Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:
2022. 03. 13. - 2:42, Cpt. Rex írta:

A szintezés kicsit vicc kategória, hiába vagyok idézőjelesen "túl szintezve", itt ez nem nagyon számit, mert ennek az alapja a DS 3. 

Maga a világ, amit létrehoztak, az pazar, bár ami kicsit belecsorbit a képbe, a mobok és néha bossok újra felhasználása. 

 

Én konstans overlevelednek érzem magam, bár az is igaz, hogy elég sok mellékes dolgot megcsinálok (szinte mindent, amit össze lehet gyűjteni, meg igyekszem felkutatni az összes bosst) és így mindig 5-10, de van hogy 15 szinttel is felette voltam az ajánlott szintnek. A második shardbearer boss, Radahn például olyan könnyen megvolt, hogy kicsit csalódott is voltam, hogy ez a mások által ikonikusnak mondott boss fight csak ennyi volt. Mondjuk így is belefutottam olyan helyekbe, ahol meg nagyon keveset sebeztem és underleveled voltam (Caelid North, Lake of Rot, Deeproot Depths például).

 

Engem igazából az idegesít, amikor úgy használnak fel újra egy bosst, hogy nem elég, hogy ismételten berakják, de még meg is sokszorozzák. Egy titkos fal mögött van egy kristálybarlang Caelidben, nem tudom belefutottál e, de ott taláni a végén három olyan Crystallian bosst. Ezekkel már korábban lehetett találkozni több helyen: Limgraveben is van egy, Lurniában, meg az Altuson kettő-kettő, ami már önmagában is elgendő kihívás volt, de itt konkrétan beraktak hármat! Három poise heavy, szuperagilis bosst, amelyek közül az egyik természetesen caster, a másik kettő pedig folyamatosan trackkel téged. Már több, mint 50 órája játsszom a gamet és nagyjából a felénél vagyok szerintem, szóval láttam már egyet s mást, de ennyire sehol nem szenvedtem, mint annál a bossnál. Ilyen félrebalanszolt túlzások a Dark Souls 2-ben voltak néhány esetben, ami a széria legrosszabb játéka volt... ettől eltekintve viszont még mindig baromia élvezem, és folyamatosan meg tud lepni, hogy mennyi újdonság van itt egy-egy új területen.

Hozzászólás ideje:
2022. 03. 24. - 20:06, Wilde írta:

 

Én konstans overlevelednek érzem magam, bár az is igaz, hogy elég sok mellékes dolgot megcsinálok (szinte mindent, amit össze lehet gyűjteni, meg igyekszem felkutatni az összes bosst) és így mindig 5-10, de van hogy 15 szinttel is felette voltam az ajánlott szintnek. A második shardbearer boss, Radahn például olyan könnyen megvolt, hogy kicsit csalódott is voltam, hogy ez a mások által ikonikusnak mondott boss fight csak ennyi volt. Mondjuk így is belefutottam olyan helyekbe, ahol meg nagyon keveset sebeztem és underleveled voltam (Caelid North, Lake of Rot, Deeproot Depths például).

 

Engem igazából az idegesít, amikor úgy használnak fel újra egy bosst, hogy nem elég, hogy ismételten berakják, de még meg is sokszorozzák. Egy titkos fal mögött van egy kristálybarlang Caelidben, nem tudom belefutottál e, de ott taláni a végén három olyan Crystallian bosst. Ezekkel már korábban lehetett találkozni több helyen: Limgraveben is van egy, Lurniában, meg az Altuson kettő-kettő, ami már önmagában is elgendő kihívás volt, de itt konkrétan beraktak hármat! Három poise heavy, szuperagilis bosst, amelyek közül az egyik természetesen caster, a másik kettő pedig folyamatosan trackkel téged. Már több, mint 50 órája játsszom a gamet és nagyjából a felénél vagyok szerintem, szóval láttam már egyet s mást, de ennyire sehol nem szenvedtem, mint annál a bossnál. Ilyen félrebalanszolt túlzások a Dark Souls 2-ben voltak néhány esetben, ami a széria legrosszabb játéka volt... ettől eltekintve viszont még mindig baromia élvezem, és folyamatosan meg tud lepni, hogy mennyi újdonság van itt egy-egy új területen.

 

130-as vagyok, több mint 120 órám már van benne(igaz lebetegedtem, ilyen hasmenéses dögvész, és igy ha már enni nem tudtam, akkor legalább legyen valami értelme, hogy itthon vagyok). 

Godric meg Rennala halott nálam, most vagyok Caelid-ben. Ez a zóna hátborzongató, itt nem számit, hogy éjjel van, vagy nappal, egyaránt félelmetes. Minden egyes fű alá benézek, nem-e hagytam el valamit, lootot, vagy valamit. :) 

Ez a game nagyon jó, de egyben rohadt idegesitő néha..... -_-  

Eddig szinte a story bossokkal volt a legkevesebb bajom.... Margit aszem 6. próbára lett meg, Godric 2.-ra, Rennala 2.-ra. General Radahn még most jön majd.  Az open world boss-ok viszont valahogy nehezebbek, meg a dungeon-ök...  Caelid-ben már minden nehezebb, tapasztalom. 

Limgrave és Peninsula a tutorial zónák, Liurnia már egy kicsit másabb, nehezebb. Caelid meg though.... És még ott a többi zóna, ahova be se tettem a lábam, Ainsel River, Atlus Plateau, Leyndell Royal Capital, meg még a többi, a hófödte helyszinek stb...  :P  

Szóval, még a felénél sem tartok..  :)

Az akadémia alatti kristály bossokat én nem tudtam legyőzni, ott is hagytam őket, majd később visszamegyek értük. 

 

Ami nagyon zavar, az amit már emlitettem, meg te is irtad. A mob újrahasznositás, meg a boss materalok, amikből dolgoznak.

Bár most Caelid-ben több új fajta mob is van, Liurnia-ban is volt pár új, viszont jó párat Limgrave-ből hoztak át, csak adtak nekik valamilyen képességet. 

A T-rex kutyák, meg a varjak.... a frászt hozza az emberre mindkettő...  XD

 

 

 

 

 

Hozzászólás ideje:

120 óra, az nem semmi. :D

 

Caelid tényleg borzalmas hely, abban az értelemben, hogy még ha overleveled is vagy simán belefuthatsz olyan figurákba, akik szinte azonnal megölnek. Én azt találtam azok ellen a kutyák, meg a nagy varjak ellen a legjobbnak, de ez egy általános észrevétel is, hogyha kint vagy a szabadban csak a lóról harcolj! Ez egy olyan újítás a korábbi Miyazaki játékokkal szemben, ami sok tekintben szükségszerű is volt az open-world miatt, de egyben meg is könnyítette a harcokat. Sokkal gyorsabban, agilisebben lehet navigálni a harctéren úgy, hogyha lóháton közelíted meg az összecsapásokat. Eleinte nekem nagyon nehéz volt megszokni, mert ugye bal kézzel fogja a gyeplőt és így csak a jobb kezedben lévő fegyverrel tudsz támadni úgy, hogy azzal csak akkor sebzel, ha a jobb oldaladon van az ellenség (érdemes két kézre fogni a kardot mielőtt felülsz a lóra, mert így nagyobbat sebzel). Állandóan úgy kell forgolódni, hogy mindig a jobb oldaladon legyen az ellenség, ez eleinte elég nehéz volt úgy, hogy közben arra is figyeljek, hogy ő ne találjon el engem, de később azt kell, hogy mondjam, hogy rengeteg harci helyzetet jelentősen megkönnyített az, hogy így tudtam harcolni. Radahn ellen például lehet használni Torrentet, plusz még besummonolhatsz egy csomó NPC-t, akik ugyan nem fogják neked megölni a bosst, de arra tökéletesek, hogy eltereljék a figyelmet. Amíg őket támadja Radahn, addig belovagolhatsz Torrenttel, párat sebzel rajta, majd gyorsan kilovagolsz a közeléből és ezt kell csak ismételgetni, ha valamelyik NPC esetleg meghal, akkor ha visszamész a summon signjához, akkor újra be tudod őket summonolni... ezzel a taktikával konkrétan az egyik legkönnyebb boss fight volt nekem a Radahn elleni. Mondjuk, ha 130-as vagy, akkor elvileg egyáltalán nem kellene aggódnod Radahn miatt, én kb. 80-90 voltam mikor Radahn ellen mentem. A főbb story bossok egyébként tényleg nem annyira nehezek (bár a játék végén elvileg vannak nagyon szenvedősek is, de ott még nem tartok). Az NPC-k questjeit ha tudod igyekezz megcsinálni később lesz majd egy boss fight (Valiant Gargoyles ahol óriási segítség volt, hogy be tudtam summonolni egy NPC-t akinek a questjét előtte teljesíteni kellett). https://eldenring.wiki.fextralife.com/Side+Quests

