Dzséjt Hozzászólás ideje: Január 23. Szerző Hozzászólás ideje: Január 23. Lehet, hogy a Sony megcsúszott a frissítéssel, és, amikor a PS-ed csekkolta, hogy van-e valami, még nem volt elérhető. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Február 12. Hozzászólás ideje: Február 12. (szerkesztve) @Dzséjt, @Frenkie, Elkezdtem a Forbidden West-et! Nagyon kellemes a magyar felirat és a magyar menü! A játék is gyönyörű szép, pont olyan, mintha a Zero Dawn remasteredből sétáltam volna át.. Ja, esetemben így is történt. A képesség fák kissé nagynak tűnnek, de a hátizsákolásnak azthiszem jót tett, hogy ami nem fér el, az megy a "tartós tárba". Kissé fura, hogy az erszényeket meg talán egyebeket, fegyver, ruha, csak a munkapadnál lehet fejleszteni, talán tekercseket/szövéseket a menüben is lehet alkalmazni. Bocs, ha tévedek, most így rémlik még szoknom kell az újdonságokat. 1 kilátópont, 1 ereklyerom és az első 3 vadászpróba lett megoldva, a fő sztoriban még nem sokat haladtam,csak néhány fő küldetést. Sokat nézelődök, kell mókusbőr(meg liba, meg szajkó alkatrészek...)! Hol a francban vannak ezek? Meg zöld kristálytöredéket sem találtam eddig, csak rendes kristályt. A "géproham" - táblajáték kitalálójának az édesanyja csuklott tegnap, két órámba telt mire a végigvittem betanultam úgy ahogy és egy 7 vs 7-es meccset végre megnyertem. Remélem lesz majd később egy az első részbelihez hasonló Shield-weawer outfit. Szerkesztve: Február 12. - csoli1138 2 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Február 12. Szerző Hozzászólás ideje: Február 12. Na, ez nagyszerű. Kíváncsi vagyok, neked hogyan tetszik majd. Az a változat van meg, amiben benne van a Burning Shores DLC is? 21 perccel korábban, csoli1138 írta: Kissé fura, hogy az erszényeket meg talán egyebeket, fegyver, ruha, csak a munkapadnál lehet fejleszteni, talán tekercseket/szövéseket a menüben is lehet alkalmazni. Bocs, ha tévedek, most így rémlik Jól rémlik. 22 perccel korábban, csoli1138 írta: Hol a francban vannak ezek? Meg zöld kristálytöredéket sem találtam eddig, csak rendes kristályt. Szeretszét a Tiltott Nyugaton. Lesznek specifikus helyek, ahol korlátozott darabszámban (értsd: sosem annyiban, amennyi kéne, és az esetek többségében pont azt nem ad meg belőlük, ami kéne) fellelhető az adott állat vagy robot, de random is belefuthatsz mindenfélében mindenfelé. Vagy legalábbis ott, ahol előfordulhatnak. Édesvízi halat nyilván nem fogsz a tengerben fogni, és fordítva sem. Kristályok is vannak mindenfelé, de a legjobb lelőhelyekhez a játék elején még nem férhetsz hozzá. Ahhoz Aloy-nak még meg kell majd tanulnia kristályosodott falakat robbantgatni és jóóóóóóóóóó sokáig visszatartani a lélegzetét. 26 perccel korábban, csoli1138 írta: A "géproham" - táblajáték kitalálójának az édesanyja csuklott tegnap, két órámba telt mire a végigvittem betanultam úgy ahogy és egy 7 vs 7-es meccset végre megnyertem. Az az anyuka az én esetemben is sokat csuklott. 26 perccel korábban, csoli1138 írta: Remélem lesz majd később egy az első részbelihez hasonló Shield-weawer outfit. Technikailag a Shield-weaver outfit egy az egyben benne van a játékban. Az Aloy kezdő ruházata. Csak lemerült az aksija és emiatt megszűnt a pajzsa. Szóval, ami a Zero Dawn-ban a legrősebb páncél volt, az a Forbidden West-ben a leggyengébb. Néhány tipp (nem spoileres a sztori szempontjábók, csak azért tettem spoilerbe, ha esetleg magad akarod felfedezni ezeket a játékelemeket): Spoiler – Bár pajzzsal felszerelt páncél nem lesz több, de Aloy technikai tudása alaposan kibővült, így megfelelő fejlesztésekkel képes lesz pajzsokat emelni. Igazán hasznos képesség. – A Rocsmentő megbízásokat teljesítsd minél gyorsabban. Már a Tiltott Nyugat határán belefuthatsz az Oseram kereskedő Kerufba, aki egy elég hosszú, az egész játéktéren átívelő küldetéssor előfutára. Magukat a roncsmentőket neked kell felkutatnod, de ha találsz egyet, azoknak a küldetéseit gyorsan csináld meg. Ugyanis a küldetéssorozat legvégén vár a játék legjobb páncélja. A páncél baromi nehezen fejleszthető, de még alapállapotban is majdnem olyan erős, mint a második legjobb fullra feltolva. És még alapállapotban is több dologtól véd meg, mint a második. – A legjobb