Jump to content

1x10 - Idiot‘s Array


Ody Mandrell
 Share

Recommended Posts

10. rész - Idiot‘s Array / Bolond sor

 

epguider109.jpg

 

Írta: Kevin Hopps

Rendezte: Steward Lee

 

Helyszín: Lothal

 

Szereplők:

Lando Carlissian - Billy Dee Williams

Kanan Jarrus - Freddie Prinze Jr.

Ezra Bridger - Taylor Gray

Garazeb Orellios - Steve Blum

Hera Syndulla - Vanessa Marshall

Sabine Wren - Tiya Sircar

Azmorigan - James Hong

Kassius Konstantine admirális - Dee Bradley Baker

Jho - Dee Bradley Baker

C1-10P

 

Történet

A Ghost csapatának munkára lenne szüksége, hogy fedezni tudják szükségleteiket, ám éppen semelyik ismerősük sem szolgálhat ilyennel. Ekkor lép be a képbe Lando Calrissian, főállású csibész, gyakorló lókötő és hobbiszélhámos, egy visszautasíthatatlan ajánlattal.

 

Rebels Recon

 

Érdekességek

- Az epizód legelején láthatunk két Ugnauthot, akik valószínűleg már elég régóta a kocsmában időzhettek...

- A sabacc kártyajáték először A Birodalom visszavág forgatókönyvében tűnt fel, de végül az ezzel kapcsolatos részeket mind kivágták a filmből. A játék menetét az 1983-ban kiadott Lando-trilógia novelláiból lehet megismerni.

- 1989-ben egy valódi kártyapakk is készült a sabacc-ból, amely a Crisis on Cloud City című szerepjáték részét képezte. Az epizódban látható kártyalapok dizájnját e kiadvány alapján készítették.

- A sabaccot akkor érjük el, ha a kezünkben lévő lapok összege 23. A Zebnél lévő kártyák száma pont ennyi volt. Ezt csak egy sor tudja ütni, mégpedig az idiot's array, ami 0-ás, 2-es és 3-as lapokból áll.

- Sabine egy robogón ül, ami a produkcióban mint Kanan robogója néven fut. Eddig még nem láttuk használat közben, de a jövőben szerepet kap majd.

- Azmorigan egy korai Ralph McQuarrie concept alapján készült, amit anno az EPVI-ban feltűnő Jabba the Hutt karakteréhez rajzolt. Megszólaltatója az a James Hong, aki olyan filmekben szerepelt mint a Szárnyas fejvadász vagy a Nagy zűr Kis Kínában. Mindezek mellett a Mulan és a Kung Fu Panda című animációs filmekben is szinkronizált. További érdekesség még, hogy Hong már korábban is dolgozott a Lucasfilm Animationnek. A félig kész Utapau szálban Endete -nek a fegyverkereskedőnek kölcsönözte a hangját.

 

Concept Art galéria

 

1.jpg

Hera a Ghost pilótafülkéjében. Digitális festés

 

2.jpg

Ezra és a kétfunkciós fénykardja. Dave Filoni illusztrációja

 

3.jpg

A puffancs malac felfúvódva

 

4.jpg

Azmorigan csatlósainak teljes karakter illusztrációja

 

5.jpg

A puffancs malac jellemzői és felfúvódott állapotának illusztrációja

 

6.jpg

Azmorigan teljes karakter-illusztrációja

 

7.jpg

Puffancs malac illusztráció I

 

8.jpg

Puffancs malac illusztráció II

 

9.jpg

Digitális concept rajz Landóról és Heráról

 

10.jpg

Felfúvódott puffancs malac illusztráció

 

11.jpg

A puffancs malac ládája

 

12.jpg

Sabine graffiti-illusztráció

 

13.jpg

A CR-OC szállítóhajó menekülő podjának illusztrációja

 

14.jpg

A Merchant One ebédlőjének belső tere

 

 

Pár kitétel.

 

1. A letöltéssel kapcsolatban itt, a felirattal kapcsolatban pedig itt találsz információt. Ezt a topikot ne ezekre használd.