 

Most vagyok 120-as, a fegyveremet a Bloodhound's Fanget már majdnem kimaxoltam (egy fejlesztés hiányzik már csak) és most ott tartok, hogy az átlagos ellenfelek (tehát nem a bossok) java részét már konkrétan one-shotolni tudom. Megcsináltam minden bosst Limgraveben, Liurniában (a Ranni questet is végigvittem a föld alatti területtekel együtt), Caelidben, az Altuson, most fejeztem be a Volcano Manort és indulok majd Leyndellbe. Azt kell, hogy mondjam, hogy tényleg nehéz a játék, még akkor is ha overleveled vagy, csak így több lehetőséged van hibázni, ami miatt nem kell annyira résen lenni, mint a játék elején, amikor még szinte mindenki egy-két vágásból meg tudott ölni. Az open-worldnek és a meglehetősen nagy szabadságnak viszont meg van az az előnye, hogy bármikor visszatérhetsz bárhová. Az említett kristály bossokhoz (amúgy nem az akadémia alattiakra gondoltam, ott "csak" kettő van, hanem Caelid északi részén vagy egy titkos fal, ami mögött három crystalian van) vagy 20 órával később tértem csak vissza miután már két plusz fő bosst elintéztem és így már sokkal könnyebb volt. Adott esetben még a fő bossokat is időlegesen ki lehet hagyni és úgy továbbmenni egy új területre, szóval meghagyja a szabadságot nagyon a játék, hogy az előrehaladásodat te irányítsd. Sokszor amikor nagyon nehezen megy valami az egy jel, hogy hagyd a fenébe és gyere vissza később, majd mikor visszatérsz mellbevágó a különbség, hogy ja ez ilyen egyszerűen megvolt...

 

Én amúgy ezt a térképet szoktam checkolni, hogy megvolt e minden boss az adott régióban, bár először megpróbálom magam felkutatni őket, mondjuk a crystalianos titkos falat magamtól nem találtam volna meg: https://www.rockpapershotgun.com/elden-ring-boss-locations

Hozzászólás ideje:

Annyira tetszett a Spider-Man: No Way Home, hogy ma megvettem a Marvel's Spider-Man: Miles Morales Ultimate Editiont, amiben mindkét Spidey-játék benne van. Sokat nem játszottam vele, de eddig baromi jó.

Játék és No Way Home spoiler következik:

Spoiler

Mondjuk sajnos azt már most tudom, hogy May néni ebben is meghal, mert a No Way Home triviái között ott volt, hogy May sírján a feliratot a játékból vették, ahol szintén ez állt a sírján. Thanks! :) 

 

Hozzászólás ideje:
17 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Annyira tetszett a Spider-Man: No Way Home, hogy ma megvettem a Marvel's Spider-Man: Miles Morales Ultimate Editiont, amiben mindkét Spidey-játék benne van. Sokat nem játszottam vele, de eddig baromi jó.

Játék és No Way Home spoiler következik:

  Spoiler elrejtése

Mondjuk sajnos azt már most tudom, hogy May néni ebben is meghal, mert a No Way Home triviái között ott volt, hogy May sírján a feliratot a játékból vették, ahol szintén ez állt a sírján. Thanks! :) 

 

 

Pont a napokban jutott eszembe hogy a 2018-as Spiderman játék nekem anno baromira tetszett mkor megnéztem a játékmenetét. Én is nemrég láttam a No Way Home-ot és el is határoztam ha megjön a Ps5 megveszem a játékot. Ráadásul most kaptam e-mailt hogy most van a tavaszi akció a ps store-ban. Addig nem veszek most már játékot még meg nem jön a konzol.

Viszont akkor ebben amit te vettél benne van a 2018-as is jól értem? Mert ha ennek jobb az ár/érték aránya akkor ezt veszem meg.

Hozzászólás ideje:
15 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Viszont akkor ebben amit te vettél benne van a 2018-as is jól értem? Mert ha ennek jobb az ár/érték aránya akkor ezt veszem meg.

Benne van a 2018-as remastered (ps5) változata, annak mindhárom DLC-je és a Miles Morales.

Hozzászólás ideje:

Be lett jelentve a legújabb Tomb Raider játék amin mostanában kezdtek el dolgozni és Unreal Engine 5-on fog futni.

 

 

Hozzászólás ideje:
2022. 03. 31. - 19:03, Wilde írta:

120 óra, az nem semmi. :D

 

Caelid tényleg borzalmas hely, abban az értelemben, hogy még ha overleveled is vagy simán belefuthatsz olyan figurákba, akik szinte azonnal megölnek. Én azt találtam azok ellen a kutyák, meg a nagy varjak ellen a legjobbnak, de ez egy általános észrevétel is, hogyha kint vagy a szabadban csak a lóról harcolj! Ez egy olyan újítás a korábbi Miyazaki játékokkal szemben, ami sok tekintben szükségszerű is volt az open-world miatt, de egyben meg is könnyítette a harcokat. Sokkal gyorsabban, agilisebben lehet navigálni a harctéren úgy, hogyha lóháton közelíted meg az összecsapásokat. Eleinte nekem nagyon nehéz volt megszokni, mert ugye bal kézzel fogja a gyeplőt és így csak a jobb kezedben lévő fegyverrel tudsz támadni úgy, hogy azzal csak akkor sebzel, ha a jobb oldaladon van az ellenség (érdemes két kézre fogni a kardot mielőtt felülsz a lóra, mert így nagyobbat sebzel). Állandóan úgy kell forgolódni, hogy mindig a jobb oldaladon legyen az ellenség, ez eleinte elég nehéz volt úgy, hogy közben arra is figyeljek, hogy ő ne találjon el engem, de később azt kell, hogy mondjam, hogy rengeteg harci helyzetet jelentősen megkönnyített az, hogy így tudtam harcolni. Radahn ellen például lehet használni Torrentet, plusz még besummonolhatsz egy csomó NPC-t, akik ugyan nem fogják neked megölni a bosst, de arra tökéletesek, hogy eltereljék a figyelmet. Amíg őket támadja Radahn, addig belovagolhatsz Torrenttel, párat sebzel rajta, majd gyorsan kilovagolsz a közeléből és ezt kell csak ismételgetni, ha valamelyik NPC esetleg meghal, akkor ha visszamész a summon signjához, akkor újra be tudod őket summonolni... ezzel a taktikával konkrétan az egyik legkönnyebb boss fight volt nekem a Radahn elleni. Mondjuk, ha 130-as vagy, akkor elvileg egyáltalán nem kellene aggódnod Radahn miatt, én kb. 80-90 voltam mikor Radahn ellen mentem. A főbb story bossok egyébként tényleg nem annyira nehezek (bár a játék végén elvileg vannak nagyon szenvedősek is, de ott még nem tartok). Az NPC-k questjeit ha tudod igyekezz megcsinálni később lesz majd egy boss fight (Valiant Gargoyles ahol óriási segítség volt, hogy be tudtam summonolni egy NPC-t akinek a questjét előtte teljesíteni kellett). https://eldenring.wiki.fextralife.com/Side+Quests