fegyvereket az Arénaharcok során kaphatod meg, de ezzel igazából a sztori alatt kár vesződni, mert baromi sokára (a sztori nagyjából felénél) nyílik meg az aréna, és az összes küldetést és mellékfeladatot meg lehet csinálni nélkülük is. Plusz, ahogy haladsz előre, az Arénaharcok úgy válnak kibeb*szottúl frusztrálóvá. New Game Plus-nál viszont már hasznosak lehetnek ezek a fegyók. Mivel a játék folytatható a befejezés után is (eleve a Burning Shores csak a fő sztori után indul el), így nyugodtan hagyhatod a végére. – A Vadászpróbákat hagyd akkorra, amikor Aloy már maxon van és a fegyverekből is van sokkal-sokkal jobb. A Forbidden West-ben a legtöbb Vadászpróba szerencsére nem olyan idegesítő, mint a Zero Dawn-ban voltak, de, ha Aloy, a páncéljai és a fegyverei is már magas szinten vannak, akkor egyet leszámítva mindet röhögve lehet megcsinálni. – Az az egy kivétel az Esőnyomban található a „Sokkolás és bontás próbája”. Ebben egy Rengőagyarral kell megtenni valamit. Sajnos egy bug miatt az amúgy sem egyszerű kihívás közel lehetetlenné válik. Nem akarok spoilerezni, ha odaérsz és elakadsz, adok bővebb tanácsot is. Most ez csak egy kis felkészítés az idegek lazítására. Plusz lehet, hogy te nem bugolsz be. – Célorientáltan fejlessz, csak azokat a fegyvereket és páncélokat, amiket gyakorta használsz. A Forbidden West nagy előnye az, hogy lehet fejleszteni Aloy eszköztárát, így a csilli-villi, szipi-szupi fegyvertől vagy páncéltól nem kell megválni öt perccel később, amikor találtál még jobbat. Viszont baromi szöszölős tud lenni a fejlesztés, főleg ritkább fegyverek magasabb szintjén, így jobb nem elpazarolni az alapanyagokat olyan cuccokra, amiket nem is használsz. – (Ha még nem fedezted fel) A játék nem szól erről, de talán te is díjazod ezt úgy, mint ahogy én díjaztam: a páncélok kinézete átvihető más páncélokra is. Vagyis beállíthatod a kedvenced kinézetét, és Aloy mindig abban lesz (immár az átvezetők alatt is), még akkor is, ha a menüben más, jobb páncélt tettél rá. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Február 12. Hozzászólás ideje: Február 12. Köszi szépen a hasznos infókat! Élek a tanácsokkal. A vadász-bug esetén majd kereslek, ha úgy van. Negyed sávra is bugos, vagy csak ha ki akarod maxolni? Az feltűnt, hogy a kezdő ruha olyan mint a Shield-w, hát akkor azért mert az. Akkor az kúldetéssorozatos kelleni fog, az ultra hardhoz, már előre félek tőle, de az sokára lesz. Úgyérzem jó ideig el leszek a játékkal. Burning shores benne van igen. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Február 12. Szerző Hozzászólás ideje: Február 12. 47 perccel korábban, csoli1138 írta: Negyed sávra is bugos, vagy csak ha ki akarod maxolni? Ha nem akarod kimaxolni, akkor nem akadáylozó tényező ez a picike bugocska, abban az esetben csak megnehezíti az életed abban a formában, hogy nagyobb eséllyel nyírnak ki a főcél körül tébláboló többi robot. De kis szerencsével lehet, hogy egyáltalán nem fogsz a buggal szembesülni. 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: Február 13. Hozzászólás ideje: Február 13. 2025. 02. 12. - 15:02, csoli1138 írta: @Dzséjt, @Frenkie, Elkezdtem a Forbidden West-et! Nagyon kellemes a magyar felirat és a magyar menü! A játék is gyönyörű szép, pont olyan, mintha a Zero Dawn remasteredből sétáltam volna át.. Ja, esetemben így is történt. A képesség fák kissé nagynak tűnnek, de a hátizsákolásnak azthiszem jót tett, hogy ami nem fér el, az megy a "tartós tárba". Kissé fura, hogy az erszényeket meg talán egyebeket, fegyver, ruha, csak a munkapadnál lehet fejleszteni, talán tekercseket/szövéseket a menüben is lehet alkalmazni. Bocs, ha tévedek, most így rémlik még szoknom kell az újdonságokat. 1 kilátópont, 1 ereklyerom és az első 3 vadászpróba lett megoldva, a fő sztoriban még nem sokat haladtam,csak néhány fő küldetést. Sokat nézelődök, kell mókusbőr(meg liba, meg szajkó alkatrészek...)