer egyezik. 1 Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: Szeptember 24. Hozzászólás ideje: Szeptember 24. 18 perccel korábban, Dzséjt írta: Ezért szeretjük a The Witcher 3: Wild Huntot. Na igen, ezért is vaóban , talán az egyetlen mű a zsánerben, amiben a látványos csonkolások szerves részét képezik a harcnak 22 perccel korábban, Dzséjt írta: vagyis hát, pontos úgy fogalmazni, hogy "nindzsa üzemmódban" lopakodva próbálok meg mindenkit kinyírni, és ha az nem válik be, akkor jön a John Rambo mód. Ezt embere válogatja, én simán képes vagyok visszatölteni az ilyen játékokat, ha észrevettek, hiába folytathatnám "Rambóba". Persze kedv(meg hogy hányadszorra próbálkozom ) függő is. Az újabb AC-kben ezt kifejezetten szerettem, hogy többféle megközelítéssel is célt lehet érni és a játék általában nem szabja meg melyiket válasszuk. Valamelyik Splinter Cellben is volt olyan, hogy 3 féle osztályba sorolt, attól függően, hogy teljesítetted a pályákat és aszerint járt Xp vagy már nem is tudom mi. Lehetett szellem módban, amikor is lopakodsz, de nem ölsz, ellopakodsz az ellen mellett, lehetett predator (talán,?) amikor csendesen gyilkolsz le mindenkit, aki az utadba kerül illetve volt amikor betolod a tárat aztán hajrá ami kifér a csövön. Amúgy ha egyszer majd elkezded az Outlawst, abban is lesznek olyan részek, ahol kötelező a lopakodás és ha észrevesznek kezdheted elölről. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 24. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 24. Ja, nálam is befolyásolja azért a kedv, például a The Last of Us szériában már szeretem figurázni is, és ha nem tudom megvalósítani az elképzelésem, akkor inkább visszatöltök. De alapvetően a lopakodás úgy tetszik, ha lehetőség van a lebukás után akcióorgiázni. 16 perccel korábban, Darth Cupsy írta: Amúgy ha egyszer majd elkezded az Outlawst, abban is lesznek olyan részek, ahol kötelező a lopakodás és ha észrevesznek kezdheted elölről. Amíg csak módjával van és nem túl idegesítő, addig elfér. Bár valószínnűleg nem azok lesznek majd a kedvenc szakaszaim. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 25. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 25. Bár sokan hisztiznek miatta, mert ugye kötelező teljes áron mindenkinek megvenni azonnal, én örülök annak, hogy jön a Horizon: Zero Dawn remaster. Egyrészt, bár a játék tényleg szép még ma is, ha önmagában áll, ám, ha csak nem vagy vak vagy akarod becsapni önmagad, azonnal észreveszed, hogy grafikailag és más szempontból sem tip-top, amint elindítod a DLC-jét, a Frozen Wildsot. És akkor még rá sem néztél a folytatsára, az első részt megszégyenítő Forbidden Westre, vagy annak a DLC-jére, a Burning Shoresra, ami lepipálja a Forbidden Westtet. A Zero Dawn remaster felpimpeli a játék grafikáját a Forbidden West szintjére, a karaktereket egységesíti, beletesznek rahedli funkciót, ami a Forbidden West-ben debütált, plusz újra elkészítettek 10+ órányi párbeszédet a hangfelvételtől a mo-capig, így végre megszűnik a játék szerintem legnagyobb gyengesége: az, hogy beszélgetés közben a karakterek állnak, mint a tök. Ez kábé a Mass Effect 2 óta kínos, márpedig az 7 évvel a Zero Dawn előtt jelent meg, és már a Frozen Wilds-ban is izegtek-mozogtak a szereplők beszélgetés közben, így még inkább szembetűnővé vállt az elmaradottság. A játék október 31-én érkezik, és azok, akik már rendelkeznek az eredeti változattal, ezúttal is upgrade-lhetik azt 3000 forintért. Ami szerintem nem nagy ár. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Hozzászólás ideje: Szeptember 26. 2024. 09. 25. - 13:26, Dzséjt írta: A játék október 31-én érkezik, és azok, akik már rendelkeznek az eredeti változattal, ezúttal is upgrade-lhetik azt 3000 forintért. Ami szerintem nem nagy ár. Arra gondoltam, hogy megveszem lemezen a ps4 - es Complete edition-t, és berakom a ps5-be. Szerinted menni fog az upgrade így is? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 26. @csoli1138 Persze. Annyi lesz, hogy a PS5-ös vátlozat minden telepítésénél és futtatásánál kérni fogja a PS4-es lemezt, mintha ténylegesen lemezes játék lenne, bár a PS5-ös változatot teljes egészéből a PS Store-ból fogja letölteni, nem a lemezről telepíti (a PS4-es változatot nem kell telepíteni, noha az is meg fog jelenni a menüben). Nálam is így működik a Cyberpunk 2077 és a The Last of Us Part 2. Sőt így is működhetne a Horizon: Zero Dawn is, csak azt egyszer ingyen adták a PS Store-ban (talán a Forbidden West megjelenésének apropóján, már nem emlékszem), így a lemezes változat mellett digitálisan szintén megvan, szóval az upgrade-et a digitális változatra kérem be. