Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

tűnődtem, hogy Morinth-ot esetleg, de aztán felül kerekedett bennem a hős :)

Ez mondjuk egy igencsak bölcs döntés volt, mert vele hetyegni eléggé "zsákutca". :D

 

Ez mind az illúzió része, ami azt sugallja, hogy döntési szabadságod van, hogy azonkak vannak hatásai a sztorira. De ezek illúziók.

Játssz a Witcher 2-vel vagy a Skyrimmel, akkor megtudod, mi az, amikor nem teljes illúzió a döntés, és mi az a szabadság - ez utóbbinak a Skyrim a mintapéldája.

Igen, ezért is írtam, hogy sajnos nagyobb léptékben ugyanoda fut ki a sztori. Olyan ez, hogy haladsz előre, hozod a döntéseket és másképp alakulnak a dolgok, aztán minden ilyen alternatív út elkezd egy irányba vinni, majd az adott ponton összefutnak. Tipikusan a jelentősebb dolgok ezen csomópontoknál vannak, így a fősztori nem tud globálisan elágazni. A döntéseid java csak a köztes mellékszálakon érvényesülnek igazán, ami valóban félmegoldás.

Az említett 2 játék eddig kimaradt, de mondjuk a Fallout-ok kapcsán láttam már hogyan lehet ezeket a dolgokat jobban megoldani. Persze ennek is megvannak a maga hátulütői, de az már megint más kérdés. :)

 

Amúgy meg, Ashley nem szexrabszolga? :shocked::o:D Tényleg nem a legbensőségesebb a kapcsolatuk, sőt, nekem nagyon az az érzésem végig, hogy Ash és Shep inkább az ágyakrobatika miatt vannak együtt. Ami azért valahol érthető, mindketten katonák és Fantomok, ráadásul mindkettőnek a meló fontosabb. Szerintem így érthető, hogy túlságosan nem engedik közel a másikat, hiszen életük nagy részét úgyis egymástól távol töltik. Valljuk be, itt egyik karakter sem alkalmas a hosszú távú, bensőséges kapcsolatokra.

Igen, ez rendben is van,de valahogy nekem az 1-ből nem ez jött le. Mármint azon a vonalon, amin nálam Shep meghódította Ash-t az 1-ben, ott jóval finomabban és mélyebben volt végigvezetve a romantikus szál és nemcsak egy ilyen katonás "jól alád durrantok, ha már nincs jobb dolgunk" jellegű feszültséglevezetésnek. :D Ráadásul a 3-ban is elég sokáig nem így megy a dolog.

A kórházas jelenetek és az "enyelgés" a Fellegvárban túlmutatnak ezen és inkább az 1-ben elkezdett vonalat viszik tovább. Eztán ürül ki teljesen az egész kapcsolat, számomra igencsak rejtélyes módon. Erre pedig semmi párbeszéd és semmi magyarázat nincs, egyszerűen mintha törölték volna a románcot vele.

A játék utolsó harmadában már vagy 3x ellenőriztem, hogy be van-e még billentve nála a flag, mert azt hittem valamit elcsesztem vagy bugzódás van. :)

És az a vicc, hogy mindeközben szinte az összes többi potenciálisan becserkészhető karakternél remekül emelték a tétet és mélyítették a kötődést. A végén már tényleg azt éreztem, hogy kb. bárkivel (még Eve-vel is :D) jobban jártam volna, mint Ash-sel, ami elég kellemetlen. Szerintem pont nála kellett volna veszettül ügyelni arra, hogy ha Shep a sok nehézség ellenére végig hű marad hozzá, akkor méltó jutalma legyen, ne pedig egy "jó nagy balek voltam" feeling. De hát ilyen az élet. :)

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nekem a férfi Shepard románcai közül a Talis a legbejövősebb. Az első kijátszáskor még Ashie volt a favorit de a következőnél úgy intéztem a dolgokat hogy a parancsnokom Tali miatt ejtse. Totálisan megérte. :D

 

Nálam is Tali és még Liara! :P:) Külön poén, hogy a human hölgyemények nem különösebben jöttek be. Jójó... talán Miranda, de az ő személyisége sem fogott meg igazán.

Szerkesztve: - Darth Riddick
Hozzászólás ideje:

Nekem a pasi Shep-pel először volt ugye Ashie aztán Tali majd Miri (és Liara de ő nem számít mert nem fejeztem be). Utóbbi két csajszi miatt előbbi mindig koppant egyet. A három csajszin kívül volt egy kis flörtike Sha'irával és SubZeroval. A Talis románc jön be a legjobban.