 

Most vagyok 120-as, a fegyveremet a Bloodhound's Fanget már majdnem kimaxoltam (egy fejlesztés hiányzik már csak) és most ott tartok, hogy az átlagos ellenfelek (tehát nem a bossok) java részét már konkrétan one-shotolni tudom. Megcsináltam minden bosst Limgraveben, Liurniában (a Ranni questet is végigvittem a föld alatti területtekel együtt), Caelidben, az Altuson, most fejeztem be a Volcano Manort és indulok majd Leyndellbe. Azt kell, hogy mondjam, hogy tényleg nehéz a játék, még akkor is ha overleveled vagy, csak így több lehetőséged van hibázni, ami miatt nem kell annyira résen lenni, mint a játék elején, amikor még szinte mindenki egy-két vágásból meg tudott ölni. Az open-worldnek és a meglehetősen nagy szabadságnak viszont meg van az az előnye, hogy bármikor visszatérhetsz bárhová. Az említett kristály bossokhoz (amúgy nem az akadémia alattiakra gondoltam, ott "csak" kettő van, hanem Caelid északi részén vagy egy titkos fal, ami mögött három crystalian van) vagy 20 órával később tértem csak vissza miután már két plusz fő bosst elintéztem és így már sokkal könnyebb volt. Adott esetben még a fő bossokat is időlegesen ki lehet hagyni és úgy továbbmenni egy új területre, szóval meghagyja a szabadságot nagyon a játék, hogy az előrehaladásodat te irányítsd. Sokszor amikor nagyon nehezen megy valami az egy jel, hogy hagyd a fenébe és gyere vissza később, majd mikor visszatérsz mellbevágó a különbség, hogy ja ez ilyen egyszerűen megvolt...

 

Én amúgy ezt a térképet szoktam checkolni, hogy megvolt e minden boss az adott régióban, bár először megpróbálom magam felkutatni őket, mondjuk a crystalianos titkos falat magamtól nem találtam volna meg: https://www.rockpapershotgun.com/elden-ring-boss-locations

 

Az akadémia alatti Crystaloid bossokat elintéztem. Igy hogy megszereztem a mimic tier-t, már könnyebb volt, viszont a Caelid-es 3 Crystaloid bossokat még nem. 
Katana-val jóval nehezebb feltörni a páncéljukat, mint a Bloodhound pengével. Szó szerint visszapattan a kristályos bőrükről a katana.....

Haladtam elég sokat, Radahn elintézve, igaz nem elsőre( :P ). Kitakaritottam, Ainsel River-t, Nokron-t, Nokstella City-t, Lake of Rot-ot, meg a Deeprooth Depths-et is.

És nekem megvan melyik endingre hajtok. A Fia quest line vége segitett.

 

Altus Plateau-t tegnap kezdtem el, elszórakoztam a Fallenstar Beast-el, sokkal zabosabb az a boss, igy, hogy a szabadban kell vele harcolni. Harmadjára meglett, kentem lighting kenőcsöt a katana-ra, igy elég jól sebeztem, persze már az arcane-t is húzom, szóval a kenőcsük egyre hatásosabbak. :)

 

153-as vagyok, de ha nem vigyázok, letesztnek Altus-ban is. 

Caelid-ról annyit, hogy az a zóna ketté van osztva, Caelid és Dragonbarrow-ra. Dragonbarrow-t már end game közeli zónának irja a route, szóval nem is csodálom, hogy minden is rohadt erős és szivós.. :D  

Szóval kb. most vagyok a játék felénél. A móka csak most kezdődik majd... :) 

 

Az interactive mapot használom, abban benne van minden. Időt spórolok meg, ha úgy fedezek fel új zónákat, hogy tudatosan megyek, nem vakon, minden nélkül. 

Persze folyamatosan frissitik, de nekem nagy segitség. A játékot ablakos módba átraktam, igy nem kell ki-be lépkednem. Úgy sincs 21:9-es támogatás hozzá, igy van hely az Interactive mapnak is, a monitoron. :)  

https://mapgenie.io/elden-ring/maps/the-lands-between

 

Hozzászólás ideje:
2022. 04. 07. - 15:28, Cpt. Rex írta:

Altus Plateau-t tegnap kezdtem el, elszórakoztam a Fallenstar Beast-el, sokkal zabosabb az a boss, igy, hogy a szabadban kell vele harcolni. Harmadjára meglett, kentem lighting kenőcsöt a katana-ra, igy elég jól sebeztem, persze már az arcane-t is húzom, szóval a kenőcsük egyre hatásosabbak. :)

 

153-as vagyok, de ha nem vigyázok, letesztnek Altus-ban is. 

Caelid-ról annyit, hogy az a zóna ketté van osztva, Caelid és Dragonbarrow-ra. Dragonbarrow-t már end game közeli zónának irja a route, szóval nem is csodálom, hogy minden is rohadt erős és szivós.. :D  

Szóval kb. most vagyok a játék felénél. A móka csak most kezdődik majd... :) 

 

A Fallingstar Beast elég emlékezetes boss volt, főleg az a változata amelyik a Volcano Manor mellett található. Az arcane az egyik legdurvább stat lesz a játék végére. Én ugye az elején hozzád hasonlóan Samurai-al kezdtem, aztán a játék negyedénél járva respeceltem egy quality buildre. A végjátékra viszont megint átalakítottam a karakteremet, úgy éreztem, hogy sokkal többet is sebezhetnék és egy arcane/dexterity buildre váltottam... azt kell, hogy mondjam, hogy van easy mode a játékban a Rivers of Blood katanával, meg a Swarm of Flies incantationnel. Ha nagyon felhúzod az arcanet, akkor ezekkel bármelyik bossal simán felveszed a versenyt. Amikor Malenia ellen mentem, aki a legnehezebb boss az egész játékban (de talán az összes Miyazaki által készített játékot is idevehetném), akkor csak a Swarm of Fliest spameltem és másfél perc alatt meglett mind a kett phase... már kicsit szégyelltem is magam. :D Szóval az arcane nagyon hasznos!

 

A Dragonbarrowba én is belefutottam először úgy, hogy úgy kezeltem, mint Caelid többi részét és én nem nagyon szeretek otthagyni dolgokat, hanem egybe akartam megcsinálni egész Caelidet, de ott például az gargoyle annyiszor legyőzött, hogy be kellett látnom az tényleg egy olyan terület, ahová majd később kell visszatérnem... kb. úgy egy szinten van Leyndellel, de lehet elég csak utána visszatérni oda. 