! Hol a francban vannak ezek? Meg zöld kristálytöredéket sem találtam eddig, csak rendes kristályt. A "géproham" - táblajáték kitalálójának az édesanyja csuklott tegnap, két órámba telt mire a végigvittem betanultam úgy ahogy és egy 7 vs 7-es meccset végre megnyertem. Remélem lesz majd később egy az első részbelihez hasonló Shield-weawer outfit. Nagyon fogod élvezni. Annyit tennék hozzá @Dzséjt ajálásaihoz, hogy savat lövő fegyver mindig legyen nálad. A legnagyobb dögöket is szét lehet vele maratni. Illetve még ami nagyon jó az a Boltbaster. Ebből van többféle ,ami jeget, plazmát stb lő ki. Tulajdonképpen egy sorozatlövő és nagy dögöknél nagyon gyorsan le lehet vele amortizálni a páncéljukat. De persze az adott páncélt az adott fegyvertipussal a legkönnyebb lebontani. Azt gondolom észrevetted hogy Aloy sokkal könyebben győzi már le a dögöket mint a Zero Dawn-ban. Illetve vannak a pályákon(mikor nagy dögöket kell legyőzni) helyek ahol a gépek nagy fegyverei vannak. Sokkal gyorsabban legyőzhetőek a saját fegyverükkel. Én közepes szinten játszottam végig és egy kezemen megh tudnám számolni hogy hol izasztot meg a nagy dög. De ott is max 5 halál után legyőztem. Nehézséget okoz még a fedezékek hiánya(ha van is azt a gépek hamar szétlövik), álljon rá az ujjad a folyamatos gurulásra. Én csak a mellékküldetéseket csináltam végig(abból is szerintem kb 85%-nyit), és olyan fegyvereket szereztem amivel hasítottam. A mellékküldetéseket nagyon ajánlom, mert iszonyú jók. Szinte játék a játékban. Nagyon jól meg vannak írva, nagyon komplexek, sőt sokszor jóval nagyobb nehezebben legyőzhető dögöket kellett kinyírni mint a főküldetésben. Viszont ha megvan a jutalom is nagy. Én versenyeket, arénaharcot nem csináltam, nem szoktzam kimaxolni a játékokat, de nem is érdekel. A mellékküldetések sem szoktak, de itt annyira jók annyira ötletesek, hogy volt hogy egy hétig semmit nem haladtam a főküldetésben annyira élveztem a melléket. A bőrök tollaknál javasolnám hogy inkább vedd meg a városokban található kereskedőktöl ezeket mint keresgélj. Gyüjts be mindent és add el őket aztán vehetsz dolgokat. Ami még iszonyat jó és hangulatos az a régi romok felkutatása. Sok felvétel, van a régmúltról, hogyan éltek az emberek akkoriban, hogy kezdett már a civilizáció megroppani a Zero Down elött is. Sőt annyira jó az egész hogy a mai eseményekből következik az amit látsz(pl globális felemelkedés). Azért is érdekes ezeket megcsinálni(főleg Las Vegas mellet a Liget-et), mert kiderül hogy a 2020 és 2060 közötti idők sem voltak fenékig tejfelek. 1 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Február 22. Hozzászólás ideje: Február 22. (szerkesztve) 2025. 02. 13. - 19:35, Frenkie írta: A bőrök tollaknál javasolnám hogy inkább vedd meg a városokban található kereskedőktöl ezeket mint keresgélj. Ez jó tanács, még nem gondoltam erre. Valóban élvezem a játékot, el-elkalandozok magam is, már 32-es vagyok de a sztoriban az Aether megszerzésénél vagyok. Amúgy én tervezem kimaxolni, ahogy mindig mindent. Tyű, de jó lesz... Meg mikor?... 2025. 02. 12. - 15:42, Dzséjt írta: Az az egy kivétel az Esőnyomban található a „Sokkolás és bontás próbája” Most értem oda, lehet holnap nekimegyek a próbáknak, nekem ez a 3.,amit felfedeztem a térképen, az első kettő megvan fullosan. A géprohamot kezdem szokni a 3 kezdő és egy haladó is legyűrve, de láttam már két új helyen "tapasztalt" is van, az biztos nehéz lesz. Szerkesztve: Február 22. - csoli1138 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Február 23. Hozzászólás ideje: Február 23. @Dzséjt, na megvan a sokkolás és bontás próbája, harmadjára meg is lett a legjobb idő alatt, rengőagyarra 2 vizes bomba csúzlival, 2-3 sokkoló nyíl, majd egy R1-es csapás, az egyik agyaron, aztán egy karmosgyík oldalbabatyott, így egy gyors bontó nyíl lett a vége a 2. agyaron. Természetesen piszok ügyes voltam, de viccet félretéve, nyilván nem állt fent a bug/glitch, amiről meséltél. De mosz már meséld el, mi volt a bug. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Február 23. Szerző Hozzászólás ideje: Február 23. A terület néhány pontján, ha a rengőagyar elhasal a sokkolás hatására, az agyarai eltűnnek a földben, így nem lehet támadni azokat. Ergo meg sem lehet szerezni, amíg a gép fel nem áll, ami elég sok idő. Eléggé random, hol olvad bele a talajba az agyara, de nálam a legtartósabb az volt, amikor a lehető legsíkabb placra csaltam. De nekem olyan is volt, hogy a kövekbe olvadtak bele az agyarak. Eléggé biztos, hogy a pálya dizájnt nem ehhez a hatalmas, agyaras lényhez igazították. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Február 23. Hozzászólás ideje: Február 23. (szerkesztve) 1 órával korábban, Dzséjt írta: A terület néhány pontján, ha a rengőagyar elhasal a sokkolás hatására, az agyarai eltűnnek a földben, így nem lehet támadni azokat. Ergo meg sem lehet szerezni, amíg a gép fel nem áll, ami elég sok idő. Eléggé random, hol olvad bele a talajba az agyara, de nálam a legtartósabb az volt, amikor a lehető legsíkabb placra csaltam. De nekem olyan is volt, hogy a kövekbe olvadtak bele az agyarak. Eléggé biztos, hogy a pálya dizájnt nem ehhez a hatalmas, agyaras lényhez igazították. Hú, de érdekes, nem tapasztaltam, bár lilára kijelöltem őket, mielőtt leugrottam, és olyan azért. Volt, hogy csak kettőt láttam, de egyrészt harc hevére fogtam, másrészt kettő pont elég! Amúgy mi lett volna a tanács, hogy hova csaljam? Szerkesztve: Február 23. - csoli1138 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Február 23. Szerző Hozzászólás ideje: Február 23. Igen, az még a jobbik eset, ha csak néhány tűnik el, de sajnos velem többször is előfordult, hogy minden agyar "elrejtőzött a föld alá". A tanácsom az lett volna, hogy a küzdőtér lehető legsíkabb területére csald, messze a domboldaltól, ahonnan lejössz, meg a szikláktól. Ha jól emlékszem, van ott fű nélküli tér (vagy csak nagyon alacsony a fű), ott akárhányszor leétrdelt, minden agyar a föld fölött maradt.. 1 Válasz
LordGravon Hozzászólás ideje: Február 27. Hozzászólás ideje: Február 27. Dragon Age: The Veilguard: Habár elég jók voltak az új rész trailerei, kicsit bizonytalan voltam vele kapcsolatban, elvégre 10 évvel jött ki az Inquisition után és azóta a BioWare meg a játék is sokat változott, de ez eleve jellemző a Dragon Age-re és nagyon kellemesen csalódtam. Pont jól jött, hogy az utóbbi években játszottam az előzményekkel, mert így még friss emlékekkel tudtam megítélni, mennyire illik a Veilguard a franchise-ba és meg kell mondjam, abszolút úgy vette fel a fonalat, mintha a széria nem is vonult volna egy évtizedre pihenőre. Maga a játékmenet eléggé emlékeztetett a Star Wars: Jedi: Fallen Order/Survivor-éra. Inkább action-RPG lett. E mellett még a franchise visszatért az Origins-es gyökereihez, mivel itt nem igazán volt olyan open-world, mint az Inquisitionnél, aminek én örülök. Az új karakterek is úgy hozzám nőttek, mint ahogy a korábbi részekben, ami megint csak kellemesen meglepett: Maga a sztori érdekes és elég kielégítő válaszokat adott a már a franchise kezdete óta elhúzódó rejtélyekre. Sok történetszál lezárult. Az is tök jó, hogy a Veilguard zenéjét Hans Zimmer és Lorne Balfe (Mission: Impossible: Fallout) szerezte, bár az előző részek soundtrackje nekem emlékezetesebb volt. Szerintem ez a játék tetszeni fog olyanoknak, akik szeretik a BioWare korábbijait, mint az Old Republic-os Star Warsok vagy a Mass Effectek (különösen a második). 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Március 1. Hozzászólás ideje: Március 1. (szerkesztve) @Dzséjt, YT-n feljött egy short video, nem tudom kreált-e vagy a történet része lesz, de beleszaladtam. Spoiler Aloy egy Seyka nevű lánnyal csókolózik benne. Ha igaz, van hozzá valami sztorid? Vagy csak a mai világ rá a válasz? Más: Továbbra is imádom a világát. A Zero Dawn remastered értékelésekor is megpedzítettem, hogy talán veri a Jedi duót, de mostmár biztos vagyok benne, hogy nálam jobb és azt is megmondom miért. A jedi fallen.. / survivor egy remek hosszú filmmel egyenértékű sw kaland. A Horizon pont azzal veri le, amit eleinte nem szerettem. Az apróságokkal, a sok farmolni valóval, a gyűjtögetésekkel, a hátizsákolással, a csillió kütyün keresztül éri el, hogy a világa részének érezzem magam. Visszavágyom a Tiltott nyugatra így munkanapokon, mint a mai, akár szégyen, akár nem, sőt kicsit Aloy szeme is rámragadt, ha kimegyek a Duna-partra, eszembe jut, hé, nem lehet ott a kövek közt egy kis zöld csillám? Erről jut eszembe fürtöt nem találtam eddig, lesz ezekre lokátor, vagy map upgrade? Szóval ilyen hatással még nem volt rám játék. Szerkesztve: Március 1. - csoli1138 2 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Március 2. Szerző Hozzászólás ideje: Március 