 

A FemShep-pem egy zuhanyozós vidi hatására először Sam-mel szűrte össze a levet. Aztán kedvem támadt egy Liaráshoz így a ME1-től kezdve vele is megvolt a lamúr. Utána rákaptam a FemShep-pemre és úgy döntöttem hogy a ME3-at mindegyik románccal kijátszom így a pasikkal is letudtam azt a részt. Rendes előzménye csak a Garrusosnak volt mert egyedül vele hoztam össze a parancsnoknőcimet. Sha'ira persze ide is beköszönt plusz Jimmy és hébe-hóba Allers is előkerült.

 

 

Én Liarával kezdtem, majd a másodikban Lawson kisasszony volt a soros, és most Tali-t akarom befogni ágymelegítőnek.

Ash nekem sosem volt szimpatikus, Jack kifejezetten visszataszító volt, Tali meg szerintem a 3-ra érett be igazán

Nálam az döntötte el a dolgot hogy az összes csajszi közül neki vannak a legértelmesebb érzelmei. Akkor döntöttem a vele való léösszeszűretés mellett amikor arról beszélt hogy Shepard milyen mély nyomot hagyott benne Virmire után.

SubZerot én se csípem de egy egyéjszakás kaland csak összejött vele.

 

 

Az RPG-kben én általában nagyon közel tartom a karaktert a saját személyiségemhez. Ezért nem is szoktam pl. női karival tolni, mert nem tudnám kellőképp átérezni a feeling-et. :D

Átérezni én se tudom de úgy vagyok vele hogy ha már szerepjáték akkor hadd tolom nőcivel is. Ezt amúgy a Japánban honos onnagatáktól (női szerepeket játszó férfi színészek) vettem át. Egy játékban azért csak könnyebb azt alkalmazni mint a valóságban.

 

Na mondjuk egy editor-ral összeeszkábált szerelmi szál nem épp adja vissza az egész esszenciáját. Úgy is mondhatnám, hogy pofon a sz@rnak. :D
Akkor ebből a szempontból valódi pofozógép vagyok mert a harmadik rész kijátszásaihoz nemcsak románcot szerkesztettem már hanem egyebeket is. Fő a változatosság. Amúgy is sokkal többször támadt kedvem a háromhoz mint az előzőekhez. Minden hármas kijátszáshoz a másik kettőt kitolni meg túl sokáig tart. Plusz a másodikhoz már nem igazán van kedvem.

 

 

Nálam is Tali és még Liara! :P:) Külön poén, hogy a human hölgyemények nem különösebben jöttek be. Jójó... talán Miranda, de az ő személyisége sem fogott meg igazán.

Engem se de ennek ellenére volt olyan kijátszásom amiben Ashie-t őmiatta ejtette a parancsnokom.
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Így hogy ma nem mentünk kirándulni a "gyönyörü" idő miatt, folytattam a hónapokkal ezelőtt abbahagyott Metro:2033-at. Így másfél óra játék után kijelenthetem hogy ez valami zseniálisan jó game. Bizony a Half-Life mellett most már ez is első. Anno azért hagytam abba mert sehogy nem tudtam túljutni a Könyvtáron. A 22-es csapdája állt fent.

 

 

A könyvtáros mutánsoknál szívtam be. Már az utolsó gázálarchoz való szűrőmet használtam és nem sok ideig volt használható. Igenám de ott volt a Könyvtáros. Ha szépen lassan megvártam míg hátat fordít és kimozogtam elfogyott a levegő. Ha meg rohantam elkapott és széttépett. Végül azt csináltam hogy betöltöttem egy korábbi állást amikor volt még szűrőm és onnan már rohantam mint az állat. Különben néhol sikerült úgy megoldanom hogy csak elfutottam a Könyvtáros elől és beugrottam kis helyekre ahol nem ért el. Mert az hogy guggolok meg várok és mindig ránézek nem mindig működött. Néha nem is értettem miért kapott el. Szóval túljutottam ezen és most Spártában vagyok, most indulunk a D6-hoz.