 

Sok sikert a hajrára, ha már a végére értél majd érdemes megnézni ezt a videót, ahol nagyon jól össze van szedve minden info a lore-ról:

 

Most fejeztem be amúgy ma a játékot, megszereztem az összes trófeát is, az endingeknél az usb-s save-vel oldottam meg, de nekem az Age of Stars ending tetszik a legjobban és nálam az a "kánon befejezés". Végül 95 óra lett nálam a teljes játékidő és 183-as szinten fejeztem be a játékot, mondjuk a vége felé egyre többet használtam a térképet, azt is amit beraktál, köszönet érte, meg az egész játék során én nem nagyon farmolgattam, de így is egy igen embertpróbáló kaland volt, még a végén ezzel az OP arcane builddel is. Valami verdikt félét most nem nagyon tudnék adni az egészról, mert még nagyon friss az élmény, de nekem hihetetlenül tetszett. Talán azt is tudom mondani, hogy ez a kedvenc játékom! Mindig is szerettem a "soulsborne" játékokat, azt a kihívást, amit a játékos elé állítottak, a boss harcokat, a kreativitást, hogy mennyi különféle játékstílusokkal lehetett megközelíteni egy-egy harci helyzetet, meg azt is, hogy nagyon rád van bízva minden, hogy összerakd az apró töredékekből a történet, egyáltalán azt, hogy merre kell menni és nem fogja a kezed a játék, hogy még kis tulzással azt is kijelzi, hogy merre dodgeoljál (erről volt egy jó meme). Ebben a játékban gyakorlatilag minden benne a van, ami ezt a műfajt vonzóvá tette a korábbi rajongók számára és ehhez adták még hozzá az open worldöt, a még nagyobb szabadságot, amivel nyitottabbá vált és olyanokat is meg tudott szólítani, akik egy egyszerű Dark Souls 4-re mondjuk nem lettek volna vevők.

Ami lehetett volna jobb is az a dungeonöknek a változatossága. Nem csak a bossok újrafelhasználására gondolok, hanem arra is, hogy sok föld alatti hely nagyjából ugyanarra a felfedezési mechanikára épült és, ha megcsináltál tizet, akkor utána már nem volt nagy kunszt megtalálni a kapcsolókat, kinyitni az ajtót és menni a bossra és ebből rengeteg volt. A másik ilyen a mozgásbeli újításoknak a kérdése. A lopakodás és az ugrás lehetősége egy olyan új feature volt a Sekiroban, ami teljesen más dinamikát adott az ottani harcoknak és remekül ki volt dolgozva abban a gameben. Itt viszont az ugrálással nekem sokszor voltak problémáim, hiába kapott külön gombot és a korábbi soulsborneokkal ellentében itt nagyobb távolságokat is lehetett ugrani még így sem éreztem igazán áramvonalasnak ezt a lehetőséget. A lopakodás meg sajnos csak nagyon limitáltan hasznosítható úgy, hogy tényleg hatékony legyen, így nem éreztem olyan fajsúlyosnak, mint amennyire a játék elején megörültem neki (anno még próbáltam mindenkit egyesével így lopakodva leszedni).

Ami viszont baromi jó lett szerintem az Torrent és a lovas harc, erről korábban is írtam, csak ismételni tudnám magam, de ez egy olyan új lehetőség volt, amit ugyan nehezen szoktam meg, de később baromira élveztem, a kisebb feladatok (a festmények pl.), a side questek, a titkos területek - van ami mellett totál elmentem volna, ha nem nézek utána és közben az egész akkora volt, hogy akár egy DLC-ben is ki lehetett volna adni - szintén remekül sikerültek. Ebben a játékban egyszerűen jó volt elveszni, főleg mikor annyi minden szutyok történik körülöttünk, akkor annyira jó volt elmerülni ebben a fikciós világban és tényleg a szabadság, a felfedezés, a meglepetés örömét tudta nyújtani ez a játék, amire sajnos nem sok tripla A cím képes már nálam.

Amit még negatívumként említenék, bár ez nem magához a játékmenethez tartozik az a nerfelés a patcheken keresztül. Alapvetően nem vagyok teljesen az ellen, ha utólag így belenyúlnak egy játékba, de az, hogy a két kedvencemet a Moonveil katanát és a teknős pajzsot is így visszavágták az borzasztó volt. A pajzsot a játék elején nagyon szerettem, iszonyat jól nézett ki, nekem van is egy teknősöm és mennyire jó volt már, hogy egy ilyen pajzzsal lehetett nyomni és ráadásul nagyon hasznos is volt, aztán a patch után 100-ról levették 87-re a damage protectiont és kb. dobhattam is ki. A Moonveil tényleg nagyon OP volt, de leginkább a PVP miatt szidták és én már konkrét buildet terveztem arra a kardra, erre mire odáig jutottam, hogy megszereztem addigra csúnyán nerfelték a posture damagét. Lehet hamarosan a Rivers of Blood is erre sorsra jut, mindenesetre én még azzal fejeztem be a játékot és ki tudtam élvezni. Ez pedig én vagyok a játék végén (a Maliketh armor a kedvencem):

FQJr7S5XoAYAaag?format=jpg&name=4096x409

 

Összességében baromi jó volt ez a közel 100 óra én nem is emlékszem mikor vesztem el utoljára ennyire egy gameben. Tavaly kiplatináztam mind a három Mass Effect játékot és jó volt a Legendary Edition keretében újra visszatérni abba az univerzumba, de most egy teljesen új címet fedezhettem fel és ez legalább akkora élmény volt, mint a ME. Azt se gondoltam volna 4 éve mikor a PS4 Pro-t vettem, hogy 2022-ben egy új játék még ilyen jól fut majd rajta. A töltési időn kívül sok bosszúsággal nem járt az előző generációs konzol, én nem tapasztaltam futattatási problémákat, látványra biztos szebb lett volna PS5-ön, de majd arra akkor váltok, ha lesz 4K-s TV-m. 

  • 3 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Gondoltam ma hogy csak utána kellene járnom hol jár a Ps5. A megrendelést február 7.-én adtam le az Alzánál. Hát nagyon bő 3 hónapja. Elfogadva a chiphiányt, az akadozó ellátási láncokat

és az összes a kereskedelemben elharapozó nyüget, türelmesen vártam. Ma kiváncsiságból(nem türelmetlenségből) felhívtam az Alzát. Arra azámítottam hogy jön egy szállitmány az elkövetkezendő max egy hónapban és abból jut nekem is.

Ezzel szemben a srác azt mondta hogy a következő szállítmány időpontját sem tudják, mert a Sony nem jelzett nekik ezügyben még.:D Persze elfogadom, ez van, de

az milyen már hogy másfél évvel a konzol megjelenése után is ilyen hiány van. Emlékszem még kb egy éve arról volt szó hogy ilyenkorra rendeződik a helyzet. Hát nem.

Az érdekes az még hogy @Dzséjt tavaly novemberben rendelte meg és megkapta januárban, azaz 2 hónappal később, úgy hogy akkor még karácsonyi időszak is volt.

Az évvégi időszakban pedig jóval több elektronikai kütyü kel el mint az év további részében.

Most így az év első felében úgy látszik megint nagyon lelassult a gyártás.

 

@Dzséjt nem tudsz valami háttérinfot erről? Nem mondom elvagyok filmekkel meg sorozatokkal, de nagyon, de nagyon játszanék már a HZD: Forbidden West-el.

Hozzászólás ideje:

@Frenkie Sajnos nem tudok most semmit. Én annyiból anno szerencsésebb helyzetben voltam, hogy a Sony akkor a karácsonyi szezonban elfogyott készleteket gyorsan újratöltött januárban. Én ebből kaptam. De ugye ezeket is hamar elkapkodták, hiszen eleve a karácsonyi szezonra szánt készlet elfogyott már valamikor októberben.

Illetve még annyit tudok, hogy a Sony iszonyú lassú a partneri visszajelzésekkel kapcsolatban, valószínűleg az Alza is ezért nem tud még semmit.