2. @csoli1138 Bocs, hogy csak most válaszolok, tegnap már elkezdtem írni a választ, csak ránéztem az órára és rájöttem, hogy ha nem indulok szó szerint azonnal, akkor lekésem a buszomat. És csak most értem haza. Szóval, ami a spoilert illeti, igaz. Különösebb sztori nincs rá (mármint a való világban, a játékon belül persze megvannak az okai). Annyi, hogy opcionális, megtörténhet, ha úgy akarod, ha nem, akkor nem. Az meg jó kérdés, hogy a Horizon 3-ban mi lesz ezzel kapcsolatban. A Forbidden West is fixált néhány döntést a Zero Dawn-ból, például Nihl sorsát, ami ugye opcionális volt az első részben. Annyiból talán kicsi unfair összemérni a Jedi-sorozatot a Horizon-sorozattal, hogy más stílusú játékok. Előbbi minden kísérlete ellenére egy lineáris, zárt világú akció játék, utóbbi egy nyílt világú akció-rpg. A Survivor próbált kitörni ebből néhány részben-nyílt világú pályával, de a kísérlet eléggé felemás lett. Én azt mondom, a harmadik részre ezt nem kéne erőltetni. Persze, hogy kinek személy szerint melyik tetszik jobban, az már egyéni dolog. Megjegyzem, nekem is jobban tetszik a Horizon-sorozat, de lényegében minden más játéknál jobban tetszik, nálam abszolút favorit. Nem nagyon lesz olyan upgrade, ami segít a kristályok gyűjtögetésében. Főleg az elárasztott barlangok mélyén vannak nagyobb lelőhelyed, a fürtök a legritkább változatai, az egész játéktéren mindössze 39 darab van belőle. Válasz
Darth Sky Hozzászólás ideje: Március 2. Hozzászólás ideje: Március 2. 2025. 03. 01. - 14:37, csoli1138 írta: Erről jut eszembe fürtöt nem találtam eddig, lesz ezekre lokátor, vagy map upgrade? Ha olyan ruhát akarsz fejleszteni, amihez kell valamilyen zöldcsillám összetevő, akkor érdemes a "feladat létrehozása" opciót választani a munkapadoknál, a ruhafejlesztésen belül. Így megkapod az Aloy-hoz legközelebbi csillámok hozzávetőleges helyzetét. Én az Oseram kézműves szerelés előtt javarészt az Utaru cséplőt használtam, amit majdnem teljesen fel is fejlesztettem (5-ből 4-es szintűre) ezzel a módszerrel - ehhez az öltözékhez elég sok zölcsillám kellett. Válasz
DanCarver Hozzászólás ideje: Március 3. Hozzászólás ideje: Március 3. 2025. 02. 27. - 22:58, LordGravon írta: Dragon Age: The Veilguard: Habár elég jók voltak az új rész trailerei, kicsit bizonytalan voltam vele kapcsolatban, elvégre 10 évvel jött ki az Inquisition után és azóta a BioWare meg a játék is sokat változott, de ez eleve jellemző a Dragon Age-re és nagyon kellemesen csalódtam. Pont jól jött, hogy az utóbbi években játszottam az előzményekkel, mert így még friss emlékekkel tudtam megítélni, mennyire illik a Veilguard a franchise-ba és meg kell mondjam, abszolút úgy vette fel a fonalat, mintha a széria nem is vonult volna egy évtizedre pihenőre. Maga a játékmenet eléggé emlékeztetett a Star Wars: Jedi: Fallen Order/Survivor-éra. Inkább action-RPG lett. E mellett még a franchise visszatért az Origins-es gyökereihez, mivel itt nem igazán volt olyan open-world, mint az Inquisitionnél, aminek én örülök. Az új karakterek is úgy hozzám nőttek, mint ahogy a korábbi részekben, ami megint csak kellemesen meglepett: Maga a sztori érdekes és elég kielégítő válaszokat adott a már a franchise kezdete óta elhúzódó rejtélyekre. Sok történetszál lezárult. Az is tök jó, hogy a Veilguard zenéjét Hans Zimmer és Lorne Balfe (Mission: Impossible: Fallout) szerezte, bár az előző részek soundtrackje nekem emlékezetesebb volt. Szerintem ez a játék tetszeni fog olyanoknak, akik szeretik a BioWare korábbijait, mint az Old Republic-os Star Warsok vagy a Mass Effectek (különösen a második). Na ez jó hír. Holnap bekerül PS Plusba, szerintem rápróbálok. Az Inquisitiont nagyon szerettem, a Kotor, Baldur's Gate, Mass Effect meg nekem örök kedvenc. Kár, hogy a BioWare megint elhasalt ezzel a játékkal, sajnos ezt is a kultúrharcos diskurzus temette el már a megjelenés előtt, mint az SW Outlawst. 1 Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Március 3. Hozzászólás ideje: Március 3. 2025. 03. 02. - 13:32, Darth Sky írta: Ha olyan ruhát akarsz fejleszteni, amihez kell valamilyen zöldcsillám összetevő, akkor érdemes a "feladat létrehozása" opciót választani a munkapadoknál, a ruhafejlesztésen belül. Így megkapod az Aloy-hoz legközelebbi csillámok hozzávetőleges helyzetét. Én az Oseram kézműves szerelés előtt javarészt az Utaru cséplőt használtam, amit majdnem teljesen fel is fejlesztettem (5-ből 4-es szintűre) ezzel a módszerrel - ehhez az öltözékhez elég sok zölcsillám kellett. Már megvan a kézműves, de köszi a tippet! Van pár dolog amihez kell még "zöldség"! Válasz