 

Szerkesztve: - Frenkie
Hozzászólás ideje:

Húgom is most ME-ezik és azt szeretné tudni, hogy mit rontott el, hogy Tali a 1 perctől kezdődő jelenet szerint halt meg

 

Szerintem rossz embert választott a másik csapat vezetésére. Ha oda nem olyat jelölsz, aki alkalmas vezetőnek (pl. Garrus vagy Miri), hanem mást (mondjuk Zaeed), akkor a tech-specialista hal meg, oda meg gondolom Tali-t tette. Gondolom a lojalitás stimmelt.

 

Hozzászólás ideje:

Pb jól írja, azon túl, hogy mindkét választottnak lojálisnak kell lennie, a másik csapat főnökéül csak két embert lehet választani: Mirandát vagy Garrust. Technek meg csak Tali vagy Legio jöhet szóba.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Tévedés mert csak

 

- hűséges Garrus/Jakab/Miri lehet megfelelő csapatvezető

- hűséges Tali/Kasumi/Legion lehet megfelelő specialista

 

 

Tali pedig meghalhatott mert

 

- nem volt hűséges

- nem Garrus/Jakab/Miri lett a csapatvezető

- hűtlen Garrus/Jakab/Miri lett a csapatvezető

 

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:

ME2

 

Hm... Én amikor Jakobot vagy Kasumit hasznosítottam, kinyiffant a tech, Pedig nálam mindig minden csapattárs hűséges. :hmm:

 

 

Így hogy ma nem mentünk kirándulni a "gyönyörü" idő miatt, folytattam a hónapokkal ezelőtt abbahagyott Metro:2033-at. Így másfél óra játék után kijelenthetem hogy ez valami zseniálisan jó game. Bizony a Half-Life mellett most már ez is első. Anno azért hagytam abba mert sehogy nem tudtam túljutni a Könyvtáron. A 22-es csapdája állt fent.

 

 

A könyvtáros mutánsoknál szívtam be. Már az utolsó gázálarchoz való szűrőmet használtam és nem sok ideig volt használható. Igenám de ott volt a Könyvtáros. Ha szépen lassan megvártam míg hátat fordít és kimozogtam elfogyott a levegő. Ha meg rohantam elkapott és széttépett. Végül azt csináltam hogy betöltöttem egy korábbi állást amikor volt még szűrőm és onnan már rohantam mint az állat. Különben néhol sikerült úgy megoldanom hogy csak elfutottam a Könyvtáros elől és beugrottam kis helyekre ahol nem ért el. Mert az hogy guggolok meg várok és mindig ránézek nem mindig működött. Néha nem is értettem miért kapott el. Szóval túljutottam ezen és most Spártában vagyok, most indulunk a D6-hoz.

 

Az nagyon szivatós pályaszakasz. De képzeld el, hogy a Metro: Last Light még az első résznél is sokkal jobb.

 

Én ma megkaptam az XCOM: Enemy Unknown-t. Érdekelt ez a játék, szóval tök jó, hogy ingyen osztogatták a Golden Joystickon (és most meg is kaptam, nem úgy, mint tavaly a Mafiát... :roll: ) Nem nagyon szeretem az RTS-eket, de ez kifejezetten megragadt. Az, hogy menedzselhetjük az idegenek elleni védekezést globális és helyi szinten is, nagyon bejön.

Hozzászólás ideje:

ME2

 

Hm... Én amikor Jakobot vagy Kasumit hasznosítottam, kinyiffant a tech, Pedig nálam mindig minden csapattárs hűséges. :hmm:

 

Nálam nem fordult még elő ilyesmi mikor őket vetettem be.
Hozzászólás ideje:

Közben Kasumival és Jakabbal újra kijátszottam azt a részt és a specialista megint megmaradt.

 

 

Nekem hál isten sikerült mindenkit hazavinnem arról a küldetésről :)

Egy ideig én is ragaszkodtam a "mindenki visszatér" verzióhoz de aztán áttértem a "Miri-Samara-SubZero elpatkol" verzióra. Őket nem igazán csípem és nélkülük jobban bejön a harmadik rész.
Hozzászólás ideje:

Na, tegnap este/ma hajnalban kitoltam. A ME2 vége jobban bejött, hisz ott több kontrollom volt a végjáték felett. Végül egy majdnem 7000-es flottával mentem nekik, és a "zöld befejezést" választottam. Azért a végefelé már rendesen anyáztam...

Nem elég, hogy minden oldalról jönnek a marauderek, de még berak 2 bansee-t is (amik szerintem a játéktörténekem egyik leggecibb ellenségei - főleg ha falkában jönnek) és csak hogy ne unatkozz még egy reaper is folyamatosan lövöldöz téged.