Hozzászólás ideje:

A Horizon Forbidden Westtel kapcsolatban kérdeznék... tesómtól kaptam ezt a játékot születésnapomra és el is kezdtem vele játszani, nagyon tetszik, az előző részt is szerettem ki is platináztam, úgyhogy itt is ez a cél. A játék elején vagyok még a Láncmarás nevű területen, itt vannak ilyen mellékes dolgok, hogy lehet minijátékokban, kihívásokban részt venni. A harci veremben legyőztem az itt elérhető ellenfeleket, köztük a veremmestert is. A küldetések menüjében viszont még mindig ott van aktívként, hogy beszéljek a veremmesterrel... beszéltem vele, nem történt semmi, kiléptem a játékból, újra elindítottam, megint megpróbáltam... ugyanúgy aktívként jelzi, hogy beszéljek vele. Úgy olvastam a redditen, hogy másnál is volt ilyen probléma, de megoldást nem nagyon találtam rá. Aki esetleg már végigjátszotta a játékot és elég jól ismeri nem tudna segíteni abban, hogy ez esetleg arra vonatkozik, hogy mivel van egy szabad gyakorlási mód is a veremben, akkor folyton vissza lehet menni hozzá és ezt mindig is aktívként jelzi majd, vagy ez valami bug... vagy én csináltam valamit rosszul?

Hozzászólás ideje:

Sajnos ez egy bug lesz, mert azután, hogy elverted a veremmestert, a küldetésnek le kellett volna zárulnia. Hiába az év eleddig legjobb játéka, azért akad egy-két ilyen benne (én egy másik küldetésnél jártam hasonlóan). A Guerrilla Games folyamatosan javítja a játékot (bár nem biztos, hogy ez eltűnik a javítás után visszamenőlegesen, mert pl. nálam is megmaradt az említett küldetés a listában, holott a missziót magát azóta már kijavították - ugyanakkor olyan küldi is akadt, ami nem akart lezárulni, aztán patch után végül teljesítetté vált).

De nyugodtan mehetsz tovább, a játék ettől még teljesítettnek veszi a missziót és a többi veremben is kiállhatsz a bajnokokkal.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
2022. 04. 12. - 20:42, Wilde írta:

 

A Fallingstar Beast elég emlékezetes boss volt, főleg az a változata amelyik a Volcano Manor mellett található. Az arcane az egyik legdurvább stat lesz a játék végére. Én ugye az elején hozzád hasonlóan Samurai-al kezdtem, aztán a játék negyedénél járva respeceltem egy quality buildre. A végjátékra viszont megint átalakítottam a karakteremet, úgy éreztem, hogy sokkal többet is sebezhetnék és egy arcane/dexterity buildre váltottam... azt kell, hogy mondjam, hogy van easy mode a játékban a Rivers of Blood katanával, meg a Swarm of Flies incantationnel. Ha nagyon felhúzod az arcanet, akkor ezekkel bármelyik bossal simán felveszed a versenyt. Amikor Malenia ellen mentem, aki a legnehezebb boss az egész játékban (de talán az összes Miyazaki által készített játékot is idevehetném), akkor csak a Swarm of Fliest spameltem és másfél perc alatt meglett mind a kett phase... már kicsit szégyelltem is magam. :D Szóval az arcane nagyon hasznos!

 

A Dragonbarrowba én is belefutottam először úgy, hogy úgy kezeltem, mint Caelid többi részét és én nem nagyon szeretek otthagyni dolgokat, hanem egybe akartam megcsinálni egész Caelidet, de ott például az gargoyle annyiszor legyőzött, hogy be kellett látnom az tényleg egy olyan terület, ahová majd később kell visszatérnem... kb. úgy egy szinten van Leyndellel, de lehet elég csak utána visszatérni oda. 

 

Sok sikert a hajrára, ha már a végére értél majd érdemes megnézni ezt a videót, ahol nagyon jól össze van szedve minden info a lore-ról:

 

Most fejeztem be amúgy ma a játékot, megszereztem az összes trófeát is, az endingeknél az usb-s save-vel oldottam meg, de nekem az Age of Stars ending tetszik a legjobban és nálam az a "kánon befejezés". Végül 95 óra lett nálam a teljes játékidő és 183-as szinten fejeztem be a játékot, mondjuk a vége felé egyre többet használtam a térképet, azt is amit beraktál, köszönet érte, meg az egész játék során én nem nagyon farmolgattam, de így is egy igen embertpróbáló kaland volt, még a végén ezzel az OP arcane builddel is. Valami verdikt félét most nem nagyon tudnék adni az egészról, mert még nagyon friss az élmény, de nekem hihetetlenül tetszett. Talán azt is tudom mondani, hogy ez a kedvenc játékom! Mindig is szerettem a "soulsborne" játékokat, azt a kihívást, amit a játékos elé állítottak, a boss harcokat, a kreativitást, hogy mennyi különféle játékstílusokkal lehetett megközelíteni egy-egy harci helyzetet, meg azt is, hogy nagyon rád van bízva minden, hogy összerakd az apró töredékekből a történet, egyáltalán azt, hogy merre kell menni és nem fogja a kezed a játék, hogy még kis tulzással azt is kijelzi, hogy merre dodgeoljál (erről volt egy jó meme). Ebben a játékban gyakorlatilag minden benne a van, ami ezt a műfajt vonzóvá tette a korábbi rajongók számára és ehhez adták még hozzá az open worldöt, a még nagyobb szabadságot, amivel nyitottabbá vált és olyanokat is meg tudott szólítani, akik egy egyszerű Dark Souls 4-re mondjuk nem lettek volna vevők.

Ami lehetett volna jobb is az a dungeonöknek a változatossága. Nem csak a bossok újrafelhasználására gondolok, hanem arra is, hogy sok föld alatti hely nagyjából ugyanarra a felfedezési mechanikára épült és, ha megcsináltál tizet, akkor utána már nem volt nagy kunszt megtalálni a kapcsolókat, kinyitni az ajtót és menni a bossra és ebből rengeteg volt. A másik ilyen a mozgásbeli újításoknak a kérdése. A lopakodás és az ugrás lehetősége egy olyan új feature volt a Sekiroban, ami teljesen más dinamikát adott az ottani harcoknak és remekül ki volt dolgozva abban a gameben. Itt viszont az ugrálással nekem sokszor voltak problémáim, hiába kapott külön gombot és a korábbi soulsborneokkal ellentében itt nagyobb távolságokat is lehetett ugrani még így sem éreztem igazán áramvonalasnak ezt a lehetőséget. A lopakodás meg sajnos csak nagyon limitáltan hasznosítható úgy, hogy tényleg hatékony legyen, így nem éreztem olyan fajsúlyosnak, mint amennyire a játék elején megörültem neki (anno még próbáltam mindenkit egyesével így lopakodva leszedni).

Ami viszont baromi jó lett szerintem az Torrent és a lovas harc, erről korábban is írtam, csak ismételni tudnám magam, de ez egy olyan új lehetőség volt, amit ugyan nehezen szoktam meg, de később baromira élveztem, a kisebb feladatok (a festmények pl.), a side questek, a titkos területek - van ami mellett totál elmentem volna, ha nem nézek utána és közben az egész akkora volt, hogy akár egy DLC-ben is ki lehetett volna adni - szintén remekül sikerültek. Ebben a játékban egyszerűen jó volt elveszni, főleg mikor annyi minden szutyok történik körülöttünk, akkor annyira jó volt elmerülni ebben a fikciós világban és tényleg a szabadság, a felfedezés, a meglepetés örömét tudta nyújtani ez a játék, amire sajnos nem sok tripla A cím képes már nálam.

