Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Makró: pipa. Azt hittem ez a Makró valami csaj. Jó az aláírásod. Válasz
Darth Krande Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Szerző Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Gratula! Válasz
Coce_Plant Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Gratu Donát! De ez most melyik makro? Sima makroökonómia vizsga? Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. (szerkesztve) Milyen amikor egy repülő áteséssel küzd odafenn? Ne tudjuk meg! Valami ilyesmi történhetett az Air France Rio járatával két éve, az óceán felett. Itt egy hasonló eset egy TU-154 -el, eredeti hangfelvételekkel. Csak erős idegzetűeknek! http://www.youtube.com/watch?v=9uJHIzXQWXk Szerkesztve: 2011. Május 31. - Ody Mandrell Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Bazz, ahányszor én már repülőgép-katasztrófákról álmodtam. .S Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Bazz, ahányszor én már repülőgép-katasztrófákról álmodtam. .S Itt az újabb üzemanyag. Amikor zuhansz le mint a kő. Én is álmodtam egy időben elég sűrűn ilyeneket. Az álmoskönyv szerint ez rosszindulatot jelent. Válasz
Darth_Phobos Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Bazz, ahányszor én már repülőgép-katasztrófákról álmodtam. .S Csak nagyon ritkán van repülőgép-katasztrófa ahhoz képest, ahány gép repül. Még mindig ez a legbiztonságosabb közlekedési mód.És szerintem a legkirályabb is Amikor száll fel a repülő és belepréselődsz az ülésbe Legjobb Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Itt az újabb üzemanyag. Amikor zuhansz le mint a kő. Én is álmodtam egy időben elég sűrűn ilyeneket. Az álmoskönyv szerint ez rosszindulatot jelent. Kinek a részéről jelenti? Amúgy mindig külső szemlélő voltam. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Kinek a részéről jelenti? Amúgy mindig külső szemlélő voltam. Az álmodó részéről. Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Azt hittem ez a Makró valami csaj. Makroökonómia a tisztes neve (csak így rövidebb) Közgazdaságtan egyik ága, közgázosok egyszeregye (+mikro) Általában Donát szép eszmefuttatásai is makro témájúak. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Az álmodó részéről. Szóval akkor rosszindulatú lennék? Na ne már. Törne ki a bokád Ody, hallod e. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Makroökonómia a tisztes neve (csak így rövidebb) Közgazdaságtan egyik ága, közgázosok egyszeregye (+mikro) Általában Donát szép eszmefuttatásai is makro témájúak. Csak vicceltem, csak nem esett le. Hátha majd Donátnak. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Szóval akkor rosszindulatú lennék? Na ne már. Törne ki a bokád Ody, hallod e. Na. Ma azt fogod álmodni, hogy egy egész repülő flotta egyszerre zuhan le. Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Gratulálok Donát. Ody: Azt a majdnem átfordulást, meg forgást mi okozza a repülőknél? A nagy szél? Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Gratulálok Donát. Ody: Azt a majdnem átfordulást, meg forgást mi okozza a repülőknél? A nagy szél? Annyira nem vagyok benne profi, de ha a viharzónába nem a kellő sebességgel repül, akkor a műszerek nem adnak jó adatokat, így a gép sérülékeny lesz, és a szerkezete is gallyra mehet, ami miatt irányíthatatlanná válik. Pl. szárnyai "felcsavarodnak". Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Így járt az Air France gépe. Jó fordítást. "Röviden összefoglalom: FL350, M0.82 repültek ORARO és TASIL pontok között, felhőben (AP2 on, A/T on) A heves turbulencia miatt a sebességet M0.80-ra csökkentették. Nemsokkal ezután az AP és az A/T kikapcsolt, majd nagyon rövid idő elteltével kétszer is megszólalt az átesés jelző (bár jelen tájékoztató nem részletezi a Pitot-csövek jegesedését, én azt gondolom a kijelzett adat hibás lehetett és nem pedig 20 másodperc alatt lassúltak 275 kts-ről 60-ra) Az STALL warning ellenére a gép orrát felfelé húzták, 10 fokos szögben 7000 ft / min emelkedésbe kezdtek, egészen FL375-ig, ahol a climb rate már csak 700 ft / min volt, majd nem sokkal ezután átestek. A harmadik STALL warning után a toloerőt TO/GA állásba tolták, azonban ekkor már 12 fokban jobbra dölt a gép, a THS 13 fokos nose-up -ra volt trimmelve, valamint a gép orra 16 fokos szögben felfele állt. A gép még emelkedett egy kicsit, FL380 környékén teljesen átesett, majd mint egy 205 tonnás kő, leesett. " Válasz
Pildi Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Én meg a mikrot nem szeretem, a hátamon feláll a szőr a határtermék és társai szavaktól (mindentől, amiben az átlag és a határ szó szerepel) A makro sokkal érdekesebb, és szerintem az átlagember számára is hasznosíthatóbb, mint a mikro. Tanulni nekem is érdekesebb volt a makrót, és egészen hasonló okok miatt nem nagyon bírtam a mikrót. Az előbbi sokkal emberközelibb és érhetőbb valahogy, mint tananyag. De szerintem a mikrót túl elvontan tanítják, a való életnek sokkal kevesebb gyakorlati köze van aztán a tananyaghoz, mint a makro esetében. Csak nagyon ritkán van repülőgép-katasztrófa ahhoz képest, ahány gép repül. Még mindig ez a legbiztonságosabb közlekedési mód. És szerintem a legkirályabb is Amikor száll fel a repülő és belepréselődsz az ülésbe Legjobb Én is ezt mondogatom magamnak mindig, ha repülnöm kell (bár ma már ez elég ritka), de alig várom, hogy felszálljunk és leszálljunk. Útközben is annyira átérzem, hogy csak porszem vagyunk a nagy természetben, amit adott esetben egy vihar elsodorhat, hogy nem is értem, mások hogy ülhetnek totál nyugodtan közben. Bár látszólag én is nyugodt vagyok, így végül is ki tudja, ők mire gondolhatnak? Válasz
Darth_Phobos Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Bár látszólag én is nyugodt vagyok, így végül is ki tudja, ők mire gondolhatnak? Mikor én repülök, akkor a mellettem ülők nem látnak semmit ki az ablakon, mert elsőbbségis beszállással mindig az ablaknál ülök és a repülés alatt a fejemet az ablakhoz teszem és nézem a tájat. Imádom A leszállás pedig nagyon jó, ahogy leszáll a gép és elkezd fékezni. Na meg amikor berepülünk a felhőbe és rázkódik a gép az is szuper Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Hozzászólás ideje: 2011. Május 31. Köszi Ody. Nem repültem még, de nem is vágyom rá. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Ody: Azt a majdnem átfordulást, meg forgást mi okozza a repülőknél? A nagy szél? Az átesést több dolog okozhatja. A leggyakoribb oka a sebesség adott háttérérték alá csökkenése. A másik ok, ha a szárny állásszögét túl meredekre állítja. A harmadik ok pedig a jegesedés, ami az aerodinamikai profil drasztikus megváltozását okozhatja, magyarán megváltoztatja a szárny formáját. Ami a forgást illeti, az valójában az átesés egyik típusa. Ezt nevezik dugóhúzónak is. Ha a két szárnyon nem egyformán és/vagy nem egyidőben alakul ki az áramlásleválás, a gép pörögve zuhanni kezd, általában abba az irányba kifordulva, amelyiknél kisebb az áramlás, vagy előbb vállt az le. Ahogy elnézem, az Air France gépe így járt. Ahogy felrántották a gépet, az vesztett a sebességéből, a vihar és a (feltételezett?) jegesedés miatt pedig a két szárnyon eltért az áramlás, és zutty. Ezen kívül van még három átesés típus: a nagy sebességű, a mély átesés, és a landolás is az. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Gratu Donát! De ez most melyik makro? Sima makroökonómia vizsga? Haladó makró, msc-n. Neked ilyen szerintem még nem volt a sima ötévesben. Válasz