LordGravon Hozzászólás ideje: Március 10. Hozzászólás ideje: Március 10. 2025. 03. 03. - 8:23, DanCarver írta: Kár, hogy a BioWare megint elhasalt ezzel a játékkal, sajnos ezt is a kultúrharcos diskurzus temette el már a megjelenés előtt, mint az SW Outlawst. Igen, hallottam arról, hogy anyagilag nem kaszált annyit, mint lehetett volna. Politika terén meg az internet szokás szerint túlreagálta a dolgokat. Az a "woke-ság", ami van benne, nagyon minimális és igazából annyira nem új keletű dolog azoknak, akik már játszottak a korábbi részekkel vagy ismerik a BioWare-t, mert az régebben is egy "progresszív" cég volt. Nekem úgy tűnik, hogy sokan elfelejtették, milyen volt régebben/miről szólt a Dragon Age, továbbá az történt, ami sok más ilyen nagy franchise-zal szokott, amikor hosszú idő után folytatják: Hatalmasak vagy nagyon specifikusak az emberek elvárásai, amiket nem lehet 100%-osan kielégíteni, így az ilyen történetek valahol már eleve arra vannak elrendelve, hogy egyeseket magukra haragítsanak, amit ma már az internet még pluszba felnagyít, mint minden mást. 1 Válasz
DanCarver Hozzászólás ideje: Március 11. Hozzászólás ideje: Március 11. 18 órával ezelőtt, LordGravon írta: Igen, hallottam arról, hogy anyagilag nem kaszált annyit, mint lehetett volna. Politika terén meg az internet szokás szerint túlreagálta a dolgokat. Az a "woke-ság", ami van benne, nagyon minimális és igazából annyira nem új keletű dolog azoknak, akik már játszottak a korábbi részekkel vagy ismerik a BioWare-t, mert az régebben is egy "progresszív" cég volt. Nekem úgy tűnik, hogy sokan elfelejtették, milyen volt régebben/miről szólt a Dragon Age, továbbá az történt, ami sok más ilyen nagy franchise-zal szokott, amikor hosszú idő után folytatják: Hatalmasak vagy nagyon specifikusak az emberek elvárásai, amiket nem lehet 100%-osan kielégíteni, így az ilyen történetek valahol már eleve arra vannak elrendelve, hogy egyeseket magukra haragítsanak, amit ma már az internet még pluszba felnagyít, mint minden mást. Igen tipikus esete annak, hogy 10 év kihagyás után már sokan elfelejtették mi volt ez a széria és az elvárások meg az egekben voltak, irreális dolgokkal. Az internetes diskurzus meg mindent befeketít mostanában többnyire alaptalanul felnagyítva dolgokat. Azok meg tényleg nem értem miért botránkoztak meg woke elemeken, mikor ezek mindig is ott voltak a BioWare játékaiban. A vicc, hogy RPG-ként nem kötelező, hogy lmbtq legyen a karaktered, a döntéseiddel ezt simán tudod befolyásolni. A rosszabb, hogy a játék anyagi bukásából már megint a legrosszabb következtetést vonta le a kiadó EA, hogy szerintük azért nem fogyott jól, mert nem lett online live service és sima singleplayer volt. Egy ponton a fejlesztésben ilyen online multiplayert akartak belőle csinálni, csak az Anthem bukása után inkább visszatértek a hagyományos RPG-hez. Szimplán ezt a játékot leírták már jóval a megjelenés előtt és pechjükre egy évvel a Baldur's Gate 3 után jött ki, amelyet nem lehetett megugrani. Majd ránézek a Veilguardra, csak most más játékokat tesztelek éppen. Válasz
csoli1138 Hozzászólás ideje: Március 11. Hozzászólás ideje: Március 11. Horizon Forbidden west: Tegnap meglett a platinum trophy! Feb 10-márc10-ig. 91 játékóra, 63-as Aloy, Fullba fejlesztett oseram kézműves páncél, a tárcsán 6 fegyver, 2 arany, 4 lila, van ami fullon, van ami utolsó előtti szinten. Irány a Lángoló partok! @Dzséjt és @Frenkie, köszönöm az eddigi tanácsokat, a páncél jól szolgál, és a savas nyíl is tényleg jó ha mindig van! Ja és géprohamban már tapasztalt és mester is megy, ráadásul már középhaladó óta ugyanazzal a csapattal nyomom: 1 napszárny, 1 csattanófog, 1 agyarszarvú, 1 kérődző, 1 üregásó. Kimondottan élvezem ezt a játékot a játékon belül, pedig elsőre azt hittem, hogy rohadtul utálni fogom. 