2. Amennyire az lehetséges próbálj meg az adott rész keretei között maradni.

3. A történet elemeit ne rakd spoiler gomb mögé. Itt az epizód konkrét történéseit tárgyaljuk ki.

4. Csak akkor szólj hozzá a témához, ha már láttad az aktuális részt.

5. Tartsd be a fórumszabályzatban leírtakat.

Edited by Ody Mandrell
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ezt az epizódot az 1x02 Fighter Flight-hoz lehetne hasonlítani. A sok vívódás és komorság után befigyelt egy, a történethez nem szorosan kapcsolódó, de kalandos és mókás epizód. Lando hatalmas arc, és Billy Dee Williams a kora ellenére lazán hozta a figurát. Ilyen volt az ep5-ben is, és így képzeltem el anno, milyen lehet egy Lando-féle kaland. A simlis csóka újfent kijátszott mindenkit. A történet amúgy emlékeztetett a Lando-könyvek történetére, azokban is Lando folyamatosan valami furcsa, inkább megmosolyogtató mintsem komolyan vehető cucc után kajtatott.

Kanan egész jól tűrte, hogy Lando hajt Herára, Ezra már kevésbé, hogy Sabine-ra is ráhajtott, igaz, végül mindketten szívesen átadták volna ő randaságának. Hű de undorító egy izé volt Azmorigan. És persze a rész szépsége, hogy bár megoszlottak a szerepek, ezúttal Chopper kapta a nagyobb hangsúlyt. Van ennek a droidnak haszna, még ha ilyen különc is. :)

Kíváncsi vagyok, a jövőben kik köszönnek majd még be. Én eltudnék képzelni egy kooperációt a Ghost és a Millennium Falcon legénysége között is. :clap2:

Link to comment
Share on other sites

Egyetértek Dzséjt-tel, hangulatos, de egyértelműen töltelék-epizód.

Persze jó fajta, mert egy Billie Dee Williams/Lando abszolúte star wars érzés,

így könnyű megbocsájtani, hogy nem lüktető nagybetűs események voltak, mint az előző részekben.

Két vizuális észerevétel:

-a piros fejű ocsmányság mintha Hobbit-Váratlan utazás kobold királyáról lenne mintázva,

-a másik meg ahol a végkifejlet zajlott, ott a kerítésekről a

7. rész kémfotóira gondoltam, ahol nagyon hasonlóak tűntek fel korábban (bár vélhetően az a Tatooine-on van, de akkor is).

 

 

Ja és hiányzott a Falcon. Vajon miért nem rakták bele, vagy itt még nem lehet Landoé?

Ha mást nem is, de egy laza megjegyzéssel utaltam volna rá Lando részéről kártyázás közben,

hogy mittudomén "..ez olyat tuti, hogy a hajómat is föltenném rá.."

Edited by csoli1138
Link to comment
Share on other sites

Mostanában ritkán irogatok, de mivel még van egy napom a következő vizsgámig és mert nagyon tetszett a rész úgy döntöttem leírom a meglátásaimat.

A rész a maga könnyedségével igazi Star Wars kaland volt. Lando szereplése abszolút nem tűnt erőltetettnek és Filoni szavaiból erősen úgy tűnik,

hogy szerencsére még látjuk a vén zsiványt a jövőben. Talán így kárpótolják a jó öreg Billy Dee-t (aki mellesleg hihetetlen milyen jól hozza még a 30 évvel ezelőtti ,,önmagát" a hangjával) azért, hogy nem kapott szerepet az Ep VII-ben.

. Azmorigan baromi jó ellenfél volt, remélem viszontlátjuk még. A dizájnja tényleg erősen a Hobbit-féle kobold királyra hajazott (bár én még egy csipetnyi vogont is éreztem benne), de mivel azt a karaktert is nagyon bírtam, ez egyáltalán nem zavart. Sőt! (egyébként ez sem az első eset, ld: a geonózisi királynő Aliensből és Mamma a hutt Pengéből ,,átemelt" megjelenését). Jó látni, hogy bővül az ellenfelek pantheonja.

A felfújódós malac is aranyos volt, de a rész erőssége továbbra is az volt, amit az egész sorozat eddig nagyon jól csinált: a főszereplők viszonyának bemutatása, az ő interakcióik. Külön tetszik, hogy egyértelművé vált: Hera a csapat vezére. Nem vagyok véresszájú feminista, de mindig örülök, ha erős női karaktereket kreálnak az írók.

