csoli1138 Hozzászólás ideje: November 16. Hozzászólás ideje: November 16. (szerkesztve) Jó ötlet, és az kisebb is mint az én kedvencem a Thunderjaw. Az is rohadt mutatós lenne, és persze biztos drága is. Egyébként látok rá esélyt, hogy lesznek, hiszen most Lego Horizon Adventures játék elér plusz egy generációt/érdeklődési kört, így kihagyott ziccer lenne, ha nem adnának ki rá szetteket. Szerkesztve: November 16. - csoli1138 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: November 16. Szerző Hozzászólás ideje: November 16. Hát @csoli1138, előbb kellett volna elkezdeni beszélgetnünk róla. Pont tegnap szivárgott ki ezzel kapcsolatban egy kép. Ez alapján kapunk Varl minifiget Aloy minifiggel, Shell-Walkert és Sawtooth-ot. 768 darabból fog állni, és 2025 márciusában érkezik, 45 dolláros (kb. 17 000 Ft) árcímkével, ami azért elég combos ahhoz képest, hogy nem lesz hűde nagy szett. 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: November 16. Hozzászólás ideje: November 16. 18 órával ezelőtt, Dzséjt írta: ...másrészt az én kedvencem a Ravager, és az is tök jó lenne legóban. Érdekes, hogy nekem is a Ravager a kedvenc. Elképesztő harci gép. A Zero Dawn-ban még Aloy gyenge volt és összefutottam egy ilyen döggel. Legyőztem ,de nagyon nehéz volt. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: November 16. Szerző Hozzászólás ideje: November 16. (szerkesztve) Szerintem az egyik, ha nem a legveszedelmesebb gép. Méretéhez képest baromi fürge, ha meglegyint, és még nem vagy eléggé feltápolva, simán viszi az életed kétharmadát, de még jól feltápolva és jó ruhával is bírsz, akkor is elég keményen sérülsz, arról nem is beszélve, hogy szegény Aloy elrepül és mire feltápászkodik, a Ravager már újra a nyakában van. És, ha ez még nem lenne elég, a hátátn gépágyút van, amit le sem lehet futni, mint például a Thunderjaw rakétáit vagy lézerét. A slusszpoén, hogy a gyengepontjai a hasán és a csípőjén van, de fürgesége miatt nemhogy nehéz a hátába, vagy legalább az oldalába kerülni, de izgő-mozgó mivolta miatt baromi nehéz eltalálni azokat a viszonylag apró gyengepontokat. Ja nem, nem is ez a slusszpoén, hanem az, hogy kettőnél kevesebb szinte sehol sincs belőle, pedig egy is elég kemény tud lenni. Amíg bizonyos szint alatt van Aloy, én kerülöm őket. Utána is leginkább úgy szállok velük szembe, hogy lelövöm az egyik hátáról a gépágyút, aztán igyekszem megszerezni és ledarálni őket. De persze ez alacsony szinten nem bevethető technika, mert hősnőnk lelassul a nehéz ágyútól, szóval minimum egyszer tuti pofán legyinti a robocica. Plusz én azért is csípem, mert hasonlít a Voltron robotoroszlánjaira. Szerkesztve: November 26. - Dzséjt 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: November 16. Hozzászólás ideje: November 16. 7 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Hát @csoli1138, előbb kellett volna elkezdeni beszélgetnünk róla. Pont tegnap szivárgott ki ezzel kapcsolatban egy kép. Ez alapján kapunk Varl minifiget Aloy minifiggel, Shell-Walkert és Sawtooth-ot. 768 darabból fog állni, és 2025 márciusában érkezik, 45 dolláros (kb. 17 000 Ft) árcímkével, ami azért elég combos ahhoz képest, hogy nem lesz hűde nagy szett. Ejnye-ejnye.. Egy picit csalódott vagyok, de csak egy picit. Ez nem a gyönyörűséges 18+ kategória. Ez 9+ és látszik is rajta, hogy nem a kidolgozottság, hanem a játszhatóság volt a fontos. Sebaj, innentől tutira veszem, hogy lesznek másik szettek is. Az ár sajnos aszt kell mondjam /darabra ill /minifigurára manapság már sajnos reális. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: November 22. Szerző Hozzászólás ideje: November 22. 2 órával ezelőtt, Frenkie írta: Már kezdett fájni a bal hüvelykujjam ,olyan sokáig kelet nyomni az "előre" kart. Miért nem használtad az automatikus lovaglás funkciót? Én rengetegszer éltem vele, mert tényleg baromi nagy a térképe még úgy is, hogy a játék nagy részében csak a háromnegyede érhető el. És bár én személy szerint baromira élveztem a lovaglást, mert rengeteg érdekes esemény történhet közben, plusz iszonyú feelinges és hangulatos, de ennek ellenére én is sokszor úgy voltam vele, hogy kössz, de kössz nem (tényleg megfájdulhat az ember ujja). Autolovaglás be, aztán csak nézni kell, ahogy Arthur végigszáguld a végtelen pusztákon (ráadásul ezzel a funkcióval nem maradsz ki az esetleges váratlan eseményekből sem, mint mondjuk a gyorsutazással - ami szintén elérhető, bár sajnos csak a táborból, ami szerény véleményem szerint elhibázott döntés volt a fejlesztők részéről). Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: November 23. Hozzászólás ideje: November 23. 16 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Miért nem használtad az automatikus lovaglás funkciót? Hát azért mert fogalmam sem volt hogy van ilyen lehetőség. Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: November 28. Hozzászólás ideje: November 28. Na a Horizon ZD megvan platinázva, jelentem! Nekimentem a New G+-nak ultra hardon, és ó te jó ég, azért ez cumi! Egy watcher pofon is ki tud nyírni, ha úgy jön ki, pedig rajtam van a Shield-weaver outfit. A Glinthawk-ok is nagyon megizzasztottak Meridian teraszain.. De egy Deathbringer sem piskóta, a stormslingerrel mikor lövöm árammal, néha azt éreztem attól halok meg, hogy én lövöm. Boldogulok, de kell az egész fegyvertár és nem kis ugri bugri bukfenc kavalkád, hogy visszatöltsön a ruha egy kis védelmet és persz szedem a potiont, mintha muszáj volna. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: November 28. Szerző Hozzászólás ideje: November 28. (szerkesztve) @csoli1138 Egyrészt, minden tiszteletem, hogy képes vagy ultra hardon nyomni játékot, másrészt, nem is tudtam, hogy mazochista vagy. Én bele sem mernék vágni ilyen nehézségi fokozaton, mert a tévé és a kontroller sem két fillér. Mondjuk a Dead Space remake-kel lehet megpróbálkozom majd, mert annak is meg akarom szerezni a platináját, és ahhoz sajnos kell a legnehezebb fokozat. De csak akkor vágok bele, ha nagyon-nagyon zenben leszek hosszabb ideig, mert az Impossible módban csak egy életed van, ha a játék bármely pontján meghalsz, kezdheted előlről. Pár napja magam is befejeztem platinával (így most két H:ZD platinám van, nem hiába ez a kedvenc játékom ), és nekilendültem a Forbidden West-nek, amit eddig csak kétszer játszottam ki (az elsőt 6-7 alkalommal, azt hiszem). Így egymás után játszva még mindig lenyűgöz, milyen szinten beleszőtték már a Forbidden West sztoriját a Zero Dawn-ban. Pontosabban, milyen szépen megalapozták. Elég biztos vagyok abban, hogy már ekkor tudták, miről fog szólni a második epizód (vagy ha nem, akkor baromi tehetséges írócsapatuk van, hogy így rá tudták építeni az első részre a folytatást). De semmi sincs a képünkbe tolva, viszont, ha odafigyelsz