2 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Március 11. Szerző Hozzászólás ideje: Március 11. @DanCarver, @LordGravon Ha már szóba került a Dragon Age: The Veilguard, csak most néztem rá a havi PS Plus ingyenes játékkínálatra, és ott virít köztük. Alig fél év után bevágták az alap Essential csomaghoz adott havi ingyenes játékok sorába. Szerintem ilyenre még nem volt példa, hogy egy ilyen nagy címet ilyen rövid időn belül bármilyen formában elkezdtek ingyen osztogatni. A leárazás még egy dolog, de ez kábé a "ezt már le is sz*rjuk" álláspont az EA részéről. A jó oldala, hogy így tuti kipróbálom majd az inséges időkben. Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: Március 11. Hozzászólás ideje: Március 11. 2 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Szerintem ilyenre még nem volt példa, hogy egy ilyen nagy címet ilyen rövid időn belül bármilyen formában elkezdtek ingyen osztogatni. A Detroit:: Become Human volt még ami nagyon hamar Ps Plus-on volt. Tán ott is fél év volt, de max 9 hónap. Emlékszem hogy megvettem és pár hónap múlva már ingyenes volt. Szidtam is mindent amit lehetett. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Március 12. Szerző Hozzászólás ideje: Március 12. Kicsit utána jártam ennek kíváncsiságból, meg emlékezettfrissítés gyanánt, mert rémlett valami. A Detroit: Become Human 2018. májusában jelent meg és 2019 júliusában került be a PS Plus ingyenes játékai közé, vagyis ott is több mint egy év telt el. Persze ezzel még simán lehet a második leggyorsabban PS Plusba befutó játék a Dragon Age: The Veilguard után, mert azért 13 hónap meg egy csipet is elég gyors és sanszos, hogy tényleg nem volt még ilyen (annak már nem néztem utána). Viszont ott egy kicsit más volt a leányzó fekvése, mert a Detroit a Sony saját játéka volt. Vagyis a saját termékükkel promózták a saját szolgáltatásukat. Amit még elveszíthettek az ingyenes eléréssel, azt bőven visszahozhatták az előfizetőkön át. De, ami érdekes, az az, hogy miért került a Detroit is ilyen gyorsan be a PS Plusba. A válasz: ekkor már kevesebb, mint egy fél évre volt a PC-s megjelenés, és több mint valószínű, hogy a japán cég szándékosan alá akart vágni annak. Ha még emlékeztek, a Quantic Dream pont akkor, 2019 elején szakított a Sony-val, és paktált le exkluzíve az Epic Games-szel a PC-s megjelenés ügyében (a Heavy Rain, a BEYOND: Two Souls és a Detroit: Become Human lett ekkor bejelentve PC-re). A Sony pedig erre reagálva vágta be a játékot a a PS Plusba pont aznap, amikor élesedtek a havi ingyenes játékok, szóval szó szerint az utolsó pillanatban. És ezzel dobták a csomagból a már beharangozott Pro Evolution Soccer 2019-et, ami némi felháborodást okozott. Szóval a Sony mintegy kicsinyes bosszút állt. A Quantic Dream dobta őket, ők cserébe ingyen odaadták minenkinek a Detroitot, akik hajlandóak voltak előfizetni a Sony szolgáltatására. Ráadásul nem is aprózták el, mert direkt a Detroit: Become Human Digital Deluxe Edition dobtak be a PS Plusba, ami a Detroit mellett a Heavy Raint is tartalmazta. Szóval a Sony nemes egyszerűséggel aprópénzért elérhetővé tette kevesebb, mint fél évvel a PC-s megjelenés előtt két Quantik játékot is, aminek valószínűleg se a Quantic, se az Epic nem örült. Az ő veszteségük a Sony nyeresége lett. A Dragon Age: The Veilguard esetében viszont az a gáz, hogy az EA ezek szerint már úgy gondolja, a Sony-tól beszedett licenc-szel többet keres a játékon, mint amennyit az a boltokban még hozhat. Vagyis totálisan leírták. Ilyet még a Mass Effect Andromedával és az Anthemmel sem cisnáltak. 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: Március 14. Hozzászólás ideje: Március 14. Akik játszottak a God of War-ral(2018-as), azokhoz lenne egy kérdésem. Lehetséges hogy az írányítás nem úgy működik mint a többi játékban? Először azt hittem elromlott a kontrollernek az a forgatókarja amivel fordulunk a karakterrel. A lényeg hogy észrevettem, és nem is egyszer hogy mikor harcolok valakivel gyepálom, és azt veszem észre hogy már kevés az életerőm akkor elemenekülnék úgy hogy megfordulok és elrohanok. Namost volt olyan hogy fordulnék mondjuk balra és utána mikor a hátam mögött van az ellenfél elrohhanék táp-ért. Azt vettem észre hogy bizonyos esetekben nem fordul a karakter és volt hogy emiatt haltam meg. Hiába nyomtam az irányítókart nem fordult a karakterem. Mikor újra betöltött a játék ellenőriztem és ott simán megfordultam magam körül, tehát nem az irányítókar romlott el. Azt is tudom hogy a bal oldalon a 4 nyilgomb közül a balra nyíl megfordítja egyből Kratost. Emiatt nincs benne az irányítókaros megoldás? A fura még az hogy van amikor a karos megoldás is működik. Ráadásul a legtöbb PS játékban az X-el vagy a kör-rel hátrálni tudok egy ugrásnyit. Ebben viszont az sincs, hanem csak az irányítókar és az X kombó ugrasztja el Kratost de az sem hátra hanem csak oldalra. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: Március 14. Szerző Hozzászólás ideje: Március 14. Játszottam vele, de sajnos már nem emlékszem az irányítására. Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: Március 15. Hozzászólás ideje: Március 15. Én kétszer is végigjátszottam a 2018-as God of Wart, de ilyet nem tapasztaltam. Arra tudok esetleg gondolni, hogy lehet véletlenül rá voltál lockolva az ellenségre és amikor megfordítottad volna Kratost, akkor a lock-on miatt mégis arra nézett (a jobb oldali joystick megnyomásával tudsz rá lockolni az ellenfelekre). Egyébként az X-et egyszer megnyomva lehet elhajolni a támadások elől, ha kétszer megnyomod akkor arréb gurul Kratos, de én azt csak a valkűrök elleni harcnál használtam. 1 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: Március 16. Hozzászólás ideje: Március 16. 17 órával ezelőtt, Wilde írta: Én kétszer is végigjátszottam a 2018-as God of Wart, de ilyet nem tapasztaltam. Arra tudok esetleg gondolni, hogy lehet véletlenül rá voltál lockolva az ellenségre és amikor megfordítottad volna Kratost, akkor a lock-on miatt mégis arra nézett (a jobb oldali joystick megnyomásával tudsz rá lockolni az ellenfelekre). Egyébként az X-et egyszer megnyomva lehet elhajolni a támadások elől, ha kétszer megnyomod akkor arréb gurul Kratos, de én azt csak a valkűrök elleni harcnál használtam. Köszi, ez lesz a megoldás. 1 Válasz
LordGravon Hozzászólás ideje: Március 18. Hozzászólás ideje: Március 18. 2025. 03. 11. - 9:45, DanCarver írta: Azok meg tényleg nem értem miért botránkoztak meg woke elemeken, mikor ezek mindig is ott voltak a BioWare játékaiban. A vicc, hogy RPG-ként nem kötelező, hogy lmbtq legyen a karaktered, a döntéseiddel ezt simán tudod befolyásolni. Igen és manapság ez más nem BioWare-os játékokban is feltűnik, mint az általad említett Balrdur's Gate 3-ban, úgyhogy ilyen szempontból sem egyedi eset. A BioWare-os játékokba nekem eleve eddig úgy hozta a sors, hogy a karaktereim végül nem jöttek össze senkivel, mert egyik románc opció sem imponált annyira, meg hát mondhatjuk, nincs is nagyon idő ilyenekre, amikor az ember folyton a világ megmentésével van elfoglalva. E mellett még annyi, hogy van szó szerint csak kb. három "nem-bináris" vagy transz karakter, de a többségük annyira minimális szerepet játszik az egészben, hogy már nem is emlékszem tisztán rájuk. Egy-két transz karakterrel már korábban is lehetett találkozni az első két Dragon Age játékba, ha bemegyünk egy bordély házba, ami szintén nem kötelező és ott is inkább poénra vették ezeket a dolgokat. A Veilguardba egyedül az egyik companionünk történetébe kerül elő kicsit jelentősebben a "nemi identitás" téma, de ott is van beleszólásunk és nekem egyébként ettől függetlenül szimpi volt a karakter meg ott se ez volt a fő sztoriszál csak egy szelete az egésznek. Annyi eleinte szembetűnő, de később megszokható felszínes változás történt még, hogy már vannak fekete és ázsiai kinézetű elfek. Ezt viszont lore szempontjából logikailag úgy meg lehet magyarázni, hogyha a valóságban is többféle ember van, akkor egy fantasy világba miért ne lehetne többféle elf? A Warcraft játékokban van a sima fehér bőrűn kívül kék meg lila elf is és ha azt el lehet fogadni, akkor ezt is. Válasz
DanCarver Hozzászólás ideje: Március 19. Hozzászólás ideje: Március 19. Itt olvasható az Assassin's Creed Shadows tesztem. Két hete foglalkozom vele, szerintem nagyon jó játék lett, sokat újítottak, fejlődött, grafikailag nagyon a toppon van. https://widescreen.hu/assassins-creed-shadows-teszt/ 1 1 Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.