Chopper továbbra is nagy kedvenc, iszonyú aranyos volt, ahogy az üzemanyaggal erőlködött. Ezra kettős funkciójú fénykardja is baromi jó ötlet, habár elsőre furának tűnt számomra, a rész megmutatta, hogy volt értelme (ha nem akarja felfedni jedi kilétét, akkor se kell külön stukkert cipelnie).

Zárásként még annyit, hogy a TCW-s ,,töltelékepizódokkal" ellentétben itt most egyáltalán nem éreztem azt, hogy ,,essünk túl rajta", hogy jöhessen végre egy kis akció. Itt valahogy szervesebben beleépült a sztoriba, bár ez lehet, hogy a lineáris, egy csapatra kiterjedő történetmesélés miatt van így.

A lényeg, hogy ilyenekre bármikor vevő vagyok a jövőben.

Link to comment
Share on other sites

Nagyon jó volt egy ismerős arcot látni. Remélem még találkozunk vele,és solo-val is csubakkával is. Egyre jobban alakul ki a sorozat,szépen fokozatosan mutatják be a lázadás felemelkedését.

Annyit árult el a Disney,hogy a szinkronok készen vannak. De mivel rövid a sorozat és,hogy ne érjen hamar végett,legyen izgalom benne Márciusba folytatják :---)))

Link to comment
Share on other sites

Bocsi srácok, de nekem ez volt az első olyan Rebels epizód, ami inkább nem tetszett. :| Sajnos a legkomolytalanabb TCW-részekre (élén a filmmel) emlékeztetett és túlzásba vitte a gyerekes jópofáskodást. Az OT se mellőzi az ilyesfajta poénkodást, csak ott szerintem jobban működik.

 

Azt gondoltam, jó lesz Lando-t viszontlátni, de engem végig irritált. Ez a nyájas pedofil hanglejtés... és valahogy a modellje sem jött be. Aztán azt se értem, hogy miért imponált ennyire feltűnően a lányoknak. Chopper dacos volt, mert megsértődött, gondolom a többieket akarta idegesíteni az amúgy rá nem épp jellemző segítőkészséggel és engedelmességgel. De Sabine és Hera hozzáállása furcsa volt, talán a fiúkat akarták kicsit féltékennyé tenni, akik ugrottak is erre rendesen. Mindenesetre mindenki eléggé túljátszotta a szerepét, ami engem már zavart. Annyira műanyag volt az egész, hogy ezt kb. mindenkinek egyből le kellett volna vágnia. Az a koncepció pedig elég kiábrándító, hogy ha egymáshoz beszélnek a szereplők, akkor azt senki más nem hallja, full mindegy mekkora hangerővel teszik mindezt.

 

Hera szökése elég röhejes, Azmorigal alapból jól eltalált karakter (bár nem nyűgöz azért le), de úgy tűnik még a rohamosztagosoknál is akadnak hülyébb "katonák". A puffancsmalac körüli cécó nekem már túl gyerekes. Zeb és Ezra megint elcseszik, megszökik, kergetik, majd lasat barátunk rátenyerel a rossz gombra és lebuknak. :roll:

Elég vicces a két csillagrombolóból álló blokád (ezt mondjuk már az Ep.1-ben sem értettem annyira) és az a pár TIE vadász is. Nem tudom lesz-e komolyabb probléma ebből, de ha nem, akkor igencsak nonszensz, hogy a Lando szerint szigorú ellenőrzésnél egy régóta keresett hajó lebukik, amire ez a fellépés a válasz.

 

De hogy ne csak a negatívumokról beszéljek. Tetszett Chopper szerepe és vagány volt nemcsak az ő, de Lando húzása is a végén. Jó volt Hera-t újra ennyire dominánsnak látni, Lando "tökön rúgása" pedig jó jelenet. Ezra multifunkciós fénykardja is bejövősnek tűnik, egyelőre legalábbis tetszik. Az alapötlet jó, miszerint újra hétköznapi problémákkal kell szembenézni a főhősöknek és kiszakadni az egyre komolyodó szitukból. Pláne az elmúlt pár rész töménysége után okos ötlet egy kis lazítás. Kár, hogy a megvalósítás szvsz kissé igénytelenre sikerült.