 

Azt tudni, hogy a 4 mikor fog játszódni? És ha folytatás lesz, akkor melyik befejezést fogja követni?

Hozzászólás ideje:

Nekem hál isten sikerült mindenkit hazavinnem arról a küldetésről :)

Nekem is, bár ez kicsit csalódás volt számomra. Bármilyen hülyén is hangzik. :) Ha már meg lehetett menteni mindenkit, akkor megtettem, de elég súlytalanná vált így az "öngyilkos" küldetés. Az 1 vagy a 3 a kötelező áldozataival nekem jobban bejött ilyen téren.

 

Végül egy majdnem 7000-es flottával mentem nekik, és a "zöld befejezést" választottam.

Nálam kizárásos alapon mindig csak a piros verzió játszott. A többi valahogy mind nagyon bizarr. :)

 

Azt tudni, hogy a 4 mikor fog játszódni? És ha folytatás lesz, akkor melyik befejezést fogja követni?

Annyit tudok, hogy elvileg teljesen elszakad a Shepard-vonaltól és a trilógia sztorijától. Szóval nem valószínű, hogy akár előzmény, akár folytatás lenne. Azt is nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a ME3 után játszódjon. A befejezések olyan szinten más galaxist eredményeznek, hogy gyakorlatilag 3-4-féle totál más játékot kéne csinálniuk ennek függvényében. Ha meg valahogy (egyelőre ötletem sincs hogyan) megint megoldanák, hogy igazából bármelyik befejezés végtére ugyanoda vezet, az már tényleg a trilógia és a játékosok szembeköpése lenne.

Hozzászólás ideje:

Előzményt már csak azért is problémás lenne csinálni, mert az embereknek 1 komoly konfliktusuk volt ez előtt, az meg annyira nem izgalmas. Hameg a rachni háborúkat, vagy a krogan lázadást akarnák megcsinálni, akkor ki kell hagyniuk az embereket, ami meg halva született ötlet.

Hozzászólás ideje:

Egy másik fórumon már kifejtettem ezzel kapcsolatban a véleményem, bemásolom ide:

 

...én annak örülnék, ha eltávolodnánk nemcsak Shepard-től, de a korszaktól is.

 

A prequel egyáltalán nem lenne jó ötlet. A trilógia olyan volumenű sztorit mutat be (a teljes galaxis összefogásával és sorsának eldöntésével), amihez képest egy előzmény mindenképp súlytalan. Tudjuk hova fog kifutni az egész és hogy mennyivel fajsúlyosabb események következnek. Egy SW-nál be lehetett játszani, mert az OT cselekménye nem volt annyira leküzdhetetlenül domináns, így lehetett elé tenni egy legalább annyira hardcore előzménysztorit.

Ráadásul ott van, amit írtatok is korábban. Lehet megint mindenképp emberrel tolni, pláne egy olyan korszakban, amikor más fajokat még nem is ismerünk és sehol nem tart az emberiség. A teljes ME univerzum eddigi fantasztikusan változatos felépítése alig érne valamit így.

 

A folytatás hülyeség, mert totálisan más kifutásai lehettek a ME3-nak. Gyakorlatilag ettől függően 4 teljesen új játékot kéne megírni, ami esélytelen. Ilyen téren még az is lehetetlennek tűnik, hogy a 3-hoz képest a bármikori jövőben játszódjon. Anélkül persze, hogy kidobják a játékos trilógiában hozott döntéseit, ami viszont öngyilkosság lenne.

 

A trilógiával párhuzamosan zajló eseménysorozat számomra megint értelmetlen. Amellett a világmegváltó sztori mellett mégis mit csinálna más akkor, ami elég erős ahhoz, hogy egy új játékot vigyen a hátán? Ráadásul úgy, hogy semmi kölcsönhatás nincs a Shepard-sztorival, hiszen ki tudja ki hogyan döntött a trilógiában, ill. ott nem volt semmiféle utalás a potenciálisan új szálra.

 

Kizárásos alapon a kicsit távolabbi múlt lehet ütős és jól működő cél, aminek nincs köze Shepard-höz. Én húznék egy merészet és az emberiséget kivonnám a képletből. Menjünk vissza akkorra, amikor ember még nem hagyta el a Naprendszert és a Fellegvár Fennhatóság nem is foglalkozott velünk. Mekkora fun lenne, ha nem is lennének emberek. Kockázatos, de nagy dobás.