a beszélgetésekre és szorgosan keresed és olvasod a szöveges dokukat, akkor szinte kialakul a szemed előtt a Forbidden West sztorija - persze, csak utólag könnyű ilyen okosnak lenni, amikor már legalább egyszer végigjátszottad a Forbidden Westet. Ami meglepett a remasteredben, hogy mennyi tenakth és utaru van a Zero Dawn-ban. Az eredeti változatból csak egyre-egyre emlékszem mellékküldetésekből (egy utarunak segíteni kell eltakarítani a szentély mellől a snapmaw-kat, egy tenakth-ot pedig le kell vadászni a carja börtönőr kérésére). Viszont máshonnan nem emlékszem egyre sem, a remasteredben viszont, valószínűleg annak hála, hogy megemelték a településeken az NPC-k számát, többször is láttam tenakth-ot és utarut Meridianban és Sunfall-ban (utóbbinál mondjuk fura, tekintve, hogy az árnycarják fővárosa, a tenakth-ok pedig még a sima carjákkal sincsenek jóban, így elég fura őket az Őrült Napkirályt éltető árnykarják között látni őket). Persze nagyon helyesen még így sincs belőlük annyi a carja városokban, mint carjából vagy oseramból, de még annyi sem, mint banukból, ami helyes, mert az nem kicsit lenne ellentmondás a Forbidden West-tel. (Mondjuk egy pici baki be is csúszott. Az említett börtönőr, Jeneva azt mondja, hogy a tenakth-ok déli törzs, miközben a Tiltott Nyugaton élnek. Ugyanakkor a játékban található Tiltott Nyugatról szóló feljegyzésekben említik a tenakth-okat, szóval vagy él egy klánjuk délen is, vagy Jeneva szövegének írója bakizott.) Szerkesztve: November 28. - Dzséjt 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: November 28. Hozzászólás ideje: November 28. (szerkesztve) Köszi szépen @Dzséjt, nagy elismerés ez tőled. Botrányos kitartással rendelkezem, ha egy trófeáról van szó, és sajnos az ultra hard new game+ story walkthrough egy trófea. Szóval meglesz, ha beledöglök is. (illetve szegény Aloy fog még sokszor) A forbidden west jövőre jön nekem, kezdek fáradni, bár élvezem is, 70 óránál járok, és 4-e körül kezdtem. Szerkesztve: November 28. - csoli1138 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: November 30. Hozzászólás ideje: November 30. @Dzséjt Na megvan a New G+ Ultra hardon. Nem volt egyszerű menet az utolsó tánc sem. Igazad volt, hogy drága a kontroller, bár én nem vágtam falhoz, sem a képernyőbe, de sajnos az egyik a kettő közül elkezdett balra húzni néha. A balos analóg kar. Ps1-óta nem jártam így, pedig a 2-es és 4-es kontrollerek is kaptak sokat. Ráadásul ez 2023 augusztusi. Mennyyi jótállás van ezekre, csak egy év? 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: November 30. Szerző Hozzászólás ideje: November 30. Aztak*rva, ilyen gyorsan? Gratula! Sajnos nekem már mindkét kontrolleremmel baj van. Az egyiknél a touchpad érzékelője hülyült meg, ha nem verem párszor "szájba", egyszerűen vagy össze-vissza zizeg a kurzor, vagy meg sem hajlandó mozdulni. A Horizonban pl. a térképen nem volt hajlandó mozdulni. Ráadásul ilyenkor "lefogja" az analóg kart is, így az említett térképen azokkal sem tudtam navigálni. Néhány célzott kétujjas ütés helyreteszi a lelkét, de akkor is, ez nem járja. A másiknál meg ugyanaz van, mint nálad, csak az enyém előre húz. Sz*r volt, amikor emiatt Aloy leszaladt a hegyről. Én úgy tudom, két év a garancia rá, ha az eredeti, konzollal együtt vett. De elméletileg járt hozzá garanciapapír vagy ilyesmi, nem? Azon rajta kéne lennie. Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: November 30. Hozzászólás ideje: November 30. Lenne egy buta kérdésem. PS4-en hol lehet megnézni, hogy hány órát öltem bele egy bizonyos játékba? Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: November 30. Hozzászólás ideje: November 30. 3 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Aztak*rva, ilyen gyorsan? Gratula! Jessz, tudod ez a csak a story, csak a main questek, semmi faxni, semmi gyűjtögetés. De voltak olyan "boss-fightok", ahol volt vagy 10-15-20 halál és kb egy óra mire megoldottam, mert vagy elfogyott minden értelmes lőszer, vagy instant meghaltam egy sec alatt, nagyon sokat kellett igazítanom a harcmodoromon. Egész máshogy kellett játszanom, sok bukfenc, fedezékhasználat, csapdák, menet közben fegyverváltás, lőszercraftolás, minden. A lényeg, hogy a játéknak méltán jó a híre, nagy élménnyel lettem gazdagabb, imádom a világát, inkább platformeres vagyok, nyílt világba ritkán merészkedek, a Jedi duó persze megvolt, imádom mind a két részt, de nagyon halkan jegyzem meg, lehet, hogy a Horizon elfenekeli a Jedi játékokat. Az inventury, a modok, a fegyverarzenál, a hátizsákolás, az nekem túl van tolva, ahogy a Jediben fejlődik Cal és, hogy miket tud, és én hogy kezelem, az nekem ösztönönösebb, kifinomultabban megy, hogy szépen játszak, szépen öljek, de Aloy-jal is nagyon jól belejöttem már. Szóval ez egy 10/10-es játékélmény és 10/10-es történet. 2 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: December 1. Hozzászólás ideje: December 1. 23 órával ezelőtt, Nute Gunray írta: Lenne egy buta kérdésem. PS4-en hol lehet megnézni, hogy hány órát öltem bele egy bizonyos játékba? Ez a játéktól is függ. A legtöbb esetében, amikor elmendted akkor ott ki is írja mikor be akarod tölteni utána a mentést, hogy hány órát töltöttél az adott mentésig vele. Melyik játékról lenne szó? 1 Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: December 1. Hozzászólás ideje: December 1. Red Dead Redemption 2 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: December 1. Hozzászólás ideje: December 1. 5 órával ezelőtt, Nute Gunray írta: Red Dead Redemption 2 Ja, így már értem, az nem olyan kézenfekvő. A Rockstarnak van ez a Social Club nevű szolgáltatása és a játékidőt, egyebek mellett ott lehet megnézni. Regisztrálni kell oda egy email címmel, meg megadsz egy jelszót és kész. Ha korábban nem regisztráltál, attól még minden statisztikádat a játékban (beleértve az eltöltött időt is) meg tudod nézni itt. Amikor elindítod a játkot meg kell nyomni a háromszöget és akkor tudsz belépni ide a Social Clubba. Aztán ott van egy olyan menüpont, hogy games - azon belül ott vannak a Rockstaros játékaid, ott rámégy a RDR2-re és akkor rögtön kiírja. Most este megnéztem az enyémet, mert néhány éve már egyszer végigjátszottam ezt a játékot: 3 days - 11 hours - 52 minutes így fogja kiírni. Ebből könnyen át lehet váltani, hogy nekem speciel szűk 84 órám volt benne, bár a végigjátszásom csak 90.7%-os, tehát nem csináltam meg benne mindent. Szóval így meg lehet nézni, de a legtöbb játékban ennél jóval egyszerűbb és már rögtön látni kéni, mikor elmented és utána betöltöd a mentést. 1 Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: December 2. Hozzászólás ideje: December 2. 