Link to comment
Share on other sites

Ez a rész az SW könnyed oldalát adta. Szerintem nem kell mindent patika mérlegen kimérni és távolságot tartva történetet mesélni. Ezt már a TCW esetében se értettem. Az ilyen bolondos részek közben érzi az ember, hogy ez mégis csak egy űrmese amibe ez bőven belefér. Ezért szép az SW mert ilyen széles spektrumú. Van benne felfúvódó malac? Semmivel sem kevésbé röhejesebb mint pl. Jabba megjelenése. :D

Edited by Ody Mandrell
Link to comment
Share on other sites

Elég vicces a két csillagrombolóból álló blokád (ezt mondjuk már az Ep.1-ben sem értettem annyira)

Az nem csoda, hiszen egy csillagromboló sincs az ep1-ben, nem, hogy kettő. :):P

Az ilyen részekre meg szerintem is szükség van. A Star Wars-nak mindig is volt egy bájosan blőd és "igénytelen" oldala, gondolok itt olyanokra például, minthogy hősi csapatunk szabadon flangál a Halálcsillagon, kis plüssmacik lándzsával verik meg a nagy Birodalmat, Jar Jar Binks léte, vagy egy bazi nagy kukac a félelmetes gengszterfőnök, akinek kedvence egy vihogó majomszerű akármi és mellesleg, Disney-figurák adnak elő revüszámot a kastélyában, stb. Ilyennek is kell lennie, pláne, hogy az utóbbi pár rész érfelvágósan depresszívre sikerült.

Link to comment
Share on other sites

Az utóbbi részek sötétebb hangulata után, egy könnyed epizóddal árnyalták az évadot. A depresszívebb hangvétel után, számítottam hasonlóra, főleg, hogy tudtam Lando feltűnéséről (ami valahogy önmagában kizárta számomra a "vérkomoly" rész lehetőségét). A topik hozzászólásainak mennyisége alapján, jóval gyengébbre számítottam, összességében szerintem egy bőven nézhető filler volt. A példa kedvéért, a Fighter Flight engem kevésbé szórakoztatott, de a TCW-ben is akadtak már ennél gyengébb részek.

 

Lando feltűnése különösebben nem hatott meg, persze érdekes volt látni egy újabb ismerőst, de kb. ennyit váltott ki belőlem a fickó megjelenése. Ha szőrszálat akarnék hasogatni, megemlíthetném, hogy vagy igen kicsi ez a galaxis, vagy az Erő sodor jó néhány ismert karaktert épp a Lázadók útjára. A 77 éves Billy Dee Williams mellesleg furcsán hatott egy kb. 25 éves ember hangjaként, még ha nem is meglepő, hogy az egykori Calrissiant kérték fel szinkronizálni. Egyébként meglepődtem, hogy a hivatalos Rebels FB oldal szerint, Lando itt a 20-as évei közepén jár, míg az V. részben 40 éves volt a színész. Tehát, egy tizest lecsaltak a csempész korából. A filmekből megismert Lando személyiségét szerintem sikerült hűen átületetni a sorozatba... főleg ami a közelében lévő, nőnemű lényekre való rámozdulást illeti. Jó, hogy részletesebben megtudhattuk, milyen életet élt Lando a Bespin előtt, és végre a sabacc is debütált mozgóképen. Azt nem tudom, miféle blokádról beszélt Lando... én két csillagrombolón és néhány TIE-vadászon kívül nem sok egyebet láttam az orbitális pályán. Egy bolygó méreteit tekintve ez nem sok. Mi gátolta meg a Ghostot abban, hogy szimplán Lothal túloldalán közelítsék meg a felszínt? Ott is lettek volna hajók? :hmm: Értelme csak így lenne.

 

Hera ezúttal is remekelt, továbbra is ő a legszimpatikusabb a csapatban, ez egyre egyértelműbb előttem. Az Azmorigantól való szökése abszolút kiszámítható volt, de azt ismét leszűrhettük, hogy a váratlan helyzetekben is képes feltalálni magát, és hideg fejjel alkalmazkodni a rögtönzött tervhez. A Lando-féle diótörő, majd a szöveg a fickó hiábavaló próbálkozásairól mind újabb piros pontok. :cool: Továbbra is ő a csapat legmegfontoltabb tagja, a Ghost "anyjaként" pedig nélkülözhetetlen az, amit tesz.