Amit még negatívumként említenék, bár ez nem magához a játékmenethez tartozik az a nerfelés a patcheken keresztül. Alapvetően nem vagyok teljesen az ellen, ha utólag így belenyúlnak egy játékba, de az, hogy a két kedvencemet a Moonveil katanát és a teknős pajzsot is így visszavágták az borzasztó volt. A pajzsot a játék elején nagyon szerettem, iszonyat jól nézett ki, nekem van is egy teknősöm és mennyire jó volt már, hogy egy ilyen pajzzsal lehetett nyomni és ráadásul nagyon hasznos is volt, aztán a patch után 100-ról levették 87-re a damage protectiont és kb. dobhattam is ki. A Moonveil tényleg nagyon OP volt, de leginkább a PVP miatt szidták és én már konkrét buildet terveztem arra a kardra, erre mire odáig jutottam, hogy megszereztem addigra csúnyán nerfelték a posture damagét. Lehet hamarosan a Rivers of Blood is erre sorsra jut, mindenesetre én még azzal fejeztem be a játékot és ki tudtam élvezni. Ez pedig én vagyok a játék végén (a Maliketh armor a kedvencem):

FQJr7S5XoAYAaag?format=jpg&name=4096x409

 

Összességében baromi jó volt ez a közel 100 óra én nem is emlékszem mikor vesztem el utoljára ennyire egy gameben. Tavaly kiplatináztam mind a három Mass Effect játékot és jó volt a Legendary Edition keretében újra visszatérni abba az univerzumba, de most egy teljesen új címet fedezhettem fel és ez legalább akkora élmény volt, mint a ME. Azt se gondoltam volna 4 éve mikor a PS4 Pro-t vettem, hogy 2022-ben egy új játék még ilyen jól fut majd rajta. A töltési időn kívül sok bosszúsággal nem járt az előző generációs konzol, én nem tapasztaltam futattatási problémákat, látványra biztos szebb lett volna PS5-ön, de majd arra akkor váltok, ha lesz 4K-s TV-m. 

 

 

Itt tartok jelenleg, de a Giant-ek földjétől kezdve mintha kicserélték volna a játékot. Rohadt nehéz lett, Farum Azula-ról nem is beszélve, 1 órát szenvedtem ezzel a sárkánnyal, aki nem mellesleg szerintem egy Godzilla movie-s, Ghidorah copy. De attól még veszett jól néz ki. :D 

 

unknown.png

 

A havas részekre teljesen elfogyott az ötlet, tele van copy pasta enemy-vel, csak kaptak egy kis fehér szőrt, vagy fehér szint. Nem is sz*rakodtam ott sokáig, csak ameddig muszáj volt. 

A Lord of Blood meglett elsőre, mimic tier-t leidéztem, ő harcolt, én meg folyamatosan bombáztam rot-os nyilvesszővel. Jó harc volt. Nem mellesleg az a boss egy pénzes zsák volt, vagy rúna zsák. Közel fél milla rúnát dobott. :)  

Farum Azula legvégén járok, holnap fogok Maliketh-el szenvedni, tuti hogy ki fog belezni. 

 

Igy néz ki a karim. :) 

(Ronin armor)

 

unknown.png

 

 

Egy kicsit már várom a legvégét, egy időre elrakom a game-t, a végére már inkább frusztráló több helyen, annyira nehéz, nekem legalábbis. :) 

 

Itt a vége, egy kicsit már vártam. A végére elfáradt a game, meg én is. Radagon közel 30 try volt...de végül meglett. :)

 

unknown.png

 

Szerkesztve: - Cpt. Rex
Hozzászólás ideje:
2022. 05. 01. - 21:57, Dzséjt írta:

Hiába az év eleddig legjobb játéka, azért akad egy-két ilyen benne (én egy másik küldetésnél jártam hasonlóan).

 

Köszi, azóta sajnos belefutottam ilyenbe a vadász próbáknál is, hogy hiába lett teljesítve az összes még mindig aktívként jelzi. Amúgy nagyon tetszik a játék, eddig szinte csak mellékküldetéseket, kiegészítő feladatokat csináltam az eddig kb. 20 órában, meg szabadon bejártam a tájat, aztán amikor a fő történetszál is elkezd beindulni most utána ott vagyok, hogy hiába mennék még szívesen felfedezgetni annyira berántott a sztori, hogy "kénytelen" vagyok azzal menni tovább.

 

@Cpt. Rex Gratulálok! Soulsborne-szűzként ez nem lehetett egyszerű menet, de kitartóan végigcsináltad. Farum Azula tényleg kemény hely volt, annál talán csak a Haligtree volt szivatósabb, de az ilyen all-time ever nehézségű terület. Én a végefelé csak azért nem haltam meg annyit, mert a Rivers of Blood katanát használtam 70-es arcane stattal, és elég volt csak a weapon artját spammelni... nem volt egy nagy truváj, így meg gyakrolatilag olyan mintha lett volna egy easy mode a játékhoz. Belenéztem a NewGame+-ba is, hogy milyen és elég csalódást keltő volt. Valamikor még biztos végig fogom játszani újra, de illúzióromboló volt, hogy mennyire könnyű az új játék. Ahogy megérkeztem Limgravebe a Tree Sentinelt elsőre minden probléma nélkül legyőztem és nem is az űber op katanával, hanem egy egyszerű Uchigatanával (jó fel volt húzva az is az első végigjátszás miatt +25-re)... és nem úgy, hogy nagyon jól dodgeoltam és ő egyszer sem talált el, hanem nem lettek rendesen felscaleelve az ellenfelek a NG+-ra, hanem a fullos karaktereddel úgy mész át rajtuk, mint kés a vajon (mások elmondása szerint nem csak a játék elején, hanem a végén is ez a helyzet, hogy konstans overpowered vagy). Ez persze azt is jelenti, hogy az új végigjátszás egy sokkal kevésbé stresszes élmény, de valahogy azért ezt kicsit jobban balanszolhatták volna.

Hozzászólás ideje:
16 perccel korábban, Dzséjt írta:

@Wilde Sztoriban hol jársz?

 

Wilde ha erre válaszolsz légszí spoilerben tedd. Még el sem kezdtem sajna. Gyakorlatilag már nincs olyan negatív jelző amivel ne illettem volna magam, hogy nem akkor rendeltem meg a Ps5-öt mikor Dzséjt. 

A pénz is megvolt rá tavaly novemberben. Ha előre tudom hogy 3 hónappal a megrendelés után sem lesz gépem, megrendeltem volna. De hát nem ismerem a Dokit.:D

 

Amúgy bocs, hogy néha beírom a nyomoromat, de baromira idegesít hogy megvan a pénzem, megvan a 4K TV majd egy éve, megvan az új baromi jó erősítő is ami múlt hét szerdán jött meg, azaz

5.1-ben nyomhatnám a játékot, csak maga a gép nincs meg. Nem szoktam türelmetlen lenni de már nagyon játszanék a HZD: FW-el.

Ráadásul hozzá sem tudok szólni a beszélgetésetekhez.

Hozzászólás ideje:

Tavaly én is megszívtam (megszivattam magam) a PS5-re való váltással. A Konzolvilágon böngészve láttam, hogy rendelhető a kicsike, így fogtam, és gyorsan eladtam a PS4 Pro-mat, mondván, max pár napon belül úgyis megjön az új gép és minden szuper lesz. De figyelmetlen voltam, és azt csak utólag vettem észre, hogy a konzol "szállítás alatt" van, azaz jelenleg nincs készleten. Így történt meg, hogy úgy adtam el a kifogástalan PS4 Pro-mat 2021. áprilisában, hogy az utódjára 2021. augusztusig kellett várnom. :pfff:

 

29 perccel korábban, Frenkie írta:

Nem szoktam türelmetlen lenni de már nagyon játszanék a HZD: FW-el.

Gondolom, nem könnyítem meg a várakozást, de szerintem tuti tetszeni fog. Az 1. rész is f@sza, de a 2. köröket ver rá. Amúgy Horizon a franchise címe, a Zero Dawn (1) és a Forbidden West (2) az alcímek. :) 

Hozzászólás ideje:

@FrenkieNyugodtan írd ki magadból, legalább azzal is csökken kicsit a feszültség. Ami abszolút érthető. Kicsit azért nevetséges, hogy a PS5 már kétéves lesz, de még mindig nehezen beszerezhető. Oké, érthető annyiból, hogy az elmúlt két évben a világra ráborult pár sz*r dolog, de akkor is. Azért három hónapnak elégnek kéne lennie, hogy az ember szert tegyen még egy ilyen gépre is.