12 órával ezelőtt, Wilde írta: ott rámégy a RDR2-re Hirtelen azt olvastam, hogy R2D2 3 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: December 2. Szerző Hozzászólás ideje: December 2. Én mindig azt olvasom, sőt anno néhány gurus cikkbe is azt írtam, a főszerkesztő legnagyobb örömére. Mára már nem is javítom magam vagy nézem meg, hogy jól olvastam-e. Ha videójátékokkal kapcsolatban azt olvasom, hogy R2D2, tudom, hogy a Red Dead Redemption 2-ről van szó. 1 Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: December 7. Hozzászólás ideje: December 7. 2024. 12. 01. - 23:20, Wilde írta: Most este megnéztem az enyémet, mert néhány éve már egyszer végigjátszottam ezt a játékot: 3 days - 11 hours - 52 minutes így fogja kiírni. Ebből könnyen át lehet váltani, hogy nekem speciel szűk 84 órám volt benne, bár a végigjátszásom csak 90.7%-os, tehát nem csináltam meg benne mindent. Szóval így meg lehet nézni, de a legtöbb játékban ennél jóval egyszerűbb és már rögtön látni kéni, mikor elmented és utána betöltöd a mentést. Köszi még egyszer. Megnéztem én is, nekem 17 nap, 2 óra és 1 perc (=410 óra) és még csak 63%-on vagyok. Hát igen, nekem ez A játék. 1 1 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: December 7. Hozzászólás ideje: December 7. 2 órával ezelőtt, Nute Gunray írta: Köszi még egyszer. Megnéztem én is, nekem 17 nap, 2 óra és 1 perc (=410 óra) és még csak 63%-on vagyok. Hát igen, nekem ez A játék. Ez nagyon komoly, az online-al együtt jött össze ennyi, vagy végig lovagoltad többször is az egész vidéket? Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: December 7. Hozzászólás ideje: December 7. Csak story mode Engem ez a játék megnyugtat, néha csak táborozok az erdő közepén, mindentől távol, vadászgatok, horgászok, kávét főzök stb. Nem véletlen, hogy még mindig csak a Chapter 4-nél tartok. 4 éve játszom vele (amiben azért persze voltak szünetek), ezért is jutott eszembe, hogy vajon mennyi játékórát öltem bele. 1 Válasz
Odumin Hozzászólás ideje: December 7. Hozzászólás ideje: December 7. 5 órával ezelőtt, Nute Gunray írta: Köszi még egyszer. Megnéztem én is, nekem 17 nap, 2 óra és 1 perc (=410 óra) és még csak 63%-on vagyok. Hát igen, nekem ez A játék. Az igen... Nekem 265 óra volt a single (multiba nem néztem bele), ebben benne van a 100% compendium (alkövetelményekkel együtt), összes minden craftolható cucc előállítása, ami létezik a világban, meg minden küldetés Gold Medallal. 1 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: December 7. Hozzászólás ideje: December 7. Nekem a Witcher 3 volt olyan komfort játék, amiben jó csak úgy elmerülni, kártyázni, szörnyekre vadászgatni, potionöket csinálni és lehet a storyval nem is foglalkozni így sokáig. 1 Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: December 7. Hozzászólás ideje: December 7. 2 órával ezelőtt, Odumin írta: Az igen... Nekem 265 óra volt a single (multiba nem néztem bele), ebben benne van a 100% compendium (alkövetelményekkel együtt), összes minden craftolható cucc előállítása, ami létezik a világban, meg minden küldetés Gold Medallal. A Gold Medalra esetleg majd rámegyek utólag. Ha arra koncentrálnék, akkor a játékélményt rontaná, mert pl. a legtöbbször szerepel feltételként, hogy "hajtsd végre minél x idő alatt a küldetést", ami megköveteli, hogy vágtázzunk ide-oda, pedig a legjobb párbeszédek sokszor a küldetés közben hangzanak el, nem is beszélve az egyedi zenékről. De ezt leszámítva mindenre törekszem. Összes állat study, skin, skill, összes növény, de kajtatok a cigarettakártyák után is. (de volt hogy vettem inkább a boltban). Szóval nálam az RDR2 az az open world játék, ami bőségesen meg van töltve tartalommal, és bár a játéktér talán nem a legnagyobb, de az viszont egyáltalán nem hat üresnek (legalább is jó sokáig), mint mondjuk a kései Assassin's Creed játékok. 