 

Szerencsére, ezúttal Chopper is a ritkábban látott, hasznos, csíphető droid formáját hozta, ami főleg annak fényében meglepő, hogy Zeb elkártyázta őt. A rész tartalmi mondanivalóját a megbecsüléshez kötném... a legénység valamennyi tagja ráébredt, hogy kölcsönösen fontosak egymás számára. Ezra féltékenysége borítékolható volt, nem kell nagy jóstehetség hozzá, hogy kitaláljuk, milyen kapcsolatot szánnak számára a készítők Sabine-nel kapcsolatban.

 

Azmorigan és az "organikus strandlabda" egyértelműen a poén kategória, ami megfelelő arányban eddig is ugyanúgy szerves részét képezte az SW-nek, mint a komorság és a sötétebb tónusú dráma. Ettől még természetesen mindkét elem röhejes, de nyilván a készítők célja sem volt más velük. ;)

Link to comment
Share on other sites

Azt nem tudom, miféle blokádról beszélt Lando... én két csillagrombolón és néhány TIE-vadászon kívül nem sok egyebet láttam az orbitális pályán. Egy bolygó méreteit tekintve ez nem sok. Mi gátolta meg a Ghostot abban, hogy szimplán Lothal túloldalán közelítsék meg a felszínt? Ott is lettek volna hajók? :hmm: Értelme csak így lenne.

A Star Warsban mindig is kicsit furcsa volt az űr kezelése, mintha nem lehetne benne a tér minden irányába mozogni. Emlékezzünk csak az ep4-ben és az ep5-ben is eljátszották a birodalmiak, hogy úgy akarták elvágni a Falcon útját, hogy szembe repültek vele. Han pedig csak a második alkalommal manőverezte ki őket egy szép orra bukással. Ráadásul a Hothot is alig néhány hajó vette blokád alá.

Én úgy képzelem ezt, hogy egy Birodalmi Csillagromboló érzékelőinek hatótávja nagy, így pár darabbal képesek megfigyelés alatt tartani a bolygó körüli térséget. Ilyen téren nem lehet álcázó nélkül elsunnyogni mellettük. Ha pedig felfedeznek valakit, arra máris ráküldik a TIE vadászokat, sőt, gondolom néhány járőrhajó is cirkál ilyenkor a környéken - legalábbis a Rebelsben feltűnően sok Gozanti van imitt-amott. Szóval itt nem olyan blokádról van szó, mint amilyen az ep1-ben láttunk, ahol több száz hajó fogta le a teljes Naboot, hanem egy olyan blokád, ami érzékelőkkel fogja le a bolygót, és a jogosulatlan hajókat a TIE vadászok és a Gozanti járőrhajók hamar elkapják. Ahogy itt végül is láthattuk is.

Amúgy nekem kifejezetten tetszett, hogy ezt az ellenőrzést átvették az X-Wing játékokból. Ott is az azonosítójelet kellett mindig távol tartani a birodalmi hajóktól - amit viszont csak közelről tudtak beszkennelni, mint ebben az epizódban. Elég idegőrlőek voltak azok a küldetések, ahol el kellett kerülni a szkennelést, abban ugyanis nem volt ilyen instant maszkoló alkalmatosság.

Link to comment
Share on other sites

De Sabine és Hera hozzáállása furcsa volt, talán a fiúkat akarták kicsit féltékennyé tenni, akik ugrottak is erre rendesen.

Vagy csak szimplán bejött nekik, hogy valaki kedves és érdeklődő :P

 

Nagyon kellemes rész volt, jó volt viszont látni egy csempészféleséget...izé vállalkozót :D Persze Bomarrhoz hasonlóan bennem is felmerül, hogy Lando pont itt, pont ekkor, stb. bukkan fel, de vigye fene, attól még a résznek volt egy könnyed bája.

Link to comment
Share on other sites

Lando ismerte Vizagót, könnyen lehet, hogy ő ajánlotta Kananékat. Abban a kocsmában meg már többször megfordultak Kananék, a kocsmáros csiga névről ismerte Jedi urunkat - a hely általános csempésztanya lehet. Szóval Vizago ajánlhatta és még meg is mondhatta Cloud City későbbi urának, hol találja a Ghost legénységét. Így könnyen lehet, hogy ez a véletlen nem is annyira véletlen.