Ráadásul ez a várakozás a spoilerek elkerülését is nehezíti. A Youtube-on ne nagyon keress rá se a Zero Dawn-ra, se a Forbidden Westre, mert már előképekben ezer spoilert képesek feldobni pusztán a rohadt ajánlott videók közt. Sokszor eszembe jutsz, amikor a Youtube-on grasszálok és meglátok egy spoileres előképpel megjelent H:FW videót.

 

@Darth SkyJesszusom, ebbe szerintem bele is zizzentem volna. :) Nem csak azért, mert így sokkal korlátozottabb lenne a játék lehetőségem (hiszen vissza kéne térnem PC-re, aminek viszont az elsődleges funkciója már nem a játék), hanem mert a blu-ray filmjeimhez sem férhetnék hozzá.

Hozzászólás ideje:
2022. 05. 10. - 10:13, Dzséjt írta:

@Darth SkyJesszusom, ebbe szerintem bele is zizzentem volna. :) Nem csak azért, mert így sokkal korlátozottabb lenne a játék lehetőségem (hiszen vissza kéne térnem PC-re, aminek viszont az elsődleges funkciója már nem a játék), hanem mert a blu-ray filmjeimhez sem férhetnék hozzá.

Ma már ugyanolyan alappá vált nálam a PS, mint a PC, vagy a netkapcsolat. Képzelheted, mennyire szerettem magam, meg az elhamarkodottságomat. :) Azt a 4 hónapot elmaradt Steames játékok kipörgetésével bekkeltem ki, filmnézés terén pedig rákényszerültem a pendrive-ra másolós megoldásra (bár nyilván nem BD minőségben). 

  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:
2022. 05. 09. - 23:02, Dzséjt írta:

@Wilde Sztoriban hol jársz?

 

Hú, hát ez már kicsit régen volt:

Spoiler

Akkor éppen ott tartottam, hogy találkoztam a Far Zenith-es arcokkal, akiknél ott volt Elisabeth klónja, aztán némi atrocitás után elmenekültem és elmentem Pusztadalba, utána összelegóztam GAIA-t és megnyílt három fő quest, hogy szerezzem vissza az alárendelt funkcióit... ebből eddig egyet megcsináltam, azt amelyiknél Hekkaronak kellett segíteni összehívni a klánokat, de közben megint elcsábultam és ide oda mászkáltam csak felfedezgetni a környéket, úgyhogy a fő szállal már napok óta nem is foglalkoztam. De nagyon tetszik, hogy lehet benne versenyezgetni, a harci vermekben küzdeni, van ez táblajáték is (amit eddig mindig úgy oldottam meg, hogy csak ide oda rakosgattam a bábukat és vártam, hogy az ellenfél támadjon, mert nem igazán látom át, hogy melyik gépekkel lenne érdemes operálnom) és kifejezetten élettel telinek tűnik a világ, amit jó felderíteni. 

Belefutottam olyan bugba, nem tudom ez csak PS4-en van e, de többször is előfordult, hogy miután vártam egy csomót, hogy bespawnoljon az az állat, amit le kellett vadásznom valami fejlesztéshez, aztán megjelent felette a kis lila ikon, már örültem, hogy megvan ami kell, de mire odafutottam egyszerűen eltűnt a loot, mintha becsúszott volna a föld alá. Ettől eltekintve teljesen jól megy az előző generációs gépen is.


A harcrendszer, mind a közelharci kombókat tekintve, mind a távolsági harcot illetően viszont lényegesen izgalmasabb, sokszínűbb lett, a fegyver képességeket például rendszeresen szoktam használni. Ezzel kapcsolatban kérdeznék is tőled, mivel te már végigjátszottad a játékot... amennyiben megcsinálom az összes questet (nem csak a főküldetéseket) lehet annyi xp-t szerezni, hogy minden képességfán az összes skillt feloldjam? A trófeák közt néztem, hogy 50. szintért ad egy trófeát, de lehet fölé is menni? Én most tartok 35. szinten és a végigjátszást tekintve a statisztikáknál 43%-ot jelez, szóval az 50. szint biztos, hogy meg lesz, csak nem tudom, hogy utána lehet e még tovább fejlődni...

 

Hozzászólás ideje:

@Wilde igen, minden képességet fel lehet oldani, a maximum szint pedig az 50, annál följebb (jelenleg) nincs. A Zero Dawnban is 50 volt a max a Frozen Wilds DLC-ig, azzal növelték meg 60-ra aztán, szóval lehet, hogy ennél a játéknál is így lesz majd, ha kap kiegészítők (a pletykák szerint kap).

  • 3 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Horizon Forbidden West

 

Spoiler

Sikerült nemrég végigjátszani a játékot és nem gondoltam volna az Elden Ring után, hogy idén lesz olyan játék, ami azt az élményt felül tudja múlni, de most elbizonytalanodtam ezzel a kapcsolatban. Röviden nagyon tetszett az egész, mindent ami jó volt a Zero Dawnban azt remekül ültették át ide, illetve még fejlesztettek is rajta. Gondolok itt elsősorban a történetre és a harcrendszerre. Az előbbi kapcsán talán az egész széria egyik legerősebb eleme számora a sztori volt, hogy mégis, hogy kerül egy ilyen törzsekbe tömörülő, archaikusnak tűnő társadalom a jövőbe... robotállatokkal csatazáva!? Ahogy felgöngyölítjűk az események fonalát és kezdjük megérteni, hogy mi is történt itt, tehát ez a folyamat volt az egyik legvonzóbb eleme az első játéknak és ugyan a HZD végén maradtak még jelentős megválaszolatlan kérdesek és az utolsó jelenet is sokat ígérő volt, de azért kíváncsi voltam, hogy ez a dinamika hogyan fog működni az új játéknál... Máshogy, de nem kevésbé élvezetesen! A legnagyobb kérdésre viszonylag hamar választ kapunk és utána a játék végéig nagyjából megismerjük, hogy mi a felállás, aztán van egy nagy fordulat, ami teljesen más megvilágításba helyezi a világot. Ez a sztori felfedező eleme a játéknak másképp működik, mint az első részben, ahol minden új és elsőre elég zavaros. Ettől függetlenül a fő szálnak itt van egy olyan erős húzása, hogy ugyan maximalista módon mindent meg akartam mindig csinálni a következő fő quest előtt, de volt egy pont ami után úgy voltam vele, hogy én a történettel akarom menni, mert annyira be tud rántani, hogy utána nehezen ereszt csak. Pedig maga a világ kellően érdekesre és változatosra sikeredett. 