Coce_Plant Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Haladó makró, msc-n. Neked ilyen szerintem még nem volt a sima ötévesben. Azért is furcsállottam, mert a sima makrónak már rég meg kellett lennie. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. (szerkesztve) Az átesést több dolog okozhatja. A leggyakoribb oka a sebesség adott háttérérték alá csökkenése. A másik ok, ha a szárny állásszögét túl meredekre állítja. A harmadik ok pedig a jegesedés, ami az aerodinamikai profil drasztikus megváltozását okozhatja, magyarán megváltoztatja a szárny formáját. Ami a forgást illeti, az valójában az átesés egyik típusa. Ezt nevezik dugóhúzónak is. Ha a két szárnyon nem egyformán és/vagy nem egyidőben alakul ki az áramlásleválás, a gép pörögve zuhanni kezd, általában abba az irányba kifordulva, amelyiknél kisebb az áramlás, vagy előbb vállt az le. Ahogy elnézem, az Air France gépe így járt. Ahogy felrántották a gépet, az vesztett a sebességéből, a vihar és a (feltételezett?) jegesedés miatt pedig a két szárnyon eltért az áramlás, és zutty. Ezen kívül van még három átesés típus: a nagy sebességű, a mély átesés, és a landolás is az. A pilot cső jegesedésből adódóan rossz adott a pilótáknak, akiket ez félrevezetett. Szerkesztve: 2011. Június 1. - Ody Mandrell Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Dzséjt: Te mindenhez értesz? Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. A LifeNetwok-on megint elkezdték adni a Celebrity Rehab-ot, melyben a napokban meghalt Jeff Connaway is részt vett. Nem is egyszer, mert durván visszaeső volt. Ahogy ez már akkor kinézett csodálom, hogy eddig kibírta. Hihetetlen, hogy mi lett ebből a fazonból; A Taxi Bobbyjától eljutott egy zombiehoz. Amúgy nem rossz műsor, többek között szerepel benne Gary Busy is, illetve Rod Stewart fia és a GNR első dobosa. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Dzséjt: Te mindenhez értesz? Viccelsz?! Aki Isten után második, ez tőle a minimum Válasz
MissKarrde Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Tanulni nekem is érdekesebb volt a makrót, és egészen hasonló okok miatt nem nagyon bírtam a mikrót. Az előbbi sokkal emberközelibb és érhetőbb valahogy, mint tananyag. De szerintem a mikrót túl elvontan tanítják, a való életnek sokkal kevesebb gyakorlati köze van aztán a tananyaghoz, mint a makro esetében. Én is ezt mondogatom magamnak mindig, ha repülnöm kell (bár ma már ez elég ritka), de alig várom, hogy felszálljunk és leszálljunk. Jut eszembe, még az isoquant görbéktől és társaitól is agybajt kapok Ami külön "jó" volt nálunk, hogy a tanár marha unalmasan magyarázta a mikrot meg a makrot is, ha rajta múlt volna, a makrot sem szeretném. Jaj, a repülés olyan, hogy legyünk a földön vagy fenn a levegőben, de a kettő közti utat nagyon nem bírom!! Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. A pilot cső jegesedésből adódóan rossz adott a pilótáknak, akiket ez félrevezetett. Tény. A pilot cső (ami ugye alapvetően a repülőgép sebességmérője) jegesedése miatt a pilóták azt hitték, hogy drasztikusan lassul a gép. Ezt a műszerek is alátámasztották, amikor megszólalt az átesésjelző. A pilóták ezért elkezdték húzni fölfelé a gép orrát. Amit személy szerint nem értek, miért, és ahogy elnézem, a jelentés írója sem értett, hiszen az átesést megakadályozni vagy abból kikerülni pont, hogy sebességnöveléssel lehet. Ha viszont a gép orrát elkezdik emelni, a sebesség csökkenni kezd. Ha csak nem kezdik el növelni a tolóerőt (bár akkor is inkább csak sebesség megtartás, vagy nagyon lassú sebességnövelés lehetséges), ilyenről viszont szó sincs, hiszen a climb rate baromi gyorsan leesett. Vagyis a pilóták egy műszerhiba miatt azt hitték, a gép elvesztette a sebességét és hamarosan átesik. Erre belekezdtek egy olyan manőverbe, amitől a gép elvesztette a sebességét és átesett. Ezután - gondolom mikor a pilóta már nem csak a műszereken látta (hamisan), hanem érezte is a valódi átesést - elkezdték a helyes manővert, vagyis megkíséreltek sebességet szerezni és korrigálni a gép állását,, de már későn, a gép túlságosan bedőlt. Dzséjt: Te mindenhez értesz? Csak annyira, hogy utána tudjak járni még több infónak. Ha nem tudom egy kérdésre a választ, utána járok, még ha a kérdést nem is én tettem fel. De ehhez speciel csak azért tudok hozzászólni, amiért a hadászathoz is. Katonák között nőttem fel, akiknek tetemes része vagy pilóta volt vagy repülőgép/helikopter szerelő. Apám meg ugye mindkettő, és jómagam is pilótának készültem. Így valami rám ragadt a repülésből. Válasz
Oldfighter Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Én azt nem értem sokszor, hogy az olykor több évtizedes tapasztalataikat a hátuk mögött tudó pilótáknak miért nem működik ilyenkor az elsődleges érzékszervűk, a fenekük. Nincs olyan, hogy egy repülőgép olyan manőverbe kezdjen melyet saját maguk ne vennének észre. Mára már túlságosan a műszerekre hagyatkoznak. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. Hozzászólás ideje: 2011. Június 1. (szerkesztve) Tény. A pilot cső (ami ugye alapvetően a repülőgép sebességmérője) jegesedése miatt a pilóták azt hitték, hogy drasztikusan lassul a gép. Ezt a műszerek is alátámasztották, amikor megszólalt az átesésjelző. A pilóták ezért elkezdték húzni fölfelé a gép orrát. Amit személy szerint nem értek, miért, és ahogy elnézem, a jelentés írója sem értett, hiszen az átesést megakadályozni vagy abból kikerülni pont, hogy sebességnöveléssel lehet. Ha viszont a gép orrát elkezdik emelni, a sebesség csökkenni kezd. Ha csak nem kezdik el növelni a tolóerőt (bár akkor is inkább csak sebesség megtartás, vagy nagyon lassú sebességnövelés lehetséges), ilyenről viszont szó sincs, hiszen a climb rate baromi gyorsan leesett. Vagyis a pilóták egy műszerhiba miatt azt hitték, a gép elvesztette a sebességét és hamarosan átesik. Erre belekezdtek egy olyan manőverbe, amitől a gép elvesztette a sebességét és átesett. Ezután - gondolom mikor a pilóta már nem csak a műszereken látta (hamisan), hanem érezte is a valódi átesést - elkezdték a helyes manővert, vagyis megkíséreltek sebességet szerezni és korrigálni a gép állását,, de már későn, a gép túlságosan bedőlt. De a pilóta sejthette volna, hogy műszerhiba, hisz azt az adatot kapta, hogy pár pillanat alatt 275 kts- ről leesett a sebesség 60 -ra!!! Ha ez így lett volna, mindenki felkenődik szélvédőre. Persze nem ez történt, szóval valami sejtésének kellett lennie a műszerhibáról. Főleg ha rápillantott a varióra, látta a magasságot és a műhorizontot. Érthetetlen a dolog. Viszont az lehetséges, hogy az automata trimm dolgozott össze-vissza....és akkor már nehéz korrigálni. Szerkesztve: 2011. Június 1. - Ody Mandrell Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.