Link to comment
Share on other sites

Én is úgy vélem mint a többség, hogy kellett már egy lazább epizód aminek szerintem ez a rész tökéletesen megfelelt. Szerintem remek ötlet volt behozni Lando -t, és bár néhol tényleg túl lazára vette a hanglejtést Bilidí, ez mégsem húzta le a karaktert. Itt még a lazább, szélhámosabb arcát láthatjuk Lando -nak, de azért a később megismert ismertetőjelei már itt is megvannak. :) Udvarolni nála senki nem tud jobban és láthatóan kajálják a nők. :D Főleg Sabine -ra fért volna rá egy bugyi csere. Kíváncsi voltam miben utazik Lando, és valami ilyesmit képzeltem. Na nem azt, hogy egy "felfújható" disznóval keres kincseket, hanem valami képtelenségbe és illegális dologba vágja a fejszéjét. :)

 

Mindennel együtt igazi világépítő epizód volt de másként mint a TCW esetében. Tetszettek a rész elején látható tök részeg kis emberkék ahogy dülöngéltek és egymást támogatták. :D Ez ismét csak az apróságokra való odafigyelést jelezte. Ami még nagyon bejött az Azmorigan és a legénysége. :D Maga a karakter kellően undorító volt, a legénységének tagjai meg úgy néztek ki, mintha légyfejű emberekből toborozták volna őket. :D Kellően bizarr volt az egész miliő, pont olyan mint sokszor az SW filmekben vagy a TCW -ben. Ráadásul még erre jött a felfújható malac amin elsőre jót nevettem. :D Szerintem a sztori is rendben volt, néhány banalitással megspékelve de ezek felett most nagyvonalúan átsiklok mert nem rombolta az élményt. :) Talán még a Birodalmi blokádot említeném meg, ami hozta a régebbi részekben megismert szintet. Tetszett a hajó álcája, majd a lebukás (de ezt jól értettem, hogy Lando miatt vontak blokádot a bolygó kivezető útvonalai köré?) :D Valóban nagyon sokoldalú a Ghost és meglepően jól működik, az öregebb tesójával ellentétben ugyebár. :P Apropó Falcon... Remélem a későbbiekben előkerül.

 

Szóval... ez pont egy olyan rész volt amire ezekben az időkben vágytam. Jöhet a folytatás. :)

Link to comment
Share on other sites

A Star Warsban mindig is kicsit furcsa volt az űr kezelése, mintha nem lehetne benne a tér minden irányába mozogni. Emlékezzünk csak az ep4-ben és az ep5-ben is eljátszották a birodalmiak, hogy úgy akarták elvágni a Falcon útját, hogy szembe repültek vele. Han pedig csak a második alkalommal manőverezte ki őket egy szép orra bukással. Ráadásul a Hothot is alig néhány hajó vette blokád alá.

Nekem lenne erre egy ötletem, de lehet, hogy instant hülyeség. :)

Mi van, ha a Navi kompjúterek egyszerűen úgy dolgoznak, hogy a bolygók, érkezési helyek adott pontjáról tudnak kalkulálni. Teszem azt van egy "légfolyosó" a minden bolygó, stb. felett, amitől a navi kompjúter tud kalkulálni egy másik égitest hasonló folyosója felé. Ez megmagyarázná, hogy a blokádolni kívánó erők miért egy adott ponton tömörülnek. Mivel az SW űrhajók elég gyorsan tudnak mozogni egy adott bolygó légkörében, végül is egy ilyen folyosó minden bolygó esetében elég lenne a kényelmes utazáshoz. Nem tudjuk pontosan, hogy működik a hipertér, azt tudjuk viszont, hogy a navi kompjúternek ki kell kalkulálnia mindig a biztonságos ugrást. Megeshet, hogy a kompúter számára nem az egész "űr" a játszótér, cél és kezdőállomásként, hanem az adott égitestek egy-egy kijelölt folyosója, egyfajta hiperűr leszállópályaként.

 

Persze van néhány dolog, ami ellene szól, de most hirtelen bevillant, hogy lehetne akár ez is.