 

A másik fontos tényező, ami ez első részt olyan élvezetessé tette, azok maguk a gépek és a velük való küzdelem. Ezen a ponton kétségkívűli javulást értek el, leginkább a közelharc terén történt óriási előrelépés, ami a játékélményt illeti. Nem csak a változatos komból lehetősége és hasznossága, hanem az egész közelharc dinamikája megválozott, sokkal áramvonalasabb élményt nyújt így közvetlenül megküzdeni egy ellenséggel, mint az első részben, ahol szinte csak és kizárólag a távolsági harcra koncentráltam. Ettől függetlenül az íj volt továbbra is az elsőszámú fegyverem és a legtöbb harci szituációt így közelítettem meg. A lopakodás is sokat fejlődött az előző rész óta, van egy nagyon OP skill, amit a képességfán lehetett feloldani és azzal teljesen más dimenzióba került a stealth része a játéknak. Az új gépek is ötletesek és látványosak voltak és jelentős upgradenek tűntek az előző rész robotjaihoz képest, azért a legemlékezetesebb ZD gépeket is viszontláthatjuk. Ami még nagyon tetszett az a side activity része a játéknak, ahol mindenféle kis külön dologban vehetünk részt. Az a táblajáték, ami kicsit hasonlít a sakkhoz meglepően jó kikapcsolódást nyújtott néhány quest között. Eleinte nem láttam át annyira a játékot, de aztán szépen lassan egyre jobban megkedveltem... annyira nem volt addiktív, mint a Witcher 3-nak a gwentje, de egy jópofa kis új játék volt a játékon belül. Még az összegyűjthető dolgoknál is sikerült meglehetősen kreatívan megoldani a feladatokat a drónok elkapásával, vagy az ereklyeromok fejtörőivel, ebből a puzzle részből lehetett volna több a fő questeknél is amúgy. Az Arénát is jó ötletnek tartottam és a feloldható cuccok miatt meg is érte végigjátszani a legjobb fegyverekért és páncélokért az egészet. Az új fegyverek közül az aprítókesztű nyerte el a legjobban a tetszésemet, különösen amiatt a mechanika miatt, hogy el lehetett kapni a lövedéket és ez egy sajátos reflexet igényelt, ami nagyban színesítette a harcokat.

 

Ami nem annyira tetszett az az, hogy rengeteg felszerelés van a játékban, ami önmagában még nem akkora baj, bár a cuccok nagy része nekem feleslegesnek tűnt. Ami inkább kellemetlen volt, hogy miután megvettem, vagy megkaptam egy jónak tűnő fegyvert, akkor elkezdhettem fejleszteni őket (vagyok olyan kertén, hogy ki akartam maxolni őket)... ez eleinte nem különösebben megterhelő, viszont a játék vége felé már egy csomó olyan nyersanyag kell, ami nagyon körülményesen beszerezhető. Hiába voltam az előrehaladásom során az összes addig elérhető machine sitenál, ha ki akarta maxolni (nem az összes fegyvert, csak a nálam lévőket), akkor bizony farmolni kellett 1000-el. Ha van amit nem nagyon szeretek egy játékban az ez, és itt például ha kellett Hullámtépő farok, meg Rémszárny szív (mindegyikből vagy 5 db), akkor kb. két tábortűz között kellett oda-vissza ugrálni egy fél óráig, hogy összegyűjtsem az alkatrészeket, mert venni csak limitáltan lehet... ja és akkor ez még csak egy íj volt. Aztán sokszor találtam olyan helyzetben magam, hogy időközben mire meglett volna a fullos fegyver szereztem egy másik íjat valami quest rewardként és az alapból jobb volt, mint amire rászántam egy csomó időt, hogy fejlesztgettem. Közben meg ha nem akarom kimaxolni ezeket a legendary íjakat, amik a játék végén vannak, akkor elesem péládul speciális lövedékektől, vagy upgradekhez kötött tulajdonságoktól és így nem tudom kiaknázni a benne rejlő potenciált, szóval az nem opció, hogy nem fejlesztem a fegyvert. Az ER-ben például rengeteg különböző tier szerinti nyersanyagot kellett gyűjtögetni a fejlesztésekhez, ott mégis mikor úgy végigvittem a játékot, hogy mindent megcsináltam csurig voltam ezekkel a cuccokkal, de egyébként ott emellé pluszba még viszonylag költséghatékonyan venni is lehetett és nem kellett farmolnom az egész játék során egyáltalán semennyit sem.
A vadászat során többször is belefutottam még olyan bugokba, hogy egyszerűen eltűnt a loot. Ott volt a vaddisznó teteme előttem, aztán odamegyek és egyszer csak mintha a föld alá esett volna eltűnik és kész, vagy amikor a vízben úszok a hal után már megjelenik a kis ikon a háromszöggel és egszer csak eltűnik a hal előlem. Ami még szintén idegesítő volt, bár ez leginkább ilyen esztétikai szempontból, hogy bizonyos tevékenységek ott maradnak "teljesítetlenként" a térképen meg a menüben is. Persze közben már teljesítettem őket, bezöldült a kis ikon is, de még mindig úgy jelzi, mintha nekem ott valami dolgom lenne és ha ránézek a térképre, akkor egyszerűen csak zavar. Amit még fájlaltam, hogy egy ilyen látványos játéknál, ha már behozták a repülést, akkor csak a legvégén tették elérhetővé, amikor már csak nagyon kevés maradt a játékból. Persze értem én, hogy ez a játékmenethez volt kötve, de mennyire jó lett volna ezt korábban is megtapasztalni és így felfedezni ezt a világot.

 

Az új törzsek viszont nagyon jók voltak. A tenakok változatos világa messze felülmúlta az első rész bármelyik törzsét és az is egy érdekes ötlet volt, hogy egy ilyen legenda köré épült fel a törzsnek a hitvilága, amit egy sajátosan értelmezett holoüzenetből nyertek ki. Az utaruk is egy teljesen egyedülálló külön világot képviseltek és a játék egyik legszebb pillanata is hozzájuk kötődött, amikor meggyógyítottuk a gépeiket. A legjobban azonban a quen törzs keltette fel a kíváncsiságomat. Az ő berendezkedésük, az ő világuk, ami egy igazán új színt hozhat majd a következő játékba, nagyon kíváncsi leszek milyen titkok rejlenek még velük kapcsolatban, az mindenesetre nagyon érdekes lenne, ha kimozdulnánk Észak-Amerikából és ellátogatnánk az óceánon túlra is.
A történet végén lévő csavar is nagyon ütött, ugyan sejthető volt, hogy Tilda el fog árulni, de az az egész befejezés nagyon epic volt. Számomra egy sci-fi nem igazán sci-fi, ha nincs benne űrhajó és most már felvillantották egy esetleges űrutazás képét is. Már csak arra leszek kíváncsi, hogy Sylenst mi mozgatja, az ő karakterét még mindig csak nagyon felületesen ismerjük, pedig a HZD egyik legizgalmasabb figurája volt és még mindig sok rejtély övezi. Az új fenyegetés pedig tökéletes táptalajt biztosít majd a folytatáshoz, a helyzet adott, minden veszendőben, a túlélés a tét, de még Nemesis kapcsán is merülhetnek fel érdekes kérdések. Azt nagyon becsülöm a készítőkben, hogy meg merték húzni Varl halálát, aki az első rész óta velünk volt és egy igazán bátor húzás volt őt kivenni a képből, erre nem számítottam. Az új karakterek szimpatikusak voltak, de az Aloy - Beta kapcsolatban érzem a legtöbb potenciált, hogy ezt ha kiaknáznák a 3. részben az nagyon jó lenne, már így is voltak remek interakcióik, meg ahogy kiegészítik egymást az baromi jó alaphelyzetet eredményez. Olyan cliffhangerrel lett vége a játéknak, hogy azt sajnálom a leginkább, hogy most megint éveket várhatunk a folytatásra. Biztos, hogy még egyszer végig fogom játszani, ha már lesz PS5-öm, de ez így is egy hatalmas élmény volt, ha nem lett volna az ER, akkor azt is mondanám, hogy egyértelműen az év játéka.

 

Közben a napokban előfizettem a PS+ Prémiumra, kíváncsi voltam erre a Sony-s Game Passre. Kipróbáltam a PS3-as Red Dead Redemption streamelését és kifejezetten jó volt, a második rész nekem egy nagyon meghatározó játékélményem volt, de az elsővel korábban sosem játszottam. Tegnap meg egyszerre töltöttem le a Ghosts of Tsushimát (ami szintén nekem eddig kimaradt, de mivel benne van a kínálatban ezért rápróbáltam) és játszottam párhuzamosan a RDR-el és még úgy is teljesen stabilan ment, úgyhogy egyelőre elégedett vagyok.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.