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Hozzászólás ideje: Szeptember 26. (szerkesztve) Köszi szépen. Eddig távol maradtam a játéktól, de röhögni fogsz, az Astro bot pályája meghozta kedvem hozzá. Aludhatok még párat, de sanszos, hogy ez lesz az év végi kalandom. És így hogy itt olvastam, hogy lesz upgrade, így erre gondoltam. @Dzséjtmég annyi, hogy ha a ps4 es lemezt szűzen az 5-be rakom, akkor egyszer leszedi a horizont+a dlc-t 4-es verzióban, majd utána felajánlja az upgrade-et? Mert én elkezdeni is már az upgradelttel szeretném, vagyis kivárnám okt. 31-et a 4-es lemez behelyezésével. És akkor a konzolon felülíródik a játék? Gondolom nem futtatható külön. Még sose upgradeltem semmit. Bocs, hogy sok a kérdés. Szerkesztve: Szeptember 26. - csoli1138 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 26. @csoli1138 Ha van lemezed, akkor arról akarja majd telepíteni a PS4-es változatot, azt sehonnan sem szedi le. Ps el is fogja kezdeni telepíteni, de meg tudod szakítani a folyamatot. A fontos rész az, hogy miután bent van a lemez, és megjelent a játék a főmenüben a többi játék között, akkor a "Játék indítása" (vagy töltés/telepítés közben a letöltés/telepítés állapotát jelző csík) fehér buborék melletti három pontra kell menni, és ott a "Termék megtekintése" menüpontra bökni. Így eljutsz a PS Store adatlaphoz, ahol vagy már egyből szembe fog tűnni a 10$-os upgrade lehetősége, vagy ott is ki kell választanod a három pontos menüből. A lényeg, hogy innentől többé-kevésbé sima online vásárlásként működik, vagyis lekapja a számládról a 10 dodót, aztán utána már kiválaszthatod, hogy melyik verziót akarod telepíteni. A PS5-öst a netről fogja lehúzni egy az egyben, még akkor is, ha a gépen már telepítve van a PS4-es változat. Igazából nem upgrade-et veszel 10 dollárért, hanem a teljes játékot. A lemez meg átavanzsál adathordozóból kulccsá. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Hozzászólás ideje: Szeptember 26. 19 perccel korábban, Dzséjt írta: A fontos rész az, hogy miután bent van a lemez, és megjelent a játék a főmenüben a többi játék között, akkor a "Játék indítása" (vagy töltés/telepítés közben a letöltés/telepítés állapotát jelző csík) fehér buborék melletti három pontra kell menni, és ott a "Termék megtekintése" menüpontra bökni. Így eljutsz a PS Store adatlaphoz, ahol vagy már egyből szembe fog tűnni a 10$-os upgrade lehetősége, vagy ott is ki kell választanod a három pontos menüből. Ha hagynám lemezről települni, hibáznék? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 26. Ha téged nem zavar, hogy a PS4-es és a PS5-ös változat együttesen 100+ GB-ot fog megenni a PS5-ösöd SSD-jéből, akkor akár telepítheted is a PS4-es változatot a PS5-ös verzió mellé. Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Szeptember 27. Hozzászólás ideje: Szeptember 27. 9 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Ha téged nem zavar, hogy a PS4-es és a PS5-ös változat együttesen 100+ GB-ot fog megenni a PS5-ösöd SSD-jéből, akkor akár telepítheted is a PS4-es változatot a PS5-ös verzió mellé. Szeretném ezt elkerülni. Van ilyen kérdés, hogy felülírás, vagy korábbi verzió eltávolítása? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Szeptember 27. Szerző Hozzászólás ideje: Szeptember 27. Nincs. Mondtam, valójában nem upgrade-et veszel, hanem az egész játékot, ergo két Horizon: Zero Dawnod lesz. Ha digitálisan vennéd meg, akkor annyi lenne, hogy egy menüből ki kéne választanod azt a változatot, amelyiket telepíteni akarod, és csak azt tölti le. Lemezen viszont, ha még nincs fent a PS5-ös változat, amit netről szed le, akkor a lemezről elkezdi telepíteni a PS4-es változatot. És mindig ott lesz a PS5-ös változat mellett a telepítetlen PS4-es változat képe is. Szóval egyszerűen kezeld két különálló játékként, amiből az egyik lemezen van, a másik online, csak a lemez maga mindkét változathoz kelleni fog - igazából a legegyszerűbb online megvenni a PS4-es változatot, mert akkor nem kell a lemezzel szüttyögni. Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.