Link to comment
Share on other sites

Nekem lenne erre egy ötletem, de lehet, hogy instant hülyeség. :)

Mi van, ha a Navi kompjúterek egyszerűen úgy dolgoznak, hogy a bolygók, érkezési helyek adott pontjáról tudnak kalkulálni. Teszem azt van egy "légfolyosó" a minden bolygó, stb. felett, amitől a navi kompjúter tud kalkulálni egy másik égitest hasonló folyosója felé. Ez megmagyarázná, hogy a blokádolni kívánó erők miért egy adott ponton tömörülnek. Mivel az SW űrhajók elég gyorsan tudnak mozogni egy adott bolygó légkörében, végül is egy ilyen folyosó minden bolygó esetében elég lenne a kényelmes utazáshoz. Nem tudjuk pontosan, hogy működik a hipertér, azt tudjuk viszont, hogy a navi kompjúternek ki kell kalkulálnia mindig a biztonságos ugrást. Megeshet, hogy a kompúter számára nem az egész "űr" a játszótér, cél és kezdőállomásként, hanem az adott égitestek egy-egy kijelölt folyosója, egyfajta hiperűr leszállópályaként.

 

Persze van néhány dolog, ami ellene szól, de most hirtelen bevillant, hogy lehetne akár ez is.

Szerintem ez egy teljesen jó elmélet. Igaz, hogy ettől még ki lehetne kerülni egy ilyen blokádot - bár ha hozzávesszük az érzékelős elméletem, akkor ez a kettő remekül kiegészíti egymást. Plusz, az X-Wing játékokban, legalábbis az Alliance-ban (A többire már nem nagyon emlékszem, régen voltam tíz éves :) ) a hiperűrugráshoz ha az irány nem is volt megszabva, a belépési-kilépési pont igen. Ezek voltak a hiperűr-bóják. Mondjuk speciel még nincs bizonyíték rá, hogy ezek nem csak a játék megkönnyítésére voltak, hanem a világon belül is léteznek, de egy ilyen bója legalább egy érkezési-távozási pontot megadhat, ami köré odagyűlhetnek a blokád hajói. Szóval, a navi komputer a bója felé haladó "légifolyosón" vezeti a gépet, a bóját megjelölve kezdőpontnak számolja az úti cél bójája felé, és ezek együtt lefednek egy olyan területet, amin egy flotta már tömörülhet úgy, hogy hatékonyan ellenőrizhessék a forgalmat.

De még a bóják nélkül is állhat a légifolyosós elmélet, hiszen egy űrforgalmat is kell valahogy irányítani. Pláne mondjuk egy olyan bolygó esetében, mint a Coruscant, ahol naponta több ezer hajó jön-megy, ezek nem röpködhetnek a bolygó körül csak úgy a vakvilágba. És itt a Lothalon is láttunk már irányító tornyot (ugye az egyik ilyenben lakik Ezra), sőt, talán pont az egyik ilyen torony leírásánál szerepelt, hogy a Birodalom irányítja manapság a légiforgalmat.

Így, ha az ember nem akarja magát gyanúba keverni, kénytelen a folyosón végigrepülni, ahol mindenképpen azonosítani fogják - ha letér, az érzékelők kiszúrják, a TIE vadászok meg rárepülnek.

Link to comment
Share on other sites

:) Nekem az az ellenvetés ugrott be, hogy mi a helyzet akkor, ha valaki a semmi közepéről akar hiperteret ugrani? A Falcon az aszteroida mező széléről is megpróbálkozhatott vele. Magyarázatként esetleg arra tudok gondolni, hogy kijelölt hipertér "platform"-ok a bolygóknál vannak, hogy ellenőrizhető legyen a forgalom, míg a mélyűrben nincs ilyen kitétel. A másik, amin elgondolkodtam, az a hipertér gyűrű szerepe ebben a modellben. A gyűrűk eszerint az adott bolygóra vonatkozó légifolyosónál várakoznak, és ott tud becsatlakozni rá az űrhajó, hogy azután beugorjon a hipertérbe.
Link to comment
Share on other sites

Szerintem szabadon is lehet hiperugrást végezni, ahogy például egy kisrepülő is elkerülheti a légifolyosókat - nem mindenhol persze, mert városok fölött ilyet nem tehet, de máshol letérhet. Ilyen hiperűrbóják és légifolyosók tényleg csak az ellenőrizhetőség és biztonság (meg talán könnyedség, egy navi komputer is gyorsabban számolhat két fix pont között, mint random pontokról) miatt lehetnek. El tudom képzelni, hogy a Köztársaságban az ilyesmit például Lothalon viszonylag lazán vették, míg a Birodalomban szigorúak a törvények erre vonatkozóan.