32 perccel korábban, Wilde írta: Nekem a Witcher 3 volt olyan komfort játék, amiben jó csak úgy elmerülni, kártyázni, szörnyekre vadászgatni, potionöket csinálni és lehet a storyval nem is foglalkozni így sokáig. Eddigi nagy mulasztásom, amit majd igyekszem pótolni. Anno a Skyrim mellett tettem le a voksom, és egy fantasy RPG bőven elég volt számomra. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: December 8. Szerző Hozzászólás ideje: December 8. 7 órával ezelőtt, Nute Gunray írta: Engem ez a játék megnyugtat, néha csak táborozok az erdő közepén, mindentől távol, vadászgatok, horgászok, kávét főzök stb. Én is rengeteg órát ilyesmivel ütöttem el, csak úgy lógtam a nagyvilágban. Bár én néha aktívabb kikapcsolódást is választottam, mint vonatrablás és eltérítés, postakocsi rablás, ló rablás és szekér rablás, pisztolypárbajok, kocsmai bunyók. Néha meg csak horgászgattam, táboroztam, vadásztam. Azt viszont most nem tudom megmondani, mennyi idő ment bele, mert a Social Club PC-ről nem enged be. Viszont én végigjátszottam, de mivel baromi jó a játék end game contentje (megnyílik a térkép utolsó negyede, vele egy új sztoriszál, több új karakter, küldetések, stb), így a chillezést lehet folytatni. Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: December 8. Hozzászólás ideje: December 8. A kocsmai bunyók nekem is megvannak, főleg ha beszólnak. Az epilógusra ráadásul több év telik el, így az eredeti területek is több változáson telnek el, szóval, igen, sokáig még rabul fog ejteni a játék. Aztán jöhet az RDR1. Válasz
LordGravon Hozzászólás ideje: December 13. Hozzászólás ideje: December 13. Úgy döntöttem, kiegészítem a múltkori Dragon Ages írásomat, mert talán írhattam róla volna bővebben is. 2024. 10. 31. - 17:03, LordGravon írta: Nekem ez volt az első dark fantasys RPG élményem, úgyhogy eléggé üdítően hatott. Nagyon érdekesnek találtam, ahogy a BioWare fogta az ismerős fantasy elemeket és csavart egyet rajtuk meg egyfajta komorabb realizmust ültetettek Thedas világába, ami árnyalt, rétegelt, sok-sok lore-ral. Utólag visszagondolva, inkább azt mondanám, hogy az Origins hangulata volt komorabb (mondjuk egy ponton besétálhatunk egy kínzó kamrába, ami tele van megnyúzott/szétdarabolt holttestekkel), de az Inquisitionben például már kevesebb vérengzés volt és szebb tájakon játszódott a történet. Ettől függetlenül azért a "Nem minden arany, ami fénylik." mondás abszolút igaz Thedas világára. 2024. 10. 31. - 17:03, LordGravon írta: Előkerülnek benne olyan témák, mint a rasszizmus, osztálybeli különbségek, a hit, a fanatizmus, a politikai játszmázás, a szexualitás, mit jelent vezetőnek lenni stb. Ezeknek köszönhetően persze volt, hogy jó nehéz döntéseket kellett meghoznom a játékban, pláne az Inquisition kínzott előszeretettel ilyenekkel, de ezért imádtam/tiszteltem is. Szóval nem feltétlenül az az idilli fantasy világ: - Thedast pár száz évente megrohamozza egy a föld alól feltörő ork/troll/óriás/élőholt-szerűségekből álló sötét sereg, egy arkdémonná változtatott sárkánnyal az élen és