Más ciklusba nem mennék vissza, mert akkor megint csak kuka lenne az eddig remekül felépített univerzumnak. Most már ismerjük az aszárikat, kroganokat, szalariánokat, kvariánokat, turiánokat stb.. Ebben így rengeteg potenciál lenne és úgy adna teljesen más játékélményt, hogy közben a hangulat nagyrészt maradhatna.

Lehetne fajválasztás a játék elején és durr bele. Nekem ez nagyon adná. :)

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

No kijátszottam az izolálódós alienes gamét és az eddigi két DLCjét. Nagyon frankón összehozták. Már régóta vártam egy kedvemre való túlélő-horror játékra és ezzel meg is kaptam. :cool:

Szerkesztve: - Rog
  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Fent van.. Mármint a COD: Advanced Warfare. Láttátok mekkora? 45 Gb. Elképesztő komolyan. Ekkora textúrák lennének benne? A motor nem hiszem hogy más. Eddig egy COD jó ha volt 12 GB .

 

Tavalyi volt asszem 25-30 GB körül.

Hozzászólás ideje:

De, más, az Advanced Warfare végre tényleg új motort kapott. Bár kicsit ilyen home made motor, mivel a fejlesztők darabokból állították össze - szvsz azért is lett ilyen nagy. Bár azért már a Ghosts sem volt semmi a maga majdnem 30 GB-jával. Valaki kiszámolja, mennyibe kerül ez internetadóban? :evil:

Hozzászólás ideje:

Még idén ki fog jönni egy Trónok harca játék a Telltale Games-től (többek közt ők a The Walking Dead és a Wolf Among Us fejlesztői). Ahhoz képest hogy milyen közel a megjelenés borzasztó keveset tudni még. Például ezeket:

GoT_Throne_Premiere_OneOfSix_650px.jpg

 

-Ahogy a stúdió korábbi játékai, ez is több részben jön ki: összesen hatban; pontos megjelenési dátumot még egyikhez sem tudni, csak hogy az első rész még idén debütál

-Ez a hat rész a Tv sorozat harmadik évadának a végén fog kezdődni és az ötödik elején ér véget

-A központi szereplők a Forrester házhoz fognak kötődni. Öszesen öt karaktert fog irányitani a játékos: lesz aki a nemesi család tagja lesz, de lesz olyan is, aki csak sima szolgálóként dolgozik nekik. A TV sorozatban (még?) nem szerepelt ez a ház és a könyvekben is csak lábjegyzetnyi szerepet kaptak. Ez egy északi ház, akik a Farkaserdő jórészén uralkodnak meglehetősen mostoha körülmények között. A Glover ház hűbéresei (akik pedig a Starkoké). A székhelyük Ironrath. Egy kép róla:

GoT_Ironrath_RevealImage_650px.jpg

-A történet behálózza majd a westerosi és az essos-i kontinenst is. Konkrét felbukkanó helyszinként Királyvárt és a Falat említik. A karakterek egyes döntései nem csak saját, de a többi irányitott karakter sorsát is befolyásolni fogják

Hozzászólás ideje:

Inkább amolyan point-and-click kalandjáték, ahol kevés beleszólásod van abba hogy a karakter mennyit fedez fel a világból, viszont folyamatosan nagyon súlyos döntéseket kell hoznod, amik kihatással vannak a sztorira. Csak rövid időre próbáltam ki a stúdió korábbi játékait, de azok eszement hangulatosak voltak sztori és a karakterek terén. A kritikákat elnézve általános közmegegyezés alakult ki akörül, hogy a Telltale Games játékok baromi jók.

Xbox-ra is jön (360-ra és One-ra egyaránt).

Hozzászólás ideje:

Inkább amolyan point-and-click kalandjáték, ahol kevés beleszólásod van abba hogy a karakter mennyit fedez fel a világból, viszont folyamatosan nagyon súlyos döntéseket kell hoznod, amik kihatással vannak a sztorira. Csak rövid időre próbáltam ki a stúdió korábbi játékait, de azok eszement hangulatosak voltak sztori és a karakterek terén. A kritikákat elnézve általános közmegegyezés alakult ki akörül, hogy a Telltale Games játékok baromi jók.

Xbox-ra is jön (360-ra és One-ra egyaránt).

Érdekesen hangzik! Talán kevésbé időrabló is mint egy felfedezős. :)

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.