Az ep2 kivágott jelenete és az ep3 alapján valahogy úgy lehet a hiperűr-gyűrűkkel, ahogy írod. Mindkettőben fixen felsorakoztatták őket egy pontont, ahonnan Obi-Wan azonnal ugorhatott.

Link to comment
Share on other sites

Az ilyen részek adnak mélységet a kalandozásnak, mikor küldetés után, pénz után, üzemanyag után kajtatnak. Lando pedig csak hab volt a tortán, nagyon örültem a jelenlétének. Remek hangulatú rész volt!

Ez az, éppen így tudnám én is röviden összefoglalni a gondolataimat az epizóddal kapcsolatban. :)

 

Lando jópofa volt, mint simlis nőcsábász és csempész, avagy kreatív vállalkozó. :D Azonban a történet igazi hősei Hera és Chopper lettek, az előbbi, mert igazi vagány módjára vette a lapot Lando kis cselénél és remekül feltalálta magát - komolyan, sokszor érzem úgy, hogy ha ő bejön a képbe, mindig kiderül, hogy ő az igazi főnök a hajón. :) Legalábbis olyat még nem láttunk, hogy Kanan tette volna helyre Hera-t, fordítva viszont volt már rá máskor is alkalom. Nagyon bírom a nőt, kezdettől fogva, és most csak megerősítette a pozícióját nálam. :)

 

Kanan egész jól tűrte, hogy Lando hajt Herára, Ezra már kevésbé, hogy Sabine-ra is ráhajtott,

Talán mert Kanan-nak már van annyi esze, hogy az ilyen szépfiúkat nem tartja komoly ellenfélnek. Ki is derült, hogy felesleges is lett volna aggódnia. :)

 

Kíváncsi vagyok, a jövőben kik köszönnek majd még be. Én eltudnék képzelni egy kooperációt a Ghost és a Millennium Falcon legénysége között is. :clap2:

Jaj, ezt én is. :)

 

Szerintem remek ötlet volt behozni Lando -t, és bár néhol tényleg túl lazára vette a hanglejtést Bilidí, ez mégsem húzta le a karaktert. Itt még a lazább, szélhámosabb arcát láthatjuk Landonak, de azért a később megismert ismertetőjelei már itt is megvannak. :) Udvarolni nála senki nem tud jobban és láthatóan kajálják a nők. :D

Szóval... ez pont egy olyan rész volt amire ezekben az időkben vágytam. Jöhet a folytatás. :)

Jó volt a szinkronja az öregnek, nekem fel sem tűnt volna, hogy egy jóval idősebb ember beszél, ha nem tudom, hogy ő szinkronizálja Lando-t. :) Viszont a karakter kicsit túlzásba esett a nőcsábász szerepében, én nem vettem volna be ezt a dumát, és a hozzá tartozó mimikát. :P

 

A folytatás jöhet - bár magyarul is jönne már...

Link to comment
Share on other sites

Jó volt a szinkronja az öregnek, nekem fel sem tűnt volna, hogy egy jóval idősebb ember beszél, ha nem tudom, hogy ő szinkronizálja Lando-t. :) Viszont a karakter kicsit túlzásba esett a nőcsábász szerepében, én nem vettem volna be ezt a dumát, és a hozzá tartozó mimikát. :P

Jajjjj nem hiszem én azt. :P Élőben biztos elcsábított volna. :P :P :D

Link to comment
Share on other sites

Egyébként honnan jött az a zöld robogó? Eddig nem volt, most meg folyton azt bütykölik. :hmm:

Még a Spark of Rebellion elején, Ezra egy robogóval ment be a városba, lehet ugyanarról van szó.

Illetve ez a zöld robogó egy hamarosan megjelenő lego setbe is benne van, aminek a neve Ezra's Speederbike.

Link to comment
Share on other sites

Nyehe. Akkor gondolom valakinek el kéne követnie egy sztori leírást is.

Bennem meg most realizálódott, hogy ez a LAAT/i a kocsma fölött:

110.jpg

 

Ugyanez a LAAT/i:

bscap0000.jpg

Edited by Dzséjt
Dzséjt! Betennéd ezt a laat-i képet nem csatolt fájlként? Köszi!
Link to comment
Share on other sites

  • Ody Mandrell changed the title to 1x10 - Idiot‘s Array

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text .   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored .   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information