az ellenük létrejött "nemes" lovagrend, a Grey Wardenek, közben isznak a vérükből, hogy aztán olyan képességekre tegyenek szert, amik által nagy nehezen legyőzhetik az őket, de még egynek így is fel kell áldoznia magát, a végén, a többit pedig évekkel később felemészti, ami bennük van - az elfek egykori nagy birodalma összeomlott, a történelmük nagy része a múltba veszett, a mostani nemzedékek egy része városokban él, gettókban vagy rabszolgaként, a másik pedig vándor népként járja a világot, kutatván a múltjukat - a törpöknek inkább már csak egy főbb városa van meg még a föld alatt, de elszigetelten élnek, szigorú kaszt rendszerben, a társadalmi ranglétra legalján lévőket pedig konkrétan semmibe veszik és a felszíni törpök szintén kiközösítettséggel néznek szembe - a mágusok sokáig az egyház; a Chantry és templomosai szigorú felügyelete alatt működhettek, tornyokba zárva, míg a többit üldözték, ami végül az Inquisition idejére egy civil háborúvá eszkalálódott - egyébként a mágusok egy része vérmágiát használ, ami pontosan az a creepy szektás dolog, mint aminek hangzik, emberáldozatokkal, meg minden - maga a Chantry pedig nem feltétlenül toleráns a többi régebbi vallással/hittel szemben és szigorú elköteleződést vár el a híveitől Az Inquisitionbe az volt nekem érdekes, hogy mint a címe is utal rá, mi is egy ilyen vallásos hadjárat élére kerülünk és sokan úgy tekintenek ránk, mint egyfajta megváltóra, ami érdekes morális/filozófiai dilemmák elé helyezi az embert, pláne, ha egyébként abszolút nem akarna semmilyen volumenű mozgalmat vezetni, mint én. 2024. 10. 31. - 17:03, LordGravon írta: Sok benne az érdekes szerethető vagy épp utálható karakter, akik annak rendje és módja szerint rendesen meg is mozgatják érzelmi téren az embert, plusz ők határozzák meg magának a játékélmény minőségének a nagy részét is. Az én kedvenceim között pl. ott van Varrick, Morrigan, Alastair és Dorian, hogy csak egy párat említsek. - Varrick, törp létére, nem növeszti ki a szakállát és inkább amolyan rogue/zsivány karakter, aki imádja a speckó nyílpuskáját; Biancát. Az a szerethető csibész, akinek remek szarkasztikus beszólásai vannak és szabad idejében történeteket ír/mesél. Nem csoda, hogy mostmár visszatérő karaktere a franchisenak. - Morrigan első benyomásra az a femme fatale fiatal boszorkánynő karakter, akinek ráadásul a szintén "azonos foglalkozású" rémhistóriák által körüllengett idős anyja egy erdő közepén lévő házba lakik. Gondolom ismerős. Ennek ellenére, ha az ember hajlandó jobban megismerni ezt a "boszorkányt", rájön, hogy se ő, se az anyja nem feltétlenül "gonosz", csak helyzetükből adódóan cinikusak, de egyébként nagyon intelligens, nagy hatalommal rendelkező nők, ami nem feltétlenül szerencsés, egy középkor-szerű világban. Plusz, később Morrigan karakterfejlődésen megy át és persze változik a világnézete/jelleme. - Alastair külsőre a szőke herceg/lovag, de jellemét tekintve kicsit infantilis/komolytalan comic relief karakter, viszont nagyon kedvelhető. - Dorian, talán a Harry Potter Gildroy Lockhartjához hasonlóan, az a már-már szórakoztatóan beképzelt és extravagáns stílusű mágus, annyi különbséggel, hogy ő nem szemét, legalábbis általában és ha igen, nem szánt szándékkal. Ellenségek terén pl. felhoznám az új részbe is szereplő Solast, aki az Inquisition alatt companionként kicsit a bölcs mágus karakter típus elf változatának tűnt, de a végén egy váratlan csavarral kiderült, hogy Palpatinehoz hasonlóan kijátszott minket és később meg kell majd állítanunk, világot fenyegető, szélsőséges, mégis valahol érthető nézetei miatt. Sokkal rosszabb/frusztrálóbb tud lenni az, amikor egy szimpatikus arcú volt barátunkkal kell szembeszállnunk, mint egy szimplán csak gonosz karakterrel. 2024. 10. 31. - 17:03, LordGravon írta: Az egyik legérdekesebb aspektusa a Dragon Age-nek számomra a túlvilági erők működése és az a körüli rejtélyek. Továbbá az, hogy mi Thedas valódi történelme, ami a mítoszok/hiedelmek mögött meghúzódik. E téren szintén az Inquisition kezdett egyre több izgalmas dolgot elhinteni. Az Originsben azt az alapfelállást kapjuk, legalábbis a Chantry világnézete szerint, hogy az egykori volt mágus birodalom tagjai hatalomvágyukban/gőgjükben, rengeteg véráldozattal, átjárót nyitottak meg a túlvilágra és megpróbáltak behatolni a Dragon Age mennyországába, mert istenekké akartak válni. Ennek eredményeként általuk befeketedett/megromlott a Golden City, ők pedig visszazuhantak a fizikai világba, a későbbi általam korábban említett sötét sereg első torz tagjaiként és mindenkit járvány-szerűen megfertőztek, akivel csak kapcsolatba kerültek. E mellett az állítólagos egy igaz isten, a Maker, elfordult a teremtményeitől, ott hagyván és lezárván a Black City-t, ami ott lebeg egy sziget-féleségen a túlvilág közepén, megközelíthetetlenül, de a hiedelmektől eltekintve, senki se tudja valójában, mi történt/van ott, pontosan vagy mi az egyáltalán. Az elfek hitvilágában viszont az ő Loki-szerű cselszövő istenük zárta be oda a többit, aki, mint az Inquisition végén kiderült, a korábban említett Solas és valójában itt az idők során misztifikált nagy hatalmú mágusokról beszélünk. Az "istenek" zsarnokok voltak és Solas szélsőséges szabadság harcosként küzdött ellenük, végül létrehozván a fizikai meg a túlvilágot elválasztó falat, nem pedig a Maker, ami a The Veilguardban meg szétnyílik, plusz a trailerekben "Blighted elven godokról" van szó, így ez az egész kapcsolódik a sötét seregért felelős fertőzéshez/átokhoz, tehát lesznek itt érdekes dolgok. Szóval az sem egyértelmű, hogy van-e valami felsőbb hatalom, ami uralja Thedast és ha igen, milyen annak a természete, de a Fade-nek nevezett túlvilág is persze egy nagy kérdőjel, ami elég különösen működik. Álom/hallucináció-szerű, zöld, ködös, lebegő sziklákkal/szigetekkel, meg minden, szóval megint csak nem idilli. Folyamatosan változik és ami benne van, azok a halandók álomvilágaiból manifesztálódott kaotikus/szürreális dolgok, ugyanis a Dragon Age-ben, aki alszik, olyankor az a Fadebe megy. Ez egy érdekes reprezentálása annak, hogy mindenki máshogy képzel el egy túlvilágot. Az is érdekes, hogy az itt leledző démonok például igazából csak szellemek, akik a halandók világa iránti irigységük által változtak negatív entitássá és azért próbálják megszállni őket, hogy átjuthassanak abba. Végezetül még kiemelném a játékok zenéjét is: Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: December 13. Szerző Hozzászólás ideje: December 13. Felkészül Cirilla Fiona Elen Riannon, Cintra Oroszlánfiókája, a cintrai trón örököse, Ard Skellig és An Skellig trónjának várományosa, Brugge és Sodden hercegnője, Attre és Abb Yarra uralkodója, ismertebb nevén Ciri, a Witcher. 2 Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.